Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi meiden,

ik ben gelukkig weer opgeknapt en ongesteld geworden. Volgende week dinsdag echo en plannen van de terugplaatsing in natuurlijke cyclus. Hoe gaat dat in zijn werk?

Helaas ook nog een beetje vervelend bericht gehad vandaag. Brief van EMC over de ingevroren embryo’s. Ze hebben er 2 ingevroren. Nou vond ik het wel raar dat ik maandag op de poli was met de overstimulatie klachten en er toen werd gezegd dat er geen tp zou plaatsvinden deze maand en dat ze het EMC gingen bellen om ze alle 3 in te vriezen en dat ik dinsdag werd gebeld door het EMC over mijn afspraak van woensdag voor de tp??! Ik zei dat die niet door ging dus de afspraak werd toen geannuleerd. Maar waar is mijn 3e embryo dan gebleven?? Zouden ze die niet hebben ingevroren omdat ze dachten dat er wel een tp zou zijn en was het dan te laat om nog in te vriezen? Ik ga dinsdag dus vragen waar die fout is gemaakt. Ben wel een beetje pissig hierom. Dus nu maar 2 pogingen ipv 3. Ik hoop dat ik genoeg heb aan die 2 want een nieuwe ronde ICSI doen we niet meer... 

liefs Loes 

Geplaatst
Op 1-2-2021 om 10:54, Roza91 zei:

Spannend! Wel kort van tevoren dan? Als er plek is moet je meteen komen of zoiets? Ben ook benieuwd hoe ze dat dan doen met ontdooien.. Ik duim voor je dat het allemaal door mag 

Zoals johanna het verteld zo gaat het ook. Begin het nu wel weer spannend te vinden of het nou wel door gaat🤞 al heb ik me ingesteld op een teleurstelling. Nog 2 dagen dan weten we meer.

Geplaatst
35 minuten geleden, Loes1986 zei:

Hoi meiden,

ik ben gelukkig weer opgeknapt en ongesteld geworden. Volgende week dinsdag echo en plannen van de terugplaatsing in natuurlijke cyclus. Hoe gaat dat in zijn werk?

Helaas ook nog een beetje vervelend bericht gehad vandaag. Brief van EMC over de ingevroren embryo’s. Ze hebben er 2 ingevroren. Nou vond ik het wel raar dat ik maandag op de poli was met de overstimulatie klachten en er toen werd gezegd dat er geen tp zou plaatsvinden deze maand en dat ze het EMC gingen bellen om ze alle 3 in te vriezen en dat ik dinsdag werd gebeld door het EMC over mijn afspraak van woensdag voor de tp??! Ik zei dat die niet door ging dus de afspraak werd toen geannuleerd. Maar waar is mijn 3e embryo dan gebleven?? Zouden ze die niet hebben ingevroren omdat ze dachten dat er wel een tp zou zijn en was het dan te laat om nog in te vriezen? Ik ga dinsdag dus vragen waar die fout is gemaakt. Ben wel een beetje pissig hierom. Dus nu maar 2 pogingen ipv 3. Ik hoop dat ik genoeg heb aan die 2 want een nieuwe ronde ICSI doen we niet meer... 

liefs Loes 

Jeetje Loes wat een teleurstelling voor je. Je zou haast denken dat het zo is gegaan zoals je het verteld. Wel fijn dat je weer bent opgeknapt.

Terugplaatsing in je natuurlijke cyclus werkt als volgt. Ik moest het ziekenhuis bellen op mijn eerste ongie dag. Ik ging op dag 11 van mijn cyclus naar het ziekenhuis voor een echo. Mijn eitjes waren nog te klein en ik moest dus op dag 14 terug. Ook nog te klein dus op dag 16 weer naar het ziekenhuis voor een echo, je raad het al nog te klein. Op dag 18 weer heen en toen was het grootste eitje rond de 18 a 19 mm. Die avond pregnyl gezet en dan heb je tussen de 6 a 7 dagen een terugplaatsing mits er plek is en mits je embryo goed ontdooit. 

Geplaatst (aangepast)

En hoe werkt het ontdooien van een embryo? Elke tp 1 ontdooien zodat ik 2 pogingen heb? Of ontdooien ze allebei de embryo’s dan en kiezen ze de beste uit? 

aangepast door Loes1986
Geplaatst
19 minuten geleden, Loes1986 zei:

En hoe werkt het ontdooien van een embryo? Elke tp 1 ontdooien zodat ik 2 pogingen heb? Of ontdooien ze allebei de embryo’s dan en kiezen ze de beste uit? 

Er word er 1 ontdooit, zien ze nou optijd dat die niet goed ontwikkeld willen ze nog wel eens de 2e ook ontdooien. Maar vaak moet je dan weer een maand wachten. Als je word gebeld(dat is alleen in het weekend) doordeweekse dagen moet je volgens mij zelf bellen voor een afspraak en die afspraak staat echt vast dan ontdooien ze het embryo 1 uur van te voren volgens mij.

20210204_213815.jpg

Geplaatst

Hi meiden,

Ik heb vanmorgen om 11 uur toch nog een terugplaatsing gehad, wat was ik blij. Over 10 dagen mag ik testen, spannend spannend🤞

Geplaatst

Help, ik lees overal dat iedereen met een cryo terugplaatsing gewoon Utro gebruikt. Maar ik gebruik dat niet, nu vraag ik me af of ze dit vergeten zijn voor te schrijven. De vervangende arts zij met de echo dat ik dat niet hoefde te gebruiken.... maar waarom niet, ik ben zo aan het twijfelen. Maandag het ziekenhuis bellen, maar ja daar heb ik nu niets aan helaas. Iemand hier ervaring mee?? 

Geplaatst
3 uur geleden, Djenna zei:

Help, ik lees overal dat iedereen met een cryo terugplaatsing gewoon Utro gebruikt. Maar ik gebruik dat niet, nu vraag ik me af of ze dit vergeten zijn voor te schrijven. De vervangende arts zij met de echo dat ik dat niet hoefde te gebruiken.... maar waarom niet, ik ben zo aan het twijfelen. Maandag het ziekenhuis bellen, maar ja daar heb ik nu niets aan helaas. Iemand hier ervaring mee?? 

Fijn dat het door ging! Was alles toch niet voor niets 😊 Utrogestan hoef je alleen te gebruiken in een kunstmatige cyclus, in een natuurlijke cyclus is dat niet nodig. Niks aan de hand dus 😘 lekker rustig aan doen de komende weken en we gaan weer voor je duimen!!

• Thanks 1
Geplaatst

Ik hoop dat ik veel te vroeg getest heb🙈 ik kon mijzelf niet bedwingen vanmorgen en heb een Etos test en een digitale CB test gedaan, alle 2 negatief.  Vandaag zitten we op 6 dagen na de terugplaatsing. Hoe maak je jezelf helemaal gek... heb al dagen een ongie gevoel maar ik hoop dat het nog alle kanten op kan gaan.🤞🤞

Geplaatst
Op 12-2-2021 om 17:02, Djenna zei:

Ik hoop dat ik veel te vroeg getest heb🙈 ik kon mijzelf niet bedwingen vanmorgen en heb een Etos test en een digitale CB test gedaan, alle 2 negatief.  Vandaag zitten we op 6 dagen na de terugplaatsing. Hoe maak je jezelf helemaal gek... heb al dagen een ongie gevoel maar ik hoop dat het nog alle kanten op kan gaan.🤞🤞

Hee meis, inderdaad veel te vroeg en het zegt helemaal niets. Kan zijn dat het niet gepakt heeft, of wel maar dat er nog onvoldoende HCG is aangemaakt om te testen. Voor dag 11 heeft het eigenlijk geen zin, dus zeg 3 dagen voor je nod. Dus als jouw cyclus langer is dan 28 dagen normaal, zelfs nog een stukje langer wachten. Ik duim voor je meid! Hier kun je echt niets zinnigs over zeggen zo. Nog even geduld meid! 😘

Geplaatst
6 minuten geleden, Johanna82 zei:

Hee meis, inderdaad veel te vroeg en het zegt helemaal niets. Kan zijn dat het niet gepakt heeft, of wel maar dat er nog onvoldoende HCG is aangemaakt om te testen. Voor dag 11 heeft het eigenlijk geen zin, dus zeg 3 dagen voor je nod. Dus als jouw cyclus langer is dan 28 dagen normaal, zelfs nog een stukje langer wachten. Ik duim voor je meid! Hier kun je echt niets zinnigs over zeggen zo. Nog even geduld meid! 😘

Helaas gisteren avond al ongie geworden😔 ik snap niet dat ik getest heb. Ik ken mijn lichaam onderhand goed genoeg. Maandag het ziekenhuis bellen en dan onze laaste embryo terugplaatsing. 

• Verdrietig 1
Geplaatst
22 uur geleden, Djenna zei:

Helaas gisteren avond al ongie geworden😔 ik snap niet dat ik getest heb. Ik ken mijn lichaam onderhand goed genoeg. Maandag het ziekenhuis bellen en dan onze laaste embryo terugplaatsing. 

Heey Djenna,

Wat ongelovelijk k*t😢 Sterkte meid!

Ik ben lang stil geweest en heb gisteren alles terug gelezen van alle dames. Ik ga er niet helemaal op in omdat het te veel getik is. Maar dit is niet echt een hele positieve vibe. Hoewel voor @Roza91 het een heel mooie start vh jaar 🤰

De rede dat is zo stil ben geweest is dat ik 1 verstandskies heb lasten verwijderen bij de chirurg en dat kielekiele was voor een kaakoperatie. Flinke ontsteking geworden en heeeel veel pijn. Maaarrrr ik heb het overleefd😎

Daarbij is er bij ons in de familie van mijn schoonmoeder een uitbraak van Covid en wij zijn echt op het nippertje de dans ontsprongen. Zo blij dat we ons zo scherp aan de maatregelen houden! Oma vsn 89 heeft het en dat is nog heel erg spannend en beide mijn schoonouders. Wij gelukkig niet🤞

As vrijdag brengen ze mijn meds en dan zet ik de 26ste de eerste gonal. Ik heb er weer zin in.

Met frisse moed er weer tegen aan😄

Geplaatst
Op 13-2-2021 om 21:33, Djenna zei:

Hey meis wat k*t zeg.. Echt ontzettend balen! Sterkte met dit weer een plekje te geven. Heb je inmiddels al weer met het ziekenhuis gesproken? En ga je voor deze terugplaatsing ook weer voor natuurlijke cyclus of kunstmatig? Hopelijk geldt voor dit eskimootje last but not least! 🤞😘

Geplaatst
Op 14-2-2021 om 19:58, Hopefulness zei:

Heey Djenna,

Ik ben lang stil geweest en heb gisteren alles terug gelezen van alle dames. Ik ga er niet helemaal op in omdat het te veel getik is. Maar dit is niet echt een hele positieve vibe. Hoewel voor @Roza91 het een heel mooie start vh jaar 🤰

De rede dat is zo stil ben geweest is dat ik 1 verstandskies heb lasten verwijderen bij de chirurg en dat kielekiele was voor een kaakoperatie. Flinke ontsteking geworden en heeeel veel pijn. Maaarrrr ik heb het overleefd😎

Daarbij is er bij ons in de familie van mijn schoonmoeder een uitbraak van Covid en wij zijn echt op het nippertje de dans ontsprongen. Zo blij dat we ons zo scherp aan de maatregelen houden! Oma vsn 89 heeft het en dat is nog heel erg spannend en beide mijn schoonouders. Wij gelukkig niet🤞

As vrijdag brengen ze mijn meds en dan zet ik de 26ste de eerste gonal. Ik heb er weer zin in.

Ik ben altijd onder de indruk van jouw positiviteit zeg @Hopefulness.. Zo veel ellende en jij weet frisse moed te voelen, petje af! 💪

Hoe gaat het nu met je kaak? Alle klachten weer over? En hoe is het met je schoonfamilie? 

Spannend dat je snel weer mag beginnen nu!

Liefs!

Geplaatst

Hee lieve dames,

Wat jammer, Djenna! Ik had het je zo gegund! Ik duim mee dat dit eskimootje jullie december baby mag worden! 

Oh wat een narigheid, Hopefulness! Ik hoop dat je goed hersteld, wat ontzettend vervelend, in je mond doet het snel veel pijn😐🥰 Spannende tijd zo met corona, ik hoop dat oma en je schoonouders het goed doorstaan. En gelukkig jullie niet! 

Ik ben 27+4 weken zwanger. Ik ben echt heel blij dat we zwanger zijn en het voelt een beetje gek om er hier veel over te plaatsen. Ik gun het jullie allemaal zo! En tegelijk gun ik mezelf minder moeheid, ik heb echt last van de hormonen en ben snel geïrriteerd en huilerig, zit niet zo goed in m'n vel. Gestart met bekkenfysio ook omdat ik deze keer veel pijn in m'n rug en heupen heb helaas. Al met al superblij echt met dit kindje, maar ik baal dat de roze wolk van vorige zwangerschap uitblijft. Wie weet na de geboorte. Ik lees en leef mee met jullie, ik hoop dat dit snel een groepje vol mooie verwachte kindjes mag zijn! ❤️

Geplaatst
Op 16-2-2021 om 10:58, Roza91 zei:

Ik ben altijd onder de indruk van jouw positiviteit zeg @Hopefulness.. Zo veel ellende en jij weet frisse moed te voelen, petje af! 💪

Hoe gaat het nu met je kaak? Alle klachten weer over? En hoe is het met je schoonfamilie? 

Spannend dat je snel weer mag beginnen nu!

Liefs!

Hahaha lief dat je dat zegt, ik hoor het ook heel vaak terug. Ik ben (gelukkig) zeer positief ingesteld en totaal niet gevoelig voor depressieve/neerslachtige gevoelens. Tuurlijk baal ik en ben ik ook verdrietig, maar ik ben er ook heilig van overtuigd dat niets zonder rede gebeurt.

Mijn kaak gaat goed! Gelukkig! Oei was toen wel echt bang zeg, ik wilde die kaakoperatie met drain en al echt niet hebben😖😨😨😨

Mijn schone familie gaat de goede kant op met name oma 89 jaar knapt gestaagd op! Alleen werd ik gisteren door mijn moeder gebeld en nou blijkt mn zusje et te hebben😣😥 

Ook nu ben ik de dans ontsprongen en hebben mijn ouders en ik geen klachten.

Jaaa we gaan er weer voor nog 4 AC en dan de 26ste spuiten! Hoppa💪

• Like 1
Geplaatst
9 uur geleden, Johanna82 zei:

Hee lieve dames,

Wat jammer, Djenna! Ik had het je zo gegund! Ik duim mee dat dit eskimootje jullie december baby mag worden! 

Oh wat een narigheid, Hopefulness! Ik hoop dat je goed hersteld, wat ontzettend vervelend, in je mond doet het snel veel pijn😐🥰 Spannende tijd zo met corona, ik hoop dat oma en je schoonouders het goed doorstaan. En gelukkig jullie niet! 

Ik ben 27+4 weken zwanger. Ik ben echt heel blij dat we zwanger zijn en het voelt een beetje gek om er hier veel over te plaatsen. Ik gun het jullie allemaal zo! En tegelijk gun ik mezelf minder moeheid, ik heb echt last van de hormonen en ben snel geïrriteerd en huilerig, zit niet zo goed in m'n vel. Gestart met bekkenfysio ook omdat ik deze keer veel pijn in m'n rug en heupen heb helaas. Al met al superblij echt met dit kindje, maar ik baal dat de roze wolk van vorige zwangerschap uitblijft. Wie weet na de geboorte. Ik lees en leef mee met jullie, ik hoop dat dit snel een groepje vol mooie verwachte kindjes mag zijn! ❤️

Oei ik weet wat je mee maakt meis! Mijn zwangerschap van Wim was totaal geen lolletje. Ik had zooo veel pijn overal! Vanaf 19 weken zat ik volledig in de ziektewet. 30 min auto rijden kon ik niet. Lopen 10 minuten ohhh ellende. Je mag dat gerust zeggen hoor! Maar ook ik was dolblij dat ik zwanger was en dat we een kindje mochten krijgen.

Die roze wolk komt zeker! Zodra je het vast hebt ben je weer compleet in de wolken😍

Hou vol meid! En geniet van de minder pijnlijke momenten. Goh 27 weken alweer...

Geplaatst

@Hopefulnesswat naar dat je dat zo beleefd hebt! Die hormonen doen maar rare dingen hoor. Ook goed nieuws dat het hopelijk over is als het kind eruit is, hihi. Ik hoop het! En dan nog ga je voor een derde! Haha! Ik duim voor je meid! 🙏🤞🤞❤️

Geplaatst
Op 14-2-2021 om 19:58, Hopefulness zei:

Heey Djenna,

Ahhh wat vreselijk, wat een pijn zal je hebben gehad zeg. Fijn dat het nu allemaal weer goed gaat. Nog een paar dagen en dan mag je weer beginnen met gonal. Zet hem weer op💪

Hoe is het met iedereen omtrent Corona?  En is je oma goed aan het opknappen?

Geplaatst
Op 16-2-2021 om 10:50, Roza91 zei:

Hey meis wat k*t zeg.. Echt ontzettend balen! Sterkte met dit weer een plekje te geven. Heb je inmiddels al weer met het ziekenhuis gesproken? En ga je voor deze terugplaatsing ook weer voor natuurlijke cyclus of kunstmatig? Hopelijk geldt voor dit eskimootje last but not least! 🤞😘

Dinsdag ga ik weer naar het ziekenhuis voor een echo. Weer een terugplaatsing in een natuurlijke cyclus. Spannend spannend. 

Hoe is het met jou? Voel je je goed?

Geplaatst
Op 17-2-2021 om 11:41, Johanna82 zei:

Hee lieve dames,

Wat vervelend dat je veel last hebt van je bekken en rug. Hopelijk doet de fysio goed zijn werk. Misschien dat het mooie weer van het weekend je wat opvrolijkt. Die hormonen zijn ook van die vreselijke dingen....

Geplaatst

Hoi dames,

Gisteren weer een teleurstelling in het ziekenhuis. Ze hebben mijn eisprong niet kunnen vinden met de echo en in mijn urine. Dus geen terugplaatsing volgende week. Volgende maand eerder een echo maken en dan eisprong met de ovitrelle. Hopelijk dan meer geluk. Het klinkt misschien gek maar ik ben blij dat ik maar 2 cryo embryo’s in de vriezer heb. We zijn al 2 jaar bezig met een derde kindje. Mijn dochters worden ook steeds ouder en ik vind het leeftijdsverschil wel groot worden. Ik wil nog de 2 embryo’s proberen en als het niks wordt stoppen we ermee. We gaan in april verbouwen in ons nieuwe huis en een drukke tijd tegemoet. Ik ben die vele ziekenhuis bezoekjes ook zat en het steeds geheimzinnig doen tegen familie en collega’s. Nu weer een maand wachten en niks doen... Ik merk ook dat de wens om zwanger te worden steeds een beetje minder wordt. Ik zou het geweldig vinden om nog een keer moeder te worden maar heb er ook vrede mee als het niks wordt met de 2 embryo’s. 
Als ik ook van jullie lees hoeveel teleurstellingen je steeds voor je kiezen krijgt... Ik wil niet dat dit traject ten koste gaat van het genieten van mijn gezin en mijn werk. Dus ik kijk er naar uit als ik over hopelijk maximaal 4 maanden hier van af ben. Met of zonder zwangerschap... 

Ik bewonder jullie positieve instelling. Die heb ik zelf ook wel maar ik dacht misschien te makkelijk over dit traject. Ik dacht we gaan ervoor en moet lukken aangezien ik verder gezond ben en al twee keer makkelijk zwanger ben geworden. Maar met deze complicaties (overstimulatie) had ik geen rekening gehouden. Eerste maand groeide er geen eitjes, tweede maand teveel. Maar 2 bevrucht van de 14. En dan al twee maanden geen terugplaatsing.. 

Gelukkig helemaal herstelt na de ascitis punctie. Maar was wel heftig dat overstimulatiesyndroom! 
Maar wat fijn om dit allemaal weer even van mij afgeschreven te hebben. Een fijn forum met meelevende ‘lotgenoten’ 😘

Bedankt voor het ‘luisteren’ en tot volgende maand 

Geplaatst
Op 18-2-2021 om 20:38, Johanna82 zei:

@Hopefulnesswat naar dat je dat zo beleefd hebt! Die hormonen doen maar rare dingen hoor. Ook goed nieuws dat het hopelijk over is als het kind eruit is, hihi. Ik hoop het! En dan nog ga je voor een derde! Haha! Ik duim voor je meid! 🙏🤞🤞❤️

Ja maar de zwangerschap van Joep was geweldig! Tot 37 weken heb ik dagelijks 1 uur gewandeld. Het tempo werd wel minder en de passen minder groot maar dat was echt een top zwangerschap. Ik hoop dat komende zwangerschap ook zo mag verlopen🤞🤞🤞

Ooo ik hoop zo dat een 3e kindje ons gegunt is🤞🤞🤞

Geplaatst
Op 20-2-2021 om 09:10, Loes1986 zei:

Hoi dames,

Gisteren weer een teleurstelling in het ziekenhuis. Ze hebben mijn eisprong niet kunnen vinden met de echo en in mijn urine. Dus geen terugplaatsing volgende week. Volgende maand eerder een echo maken en dan eisprong met de ovitrelle. Hopelijk dan meer geluk. Het klinkt misschien gek maar ik ben blij dat ik maar 2 cryo embryo’s in de vriezer heb. We zijn al 2 jaar bezig met een derde kindje. Mijn dochters worden ook steeds ouder en ik vind het leeftijdsverschil wel groot worden. Ik wil nog de 2 embryo’s proberen en als het niks wordt stoppen we ermee. We gaan in april verbouwen in ons nieuwe huis en een drukke tijd tegemoet. Ik ben die vele ziekenhuis bezoekjes ook zat en het steeds geheimzinnig doen tegen familie en collega’s. Nu weer een maand wachten en niks doen... Ik merk ook dat de wens om zwanger te worden steeds een beetje minder wordt. Ik zou het geweldig vinden om nog een keer moeder te worden maar heb er ook vrede mee als het niks wordt met de 2 embryo’s. 
Als ik ook van jullie lees hoeveel teleurstellingen je steeds voor je kiezen krijgt... Ik wil niet dat dit traject ten koste gaat van het genieten van mijn gezin en mijn werk. Dus ik kijk er naar uit als ik over hopelijk maximaal 4 maanden hier van af ben. Met of zonder zwangerschap... 

Ik bewonder jullie positieve instelling. Die heb ik zelf ook wel maar ik dacht misschien te makkelijk over dit traject. Ik dacht we gaan ervoor en moet lukken aangezien ik verder gezond ben en al twee keer makkelijk zwanger ben geworden. Maar met deze complicaties (overstimulatie) had ik geen rekening gehouden. Eerste maand groeide er geen eitjes, tweede maand teveel. Maar 2 bevrucht van de 14. En dan al twee maanden geen terugplaatsing.. 

Gelukkig helemaal herstelt na de ascitis punctie. Maar was wel heftig dat overstimulatiesyndroom! 
Maar wat fijn om dit allemaal weer even van mij afgeschreven te hebben. Een fijn forum met meelevende ‘lotgenoten’ 😘

Bedankt voor het ‘luisteren’ en tot volgende maand 

Het zit je ook niet mee meid. Ik hoop zo dat er nog een kindje voor jullie komt. Ik snap je gevoelens heel goed. Het is ook goed zoals het is maar toch ook weer niet, zo dubbel allemaal. De ene dag kan je de wereld aan en de andere dag is alles een teleurstelling. Kop op en ik leef met je mee.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden