Ga naar inhoud

Zijn er nog 40+ meisjes hier? :)

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nou, de vorige keer ging dat ook zo @Hanniebal toen had ik 7 eitjes, de volgende dag 5 mooie bevruchtingen, woensdag nog maar 2 om met maar eentje te eindigen....
Nu heb ik maar 3 bevruchtingen... Wat nu als het er dan ook weer steeds minder worden?
Dat ze stoppen met groeien? Want zo ging dat vorige keer ook.
Dan heb ik mss helemaal niks op vrijdag?? 

Dus ik schiet ff in de stress nu.
Ineens heel erg bang dat ik vlucht en alles geboekt heb en dat er niet eens meer iets is om terug te plaatsen....

En ik weet het, ik moet niet doemdenken en idd, jij hebt een redelijke embryo teruggekregen die lekker is blijven plakken, het hoeft er maar eentje te zijn natuurlijk die blijft zitten, maar ik weet ook dat dit mijn allerlaatste kans is.

Ik heb geen geld meer om dit nogmaals te doen, dus ik kan alleen de embryo's die ik nu heb laten terugplaatsen en als ze op zijn dan is het echt definitief klaar, over en uit, einde oefening en daar ben ik wel erg bang voor.

En hoe meer embryo's hoe meer kansen natuurlijk.
Je hoopt ergens dat je er een stuk of 4 hebt....

Ik duim en bid dat er van deze 3 dan geen meer wegvallen....

Geplaatst

Ik snap het @Kitje Wat dat betreft kan je maar beter niets weten want nu heb je stress voor niets denk ik. Je weet het toch niet.
Laten we van het goede uitgaan! Dit zijn hele jonge eitjes en zaadjes. je kunt niet ALTIJD pech hebben hoor. Ik zeg dat het helemaal gaat lukken. Bij mij was je ook mega positief terwijl mijn uitgangspunten toch echt veel slechter waren. Denk daaraan. Iets objectiever denken. 

lijkt me wel raar dat je zoveel betaalt en dat je dan alsnog met niets kan eindigen, eigenlijk zouden ze je terugplaatsingen moeten garanderen. 

Geplaatst

Snap dat je teleurgesteld bent @Kitje. Ergens op gerekend en dan ineens veel minder dan je dacht en wellicht soort van beloofd is? 

Helaas hebben we dit allemaal niet in de hand. Dat er 3 bevruchtingen zijn is mooi! Probeer positief te denken en in te beelden dat ze lekker doordelen alle 3! 

Ik weet het, makkelijker gezegd dan gedaan maar nogmaals focus je op het positieve! We hebben maar 1 goede nodig. 

Ik bid voor jou dat jouw emmy's goed gaan doorgroeien en je terugplaatsing door gaat ❤❤

Geplaatst

Ja,  gehoopt, niet perse op gerekend @Hanniebal en @Nina79 maar je gaat er dus vanuit dat je jonge eitjes en een jonge mannelijke donor hebt dat het dan wel goed komt, ook had zij in het verleden veel beter resultaat (ruim de helft aan blasto's ook met ingevroren eitjes) dus dan ga je daar toch beetje van uit, 4, mss 5 ofzo, niet 3.... 
Vooral ook omdat ik vorige keer maar met eentje overbleef.

En ehhh Hanan.... ALTIJD pech hebben... Dat presteer IK 😬
Over mijn leven kan ik een boek schrijven, het zou een bestseller worden waarschijnlijk....
En daar zitten maar weinig vrolijke en gelukkige momentjes in.
Eigenlijk maar eentje.... De geboorte van mijn zoon....
En voor de rest is het een aaneenschakeling van ellende, pech en verdriet.

Ik vond eigenlijk dat het my turn was nu voor happy moments.
Heb me echt serieus weleens afgevraagd waarom ik op deze wereld ben gezet, alleen maar om overal 10x harder voor te vechten en te knokken dan een ander en dan nog niet dat bereiken wat je voor ogen hebt?
What's the point dan? 

Maar goed, ik ga weer teveel het negatieve in, daar moet ik mee opletten.
Vooralsnog zijn er 3 goodlooking Emmy's en eentje in de vriezer van de vorige donor.

En ik ben een kei in anderen opbeuren, opfleuren, positief denken voor een ander, dat kan ik heel goed.
Maar voor mezelf... Iets teveel meegemaakt helaas om dat nog te kunnen, zelfbescherming denk ik voor de diepe teleurstellingen.

En klopt Hanan, daar heb je wel gelijk in, bij veel klinieken doen ze dat ook, in Nederland garanderen ze 12 eitjes en 4 blasto's met eiceldonatie, in Rusland ook, deze kliniek heb ik ook gevraagd, maar hier krijg je geen garanties in Blasto's alleen in hoeveelheid eitjes.
Ik gokte het erop omdat het contact zo fijn was en veel minder gedoe dan naar Rusland ivm visum en veel meer onderzoeken.
Het idee dat ik straks alsnog met lege handen (en een lege bankrekening) achter blijf is zo onaantrekkelijk.

Hopen en bidden dan maar dat ze alle 3 goed blijven doorontwikkelen.
En klopt Nina, we hebben maar 1 goede nodig in principe, maar liefst wel ietsje meer.... 

Geplaatst

@Kitje hoe gaat het met je? Hoop dat je de rust in jezelf hebt gevonden. 

En hoop en bid dat je morgen goed nieuws hebt uit Riga. 

Je bent echt geen pechvogel. Ja sommige mensen maken veel dingen mee in hun leven, maar krijgen er ook veel moois voor terug zonder dat ze daar bewust van zijn. Ik wil je gevoel zeker niet bagatelliseren maar focus je alle positieve dingen in jouw leven. Je zoon! Je hebt mogen ervaren hoe het is om spontaan zwanger te worden en een kind te hebben die jou de rest van je leven onvoorwaardelijke liefde geeft. Ik ben (positief) jaloers daarop en hoop dat ik ook mama mag worden ♡

Je gezondheid is goed! Een gezonde en fitte vrouw. Je kan dit aan! Echt waar! 

Morgen hoor ik als het goed is hoeveel emmy's er over zijn om in te vriezen. 

En ik merk dat ik ELKE minuut bijna bezig ben met mijn mogelijke zwangerschap. Zoek dingen op zoals hoe het ontwikkelt, wat voor prille klachten er kunnen zijn en wanneer. Wanneer de innesteling zou moeten zijn. Probeer er keihard in te geloven dat het gelukt is maar zo bang voor teleurstelling. En moet mezelf afleiden. Blij dat ik vandaag gewerkt heb. En ik hou mezelf voor dat het niet in mijn handen ligt en het zal gaan zoals het voorbestemd is. Dat is wat mij kalmeert 🙂

Morgen weer een update.

Geplaatst

Hier nog geen nieuws uit Riga, dus ik hoop en bid verder.

Spannende dag voor jou morgen, hopelijk heb je veel Emmy's over om in te vriezen, ze zijn best streng in wat ingevroren kan worden, dan moet het een heel sterk embryo zijn wat later ook goede kansen heeft goed te ontdooien om terug te plaatsen.

Denk dat het een rustig gevoel geeft te weten dat je nog wat achter de hand hebt mocht het niet lukken, maar daar gaan we natuurlijk niet vanuit! 

En dat zo bezig zijn ermee herken ik heel goed, dat had ik ook, elke keer weer.

Elk krampje, zuchtje en pijntje werd geanaliseerd en beredeneerd.

Ik zocht ook van alles op, wanneer innesteling, wanneer dit, wanneer dat, werd echt gek van mezelf soms.

Heb mezelf nu dus plechtig beloofs het dit keer niet te doen.... gaat me niet lukken waarschijnlijk, maar de bedoeling is goed... 😉

Nog 1 nachtje dan ga ik vliegen, morgenmiddag, kan het nog steeds niet geloven... toch staat er op de site van Riga Airport dat Wizzair (waar ik geboekt heb) sinds de 15e weer vliegt op Riga.....

Vanavond tas pakken....

😊

Geplaatst

Fijn nieuws uit Riga ontvangen net.

Alle drie de Emmy's zijn nog in de race en ze waren sterk, ontwikkelden goed en zagen er heel mooi uit.

Ik.ben zo blij met dit nieuws!

En ik blijf doorduimen en bidden dat ze er vrijdag ook nog allemaal zijn.

🙏

Geplaatst

Wow wat een goed nieuws @Kitje! Morgen eindelijk vliegen naar Riga. Spannend hoor! Sterke emmy's dus gaat zeker lukken! 

Ik heb nog niks gehoord over mijn evt cryo's. Heb ze gebeld en de assistente wist het ook niet. Ik word dus terug gebeld door de IVF arts.

Maak me zo'n zorgen nu he.... heb nu (3e dag na tp en 6e dag na punctie) steken in mn onderbuik. Heb dit nooit zo gevoeld. Krijg nu ook een spijtgevoel en lichte wanhoop dat ik me heb laten overhalen om er 1 terug te plaatsen ipv 2..... Heb net even potje gejankt. 

Nog anderhalve week wachten voor ik me kan testen maar maak me best wel zorgen. 

Geplaatst

Ja, superspannend en was blij mwt het nieuws. Over 24 uur zit ik gewoon in de lucht! 😀

Ik snap je @Nina79 ook je zorgen, maar niet doen, brengt onnodige stress en das niet goed voor beebje. 

De assistente mag zulke info niet geven, dus dat je wordt teruggebeld door ivf arts is echt normaal en wil niks zeggen.

Ik duim voor je dat ze een mooi aantal hebben kunnen invriezen.

Vind dat altijd zo stom, hier in NL houden ze allemaal zo krampachtig vast aan eentje terugplaatsen, waarom? Als je er zelf twee wilt? Mij probeerden ze ook altijd over te halen om eentje te doen, maar heb altijd 2 gedaan, ik ga niet liggen gokken met mijn eitjes als ik er maar zo weinig heb iedere keer.

Ze zeggen dan van de risico's op tweelingzwangerschap, maar die risico's zijn niet zo heel erg groot en ook is de kans dat beide eitjes blijven zitten niet aupergroot op onze leeftijd.

Dat gezeur altijd, bah.

Volgende keer gewoon doen wat JIJ wil, boven de 38 mag je gewoon 2 doen, het is je recht en als jij dat wil dan is dat zo. Niet meer over laten halen hoor.

De volgende keer is dan als je voor broertje of zusje gaat natuurlijk, want ik duim keihard voor jou dat deze netjes blijft zitten hoor.

Niet teveel wanhopen en doemdenken, ook die steken wil niet alles zeggen, je buik is ook gewoon gevoelig van alle toestanden dat je hebt meegemaakt.

Die wachtdagen tussen tp en testen zijn killing en als je dan positief test, krijg je de verlengde wachtdagen naar de eerste echo (rond 8 weken) en als die goed is krijg je wachtwken naar einde eerste trimester.... het is een zwaar en emotioneel traject, maar dat kun jij, dat kan ik, dat kunnen wij!

Geplaatst

Het is 1 en al wachtweken vanaf het begin indd.

Gaat alweer beter met me hoor. Zag allemaal spoken en toen werd het web alleen maar groter en groter in mn hoofd dat ik niet meer helder kon nadenken. Stomme hormonen wat ze met onze lijf doen!

Ik wens je alvast een goede vlucht morgen @Kitje en een prachtige terugplaatsing! Ben jij er trouwens al over uit of je er 1 of 2 laat terugplaatsen? Ik zou nu zeggen doe er lekker 2! 

Als Ik hoor hoe het er in China aan toe gaat en Duitsland hou ik mn hart vast wat betreft de fertiliyeitspoli's.

Ik zal aan je denken 🙏🏻

Geplaatst

Ja klopt, het zijn eigenlijk gewoon wachtmaanden... 😂 maar je leeft van moment tot moment, eerst die test, dan de echo, dan de 12 werken grens, enz.

Gelukkig dat het weer beter gaat, die hormonen nemen een loopje met je gezonde verstand soms.

Same here hoor.

Ach we doen het er maar mee he?

Vlucht is op schema vooralsnog.

Ik ga gewoon echt vandaag, jeetje!

Ben.nog steeds in dubio over 1 of 2.

Neig wel iets meer naar 2, maar met jonge eitjes is de kans wel groter dat ze beide blijven zitten.

Ik kan last minute nog beslissen, dus ik wacht nog ff af wat mijn gevoel zegt morgen.

Hoe is het in China en Duitsland dan?

Ik.heb daar niks van gehoord/gezien?

Hoe is het verder met je  @Nina79?

Heb je intussen nieuws gehad hoeveel ze er hebben kunnen invriezen?

Geplaatst

Op de luchthaven nu 😀 Veel te vroeg!
Gate nummer is nog eens niet bekend, dat wordt pas om 14.10 op de borden gezet....
Denk ik ga maar op tijd, maar nu heb ik de security en alles al gehad, moet ik nog 2 uur gaan zitten te kijken hier... 😂
Met zon rotmondkap op, bah, wat benauwd is dat zeg!
En moet hier overal EN de hele vlucht... 🙄

De vlucht vanuit Riga is onderweg naar hier, verwachte aankomst is 14.20 uur (kwartiertje eerder dan voorzien) dus ik heb hopelijk geen vertraging.
Laptop had ik meegenomen, dus dan ga ik maar mail beantwoorden enzo en jullie lastig vallen om de tijd te doden.
Wifi is prima hier.

Ook zoiets mafs, kom je op het vliegveld heb je security gehad moet je verplicht door zo'n winkel lopen, want zo loopt de route.
Heb ik bijna de hele winkel al gehad, krijg ik een winkelmandje in mijn handen gedrukt, die moest ik verplicht meenemen ivm de afstand...
Ehhh, welke afstand? Met zo'n winkelmandje in de hand heb je echt niet extra afstand ofzo.... 😂
Dus ik loop 30 meter met mandje, einde winkel, en dan krijg je vervolgens een opstropping met het neerzetten van de mandjes (met geen afstand tot gevolg) dus het bracht mijns inziens meer kwaads dan goeds want iedereen hield al netjes afstand, maar doordat die mandjes terug gezet moesten worden stropte het op.
Domme regel.

Heb klein beetje gesjoemeld nu met die mondkap nu ik hier rustig zit in mijn eentje op een bankje door hem beetje laag op de neus te dragen, krijg ik iets meer lucht door de neus.

Komt er nu dus net eentje naast me zitten, 50 cm afstand, lekker dan.
Ik zat er al!
Aso. Bah.

Nou ik ben uitgemopperd voor nu.
Op naar Riga... 😀

Geplaatst

Nou, ik ben dr hoor, had beetje vertraging, vlucht duurde 2 uurtjes.
Was wel superstom want ik had dus geen stoel gereserveerd omdat ik dat niet nodig vond, boeit me namelijk niet zo heel erg waar ik zit en kost extra geld.
Dus dan krijg je bij inchecken een stoel toegewezen.
Dus ik naar mijn stoel.
Zit er een meneer naast mij, dus ik denk, nou dan schuif ik een stoeltje op (was rijtje van 3) dus ik aan het raam gaan zitten, zat er mooi een stoel tussen.
Komt er een mevrouw aan, die daar moest zitten.
Eh, ok, we moeten allemaal afstand houden en als een debiel met een mondkapje lopen en nu zitten we in een halfvol vliegtuig met 3 vreemden naast elkaar?
Dat rijm ik dan niet.

Dus toen het ernaar uit zag dat zo'n beetje iedereen in het vliegtuig was heb ik maar even een steward aangesproken, dat ik dit niet zo een wenselijke situatie vond en of ik misschien het rijtje voor mij mocht gaan zitten want daar zat NIIEMAND.
Natuurlijk was dat prima en hij verwachtte niet dat er iemand zou gaan zitten, dus ik kon alvast verkassen als ik wilde.
De meneer naast mij (die enorm naar drank stonk) vond het ook een goed idee dus die stond meteen op.
Er kwam niemand meer in dat rijtje zitten, dus ik had een heel rijtje stoelen voor mezelf alleen.
Lekker in het hoekje gekropen en alle armleuningen omhoog gezet, kon ik lekker de benen strekken en heb een uurtje geslapen.

Vlucht duurde maar 2 uurtjes, das zo om, tegen 19.00 uur (plaatselijke tijd, is uurtje later hier) was ik in Riga.
Vervolgens heel vliegveld doorgeklost, die mondkap maar af gedaan, alles was dicht en gesloten, geen man te bekennen alleen de paar mensen die voor mij liepen op het vliegveld.
Kom een bewaker tegen die vond dat ik de mondkap moest op doen, dus maar weer braaf op gedaan.

Vond het wel frappant dat NIEMAND aan mij gevraagd heeft of ik wel gezond ben, geen gezondheidscheck gehad en ook geen temperatuur opgemeten, ik kon zo overal doorlopen.
Heb nergens controle gehad, pas bij boarden vroeg iemand om mijn paspoort en ook de instapkaart.
Nu valt Letland onder Schengen gebied dus kun je vrij reizen, maar dan nog, de halve wereld ligt stil en ik kan zo Nederland uitlopen en Letland inlopen zonder enige medische controle, dus vond dat wel beetje apart.

Op Riga Airport mag niemand verder binnen komen dus mijn contactpersoon stond netjes buiten bij de deur te wachten, bordje in dr hand met mijn naam erop, dat was perfect.
Ik had je zo graag een knuffel willen geven zegt ze, maar dat doen we dan maar niet, dan doen we elkaar in gedachten maar knuffelen.
Ze was precies zoals in de apps, warm en hartelijk en superlief.

De administratief directeur was onze chauffeur en die stond netjes te wachten in de (aircogekoelde) auto, ook supervriendelijk.
Het ritje duurde 10 minuutjes ofzo en heb gezellig gekletst in de auto.
Hij reed eerst naar de kliniek zodat ik wist waar die was, daarna is hij naar Spice shopping centre gereden waar van allerlei winkels en een supermarkt zitten, is in dezelfde straat, super makkelijk te vinden.
Daarna ben ik naar mijn appartementje gebracht, hij sjouwde mijn rugzak uit de auto en ze gingen eerst zorgen dat ik in mijn appartementje stond zodat ze wisten dat ik veilig was.
Van mijn contactpersoon kreeg ik nog 2 contracten die ik alvast kon doorlezen en die ik dan morgen moet tekenen, verder nog een document over het ene ingevroren embryo wat ik nog heb met de vorige donor in maart en ook een formulier over risco op meerlingenzwangerschap.

Toen ze zeker wisten dat alles in orde was en me ook nog gevraagd hadden of alles ok was zijn ze weg gegaan.
Daarna heb ik mijn spullen uit mijn rugzak gehaald en wilde ik boodschappen gaan doen.
Maar ik had helemaal niet op zitten letten van welke kant we af gekomen waren, dus toen wist ik (heel mutserig) ineens niet meer of ik nu linksaf moest lopen of rechtsaf....😂

Dus op goed geluk maar een kant op gelopen, de verkeerde natuurlijk... 😂
Het maakte op zich niet zo gek veel uit want ik kwam uit bij een kleine supermarkt en laat ik die nu net eentje nodig hebben....
Dus boodschapjes gedaan, maar dat valt nog niet mee.
Want Lets is toch wel echt een compleet andere taal waarvan maar weinig woorden te herleiden zijn in iets begrijpelijks.
Maar uiteindelijk toch allemaal gelukt.

Het appartementje is klein maar op een fijne plek, de straat is vrij druk, rijden veel auto's maar er zit een supergrote tuin bij met gezellig fluitende vogeltjes.
Zit een slaapkamertje in met knoerthard 2 persoonsbed, superklein keukentje en badkamertje.
De inrichting van de keuken is wel vrij minimaal met 2 pannetjes en geen spatels oid, maar ja het voldoet.
Verder is er een wasmachine en koelkast.
Het is een klein huisje met eigen ingang.
Ramen zijn wel vies, maar verder is het schoon.
Voor 2 daagjes is het prima toeven zo.

Daarnet alle contracten doorgenomen, is gewoon standaard contract, morgen tekenen.
Er zat ook een brief bij over meerlingenzwangerschap en alle risico's opgesomd.
Verder staat er dat volgens hun data er geen significant verschil is in het zwangerschapspercentage bij het terugplaatsen van 1 of 2 emmy's.
Ook staat er dat hun voorkeur uitgaat naar terugplaatsen van 1 embryo om het risico te reduceren op een meerlingenzwangerschap.
Ik ben er voor mezelf nog steeds niet uit, dus ik ga dat dan morgen last minute maar beslissen.

Met mijn eigen bejaarde eitjes was er voor mij geen twijfel mogelijk, 2 terug, maar nu met jonge eitjes en blasto's van 5 dagen oud zijn de kansen op een zwangerschap vele malen hoger dan de 3-5% die ik kreeg met mijn eigen eitjes.

Ik bespreek het morgen met de arts en dan beslis ik.

Dus weer heel verhaal neergekledderd, sorry.

Morgen is het dan eindelijk zo ver.
11.30 uur (plaatselijke tijd, 10.30 in Nederland) krijg ik dan eindelijk wat ik al zo graag wil.
En ik ga hopen en bidden dat het ook bij me blijft.

Voor het verloren armbandje heb ik trouwens gekeken bij lost and found, het is niet gevonden, maar ik heb wel een verzoekje aangemaakt, als iemand het vind dan komt het bij mij terug.

Geplaatst

@Kitje wat een avontuur hahaha. Heb het met plezier gelezen allemaal. 

Inderdaad suf dat ze mensen in het vliegtuig naast elkaar zetten ipv bewust ieder een aparte rij als het vliegtuig toch leeg is. Niet over nagedacht maar goed dat je er wat van zei, zou ik ook gedaan hebben. Vooral als je naast een stinkerd zit, bah 😅

Fijn dat je verder goed en wel bent aangekomen in Riga en ook dat jouw contactpersonen net zo lief zijn als op de mail. 

Spannend morgen meid! Vanaf morgen samen broeden! 

Ik merk dat ik het niet los kan laten. Probeer het wel maar lukt gewoon niet. Heb ook niet echt klachten behalve soms licht in mn hoofd en heel klein beetje misselijk overdag maar weet dat het door de utrogestan komt want te vroeg voor een evt zwangerschap. Zit pas 4 dagen na de terugplaatsing van een 3 daagse embryo (7e dag na de punctie). Is dat wat ze 7 DPO noemen dan? Snap die afkortingen soms niet haha. 

Vanavond ineens flink jeuk en roodheid in mijn hals, borststreek en rug. Las dat dat ook door de utro kan komen. 

Morgen weer vroeg werken en lig WEER niet op tijd in bed. Slaap lekker.

Hoor morgen hoe het ging na je terugplaatsing ♡♡

Geplaatst

Nou meiden, hier dan de update.
Ik moest er om 11 uur zijn, vanaf appartement was 10 minuutjes lopen.
Ik moest van die blauwe overschoentjes over mijn schoenen doen en daarna werd ik naar een kamer gebracht waar 2 bedden stonden.
Eerst heb ik allerlei formulieren ondertekend, ik had extra formulieren omdat ik nog een Emmy in de vriezer heb zitten van de afgelaste poging in maart.
Ik kreeg ook nog de informatie die zij hadden gekregen over de mannelijke donor, er is van hem best heel veel bekend (daarom had ik hem ook uitgekozen)
Daarna kreeg ik een soort van wegwerpbadjas die ik aan moest doen en slippers.
Mijn ondergoed mocht ik aanhouden.
En een haarnetje voor over mijn hoofd.

Rond 11.30 uur kwam de dokter binnen en ze was blij me eindelijk te zien in Riga zei ze en ze gaf me een hand, wat heel apart aanvoelde nadat ik al 3 maanden niemand meer de hand mocht schudden overal.
Ze was erg aardig en vertelde mij dat er nog steeds 3 goede Emmy´s waren.
Eentje was al een blasto en de andere 2 waren Morula´s (dat is het stadium net voordat ze Blasto worden), ze waren erg goed van kwaliteit zei ze, alle 3.
Ze raadde me aan om de blasto en 1 Morula te laten terugplaatsen en de andere Morula zouden ze vanavond invriezen als die een Blasto zou worden.
Dus ik hoefde niks meer te beslissen of na te denken, ik hoefde enkel maar "ja dokter" te zeggen 😂

Daarna ging ze weer weg en kwam iemand anders binnen die de dokter zou gaan assisteren.
Ik kreeg weer een andere badjas aan (een warme, maar dat was niet echt nodig) en die wegwerp had ik ook nog steeds aan.
Mijn onderbroek moest uit en ik moest meelopen naar het hokje ernaast, daar moesten de slippers uit en moest ik over zo'n blauw plakvel lopen wat we in NL ook hebben en daarna de behandelkamer in..

Toen moest ik in die stoel gaan liggen met mijn benen in die steunen en toen lag ik daar mezelf ongemakkelijk te voelen voor een paar minuten, terwijl zij heen en weer rommelde.
Mijn contactpersoon kwam ook nog binnen en die kwam naast mij zitten voor morele steun ofzo.
Hoefde voor mij niet perse, maar vond het ook niet erg, hebben al zoveel mensen de onderkant bekeken het laatste jaar, kon er nog wel eentje bij...

Daarna kreeg ik een inwendige echo om mijn bms te bekijken en dat was 11 en was zeer goed zei de dokter.
Helaas hadden ze geen scherm waar ik op kon meegluren, dat vond ik wel erg jammer.

Daarna werd met (koud) water tussen mijn benen schoongemaakt en terwijl de assistent het echo apparaat hanteerde werden 1 voor 1 de Emmy's in mijn baarmoeder gezet, netjes dicht bij elkaar.
En niet 2 op dezelfde plek zoals in NL gedaan wordt, deze werden echt elk apart erin gezet.
Daarna werd gecontroleerd of het rietje leeg was en dat was het en toen was alles klaar.
Er werd ook nog een fototje afgedrukt waar de minieme puntjes op werden aangewezen van wat ooit mijn kindertjes zouden moeten gaan worden.
Ik moest gewoon blijven liggen in de tussentijd en daarna ging de dokter weer weg nadat ze nog even op mijn buik wreef en dat ze maar goed binnen moesten blijven.

Ik mocht mijn benen uit de beugels halen en op de bank zetten, met de knieen gebogen, maar ik moest wel nog een half uur blijven liggen.
Er werd een dekentje over me heen gelegd en ik heb maar wat gebabbeld met mijn contactpersoon.

Daarna mocht ik langzaam overeind komen en op de andere kamer mijn kleding weer aan doen.
Het ging compleet anders dan in NL, want daar word je na de tp meteen uit je stoel gehesen en kun je naar huis.
Ook die 'operatiekleding' die ik aan kreeg hoeft in NL allemaal niet.

Daarna heb ik daar nog extra poezenbollen gekocht want die moet ik blijven gebruiken tot minimaal 16 weken zwangerschap, maar soms wordt het ook nog langer voorgeschreven, ligt aan de echo's die ik dan telkens moet doorsturen (als ik zwanger zou zijn).

Ik kreeg een recept mee voor extra Duphaston want die had ik niet meer en Estrofem, die had ik nog wel 3 pakjes, maar ja, heb die ook langer nodig, dus ook maar meteen die erbij.
Ook kreeg ik een recept wat ik in mijn tas moet stoppen voor de douane, mocht iemand vragen stellen erover.

Er werd me ook nog verteld wat wel en niet mag.
Vandaag moet ik rustig aan doen, ik mag wel wandelen maar verder relaxen.
Tijdens de zwangerschap mag ik ook wandelen (niet rennen) en zwemmen mag ook (vinden ze erg goed) maar liever niet fitness.
Fietsen, is mwah, het mag wel, maar geen grote fietstochten dan.
Huishouden doen is geen probleem, maar rustig aan, niet als een gek tekeer gaan.
Niet sjouwen.
En verder gewoon normaal leven wat je anders ook zou doen.
Ik heb niet echt regels opgelegd gekregen ofzo.

Over 2 weken mag ik een bloedtest doen, een urine test vinden ze ook goed, maar dan kan ik beter een weekje wachten, want over 2 weken zou die nog vals negatief kunnen zijn, als die positief is, dan raden ze aan een week later de test te herhalen.
Ze hebben het liefst wel een bloedtest.

Vanavond krijg ik nog een update over de overgebleven morula.
En dan heb ik als het goed is 2 cryo's in de vriezer daar.

Daarna ben ik naar het winkelcentrum gelopen want daar zat ook een apotheek.
Ben nu wel de goede kant op gelopen....😂
De apotheek was makkelijk te vinden en heet hier ook iets wat op Apotheek lijkt namelijk apotheka.
Er hangt ook een groen lichtgevend kruis aan de muur, dus dat kan niet missen.
Alles opgehaald en wat te eten voor vanavond gehaald en op het gemakje weer terug gelopen en nu zit ik dus in mijn appartementje....
Ga verder niet veel meer doen, heb laptopje mee dus kan nog wat online doen of een filmpje kijken ofzo.

Morgen word ik weer opgehaald door mijn contactpersoon en de administratief directeur en netjes op het vliegveld gedropt.
Ik vlieg om 13.10 uur, dus kan lekker relaxed doen morgeenochtend.
Dus heel verhaal weer... lol.

Het heeft hier trouwens vannacht enorm gedonderd en gebliksemd.
Het bed ligt niet echt lekker en het rolgordijntje houdt nou niet echt veel licht tegen, dat was een beetje jammer, want om 2.30 uur vannacht toen ik weer een keer wakker werd, werd het al licht!
Mijn contactpersoon vertelde dat het volgende week feestweek is (daarom is de clinic ook een week dicht) want dan wordt het dus HELEMAAL niet donker die week. Alleen een beetje schemering.

@Nina79 ja ik vond dat ook stom en heb gisteravond de terugweg ingecheckt en is hetzelfde.
Ze hebben me tussen 2 andere mensen in gezet. 
Dus morgen maar weer een nieuwe plaats vragen.
Denk dat het systeem dat automatisch kiest ofzo als je niet extra betaald voor het kiezen van een stoel.
En die vent stonk echt, bah, vieze dranklucht had die om zich heen hangen.
Zit nu jammer genoeg achteraan in het vliegtuig, gister zat ik vrij ver voorin.

Ik ken ook niet alle afkortingen idd, soms zie ik dingen voorbij komen dat ik denk van, ehhh whaaattt?
Maar het klinkt logisch dat dat dan 7DPO zou moeten zijn.

Denk idd dat de klachten die je hebt door de poezenbollen komt.
Voor een zwangerschap zou het echt heel vroeg zijn.
Zwaar is dat wachten he?
Ook al probeer je je er niet mee bezig te houden, toch doe je dat.
Had ik ook alle keren.

Dus samen op het bankje nu.
In feite loop jij dan maar 3 daagjes voor op mij dan vandaag.
Want ik heb nu een 5 daagse terug gekregen, dat is 2 dagen verder dan die van jou en dan met vandaag erbij is 3 dagen dan.

Wel goed je rust pakken hoor, dat is belangrijk.
Mij lukt het ook heel vaak niet om op tijd naar bed te gaan trouwens.
Spannend zo he, gelukkig kunnen we samen broeden....

Geplaatst

Och, krijg net berichtje door dat ze de overgebleven Emmy al hebben ingevroren, was intussen doorontwikkeld naar een early blastocyst en was looking good.
Dus 2 in de vriezer, 2 in de buik 😀

Geplaatst

@Kitje, wat een fantastisch nieuws!!! Ik ben heel erg blij voor je👯‍♀️ En jeetje zeg, wat zijn die mensen daar toch lief en betrokken! Ik blijf voor je duimen dat je over 2 weken een knal-positieve test hebt!

@Nina79, hoe voel jij je? Vreemd hè dat je vanalles door elkaar lijkt te voelen?! Ik wist zelf op een gegeven moment ook niet meer zo goed wat ik met mezelf aan moest van gekheid. Ik voelde echt vanalles en op sommige momenten weer helemaal niks, wat ik dan ook weer reuze frustrerend vond☺️. Heb je al iets gehoord over je eventuele cryo’s? Ik duim voor je dat ze goed nieuws brengen en dat de teruggeplaatste Emmy maar mooi blijft plakken en het zich gemakkelijk gaat maken daarbinnen.

2 weken geleden had ik trouwens de terugplaatsing van m’n eigen kleine erwt na m’n 1ste ivf poging. Helaas bleek uit de bloedtest dat m’n schattige erwtje niet was blijven plakken. Nu kan ik stoppen met de Utrogestan bolletjes en afwachten totdat m’n menstruatie doorbreekt. Stiekem toch best wel een domper, want ik had zo gehoopt dat het in 1x raak mocht zijn.🥺 

Tja, nu maar het beste maken van de verplichte wachtmaand na de verse terugplaatsing. We hebben 2 cryo’s en hopelijk willen en kunnen deze wel 9 maanden lang in m’n buik blijven zitten en uitgroeien tot de kindjes waar ik zo naar verlang.

Maar goed, weer even positief: Kitje en Nina, ik duim extra hard voor jullie! Hoop op mooie positieve testjes over 2 weken!

Geplaatst

@Jennie80 wat jammer nou! Ik begrijp je heel goed..je wil gewoon dat het in 1x goed gaat. Maar dat is met onze leeftijd eerder uitzondering dan regel denk ik. 

En je houdt er in je achterhoofd wel rekening mee maar je hoopt toch heel erg dat het wel goed zit.

Had jij er 1 of 2 teruggeplaatst?

Mag je straks gewoon weer met de volgende ronde meedoen of moet je weer op de wachtlijst? Dat zou pas zuur zijn zeg.

Ik heb nog 8,5 dag voordat ik mag testen. Voel sinds vandaag wat lichte menstruatie kramp. En dat verdwijnt weer een tijdje en dan weer steken. 

Heb het ziekenhuis gemaild vandaag want nog niks gehoord. Uiteindelijk een mail ontvangen dat er ze 3 cryo's hebben ingevroren.

Nu maar hopen dat deze gewoon lekker blijft zitten en die andere haar of zijn broertje of zusje worden.

Joehoe @Kitje welkom op de wachtbank!! Fijn dat je niet hoefde te kiezen hoeveel, gewoon voorbestemd zo en er blijft minimaal 1 plakken hoor! 

En wat zijn ze toch lief daar. Dat zelfs je contactpersoon bij je is geweest. En dat je moest blijven liggen en zo.... indd hier moest ik gelijk afstappen. Voelde voor mij zo onnatuurlijk. 

Hou dat verliefde gevoel maar lekker vast van die 2 emmy's in je buik. 

Ik ben dit weekend vrij. Morgen sushi eten en zondag nog even andere plannen maken. Dan volgende week weer paar dagen werken. Volgende week zaterdag naar de Efteling met zusjes en hun kroost haha. Flink wat afleiding dus maar niet genoeg haha.

Geplaatst (aangepast)

Ahhh @Nina79, wat fijn voor je! Hopelijk heb je de cryo’s de komende 9 maanden niet nodig omdat je baarmoeder al bezet wordt door een schattige baby!😄

Er was er trouwens maar 1 teruggeplaatst bij mij en ik hield er inderdaad wel rekening mee dat het anders zou lopen dan gewenst.

Hopelijk krijg ik niet te horen in Gent dat er sprake is van een wachtlijst, want dat zou echt een domper zijn. Helemaal omdat er na een verse terugplaatsing al sprake is van een verplichte rustmaand voordat we weer een cryo mogen laten terugplaatsen.

Zullen we afspreken dat jullie het wachtbankje (en het verlengde wachtbankje) lekker warmhouden en ik vervolgens mag aanschuiven op het door jullie voorverwarmde bankje?🤩

aangepast door Jennie80
Geplaatst

Wat balen zeg @Jennie80 dat je Emmy niet is blijven plakken.
Gelukkig dat je wel 2 cryo's hebt, dan hoef je niet weer dat hele punctie traject te doen.
Scheelt ook een boel in de medicatie als je een cryo laat terugplaatsen.
Hopelijk de volgende ronde wel raak!

Dat zou idd wel erg zuur zijn als je weer opnieuw op de wachtlijst zou moeten zeg, laten we hopen van niet en dat je gewoon over een maandje weer verder kunt.

Ze zijn hier idd superlief en erg betrokken, het voelde heel warm voor mij.
En nu maar hopen dat er tenminste eentje blijft zitten.

Dat vind ik een goede deal Jennie, Nina en ik houden het wachtbankje lekker warm voor jou en reserveren een plekje naast ons.
Dan kunnen we met zijn drietjes alle wachtmomenten doorstaan, is altijd gezelliger dan alleen.

Nou, @Nina79 ik ben lekker naast je geploft hoor op de wachtbank.
Kunnen we samen bibberend deze wachtdagen doorstaan.

Het voelde wel relaxed om na de tp nog een half uurtje te liggen ipv nou het zit erin, hop wegwezen.
Dat voelde dan zo van, ja, maar dadelijk vallen ze eruit, ook al weet je dat dat niet kan.
Dat rustige momentje even, zo net erna was echt fijn.

Mijn contactpersoon hier is superlief en zo betrokken, het is een geweldige meid.
De tijd die zij steekt in het antwoorden van iedereen is amazing.
Ze vertelde dat ze contactpersoon is voor iedereen en als ik zie hoe vlug ik altijd antwoord kreeg van haar, als ze dat met iedereen zo doet, dan appt ze heel wat af, en altijd heel uitgebreid ook.

Dat ik zelf niet meer hoefde te kiezen was heel makkelijk idd, ik had voor mezelf al wel besloten dat ik het met de dokter zou overleggen en haar advies zou opvolgen, zij kan ook wel heel goed inschatten mbt het invriezen.
Het scheelt ook dat het 5 daagse Emmy's zijn, dan zit je zo kort bij het invriesmoment, met 3 daagse heb je altijd nog 2 dagen te gaan waarin een Emmy alsnog kan instorten.

Ze zeiden ook dat het erg sterke Emmy's waren klasse 3AB heb ik terug gekregen, dat is zelfs nog beter als die ene die ik heb laten invriezen in maart, dat was een 4BB.
AA klasse is het beste wat je kan hebben, B is ook nog goed, C is mwah en alles daaronder gaat hem niet worden.
Hoe ze het beredeneren is beetje als volgt, met een A klasse heb je een hogere kans dan gemiddeld op een zwangerschap, met een B klasse heb je een gemiddelde kans op een zwangerschap en met een C klasse heb je een lagere kans dan gemiddeld op een zwangerschap.

Wat niet perse wil zeggen dat A garantie heeft op succes en C kan wel degelijk een goed resultaat hebben.
Het zijn ook maar moment opnames en het kan best zijn dat een Emmy ineens toch weer een gemaakt heeft als je een uur later zou kijken.
Dat zag ik vandaag ook wel weer, toen ik daar was om 11.30 uur had ik 1 Blasto en 2 Morula's en 3 uurtjes later was die achtergebleven Morula een vroege blasto geworden.

Wat fijn dat je 3 cryo's hebt en wat stom dat ze je gewoon steeds niks laten weten.
Idioot, die snappen toch wel dat je graag dat nieuws wil ontvangen?
Het is niet niks, dit traject.
Maar dan heb je dus lekker 3 nieuwe kansen voor een broertje of zusje voor de kleine die nu in je buik zit.
Of 3 broertjes/zusjes als je graag een groot gezin wil...😅

Lekker wat afleiding Nina, geniet er lekker van, ga je ook in de Phyton? Hihi.
Geen idee of zoiets mag nu eigenlijk, denk dat ze hier in Letland nee zeggen.
Als ik al eens niet een rondje mag rennen of fietsen dan trekken die hier wit weg denk ik als ik zou zeggen, ow, well let's take the rollercoaster...😂
Maar gelukkig zijn er nog genoeg andere leuke dingen te doen in de Efteling.

Nou meiden, geniet van het weekend!
Ik ben nog een nachtje in Riga en dan morgen met zijn drietjes naar huis... 😄

Geplaatst

Wow @kitje eindelijk, het lange wachten van deel 1 is voorbij, nu wachten, maar dit kan niet meer fout gaan. 

Lachen dat ze aangaven dat er nog iemand uit Nederland zou komen en dat jij kon zeggen dat je mij had doorgestuurd, ze zullen wel gedacht hebben. Ik kan mij ook voorstellen dat je een goed gevoel bij je contactpersoon hebt. Ik kreeg vandaag een mailtje of alles goed was gegaan met de recepten en dat ze volgende week dicht zijn ivm de vakantie, maar dat ik wel moest appen naar mijn contactpersoon en de arts als ik maandag ongesteld ben geworden en dinsdag ook weer als ik met de medicijnen begin. Het begint nu wel echt te worden.

Volgende week vrijdag de eerste echo en de vrijdag daarop de tweede en dan zaterdag naar Riga vliegen. Waarschijnlijk zondag eitjes prikken en vrijdag terugplaatsen en dan zaterdag weer naar huis. Mits ze natuurlijk goed genoeg zijn om teruggeplaatst te worden 😬 

Het is wel een hele vreemde gewaarwording, vanaf het eerste contact en weer naar huis vliegen is maar 3 1/2 week. Heel bizar dit. Ik merk dat ik er wel heel emotioneel onder ben op sommige momenten. 

Jij gaat dit fixen, kan niet meer fout gaan. Hele goede vlucht morgen met z`n drietjes en geniet er maar lekker van.

Geplaatst

Ja, eindelijk @Siepie ben er al zo lang mee bezig en zoveel verdrietige momentjes gekend, last minute vlucht gecanceld in maart en nu ben ik dan eindelijk hier en is het gewoon gelukt!
Ik hoop zo dat het resulteert in een zwangerschap.

Ja, was super grappig, ik lag daar lekker ongemakkelijk met mijn benen in die beugels en die arts begint ineens van, volgende maand komt er ook iemand uit Nederland, we hebben eigenlijk nooit Nederlandse patienten.
Het was een hele grappige situatie.
Verder heeft ze niks gezegd, mag ze ook niet.
Jij hebt dezelfde contactpersoon als ik, zij is contactpersoon voor iedereen vertelde ze.

Klopt, volgende week zijn ze dicht, er zijn festiviteiten volgende week vertelden ze, omdat het volgende week helemaal niet meer donker wordt hier.
Dan zijn mensen vrij en vieren feest.
Het gaat alleen maar schemeren en dan wordt het terug licht.
Het is nu donker maar een uurtje geleden nog niet en over een uur of 2 gaat het alweer licht worden.
Heel bizar is dat.

Ja, je moet haar echt appen hoor, ook als het heel laat is..
De arts heb ik verder niet geappt, altijd mijn contactpersoon, zij overlegd dan alles met de arts.
Ze houdt je heel goed op de hoogte van alles.

Het gaat idd snel hier, bij mij ging dat ook zo snel.
Ze hebben geen wachtlijsten, dus je kan meteen starten en verliest geen kostbare tijd.
Ik snap dat je het maar amper kunt bevatten en dat het je emotioneel maakt.
Na allerlei tegenslag is het toch superfijn weer eens een oppeppertje te krijgen he?

Van de echo's moet je wel ff een fototje vragen, dat moet je doorappen, maar dat zullen ze je ongetwijfeld verteld hebben.
Heb wel het idee dat ze vrij streng zijn in het selecteren van goede Emmy's.
Fijn dat je ook vijfdaagse terug krijgt, in NL heb ik altijd 3 daagse terug gehad.
5 Daagse geven een grotere kans omdat niet alle Emmy's uitgroeien tot een blasto, dus als ze doorgroeien tot daar, dan zijn ze sowieso al sterk en ook is het een heel goed moment om terug te plaatsen want als je op natuurlijke wijze zwanger zou worden dan bereikt het embryo ook pas op de 5e dag de baarmoeder, schijnbaar is je bms dan ook perfect voor de innesteling.
Het schijnt wel tot 7% meer kans te geven heb ik ergens gelezen op een succesvolle zwangerschap.

Maar jij bent een weekje hier dan.
Hopelijk heb je lekker veel eitjes en een flink aantal goede Emmy's.
Ik zal voor je duimen dat het goed gaat allemaal.

Nou, ik ga maar eens slapen nu.
Morgen om 11.15 word ik opgehaald en dan gaan we terug naar huis.
Nice... We... 🙂

Spannende 2 weekjes nu voor mij....

Ga proberen er niet teveel mee bezig te zijn.
Vind het wel fijn dat ik morgen weer lekker naar huis ga, is wel beetje saai zo in mijn upje hiero.

Heb je alles al geboekt? Vlucht en accomodatie enzo?

Geplaatst

Hi @Kitje Lekker geslapen denk ik? Veel dromen over je buikje 😀. Straks inderdaad weer naar huis met z`n drieën, echt heel spannend. 

Benen wijd en dan over een andere Nederlandse beginnen, geniaal haha. Ik zou niet meer bijkomen. Mijn contactpersoon bij fertitravel was niet bekend met Letland, maar wil wel graag mijn ervaringen ontvangen, misschien is het toch een idee om daar eens te gaan kijken gaf ze aan. Misschien krijgen ze in de toekomst wel meer mensen uit Nederland. Dan ben jij de aanstichter geweest. Leuk idee toch?

Dat lijkt mij een vreemd idee dat het bijna niet donker gaat worden, ik hoop dat wij betere rolgordijnen hebben dan dat jij had 😀.

Ik ga haar zeker appen, ik ben altijd op tijd en nu ben ik bang dat ik straks een dag later ongesteld ben door de stress, dat zal je altijd zien 😶. Maar goed dan moeten we er maar een dag aan vast plakken.

Wat mij ook nog wel zorgen baart is dat ik geen blasto krijg, hoe was dat bij jou toen je nog met je eigen eitjes probeerde zwanger te worden. Als er geen blasto is dan is het over en uit, daar moet ik nog niet aandenken, maar mocht het wel zo zijn dan en het zijn er 2 dan laat ik ze ook beiden terugplaatsen. 1 Vind ik dan een te groot risico.

De komende twee weken gaan inderdaad spannend worden, heb je wel een beetje afleiding? Anders ga je ons maar heel erg stalken 😀 en we blijven duimen.

Hotel en vlucht zijn geboekt, we zouden eerst vanaf Duitsland vliegen, maar nu daar weer zoveel besmettingen zijn heb ik het omgezet naar Amsterdam, dat risico hebben we dus al uitgeschakeld. Hotel is op ongeveer 15 minuten van de kliniek, kunnen we ook lekker lopen. Dan hebben we nog 3 dagen om onze zinnen een beetje te verzetten samen en dan weer naar de kliniek als alles goed is gegaan. Ik kan niet wachten, maar voordat ik ga weten we of bij jou alles goed is gegaan en daar focus ik mij  nu eerst op.

Toi toi

Simoon

Geplaatst

@Kitje gezellig dat je naast me zit! Dus nu met zn "5en" op de bank haha 

Nee ik ga niet in de python haha, gewoon heel degelijk in de droomvlucht en fata morgana. 

Je zit nu denk ik in de lucht terug naar NL, hoop dat je een goede vlucht hebt gehad en weer lekker met de benen gestrekt hebt kunnen zitten.

@Siepie wat spannend ook voor jou en wat leuk dat kitje jullie voor is gegaan in Riga zodat je een beetje weet hoe en wat. Hoop voor jou ook op een geslaagde zwangerschap. Hebben jullie andere kinderen?

Ik had gisteren de hele dag op en af steekjes in mijn onderbuik. Niet persee menstruatie gevoel maar echt van die schokjes/steekjes. Voelde op gegeven moment best ongemakkelijk. Hoop dat het de innesteling was.

Verder geen bijzondere klachten. Zelfs mijn borsten zijn niet bijzonder pijnlijk of zo eerder een beetje gevoelig. Dat was vorige week wel meer toen ik net de pregnyl had gespoten.

Geplaatst (aangepast)

Nou, lekker geslapen... Niet echt @Siepie dat berd was zo betonnen hard.
Ook word ik steeds wakker omdat het al licht is midden in de nacht.
Ben inmiddels weer lekker thuis, goede vlucht gehad, andere plek gevraagd want ze hadden me WEER tussen 2 andere mensen gezet.
Maar wie niet vraagt krijgt niks, dus gevraagd naar een andere stoel en kreeg ik een rijtje van 3 aangeboden, helemaal voor mezelf alleen!
Of nou ja, voor ons drietjes dan 😊
Dus ik zat lekker royaal, heerlijk.

Ook zoiets stoms, had een rugzak meegenomen, komt zo'n (onaardig) mens ineens naar me toe of ik priority had?
Ehh, nee.
Of ik de tas dan even in het kleinste vakje wilde passen, want daar moest die in kunnen.
Nu ziet die rugzak er vrij goed uit, maar is allemaal lucht, dus ik frot hem erin, rechtopstaand.
Nee, was niet goed, hij mocht niet er bovenuit komen, dus of ik eventjes 25 Euro extra wilde betalen?
Nou ben ik niet voor 1 gat te vangen hoor, dus ik pak hem eruit en frot hem er zijwaarts in, toen kwam die er niet meer bovenuit.
Zie, het past.
Had ze niks meer op in te brengen.

Moest een formulier invullen ook, had ik gemaild gekregen, ik dat braaf ingevuld thuis, NIEMAND heeft er naar gevraagd.
Toen we geland waren werd er omgeroepen dat we allemaal braaf moesten blijven zitten en dat we rij voor rij eruit mochten.
Tuurllijk, daar luistert dus geen mens naar, dus iedereen ging staan gewoon midden in het gangpad om te dringen naar buiten  te gaan.
Denk aan de afstand.... Terwijl we net 2 uur lang naast elkaar in het vliegtuig hadden gezeten.... Zonder afstand dus.... Of iig met te weinig afstand.
Vond dat vrij nutteloos.
Daarna mochten eerst de passagiers eruit die geen ingecheckte bagage hadden, maar natuurlijk luistert daar ook niemand naar dus stond gewoon iedereen in de rij en moesten er weer mensen terug die in de rij stonden met ingecheckte bagage.
Wat een toestanden!

Het was idd een aparte situatie daar in die behandelkamer.

Nee, Letland is hier in NL niet zo bekend idd, ook bij de NL arts waar ik in behandeling ben geweest niet en degene die de echo gemaakt heeft ook niet.
Ik ben zelf nog weleens iemand die van de gebaande paden afwijkt en niet de meute volgt, soms pakt dat goed uit, soms ook niet.
Het was voor mij eigenlijk meer dat ik me niet zo heel erg kon vinden in dat enorme massa baby toerisme naar Spanje en Griekenland voornamelijk.
En dan had ik ook nog een bloedgroep die niet zo heel vaak voorkomt en een totaal ander uiterlijk ook nog eens.

Dus ik ben gewoon op internet gaan zoeken en speuren en dan is er zo vreselijk veel te vinden.
Echt heel veel landen bieden het aan, dus ik ben gewoon eens wat gaan schrijven, ook Spanje en Griekenland, maar ook Rusland bijvoorbeeld.
Uiteindelijk bleven er 2 klinieken over waar ik mijzelf het beste bij vond passen, dat was deze in Letland en eentje in Rusland.
Vanwege dat ze in Rusland veel meer eisen stelden en je ook nog eens een visum moest aanvragen heb ik uiteindelijk voor Letland gekozen.
En ik ben heel blij dat ik dat gedaan heb.
Ze waren en zijn zo begaan met me, ook toen bleek dat de in eerste instantie gekozen donor veel minder eitjes bleek te hebben dan verwacht en er maar 1 Emmy uiteindelijk uit overbleef hebben ze me van alles aangeboden zonder meerprijs, waardoor ik nu 4 Emmy's heb (eentje wel van een andere donor).
Ze denken heel erg mee en ze waren allemaal supervriendelijk.
Omdat de clinic vrij klein is verder, voelde het ook niet zo massaal aan allemaal en daardoor ben je ook geen nummertje.

Maar het zou mooi zijn als deze clinic daar wat meer onder de aandacht komt, dat verdienen ze wel vind ik.
Het is nu natuurlijk afwachten of het is gelukt, maar tot nu toe echt niks dan lof.

Ja, dat het bijna niet donker wordt is heel apart, dat zul jij ook wel merken als je daar bent.
Hele donkere gordijnen zijn dan een beter plan dan een lichtgeel rolgordijntje.
Ook had het geen airco wat toch pretty warm was met 30 graden.

Haha, ja, ik heb zulke dingen ook altijd.... Of je wordt te vroeg, of te laat net op momenten dat het eigenlijk niet moet en als het niks uitmaakt ben je precies op tijd... 😅

Ik heb 3x een IVF poging gedaan in NL met mijn eigen eitjes, maar ik had er niet zo heel veel meer.
Bij de echo telden ze dan wel een stuk of 6,7,8 follikels. Maar helaas reageerden ze niet zo goed op de medicatie, waardoor ik uiteindelijk 2 grote had en dan nog een enkel middelmatige en de rest kleintjes.

Mijn eitjes werden telkens wel gemakkelijk bevrucht en waren toegankelijk, dat wel en de kwaliteit van de Emmy's was ook altijd goed.
Maar als je maar 4 eitjes hebt en de keer daarna 3 en de laatste keer zelfs maar 2 dan schiet dat niet echt op om ermee door te gaan.
Ik had toen wel Emmy's de eerste keer 3 (waarvan 1 niet goed) de tweede keer 3 (waarvan eentje ook niet goed) en de laatste keer maar 1.
Omdat je minder dan 5 eitjes hebt krijg je een tp van een 3 daags Emmy, dus voordat er 5 dagen verstreken waren zaten ze er bij mij al in.
Ik ben in NL dus nooit aan blasto's gekomen.
Ik heb steeds alles wat ik had laten terugplaatsen, dus de eerste keer 2 en de tweede keer ook, de laatste keer maar eentje.
Ze zeiden dan wel steeds dat mijn Emmy's kwaliteit 1 (het beste) en 2 (ook nog goed) waren, maar toch heb ik daar mijn twijfels over eerlijk gezegd want ze bleven wel achter in groei, vooral de tweede keer, toen kreeg ik op dag 3 een 4-cellig en 5 cellig terug, terwijl ze dan toch echt wel ongeveer 8-cellig horen te zijn.

Daarom heb ik toen besloten dat ik na 3x zou stoppen ermee en toen ben ik dus overgestapt op eiceldonatie.
Ook omdat ik dat gezeur over mijn leeftijd intussen kotsbeu was.

Nu heb ik dus Emmy's terug gekregen die ook qua ontwikkeling horen bij hoeveel dagen oud ze zijn en niet achterlopen.
Heel eerlijk gezegd denk ik dat mijn eigen eitjes niet eens tot dat stadium waren gekomen en dat ze vrij snel na tp al gestopt zijn met ontwikkelen.
Dat is vaak het probleem namelijk bij "oude" eitjes, dat ze stoppen met ontwikkelen en daardoor dus niet innestelen.
Met mijn baarmoeder verder is niks mis, mijn bms was top, zeer goed, zei zowel de NL arts als de Letse.
Dus wellicht lukt het dan wel met een jong eitje.
Dat het kindje dan strict genomen biologisch niet van mij is vind ik niet erg.
Ik hoorde van mijn contactpersoon trouwens dat ze heel vaak had gezien dat donorkindjes toch op hun wensmoeder lijken, ze kon me de foto's niet laten zien ivm privacy, maar het kwam best vaak voor zei ze.

Ik zou er ook 2 laten terugzetten als ik jou was.
Dan heb je gewoon net iets meer kans.
Doen ze in Letland niet zo heel moeilijk over (in NL moet je er altijd maar om zeuren).

1 Dag is al voorbij van de wachttijd nu....
Heb afleiding genoeg wel, moet gewoon werken, zit midden in een verbouwing, dus dat lukt wel.
Ga echt proberen er niet teveel aan te denken, maar dat gaat vast mislukken.
De eerste week lukt me vaak wel goed, maar die tweede is killing, dan betrap ik me toch wel op veelvuldig broekloeren...😂

Ja, een kwartiertje is wel te lopen idd.
En slim dat je je vlucht omgezet hebt, zo min mogelijk risico maar lopen he?

Riga is een leuke stad om in rond te lopen er zijn wel dingetjes te zien en te doen, ook zijn ze daar wat minder spastisch bezig met die social distancing.
Ze hadden ook maar iets van 1100 besmettingen en 25 mensen overleden, dat scheelt mss ook.
Op het vliegveld is wel veel dicht aan winkeltjes en eettoestanden, maar buiten het vliegveld is alles open en kun je overal heen.
Ik heb weinig beperkingen gemerkt en kreeg van de dokter gewoon een hand... Wat ietwat vreemd aanvoelde wel, maar eigenlijk ook wel gewoon goed.
Had zoiets van ja, zie zit dadelijk tussen mijn benen te roeren dan maakt die hand ook niet meer uit.

Wanneer ging jij nou vliegen? Ergens rond de 4e dacht ik?
Dan weet ik al of het gelukt is bij mij... 3 Juli mag ik testen.
Ik denk nog ff na of ik dat met de door hen gewenste bloedtest laat doen of gewoon een urine test, of beide....

aangepast door Kitje
Typo

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden