Ga naar inhoud

Zijn er nog 40+ meisjes hier? :)

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ja, gezellig vol bankje zo @Nina79 jullie tweetjes en wij drietjes... Wellicht binnenkort Siimoon erbij....
Wel zo slim ja, om degelijk in de brave attracties te gaan.
Ben intussen thuis al 😀
En zat idd weer lekker royaal net als op de terugweg.
Nu lekker royaal op de bank, mijn eigen bank, heerlijk!
Vanavond lekker in mijn eigen bedje slapen, nog heerlijker....
Vlucht was verder goed verlopen, geen vertraging, netjes op tijd in Eindhoven.
Daarna stukje lopen naar de auto en naar huis gereden.

Hoop het ook Nina dat het een innesteling is, sommige vrouwen voelen dat en tijdwise zou dat toch kunnen ook nu?
Fijn dat je verder geen andere klachten enzo hebt, laten we hopen dat het zo blijft he?

Hier pijnlijke boobs, verder voel ik me prima.
Het voelt een beetje apart wel dat ik nu technisch gesproken zwanger ben.
Dat zeiden ze in de clinic ook... You are pregnant now.
Hopelijk blijft dat zo nog een maandje of 8.... 😄

Geplaatst

Welcome back! Inderdaad nu heerlijk van je eigen bank, bed, tuin en eten genieten.

Ja heel gek idee dat je dan "zwanger" bent terwijl je nog geen test of echo hebt die dat officieel maakt. Ja er zitten embryo's in ons en hopelijk delen ze lekker door 🙂

Rustig aan! Ik ga me klaarmaken voor de sushi straks, heb er zin in! 

Geplaatst

@Kitje Echt super dat je er zo`n fijn gevoel aan over hebt gehouden, dat geeft je ook rust als je daar bent. En nu weer lekker thuis. Ik ben heel benieuwd. Het enige wat ik nu nog kan doen is afwachten, dinsdag ga ik de medicijnen ophalen in Nederland en dan begint het echt voor mijn gevoel, vrijdag naar Schijndel (Karmenta) voor mijn eerste echo, dat is onze eerste spannende afspraak en confrontatie. We blijven positief. 

Vrijdag 3 juli hebben wij de laatste echo en zaterdag 4 juli vliegen we naar Riga, in principe zouden ze de eitjes zondag aanprikken, maar ik weet niet of ze dat op zondag doen en anders zal het maandag worden denk ik.

Ik heb al wat leuke plekken in Riga opgezocht, want wij moeten daar nog best een paar daagjes wachten en als ze niet goed delen moet er wel wat afleiding zijn 😬 of een blasto worden.

Mijn huisarts weet verder niet dat wij hier mee bezig zijn, dus ik ga voor een urinetest 😀 maar anders zou ik denk ik voor een bloedtest gaan en dan thuis nog een keer een urinetest gaan, deze kan je dan bewaren. Heb ik ook van alle drie mijn jongens gedaan 🙈

@Nina79 Dank je wel. Ja echt heel leuk, wij waren eigenlijk bezig met Cyprus en Oostenrijk, maar door kitje zijn we toch overgestapt naar Letland. Zij had hier zo`n goed gevoel bij en dat hadden wij nog niet bij Cyprus en Oostenrijk. Maar het blijft nog wel spannend. 

Ik zelf heb 3 jongens uit mijn eerste relatie, 1 abortus moeten plegen omdat mijn partner mij toen helaas heeft mishandeld. Maar sinds 5 jaar heb ik een super lieve vriend, hij heeft 1 dochter verkregen via ICSI. Helaas speelt mijn leeftijd niet echt mee, ik ben nu 46 jaar en dat is toch best oud, maar het zou nog zo welkom zijn. We gaan het 1 keer proberen en hopen dat het lukt. Wij laten er ook 2 terugzetten mocht dat allemaal lukken, maar we weten dat de kans vrij klein is. Maar niet geschoten (leuke woordspeling) is altijd mis.

De steekjes die je voelt heb ik ook bij al mijn zwangerschappen gehad, ik dacht steeds dat gaat niet goed, maar ik denk ook dat het innestel steekjes zijn, want ik heb toch 3 gezonde jongens. Misschien ook wel een beetje spanning erbij. Wanneer mag je gaan testen? 

Ik ga voor jullie en alle anderen natuurlijk heel hard duimen.

Geplaatst

Dank @Nina79 het is fijn om weer thuis te zijn.
En ja, dat is idd een beetje vreemd idee, maar ook wel een mooi idee dat hopelijk nog heel lang zo blijft.
Jij lekker aan de Sushi nu, hopelijk heeft het je gesmaakt! 😋
Mag je dat wel eten nu eigenlijk? Rauwe vis? 🤔
Of hebben ze ook dingen die niet rauw zijn?

Ja, dat geeft idd veel rust @Siepie dat je vol vertrouwen jezelf kan overgeven aan kundige Letse handen.
Zo'n echo is zeker spannend, hopelijk ziet ze lekker veel eitjes!
Ik vond dat altijd wel een spannend momentje.
De echo voor bms te meten vond ik niet zo spannend want dat was altijd heel erg goed, dus daar ging ik dan wel vanuit dat het nu ook weer zo was en dat was ook zo, zelfs nog ietsje dikker dan vorige keer, dus dat was fijn.
Geloof dat het minimaal 7 moet zijn, ik had 11.

Weer thuis is heerlijk en ook dat ik morgen nog een dagje vrij ben.
Komende week 4 daagjes werken, vrijdag ook lekker een vrije dag.
En dan is de eerste week al om begint de spannendste week. 

Ja, die werken gewoon op zondag hoor, maar alleen als het noodzakelijk is, dus niet voor consulten of dingen die kunnen wachten.
Mijn eerste donor had haar punctie op een zondag en bij de tweede donor hebben ze de eitjes op zondag bevrucht.
Dus maak je daar maar geen zorgen om, als ze zeggen dat je zondag de punctie krijgt, dan krijg je die ook, tenzij het lichamelijk niet zou kunnen of wenselijk is het een andere dag te doen.

Maar als je huisarts er niet van weet hoe heb je dan alle bloedtesten kunnen doen?
Ik moest daarvoor naar de huisarts, maar dat is een fijne man die ook van mijn IVF plannen weet en niet oordeelt maar meedenkt.
Dus deze eiceldonatie stap heb ik ook met hem besproken.
Hij wenste me veel succes en kruiste netjes aan wat nodig was voor de onderzoeken, het uitstrijkje deed hij zelf en ook 1 de andere vaginale test, weet niet meer welke, maar eentje is ook vaginaal.

Ik vind zelf een urinetest het makkelijkste, bloedtest moet je vaak ook wel paar dagen op wachten en zou dan waarschijnlijk ook een urinetest doen om mezelf voor te bereiden op de uitslag.... 😂 en idd ook leuk om te bewaren.
Ik heb nog ff de tijd om te bedenken wat te doen.
De clinic geeft de voorkeur aan een bloedtest wel, maar is geen must.

Nou, ik duim ook mee hoor, voor ons met zijn allen, voor iedereen die het nodig heeft.

Geplaatst

@Kitje Bloedonderzoeken? Die heb ik niet gehad, alleen wat mijn amh waarde is en die heb ik wel via de huisarts gedaan. Verder heb ik helemaal geen onderzoeken gehad en heeft ook niemand om gevraagd 😞

Oh jee straks kan het daarom niet doorgaan. Ik heb alleen de inwendige echo gehad om te kijken of ik nog genoeg follikels heb of mijn baarmoeder nog in goede staat is.

Welke testen moet ik dan nog doen? Hebben ze vanuit Letland ook niets over gezegd.

Geplaatst

Misschien dat het voor jou anders is @Siepie ondat je met een eigen eitjes een behandeling krijgt? Anders vraag het ff na aan je contactpersoon, dan heb je nog wel genoeg tijd voor de bloed onderzoeken.

Ik kreeg een hele lijst van wat ik moest laten onderzoeken, weet het niet allemaal.meer precies, maar het was oa bloedtype en rhesusfactor en allerlei soa's en dan een uitstrijkje.

Uitslag van bloedonderzoek suurt een paar dagen, de uitslag van het uitstrijkje duurt een week of 2/3.

Als je zelf recent onderzoeken hebt laten doen dan.mag je die ook insturen, de mijne waren een jaar oud en die waren verlopen volgens hun.

Ik zou je contactpersoon gewoon ff appen of je nog meer onderzoeken moet laten doen, dan hoor je het van haar vanzelf of het nodig is en wat precies.

Geplaatst

En als het niet lukt is er geen man overvoord want dan doen ze de onderzoeken gewoon in de clinic.

Bij mij was het niet zeker of de uitslag van het uitstrijkje op tijd bibnen zou zijn en toen zeiden ze ook dat ze die daar nog konden doen, maar achteraf was dat niet nodig omdat dankzij corona de hele behandeling toen niet door ging.

Jij.bent een week daar, dan hebben ze wel ruim de tijd ook om onderzoeken te doen.

Niet druk om maken hoor, je kan er sowieso heen.

Geplaatst

@Siepie ik heb afgelopen zondag een tp gehad van een 3 daagse embryo. Nu dus 6 dagen later. Vandaag steekjes wat minder maar hoop indd dat het de innesteling is. 

Ik mag volgende week zondag testen. Voor mij is dit het 1e traject en heb zelf nog geen kids helaas.

Fijn dat je 3 zoons hebt en een bonus dochter. En zou natuurlijk geweldig zijn als jullie een kindje van jullie samen krijgen. Hoop dat het gaat lukken! ❤

Hoorde een paar dagen geleden van iemand van 47 die spontaan zwanger is geworden van haar 1e kindje na 2x een miskraam. Het is gewoon geluk hebben ook.

@Kitje ik eet geen rauwe vis haha. Wel gerookte zalm gegeten en 1 met tonijn (uit blik). Normaal wordt gerookte zalm en tonijn afgeraden tijdens de zwangerschap. Maar ja ik dacht "officieel" ben ik nog niet zwanger en zou ik het nog niet weten..En had er zooooo'n trek in haha. Op goed geluk 🙈

Geplaatst

Ja,het kan allemaal idd @Nina79 en het is idd geluk hebben.
Ik ken ook iemand die op dr 46e bevallen is van dr eerste kindje en Katja Schuurman is 45 en zwanger.
De kansen worden wel kleiner maar zijn ook weer per persoon verschillend.
Als je nog een redelijke hoeveelheid eitjes hebt zou ik het zeker proberen.

Ohh dacht al, mag dat wel.
En klopt, als je via natuurlijke wijze zwanger zou zijn geworden wist je het nu nog niet eens.
Tijdens de zwangerschap (natuurlijk) van mijn zoon heb ik ook van alles gedaan wat niet mocht.
Dan heb je er vast lekker van genoten en kun je er voor de komende 8 maanden tegenaan zonder... 😄

Hopelijk is het een innesteling bij je, Nina, dat zou echt zo tof zijn.
Het kan hoor, dat je dat voelt, sommige vrouwen kunnen dat echt voelen.
Nog iets meer dan een week voor jou.... 🤞

Geplaatst

@Nina79 Oh dat is wel heel spannend. Ik begreep inderdaad van mensen hier op het forum dat ze in Nederland vaak met 3 dagen al terugplaatsen, ik weet niet of dat uitmaakt, zover ben ik er dus ook niet mee bekend. Maar dit gaat zeker goed en de buikpijn had ik ook bij mijn "normale" zwangerschappen. Maar het blijft wel spannend.

@Kitje We zullen het gewoon moeten afwachten, ik las vanavond op dit forum dat iemand 22 eitjes had, nou daar hoef ik niet meer aan te denken haha, die tijd is echt wel voorbij. 

Mijn kinderen zijn 23, 18 en 11 jaar en als ik terugkijk wat ik bij iedere zwangerschap wel en niet mocht doen, dan zit daar een wereld van verschil in. Bij de oudste rookte ik nog, was een onverwachtste zwangerschap, dus ik ben gestopt toen ik 4 maanden zwanger was, kom ik met 5 maanden bij de gynaecoloog zegt hij wat heb jij gedaan? Ik heel verbaasd, hoezo? Bleek dat mijn bloeddruk gevaarlijk hoog was. Ik heel stoer, ik ben gestopt met roken, zegt hij, begin aub weer met mate, anders lig je hier de rest van je zwangerschap en daar worden wij beiden niet blij van. Als ik dit aan iemand vertel die nu zwanger is dan kijken ze mij aan of ik niet goed bij mijn hoofd ben 😀, maar dat is dan ook weer in de vorige eeuw haha.

Mijn idee is nog steeds, doe waar je zelf vertrouwen in hebt en als je twijfelt gewoon niet doen, we zijn dan wel zwanger maar niet ziek.

Nina79 zondag testen en kitje vrijdag, ik gun het jullie zo en hoop dat beide testen ok zijn. En de andere meiden hier op het forum natuurlijk ook. Iedereen verdient dit om een keer mee te maken, maar we hebben het jammer genoeg niet in de hand.

Geplaatst

In Nederland ligt het eraan @Siepie hoeveel eitjes/Emmy's je hebt, bij minder dan 5 doen ze sowieso op 3 dagen terugplaatsen en boven een bepaalde leeftijd ook, dus dan kom je niet aan een blasto uiteindelijk.
Men geeft wel een tp van een blasto een iets grotere kans van slagen.
Waarom ze het zo doen weet ik eigenlijk niet, ik kreeg ook altijd 3-daagse terug.
Heb een keer ergens gelezen dat het dan voor 'oudere' eitjes beter zou zijn om zo snel mogelijk in de baarmoeder te worden geplaatst.
Nu voor het eerst dat ik een blasto en een morula heb teruggekregen, volgens mij plaatsen ze in Letland altijd blasto's terug.
De 2 eskimootjes die nog in Letland zijn, zijn ook blasto's.

En volgens mij hebben ze die van Nina die nu ingevroren zijn ook door laten groeien naar een blasto, maar dan snap ik eigenlijk niet waarom zij een 3-daagse terug heeft gekregen, dan hadden ze mijns inziens beter kunnen laten doorgroeien tot blasto, maar ja, ik ben geen dokter.

22 Eitjes... Jee, dat is een aantal waar ik alleen maar van kan dromen....
Waarschijnlijk iemand jong nog, dan heb je nog zoveel, al is overstimulatie ook weer niet wenselijk blijkbaar.

Hahaha, ja idd, maar ja toen werd ook overal nog binnen gerookt enzo, dat was toen allemaal nog heel normaal.
En mijn zusjes en ik zijn ook uit een rokende moeder geboren, we hebben er niks van geleden denk ik.
Toen ging dat zo en was er nog niet zoveel bekend over hoe schadelijk het eigenlijk was.
Bij verjaardagen stond het blauw van de rook en stonden glaasjes met sigaretjes op tafel.
Wat dat betreft zijn de tijden wel veranderd.
Al heb ik soms ook weleens het idee dat rokende zwangeren het ook wel als smoesje gebruiken... 'Ja, ik kan beter roken want stress is ook slecht'....

Ik heb zelf een zoon, geboren uit een relatie en op de gewone manier gemaakt zeg maar.
De eerste 2 weken weet je helemaal nog niet dat je zwanger bent, alleen dat het misschien wel zou kunnen.
Ik was nog jong, stapte vrolijk op de motor (tot 4 maanden zelfs nog gereden) en sjouwde gewoon met zware tassen in het rond.
Daarna dan toch de bevestiging dat er een kleintje onderweg was, nou, heb niet veel aangepast hoor, alleen bepaalde dingen doe je dan niet, zoals alcohol drinken ofzo, maar verder leefde ik gewoon mijn leven zoals ik dat eerst ook deed, met gewoon sporten in de fitness zaal want dat deed ik voorheen ook en nu mag ik dat niet tijdens de gehele zwangerschap.... 🤔

Klopt, dat idee is een prima idee Simoon, zo sta ik er eigenlijk ook wel in, alleen destijds had ik een partner en kansen genoeg, nu ben ik alleen en weet ik gewoon dat als het mislukt en de andere 2 ook niet blijven dat het definitief voorbij is, dus ben je voorzichtig, zuinig, doe je alsof je van glas bent.
Ook de wetenschap dat er wat in zit, technisch gezien ben ik gewoon zwanger nu, bij een "normale" zwangerschap weet je dat niet, alleen dat de mogelijkheid er is als je (zoals ik destijds) besloten hebt om te proberen een kindje te maken.
Maar ik heb me toch wel voorgenomen dat ik na de eerste 3 maanden toch de teugels een beetje ga laten vieren hoor en toch weer die sportschool ga bezoeken.
Ik ben al niet slank, maar wens toch niet tig kilo's aan te komen.
Bij mijn zoon heb ik het op 7 kg kunnen houden en 2 weken na zijn geboorte woog ik weer precies hetzelfde als voor de zwangerschap.
Maar ja, toen was ik jong....

Omdat ik een eiceldonatie heb gehad gaat mijn hele zwangerschap waarschijnlijk een risico zwangerschap zijn, met grotere kansen op complicaties, hoge bloeddruk, enz, maar toch wil ik gaan proberen om er zo normaal mogelijk mee om te gaan, want idd, je bent niet ziek.
En mocht het zo zijn dat er 2 kleintjes doorgroeien dan worden de risico's nog iets groter, maar ik ben er van overtuigd dat ik dat kan.

Weten jouw kinderen van jullie plannen?

Ik heb mijn omgeving niks verteld, ook mijn zoon niet, alleen 1 vriendin is op de hoogte.
Dit omdat ik geen zin heb in alle bemoeienissen en alle ongetwijfeld goedbedoelde adviezen, en de vervelende opmerkingen die ik vermoedelijk ook ga krijgen, ik zet iedereen gewoon voor een voldongen feit over een maandje of 3.
Alleen mijn zoon weet ik nog ff niet zo goed hoe ik dat moet aanpakken..... Maar daar heb ik nog even de tijd voor en ik loop op de zaken vooruit....
Eerst maar eens zien of het gelukt is... 😅

Ja, Nina mag eerst testen, ik dan een paar dagen later en jij ergens eind juli.
Goh, dan ben ik alweer een week of 6/7 onderweg als jij mag testen bedenk ik me nu.... Als het gelukt is....

Geplaatst

Wooooow, zoveel e-mails gemist !!! 
wat te gek @nina79 en @kitje nu allebei op het wachtbankje. Ik duim met al mijn vingers en tenen voor jullie. Hoop het zoooooooo, tis jullie mega gegund en het gaat gewoon lukken! 
lekker rustig aan doen. 

@Siepie Jij hopelijk ook snel op de wachtbank!! 

dikke knuffel 

Geplaatst

Hahaha, ja @Hanniebal als je ff niet oplet dan mis je een hoop.... 😄
Tot nu toe allemaal positieve dingen gemist gelukkig.
Duimen is fijn, doe ik ook hier....
Ik hoop het ook zo voor ons allen, dat wij ons bij jou kunnen gaan aansluiten Hanan.

Hier nu 2 nachtjes voorbij van de 14.
Morgen werken, dat geeft weer lekker afleiding.

Wordt warm komende week, gelukkig mag ik wel zwemmen, is zelfs heel erg goed om een kwartiertje/20 minuutjes te zwemmen zeiden ze.
Fijne zondag verders nog voor iedereen.

En @Nina79, succes met je laatste wachtweekje... De meest spannende week vind ik dat altijd....

🤞🍀

Geplaatst (aangepast)

Dank je voor al je duimpjes @Hanniebal heb dat nu wel even nodig! Hoe gaat het met jou?? De weken vliegen voorbij voor jou of niet? 

Hoop dat ik 1 van de gelukkigen ben dat het gelijk de 1e keer raak is maar ja ik maak me geen illusies.

@Kitje heerlijk zwemmen! Toevallig keek ik vandaag naar de tijden van het zwembad hier in de buurt. Ook wel relaxed om te doen en indd met de komende hittegolf wel lekker verfrissend. 

Ik probeer elke dag ook beetje te wandelen. Vandaag ook weer even 40 minuten op mijn gemak. 

Ik heb nauwelijks klachten, daarmee bedoel ik nauwelijks pijnlijke borsten meer. Alleen als ik erop druk dan beetje gevoelig (denk dat dit een andere variant is op "broekloeren" haha). 

Verder wel nog af en toe die steken in mijn onderbuik. En vanmorgen weer een huilbui om iets STOMS waar ik normaal om zou lachen. Weet nu even niet wat ik moet denken. 

Over een laaaaaaaange week pas testen dan weet ik het. Maar nu gaat het voor mij pas echt spannend worden. Ben aan het letten op elke klacht die ik wel of juist niet heb. Word gek van mezelf.....

aangepast door Nina79
Geplaatst

Hai @Nina79 nou nee, ik vind het nog steeds langzaam gaan hoor. Niet dat ik elke dag me zorgen maak maar snel gaat het niet!  Ben ook niet het type dat enorm geniet van zwanger zijn dus van mij mag het lekker snel gaan. Probeer me wel te beseffen dat dit de laatste zwangerschap zal zijn maar goed, weet niet wat dat echt met me doet. De baby is behoorlijk actief, super actief eigenlijk en mijn zoontje was dat helemaal niet zo. Dus dat voorspelt wat! Nu bijna 23 weken. 2 juli volgende controle, ben er wel veel relaxter in nu maar toch blijft het spannend (tot het eind). 

al die klachten had ik niet, ik voelde echt niets de eerste prille weken. Dus het zegt echt niets. Niet te veel opzoeken en mee bezig zijn. Het kan van alles zijn. Menstruatie klachten en zwangerschapsklachten lijken gewoon heel erg op elkaar. 

ook dat blasto morula zoveel daagse......mij is nooit wat verteld hierover en misschien maar goed ook, je gaat er van alles bij bedenken en volgens mij moet je juist dat proberen te laten. Het is gewoon een wonder wat er gebeurt en niemand weet hoe of wat. Hoe irritant ook. Alle andere gedachten zijn gewoon een bepaalde zekerheid zoeken en dat ontbreekt juist in dit proces. Dat broekloeren heb ik ook nooit gedaan (werd nl niet vanzelf ongesteld na een miskraam om mislukte poging). Je zit jezelf gewoon gek te maken. Ik snap het allemaal wel hoor maar er zit te weinig logica in om zin te hebben........Probeer zoveel mogelijk afleiden te zoeken en heel positief te denken !!! Er groeit een wonder in jou. 

Fingers crossed ! Ik bid en duim voor jullie! 

Geplaatst

23 weken alweer! Nou mooi over de helft! Super dat ze optimaal gebruik maakt van de ruimte in je baarmoeder haha. Energievol meisje, zet je maar schrap 😁

Ja ik probeer er niet teveel mee bezig te zijn en echt positief te denken dat het gelijk de 1e keer gelukt is en ik zondag een positieve test in handen heb. Maar moet nu wel moeite doen om dat vast te houden met nauwelijks klachten behalve dan die druk in mn onderbuik alsof ik mn menstruatie van ver voel aankomen.... En oh ja opgezette darmen!! Zoveel lucht pfff.  

In een normale cyclus heb ik altijd pijnlijke borsten voordat ik ongesteld moet worden. Mijn hoofd probeert dat te begrijpen haha maar wat je zegt moet het loslaten.

Heb net even wat berichten teruggelezen hier en neem ook mijn eigen advies even aan: "laat het los want je hebt het niet in de hand. Als het voorbestemd is dan zal het zo zijn"..... ☝🏻😉🤲🏻

Ik ga indd ook proberen niet elke dingetje te analyseren want maak mezelf echt gek. Bah, had niet gedacht dat ik zo'n onzeker kuiken ben..... 

@Kitje hoe gaat het met jou??? 

Geplaatst

Ja, wordt idd warm komende week, lekker afkoelen dan in het zwembad en is ook nog eens heel goed voor je.

Het is allemaal heel herkenbaar @Nina79 en hoe je je ook voorneemt het niet te soem, onbewust doe je het toch, ik ben er ook schuldig aan, deze week nog niet, maar volgende week ga ik vast ook weer voor de bijl.

We proberen idd krampachtig alles te beredeneren en overal een antwoord op te bedenken, op internet ook van alles te vinden en dat terwijl we heel goed weten dat het zinloos is, het blijft bij je of niet, kun je nog zo voorzichtig doen, je hebt er eigenlijk niks over te zeggen.

Ook wil het hebben van wel of geen klachten ook niks zeggen, wat @Hanniebal ook zegt, zij voelde niks en en ander hangt 8 maanden lang boven de wc.

Soms moet je idd dan eens terug naar de basis en naar dat wat je zelf zei toen je nog rationeel kon nadenken zonder al die hormonen....

Met mij gaat alles goed verder, behalve de pijnlijke boobs heb ik geen klachten, maar ja, dat kan ook nog niet, is pas 3 dagen na de tp.

Ik wacht maar gewoon (on)geduldig af.

Hou het hoofd koel Nina, het wordt vanzelf een keer zondag 😉

Geplaatst

@nina78, ik snap zo goed hoe je je op dit moment voelt. Het is allemaal zo herkenbaar. Teveel voelen is eng en te weinig (of niks) voelen is dat ook. Ik heb zoooo vaak in m’n borsten geprikt om te voelen of ze nog wel pijnlijk/ gevoelig waren.. Hahahaa... en daarna sloeg meteen de twijfel toe, zou het nog van de pregnyl kunnen komen of veroorzaakt mijn ingenestelde erwtje dit allemaal?? 

Ik duim voor je girl! Hopelijk is het bij jou wel de eerste x raak. 

@Kitje, je hebt helemaal gelijk. Het blijft bij je of niet. Al doe je nog zo voorzichtig. Dat is misschien ook wel het moeilijkste gedeelte van het traject. Het feit dat je zelf geen invloed kan uitoefenen op het resultaat. Onder invloed van alle hormonen is dit echt gekmakend. Dr. Google raadplegen werkte voor mij rustgevend. Althans, dat dacht ik in het begin. Daarna werd ik er juist weer onrustig van.🥴

Het is zo fijn om de ervaringen van andere dames hier terug te kunnen lezen. Houd vol dames, en blijf positief! Ondertussen blijf ik ook voor jullie duimen.

Heeft er iemand trouwens ervaring met endometriose en terugplaatsing van cryo’s? Is het aan te raden om dit in een natuurlijke cyclus terug te plaatsen of juist in een kunstmatige? 

Geplaatst

Jeetje wat een berichten allemaal weer, fijn om te lezen dat iedereen met dezelfde zorgen zit. Ik was even druk met mijzelf de laatste dagen 🙃 vandaag moest mijn menstruatie starten en ik zou bericht krijgen van de apotheek of mijn medicijnen binnen waren. Menstruatie is net gelukkig begonnen, dat was een stress minder. Apotheek belde vanmorgen, bleek dat de medicijnen morgen pas binnenkwamen en dat ze er ook 8 luveris te weinig hadden besteld. HELP STRESS, IK MOET MORGEN STARTEN MET DE MEDICIJNEN. Vanaf 3 uur kan ik ze morgen ophalen, wel even 2 uur voor rijden maar dan heb je ook wat haha.

Gelijk een appje gestuurd naar mijn contactpersoon in Riga, geeft zij aan dat ik morgen om 15.00 uur gelijk de eerste 2 moet gebruiken, kan de apotheek mij lekker helpen haha en dan mag ik vanaf dinsdag iedere ochtend ze nemen. Nu kreeg ik net een appje dat ik ook mijn bloedresultaten moet doorsturen, ja maar die heb ik niet, dus daar moet ik nog even achteraan. Toch maar even mijn huisarts inlichten 😃 Ik was al voorbereid dankzij jou @Kitje , dus toch maar even kijken wat ik hier in Nederland kan laten doen en mijn vriend ook.

Hoe is verder met jullie dames? De spanning nog een beetje onder controle @Nina79 en @Kitje en alle andere dames ook natuurlijk.

Geplaatst

@Jennie80 ja dat is het lullige aan die meds he, die veroorzaken klachten die op zwangerschap lijken.
Dus dan weet je niet of het nu daarvan komt of dat het toch een prille zwangerschap is.
Ik heb me ook al laten foppen door mijn eigen lichaam, daar trap ik niet meer in.
Deze keer heb ik er dus geen verwachtingen van, alleen hoop.
En dan gieren ook nog al die hormonen door je lichaam.

Dr. Google zouden we eigenlijk helemaal niet moeten raadplegen voor dit traject, het brengt eigenlijk niks, behalve nog meer onzekerheid.
Precies dat idd, je kunt er totaal geen invloed op uitoefenen, het is een kwestie van ook gewoon geluk hebben.
Alleen, als je iets heel graag wil, dan wil je ook dat geluk gaan afdwingen wat dan weer niet gaat.

Ik heb geen ervaringen met endometriose, dus die vraag moet ik je het antwoord schuldig blijven, ik zou dit gewoon met je gyn bespreken.

Wat een stress zo zeg @Siepie daar heb je dan ook net ff geen trek in he?
Gelukkig dat de menstruatie wel op tijd kwam, anders zat je daar weer mee, dat de timeline niet klopt, hopelijk dan morgen de meds ophalen.
2 Uur rijden, ach, ja, we moeten er wat voor over hebben he?

Dan is het maar goed dat ik de bloed testen gementioned had hier in de chat.
Was je erop voorbereid.
Die kun je gewoon in NL doen hoor, duurt paar dagen voordat je die binnen hebt.

Ik ben gewoon met de hele lijst naar de huisarts gestapt, hij was al op de hoogte van de IVF plannen, dus nu de rest ook maar verteld en gezegd dat ik bloed moest laten testen, dus hij heeft netjes alles aangekruist.
Volgende dag bloed laten afnemen en dag of 3 later had hij de uitslag al.
En anders kun je ze daar laten doen.

Wel ff opvragen wat je allemaal precies moet laten testen, dan komt dat allemaal in orde..

Hier geen nieuws verder, voel me prima, pijnlijke boobs, that's all.
Ik blijf hier duimen voor iedereen! 🤞🍀

Geplaatst

Nou, vandaag toch wel wat last van de bijwerkingen, althans ik ga er maar vanuit dat het bijwerkingen zijn van alles wat ik moet slikken en en mezelf moet proppen...
Voel me niks lekker... Bleh.

Geplaatst

Dank je @Jennie80 voor je lieve woorden. Hoe gaat het met jou?

Wat betreft endometriose weet ik helaas niet wat verstandig is. Het beste is om je gynaecoloog daarover te vragen. 

Wat een stress even @Siepie! Gelukkig ben je er op tijd achter gekomen en heb je @Kitje die je extra handige tips kan geven.

Oh bah @Kitje wat voor bijwerkingen heb je dat je je niet lekker voelt? Die hormonen zijn monsters. 😞

Ik heb de afgelopen dagen gewerkt en lekker druk gehad waardoor ik iets minder gefocust was op klachten die ik wel of niet heb. Eigenlijk is er niks veranderd bij mij. Nog steeds dezelfde steekjes. Darmen slaan op hol. Probeer er indd niet teveel mee bezig te zijn en mr Google word ik zeker niet wijzer van.

Het kan gewoon 2 kanten op gaan zo simpel is het. En over 5 nachtjes slapen dan weet ik het. En jij 2 nachtjes na mij @Kitje.

Geplaatst

Beetje zo een wee gevoel in de maag @Nina79 niet echt misselijk ofzo, maar weet ook niet precies hoe het te formuleren, voelt niet lekker iig.
Vanavond na het eten voelde ik me gelukkig wel beter.
Snap ook wel dat mijn lichaam van slag is met poezenbollen, Estrofem en Duphaston.
Zometeen lekker slapen en morgen hopelijk weer fit.

Lekker als je veel afleiding hebt idd, dan denk je er minder aan en ben je er minder mee bezig.
Eigenlijk is dat wel het beste.
Wat jij zegt, het kan 2 kanten op, wel of niet, ik hoop de wel kant.

Nee, ik moet nog iets meer nachtjes na jou Nina, na jou moet ik er nog 5, geen 2....
Vrijdag is er pas een week voorbij en dan moet ik nog een week.
14 dagen na tp mocht ik testen, bloedtest, maar een plastest kon ik beter een weekje extra wachten zeiden ze.
Een weekje extra??!! 😬 Hell no!
3 juli is mijn testdatum, als het gelukt is dan zien we dat wel op het plas stripje.

Geplaatst

Wat vervelend zeg van dat gevoel. Dat had ik trouwens ook de eerste dagen na de tp. Door die utrogestan vermoed ik ook.

Ah had 2 dagen in mn hoofd en weet niet waarom oeps!

Maar een week later testen dan je testdatum? Dat is dan weer nieuw. Over tijd is over tijd dus lekker op 3 juli 🙂 Stel je voor zeg een nog langere wachtweek! Hell no!! 

Ik zit er op DIT moment in dat ik mezelf mentaal voorbereid op een negatieve test en denk aan de cryo's die ik als back up heb liggen.... De hoop op een positieve test is heel sterk uiteraard. De vechtlust voor zover dat kan is nog flink aanwezig 💪

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden