Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Je bent van rijstemeel overgestapt naar boekweit? Waarom?

Ik koop pap van Biobim, dat is een biologisch merk. Rijstemeel was vanaf 4 maanden, combinatie van rijstemeel en boekweit vanaf 5 maanden. Vandaar eigenlijk.. Is een soort opbouw!

• Reacties 2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Die staat ook bij ons op het lijstje. Wij zijn ooit op safari in Kenia geweest voordat wij gingen starten met de allereerste icsi poging. Ik vond dat de mooiste reis ooit! National geographic maar dan live! Toen ik direct Daarna zwanger raakte van mijn zoontje heb ik mij voorgenomen om ooit die kant weer op te gaan maar dan richting Tanzania. Maar dan moeten ze wel een heel stuk groter en ouder zijn vanwege alle malaria tabletten en de benodigde inentingen. Dus dat gaat nog wel jaaaaaaren duren. ( kunnen wij alvast sparen.).

Geplaatst

Idd, het zomerfruit wat Sas noemt. Perzik, nectarine, meloen etc... Aardbeien mogen ze tegen die tijd ook hebben. Leuk toch? En qua diepvriesbakjes: ik geloof dat ik ook bakjes heb die officieel niet in de vriezer kunnen maar ik doe het gewoon, net als in de magnetron. Nog niks van gemerkt iig. Zolang ze maar geschikt zijn voor voeding is er volgens mij niet zo snel wat mis met die bakjes!

En potjes, idd, voor vakantie en zo ga ik zeker wel wat inslaan (maar dan geen Olvarit maar van die biologische denk ik, zo'n muts ben ik dan wel weer). Ik denk wel dat ik de staafmixer mee neem op vakantie om wel zoveel mogelijk de hapjes daar ook zelf te maken. Of misschien eet hij tegen die tijd ook wel geprakt, kan de staafmixer lekker thuis blijven... Wij gaan in juni 3 weken naar Oostenrijk, naar onze 'bekende' stek, we huren een appartement bij dezelfde mensen waar we de afgelopen paar jaar al huurden... Alleen deze keer een grotere, met een slaapkamer extra. Ben heel benieuwd hoe het zal gaan! Afgelopen jaar waren we er ook in juni, ook 3 weken en het is geen dag onder de 25 graden geweest. Een deel van de tijd was het zelfs boven de 35... Wen, heb jij daar ervaring mee? Wat doe je een klein kindje aan met dat soort temperaturen? Nog steeds een romper of laat je die dan uit? Ik heb inmiddels wel een zooi zomerkleding in maat 80 (hij is dus inmiddels 71 cm, zit nu in maat 74, ik ga er van uit dat hij dus in juni wel in maat 80 zal passen? Of denk ik dan sneller dan het zal gaan?), korte broeken, veel shirts met korte mouwen... Q heeft het nogal snel warm, hij draagt nu nooit meer dan een romper met lange mouwen met daarover een shirt met korte mouwen of een romper met korte mouwen met daarover een longsleeve. Daarom ben ik bang dat een romper wel eens te veel zou kunnen zijn op vakantie... Doe je dan alleen een shirt en een korte broek aan en laat je dan de romper achterwege? Of doe je dan nog wel een boxershortje aan over de pamper? Ik heb echt geen idee... Hoe doe je dat met insmeren? Vaak? Of doe je UV-werende kleding aan?

Sas, idd, wel veel leuker om naar Afrika te gaan als S. groter is! Wil ik ook gaan doen... Mijn ouders zitten 2x per jaar voor 8 weken in Z.uid A.frika, zitten ze nu ook weer... Ik denk dat het ontzettend leuk is om als Q groter is een keer met ze mee te gaan. Maar dan moet hij echt wel minimaal 6 zijn denk ik! Ze gaan naar Malaria-gebied, dus dat is ook weer iets om over na te denken... Ga je dan medicatie geven (mag dat bij zo'n klein kind?) of gebruik je alleen DEET??

Wij willen misschien ook nog wel een verre reis maken met Q voor hij naar school moet, maar waar heen is het leuk om met zo'n kleintje te gaan? Lastig hoor! Als hij 10 jaar of nog wat ouder is wil ik graag met hem naar N.epal, maar dan moet hij trekken leuk vinden en vooral ook tegen grotere hoogte kunnen (>4000 meter).

Wen, wat je zegt over kamperen, ik herken het helemaal... Vroeger heb ik heel veel gekampeerd, we hebben ook nog wel een tent maar ik moet er om eerlijk te zijn niet meer aan denken! Als ik terug denk aan het kamperen dan denk ik vooral aan al de keren dat we bijna weg spoelden met de tent... Heb ik echt geen zin meer in! We huren nu elke keer lekker een appartement, hoeft echt niet lux te zijn, als het maar schoon is!

Geplaatst
Ik koop pap van Biobim, dat is een biologisch merk. Rijstemeel was vanaf 4 maanden, combinatie van rijstemeel en boekweit vanaf 5 maanden. Vandaar eigenlijk.. Is een soort opbouw!

Heb ik ook. Had het pak rijstemeel al heel lang. Dit weekend voor het eerst gebruikt met mm. Hoort dat zo dun te zijn of is het toch een papje en heb ik de verhouding niet goed?

Geplaatst

Het is hier wat lastig qua vakantie. Planning om in aug een korte week naar italie te gaan. Maar met paarden aan huis wel lastig te plannen.

Geplaatst

Je zou hem in de warmte ook alleen een rompen zonder mouwen kunnen aandoen. Verder geen kleding.

Wij waren vorig jaar naar Griekenland. F wat toen 11 weken oud en het wat iedere dag rond de 30 graden. Overdag had zij alleen een romper aan.

Met M waren wij in curaçao en bonaire toen hij net 1 jaar was. Ik heb hem veel in zijn blote kunt laten lopen ( wij zaten toen in een huis van vrienden). Verder alleen shirt zonder mouwen en korte broek. Bij M hadden wij geen uv werende badkleding, maar bij F wil ik het toch wel gaan aanschaffen.

Verder veel smeren, op het heetst van de dag niet in de volle zon en je hebt speciaal muggenspul voor kinderen. Zit geen deel oid in. Op basis van citroen. Wij nemen ook altijd een muskietennetje mee die je om een campingbedje kan doen. Een opblaasbaar babybadje. Die is multifunctioneel: te gebruiken als badje voor je kind, mee naar het zwembad met een laagje water om te spelen of om je kleding in te laten weken als het vies is.

En dan eventueel een draagdoek of rugdrager. Een paar potjes kant en klare voeding. Is makkelijk als je zelf een avondje uit eten gaat. En wat speelgoed voor daar. Liefst wat nieuw speelgoed of speelgoed die hij alleen tijdje niet meer had gezien. En voor het geval dat ze ergens geen kinderstoel hadden ( in bijvoorbeeld restaurant oid) had ik met M een sack and seat. Of gewoon een buggy gebruiken.

Geplaatst

Italie, is ook heerlijk! Lijkt mij inderdaad lastig met paarden.

Wij hebben huisdieren en het is altijd wel een geregel om dat goed.achter te laten. Tot nu toe hebben wij altijd vrienden in ons huis kunnen laten logeren zodat onze huisdieren gewoon lekker thuis konden blijven en verzorgd werden.

Geplaatst

Nepal staat ook op ons to see lijstje. Net als costa rica.

Het verre oosten is ook goed te doen met kinderen. Met name landen als thailand. Wij hebben echter met M gemerkt dat jij rond de leeftijd van 4 jaar toch niet heel veel zin meer had in echt rondtrekken en dingen bezichtigen. Hij is in zijn element met water en zand. En het is een cliche maar o zo waar: als je kind het naar zijn zin hebt, ben jij ook tevreden en blij. Dus hier voorlopig geen back pack en rondreizen meer. Strand, zwembad en wie weet in de toekomst dus ook maar campings....

Geplaatst

Heerlijk al die vakantie verhalen... Wij zijn dol op reizen... We waren vorig jaar naar sicillie..

Heerlijke stand vakantie en vol op genoten van het ijs en pasta's :)

Dit jaar zijn we er nog niet uit... Maar we gaan wel zeker de zon opzoeken..

Wen Indonesië staat echt op mijn must do lijst... Heb je rond reis gedaan? Ik dacht zelf ook aan Bali..

Welke plek zat je..

Geplaatst

Hier kook ik alles vers, maar als we hele dag op pad zijn.. Dan een potje..

Hij is nu bijna 14 maanden eten word steeds leuker en makkelijker, hij eet nu ook wel eens met ons mee..

Geplaatst
Nepal staat ook op ons to see lijstje. Net als costa rica.

Het verre oosten is ook goed te doen met kinderen. Met name landen als thailand. Wij hebben echter met M gemerkt dat jij rond de leeftijd van 4 jaar toch niet heel veel zin meer had in echt rondtrekken en dingen bezichtigen. Hij is in zijn element met water en zand. En het is een cliche maar o zo waar: als je kind het naar zijn zin hebt, ben jij ook tevreden en blij. Dus hier voorlopig geen back pack en rondreizen meer. Strand, zwembad en wie weet in de toekomst dus ook maar campings....

Costa Rica is ook top! Zijn wij op huwelijksreis geweest... Maar daarvoor moeten ze ook weer wat ouder zijn. Dan is het wel een onwijs mooi land denk ik, om samen met kinderen te doen! Thailand zaten wij aan te denken voor volgend jaar, maar ik hoor ook wel weer dat heel veel kindjes daar ziek worden. Lastig hoor!

Ik ga iig je tips meenemen, dus klein opblaasbaar badje mee (we zitten in een appartement op de begane grond met een terras er voor en dan een enorm grasveld, met allerlei speeltoestellen waar hij nog te klein voor is.. Maar tegen die tijd zal hij zeker wel kruipen (hij tijgert sinds vorige week achterwaarts!) dus dan is het gras al ontzettend leuk. Badje kunnen we daar dus ook makkelijk neerzetten.. Verder gaan wij proberen of het lukt om ook nog een beetje aan onze grote hobby te doen, maar dan om de beurt (en we hebben hoop dat er wel eens iemand is die op wil passen...). We willen een rugdrager lenen of huren, dat zeker, zodat we ook lekker kunnen gaan wandelen. Verder is er een groot zwembad, dus als het echt weer zo warm is dan denk ik dat we daar ook wel af en toe heen zullen gaan!

Ik heb iig wat shirtjes zonder mouwen en veel shirtjes met korte mouwen. Het is nog even afwachten hoe het gaat met verbranden, Q is nu behoorlijk licht van huid maar wij hebben beiden niet zo'n hele lichte huid. Dus ik hoop dat dat goed komt! Dat hij iig niet zo heel snel zal verbranden... Muggen zitten daar bijna niet, dus we nemen gewoon het campingbedje mee zonder extra netjes of zo. DEET weet ik dat niet mag bij kindjes onder de zoveel jaar (was het niet 3?) maar dat hebben we dus ook niet nodig! UV kleding zal ik eens over nadenken, ik geloof dat tegen de zomer het KV het regelmatig verkoopt? Misschien dan maar eens wat aanschaffen. En anders vermoed ik dat ik het prima daar in Oostenrijk kan kopen, mocht het nodig zijn... Gelukkig is het daar verre van achter gebleven gebied!

Geplaatst
Hier kook ik alles vers, maar als we hele dag op pad zijn.. Dan een potje..

Hij is nu bijna 14 maanden eten word steeds leuker en makkelijker, hij eet nu ook wel eens met ons mee..

Wat heerlijk lijkt me dat, dat je gewoon met z'n allen aan tafel zit en hetzelfde kunt eten! Zo ver zijn wij nog niet.. Maar idd, ik probeer zoveel mogelijk vers en die potjes zijn altijd handig om mee te nemen als ik mijn eigen hapjes niet koel kan bewaren of zo. En op vakantie gaan ze ook mee. Denk ik. Ik vermoed dat ik ze daar ook prima kan aanschaffen... Het valt me daar sowieso op dat er eigenlijk veel meer biologisch spul wordt verkocht dan hier in NL! Dus dat komt wel goed! Maar wat zal het moment leuk zijn dat je gewoon een kinder menu voor je kindje kunt bestellen...

Geplaatst
Heb ik ook. Had het pak rijstemeel al heel lang. Dit weekend voor het eerst gebruikt met mm. Hoort dat zo dun te zijn of is het toch een papje en heb ik de verhouding niet goed?

Ik hou me volstrekt niet aan de dosering! Ze zeggen toch 2 eetlepels voor een papfles? Nou dan is het gewoon nog melk hoor! Dus hier gingen er heel wat meer lepels in. En voor een lepelbaar papje deed ik volgens mij in eerste instantie 30 cc melk met dan 2,5 schep pap (ik gebruik een maatschepje van de melkpoeder, maar dat zal ongeveer overeen komen met een EL). Dan is het lekker dik en makkelijk met een lepeltje te geven! Ik heb soms het idee dat Q dat veel fijner/interessanter vindt dan uit de fles!

Andere vraag: wat is het moment om met een beker te beginnen? Ik heb hier wel een tuutbeker (met zachte tuut) geprobeerd maar dat snapt hij gewoon nog niet zo goed... Volgens mij drinkt hij er amper uit. Dus geef ik nu weer alles uit een flesje, maar ik wil daar zeker van af zodra het kan! Zou toch ook beter zijn voor de ontwikkeling van de mondmotoriek?

Geplaatst

Wij zijn met een maand of zeven begonnen met een normale beker. Geen tuit oid. Het is nog wel knoeien en ze kan het daardoor niet zelf drinken ( wij moeten de beker vasthouden anders vliegt de inhoud door de kamer) maar ze drinkt er wel slokjes uit. Zou ik goed zijn voor de mondmotoriek. Nou krijgt ze de rest van de dag nog de borst, dus die gewone beker is alleen tijdens brood en avondeten. Dan krijgt ze wat water erbij.

Je hebt ook van die bekers met zachte rietjes. Ik heb alleen geen idee vanaf welke leeftijd je die kan gebruiken.

Geplaatst

Sicilie is ook heerlijk! Daar ben ik ooit 15 jaar geleden geweest. Lijkt mij ook erg goed te doen met kinderen.

In Bali zaten wij gewoon in een vast hotel. Vanuit daar boeken wij via privé chauffeurs ( te regelen voor 25 Euro per dag) onze uitjes. Zij rijden overal naar waar je naartoe wil. Op die manier zijn wij het eiland rond gegaan. In lombok hadden wijullie echt 5 dagen rondtrekken. Wij merkten wel dat ons zoontje ( toen 20 maanden) het op het laatst echt zat was en vermoeid was. Door het rondtrekken moest hij tijdens het reizen onderweg slapen en dan rust je toch minder uit dan ik een bedje. In bali hanteerden wij de verdeling 1 dag reizen, 2 dagen rust.

Geplaatst
Wij zijn met een maand of zeven begonnen met een normale beker. Geen tuit oid. Het is nog wel knoeien en ze kan het daardoor niet zelf drinken ( wij moeten de beker vasthouden anders vliegt de inhoud door de kamer) maar ze drinkt er wel slokjes uit. Zou ik goed zijn voor de mondmotoriek. Nou krijgt ze de rest van de dag nog de borst, dus die gewone beker is alleen tijdens brood en avondeten. Dan krijgt ze wat water erbij.

Je hebt ook van die bekers met zachte rietjes. Ik heb alleen geen idee vanaf welke leeftijd je die kan gebruiken.

Ik geloof dat die bekers met rietjes vanaf 9 maanden zijn... Maar het is wel goed om hem te leren drinken uit zo'n beker. Ik hoorde op het KDV dat er kindjes zijn die helemaal niet uit een rietje kunnen drinken, en dat lijkt me ook weer niet handig! Ik denk dat ik binnenkort maar eens een oefenbekertje ga kopen. Hij is nu bijna 7 maanden dus ik wil ook niet meer al te lang wachten! Hij drinkt nu trouwens thee (lauw en koud) en water naast de melk.

Geplaatst

Welke thee gebruik je dan? Ik heb beide kinderen nog nooit thee gegeven maar wil het wel gaan proberen. Is de theïne dan geen bezwaar of doe je dan iets van rooibos of zonnatura?

Geplaatst
@beanie: grote hobby??

Staat Q in de achteruit?

Beetje blond, maar ik niet snap niet? Of bedoel je dat tijgeren van Q? Ja, dat gaat in de achteruit. Komt vaker voor geloof ik, dat ze achteruit beginnen en pas later vooruit gaan..

Qua grote hobby: is een beetje lastig maar Q kan gewoon echt niet mee! En we willen dat hij pas mee gaat als hij zelf aangeeft dat hij dat wil... (en dan gaat hij niet met ons mee, maar met iemand die ervaring heeft om tandems te vliegen...). Om dit zelfstandig te mogen doen moet je minimaal 14 jaar oud zijn geloof ik, vanaf 16 jaar kun je een brevet krijgen. Dus das nog ff wachten voor Q!

Geplaatst

Ik heb van het (biologische) merk H.ipp thee gekocht die vanaf 4 maanden mag gegeven worden. Is geloof ik 4-vruchten thee.. Zit ook wortel in. Q vindt het iig lekker! Er is ook venkelthee van H.ipp te koop maar dat heeft weer zo'n uitgesproken smaak... Dus ik heb deze maar genomen en het is dus een succes!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden