Ga naar inhoud

Zijn er nog 40+ meisjes hier? :)

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Thanks @Nina79 ik doe mijn best niet te stressen en positief te blijven, maar af en toe valt dat niet mee.

Maandag komen er weer nieuwe maatregelen, benieuwd wat dat weer is.

Ik zal echt zooooo blij zijn als ik eenmaal daar ben, daar is voor zover mij bekend geen Corona, dus ook een normaal leven en de tp....

Als ik die maar eenmaal gehad heb, dan valt er zoveel van me af.

Fijn dat het allemaal goed zit bij jou en dat het erbij hoort. Wel balen dat je er wakker van wordt, goed slapen wn fit wn uitgerust zijn is wel belangrijk nu net dit traject.

Ja, hahaha, idd... een zwangere is geen protocol, daarbij gaan veel zwangerschappen ook niet volgens protocol. 

Mijn zwangerschap iig zeker niet, zelfs op het laatst niet... nee mevrouw die komt voorlopig nog niet, hoor het die feeks die me niet serieus nam nog zeggen, 5 uur later lag die op mijn buik te kijken. 😂

Geplaatst

Ik ben echt in shock en kan het nog niet geloven dat dit echt gebeurd is 😞 

Ben vandaag gebeld door het ziekenhuis dat ze tot hun spijt de behandelingen voor nu niet kunnen voortzetten ivm het Corona virus........ Ik mag dus weer stoppen met de Triptofem. Ergens half april gaan ze weer kijken hoe en wat dus nog een maand! De periode dat ik mijn test mocht gaan doen 😢 

Ik had het echt niet verwacht maar had wel zo'n onderbuik gevoel van STEL JE VOOR..... maar nooit gedacht dat het echt zou gebeuren.

Ben echt even van slag..... 

Ik hoop dat jouw behandeling wel doorgaat @Kitje....... 

Ik ga even een potje janken.....

Geplaatst (aangepast)

Dat is in Amsterdam 😞  Blijkbaar kan het dus wel pffff

Nee ik ben echt verbijsterd.... Mijn hele planning ook naar de %$@&

aangepast door Nina79
Geplaatst

Wth man. @Nina79
Een vriendin van mij is verpleegster in het VU en die vertelde vandaag nog dat ze nul Corona patiënten hebben. 
ik vind dit echt zo ongelofelijk shocking. Wat nuchtere Nederlanders??? Hele maand al aan de hormononen......jeezus. 
wat gaat er hier voor massale volkshysterie gebeuren ?? 
sorry hoor, ben echt helemaal in shock. Mijn moeder heeft komende maand controle voor haar kanker, mag niemand meer van reguliere gezondheidszorg gebruik maken ???

ik word hier zo boos van. Een punctie is echt zo gepiept. Je zit al midden in het traject. Dit kan echt niet.  

Geplaatst

https://www.nu.nl/coronavirus/6037319/ziekenhuizen-stellen-niet-acute-operaties-uit-wegens-coronavirus.html

Alles wat niet acuut is stoppen ze. Dus niet acute ingrepen, omdat de benodigdheden anders out of stock raken mochten er toch mensen met spoed opgenomen moeten worden. 

Ik denk dat controles wel gewoon door gaan, het gaat om ingrepen waarvoor je op een "OK" of behandelkamer moet liggen. 

Ik was echt flabbergasted toen ze het zei.... vroeg nog of andere ziekenhuizen dit ook deden. Ze had het over Rotterdam en verder wist ze het niet.....

Ik zou komend weekend beginnen met de Fostimon om de eitjes te rijpen.  

Misschien dat ze half april meer weten zei ze. Kon ervoor kiezen om te herstarten met de pil nu zodat mochten ze bellen ik snel van start kan gaan. Of de eerstvolgende menstruatie te beginnen zodat ik mogelijk deze cyclus weer kans heb op spontane zwangerschap. 

Ik weet niet wat ik moet doen. 

Geplaatst

@nina79 

Ja, ik las dat ook over die niet acute gevallen maar het was niet tot me doorgedrongen dat het zover gaat: je zit al middenin je traject. Ook nog eens doodzonde van alle kosten. 

Nina, je weet niet hoe lang dit gaat duren, ik zou gewoon de natuurlijke weg proberen om geen kans onbenut te laten. Zo meteen zit je 2 maanden on hold, of drie maanden? Ik China begon het in december en is het nu pas over het hoogtepunt heen. 

ik houd mijn hart vast voor @Kitje, ik zie nu allerlei landen die preventief sluiten (Turkije, Polen) om het Corona virus buiten de houden. 
Zorgelijk allemaal......

ik duim voor jullie en denk heel vaak aan jullie, Fingers crossed voor mooie baby s in 2020 voor ons. 

Geplaatst

@Hanniebal

Precies dat zegt mijn gevoel ook gewoon zelf proberen tot die tijd. Als ze bellen dat het zover is dan ga ik wel weer aan die pil mocht ik niet zwanger zijn. 

Ik las het ook van verschillende landen die preventief sluiten want Europa wordt nu gezien als besmettingshaard, onder andere Nederland. Mijn ouders zijn in Marokko en daar mag niemand in vanuit Europa. Zowel airport als haven. Dacht anders ga ik daar even een weekje heen nu ik toch voor jan doedel een week mijn werk heb stil gelegd voor die IVF behandeling. Maar dat gaat dus ook niet meer gebeuren voorlopig. 

Maak jij me maar niet druk lieverd, richt je op je mooie zwangerschap. En sterkte met je moeder! Zij gaat sowieso die controle krijgen hoor. 

En als zwanger worden voorbestemd is voor mij dan zal ik dat worden. Het is een shit zooi dit, maar kan het niet veranderen. Dit is weer een hobbel op de weg waar ik weer over heen moet helaas. 

Geplaatst

Goed dat je zo sterk kunt zijn, heel knap. 

Petje af. 

ik maak me niet zo een zorgen, vind het alleen heel oneerlijk voor jou. Ik vind het zooooo overdreven allemaal. ze zeggen dat we rustig moeten blijven maar geef dan niet zulke dubbelzinnige signalen als overheid. 

ben elke middag kots en kots misselijk, waardoor ik echt weinig kan (lag vanmiddag ook paar uur in bed) maar in ieder geval denk ik dan wel: zal nog wel zwanger zijn dan.......

ik zat ook te denken: nu Ff naar de zon ofzo maar ja, nu alles op slot gaat.....en je ook niet weet hoe makkelijk je terug kunt keren..........jammer ! 

Geplaatst

Jeetje @Nina79 jij ook al...
Op een ander forum ook iemand anders die niet haar tp gaat krijgen, zij zou ook in april tp krijgen en is er ook helemaal stuk van.
Ik vind het echt zo rot voor je, echt.
Heb geen woorden.

Het was op het nieuws idd dat alle niet acute zaken stil liggen, dus heb je last van je knie, pech, je wacht maar.
Ook controles gaan niet door als het niet noodzakelijk is, alleen als het om levensbedreigende ziektes gaat.
Jouw moeder zal haar controle wel krijgen @Hanniebal want kanker is een levensbedreigende ziekte.

Mijn zusje moest met haar zoontje naar de neuroloog vandaag, het mannetje is 2...
Ze kregen een online consult want de arts mocht niet van Maastricht (waar die woont) naar Brabant (waar hij werkt) reizen.
Zo ver gaan ze dus.

Ik heb vandaag op het werk te horen gekregen dat ik geacht wordt om tot nader orde thuis te werken.
Iedereen die thuis kan werken moet thuis blijven.

Heb met angst en beven de berichtgeving op het nieuws over sluiten van luchtruimen en landgrenzen aangehoord.
Nederland wordt gezien als de grootste besmettingshaard nu (na Italie) en men vindt dat Nederland veel te weinig doet om verspreiding van het virus te voorkomen.
Trump heeft de aanzet gegeven en meer landen volgen....
Het duurt nog bijna een week tot donderdag.... 😔

Ik kreeg vandaag een mailtje van de kliniek, ook in Letland is nu een emergency situation en protocollen tot zeker 14 april.
Er zijn vluchten gecanceld, maar de kliniek blijft gewoon open en is voorlopig niet van plan om dicht te gaan.
Als mijn vlucht donderdag gewoon vertrekt dan kan ik daar gewoon terecht voor de tp.
Komen ze me halen van het vliegveld en gaat alles volgens afgesproken planning.
Vooralsnog is Letland (nog) niet op slot, maar het duurt nog lang voordat het donderdagochtend is...

Mocht het nu zo zijn dat mijn vlucht alsnog gecanceld wordt, dan vriezen ze alle emmy's in en krijg ik een cryo tp zodra er weer gereisd mag worden.
Dus ik moest niet in paniek raken, er waren oplossingen....

Tot zo ver het goede nieuws.....

De donor heeft vandaag een echo gehad daar en ze heeft helaas minder eitjes geproduceerd dan voorzien, de door mij bestelde 12 gaat ze zeker niet halen, de dokter denkt dat ze er wel 6 goede eitjes uit kan halen.
Omdat ze me ook niet willen afschepen met eitjes van mindere kwaliteit heb ik nu een aantal keuze opties gekregen.

1. Ik ga alsnog voor 6 eitjes en daarmee dus ook een goedkopere prijs
2. Ze halen nu 6 eitjes eruit, bevruchten deze met de helft van het zaad, vriezen de andere helft weer in, de donor krijgt een nieuwe behandeling, ze halen bij de volgende punctie weer 6 eitjes eruit en bevruchten die met de andere helft van het zaad, volgens de kliniek heeft mijn uitgekozen mannelijke donor kwalitatief en kwantitatief zeer goed zaad dus dit kan, ik heb genoeg voor 2 bevruchtingsbehandelingen met 1 rietje, de prijs blijft hetzelfde voor wat ik al moest betalen, dus geen extra kosten voor mij omdat de donor een tweede punctie moet ondergaan.
3. Ze hebben inmiddels een nieuwe donor aangenomen met A- bloed, is niet gelijk aan mijn bloed (wat de donor van nu wel heeft) maar wel dezelfde Rhesusfactor, ik doe een tweede punctie voor de 6 resterende eitjes met deze donor.

Dussss.... Wat te doen nu?
Meedenken mag  😊

Ik weet, het is een luxeprobleem tijdens deze crisis waarin sommigen zelfs niet eens een tp mogen, dus eigenlijk mag ik niet zeuren....

Geplaatst

@Kitje is dat hier op dit forum van die andere die haar tp niet krijgt? Kan het nergens vinden? Ja is echt zo balen. Maar probeer ook sterk te blijven want je kan er niet veel aan doen. Dank je wel voor je medeleven 😞 

Apart dat ik jou heb zitten geruststellen dat je vlucht echt wel door gaat en zo, niet beseffend dat mijn eigen behandeling gewoon gestaakt gaat worden in Nederland. Klap in mijn gezicht.

Klopt wat je zegt, hoorde ook dat Nederland als 1 van de grootste besmettingshaarden wordt gezien. Hopelijk kun je donderdag gewoon gaan en anders heb je een plan B. Donderdag duurt verrekte lang ja als je aan het wachten bent en vooral nu! Elk uur komen ze zowat met iets nieuws. 

Hmm balen van die eitjes.... 6 ipv 12 is toch een verschil he. Maar dat was ook een optie om te kiezen in eerste instantie. Hoeveel scheelt het bedrag van 6 tov 12 eitjes?

Je kan genoegen nemen met die 6 eitjes, want er moeten toch echt wel goede tussen zitten ga ik van uit. Maar als die donor openstaat voor opnieuw een punctie (volgens mij gaat het daar onder narcose of niet?), dan zou ik denk ik voor optie 2 kiezen. Je ging er in je hoofd al van uit dat je er 12 zou krijgen en het geld had je al klaarliggen daarvoor. Extra kansen en backups. Wat zegt je gevoel?

@Hanniebal vervelend die misselijkheid maar indd dan weet je wel dat de zwangerschap aanwezig is 😘 Heb je die Maalox nog gehaald voor je oprispingen. Hoorde trouwens net dat er ook gehamsterd wordt op paracetamollen in winkels...... Mensen draaien door!!

Dank je wel voor je lieve woorden, het is ook oneerlijk voor mij en voor al die dames die vandaag hetzelfde telefoontje hebben ontvangen. 

Geplaatst

Ja @Nina79  is bij topic wachtbankje december.
Daar kletsen we met een paar meiden nog steeds, zaten op het wachtbankje destijds, maar zijn blijven kletsen 😃
Een van de weinige actieve topics hier, alleen deze en dat topic is actief, verder gebeurt er niet zo heel veel op dit forum.
Een van de meiden daar had in april een tp en is ook gecanceld, zij is er ook kapot van.

Heel wrang is het idd, zit je mij gerust te stellen gaat die van jou ineens niet door.
Die zag ik ook totaal niet aankomen, dus de klap in je gezicht snap ik bijzonder goed.
Zeker als je al met behandeling bezig bent, dan komt dat extra hard aan.

De dagen duren superlang nu idd.
Ik hoop zo dat ik wel kan gaan.
Heb gekeken net ff op Eindhoven Aiport website, er zijn weinig vluchten gecanceld, alleen naar Italie, Tel Aviv en Bratislava, maar verder is alles gewoon vertrokken, ook naar Marrakecch is vertrokken...
De vlucht die morgen naar Riga vertrekt staat ook gepland.
So far so good, ik duim mijn duimen eraf nu.

Er is gelukkig een plan B idd en de kliniek is erg meedenkend en welwillend, dus dat is heel erg fijn.
Ze bieden goede opties en mogelijkheden en boden zelfs nog de excuses aan, maar ja, zij kunnen daar ook niks aan doen.

Het prijsverschil met 6 of 12 eitjes is bijna 2000 Euro, een hoop geld.
De helft van de behandeling heb ik al betaald.

De kliniek heeft mij laten weten dat ze me zondag laten weten hoeveel eitjes ze hebben en dat ik de tijd moet nemen om te beslissen wat ik wil.
Dus ik wacht dat sowieso even af, zien hoeveel er is.

Ook met het oog dat ik eventueel een broertje/zusje later nog zou willen, wel graag van dezelfde donor.
En als deze niet zoveel eitjes heeft na stimulering dan gaan ze met deze misschien niet meer verder waardoor ik die kans later niet meer heb als ik nog een keer zou willen?
Met 12 eitjes meer kansen natuurlijk.
En idd wat jij zegt, ik had al rekening gehouden met 12, daar ook het geld voor.

Dus wordt kiezen tussen optie 1 of 2.
Optie 3 vind ik niet zo een goede optie.

Ze zeiden ook dat ze dan na de tweede punctie de emmy's zouden invriezen voor mij tot ik die nodig heb.
Ik weet niet of ze het daar onder narcose doen, ik heb daar verder ook niet naar gevraagd, ook niet of de donor open staat voor een tweede punctie, vind het toch heel wat, zo'n punctie is niet grappig.
Dus ik wacht zondag dan maar af.

De mensen zijn idd gek geworden hier, ze hamsteren massaal paracetamol en wc papier.
FF serieus... WC PAPIER???!!
Dat is wel het laatste wat ik zou kopen als ik zou hamsteren.... wc papier.
En het wordt steeds gekker.

Geplaatst

@Kitje inderdaad valt me ook op dat het geen actieve forum is, wel jammer. Ik ga straks even kijken bij die andere topic. Dank je.

Ja precies, optie 3 vond ik niet aantrekkelijk klinken, daarom heb ik die niet benoemd. In het kader van broertje/zusje is optie 2 wel een goeie. En nogmaals je had er al rekening mee gehouden. 

Denk wel dat ze het onder narcose of roes doen daar. Ja beter zondag afwachten dan kun je een weloverwogen keuze maken. Wel heel fijn dat ze zo goed met je meedenken. Komen heel professioneel over als ik het zo lees.

Dat hamsteren van toiletpapier snap ik nog steeds niet. Ik was net na werk boodschappen doen en de meeste schappen waren leeg! Geen meel, geen olie, nauwelijks groente en fruit, SLA was op! Toiletpapier en keukenpapier foetsie! Mensen keken verwilderd uit hun ogen, heel onrustige sfeer. Leek of ik in een slechte film terecht was gekomen. 

En die idioten hebben gehamsterd op mondkapjes en alcohol, waardoor er nu zowat een tekort dreigt in ziekenhuizen 😞 

Geplaatst

Ja, is idd jammer dat het verder niet heel actief is, gelukkig nog wel 2 actieve topics waar je lekker kunt kletsen samen.
Nee, optie 3 vond ik ook geen goede optie, die gaat het niet worden, zal 1 of 2 worden.
Ik wacht zondag even af.

Tot nu toe vind ik het contact met de kliniek superfijn.
Ook dat ze me eerlijk zeggen dat ze maar 6 goede hebben waarschijnlijk en niet aan willen vullen met mindere kwaliteit eitjes.
Ik vind dat netjes.

Nee, ik snap dat hamsteren ook niet, ook niet van voedsel, bedoel, ff serieus, wat heeft het voor zin?
Of denken ze soms dat straks alles op is ofzo en dat we van de honger omkomen?
Stelletje idioten.
Ik ben nog niet in de supermarkt geweest sinds woensdag, maar als ik het zo lees, klinkt het net alsof het een slechte film is.
Ook die verwilderde blik wat jij schrijft, het is te gek voor woordden.

En die mondkapjes heeft helemaal geen zin....
Daarbij, als mensen besmet zijn dan kunnen ze dagenlang rondlopen zonder ziek te worden en mensen besmetten.
Als ze ziek worden zijn ze 5 dagen daarvoor al besmettelijk geweest.

En de mensen die het echt nodig hebben, doktoren, tandartsen, die kunnen niet werken zonder mondkapjes en alcohol.
Je zal maar kiespijn hebben en niet naar de tandarts kunnen omdat die geen mondkapjes meer heeft om zijn werk te kunnen uitvoeren....
Nee, laten we massaal gek worden met zijn allen en alles hamsteren.

Ik kan er met de pet niet bij....

Geplaatst

Nou meisjes, hier is het ook van de baan... 😥
Lees net op de website van Riga Airport dat vanaf 17 maart het vliegveld volledig gesloten is voor alle internationale vluchten tm minimaal 14 april.
Dus ik kan ook niet vliegen vanaf een ander land, gewoon niet.
Ik was er bijna.... Ik was al zo ver....
Nog maar een paar nachtjes slapen.
Ik huil dikke tranen nu.
Heb van de kliniek nog geen bericht gehad, maar dat zal vandaag ook wel gaan komen.
De donor heeft punctie vandaag, die moeten ze maar invriezen dan.
Wordt geen babietje meer dit jaar...  😥

Geplaatst

Ach @Kitje....... wat ontzettend pijnlijk dit 😞 Ik huil met je mee en voel precies wat jij voelt momenteel..... 

Machteloos, je kunt er niet tegen vechten want het is zoals het is, maar dit is zo zwaar klote..... 

Je was zo dichtbij maar gelukkig kunnen ze alles invriezen en is het niet voor niets! De tp komt eraan alleen niet nu en helaas geen baby in 2020.... Ik moet het ook nog steeds verwerken.

Maar ik heb liever dit dan dat iemand (mn mijn familie) besmet raakt en overlijdt aan dat virus..... 😞 

Geplaatst

@Kitje wat vreselijk. Ik wil je geen hoop geven maar voor Turkije en Marokko gold hetzelfde maar daar vertrekken nu wel nog enkele vluchten over drie dagen vanuit Marokko en ook vanuit hier naar Turkije. Misschien dat je op grond van medische noodzaak en dat je gezond bent nog mag vertrekken? Al weet ik niet of je het aandurft om niet te weten hoe het precies met terugkomen zit. 

heel veel sterkte meiden. Ik zou dit echt vreselijk vinden, kan me heel goed voorstellen dat je in en in verdrietig bent maar uiteindelijk gaat het maar om een aantal weken / maanden: houd dat maar voor ogen. Wat moet je anders ? 

heel veel dikke knuffels 

Geplaatst

Dankjewel lieve @Nina79 en @Hanniebal voor jullie medeleven.
Helaas zit jij in zelfde schuitje Nina... 😥
Heb vanmiddag even flink gehuild en nu maar weer de schouders eronder en door.
Idd, wat jij zegt, liever dan maar dit dan dat er iemand dierbaars besmet wordt (ondanks dat ik zelf  niet zo bang ervoor ben).
Het is out of our control, wij kunnen alleen maar machteloos afwachten.
Maar zo dichtbij zijn en dan kan het niet, dat doet echt veel pijn eventjes.

Nee Hanan, er is geen hoop meer, het is geen medische noodzaak, Letland is dicht.
Daarbij wil ik ook liever niet het risico lopen dat ik er wel in kan, maar niet meer uit.

Vanmiddag heb ik ook de annulering ontvangen van Wizzair, de vlucht is definitief gecanceld.
Ze storten het geld dat ik betaald heb in mijn account + 20% extra.
Ik kan het laten staan of uit laten betalen naar mijn bankrekening, maar als ik laat uitbetalen krijg ik niet die 20% extra.
Ik wacht nu even af hoe duur de volgende vlucht gaat zijn en dan beslis ik of ik het laat uitbetalen of niet, maar dat van later zorg.

Mijn appartementje daar dat ik had geboekt heb ik gelukkig ook kunnen annuleren, het was eigenlijk niet kosteloos te annuleren, maar ik heb contact gezocht met de accomodatie en ze hebben besloten mij volledig terug te betalen, dus dat is fijn.

Ik heb ook vandaag uitgebreid contact gehad met de kliniek, ze proberen ook aan alle kanten mee te helpen en te denken en op mijn appjes krijg ik snel antwoord, super fijn.

De punctie van de donor is vandaag gewoon door gegaan, ze had deze om 16.00 uur (18.00 uur onze tijd) en ik heb een half uurtje geleden een appje gehad dat ze 7 supermooie goede kwaliteit eitjes uit de donor hebben gehaald.... 😃
Ze hebben de helft van het sperma gebruikt en de rest terug in gevroren voor als ik het nogmaals zou willen gebruiken.
Ze laten me morgen weten hoeveel bevruchtingen eruit gekomen zijn.

Verder heb ik gevraagd wat te doen met de medicatie, daarvan hebben ze laten weten dat ik door moet gaan met de Estrofem, vanaf morgen 4 tabletten per dag voor een week en daarna een week lang 3 tabletten, ook moet ik vanaf morgen gewoon de Utrogestan gaan gebruiken voor 2 weken en dan stoppen met alles.
De Duphaston heb ik ze niet over gehoord, dus die hoeft dan niet denk ik.
Morgen krijg ik een nieuw protocol toegestuurd van de kliniek.
Ik heb geen idee waarom ik die meds moet blijven gebruiken, die pilletjes vind ik niet zo erg, maar die poezenbollen... Daar baal ik wel van, want die vieze dingen vind ik geen pretje.

Ik wacht het dan verder maar af hoe en wat nu verder....

Geplaatst

Zojuist goed nieuws ontvangen uit Letland dat ze 5 hele mooie bevruchtingen hebben.
Afwachten nu of ze verder goed ontwikkelen en hopelijk kunnen ze alle 5 in de vriezer.
Ben er erg blij mee!

Geplaatst

Woow!! Mooie score. 

fingers crossed. 

fijn dat je alles kosteloos lijkt te kunnen annuleren, ook die tickets deal lijkt me handig. Scheelt weer. 
je moet wel veel meds blijven slikken joh. Blijf je dan ready to go ofzo? 

ja, poezebollen zijn Irri maar alles went: zit er ook nog aan. 

Geplaatst

Ja, was er blij mee, 5 uit 7.
Hoopte dat ik er 3 of 4 zou hebben.
Nu hopen dat ze goed blijven door ontwikkelen.
Ze sturen me op dag 3 een update over de status.

Ja, alles is kosteloos geannuleerd gelukkig, dus dat scheelt iets.
Heb wel extra kosten aan meds en moet ook weer een nieuwe echo laten maken.
Krijg dat allemaal niet vergoed helaas.

Schijnbaar kun je die meds niet zomaar ff stoppen, dat moet je schijnbaar afbouwen, dat schijnt ook beter te zijn voor de innesteling voor een volgende poging.
Heeft met de opbouw van het bms te maken, dat was natuurlijk aan het preparen voor een innesteling die nu niet komt.
Ik doe maar braaf wat ze voorschrijven.

Ze sturen me vandaag nieuwe meds toe, want ik heb nog maar voor een week.
Ze hadden me destijds genoeg toegestuurd tot aan de tp en dan kon ik daar ter plekke aanschaffen wat ik nog nodig had.
Denk ik doe maar niet meteen alles laten toesturen, had ik achteraf beter wel kunnen doen, maar ja.

Geplaatst

Voel me na dagen En dagen extreem beroerd (Misselijk, duizelig, heel erg moe) nu ineens sinds twee dagen gewoon fit. Nergens last van. 

kan toch niet goed zijn? 
ik hoop niet dat het weer mis is....

zo een slecht gevoel momenteel. 
Wachten op echo van vrijdag as duurt zo lang.......... 

Geplaatst

Lieve @Hanniebal niet in de paniek raken nu, ook als je zwanger bent heb je goede en slechte dagen.
Misschien hang je morgen weer boven de pot helemaal ziek.
Ik snap je ongerustheid en onzekerheid, maar probeer toch vertrouwen te houden.
Duurt lang tot het vrijdag is idd, maar probeer het los te laten, maak een wandelingetje, dat maakt het hoofd leeg en buitenlucht is gezond.

Liefs

Geplaatst

Snap je hoor, @Hanniebal is ook eng, zeker met jouw voorgeschiedenis.
Belgie gaat in Lockdown heb ik gehoord.
Als ik jou was zou ik een vk in je buurt bellen en daar een afspraak maken, de situatie uitleggen.
Dan kun je vast daar een echo krijgen.
Je moet je zwangerschap toch kunnen blijven monitoren lijkt mij, ook in deze situatie.

X

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden