Ga naar inhoud

Zijn er nog 40+ meisjes hier? :)

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Welkom @Akeiba (Yasmine).
Ik kan je helaas niet helpen met Griekenland verhalen, geen ervaring mee.
Wel weet ik dat Griekenland het erg goed doet tegen Corona, weinig besmettingen en weinig dodelijke slachtoffers, ze hebben het daar al heel vroeg op slot gegooid.
Denk dat de kans vrij reeel is dat je eind van het jaar daar wel naar toe zou kunnen.

Ik heb in mijn onderzoek ook Griekenland onderzocht, maar omdat ik over ga op eiceldonatie heb ik gekozen voor Letland omdat ik echt totaal niet op de Grieken lijk en de kans dat er iemand met mijn (redelijk zeldzame) bloedgroep en dan ook nog blank met lichte ogen daar als donor beschikbaar zou zijn, zou in Griekenland een stuk kleiner zijn dan in Letland.

Met 44 is de kans dat het lukt met eigen eitjes heel klein en je moet alles zelf betalen (helaas), dus dat moet je voor jezelf bedenken of je dat wil doen.
In Griekenland kun je iig wel behandeld worden, is tot 50 daar, dus dat is geen probleem.
In mijn zoektocht vond ik deze kliniek een hele fijne en was niet zo duur ook.
Contact is in het Nederlands wat het ook wel zo prettig maakte.

https://www.ivfgreece.com/

Geplaatst

Bericht was nog niet klaar.
Als je het contactformulier op de website invult krijg je een mailtje van Shirley, in het Nederlands, kun je alles mee bespreken en alle vragen stellen die je hebt.
De kliniek zit op Kreta, wat ik prettiger vond dan klinieken in de hoofdstad (rustiger)
Je zou er dan meteen een mini vakantie van kunnen maken.
Zoals gezegd, persoonlijk geen ervaring met deze kliniek qua behandeling, alleen mailcontact mee gehad, maar dat vond ik prettig.

Geplaatst

Ja, same here... Kom ook maar aan weinig toe....
In het begin denk je nog tijd genoeg te hebben voor van alles, maar ik doe bijna niks.
Stom is dat, maar ja.
Zonder vrienden en familie en de mogelijkheid om leuke dingen te ondernemen vind ik het leven maar saai.

Succes meisjes, laten we dan proberen elkaar ook door de bore-out heen te slepen... 

X

Geplaatst

🖐🏻 hier ook niet zoveel nieuws te vertellen. 

Ben gewoon zoals voorheen aan het werk dus kom gelukkig wel vaak buiten en andere omgeving. 

Zit beetje op hete kolen nu.... net een week ongesteld geweest dus poging niet gelukt. NEXT...... 

In de tussentijd wil ik het ziekenhuis bellen met de vraag wanneer ze denken te gaan herstarten met de fertiliteitsbehandelingen. Wetende dat ze me toch niet meer kunnen vertellen dan dat nu bekend is..... 

Hoop dat volgende week de maatregelen versoepeld gaan worden en dat alle andere zaken weer opgepakt worden. 

Nou dat was het weer voor mij🙂

Wens jullie veel kracht toe in deze periode 💓

Geplaatst

Balen @Nina79 dat het niet gelukt is.
Hopelijk volgende maand dan.

Denk dat alles afhankelijk is van wat er dinsdag gezegd gaat worden.
Of ze de behandelingen weer kunnen opstarten...

Maar snap je, ja, je wil weten waar je aan toe bent.
Dit niet weten is echt killing.
Alles in de wacht voor hoe lang?
En intussen worden we iedere maand weer een maand ouder, onze klokjes staan NIET stil, die tikken door.

Vandeweek zei iemand me toen ik mopperde dat ik het kak vind mijn leven on hold.
Och, het is maar een paar maandjes van je leven, wat maakt dat nou uit?
Nou, HEEL VEEL DUS in onze situatie.
Dat kan alles uitmaken.
Maar ja, dat kon ik dan weer niet zeggen want daar had die knakker niks mee te maken.

Fijn dat je iig beetje onder de mensen komt.
Ik zit hier thuis te kijken, vijf weken thuiswerken achter de rug nu.
We doen het er maar mee he?

Fijn weekend.
Wordt iig mooi weer... Kunnen we fijn in de tuin... 😬

Geplaatst
2 uur geleden, Kitje zei:

Och, het is maar een paar maandjes van je leven, wat maakt dat nou uit?
Nou, HEEL VEEL DUS in onze situatie.
Dat kan alles uitmaken.

OMG precies dit!! Die paar maanden zijn weer elke maand een kans voorbij om zwanger te worden. We worden er niet jonger op en de eitjes/ baarmoederslijmvlies dus ook niet.

Indd wat je zegt, zij hebben alles on hold maar ondertussen gaat het in onze lijf gewoon door. Zo'n machteloos gevoel, bijna alsof je controle verliest maar wil er niet aan toegeven. Zwaar killing. 

Loslaten...... makkelijker gezegd dan gedaan.

Fijn dat ik hier mijn "ei" kwijt kan, praat er niet meer over in mijn omgeving. Mensen snappen het toch niet......

Oké hoop dat ik in mijn volgende post beter gestemd ben 😵😅

Lees nu pas je bericht over dat de maatregelen in Riga tot half mei zijn gerekt en dat het daarna mogelijk weer open gaat! Fijn zeg dat ze je zo up to date houden. Toch ergens aan vast kunnen houden ipv dwalen in het duister.

Misschien dat het dan in NL ook zover is. Keep my fingers crossed 🤞🏻

Geniet van het mooie weer in je tuin, heerlijk! Ik moet het met een balkon doen haha.

Geplaatst

Ja, dat vind ik ook fijn @Nina79 dat we hier ons eitje kwijt kunnen bij elkaar.
Anderen snappen dat niet of willen dat niet snappen.

Klopt, elke keer dat we ongesteld worden en we weer een kans voorbij moeten laten gaan, weer moeten wachten op de volgende ronde zijn we weer een maand ouder en als je 30 bent, dan maakt dat mss niet zoveel uit, maar op onze leeftijd dus wel, zeker als je zoals jij nog met de eigen eitjes aan de slag gaat.
Ons lichaam staat niet on hold.
Het bms schijnt overigens nog tot heel oud goed te zijn.
Volgens de gyn hier in NL was mijn bms helemaal top, precies zoals het moet zijn, 2 lagen, lijntje in het midden en superdik.
Ook volgens de arts in Riga die ik de echo foto toestuurde met mijn bms van 8,4 erop was er erg content mee.
Kreeg de rekening nog binnen ervan, 95 Euro down the drain... Echo gehad, kosten gemaakt, voor niks....

Mijn contactpersoon zei dat ze in Riga goede hoop hebben dat de grenzen na de 12e daar weer open gaan, maar garanties hebben ze ook daar niet.
Ze doen het verder heel goed daar met een kleine 700 besmettingen en 5 doden.
Ze zei tegen mij dat het aantal besmettingen daar aan het teruglopen is.
Hopelijk blijft dat zo.
Ook hebben ze daar geen wachtlijsten, als de grens daar open is dan kan ik echt meteen terecht.
Anders dan in NL, waar alles dan weer gefaseerd gaat.
Het probleem is echter.... Ik moet ook een echo doen en dat kan in NL nu nergens.
Als ze na de 28e niet besluiten dat er versoepeling komt en er nog steeds geen echo's gemaakt mogen worden, dan kan straks Riga wel open zijn, maar zonder echo lukt het ook niet en ik moet ongesteld worden rond de 26/27 als ik mijn normale cyclus van ongeveer 26 dagen aanhoudt...

Zal volgende week nog eens polsen in Riga hoe de stand van zaken daar is nu.

Heerlijk weer het weekend, tuin is bijna klaar, alleen de voortuin nog, maar grond is net steen, zo hard, kom er met de schoeffel amper door.
Zwoegen zo hoor.
Maar achter is het fijn op orde.

Vandaag een abrikozenboompje gekocht voor in de moestuin.
Vandeweek ook aardbeien plantjes en sla.
Heb ook nog frambozen en bramen, besjes, die struikjes helemaal vol met kleine vruchtjes.
En mijn pruimenboompje vol in de bloesem, hopelijk hebben we daar dit jaar voor het eerst vruchtjes van (heb boompje nu ongeveer 3, 4 jaar).
Houden we ons daar maar mee bezig he?

Oh, en je hoeft niet perse goed gestemd te zijn hoor om hier te komen kletsen.
Ook als je zwaar chagrijnig bent of ff enorm wil mopperen, ga je gang, daar is dit voor.

Proberen we elkaar door deze rotperiode heen te helpen toch?

Geplaatst

Maarrr, meiden, vergat ik nog te zeggen... Er is nog hoop hoor, Katja Schuurman is zwanger en die is 45, dus...
Het kan....
Daar houden we ons dan maar aan vast... Het kan...

Geplaatst

Meiden....
Voor degenen waar de behandeling van uitgesteld is, misschien kan ik een klein lichtje schijnen in de donkere tunnel van uitstel...
Want de kliniek waar ik in behandeling ben geweest gaat vanaf 28 april weer open! (Nij Geertgen).
Ze gaan de uitgestelde behandelingen gefaseerd weer opstarten, dus misschien volgen andere klinieken ook wel op korte termijn.
Ik denk, ik laat het ff weten, beetje hoop in deze tijd is niet verkeerd toch?

X

Geplaatst

Lief bericht van je @Kitje

Ik heb vandaag toevallig met het AMC gebeld met de vraag of ze wat meer kunnen vertellen aangezien ik nog niets gehoord heb.

Het antwoord was nee maar ze zijn ermee bezig en wachten op akkoord. En dat ze hoopt dat het snel zal zijn..... Ja ik ook....

Dus we wachten het af.... mijn gevoel zegt me wel dat ik moet starten met de pil bij de volgende menstruatie (Dat pas over week of 3 is), zodat ik kan starten met prikken zodra ze bellen....... Ik hoop dat ik voor de volgende menstruatie wat hoor, wil aan de andere kant elke kans benutten om spontaan zwanger te worden maar begin de hoop daarop op te geven....

Hoop voor jou dat het luchtruim spoedig open gaat zodat je naar Riga kan vliegen voor jouw terugplaatsing! 

Xx

Geplaatst
Op 17-4-2020 om 20:41, Kitje zei:

Maarrr, meiden, vergat ik nog te zeggen... Er is nog hoop hoor, Katja Schuurman is zwanger en die is 45, dus...
Het kan....
Daar houden we ons dan maar aan vast... Het kan...

Ooohw lees dit nu pas. Er is zeker hoop! Geeft weer perspectief..... heb nog wel even dan als ik het zo lees haha.

Geplaatst

Ja, @Nina79 je hebt nog wel enkele jaren de tijd... 😅 al is dat ook niet wenselijk natuurlijk omdat je het NU wil.
Ik kijk ook regelmatig in het rond omdat mijn menstruatie er weer aan zit te komen.
Officieel gezien 28 april, maar ben altijd paar dagen eerder en vorige keer had ik die afbouw aan meds dus toen ging het sowieso anders omdat die meds de menstruatie tegenhield, anders was ik al week eerder geweest.
Voel wel sinds vandaag dat het eraan zit te komen, dus ik denk dat het weekend prijs is.
Dus zodoende dacht ik van ik kijk eens op de site van Geertgen en tadaaa vanaf de 28e gaan ze alles weer opstarten, dus kan ik ook de echo laten doen die nodig is (in mei).

Volgens de berichten in Riga is het vliegveld gesloten tm 12 mei.
Het zou allemaal net moeten kunnen dus.
Als de menstruatie vandaag komt zou ik 14 mei tp krijgen volgens de berekening hoe het vorige keren ging).
Dus dat kan dan net en iedere dag dat de menstruatie later komt is een dag later tp.
Maar ja, als het verlengd wordt, dan weer niet.
Dus wat te doen, wat te doen...
Vandaag de kliniek maar eens contacten hoe zij denken dat de vlag wappert daar.
Op zich doen ze het daar wel heel goed, kleine 800 besmettingen, 11 mensen overleden.

Snap het ja, dat je iedere kans wil benutten, zou ik ook doen als ik jou was.
Je weet maar nooit of het de natuurlijke wijze lukt en dan hoef je dat hele traject niet in.
Het kan zomaar.
Er zijn legio mensen van 40 die zwanger worden spontaan.

Over week of 3 zul je denk ik wel meer duidelijkheid hebben of je moet starten met de pil of niet.
In Nederland gaan ze het waarschijnlijk wel gefaseerd weer opstarten en zullen ze denk ik beginnen met degenen die hun behandeling hebben moeten afbreken, dat vind ik dan weer het kloterige van Nederland, dan start het weer op en kun je weer wachten omdat ze gefaseerd willen doen.
Maar goed, als het maar opgestart is, dan is er weer hoop en vooral duidelijkheid.

X

Geplaatst

Hai lieve @nina79 en @kitje !

Wat fijn dat er wat vooruitzicht lijkt te ontstaan en sneller dan ik had gedacht. Ik hoop dat ze in nl ook rekening houden met je looptijd in dat gefaseerde gedoe. 42 is toch anders dan 32 hoor. 
ja, die Katja. Geeft de burger moed maar ik vermoed wel dat dat soort lui hun eitjes lang en breed hebben ingevroren. Zou ik ook doen als ik geld over had gehad. Maar goed, ik had echt niet de beste eitjes en de hoeveelheid was echt mager maar toch  elke keer bevruchtingen en tweede poging al raak. Kan het nog steeds niet geloven. Ben wel blij dat ik naar België ben gegaan: de doorlooptijd is gewoon veel hoger en op mijn leeftijd wilde ik niet lang wachten. Het kost natuurlijk wel erg veel geld (ongeveer 7000 per poging en de verzekering vergoed 1500 nog wat): best besteedde geld ooit. Ik ging naar een privé kliniek dus binnen een week al begonnen met onderzoeken. 

ik duim keihard voor jullie. Zo ongelofelijk zuur en het is natuurlijk al niet leuk. Hele gekke tijd.  Te bizar. 

ik voel me gelukkig steeds beter, minder misselijk meer energie. Vandaag 14w1d en een echo gehad en alles zag er heel mooi uit. Afgelopen maandag. Nipt resultaat binnen en was gelukkig ooo goed. Daarvoor dagen niet geslapen en wat was er een gigantische druk van mijn schouders na die uitslag zeg. Ik leek wel tien kilo lichter en eindelijk begin ik met genieten. Voor het eerst deze week dat ik begin te denken over baby spulletjes en de bevalling en kleertjes kopen. Wrijf ik over mijn buik en denk ik: er leeft een kindje in van mij. Daarvoor voelde het een beetje als de goden verzoeken ofzo. Lastig uit te leggen maar ik durfde niet vooruit te kijken. Als iemand iets zei over de bevalling of van ....als dat en dat met het kindje dan zei ik: ben daar nog lang niet. Ik kon daar nog geen ruimte voor maken in mijn hoofd. De hele tijd denken maar het kan zo maar nog mis gaan. Maar nu merk ik dat ik het meer loslaat. Gisteren een heel zalando pakket aan zwangerschapskleding besteld. Vorige zwangerschap was alles BudgetAir wat krap maar nu ga ik het er echt van nemen. Het is waarschijnlijk de laatste keer (al denk ik afgelopen soms wel eens: misschien lukt het hierna nog wel eens, als je alles loslaat...). 
hahaha

ik duim heel hard voor jullie. Met geluk kunnen jullie de volgende menstruatie al beginnen met medicijnen opstarten ?? 

dikke zoen en knuffel 

Geplaatst

Wat een fijn goed nieuws @Hanniebal!
Kan me heel goed voorstellen dat er een enorme last van je afgevallen is na de goede uitslag van de nipt test.
Daar maak je je toch bezorgd om denk ik.
En ja, geloof het maar hoor, er groeit echt een kindje in jou en over niet lang ga je dat ook steeds beter zien (en voelen!)
Ruim 14 weken alweer, wat gaat het vlug zeg!
En de kans dat er nu nog iets mis gaat is echt zo klein, daar moet je je echt niet meer druk om maken hoor.
Ga lekker genieten van deze zo gewenste zwangerschap.
Koop die kleertjes ga rondkijken voor kamertje, voor van alles, want je moet binnenkort echt aan de slag hoor.
Als ik je een tip mag geven... Start er niet te laat mee, zit vaak toch wel levertijd op en je wil toch op tijd klaar zijn ook voor als het kindje eerder komt dan gepland...
Zeker omdat je schrijft dat je nu meer budget hebt, laat het vieren, laat het los en start met genieten!

Het kost idd een smak geld, maar zoals jij al schrijft het was je iedere cent waard.
Beste investering ever toch?

Het zou best kunnen dat die dr eitjes ingevroren heeft op jongere leeftijd, dat had ik idd ook gedaan als ik er destijds de middelen voor had gehad.
Helaas had ik ze niet en had ik hoop dat.... Nou ja, dat was iig fout.

Hopelijk doen ze dat wel idd, dat ze ook rekening houden met leeftijd.
Als je 40+ bent telt iedere maand veel zwaarder dan als je 30 bent.
Al is de kinderwens voor mensen van 30 die al lang bezig zijn in dit traject natuurlijk niet minder.
Wat dat betreft heb ik dan "geluk"  dat ik in Letland behandeling heb, daar is geen wachtlijst.
Zodra ik er weer kan komen, kan ik erheen voor behandeling.

Ik heb intussen contact gehad met de kliniek in Letland, gevraagd hoe de status daar is en zij hebben aangegeven dat Letland heel langzaam ook weer aan het opbouwen is, ze hebben grotendeels dezelfde regels als wij hier, ook daar lag alles plat, maar vreemd genoeg mochten de kappers wel open blijven, dat vonden ze daar heel apart.

Momenteel gaan er ook geen geruchten dat de lockdown na 12 mei zal worden verlengd en begin van de maand waren die geruchten er wel dat het na 14 april verlengd zou worden.
Zij hebben hele goede hoop dat het vliegverkeer hervat zal gaan worden na 12 mei, maar zeker weten doen ze het uiteraard ook niet.

Voor de zekerheid heb ik alvast een datum van tp gekregen en ik kan het protocol aanhouden dat ze de laatste keer gestuurd hebben.
Afwachten dus nu tot ik ongesteld wordt, zou op de 28e moeten, maar kan vanaf nu iedere dag zover zijn, komt meestal iets eerder bij mij.
Als het op de 28e komt heb ik op 18 mei de tp.
Afwachten en hopen dan maar.... 🤞🍀

• 1 maand later...
Geplaatst

@kitje en @nina79 

hoe is het met jullie ? 
mochten jullie al opstarten ondertussen? 

hoop het wel hoor!!

met mij gaat het goed, 20 weken echo was mooi gelukkig. Ben erg benieuwd hoe jullie er voor staan. 

dikke knuffel 

Geplaatst

Hoi @Hanniebal wat fijn te horen dat het goed gaat met jou.
20 weken alweer, wat gaat het vlug zeg jeetje.

Hier is het allemaal niet best geweest, ik had goede hoop op een nieuwe poging in mei, maar die moest ook weer worden afgebroken omdat ik er gewoon niet heen kon.
Ik heb er best wel doorheen gezeten en omdat er maar geen zicht kwam op het einde van deze ellende, verhalen kwamen over dat het nog nog weleens 1 of 2 jaar kon gaan duren had ik zoiets van als het zo tegenstaat allemaal, mss moet ik dan maar gewoon stoppen ermee, want het gaat allemaal zo moeizaam.

Toen ik dat bij de clinic aangaf kreeg ik van mijn contactpersoon zo een ontzettend lief appje dat ik het toen helemaal niet meer wist.
Ik heb het daarna een beetje op zijn beloop gelaten en eerst maar de volgende menstruatie af te wachten en dan maar zien.
Zat ook vol met hormonen natuurlijk wat je ook niet tot rationele beslissingen brengt.

Inmiddels zijn we weer een maandje verder en moest ik begin van de maand ongesteld worden.
Ik heb een paar dagen ervoor veel contact gehad met de clinic over what to do en de situatie zag er toch hoopgevend uit.
Zo hoopgevend dat ik besloten heb er toch weer voor te gaan.

Ik werd niet 1 juni ongesteld, maar 2 juni vroeg in de ochtend, dus moest ik die avond gaan beginnen weer met de meds.
Diezelfde avond kreeg ik een appje van mijn contactpersoon dat de overheid in Riga besloten had  weer beperkt toerisme toe te staan voor landen die volgens hun veilig waren en Nederland stond op de lijst!
Dus ik kan erheen, zonder "goede" reden (dat je er werkt, familie hebt wonen, of zelf woont) en ik hoef niet in quarantaine als ik daar ben.
Ik was zo blij!

De vlucht en accomodatie is geboekt, zaterdag heb ik echo, zondag worden de eitjes bevrucht en dan ga ik de 18e vliegen, krijg ik 19e tp en dan de 20e weer terug.
Momenteel dus weer aan de meds en in afwachting van.
Ik kan het bijna niet geloven dat het nu echt gaat gebeuren en hou met angst en beven de cijfers in de gaten, want iedere vrijdag wordt de lijst bijgewerkt daar dus vrijdag afwachten naar het nieuwe cijfer al was het wel dalende, toen de lijst bekend werd gemaakt had Nederland een cijfer van 14,4 en afgelopen vrijdag zat het in de 13 (het moet onder de 15 zijn, 15 besmettingen per 100.000 inwoners), maar nu is iedereen massaal aan het coronatesten en lopen de aantallen weer op..... Dus ik hoop en bid dat het onder de 15 blijft.

Geplaatst

Oh wauw, wat een gedoe en wat spannend weer!! Wat een toestand zeg. Ongelofelijk dat je hiermee nu moet dealen: letten op Corona cijfers. Wie had dat ooit zien aankomen he. Wat een pech zeg. Kan me heel goed voorstellen dat je er doorheen zat. Maar jouw beeb komt er echt aan: Never give up!!!

volgende maand kan je gewoon zwanger zijn meid!!

ik ga heeeel hard voor je duimen!!

trouwens, wij krijgen een dochter. Ongelofelijk had ik nooit gedacht, bij ons worden voornamelijk jongens geboren dus was daar helemaal op ingesteld ! Inmiddels ook onze zoon Ashraf verteld dat mama een zusje in haar buik heeft, hij is zooooo enthousiast. Echt zo aandoenlijk. Hij heeft de eerste dagen non stop gesproken over zijn zusje. De echo foto overal mee naar toe slepen, kusjes geven, mee naar bed nemen, zeuren dat we nu nu nu echt voor haar kleding en een bed moest gaan kopen, alles wat ie kreeg een deel voor zijn zusje bewaren. Echt zooo lief. Helemaal verliefd op dat mannetje word je dan weer (meer dan ik al was).

hele dikke knuffel en fingers crossed voor jullie 

Geplaatst

Hoi lieve meiden

Hier alles oké! Ben herstart met de IVF en inmiddels 2x follikelmeting gehad. Laatste meting vandaag:  3 van 18mm, 1 van 17 mm en 1 van 15 en nog 1 van 13, een paar van 10-11 de rest kleiner. 

Ze gaan in overleg of ik nog 1 dag moet stimuleren of dat ik gewoon voor de punctie ga. Kan dus dat ze ver doorgroeien en je de eitjes kwijt raakt of dat die andere verder groeien tot een beter aantal. Ze prikken ze wel allemaal aan zeiden ze. Dus deze week punctie als het goed is.

Oooh hoop zo op goede eitjes en goede bevruchtingen en plakkertjes. 

@Kitje wat een gedoe en stress zeg afgelopen tijd maar zo fijn dat je nu eindelijk data hebt waar je naar uit kunt kijken! Dan lopen we ongeveer gelijk op, spannend! Hoop voor ons allebei op een vitale zwangerschap!

@Hanniebal zo leuk een meisje!!! En zo schattig van Ashraf, al helemaal een grote broer ♡

Fijn te voren dat het goed met jou gaat.

Geplaatst

Nee, dat had niemand ooit verwacht dat de hele wereld op slot zou gaan @Hanniebal
"Hoor" het jullie nog zeggen toen ik me zorgen maakte in maart of ik wel kon gaan.
"Nee, het vliegverkeer wordt echt niet platgelegd hoor!"
Om 3 dagen voor de tp alsnog niet te kunnen gaan.
Wat een rottijd zo he?

Gelukkig zijn er intussen weer wat lichtpuntjes te bekennen in de vorm van de behandeling weer kunnen oppakken.
Ik hoop het zo ja, dat het beebje komt.

Ja, volgende maand kan het zomaar, kan het amper geloven nog steeds.
3 juli moet ik bloedtest laten doen, maar ik ga dus vantevoren wel echt een plastest doen eerst.
Ik hoop het zo.

Wat leuk dat jullie een meisje krijgen.
Zeker als je bijna alleen maar jongens in je familie hebt, dan is een meisje extra leuk.
En wat leuk ook dat je zoontje er zo lief op reageert ook.
Halverwege alweer, wie had dat nu kunnen denken he?

Bij de donor die ik heb was vrij veel familie geschiedenis bekend, dat had ik bekeken, is ook bijna allemaal jongens daar.
Hij heeft gewoon 3 broers!
Dus ik hou ook maar rekening dat als ik zwanger mag worden dat het een jongetje gaat zijn.
Lief dat je voor me duimt, doe ook maar duimen voor veel mooie emmy's 🙂

Fijn dat jij ook weer in de race bent @Nina79
Ik hoop voor je dat je nog een dag mag door stimuleren, want die van 18 zijn echt nog niet op zijn grootst, die kunnen nog wel dagje.
Als ze boven de 20 zijn dan wordt het tricky idd en kun je het eitje kwijtraken, dat het vanzelf springt.

Ik had de eerste keer dat ik stimuleerde 4 follikels, 2 vrij grote (21-22) en 2 kleinere (15 en 12) en in alle 4 zat een rijp eitje.

Er kwamen uiteindelijk 3 embryo's uit, waarvan 2 goede.
Dus uit kleine(re) follikels kan zeker een eitje komen.
Die kleintjes gaan niet meer meekomen en die van 10-11 zou ik van uit gaan ook niet, die zijn wel echt klein, maar alle andere kunnen ze echt wel aanprikken, ook die van 13, dus die moet je echt mee laten pakken hoor.
Hoe meer follikels hoe meer kans op eitjes en hoe meer kans op emmy's.

Spannende tijd dan ook voor jou.
Jij loopt dan denk ik ietsje voor op mij.
Dan zal je eind van de week de punctie hebben dan en dan tp 3 of 5 dagen later.
Weet je al wat ze gaan doen? 
5 daagse geeft iets hogere zwangerschapskans maar niet iedere embryo groeit door tot blasto in het kweekschaaltje.

Bij de kliniek waar ik was deden ze 3 dagen als je minder dan 4 emmy's had en had je er meer dan 4 dan kreeg je 5 daagse terug (die heb ik dus nooit gehad).

Spannende tijden zo, even op de wachtbank nog, hopelijk kunnen we die dan binnenkort verruilen voor een wachtbankje juni/juli om door te schuiven naar de wachtbank 'uitgerekend in maart' waar we dan lekker lang op blijven zitten samen.

Succes de komende daagjes, laat ff weten als je meer weet over je punctie als je wil ok?

Groetjes

Geplaatst

Ik ben net gebeld en ze durven niet verder te stimuleren. Het wordt dus vanavond Pregnyl prikken en donderdag de punctie. 

Als alles meezit dan zondag de tp.

Ooooohh nu voel ik me wel zenuwachtig worden hoor.....

Krijg trouwens morfinepomp, valium en paracetamol voor de punctie. Hoop dat het genoeg is voor mij, ben echt bang voor de pijn....

Maar ja is voor een goed doel he 😉

En samen op de broedbank zitten tot maart zie ik wel zitten, ik teken ervoor! 😄

Inderdaad @Kitje toen waren we nog best nuchter over deze hele corona! Het lijkt  soms net een hele nare droom. Op naar 2021 waar we een mooie baby op de wereld zetten ♡

Geplaatst

Oh wat spannend meisjes !!! @nina79 en @Kitje (je bent er inmiddels op afgestudeerd blijkt 🤓) . Voor je het weet zijn jullie zwanger!! 

nina maak je niet zo druk om de pijn, je krijgt behoorlijk wat pijnstilling zo te horen. Denk echt dat dat genoeg is. Meeste dames hebben weinig Of geen pijn en bij mij was het 1 keer wel pijnlijk (andere keer niets gevoeld) maar als ik dit had gekregen, was het echt genoeg geweest. 

ik heb echt vaak aan jullie gedacht afgelopen periode hoor, dubbel pech. Pffffff je zal het maar overkomen. Gelukkig komen er betere tijden aan. Op naar de vitale zwangerschap !! 

big hugs 

Geplaatst

@Hanniebal hoop dat het meevalt indd. Krijg uur van te voren paracetamol en valium. En tiidens de punctie krijg ik morfine via een infuus. 

Vroeg nog of ik niet extra naproxen hoef te nemen thuis haha..... Maar ze zei dat het niet nodig was. Nou we zullen zien 

Geplaatst

Ohh, spannend nu @Nina79 maar niet te druk om maken hoor over de  punctie.
Ik kreeg ook para die ik een uurtje vooraf moest innemen (2 stuks) en morfine via infuus en dat ging prima.
Werd wel beetje whoozy van die morfine.
Ze spuiten telkens beetje bij zodat je geen last hebt.
Het is een beetje gevoelig als ze de follikels aanprikken,, maar ik vond het reuze meevallen.
Ik kon ook meekijken op een scherm en zag zo hop hoe de follikels verdwenen.
Ze stellen je helemaal op je gemak, komt echt goed.

Ik ga voor je duimen dat ze flink veel eitjes vinden donderdag en dat ze allemaal bevrucht worden.
Zondag hopelijk fijne dag dan voor je met een tp.
Dan worden "mijn" eitjes bevrucht 🙂

Wat een feest zou het toch zijn als we dan allebei op het "ik ben zwanger" bankje kunnen plaatsnemen voor een maandje of 8 he?
Dus dat vind ik een goeie deal,  beide een mooi babietje op de wereld brengen begin 2021, ergens in februari of maart ofzo....

Kunnen we Hannan nog ff gezelschap houden, die zit daar ook maar zo Remy op dr bankje....

We hebben idd ff pech gehad allemaal helaas, maar dan gaan we nu gewoon in het verdere traject geluk hebben.
We hebben ons portie pech wel gehad vind ik. Dus.

Succes Nina met de punctie, niet druk maken en probeer te relaxen als ze de follikels gaan aanprikken.
Focus je op dat babietje ergens in het eerste deel van 2021, daar doe je het voor mop!

X

Geplaatst

@Kitje wat een lief berichtje, werd even beetje emo van. 

Hoop het zo voor ons allebei. Dat nuchtere wat ik had voordat ik met dit traject begon is er nu wel echt helemaal van af ...... haha als ik mijn berichten terug lees dan moet ik gewoon lachen om mezelf.... naïeveling 😄

Wat bijzonder dat zondag als ik mijn tp heb dat jouw bevruchting gaat plaatsvinden! Wij gaan samen op de wachtbank zitten tot onze baby's gezond en wel geboren worden begin 2021 🤲🏻

Gisteren de Pregnyl geprikt en tijdens het prikken kwamen er 2 druppels langs de top van de naald naar buiten. Kon wel janken, maar als ik logisch nadenk dan moeten die druppels niets uitmaken en zal er wel een marge zijn daarvoor. Naald zat goed op de spuit dus snapte er niks van.

Vanmorgen licht misselijk gevoel en beginnen mijn borsten beetje pijn te doen zoals ik altijd voel als ik ongesteld moet worden. 

Hoe gaat het met jouw meds? Ergens last van? Volgende week zit jij in Rigaaaa!!! ♡♡

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden