Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst (aangepast)
21 uur geleden, Hopefulness zei:

Lief dat je er naar vraagt! Dag 4 en al 3 dgn zonder ongrlukjes. Vandaag op de wcverkleiner en ja ook dat gaat goed. Alleen poepen is een dingetje... hoe oud je je kleine meid?

Hier een follikel van 17mm vanavond 20u een pregnylspuit zetten 30 dec om 15u de tp. Ik ben helemaal happy! Lest Best! Op weg naar het zh zat er een ooievaar op een pantaarnpaal. Hopelijk is dat weer een geweldig seintje🤞🤞🤞

Ja!! Wat een goed nieuws! Blij voor je! En we gaan natuurlijk super hard duimen! Hoe mooi als je 2020 zo mag afsluiten! 

En ook de zindelijkheid! Heb je nog tips? Die zijn zeker welkom. Onze dochter geeft het wel aan, maar weigert nog pertinent op pot of toilet... Nou ja, dan wachten we het nog even af. Ik wil haar ook iets dwingen en maar zonder luier rond laten lopen. Maar mss moet ik dat juist wel eens proberen. 

@Roza91

@Djenna (ik krijg je tag niet weg, Djenna, sorry) klinkt als week 6, haha,ik hoop dat je misselijkheid je niet teveel in de weg zit. Zeker met kerst en die geuren...en dat is zeker een positief teken. Elke dag zonder bloed is er weer 1. 30 dec is dus dubbel duimen! Voor jouw echo en voor Hopefulness haar tp! 🙏🙏🙏

Sterkte meiden! 

@loes1986 heb jij nog nieuws? Wat zeiden ze in het zk? Ga je toch meteen door of wachten jullie nog een cyclus?

ik zou vandaag mijn 20 weken echo hebben. Maar helaas is mijn moeder erg ziek, krijgt ze nu medicatie die haar immuunsysteem onderdrukken. Dus wij zijn deze week in quarantaine geweest, zodat we morgen op bezoek kunnen zonder extra bacillen. Wat dat betreft komt dat met de sluiting van de kdv mooi uit. 

ik heb nu 29 dec mijn 20 weken echo. Ik ben benieuwd! Ik verwacht er niets bijzonders van, maar merk dat ik toch wat zenuwachtig ben. Tot nu toe geen afwijkingen gezien, dus het zal wel goed zijn. En ik voel hem ook al lekker bewegen, ik al een paar weken, mijn man gisteren op zijn verjaardag ook 🥰

aangepast door Johanna82
  • Like 1
Geplaatst
Op 24-12-2020 om 13:40, Johanna82 zei:

Ja!! Wat een goed nieuws! Blij voor je! En we gaan natuurlijk super hard duimen! Hoe mooi als je 2020 zo mag afsluiten! 

En ook de zindelijkheid! Heb je nog tips? Die zijn zeker welkom. Onze dochter geeft het wel aan, maar weigert nog pertinent op pot of toilet... Nou ja, dan wachten we het nog even af. Ik wil haar ook iets dwingen en maar zonder luier rond laten lopen. Maar mss moet ik dat juist wel eens proberen. 

@Roza91

@Djenna (ik krijg je tag niet weg, Djenna, sorry) klinkt als week 6, haha,ik hoop dat je misselijkheid je niet teveel in de weg zit. Zeker met kerst en die geuren...en dat is zeker een positief teken. Elke dag zonder bloed is er weer 1. 30 dec is dus dubbel duimen! Voor jouw echo en voor Hopefulness haar tp! 🙏🙏🙏

Sterkte meiden! 

@loes1986 heb jij nog nieuws? Wat zeiden ze in het zk? Ga je toch meteen door of wachten jullie nog een cyclus?

ik zou vandaag mijn 20 weken echo hebben. Maar helaas is mijn moeder erg ziek, krijgt ze nu medicatie die haar immuunsysteem onderdrukken. Dus wij zijn deze week in quarantaine geweest, zodat we morgen op bezoek kunnen zonder extra bacillen. Wat dat betreft komt dat met de sluiting van de kdv mooi uit. 

ik heb nu 29 dec mijn 20 weken echo. Ik ben benieuwd! Ik verwacht er niets bijzonders van, maar merk dat ik toch wat zenuwachtig ben. Tot nu toe geen afwijkingen gezien, dus het zal wel goed zijn. En ik voel hem ook al lekker bewegen, ik al een paar weken, mijn man gisteren op zijn verjaardag ook 🥰

Tips genoeg! Als je vragen hebt, gewoon stellen. Wim was ook te gehecht aan de luier. We hebben hem afgedaan en gezegt dat zijn maat er niet meer is. Hij moest flink huilen en wilde zijn luier. Niet toe gegeven masr door gezet. 2 ongelukjes en daarna elke dag goed gegaan! Alleen poepen is een issue. Ondanks lactulose, kiwi's, extra olie houd hij zijn ontlasting op en word het zo hard. Vanavond is hij bevallen van een softbal zo groot en hard. Zo zielig😢😢. Maar als je tips wilt wb plassen stel ze gerust. Ik heb bewust de kerstvakantie/lockdown gekozen. Zo heeft Wim 5 weken de tijd.

Jeetje meid, sterkte met je moeder wat een nare tijd heb je dan nu, zeker in combi met corona. Ik vind de 20 weken echo ook altijd spannend en dat is ie ook! Laat maar weten hoe het id gegaan, ik ga voor je duimen.

Lieve ladies, een hele fijne kerst! Hopelijk zijn kerstavond en 1e kerstdag erg gezellig geweest. Op naar 2e kerstdag! 😘

Geplaatst

Lieve dames, ik duim voor de echo en de tp morgen! 🙏🥰❤️ Ik duim voor heel veel goed nieuws morgen! 

Vandaag de 20 weken echo gehad en gelukkig is alles goed! We zijn daar enorm blij mee, wat een opluchting! 🥰

Geplaatst
16 uur geleden, Johanna82 zei:

Lieve dames, ik duim voor de echo en de tp morgen! 🙏🥰❤️ Ik duim voor heel veel goed nieuws morgen! 

Vandaag de 20 weken echo gehad en gelukkig is alles goed! We zijn daar enorm blij mee, wat een opluchting! 🥰

Ohhh wat fijn! Nu volop genieten gaan! Hoe is het verder met je?

We werden vanmorgen opgeschrikt door telefoontje vh ziekenhuis. We moesten z.s.m komen. De cryo was al uit de schulp aant kruipen en dat moet in de baarmoeder gebeuren want dat is de innrstelingsfase. 9.07 zijn we gebeld 9.47 zaten we in de wachtkamer. 9.59 zat het warm bij me binnen. De innesteling is een kwestie van uren ipv dagen. Ik dacht dat is zeker 1dag werk maar als wij om 15.00 gegaan waren we te laat geweest. 

Kwaliteit was A en dat het zo snel groeide was alleen maar een goed teken. Nu weer 13 dagen wachten... Ik vind het nu al spannend ik hoop zo dat het zich genesteld heeft🤞🤞🤞

Geplaatst
2 uur geleden, Johanna82 zei:

@Hopefulnessoh meid! Jeetje wat een verhaal! Super dat ze belden en jullie meteen erheen konden! Zo'n snelle groei is zeker positief!! Super! Oh meid, spannend weer zeg!! Ik duim als een malle voor je! 😘🙏✨

Super lief! Nu voel ik wel alles. Krampjes, meer poepen, licht in mijn hoofd... dit gaat weer een lastige 13 dgn worden.....

Geplaatst

@johanna83

Wat goed om te horen zeg! Zelf ook niet te veel klachten?

@Hopefulness

Jeejtje dat ging ineens heel snel zeg. Kan me voorstellen dat jullie hals over kop naar het ziekenhuis zijn gegaan. Ga hard voor jullie duimen. Het klinkt in ieder geval erg positief!

Geplaatst
Op 30-12-2020 om 19:32, Eggerthon zei:

@johanna83

Wat goed om te horen zeg! Zelf ook niet te veel klachten?

@Hopefulness

Jeejtje dat ging ineens heel snel zeg. Kan me voorstellen dat jullie hals over kop naar het ziekenhuis zijn gegaan. Ga hard voor jullie duimen. Het klinkt in ieder geval erg positief!

Ja ging heel snel. Waar zit jij nu in je molen? 

Ik ga voor mij de lastigste periode van het hele traject. Ik ga altijd stuk op de wachtdagen.

Ik dacht ohhh fijn geen meds dus geen mind fucks, maar ik realiseer me nu dat ik nu ook niet kan zeggen tegen mezelf, nee niet testen dit zijn gewoon de meds die je zwanger laten voelen. Dus dat worden nog 12 lange dagen.

Ik ben nu al erg moe en heb lichte krampjes en mijn borsten zijn wat voller en wat mij het meest overtuigd is dat mn soiling is gestopt. Ff kijken of ik het volhoud tot 12 januari.

Lieve dames, fijne jaarwisseling en een heel mooi 2021 toegewenst waarin je kinderwens vervuld mag worden🤞🤰♥️

Geplaatst

@Hopefulnessja, die wachtweken! Ik duim verder. Het niet weten vind ik miss wel het lastigste. Morgen 21 w zwanger en ik leef nog steeds van mijlpaal tot mijlpaal. Het is gewoon best een spannende reis. Ik gun je zo dat het nu raak is en je lijf je de juiste signalen geeft, hoe mooi als je zwanger blijkt half januari. Je nu al zwanger voelen vind ik zelf zo verneukeratief, en ergens ook mooi. Kortom, een pittige paar weken, ik denk aan je en hoop dat het raak blijft 🙏😘

Geplaatst
9 uur geleden, Johanna82 zei:

@Hopefulnessja, die wachtweken! Ik duim verder. Het niet weten vind ik miss wel het lastigste. Morgen 21 w zwanger en ik leef nog steeds van mijlpaal tot mijlpaal. Het is gewoon best een spannende reis. Ik gun je zo dat het nu raak is en je lijf je de juiste signalen geeft, hoe mooi als je zwanger blijkt half januari. Je nu al zwanger voelen vind ik zelf zo verneukeratief, en ergens ook mooi. Kortom, een pittige paar weken, ik denk aan je en hoop dat het raak blijft 🙏😘

Ja vind je het erg lastig? Ik hoop dat als ik de 12 weken voorbij ben mijn angst kan loslaten en volledig kan genieten. 21 weken alweer! Ben je er al uit voor de naam? Dat is bij ons al een bevalling an sich😅 als dit een blijvertje is hoop ik op een meid, want als het een jongen word is het helemaal lastig. De week voor de keizersnede van Joep waren we er pas echt uit.

Ja het blijft echt pittig, die wd... deze ochtend ben ik misselijk en erg licht in mn hoofd. Gisteravond had ik last van krampen in de kuit, had te weinig gedronken. Maar ik herken het wel van mijn zwanherschap van Joep.

Maar we wachten maar af... op internet staat overal dat je 1 week na de innesteling kan testen... dus dan zou ik as woensdag kunnen testen. Als mijn misselijkheid e.d. erger word deze dagen dan denk ik dat ik 12 januari niet haal....

Geplaatst
13 uur geleden, Hopefulness zei:

Ja vind je het erg lastig? Ik hoop dat als ik de 12 weken voorbij ben mijn angst kan loslaten en volledig kan genieten. 21 weken alweer! Ben je er al uit voor de naam? Dat is bij ons al een bevalling an sich😅 als dit een blijvertje is hoop ik op een meid, want als het een jongen word is het helemaal lastig. De week voor de keizersnede van Joep waren we er pas echt uit.

Ja het blijft echt pittig, die wd... deze ochtend ben ik misselijk en erg licht in mn hoofd. Gisteravond had ik last van krampen in de kuit, had te weinig gedronken. Maar ik herken het wel van mijn zwanherschap van Joep.

Maar we wachten maar af... op internet staat overal dat je 1 week na de innesteling kan testen... dus dan zou ik as woensdag kunnen testen. Als mijn misselijkheid e.d. erger word deze dagen dan denk ik dat ik 12 januari niet haal....

Oeh! Dat klinkt heel positief!! Ik hoop dat het doorzet en dit jullie kindje mag blijven! Mooie voortekenen in ieder geval. Al kun je overal wel wat in lezen vond ik ook, je lijf kan je zo voor de gek houden. 

De vorige keer dat het ik echt dat het een jongen zou worden, een naam hebben we al. De naam van onze dochter kozen we pas toen ze al geboren was. 

We hebben twee vroeggeboortes meegemaakt in onze omgeving, 1 met 24 en 1 met 26 weken. De eerste oveleed tijdens mijn zwangerschap van ons meisje. Dat andere kindje leeft gelukkig nog wel, maar 3 mnd zk was heftig voor de ouders, zo klein nog. Dus ik merk dat ik er ook na zoveel mk wat minder onbevangen in sta. Maar ik geniet ook zeker! Gelukkig! 🥰 Ik vier elke week weer een mijlpaal, hihi

Ik ga weer voor je duimen meid! Ik hoop het zo! 

Geplaatst

@Johanna82 hoe is het nu met je moeder? En wat super fijn dat de echo goed is. 

@Hopefulness wat spannend zeg allemaal. De duimen draaien weer hoor.

Iedereen een mooi en vruchtbaar Nieuwjaar, dat er maar veel kindjes geboren mogen worden in 2021.

Hier is alles rustig, wachten tot eind januari wanneer we weer kunnen beginnen.

Geplaatst

Gelukkig nieuw jaar allemaal! Hopelijk de jaarwisseling een beetje goed doorgekomen iedereen 🙂

Wij mochten op 1 Jan op half 9 smorgens beginnen met de eerste decapeptyl prik. Hoorde veel verhalen dat het een vervelende prik is maar valt me tot nu toe nog mee. Overmorgen stoppen met de pil en dan weer weer menstrueren voordat we verder kunnen. Hopelijk 13 Jan beginnen met de hormonen 😄

Geplaatst
17 uur geleden, Eggerthon zei:

Gelukkig nieuw jaar allemaal! Hopelijk de jaarwisseling een beetje goed doorgekomen iedereen 🙂

Wij mochten op 1 Jan op half 9 smorgens beginnen met de eerste decapeptyl prik. Hoorde veel verhalen dat het een vervelende prik is maar valt me tot nu toe nog mee. Overmorgen stoppen met de pil en dan weer weer menstrueren voordat we verder kunnen. Hopelijk 13 Jan beginnen met de hormonen 😄

Ik vond de prikken allemaal reuze meevallen. Heel veel succes de kop is er af🍀🤞

Geplaatst
Op 2-1-2021 om 23:03, Djenna zei:

@Johanna82 hoe is het nu met je moeder? En wat super fijn dat de echo goed is. 

@Hopefulness wat spannend zeg allemaal. De duimen draaien weer hoor.

Iedereen een mooi en vruchtbaar Nieuwjaar, dat er maar veel kindjes geboren mogen worden in 2021.

Hier is alles rustig, wachten tot eind januari wanneer we weer kunnen beginnen.

Dank je!

Jij nog even geduld en dan mag je ook weer van start🍀 

Geplaatst
Op 2-1-2021 om 22:42, Johanna82 zei:

Oeh! Dat klinkt heel positief!! Ik hoop dat het doorzet en dit jullie kindje mag blijven! Mooie voortekenen in ieder geval. Al kun je overal wel wat in lezen vond ik ook, je lijf kan je zo voor de gek houden. 

De vorige keer dat het ik echt dat het een jongen zou worden, een naam hebben we al. De naam van onze dochter kozen we pas toen ze al geboren was. 

We hebben twee vroeggeboortes meegemaakt in onze omgeving, 1 met 24 en 1 met 26 weken. De eerste oveleed tijdens mijn zwangerschap van ons meisje. Dat andere kindje leeft gelukkig nog wel, maar 3 mnd zk was heftig voor de ouders, zo klein nog. Dus ik merk dat ik er ook na zoveel mk wat minder onbevangen in sta. Maar ik geniet ook zeker! Gelukkig! 🥰 Ik vier elke week weer een mijlpaal, hihi

Ik ga weer voor je duimen meid! Ik hoop het zo! 

Ja dat gast je ookniet in de koude kleren xitten idd. Gaat goed komen met dat heerlijke menneke in jouw buik🤰♥️🤰

Ja en ik probeer me niet gek te laten maken en probeer de rust te bewaren. Nog 8 dagen en dan mag ik testen

Geplaatst

Hé meiden!

Eerst het goede nieuws: de echo was super! Het was precies zo groot als het moest zijn en alles zag er helemaal goed uit. Volgende week intake gesprek en dan worden de afspraken ingepland.

Dan het mindere nieuws (tevens de reden dat ik een tijdje niet online ben geweest): sinds de kerst ben ik echt alleen maar aan het spugen. Wát voel ik me beroerd zeg. Ik probeer elke keer maar weer te glimlachen, want zwanger zijn is wat ik al heel lang heel graag wilde, maar ik begin toch meer respect te krijgen voor vrouwen die klagen dat zwanger zijn zwaar is. Waar ik altijd zei: zullen we ruilen? denk ik nu, ja, ze hadden misschien ergens wel gelijk. Gelukkig houd ik tot nu toe wel genoeg vocht binnen, want ik wil liever geen medicatie gebruiken. Ik probeer nu die druk-bandjes uit, kijken of dat wat wil helpen.

Ondanks alles heb ik wel veel aan jullie allemaal gedacht meiden! Ik hoop zo dat 2021 een fantastisch vruchtbaar jaar wordt voor ons allemaal!

@Hopefulness spannend zeg, die twee weken wachten zijn de aller moeilijkste inderdaad. Nu nog maar een weekje! 

@Johanna82 wat super fijn dat alles goed was met de 20 weken echo. Met zulke verhalen in je nabije omgeving snap ik helemaal dat je elke dag/week een klein feestje viert!

@Eggerthon ik zag enorm op tegen de injecties maar ik vond het ook reuze meevallen. Welke stimulerende medicatie krijg je straks? Gonal F vond ik namelijk nóg makkelijker dan de decapeptyl. Alleen de Pregnyl blijf ik vervelend vinden. Succes en ik duim dat je snel mag beginnen!

@Djenna voor je het weet is januari ook weer voorbij en mag je weer beginnen. Ik denk aan je!

Liefs!! Roza 

Geplaatst
3 uur geleden, Roza91 zei:

Hé meiden!

Eerst het goede nieuws: de echo was super! Het was precies zo groot als het moest zijn en alles zag er helemaal goed uit. Volgende week intake gesprek en dan worden de afspraken ingepland.

Dan het mindere nieuws (tevens de reden dat ik een tijdje niet online ben geweest): sinds de kerst ben ik echt alleen maar aan het spugen. Wát voel ik me beroerd zeg. Ik probeer elke keer maar weer te glimlachen, want zwanger zijn is wat ik al heel lang heel graag wilde, maar ik begin toch meer respect te krijgen voor vrouwen die klagen dat zwanger zijn zwaar is. Waar ik altijd zei: zullen we ruilen? denk ik nu, ja, ze hadden misschien ergens wel gelijk. Gelukkig houd ik tot nu toe wel genoeg vocht binnen, want ik wil liever geen medicatie gebruiken. Ik probeer nu die druk-bandjes uit, kijken of dat wat wil helpen.

Ondanks alles heb ik wel veel aan jullie allemaal gedacht meiden! Ik hoop zo dat 2021 een fantastisch vruchtbaar jaar wordt voor ons allemaal!

@Hopefulness spannend zeg, die twee weken wachten zijn de aller moeilijkste inderdaad. Nu nog maar een weekje! 

@Johanna82 wat super fijn dat alles goed was met de 20 weken echo. Met zulke verhalen in je nabije omgeving snap ik helemaal dat je elke dag/week een klein feestje viert!

@Eggerthon ik zag enorm op tegen de injecties maar ik vond het ook reuze meevallen. Welke stimulerende medicatie krijg je straks? Gonal F vond ik namelijk nóg makkelijker dan de decapeptyl. Alleen de Pregnyl blijf ik vervelend vinden. Succes en ik duim dat je snel mag beginnen!

@Djenna voor je het weet is januari ook weer voorbij en mag je weer beginnen. Ik denk aan je!

Liefs!! Roza 

Ohhh meid toch! Niks zo vervelend dan spugen😣🤢🤢. Bij mijn zwangerschap van Joep begon dat bij mij pas laat dat spugen maar ik ben wel tabletten gaan slikken. Ik had Wim nog die toen bijna 1 jr was, dus ik moest smorgens wel fit zijn om voor hem te zorgen. Ik werd ook zooo moe van dat spugen...

MAAARRRR wat fijn dat de echo goed was🎉🎉🎉🎉 hoe ver ben jij nu en wanneer ben je uitgeteld?

Idd nog maar 1 weekje en vandaag was mijn vader heel trots op me omdat ik zei dat ik het nu gewoon vol ging houden tot 12 januari. Die vind dat vroege testen van mij maar niks. Maar ik voel me op en top zwanger, zelfs ik kan er bijna niet omheen. Gelukkig (nog) niet misselijk.

Ik hoop voor je dat die bandjes werken! Liefs en een knuffel♥️

Geplaatst

Nou ik ben meteen weer afgestraft met mijn," ik voel me op en top zwanger😐".

Vanmorgen flinke krampen die lijken op menstruatie krampen. Maar na het downloaden 💩💩💩 heb ik nergens meer last van...

Nou ja, geen bloed is goed en nog maar 6 dgn te gaan. Zonder ongie hopelijk...

Geplaatst
17 minuten geleden, Hopefulness zei:

Nou ik ben meteen weer afgestraft met mijn," ik voel me op en top zwanger😐".

Vanmorgen flinke krampen die lijken op menstruatie krampen. Maar na het downloaden 💩💩💩 heb ik nergens meer last van...

Nou ja, geen bloed is goed en nog maar 6 dgn te gaan. Zonder ongie hopelijk...

Hoeft niets te betekenen meid! Ik heb dat gevoel best vaak en blijkbaar zijn dat dan ook mijn darmen.. Mn duimen draaien voor je, sterkte met de laatste wachtdagen!

Geplaatst

@Roza91

Wat fijn om te horen dat de echo goed was zeg! Zal een stukje rust geven. Hopelijk wordt het overgeven snel minder zodat je wat meer kan genieten van je zwangerschap 🤞 

Ik krijg Menopur dat heb ik met de iui ook gehad en reageerde daar heel goed op. Ben erg benieuwd hoe dat nu zal van met een hogere dosis.

@Hopefulness

Ken dat gevoel heel goed! Altijd veel problemen met men darmen en merk dat het gevoel wanneer je menstruatie er aan komt ook vaak op de gekste momenten heb en dan blijkt het gewoon men darmen te zijn die moeilijk doen. Ga voor je duimen dat dat voor jou ook zo zal blijven 🙂 

Die wacht weken zijn killing. Probeer altijd iets te vinden om me bezig te houden. Gelukkig veel te klussen in huis dus muziek op en na het werk lekker klussen💪

• Like 1
Geplaatst
2 uur geleden, Eggerthon zei:

@Roza91

Wat fijn om te horen dat de echo goed was zeg! Zal een stukje rust geven. Hopelijk wordt het overgeven snel minder zodat je wat meer kan genieten van je zwangerschap 🤞 

Ik krijg Menopur dat heb ik met de iui ook gehad en reageerde daar heel goed op. Ben erg benieuwd hoe dat nu zal van met een hogere dosis.

@Hopefulness

Ken dat gevoel heel goed! Altijd veel problemen met men darmen en merk dat het gevoel wanneer je menstruatie er aan komt ook vaak op de gekste momenten heb en dan blijkt het gewoon men darmen te zijn die moeilijk doen. Ga voor je duimen dat dat voor jou ook zo zal blijven 🙂 

Die wacht weken zijn killing. Probeer altijd iets te vinden om me bezig te houden. Gelukkig veel te klussen in huis dus muziek op en na het werk lekker klussen💪

Nee mijn onderbuik gevoel zat weer goed. Zojuist ongesteld geworden. Ik had al zo'n vermoeden dat dit traject "niks zou opleveren".

Morgen VPG bellen. Hopelijk kan ik meteen door met spuiten

Geplaatst
54 minuten geleden, Hopefulness zei:

Nee mijn onderbuik gevoel zat weer goed. Zojuist ongesteld geworden. Ik had al zo'n vermoeden dat dit traject "niks zou opleveren".

Wat balen zeg 😞 hele dikke knuffel!!

Geplaatst
2 uur geleden, Hopefulness zei:

Ow dat meen je, wat k*t zeg. Hopelijk mag je snel verder. ❤️

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden