Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hi dames!

Gelukkig kom ik aardig door de wachtdagen heen. De eerste dagen had ik wel nog best wat buikpijn, dus toen ging de tijd heel langzaam. Alleen maar op de bank gelegen de tijd weg te kijken haha. Maar nu voel ik me eigenlijk heel goed en doe ik zo veel mogelijk leuke dingen zodat de tijd lekker snel gaat. Heb wel echt enooorm veel last van m'n borsten. Raar om dan te hopen dat dat zo blijft haha.

Vraagje: wat hanteren jullie als testdatum? 14 dagen na de punctie of na de terugplaatsing (3 dagen later)? Ik heb de 7e 10.000 Pregnyl gezet dus sowieso pas na de 21e testen, maar het is dan wel een verschil de 23e of de 26e pas testen..

@Johanna82 dus jij hebt vooral succes met 'verse' terugplaatsingen! Wat fijn dat dit voor jullie dan wel de oplossing is. Het traject is pittig maar het resultaat is prachtig 🙂

@Siepie klagen mag altijd hoor! Mensen in je omgeving weten toch niet echt hoe het is, dus die hebben ook vaak onbegrip. Wij weten denk ik allemaal hoe het is om te kampen met pijntjes, krampen en vage symptomen waardoor je niet weet wat je moet denken...

@Djenna spannend! Goede tip inderdaad om eten mee te nemen. Ik kreeg bij het ontbijt echt niks door m'n keel, dus ik had na de punctie echt honger! Ik duim voor je dat het je allemaal meevalt en natuurlijk voor een mooi resultaat!

Liefs, Roza

Geplaatst

Hoi lieve dames!

Srry dat ik zo lang stil ben geweest.

Heb net alles gelezen en ik ben blij dat het voor jullie allemaal voorspoedig verloopt.

De 15e was mijn laatste dag vd pil.

Ik moet nu wachten op de ongi. Hopelijk morgen. Vanmorgen was de buikpijn er al dus hopelijk zet het morgen door. De dag van de ongi start ik met progynova en dan is het afwachten wanneer ik voor een echo mag. Ik hoop op een mooi verlaat verjaardagscadeau want de 23ste zal wel niet haalbaar zijn.

Ik ga snel koken, manneke is onderweg naar huis.

Ik kom vanavond nog ff terug. Hoe is het met jullie dames? 

Geplaatst

Spannend allemaal dames! Ik duim dat deze maand voor ons allemaal een goede is. 

@Siepie  ik blijf hopen voor je meis, al snap ik je gevoel heel goed. Sterkte lieverd! 

@Roza91 on jouw geval door de pregnyl 10.000 zou ik zelf op zijn vroegst 14 dagen na het zetten van de spuit testen. Ik ben een relatief vroege tester, maar test wel zo dat ik zeker weet dat ik niet de pregnyl meet 😉 mijn cyclus is normaal 28 dagen, met m'n ovulatie op dag 12. dus daar zou je evt ook naar kunnen kijken. Ik zou zelf de 23ste testen, of wat voor jou normaal 4 dagen voor je info zou zijn 🙂

ah, slim ja, eten mee, het zk heeft echt niets voor je, en de punctie had ik ook echt zin in wat lekkers! 

@hopefulness ik hoop dat je info snel doorzet, dat er tegenaan hikken is ook echt niks hè? Ik hoop dat het voorspoedig verloopt en je snel verder kunt. 

dames, ik duim voor jullie!! Ik denk aan jullie❤️❤️❤️

Geplaatst

Hi meiden, hier een berichtje van mij uit het ziekenhuisbed😄 alles is goed gegaan met de punctie en het viel mij echt enorm mee. Ze hebben zelfs 7 i.p.v. 4 eitjes eruit gehaald. Nu duimen en afwachten wat het echte resultaat is. Word vervolgt.......

Fijn weekend allemaal

Geplaatst

Dat ziet er goed uit @Djenna,nu gaan we heel hard voor je duimen dat het mooie embryo`s worden. Weet je al wanneer je je tp hebt?

Dank  je wel @Johanna82, maar ik ben we vrij wel zeker van dat het over en uit is. Ik voel echt helemaal niets meer, zelfs geen krampjes. Normaal zou ik morgen mijn ongesteldheid moeten hebben, dat zou nu nog maandag kunnen ivm de spuiten, dus we wachten maar even af. Vanmorgen nog een test gedaan, 10 dagen na tp en deze was negatief. Nu weet ik niet of een 4-cellige langer duurt, maar het lijkt mij dat ik toch wel een heel licht streepje had moeten zien. 

En? @Hopefulness is het doorgebroken en mocht je beginnen? Ik hoop het zo voor je.

Spannend @Roza91 nog een paar dagen en dan mag je testen, hopen dat het 2 super mooie strepen zijn.

Geplaatst

@Siepie 

Wat balen zeg!

Mijn zh zegt echt dat het nog kan. Zolang er geen bloedverlies is, is er hoop. Het kan allemaal vertraagd zijn... Ik ga zelf ook niet meer testen met 10 wd. Ik test de 1ste keer met wd 13. 

Mijn ongi was er gisteren, dus een vreugde dansje gemaakt en de eerste progynova ingenomen. Hopelijk heb ik maandag een datum vd echo. Ik hoop op 25ste, maar waarom? Geen idee...

Goh Siepie...

Hoop echt dat je 2 streepjes hebt op je testdag. Ik ga ook voor jou de blaren op mijn duimen duimen❤

Geplaatst

@Johanna82 

Hoe is het met jou? Wanneer is je echo?

Gisteren was ik ongi dus heb de 2e dag progy achter de rug. Nou ja eigenlijk anderhalve dag. Gisteren 18.00 eerste progy en vandaag gewoon 2 maal daags. Ik hoop op 25ste de echo en 28ste ergens de tp, maar dat is gewoon afwachten... dat waar ik zo goed in ben NOT😆😥

Knuffel van mij❤

Geplaatst (aangepast)

Goedemorgen, een redelijke nacht gehad gelukkig, had wel wat last maar was ok. Manlief heeft het gisteren goed gedaan en uiteindelijk zijn het 5 eitjes geworden. Morgen bellen of er eitjes zijn bevrucht, zo ja dan dinsdag de tp.

@Hopefulness

Wat fijn dat je weer begonnen bent, weer klaar voor de start. Zet hem op.

@Siepie

Je lichaam kan je ook voor de gek houden. Ik snap dat jij weet hoe je lichaam in elkaar steekt maar nog niet opgeven hoor.

@Roza91

Hou je het nog een beetje uit allemaal? Nog een paar dagen, spannend meid. 

@Johanna82

Al last van kwaaltjes? Of valt dat alles mee?

Zet hem op meiden... 💪

aangepast door Djenna
Geplaatst (aangepast)

Lieve dames,

Wat een mooie verhalen! Ik heb een aantal opleidingsdagen en reageer even kort.

@Djenna5 eitjes is helemaal top!! Heb je al iets gehoord over de bevruchting? 

@Hopefulness fijn dat je weet gestart bent. Ik hoop dat de tp snel is, nog een weekje! En vooral dat deze goed gaat! 

@Siepieik blijf hopen, en ik snap ook je gevoel. Soms weet je het gewoon. Houd moed lieverd❤️

@Roza91welkevdag heb je besloten te gaan testen? Jeetje dames, spannende week zo hoor!! Ik duim voor jullie allemaal!!

Ik ben nu 6 weken zwanger, we hebben goede moed. Misselijkheid is weer gestart, grote borsten en ontzettend moe. Pittig, maar zoooo blij. Het voelt een beetje gek om heel blij te zijn, terwijl jullie wachten. Maar laat het dan een teken zijn dat het kan. 1 oktober de eerste echo. Maar het voelt goed, dus daar vertrouw ik nu op. Want ik wil leven vanuit liefde en vertrouwen en niet vanuit angst. Als het misgaat, zijn we deze dagen iig blij geweest. Het is overigens ook echt ok om er niet naar te vragen. 

Ik denk aan jullie allemaal! ❤️

aangepast door Johanna82
Geplaatst

Heel goed @Johanna82, lekker genieten van alle momenten. Het gaat helemaal goedkomen dat voel ik. 

Hier is nog alles hetzelfde. Nergens last van, begin alleen echt wel last te krijgen van ongesteldheidskrampen, denk dat het er wel aangaat komen. Vandaag op dag 12 na tp. Ik had normaal zondag ongesteld moeten worden, maar ik denk dat het nu door alle hormonen niet meer gelijk loopt. We wachten af. Mocht ik woensdag nog niet ongesteld zijn dan zal ik nog een test doen, maar als die ook negatief is dan geef ik de hoop op. De kliniek wil graag dat ik woensdag over een week pas een urinetest ga doen, maar volgens mij als het aanstaande woensdag negatief is dan is het een week later niet ineens positief, ik wil best in sprookjes geloven maar niet in dit sprookje 🙂 

Heel veel s6 dames met de spannende dingen die de komende dagen voor jullie staan en ik ga wederom heel hard duimen.

Liefs Simoon

Geplaatst

Hey ladies!

Inmiddels kan ik bijna niet meer wachten haha. Ik heb besloten woensdag te gaan testen, 14 dagen na de punctie. Dan zou de Pregnyl eruit moeten zijn en verwacht ik wel een licht streepje te kunnen zien als het gelukt is. Oh ik hoop het zo! De symptomen die ik had, heb ik nog steeds (gevoelige borsten, af en toe beetje vage buikpijn). Inmiddels heb ik ook ineens last van puistjes (dat heb ik zelfs als puber niet gehad) en heb ik een aantal nachten opvallend veel gedroomd. Zou dat er ook iets mee te maken kunnen hebben? De afgelopen twee nachten had ik weer nergens last van en sliep ik als een roos. Vreemd dus 😅

@Djenna heb je al gehoord of je morgen een terugplaatsing hebt? Ik hoop zó voor je dat het allemaal goed verloopt. Fijn dat de punctie en de dagen erna je in ieder geval mee zijn gevallen 🙂 

@Johanna82 wat een mooi voornemen om te leven vanuit liefde en vertrouwen ❤️ Ik ben er ook echt van overtuigd dat dat je kan helpen. Door positieve affirmaties uit te spreken sta je veel positiever in het leven, voel je je veel beter en daarmee lukt het makkelijker om bijvoorbeeld gezond te leven. Los daarvan mag je natuurlijk hartstikke zenuwachtig zijn voor de eerste echo! Spannend hoor.. Heb je het al gedeeld met mensen die dichtbij je staan, of wacht je daar nog mee?

@Hopefulness fijn dat je ook weer kan starten! Blijft toch raar voelen hè, blij zijn met je menstruatie. Heb je last van de Progynova of valt dat allemaal mee? Die medicatie is mij tot nu toe onbekend. En heb je al een datum voor de echo?

@Siepie de laatste wachtdagen zijn het moeilijkst hè.. Je voelt van alles en dat zou positief of negatief kunnen zijn, of nog door de medicatie kunnen komen. Je weet gewoon niet wat je ervan moet denken. Ik duim voor je dat je woensdag alsnog een positieve test hebt!

Liefs, Roza

Geplaatst

@Roza91 

Dat dromen is voor mij ook heeel erg herkenbaar! Na de geboorte van Joep bijna niet gedroomd. En sinds de eerste tp droom ik elke nacht wel meerdere dromen.

Ik heb vandaag bericht gehad. 28ste de echo. Ik heb niet echt klachten van de progynova. Staat me van Joep ook niks van bij.... kan me daarvan helemaal niet herinneren dat ik progy gehad heb🤔 

Ik ga voor een dikke vette streep duimen voor je! Ik kom woensdag weer even checken of ik 2 dames kan feliciteren🤞🤰🤰

Geplaatst

@Johanna82 

Zoals ik verwacht had, 28ste de echo. Dr was iets in me dat zei, de 25ste of de 28ste. Dan hoop ik de 30ste of de 1ste de tp te hebben. 

Hopelijk gaat dan alles goed en wilt deze wel blijven plakken🤞🤞🤞🤞

Van mij blijf je wel "last" houden, ik wil heeeelll graag weten hoe het met je gaat! 

🤰

Geplaatst

Hi meiden, hier even snel berichtje van mij. Ik lees vanavond of morgen alles even goed door. Vanmiddag om kwart voor 3 de terug plaatsing. Spannend allemaal. Over 12 dagen moet ik dan bloedprikken.🤞

Geplaatst

Nou de laatste wachtdagen en juist net gestart met de tp en het wachten! Ik duim voor jullie dames! Alles goed verlopen, @Djenna

Ik hoor wat je zegt, @Siepie ik blijf zo voor je hopen! 🤞🤞

En ja, lief van je! Dankjewel! @Hopefulness fijn dat je weinig klachten hebt nu. Ben benieuwd hoe het gaat verlopen! Ik duim dat deze keer jullie kindje mag worden! 

Dikke knuffel allemaal meiden!! 

Geplaatst

Hi meiden, we hebben 3 embryo's waarvan 2, 8 cellig en 1, 9 cellig. Ging allemaal heel erg goed en vlot. Nu is het duimen geblazen. 

@Siepie en @Roza91

Spannend morgen testen!!! Ik duim voor jullie hoor. En @Siepie wonderen bestaan en een lichaam die verkeerde signalen geeft ook. Dus alles kan nog meid.🤞

@Johanna82

wanneer heb jij ook alweer de echo? Spannend en bijzonder moment.

Geplaatst

Wow wat goed @Djenna

Hier vanmorgen een test gedaan en deze was negatief. Ik denk dat ik maar ga stoppen met alle medicijnen, want de kliniek wil dat ik volgende week nog een keer ga testen, maar negatief is negatief in mijn ogen. 

Voor nu is het over en uit. Heel misschien dat ik nog een keer in januari het ga proberen, maar daar ga ik eerst nog even heel goed over nadenken.

Hoe is het met de andere dames? Jij ging toch ook vandaag testen @Roza91? Ik ben heel benieuwd.

Liefs Simoon

Geplaatst

Wat een mooi nieuws @Djenna! Hoe voel je je nu?

Ik heb vanmorgen ook getest maar was helaas negatief 😞 Op dag 14 dpo zou je toch zeker een licht streepje moeten kunnen zien, maar de test was echt omo-wit. Ik baal met je mee @Siepie! Wat zijn je overwegingen om het wel of niet nog een keer te proberen?

Geplaatst

Lieve Siepie en Roza,

Wat een verdrietig nieuws dames. Ik had er echt een goed gevoel bij. Gaan jullie over een paar dagen nog een keer testen? Ik vind het heel erg jammer voor jullie. En Siepie, ik snap je teleurstelling, dit was toch zo'n beetje laatste ronde, laatste kansen. Ik hoop dat ze kunnen achterhalen wat nu precies niet gewerkt heeft voor je. Een dikke knuffel lieverds! 

@Djenna goed nieuws! Heel fijn, sterke embryo's zo te horen! Ik hoop dat je over 10 dagen met positief nieuws komt! 

Geplaatst

@Roza91 @Siepie

Wat ongelovelijk kut zeg!!! Nog geen ongie klachten? Geen bloed geeft moed ook al snap ik dat jullie zo ongelovelijk balen.

@Bloem456

Daar kan ik niet over meepraten, ik heb pas mijn eerste terugplaatsing gehad. Maar hoop moet je altijd houden hoor. Ik weet niet hoe het zit met meerdere embryo's en of ze dat zomaar doen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden