Jump to content
Johanna82

Start nieuw ICSI/IVF traject juli/aug 2020

Recommended Posts

Ja, dat snap ik meid. Nog 1 dag. Ik ben benieuwd wat eruit komt. Ik hoop dat het goed nieuws, maar ik snap je twijfel, zeker als je blijft vloeien. Klinkt ook raar, wel volle borsten en toch ook vloeien. Je lijf is goed van slag. Sterkte, goed voor jezelf zorgen! Laat je wat weten morgen? 

@Johanna82 

Tuurlijk laat ik iets weten. Ik bedacht me vanmiddag ineens dat het ook kan zijn dat de placenta voor ligt... en dat ik daarvan vloei....

Nou ja... morgen weten we het.

@Johanna82 

Ik ben niet meer zwanger en alles is schoon in mijn baarmoeder. Nu een cyclus rust en dan weer starten met de cryo terugplaatsing. 

Deze ronde gaan we hem in mijn natuurlijke cyclus terugplaatsen. Dat zal ergens de eerste helft van dec zijn.

Oh wat ontzettend verdrietig!😢 Ik had zo gehoopt dat het anders was voor jullie. Hoe voel je je hierbij? Dikke knuffel! ❤️❤️❤️

@Hopefulness jeetje meid, wat enorm Kloten voor jullie. Snap zo goed hoe jullie je nu moeten voelen. Ik ben even offline geweest maar heb veel aan je gedacht. Even een knuffel van mij.

Ik heb dinsdag weeën opwekkers gekregen en moet zeggen het is mij alles meegevallen. Natuurlijk hebben we er veel verdriet van en moet alles een plekje krijgen maar ik ben blij voor mijn lichaam en geest dat dit achter de rug is nu. Ik heb over 3 weken pas een echo maar ik ga maandag bellen of dat niet eerder kan aangezien ik nog erg last heb van mijn buik. Ik weet ook niet zeker of alles eruit is en wil dit graag weten, niet pas over 3 weken.

@djenna01 fijn dat het goed verlopen is, al is dat een beetje gek om te zeggen. Veel sterkte komende tijd met dit een plek geven. Ik hoop ook dat de echo eerder kan, zeker als je last hebt, zou ik bellen. 

Hey meiden,

Hier is het ook even stil geweest. Wat blijft het toch een achtbaan van emoties.. Een paar weken geleden voelde ik me nogal jaloers dat jullie alle drie een positieve test hadden en ik niet. Toen ik las over jullie zwangerschapsverlies zat ik bijna te huilen achter mn toetsenbord 🥺 En me te schamen dat ik jaloers was. Wat is zo'n traject toch moeilijk en zwaar, voor ons allemaal! Ik denk aan jullie 🌹

Deze week werd ik eindelijk ongesteld dus ben ik begonnen met de progynova. Volgende week echo en dan gaan we hopelijk horen wanneer de eerste cryo terugplaatsing is. Spannend weer!

Liefs en knuffels!

@Roza91 niets menselijks is ons vreemd en het is heel logisch dat je jaloers bent. Ik ken dat gevoel ook heel goed, fijn dat je het toe kunt geven aan jezelf. Ik denk echt niet minder over je. ❤️En het is ook een rollercoaster, iets dat je zo graag wilt en zo weinig grip op hebt...

Ik duim dat je echo volgende week goed is! En dat jullie tp een mooie gezonde zwangerschap mag geven🤞🤞🤞

• Like 1

Lieve meiden, ik zag vandaag een video over hoe elk kindje dat je draagt, je DNA een heel klein beetje veranderd. De gedachte dat je deze kindjes altijd bij je draagt, vond ik zo mooi en troostend. Ik deel dat ook graag met jullie. https://vm.tiktok.com/ZSVvgXRb/

Dikke knuffel! 

• Like 1

Hoi meiden, 

Ik ben 40 jaar en ben in juli gestart met m’n eerste ivf. Nog geen kinderen.
Op 1 augustus verse embryo teruggeplaatst en was gelijk raak. Rond 7 weken was het gestopt met groeien 😞  Ik wilde geen pillen innemen en ook geen curretage, dus heb ik 4,5 week gelopen met een dode embryo in m’n buik. Uiteindelijk moest ik de miskraam pillen toch inbrengen, vanwege infectiegevaar,  was geen pretje en ik heb het niet zo goed ervaren.  
Ik heb het embryo opgevangen en begraven, voor mij was dat een goede afsluiting, maar heb er nog steeds erg moeite mee.. 

ik mocht gelijk door met behandeling, op 7 november hebben ze een cryo teruggeplaatst, zit vandaag op dag 10 en helaas vanochtend negatief getest. 

Volgens het ziekenhuis moest ik op dag 13 testen, maar ik heb niet veel hoop.. Toch hoop ik op een wonder. 

ik wilde het even kwijt..

Succes allemaal en hopelijk dat we allemaal goede berichten ontvangen. 

@Aslyn wat een pittige tijd heb je zo doorgemaakt. Jeetje meid! Het is een rouwproces en daar mag je ook best de tijd voor nemen. Heel veel sterkte! ❤️

• Like 1

Heel veel sterkte @Aslyn, het is inderdaad een heftige tijd..

@Djenna en @Hopefulness, hoe gaat het met jullie? Heb heel veel aan jullie gedacht 🌹

Morgen ochtend ben ik weer aan de beurt voor een echo. Ik ben benieuwd. Merk wel dat ik flink chagrijnig kan worden van de Progynova! En dat moet dus nog wel een week of 6 in het beste geval 😋

@Roza91 heel veel succes, duim voor je! Oh ja, chagrijnig van hormonen... Ik hoop dat je het een beetje trekt? En je man ook? 😘

5 minuten geleden, Johanna82 zei:

@Roza91 hoe was je echo vanochtend? Ik hoop positief nieuws? 

Ja zeker! Dinsdag terugplaatsing! Spannend! 😄 

Hallo Dames,

Ik ben nog helemaal nieuw in dit traject. Dinsdag hebben wij ons startgesprek voor IVF/ICSI. Papieren ingevuld, ingeschreven bij het EMC en bloed laten prikken. 
Is het gebruikelijk om eerst een maand de pil te slikken of is dat per situatie afhankelijk? 
Hopelijk mogen we gelijk beginnen met de hormooninjecties. 
Op internet ziet het traject er kort maar krachtig uit. Stimulatie, punctie en daarna terugplaatsing. 
Ik heb geen idee wat ons te wachten staat. Ik ken ook niemand in onze omgeving die dit traject hebben doorgemaakt. Vandaar dat ik hier eens kom kijken. 
Ik ben inmiddels al moeder van 2 dochters. Zwanger worden ging altijd makkelijk. Alleen na een operatie bij mijn man nu slechte zaadkwaliteit waardoor op de natuurlijke manier zwanger worden niet meer kan. Ik ben verder helemaal gezond. Dus hopelijk wordt ons traject kort maar krachtig. En hopelijk succesvol. 
Ik hoop dat jullie mij wat meer kunnen vertellen over wat ik kan verwachten.. 

Liefs Marloes 

Hi allemaal.... en welkom @Loes1986 en @Aslyn ik ben een tijdje offline geweest, moest en moet het allemaal even een plekje geven. Wij hebben de maand november een rust maand en de maand december worden er geen terug plaatsingen gedaan. Dus januari/februari krijg ik een terug plaatsing in mijn natuurlijke cyclus. Voor nu dus even rust.

Spannend @Roza91 natuurlijk ga ik voor je duimen. Het moet gewoon lukken. Lief dat je aan ons denkt.

@Aslyn wat een nare ervaring he meid, ik weet er helaas ook alles van. Heb je ondertussen al positief getest? Ik hoop het zo voor je🤞

@Loes1986 bedoel je met de pil de anticonceptiepil pil? Dat komt bij mij in geen 1 traject voor namelijk. Verder vind ik het allemaal mee vallen. Alleen zo en gedoe met al die injecties en overal waar je naar toe gaat het niet vergeten mee te nemen. Mijn vriend kon gelukkig goed injecties zetten, ik ben er namelijk niet zo goed in😄 de punctie viel mij mee, maar lekker is natuurlijk anders. Je moet het gewoon ervaren, het is voor iedereen weer anders. Maar vraag maar raak hoor. Helaas hebben we allemaal ervaring hier. Wat vervelend dat je nu zo in dit traject beland bent. Maar nogmaals komt vast goed en vraag maar raak.

@Hopefulness hoe is het met jou? 

@Johanna82 ben je lekker aan het genieten meid.... het is je zo gegund.

Hai dames,

Hier is de NIPT goed terug gekomen. Ik voel me een beetje bezwaard om hier iets over mijn zwangerschap te delen eerlijk gezegd, met alle miskramen. Ik vond dat zelf best pittig om te lezen na mijn miskramen. Morgen 15 weken, heel blij mee. En deze zwangerschap valt me ook erg zwaar, nog steeds een katergevoel, moe, misselijk, kokhalzen etc.. Ik ben deze zwangerschap ook niet zo blij en gelukkig als de vorige keer. Het is wat het is. Ik neem meer vitamines, acupunctuur weer mee gestart om een beetje in balans te komen weer. Mijn lijf is deze keer wat meer van slag dan bij mijn dochter in 2017/2018.

@Djenna fijn dat je weer terug bent. Ik snap heel goed dat het tijd kost om het voor jezelf te laten bezinken. Fijn dat je in januari/februari weer mag starten. Ik hoop dat dat jullie regenboogkindje mag zijn!

@Loes1986Ik heb 2 ICSI trajecten doorlopen, eentje in 2017 en een in afgelopen augustus. Om eenzelfde reden: mijn man is verminderd vruchtbaar, bij mij geen afwijkingen geconstateerd. Dat helpt zeker bij je kansen van slagen, ondanks dat je als vrouw dus behoorlijk wat moet doorstaan voor je man om zwanger te worden 😉
Het is een fysiek, mentaal en emotioneel traject. Het forum hier heeft mij echt enorm geholpen! Ik heb ondertussen weer een paar mensen in mijn omgeving ook kunnen helpen. Het is ook nogal wat wat er op je af komt. In het eerste traject werd ik zwanger van de verse tp, die direct volgt op het spuiten. Ik had nog 4 bevroren embryo's in de vriezer. Helaas zijn er maar 2 teruggeplaatst, 2 niet goed ontdooit. Ook ben ik nog 2 keer toch spontaan zweanger geworden. Helaas vier miskramen in een maand of 9 tijd. In augustus van dit jaar besloten toch nog een keer het ICSI traject te doen, we konden het nog niet loslaten. Deze keer weer zwanger van de verse tp, 7 bevroren embryootjes nog in de vriezer.

Ik kreeg beide keren primolut ipv de pil. Zelfde effect, primolut slik je normaal om je menstruatie uit te stellen. Bij ons ziekenhuis is dat ook standaard, om een langere aanloop te hebben met de decapeptyl en het onderdrukken van je cyclus. Ze hebben er dan meer grip op en het is beter planbaar legde de arts uit. Ik denk dan: een beetje handig voor de patiënt en een beetje voor het zk. Het schema is best wel wat. Als je de verhalen hier leest, zul je zien dan sommige dames prima door het hele traject heen gaan en anderen behoorlijk ziek ervan worden. En dat is dus niet echt te voorspellen. Ik reageer zelf pittig op hormonen en medicatie, dus ik wist dat het pittig zou zijn. Je weet zelf vast wel hoe je reageert op dingen buiten je lijf. Het is best wel wat om jezelf elke dag injecties te geven, maar het is geen drama ook niet. Mijn man deed het ook voor mij. Ik zou in de week voor de punctie en de week erna weinig plannen, de kans is aanwezig dat je je dan niet lekker gaat voelen. Je kunt alvast een beetje doorrekenen wanneer dat ongeveer zal zijn. In die weken is je lijf keihard aan het werk en dan ben je sneller moe, geïrriteerd etc. (Kan, moet ik zeggen, want niet iedereen reageert er zo op ;))
Wij hebben ervoor gekozen om onze ouders te vertellen dat we in het traject zitten en mijn mans broer, en ik heb hier veel steun gehad. Fijn om steun van hen te hebben en ook fijn om niet 20 mensen elke keer te hoeven informeren. Ik heb de informatiefolders ook aan onze ouders laten lezen, het is toch best wat waar je doorheen gaat en fijn als zij het ook wat meer snappen. Al is het lastig voor te stellen als je het zelf niet hebt meegmaakt. Ik weet niet precies of jouw werk erg intensief of fysiek is, als je een fijne leidinggevende hebt, kan het handig zijn om het te delen, ook omdat je in sommige weken meerdere keren in het zk verwacht wordt. Sowieso is dat altijd onder werktijd. Anyway, heel veel sterkte komende tijd en stel gerust al je vragen, we zijn er voor je!

Wat een super fijne groep hier zeg. Bedankt voor alle info vast. Echt fijn om er met anderen over te kunnen praten. Ik hoop mijn eerst volgende menstruatie gelijk te mogen beginnen met de hormooninjecties. Eerste twee afspraken bij de fertiliteitspoli duurde steeds 7 weken. Dus inmiddels 3 maanden verder...

Ik blijf jullie ondertussen volgen en hou jullie op de hoogte als ik ga starten. 
Ik werk in het ziekenhuis als verpleegkundige. Dus ik hoop daar de tussentijdse echo’s te kunnen laten doen. En dat ik tijdens de eicelstimulatie nog gewoon mijn werk kan blijven doen. 

Tot snel! 

@Djenna 

Heel begrijpelijk, ik ben nu ook weer voort eerst op het forum. Ik ben in afwachting van mijn menstruatie en heb behoorlijk veel last van de endometriose. Ik zou rond 27 nov ongie worden en dan ga ik op dag 8 starten met ovu testen. Deze cryo komt ook terug in mijn natuurlijke cyclus. Als deze niet blijft plakken dan gaan we door in ons 2e traject.

@Johanna82

Ik snap heel goed dat je je ongemakkelijk voelt, maar ik ben blij dat ik weer wat van je hoor😊 balen dat je dit keer niet echt "lekker" zwanger bent... het is je zo gegund. Heel fijn dat de nipt goed is.

Ik zal rond de 27ste of mss wel pas tijdens de ovu testen weer opt forum zijn. Er gebeurt hier heel veel in deze toch al drukke periode. 

@Roza91

Je bent een schat, en ook ik ben stik jaloers geweest. Het is gewoon heeel logisch.

Hoe ver ben je nu in je cryo traject?

Liefs

@Hopefulness heel lief, dankjewel! Ik hoop dat deze cryo een gezonde zwangerschap en kindje brengt. Mooi kerstcadeau! Ik hoop dat een tweede cyclus niet nodig is🙏🤞 heel veel succes! 

Ik denk aan jullie meiden! Duim voor jullie allemaal! ❤️❤️❤️