Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
3 uur geleden, Loes1986 zei:

Hoi!

Punctie achter de rug. Viel niet tegen. 14 eicellen die bevrucht kunnen worden met ICSI. Maandag horen we hoeveel er uiteindelijk bevrucht zijn en wanneer de terugplaatsing zal zijn. Nu rustig aan en afwachten... 

Wat fijn om te horen dat het zo goed is gegaan! Heel veel succes maandag💪

Geplaatst
Op 22-1-2021 om 14:34, Loes1986 zei:

Hoi!

Punctie achter de rug. Viel niet tegen. 14 eicellen die bevrucht kunnen worden met ICSI. Maandag horen we hoeveel er uiteindelijk bevrucht zijn en wanneer de terugplaatsing zal zijn. Nu rustig aan en afwachten... 

Wat een mooie score Loes! Hopelijk vandaag net zo goed nieuws 🤞 Ik denk aan je!

Geplaatst

Hoi meiden.,

Bedankt voor jullie motiverende berichtjes.

Het gaat alleen helaas niet zo lekker. Ik kom net terug uit het ziekenhuis. Heel het weekend al pijn in mijn buik, vocht vasthouden en kortademig. Bloedwaarden waren niet helemaal goed en ik heb veel vocht in mijn buik. Overstimulatiesyndroom. Van de 14 eicellen zijn er 3 goed bevrucht. Ik vind dat niet veel maar volgens de gynaecoloog is dit een goeie score met icsi. Deze week alleen geen terugplaatsing. Ik moet eerst herstellen. Volgende maand dan een terugplaatsing in mijn natuurlijke cyclus. Ik hoop met succes 🤞🏻.

Liefs Loes 

Geplaatst
34 minuten geleden, Loes1986 zei:

Hoi meiden.,

Het gaat alleen helaas niet zo lekker. Ik kom net terug uit het ziekenhuis. Heel het weekend al pijn in mijn buik, vocht vasthouden en kortademig. Bloedwaarden waren niet helemaal goed en ik heb veel vocht in mijn buik. Overstimulatiesyndroom. Van de 14 eicellen zijn er 3 goed bevrucht. Ik vind dat niet veel maar volgens de gynaecoloog is dit een goeie score met icsi. Deze week alleen geen terugplaatsing. Ik moet eerst herstellen. Volgende maand dan een terugplaatsing in mijn natuurlijke cyclus. Ik hoop met succes 🤞🏻.

Liefs Loes 

Ow dat meen je! Wat k*t zeg. Krijg je nu iets voor de vocht in je buiken/overstimulatie? Je hoort natuurlijk altijd op meer embryo's maar het zijn toch weer 3 kansen 🙂 ga voor je duimen dat je snel opknapt en de terugplaatsing zult hebben.

Geplaatst
21 uur geleden, Loes1986 zei:

Hoi meiden.,

Liefs Loes 

Hè getver wat vervelend 😞 Kan me voorstellen dat je daar goed ziek van bent! Rust maar goed uit en laat je lekker verzorgen meid. Hopelijk knap je snel op 🌹

Als ik eerlijk met je ben, zou ik ook teleurgesteld zijn als je van 14 eicellen ineens teruggaat naar 3 bevruchtingen. Aan de andere kant wat Eggerthon zegt, het zijn wel drie kansen! En als je straks helemaal hersteld bent en je voelt je op en top, heb je ze misschien niet eens alle drie nodig! Houd moed lieverd en rustig aan!

Geplaatst

@Loes1986 wat vervelend zeg! Overstimulatie is echt heel naar. Ik hoop dat je goed hersteld.🍀 Eerst je eigen lijf weer helemaal op orde, dan is de kans op zwangerschap ook groter. Maar wat een teleurstelling zo! 

Van 14 naar 3, ik zou daar ook van balen hoor. Ik had de eerste keer 5 uit 18. Maar je hebt 3 kansen wel en onze dochter is nu bijna 3. Kwaliteit boven kwantiteit. Ik hoop dat het voor jullie ook mag lukken🤞❤️

Geplaatst

Goedemiddag dames, helaas heb ik slecht nieuws. Ondanks dat de punctie afgelopen dinsdag goed verliep met 11 eicellen hebben wij zojuist te horen gekregen dat geen enkele embryo is gaan vormen. Gezien we dit keer IVF hadden gaan we volgende keer icsi doen maar moet nu eerst weer 2 maal menstrueren. Dus nu eerst maar weer wachten en verwerken.

• Like 1
  • Verdrietig 1
Geplaatst
5 minuten geleden, Eggerthon zei:

Goedemiddag dames, helaas heb ik slecht nieuws. Ondanks dat de punctie afgelopen dinsdag goed verliep met 11 eicellen hebben wij zojuist te horen gekregen dat geen enkele embryo is gaan vormen. Gezien we dit keer IVF hadden gaan we volgende keer icsi doen maar moet nu eerst weer 2 maal menstrueren. Dus nu eerst maar weer wachten en verwerken.

Oh nee meis wat verschrikkelijk! Ik heb er geen woorden voor.. Wat ontzettend verdrietig. Ik wens je heel veel sterkte toe lieverd

Geplaatst
5 uur geleden, Eggerthon zei:

Ah nee dat meen je niet!! Wat een zware teleurstelling zeg! Het zit ons niet echt mee nog dit nieuwe jaar. 
Ik ben vandaag weer naar het ziekenhuis geweest. Buik blijft enorm strak gespannen. Morgenochtend gaan ze een punctie doen om het vocht af te laten lopen wat door heel mijn buik zit. 
Heel veel sterkte meid! 😘

Geplaatst
Op 25-1-2021 om 12:11, Loes1986 zei:

Hoi meiden.,

Liefs Loes 

Jeetje zeg wat enorm kloten voor je. Ik snap dat je van alles enorm baalt. Heb je veel last nu? Sterkte en goed aansterken zodat je er volgende maand weer tegenaan kan.

Geplaatst
5 uur geleden, Eggerthon zei:

Ach, ook zo een rot bericht wat een onmacht. Ik denk aan jullie hoor. Waarom moet je nu eerst 2 keer menstrueren? 

Geplaatst

Ik moet zelf zaterdag weer naar het ziekenhuis. Vrijdag, dinsdag en donderdag ook al geweest voor een echo. Als het goed is is zaterdag het grootste eitje groot genoeg. Dan zet ik zaterdag of zondag de pregnyl en 6 a 7 dagen later de terugplaatsing. Hopelijk ontdooit het embryo goed, spannend allemaal.

Geplaatst

@Loes1986 wat vervelend zeg! Ik hoop dat het vocht weghalen je goed doet. Verder is er weinig aan te doen behalve voldoende drinken en meer eiwit eten. Heel veel sterkte! 

@Eggerthon jeetje meid, wat een vreselijk nieuws! Helemaal niets is wel heel beroerd zeg! Hebben ze enig idee wat er mis is gegaan? Sterkte met het verwerken. Dikke knuffel! 

@Djenna duim voor je! Hoop dat jij volgende week een mooi embryo teruggeplaatst krijgt en zwanger blijft🤞🙏

Geplaatst
15 uur geleden, Djenna zei:

Ik moet zelf zaterdag weer naar het ziekenhuis. Vrijdag, dinsdag en donderdag ook al geweest voor een echo. Als het goed is is zaterdag het grootste eitje groot genoeg. Dan zet ik zaterdag of zondag de pregnyl en 6 a 7 dagen later de terugplaatsing. Hopelijk ontdooit het embryo goed, spannend allemaal.

Spannend Djenna! We duimen voor je 🤞

Ik heb gisteren bloed prikken voor de NIPT. Merk dat ik dat toch ook wel spannend vind!

Geplaatst

Dankjulliewel voor de berichten. Nee ze weten helaas niet waarom. Ze waren zelf ook erg verbaasd. Werd benadrukt dat het bijna nooit voorkomt. Maar hebben wij helaas weinig aan. Nu wachten tot dat men menstruatie begint en misschien volgende menstruatie weer aan de pil maar heb eerst even wat tijd nodig om dit te verwerken. Ben de komende tijd ook even wat minder online. Ff laten bezinken allemaal. Iedereen heel veel sterkte en succes gewenst! Wens jullie allemaal mooie zwangerschappen toe!

Geplaatst
Op 29-1-2021 om 12:48, Roza91 zei:

Spannend Djenna! We duimen voor je 🤞

Ik heb gisteren bloed prikken voor de NIPT. Merk dat ik dat toch ook wel spannend vind!

Ja snap ik... spannend... binnen hoeveel dagen heb je de uitslag?

Geplaatst
Op 29-1-2021 om 16:23, Eggerthon zei:

Dankjulliewel voor de berichten. Nee ze weten helaas niet waarom. Ze waren zelf ook erg verbaasd. Werd benadrukt dat het bijna nooit voorkomt. Maar hebben wij helaas weinig aan. Nu wachten tot dat men menstruatie begint en misschien volgende menstruatie weer aan de pil maar heb eerst even wat tijd nodig om dit te verwerken. Ben de komende tijd ook even wat minder online. Ff laten bezinken allemaal. Iedereen heel veel sterkte en succes gewenst! Wens jullie allemaal mooie zwangerschappen toe!

Snap ik hoor dat je even afwezig bent. Even alles laten bezinken inderdaad. Hou je goed en hopelijk kan je snel weer beginnen. Ze bewaren je eicellen dan wel toch? Of werkt dat niet zo?

Geplaatst

Ik ben vandaag weer naar het ziekenhuis geweest. Alles was goed en ik moet vanavond pregnyl spuiten. Wel een beetje een domper dat het volgende week zaterdag al mega vol staat met terugplaatsingen. Het VU belden om te zeggen dat ik er bijna wel vanuit kan gaan dat het deze maand niks word i.v.m. de drukte. Ik word zaterdag gebeld tussen 9 en 11 of het wel of niet doorgaat🤞 ik ga er dus maar vanuit dat deze maand een soort van verloren is. 

Geplaatst
Op 30-1-2021 om 16:40, Djenna zei:

Ik ben vandaag weer naar het ziekenhuis geweest. Alles was goed en ik moet vanavond pregnyl spuiten. Wel een beetje een domper dat het volgende week zaterdag al mega vol staat met terugplaatsingen. Het VU belden om te zeggen dat ik er bijna wel vanuit kan gaan dat het deze maand niks word i.v.m. de drukte. Ik word zaterdag gebeld tussen 9 en 11 of het wel of niet doorgaat🤞 ik ga er dus maar vanuit dat deze maand een soort van verloren is. 

Hoe is het gegaan? Ik heb voor je geduimd! 🤞🤞 Ik hoop dat er ruimte was voor een tp? 

@Roza91 de nipt is ook best een dingetje. Ik hoop dat het allemaal goed eruit ziet. 🙏

Geplaatst
8 minuten geleden, Johanna82 zei:

Hoe is het gegaan? Ik heb voor je geduimd! 🤞🤞 Ik hoop dat er ruimte was voor een tp? 

@Roza91 de nipt is ook best een dingetje. Ik hoop dat het allemaal goed eruit ziet. 🙏

Gisteren de pregnyl gezet, nu wachten tot zaterdag. Tussen 9 en 11 word ik gebeld of er plek is ja of nee. Spannende week dus🤞

Geplaatst
Op 29-1-2021 om 16:23, Eggerthon zei:

Dat snappen we allemaal heel goed lieverd! Sterkte en we zijn er als je ons nodig hebt 😘

Geplaatst
12 uur geleden, Djenna zei:

Gisteren de pregnyl gezet, nu wachten tot zaterdag. Tussen 9 en 11 word ik gebeld of er plek is ja of nee. Spannende week dus🤞

Spannend! Wel kort van tevoren dan? Als er plek is moet je meteen komen of zoiets? Ben ook benieuwd hoe ze dat dan doen met ontdooien.. Ik duim voor je dat het allemaal door mag gaan!

Geplaatst
Op 30-1-2021 om 16:29, Djenna zei:

Ja snap ik... spannend... binnen hoeveel dagen heb je de uitslag?

Als het goed is krijg ik binnen 14 dagen bericht.. Ik probeer er maar niet te veel mee bezig te zijn en veel te werken zodat ik ook weinig tijd heb om te piekeren!

Geplaatst

@Roza91 het belletje was bij mij ook altijd op de ochtend voor het terugplaatsen, om door te geven hoe laat je precies verwacht wordt later die dag en of het embryo goed ontdooid is. Dat is enkel bij de terugplaatsingen na een bevroren embryo of beter, ontdooid embryo 😉  Bij de verse terugplaatsing direct na het spuiten, kreeg ik bij de punctie al te horen wanneer de verse tp zou plaatsvinden, mits er goede bevruchtingen zouden zijn. Vaak belde het zk dan tussendoor nog met een tussenstand zogezegd.

Ja, die 14 dagen duren best lang. Dan ben je zwanger en dan heb je nog steeds een aantal spannende momenten en mijlpalen. Zaterdag ben ik 26 weken zwanger, dan is het ook echt goed levensvatbaar mocht het eerder komen (wat ik uiteraard niet hoop), toch weer een geruststelling. Het vertrouwen groeit 😉 Voor je kindje helpt het inderdaad om zo min mogelijk te stressen, het is wat het is, je kunt daar nu bijzonder weinig meer aan veranderen. Ik heb er in ieder geval alle vertrouwen in dat het goed gaat komen! Het eerste trimester zit erop voor je! 😘

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden