Ga naar inhoud

Zijn er nog 40+ meisjes hier? :)

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dat komt door de hormonen @Nina79 daar word je ook emo van 😄

Ja, dat herken ik wel ja, ik stond er ook heel nuchter in, is nu ook wel heel anders, maar gelukkig hebben e nubweer hoop nu we weer  bezig zijn.

Dat vond ik dus ook wel bijzonder. Jij je tp en ik bevruchte eitjes op dezelfde dag.

Die pregnyl druppels moet je je niet druk om maken hoor, dat zit vast ingecalculeerd, zo lang je het maar op de juiste tijd hebt gespoten is er niks aan het handje.

Had jij 5000 of 10000?

Want als je 10000 had dan is er al helemaal geen reden tot bezorgdheid.

Ik heb momenteel alleen estrofem, daar heb ik geen last van, dus hier gaat alles nog prima.

Zaterdag krijg ik echo om bms te meten en dan komen waarschijnlijk die bollen erbij, daarvan krijg ik altijd pijnlijke boobs.

Ja, volgendevweek donderdag ga ik vliegen, kan het nog steeds niet geloven dat het nu echt gaat gebeuren, zo onwerkelijk.

Succes met de punctie morgen.

Hoe laat heb je die?

Geplaatst

Morgen om 9:40u 😯 Heb zo een afspraak voor hypnotherapie. Even wat rust in mijn hoofd en lijf creëren. Klinkt heel zweverig maar heb het eerder gedaan en valt mee. Ben geen zweverig typje namelijk haha.

Ik heb 5000IE. Weet niet waarom de ene meer krijgt dan de andere.

Aha dus de utrogestan zorgt ook voor pijnlijke (.)(.)? Good luck dan hihi

Geplaatst

Je hoeft niet zweverig te zijn om rust te willen creëren hoor, doe wat goed voelt voor jou en als dit jou goed helpt lekker doen dan.

Oh, klein tipje nog, kan ook geen kwaad, ik heb ooit ergens gelezen dat een half uurtje wandelen dagelijks helpt bij een goede doorbloeding van de baarnoeder en zou goed zijn voor de innesteling.

Of het helpt, geen idee, maar kan geen kwaad uit te proberen, baad het niet dan schaad het ook niet iig.

Dus na de tp iedere dag een half uurtje wandelen....

Ja, dat verschil weet ik ook niet, de pregnyl helpt ervoor dat se follikels weggezogen kunnen worden, daarom is dat tijdstip zo belangrijk.

Ik kreeg eerste keer 5000 en laatste keer 10000 toen ik vroeg waarom ik die 10000 kreeg zei die dat ze dat veranderd hadden, maar de reden ervan is me eigenlojk niet bijgebleven.

Ja, van die bollen krijg je ook pijnlijke boobs, dus bereid je naar vast voor want die moet jij mss ook gaan gebruiken, of krijg je pregnyl als ondersteuning? Dat kan ook, dan moet je om de paar dagen pregnyl 2500 (dacht ik) spuiten maar ook die geeft pijnlijke boobs, dus hoe je je ook wend of keert, je krijgen pijnlijke boobs en zwangerschapsklachten....

Dus laat je niet misleiden daardoor (dat deed ik dus wel) hou hoop, maar hou ook in  het achterhoofd dat je lichaam er een potje van maakt en je voor de gek houdt.

Geplaatst
Even een update na mijn punctie 🙂

Viel me ten eerste best mee, het was niet geheel pijnloos, met name de verdoving van de cervix..... 
Punctie van de eiblaasjes zelf voelde ik bijna niet alleen beetje druk.

Kreeg trouwens geen infuus maar een morfine prikje

Super dizzy en beetje misselijk daar heb ik smelttablet voor gekregen.

Thuis even een nap gedaan. Voel me nu oké, lekker rustig aan doen. Moet ook 5 dagen rust houden. Scheelt dat ik toevallig vakantie heb gepland, we zouden naar Maleisië gaan voor 3 wk. Uiteindelijk nu maar 1 week vrij gehouden en volgende week weer werken.

Aantal eitjes geoogst: 10 stuks. Nu hopen dat er een paar worden bevrucht ❤

Net mijn 1e utrogestan ingebracht en dat straks 3x per dag.
Geplaatst

Wat een mooie score @Nina79! Klinkt echt goed. Wellicht ook wat voor de vriezer, mocht dat nodig zijn. 

moet zowiezo wat bijzitten hoor. No worries.
Weinig doen. Buikje en voetjes warm houden. Lekker even van nemen. 

big hug 

Geplaatst

Ja dacht niet dat het er 10 zouden zijn maar ongeveer 6 of 7 dus valt me zo mee! Hoop op een paar mooie emmy's 🤲🏻

Heb elke avond mijn buik gemasseerd en nu indd mezelf warm houden. Geloof daar echt in dat het helpt. 

Zit eraan te denken om voor de tp nog 1x mn baarmoeder te laten masseren. 

Hoe gaat het met jou?? Voel je de baby al bewegen? Lijkt me zo'n geweldige ervaring. Droom er zelfs van. 

Geplaatst

Ik heb het volste vertrouwen @Nina79, als het bij mij lukt met mijn minimale oogst aan matige eitjes 😉

ik duim heel hard voor jou. Zou oprecht zooo blij zijn voor jullie zijn, je kent elkaar niet maar je bouwt wel een band op met elkaar he. 

ja, ik voel de baby wel elke dag nu. Moet zeggen dat dat me heel erg gerust stelt. Van de week en vandaag voor het eerst kleding durven kopen. Moet je je voorstellen: bij mijn zoon was ik met alles al klaar met 20 weken. Kamertje, kinderwagen, hele zooi kleding. Dit keer ben ik zo bang geweest. Ben blij dat ik er eindelijk meer van kan genieten maar ik geloof het echt nog niet de volle 100 procent. We zijn al zooo lang bezig. Eind 2017 begonnen met proberen en toen de ene na de andere miskraam. Pas als ik haar in mijn handen heb wordt deze ultieme wens werkelijkheid, denk ik. 

dikke knuffel 

Geplaatst

Wat fijn @Nina79 dat het meeviel allemaal.
En zo lekker veel eitjes ook!
10 stuks, dat is echt een supermooi aantal, zeker als je op een beetje minder had gerekend.
Hopelijk heb je er een stuk of 5/6 mooie emmy's uit.
Ik zal keihard voor je duimen, maar met zo een aantal moet dat goedkomen hoor en krijg je zondag een mooie teruggeplaatst en dan kun je gaan broeden.
Ga je eentje of twee laten terugzetten?

Fijn ook dat je nu een weekje vrij hebt, kun je lekker je rust pakken.
Wel balen van Maleisie... Maar wie weet krijg je nu wel iets anders supermoois ervoor terug.

Ik weet niet wat ze tegen je gezegd hebben verder, maar hier in NL zijn ze nogal van... Je mag alles doen.... Maar in Riga zeggen ze dat je de eerste 2 weken echt moet opletten, veel rust moet nemen (werken mag wel) en niet zwaar mag tillen.
Wat er wel of niet van klopt weet ik niet, maar ik heb besloten om "regels" vanuit Riga te hanteren en ga dus super rustig aan doen alles (of dat iig proberen) het kan sowieso geen kwaad, maar ik neem dit keer geen enkel risico al weet ik ergens ook wel dat het geen bal uit maakt, het nestelt in of niet, is gewoon ook beetje geluk hebben.

En verder gewoon lekker doen wat goed voelt, dus als zo een massage voor jou goed voelt, lekker doen hoor.
Nog nooit van gehoord trouwens dat zoiets ook al bestaat... Toch weer wat geleerd...

Krijg je vandaag te horen hoeveel Emmy's er zijn ontstaan?
Wat spannend wel he?

Wat fijn @Hanniebal dat je je kindje zo goed voelt bewegen, dat kan ik me voorstellen ja dat je na al die miskramen en het lange traject nog altijd beetje in ongeloof zit dat het nu echt gelukt is, maar geloof het nu maar hoor, ze zit er in en groeit en over paar weekjes ben je de levensvatbaarheidsgrens ook al voorbij, dus over een maandje of 4 ligt er een kindje bij je op je buik hoor.

Denk toch dat je mss toch aan een kamertje moet gaan denken, anders ligt die straks in een veilingkistje te kijken 😂 en moet je die overal heen dragen omdat de kinderwagen levertijd heeft... Is niet handig hoor.... 😉

Nou, hopelijk volgen Nina en ik jou snel, we gaan iig samen op het wachtbankje zitten bibberen, gosh die vind ik zo killing altijd, die 2 weken na de tp, maar heb ook al vernomen dat de weken na een positieve zwangerschapstest tot aan de eerste echo net zo erg zijn.... 😬
Verlengde wachtweken.

Nou, Nina, duimpjes draaien voor jou... 🤞🍀

Geplaatst (aangepast)

@Kitje aanstaande zondag is de mogelijke tp en hoor die ochtend of het doorgaat, dus heb wel beetje de zenuwen. Ik probeer wel kalm te blijven en erop te vertrouwen dat er wel een paar eitjes bevrucht gaan worden 🙂 

Ik neig ernaar om er 2 terug te laten plaatsen, meer omdat ik denk dat de kans iets groter is dat er dan tenminste 1 blijft plakken. En als ze allebei innestelen is het voor mij geen probleem. Eerst maar afwachten hoeveel emmy's er zijn zondag.....🤲

Tegen mij hebben ze gezegd dat ik het na de punctie 5 dgn rustig aan moet doen en geen zware dingen thuis of op werk. Na de tp weet ik niet maar als ik bedenk hoe ze in NL adviseren dan zullen ze vast zeggen dat ik alles weer mag doen. Ik voel meer voor het advies van omringende landen en dus voor het advies van Riga 🙂 Ik ga het gewoon rustig aan doen, wel aan het werk maar heb geen zwaar lichamelijk werk momenteel. Wel avonden en soms lange uren. Gelukkig geen nachtdiensten of zo, dus kan gewoon naar huis om te slapen 😄

Ik probeer ook bewust met mijn voeding bezig te zijn (gelezen op FitForFertility en MyPregnancyWish). Gisteren een fles granaatappelsap laten halen door mijn man en elke dag beetje van drinken komende weken. 

Baarmoedermassage zorgt ervoor dat je darmen tot rust komen en je baarmoeder opgewarmd wordt. Ze zeggen dat je dan een warm nestje bouwt voor het embryo en daardoor de innesteling wordt bevorderd. Ik ga het komende avonden voor het slapen en paar uur voor de tp doen sowieso. En ik doe sinds een paar weken vlak voor het slapen wat magnesiumolie op mijn buik en onder mijn voeten spuiten en beetje inmasseren en slapen.  Ik was altijd best nuchter op dit vlak. Nu geloof ik wel dat het een positief effect kan hebben. Baat het niet dan schaadt het niet.

Ik merk dat ik wel snel reageer op hormonen, want zit nu al met gevoelige borsten en gevoelig/pijnlijke tepels. Gistermiddag pas begonnen met utrogestan. Klopt het dat je deze stipt elke 8 uur moet inbrengen? (Moet 3x dd 200 mg inbrengen). 

Over een paar dagen ga je vliegen! Weet jij of je er 1 of 2 gaat terugplaatsen? Is dat een optie in Riga? 

Die wachtweken gaan wij allebei bijna tegelijk in (scheelt een paar dagen). Jij wordt mijn maatje op de wachtbank en gaan samen duimpjes draaien. Aan het eind van de route wacht Hanniebal ons op met haar dochtertje in haar armen en schuiven wij aan met onze babietjes 😍

@Hanniebal fijn dat je elke keer meer durft los te laten dat het wel echt goed zit. Je kan er nu wel op vertrouwen dat je lichaam haar werk goed doet! 

Je hebt gelijk, je bouwt toch wel een soort band op zo ondanks dat je elkaar niet kent. Je voelt elkaar gewoon goed aan omdat dit hele traject ons verbindt. Ik vind het wel fijn! 

aangepast door Nina79
Geplaatst

Oh? Bellen ze jou niet een dag later op met het eerste resultaat?
Wat stom, zit je de hele tijd maar in onzekerheid.
Bij mijn IVF pogingen vorig jaar deden ze meteen IVF (ik zag geen meerwaarde in ICSI omdat ik donorzaad heb) na de punctie en kreeg ik een dag later een telefoontje en dan kreeg ik te horen hoeveel eitjes er bevrucht waren en dan zeiden ze ook meteen hoe het eruit zag.
In mijn geval waren het telkens mooie bevruchtingen.
De dag van de tp stond vast en alleen als de emmy's niet goed ontwikkelden zou ik worden afgebeld, maar het ziet er heel goed uit, dat verwacht ik niet, werd er telkens ook nog bij gezegd.

Voor jouw idee... Je moet rekening ermee houden dat ongeveer 50/60% wordt bevrucht, dus dat zouden dan 5 of 6 eitjes zijn bij jou.
Ik had zelf niet zoveel eitjes, ik had qua bevruchtingen 3 uit 4, 3 uit 3 en 1 uit 2.
Dus 75% 100% en 50% bevrucht en ik kreeg ze op dag 3 ook terug.

Niet bezorgd maken, uit die 10 eitjes heb je echt wel een aantal goede bevruchtingen hoor, dat komt helemaal goed.
En ook niet druk maken om de kwaliteit, je ziet het voorbeeld bij Hannan, zij is zwanger van een matig embryo, dus ook dat kan.
Het is ook gewoon een stukje geluk hebben.
Nog 2 nachtjes slapen en dan heb jij je tp.
Wel fijn dat ze dat op zondag doen, waar ik onder behandeling was deden ze dat niet op zondagen.

2 geeft idd iets grotere kans dat er tenminste eentje blijft zitten, een tweelingzwangerschap geeft wel iets meer risico tijdens de zwangerschap, maar ja, het is nou ook weer niet zo een groot risico dat je dat niet zou moeten nemen.
Ik heb er ook altijd 2 terug laten zetten (behalve laatste keer, toen had ik er maar eentje)

Ze zeiden tegen mij dat ik de dag van de punctie rustig aan moest doen, niet werken, niet autorijden, daarna mocht en kon weer alles.
Ook na tp mocht en kon alles.

Voor wat betreft alle "randzaken"  je moet gewoon doen wat goed voelt, baadt het niet dan schaadt het ook niet idd.
Doe lekker de massage en goede voeding is nooit fout.
Enige wat ik je wil meegeven is over die granaatappelsap, daar lees ik wisselende verhalen over.
Namelijk jubelende en hele slechte.
Omdat ik geen risico's wil lopen heb ik besloten het niet te drinken.
Vond er teveel slechte dingen van.

Verder schijnt ook het slikken van tarwekiemolie heel goed te zijn voor de innesteling, ergens gelezen.
Ik heb die vorige keer gebruikt (van dr. vogel, besteld bij da, want het is bijna nergens verkrijgbaar) maar had geen resultaat.
Dat slik ik dan na de tp en dan verder een multi mama van Vitakruid (vriendin van mij heeft studie gedaan daarvoor die raadde mij dat aan) smorgens en savonds een dikke pil slikken en extra foliumzuur, dat zit ook in die multi, maar heb ook een keer een tip gehad van iemand om dubbele dosis te slikken, dus zodoende slik ik die extra bij.

Dat van die nuchterheid herken ik, ik ben ook zo, maar toch grijp je alles aan om het te laten slagen.
Maf eigenlijk, ik gooi het maar gewoon op de hormonen.

Dan nu my story....
Heb vandaag vernomen hoe het verder gaat in Riga.
De eitjes worden zondag ontdooit en meteen bevrucht.
Dan krijg ik maandag te horen hoeveel bevruchtingen er zijn.
Deze worden de dagen daarna dan opgevolgd en op vrijdag krijg ik om 11.30 uur de tp van 1 of 2 Emmy's.
Dat is dan een 5-daagse (geeft iets meer kans dan een 3 daagse zeggen ze omdat deze al wat sterker zijn en als je natuurlijk zwanger zo worden dan is het Emmy ook al 5 dagen als het je baarmoeder bereikt).
Ik mag dus idd ook in Riga kiezen of ik 1 of 2 terug wil hebben, dit kan ik aangeven op de dag van de tp en ik kan dit evt ook nog vooraf overleggen met de dokter.
Ik heb besloten het nog even aan te zien en af te wachten hoeveel bevruchtingen ik heb.

De gyn hier in Nederland raadde me aan eentje terug te zetten, ivm de  risico's op een tweelingzwangerschap en dat had ik anders denk ik ook wel gedaan, maar heb een beetje schrik dat straks die corona weer oplaait en de wereld weer op slot gaat en stel dat het mislukt moet ik straks mss weer maanden wachten....
Dus ik neig nu ook naar 2 vanwege de iets grotere kans.....
Maar heb  nog een weekje om te denken.

Die poezenbollen dan, daar heb je vrij snel "last" van idd.
Tegen mij is nooit gezegd iedere 8 uur stipt (ook niet vanuit Riga) maar wel liefst iedere dag op ongeveer dezelfde tijden.
Ik moet het ook 3x daags 200 mg.
Dan kun je het bijvoorbeeld doen om 10-16-22.
Dat er snachts wat langer tussen zit is niet erg.
Zeker in het weekend  is het wel lekker om wat langer te blijven  liggen.
Als je nooit zo vroeg gaat slapen zou je ook 10-16.30-23 kunnen doen qua tijden.
Ik moet het geloof ik tot 17 weken gaan gebruiken (mits zwanger).
Kijk er niks naar uit, die gore troep, bah.

Ja, paar daagjes scheelt het maar idd.
Wel fijn om ze een maatje te hebben om die wachtweken mee door te komen he?
Vind ik tenminste wel.
Zeker ook nog iemand die snapt wat je doormaakt.

Hebben ze jou al gezegd wanneer je dan mag testen?
Ik moet dan 3 juli een bloedtest doen staat op mijn brief, maar ik ga dus echt wel de dag ervoor of de ochtend van de 3e  over een staafje plassen dan ben ik vast voorbereid ....

Wat zou het toch fijn zijn he Nina als het bij ons allebei lukt dit keer!

Kan nog steeds niet geloven dat ik bijna ga vliegen ook.
Tickets geboekt, appartement geboekt, afspraak in clinic staat, maar ik geloof het pas als ik voet zet op Letse bodem....
Is wel fijn dat het op een vrijdag is, dan heb ik de zondag ook nog lekker vrij en dan maandag wel werken, maar hoef die week maar  4 dagen en heb ook geen zwaar werk, geeft ook lekker afleiding.

Ze zeiden trouwens in de mail ook nog, dat ik niet teveel spullen mee moet nemen, want ik mag echt niet zwaar tillen.
Maar ja, hoeveel heeft een mens nodig voor 2 dagen.
Schoon ondergoed en sokken en een setje kleding.
Laptopje om wat dingen te doen, anders is het ook zo saai.

Gosh weer zo een lap tekst, ik kan nou nooit eens kort en bondig zijn, lol.

Hoe laat heb je je tp trouwens zondag?
Of had je dat al gezegd?
Weet het ff niet meer.
Wel ff laten weten hoor! Ben zo benieuwd.

Fijn weekend meiden!

Geplaatst (aangepast)

Ja echt stom indd dat ik nu rot zondag moet wachten om te weten of en hoeveel er bevrucht zijn. Ik ga er wel van uit dat al er niks was bevrucht dat ze me wel eerder zouden laten weten. Zo stom kan een ziekenhuis (hoop ik) niet zijn..... 

Morgenochtend weet ik het. Terwijl ik het schrijf voel ik weer die zenuwen. Dit zijn nog maar de wachtDAGEN laat staan de wachtweken.... 😄

Ik zie verder dat ik een belafspraak heb staan op 29 juni. Denk dat ik het weekend daarvoor (exact 14 dagen na de tp valt op 28 juni) kan testen en dan maandag bellen met hun. Ik zit er net als jij ook over te denken om 2 dagen eerder te testen, ben ook iemand die graag eerder wil weten als het kan. Ik kijk wel hoe ik me voel en of ik toch kan wachten haha. Heb pregnyl gespoten en begreep dat deze 10 dagen nog een vals positieve test kan geven. 

Utrogestan gaat vooralsnog prima met inbrengen en nog geen last van drap dat eruit komt (😷). Heb als tijden rond 8u, 16u en 23u.

Merk wel dat mijn buik echt opgezet is alsof mijn darmen op springen staan en last van obstipatie. Verder naast mijn boobies nergens last van. Die boobies herken ik van vlak voor mijn ovulatie altijd. 

Op welke dag vertrekt jouw vlucht ook alweer? Sorry ben die datum even kwijt. En dan vrijdag 19/6 de tp om 11:30. Exact 5 dagen na de mijne!

Mijn tp is om 11:40u gepland 🤲🏻

Kijk het indd aan op dat moment hoeveel je er terug laat plaatsen. Je voelt het denk ik vanzelf aan wat goed is. 

Zou indd niet teveel meenemen vooral als zij het hebben over niet te zwaar tillen na de tp. Hier in NL mag je alles weer gewoon doen 🙄 maar dat doe ik maar niet. 

Je kan een rugzak ipv koffertje doen. Daarin indd schoon ondergoed en 1 extra kledingstuk of iets, hangt van het weer af natuurlijk. Scheelt als het mooi weer is dan hoef je misschien alleen een extra jurkje mee of zo. Hotel heeft als het goed is verzorgingsproducten. Alleen nog mini potjes/flesjes vullen met datgene wat je nodig hebt aan crèmes voor die paar dagen.

Haha het is net of ik in ga pakken 🙈 

Ik vind het ook erg fijn dat we bijna gelijk lopen en tegelijk die wachtweken doormaken. Iemand die voelt en meemaakt wat je zelf ervaart is heel fijn! 

PS: haha ik kan zo te lezen ook niet kort en bondig zijn maar dat hoeft ook niet. 

Oh ja over die granaatappelsap, ik lees daar weer positieve ervaringen over. Zal er geen liters van drinken gewoon glaasje per dag. Denk dat het geen kwaad kan hoop ik 🙂

aangepast door Nina79
Geplaatst

Ik had dat ook hoor, moest een telefoontje afwachten en dan vertelde ze niet eens hoeveel er bevrucht waren en hoe goed. Ik vond die ochtend wachten zooooooo moeilijk. Elke vijf min op de klok kijken, aan niets anders kunnen denken. moeilijker dan alle andere wachtmomenten. 

Ik kreeg soort van hyperventilatie na dat belletje van de spanning dat het gewoon gelukt was: mijn moeder zat er een keer bij en dacht juist dat het mis was. Je kropt, ik tenminste op, alles op en dan bij dat hoogtepunt voel je pas wat een ontlading er is. Heb dat trouwens bij alle echo’s erna gehouden, zo een ongelofelijk spanningszucht / adem gestokt als ze zeiden: het hartje klopt. Vaak tranen van oplichting, heel kort, snel afvegen en door. En dan zo in hun ogen kijken naar signalen dat het goed zat en het moment dat ze wat zeiden leek wel uren. Ik zat dan in de auto er naar toe wel gespannen maar niet heel erg, ben over het algemeen behoorlijk nuchter. Maar mijn lichaam reageerde dus wel echt heftig. Was wel een confrontatie met mezelf, hoe belangrijk het toch allemaal was. 

ik heb uiteindelijk bij de tweede poging ook twee dagen eerder getest. 

inderdaad, weinig doen. Niet koud eten, buikje en voetjes warm houden. Kan geen kwaad. In de Chinese geneeskunde is dat heel belangrijke en mijn (Marokkaanse) moeder zei dat ook altijd: warm houden. Kou is niet goed voor je. 
Ik deed dus ook zo een warmer broekje over mijn ondergoed heen, de eerste drie maanden. 

ik zie de baby s al. Visualiseren! Komt helemaal goed dames. Jullie staan er beiden heel goed voor. 

Geplaatst

Ja, dat zou je idd wel denken dat als er helemaal niks was bevrucht @Nina79 dat ze dat dan wel hadden laten weten.
Ze zullen toch neem ik aan niet bevruchten en dan pas 3 dagen later gaan kijken of er daadwerkelijk bevruchtingen zijn....
Ik vond het altijd wel heel erg fijn dat ze de volgende dag al belden daarover, maar dat gebeurt dus bij andere ziekenhuizen klaarblijkelijk niet, of iig niet die waar jullie in behandeling zijn.
Nog 1 nachtje slapen Nina, voor je tp. 
Spannend!

Ik heb zelf toen ik nog in NL behandeling had altijd een plastest moeten doen en dat heb ik wel altijd op de dag zelf gedaan, die zij aangaven.
Maar nu moet ik een bloedtest gaan doen, dus dan krijg ik telefoon daarover.
Vind het toch wel fijn om enigszins voorbereid te zijn op wat ze dan gaan zeggen.
Daarbij heb ik ook geen pregnyl gebruikt, dus als ik al hormonen heb, dan is dat echt van een zwangerschap.

Dat klopt idd Nina, de pregnyl neemt iedere dag met de helft af.
Dus als je 5000 hebt gebruikt, dan is het de volgende dag 2500 dan 1250 enzovoorts.
Dat proces duurt een dag of 10 voordat het volledig uit je lichaam is verdwenen.
In pregnyl zit HCG (zwangerschapshormoon) dus als je nu een test zou doen dan is die positief.

Oh, dat is wel grappig, bijna hetzelfde tijdstip.
Het was eerst 12.30 uur, maar dat hebben ze vervroegd.
Het maakt voor mij niet uit, ik ben er dan toch al.

Mijn vlucht vertrekt de 18e, donderdag, ergens zo rond 15.30/15.45 uur zoiets, ik ben dan rond 18.30 in Riga.
De clinic zit op paar minuutjes rijden van het vliegveld, iemand van hun komt mij dan ophalen en brengt me naar mijn appartementje.
Het appartementje zit maar 600 meter van de clinic vandaan, dus de volgende dag loop ik daar dan heen op het gemakje.
Dan ga ik zaterdag de 20e weer naar huis.
Ze raden af om na de tp op dezelfde dag weer te gaan vliegen, beter is een dag later.
Maar met Wizxair kwam dat perfect uit want die vliegen op dinsdag-donderdag-zaterdag daarheen.
Dus was perfect.
Heb vandaag een mail gehad van Wizzair met een formulier dat ik moet invullen.
Vooralsnog staat alles nog gepland zoals geboekt.

Ik neem idd een rugzak mee, die kan ik op mijn rug doen.
Zo'n rolkoffertje is voor de handbagage bij Wizzair ook te groot, dat kost een tientje om dat mee te mogen nemen.
Alleen de handbagage die je onder je stoel kan schuiven (rugzak) is gratis.
En wat heeft een mens nodig voor 2 nachtjes en feitelijk maar 1 dag daar.
Want ik kom savonds aan en ga zaterdag rond 13 uur weer terug.
Er is trouwens 1 uur tijdverschil, het is daar een uurtje later dan hier.
De vluchttijd is 2 uur en een kwartier.

Ik heb een mailtje gehad van ze met wat informatie over de tp en de gang van zaken en ze zeiden er ook dat het er mooi weer is momenteel.
20-25 graden overdag.
Dus ik neem alleen een vestje mee, schoon ondergoed, iets om in te slapen, klein flesje douchegel en shampoo, tandenborstel en tandpasta, een schoon setje kleding, sokken en mijn laptop (dan heb ik daar wat te doen) nou dat alles bij elkaar zal niet veel wegen.
En daarna pak ik lekker mijn rust, ga uiteraard wel werken en zal in huis ook wel eea moeten doen, maar verder zo min mogelijk.

Walnoten schijnen ook goed te zijn trouwens en Omega 3.
Dat heb ik op aanraden van een vriendin in vloeibare vorm in een flesje, iedere dag 24 druppels algenolie.
En dat is me toch ranzig! 🤢
Alsof ik op de nuchtere maag een slokje uit de vissenkom drink.
Maar ja, ik doe het maar braaf.....

Ja, in dit traject wordt je veel geconfronteerd met jezelf idd @Hanniebal
Dan denk je een nuchter mens te zijn en verander je door die hormonen ineens, ik moest daar erg aan wennen.

Dat van het warm houden klopt idd, heb ik ook overal al gelezen.
Gelukkig is het nu zomertijd, dus warmer weer.
Maar ja, dan ook maar geen water uit de cooler, maar uit de gewone kraan, geen ijsjes eten oh en groene thee schijnt ook superslecht te zijn.
Ik drink na de tp altijd Kamillethee (niet te nassen) met gember erin (dan gaat het wel) en geen suiker.
Dat mag je wel gewoon drinken, want daar zit geen theeine (net zoiets als caffeine in de koffie) in en gember is ook heel goed voor je (ook tijdens zwangerschap en na tp).

Gister kreeg ik ineens nog een schok te verwerken die later gelukkig alsnog goed kwam.
Voor vanmiddag had ik een echo gepland staan, krijg ik om 21.15 uur telefoon van de echo kliniek.
Degene die de echo zou doen was verkouden en dus had die afgebeld, dus de echo kon niet door gaan.
Want ja, stel dat ze corona had....
Maar ik had geen schuifmogelijkheden want de echo MOEST op de 12e of de 13.
Ja, zegt ze, het kan niet, enige wat ik voor je kan doen is maandagochtend 11.40 uur.
Dus ik was helemaal in paniek na dat telefoontje, heb de clinic geappt en ben online gaan kijken naar andere opties.
Maar op vrijdagavond 21.15 uur is alles dicht....
En niet iedere echo kliniek doet ook dit soort echo's....
Ik vond eentje in Amsterdam die vandaag om 9 uur open ging, denk ja, dan bel ik die maar morgen of ze heeeeel misschien een gaatje vrij hebben.
Dikke tranen ook, man, zal het ooit eens meezitten bij mij????
Ik kreeg een bericht uit Riga terug dat het vervelend was, maar dat ik die echo dan maar maandag moest doen, het was geen grote ramp.
Dus ik zat helemaal in zak en as op de bank.

Kwartiertje later weer telefoon, weer de echo kliniek.
Ze had iemand die met zwangerschapsverlof was bereid gevonden om de echo uit te voeren, iemand die ook deze echo's uit kon voeren.
En zij zou toch de echo doen, dus de afspraak van vandaag kon blijven staan.
Ik was zo blij en opgelucht, meteen de clinic in Riga gemeld dat het toch door ging.

Vanmiddag daar dus heen geweest voor de echo.
Voelde me enigszins schuldig wel dat zij nu in haar verlof echo's ging maken, maar ze hadden alle afspraken door laten gaan, niet alleen de mijne.
Ze vertelde dat ze 11 weken geleden was bevallen en dat ze het niet erg vond.
Ik was haar zo dankbaar en dat heb ik haar ook gezegd.

Ze zei dat het er allemaal supermooi uit ziet van binnen, ze kon ook het vleesboompje zien dat ik heb en dat ik ongeveer halverwege mijn cyclus was omdat de baarmoedermond een stukje open stond.
Mijn bms was ook supernetjes en al best dik, het was 8,9 (moet minimaal 7 zijn) en ik heb nog bijna een week te gaan.
Dit is een mooi nestelbedje hoor zei ze, dus dat was fijn om bevestigd te krijgen.
Ik kreeg netjes 2 foto's mee, kon ook op usb als ik wilde, maar foto's was genoeg.

Ze nam er echt ook de tijd voor en vertelde dat zij regelmatig vrouwen krijgt die een behandeling in het buitenland hebben.
Letland was voor haar nieuw, had ze nog niet eerder gehoord dat iemand daarheen ging.
Heel fijne vrouw was het, vond niks gek en keek nergens van op.
Ze doen alle echo's ook alle medische.

Ze vroeg mij ook of ik eentje of 2 wilde laten terugzetten.
Dus ik vertelde haar over mijn twijfels, maar ook over de angst dat het mislukt, corona weer oplaait en het land terug op slot gaat en ik er mss weer maanden niet heen kan.
Ze vertelde dat zij 11 weken geleden bevallen was van een 2-eiige tweeling en dat ze het toch wel een zwaardere zwangerschap vond dan van eentje (ze had al 2 kindjes voor de tweeling) en dat ze ook de zwangerschap spannender vond.
De risico's op complicaties zijn idd wel iets groter, maar ook niet dermate groot dat je het niet zou moeten nemen.
Ook heb je iets grotere kans dat er tenminste eentje blijft plakken.
Ze wenste me veel succes en geluk toe.
Heb iig al besloten dat als het lukt en ik zou kiezen voor pretecho's oid dat ik die dan bij haar laat doen.

Anyway, weer long story natuurlijk... 😂 maar so far so good.
Alles ziet er bij mij goed uit, vlucht staat nog steeds gepland, foto's zijn doorgestuurd aan mijn contactpersoon in Riga, nu wachten op nieuws over hoeveel eitjes de ontdooiing hebben overleefd en hoeveel er bevrucht zijn.
Krijg er morgen een eerste update van en dan maandag weer en geloof op woensdag nog een keer (3 dagen zijn ze dan).
En dan kan ik vrijdag ook nog met de dokter overleggen wat slim is te doen, een of 2 terug laten zetten.

Nou, Nina, ik ga superhard voor je duimen en ik hoop zo dat je morgen fijn nieuws krijgt, met lekker veel embryo's en 1 (of 2) lekker warm bij jou geplaatst met hopelijk nog een paar in de vriezer.
Maar geloof dat ze die dan door laten groeien tot dag 5 (blasto) en dan invriezen.

Hannan en Nina, fijn weekend gewenst!
Maar we zullen morgen vast nog wel ergens contact hebben toch?
Je laat toch wel wat weten Nina?

Geplaatst

Nina, Kitje en Hanniebal,

Ik lees al behoorlijk lang met jullie mee op dit topic, maar durfde nooit eerder iets te schrijven.

Hanniebal, zo fijn voor je dat je zwanger bent en dat alles goed gaat. Heel erg lief van je dat je Nina en Kitje zo blijft supporten.

Nina en Kitje, al die tijd heb ik met jullie meegeleefd en de frustratie omtrent het stopzetten van de behandeling met jullie gedeeld. Na heel veel ellende mocht ik namelijk  ook eindelijk starten en toen het zover was, werd het gecanceld vanwege het Corona virus. 🥴

Jullie beschikken over zoveel veerkracht. Ik heb daar heel veel bewondering voor en putte ook wat kracht voor mezelf hieruit. 

Ik duim voor jullie Ladies!!! Hoop dat er mooie positieve berichten komen vanuit jullie kant! 

Geplaatst

Hoi @Jennie80 en welkom.
Hoezo niet durven schrijven? Gewoon doen hoor meid!
Ik ben dit topic ook maar gewoon begonnen om wat te kletsen en te babbelen met andere meiden in eenzelfde bootje, dus schroom niet en join the club.

Wat een lief berichtje van je trouwens en wat rot voor je dat jij ook je behandeling hebt moeten staken.
Fijn te lezen dat al onze ellende er dan iig voor gezorgd heeft dat jij er kracht uit hebt kunnen halen om ook door te gaan, is het dan tenminste nog ergens goed voor geweest, al dat drama.

Gelukkig hebben we voor genoeg leesstof gezorgd dan 😅

Mag jij nu ook weer starten met behandeling? Of ben je mss al begonnen?
Iig wens ik je heel veel succes met een positief resultaat toe!

Geplaatst (aangepast)
Net terug van het ziekenhuis!

Van de 10 eicellen zijn er 7 bevrucht en nog in de race 😄

Uiteindelijk heb ik één 7-cellige terug geplaatst gekregen. Van de anderen hoor ik deze dagen of ze ingevroren kunnen worden. MOOOOOOCHT deze niet blijven plakken dan doen we volgende keer 2 terugplaatsen.
Maar hopelijk is het niet nodig en gaat deze lekker groeien en bloeien.

Vanaf nu officieel in de wachtweken 😉

Hoi @Jennie80, welkom in de groep en dank je voor je lieve bericht.
Het is echt fijn om lotgenoten te hebben die voelen en ervaren wat jij ook meemaakt. Snap dat je daar steun uit haalt. Het voelt voor mij in elk geval als een warm bad hier. Je hoeft niks te schrijven als je niet wil, als lezen helpt is dat toch ook fijn? En anders zijn we er voor elkaar. 
Hoop dat je heel gauw nieuws ontvangt over wanneer je mag starten. 
Is het je eerste traject?
En wat zijn de plannen, IVF/ICSI? Of IUI? Sorry voor de vragen, je hoeft er geen antwoord op geven als je niet wil 😉

Jeetje @Kitje wat een gedoe weer met het regelen van die echo last minute! Die stress had je natuurlijk net niet nodig. Fijn dat er toch een echoscopiste vanuit haar verlof het spreekuur heeft overgenomen. Wel erg hoor dit ga je krijgen van een beetje snotterig naar ziekmelden. Gelukkig had je een back up in Amsterdam! 
Klopt ook wel dat je bij sommige mensen een warme band krijgt en graag bij ze terug wil. Ze geven een gevoel van vertrouwen en kalmte. Precies wat je nodig hebt in deze tijden.

Heb je inmiddels al een update gekregen van Riga? 

@Hanniebal wat heerlijk jouw positiviteit haha. Ik straal dat door naar mijn baarmoeder 😉 Indd visualiseren was ook een tip die ik kreeg.

Zowel de Chinese als de Marokkaanse cultuur hebben wat dat betreft echt wel gelijk hoor qua warmte, pas op dat je niet met blote voeten thuis loopt, niet met natte haren naar buiten etc etc. 
Vlak na mn punctie stuurde mn moeder een pannetje biologische kippensoep met allemaal verwarmende kruiden etc. 

Zit nu aan de gember thee en rooibosthee. 

Ik wéét dat het fysiologisch niet kan maar wil het liefst de komende 2 weken met mijn benen omhoog liggen zodat ie beter blijft plakken haha. Nee ze zeiden dat ik alles weer mocht doen, maar ik ga alles met mate doen. Lekker wandelen etc en positief (proberen te) blijven.
aangepast door Nina79
Geplaatst

Lekker @Nina79 7 Emmy's top! 💃🏻
Fijn dat er eentje veilig warm bij je binnen zit nu.
Hopelijk blijft de rest goed doorontwikkelen zodat ze die kunnen invriezen.
Heb je toch mooi wat extra kansjes.
Die doen ze op dag 5 invriezen dan?
Hopelijk is het idd niet nodig, maar mss ooit een broertje/zusje.... 😉
Dus nu spannende dagen tot je mag testen.
Die eerste week vond ik altijd wel gaan, dan verwacht je ook geen menstruatie nog, die tweede week vond ik altijd killing.
Dan begint het broekloeren... Elk krampje, pijntje, zuchtje wordt geanaliseerd.... 

Ja, was ff stress idd vrijdagavond, die in Amsterdam was maar de vraag geweest of ik daar terecht had gekund, ze waren iig open op zaterdag en deden dit soort echo's, maar ben toch blij dat het uiteindelijk gewoon hier kon, was haar erg dankbaar.
En denk velen met mij want ze was volgepland tot 17.30 uur zei ze.
En ja, dat is the policy tegenwoordig, ben je verkouden, snotterig, mag je niet werken, want mss heb je wel corona...
Grootste kans dat je gewoon verkouden bent, maar ja.
Geldt op mijn werk ook (niet in de zorg, gewoon kantoor), ben je verkouden, dan werk je thuis.

Gemberthee en Rooibosthee mag je veilig drinken trouwens, ik vind Rooibos niet te nassen.
Eigenlijk al die theeen die mogen niet 😂
Heb het liefst groene thee, en die mag dan weer absoluut niet.
Naja, ik wen dr wel aan, het is voor een goed doel he?

Haha, ja, die benen omhoog, zodat het er niet uitvalt....
Het maakt geen bal uit, het nestelt in of niet en daar heb jij helemaal niks over te zeggen.
Denk eerlijk gezegd dat ook tillen of sjouwen niks uitmaakt.
Toen ik zwanger was van mijn zoon wist ik het de eerste 2 weken niet eens, was gewoon natuurlijke zwangerschap, dus die hele innesteling periode die wij nu zo meemaken die maak je dan helemaal niet mee.
Je besluit gewoon dat je een kindje wil, dan ga je daar actie voor ondernemen en dan blijft de menstruatie uit en doe je een test, zo simpel was dat toen.
Nu weten we dat er iets terug gezet is en doen we net alsof we van glas zijn (ik ook hoor) terwijl dat waarschijnlijk helemaal niet nodig is.

Hier nog geen nieuws te melden, ik kreeg een appje vanmorgen uit Riga dat ze pas vanavond om 20.00 uur (tijd in Letland) de eitjes gaan ontdooien en bevruchten, dus ik krijg pas vanavond een update hiervan.
Het is daar een uurtje later, dus over half uurtje gaan ze eraan beginnen.

Heb me vandaag dan maar bezig gehouden met de garage opruimen, want dat is zwaar werk en dat moet gedaan worden maar kan ik dan beter volgende week niet doen.
Het zorgde er iig voor dat ik lekker bezig was en dat het nu ineens bijna tijd is.
Hopelijk hoor ik snel iets, ben benieuwd wel ernaar.
Morgen krijg ik dan een update hoeveel er daadwerkelijk goed bevrucht zijn.

Gister heb ik een parkeerplaats geboekt bij het vliegveld.
Wilde eerst met ov gaan, maar heb eigenlijk niet zo een zin met zo'n dom mondkapje op te gaan zitten.
Die schijnveiligheid heb ik wat moeite mee want het beschermt nauwelijks zo'n niet medische mondkap.
Voor 36 Euro had ik een parkeerplaats geboekt, moet ik wel 7 minuutjes lopen naar de terminal, maar dat geeft niet.
Kan ik lekker met de auto heen en weer terug.
Goh, volgend weekend zit ik hier gewoon weer thuis met een Emmy in mijn buik....
Kan het nog steeds niet geloven dat het echt gaat gebeuren nu....

Morgen krijg ik ook een nieuw protocol, vandaag nog alleen Estrofem en dan komt er morgen Utrogestan bij (jeujjjj) en Duphaston.
Hoeveel Estrofem ik dan nog moet bepaald de dokter nav mijn echo die ik gister gehad heb en waar ze erg pleased mee was.

Lap tekst weer meiden, sorry... 😂

Nou, Nina, hou je buikje goed warm en reserveer ff een plaatsje naast je op het wachtbankje van juni, want over paar dagen kom ik je lekker gezelschap houden!

Geplaatst

Nieuws uit Riga, de 8 eitjes hebben alle 8 het ontdooien overleefd en hebben een ICSI behandeling gehad vanavond.
Morgen krijg ik te horen of, en hoeveel er bevrucht zijn, dus fingers crossed dat het er lekker veel zijn... 🤞
Afwachten nu voor mij.

Geplaatst

Woooow!! Ook zo goed!! Wat een score. 

fijn joh.

dit gaat een goeie ronde worden, kan niet missen. 
Fingers And toes crossed!!! Maar komt zowiezo goed. 

Geplaatst

Jaa, was er zo blij mee dat ze allemaal het ontdooien hebben overleefd, eindelijk weer eens wat goed nieuws!
Hopelijk morgen ook goed nieuws, stuk of 6 bevruchtingen ofzo zou mooi zijn, maar daar durf ik bijna niet op te hopen, zou al heel blij zijn met 4 die dan hopelijk ook blijven door ontwikkelen.
Beetje goed nieuws konden we allemaal wel gebruiken na al het gedoe.

Geplaatst

Wat een fantastisch nieuws @Kitje! En er gaan zeker een goed aantal bevrucht raken. We blijven duimen voor elkaar 😉 En @Hanniebal is onze supporter op dit moment haha.

Dus je mag aan de utrogestan. Waar zijn die andere 2 voor? Die ken ik niet (had iets anders). 

Slim dat je een parkeerplek hebt gereserveerd. En 7 min lopen valt mee, heb je ook weer een mini workoutje gehad voor je baarmoeder.

Wat heb ik net gelachen om dat stukje over die rooibosthee. Vind het ook zo niet lekker! Maar ja drink 1 grote glas zodat ik het gevoel heb dat ik wat goeds doe 😅

Gemberthee daarentegen vind ik wel heel lekker met wat honing en snufje kaneel. 

En Verveine thee voor het slapen, lekker rustgevend. 

Volgend weekend heb je eindelijk jouw emmy in je buik en begin ik aan de 2e zenuwslopende wachtweek. Gelukkig werk ik die week "veel". 

Over die mondkapjes heb je helemaal gelijk hoor, schijnveiligheid is het zeker. Mijn collega werkte met mondkapje, handschoenen en jasje en toch besmet geraakt. Dus zegt echt niks. 

Je plekje naast me op de wachtbank is al gereserveerd! ☝🏻

Slaap lekker ladies. Ik neem me elke keer voor op tijd te slapen en het komt er elke keer niet van......

Geplaatst

Ik hoop het zo @Nina79.
Vandaag ga ik het horen, maar ja, ik maak me nog niet blij als het er veel zijn.
Vorige keer waren er 5 bevruchtingen en hield ik er maar eentje over uiteindelijk.
Het gaat er om hoeveel ik er vrijdag nog heb en als dat er een stuk of 4 zijn dan ben ik heel erg blij!

Estrofem is een hormoontablet met Oestrogeen.
Duphaston zit progesteron in.
Die hormonen heb je nodig voor vruchtbaarheid en zwangerschap.
Omdat ik een embyro krijg teruggeplaatst heb je daar schijnbaar extra van nodig.

In de poezenbollen zit ook progesteron.

Bij mijn laatste gesprek met de behandelend arts in NL heb ik het medicatieschema laten zien wat ik kreeg.
Zij vond de Duphaston en poezenbollen een beetje dubbel, Estrofem en poezenbollen was in haar ogen genoeg omdat in Duphaston en de bollen beide progesteron in zit, maar het kon geen kwaad als het dubbel was zei ze, dus als de arts het zo voorschrijft dan gewoon zo laten.
Maar verder zag het schema er prima uit in haar ogen en zou zij dat ook zo doen, alleen dan de Duphaston niet.

Die extra hormonen heb je nodig tot je lichaam het zelf aan maakt en dat is pas als de placenta gaat groeien, dacht ergens rond de 3/4 maanden dat dat is.
Daarom vind ik het ook raar dat je in NL vaak de bollen maar tot de positieve zwangerschap hoeft te gebruiken terwijl in buitenland vaak voorgeschreven wordt tot zeker 12 weken, maar vaak wel tot 16/17 weken.

Ja, 7 minuten lopen is prima, maar nu blijkt dat ik ook zo een mondkap in het vliegtuig op moet.
Ben blij dat het maar 2 uur vliegen is, vind het zo een benauwde dingen, bah.
Toch maar eens zien dat ik komende dagen zelf zo'n ding in elkaar pruts dan.
Gedoe zo.

Hopelijk dat je vriendin goed hersteld is ervan.

Gemberthee is idd ook wel lekker.
Die Verveinethee ken ik niet.

Nog een paar daagjes... 

Geplaatst

Nieuws gehad uit Letland, van de 8 eitjes zijn er maar 3 goed bevrucht, die zien er dan wel heel mooi uit.
Vond het toch enigszins tegenvallen  (weer!)

Ze zei dat de andere 5 some genetic abnormalities hadden en dus niet zouden uitgroeien tot een goed embryo.
Dus 3 zijn er in de race, ik hoop van ganserharte dat deze 3 ook op vrijdag nog in de race zijn, maar ik zie de bui alweer hangen....
Zul je zien, is het vrijdag is er niks meer over, kan ik eindelijk naar Letland voor geen embyro's....

Woensdag krijg ik een nieuwe update, ik probeer heel hard om nu niet te negatief te denken, maar dat vind ik wel moeilijk ff.
Vraag me toch af hoe dat het dan kan dat maar zo weinig goed bevrucht worden, of zijn ze daar gewoon superstreng ofzo?

Ik had met mijn bejaarde eitjes ook zulke scores aan bevruchtingen.
Dan neem je een jong eitje en dan heb je niet eens meer dan dat ik zelf heb.
Raar.

Geplaatst

@Kitje ik snap je teleurstelling volledig. We hebben andere ideeën over moeder natuur, leeftijd en eitjes. Wellicht kloppen die gewoonweg niet MAARRRR je hebt 3 hele mooie eitjes !!! DRIE

Waarom zou dat nu ineens heel anders zijn op woensdag ???

ik ben nooit tot het predicaat “mooi” gekomen en ik zit zelfs met een zwangere buik...dus helemaal niet doemdenken. Echt nergens voor nodig. 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden