Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Op 20-2-2021 om 07:54, Djenna zei:

Ahhh wat vreselijk, wat een pijn zal je hebben gehad zeg. Fijn dat het nu allemaal weer goed gaat. Nog een paar dagen en dan mag je weer beginnen met gonal. Zet hem weer op💪

Hoe is het met iedereen omtrent Corona?  En is je oma goed aan het opknappen?

Jaaa de eerste 200EH zitten erin💪😎

Iedereen knapt op. Oma knapt op en loopt weer achter de rollator. Mijn schoonouders gaan naar de longfysio en maken het ook goed. De rest van de familie zijn jong en hadden geen klachten en zijn weer de oude😊 gelukkig maar!

Hoe is het met jou?

Geplaatst
1 minuut geleden, Hopefulness zei:

Jaaa de eerste 200EH zitten erin💪😎

Iedereen knapt op. Oma knapt op en loopt weer achter de rollator. Mijn schoonouders gaan naar de longfysio en maken het ook goed. De rest van de familie zijn jong en hadden geen klachten en zijn weer de oude😊 gelukkig maar!

Hoe is het met jou?

Jaaaah wat goed, fijn dat je bent begonnen en wat goed dat iedereen opknapt. Succes meid💪

Ik was even wat stiller op het forum. Zitten weer midden in een verhuizing, de hele week al druk mee en morgen echt verhuizen. Eindelijk weer een echt eigen plekje. De hele week ook al druk met ziekenhuis bezoekjes en Ik ga straks om 21:00 uur pregnyl zetten en dan hebben we vrijdag een terugplaatsing 🤞 spannend weer. 

Geplaatst
Op 20-2-2021 om 09:10, Loes1986 zei:

Hoi dames,

Gisteren weer een teleurstelling in het ziekenhuis. Ze hebben mijn eisprong niet kunnen vinden met de echo en in mijn urine. Dus geen terugplaatsing volgende week. Volgende maand eerder een echo maken en dan eisprong met de ovitrelle. Hopelijk dan meer geluk. Het klinkt misschien gek maar ik ben blij dat ik maar 2 cryo embryo’s in de vriezer heb. We zijn al 2 jaar bezig met een derde kindje. Mijn dochters worden ook steeds ouder en ik vind het leeftijdsverschil wel groot worden. Ik wil nog de 2 embryo’s proberen en als het niks wordt stoppen we ermee. We gaan in april verbouwen in ons nieuwe huis en een drukke tijd tegemoet. Ik ben die vele ziekenhuis bezoekjes ook zat en het steeds geheimzinnig doen tegen familie en collega’s. Nu weer een maand wachten en niks doen... Ik merk ook dat de wens om zwanger te worden steeds een beetje minder wordt. Ik zou het geweldig vinden om nog een keer moeder te worden maar heb er ook vrede mee als het niks wordt met de 2 embryo’s. 
Als ik ook van jullie lees hoeveel teleurstellingen je steeds voor je kiezen krijgt... Ik wil niet dat dit traject ten koste gaat van het genieten van mijn gezin en mijn werk. Dus ik kijk er naar uit als ik over hopelijk maximaal 4 maanden hier van af ben. Met of zonder zwangerschap... 

Ik bewonder jullie positieve instelling. Die heb ik zelf ook wel maar ik dacht misschien te makkelijk over dit traject. Ik dacht we gaan ervoor en moet lukken aangezien ik verder gezond ben en al twee keer makkelijk zwanger ben geworden. Maar met deze complicaties (overstimulatie) had ik geen rekening gehouden. Eerste maand groeide er geen eitjes, tweede maand teveel. Maar 2 bevrucht van de 14. En dan al twee maanden geen terugplaatsing.. 

Gelukkig helemaal herstelt na de ascitis punctie. Maar was wel heftig dat overstimulatiesyndroom! 
Maar wat fijn om dit allemaal weer even van mij afgeschreven te hebben. Een fijn forum met meelevende ‘lotgenoten’ 😘

Bedankt voor het ‘luisteren’ en tot volgende maand 

Jeetje Loes, wat heftig te lezen... Ik had gemist dat je al 2 dochters hebt! Wat zijn hun leeftijden? Ik las je verhaal en voelde herkenning. Hoewel ik absoluut niet klaar ben et zwanger zijn, maar wij zijn nu 1 jaar bezig en ik ben vandaag begonnen met het 2e traject. En ik hoop met alles wat ik in me heb nog eens zwanger te mogen zijn, maar als het niet zo mag zijn heb ik er ook vrede mee. Met alles wat ik al niet heb mee gemaakt. Ook ik heb een overstimuleringsyndroom en heb vanaf wachtdag 7 opgenomen gelegen met 10kg aan vocht in mn lijf. Mijn longen 2x afgetapt en zaten met 30 minuten weer helemaal vol.

Vind het nu ook spannend, want ik ben van 150EH naar 200EH gegaan. Hopelijk doet het geen gekke dingen....

Ik hoop dat de derde jullie gegunt is en dat de rollercoaster met een derde kindje mag eindigen.😊

Geplaatst
13 minuten geleden, Djenna zei:

Jaaaah wat goed, fijn dat je bent begonnen en wat goed dat iedereen opknapt. Succes meid💪

Ik was even wat stiller op het forum. Zitten weer midden in een verhuizing, de hele week al druk mee en morgen echt verhuizen. Eindelijk weer een echt eigen plekje. De hele week ook al druk met ziekenhuis bezoekjes en Ik ga straks om 21:00 uur pregnyl zetten en dan hebben we vrijdag een terugplaatsing 🤞 spannend weer. 

Nog 5 minuten!

Spannend! Maar ik ga voor je duimen! 

Ik ben ook lang stil geweest 6 weken ongeveer. Even helemaal niet ivf gefocust. Echt rust en genieten van mijn gezin.

• Like 1
Geplaatst
Op 28-2-2021 om 20:36, Johanna82 zei:

Hee lieverds,

Heel veel succes, ik denk aan jullie! ❤️❤️❤️

Hoi hoi,

Echo gehad en ik mag vanaaf pregnyl zetten. 5 grotere follikels. Toch een beetje weinig, ik had op 8 gehoopt. Tijd krijg ik zo te horen maar op zondag starten ze om 10.00 dus ik hoop dat ik 22.00 mag spuiten. Ik lig er namelijk altijd betijds in😁

Anderzijds ik zie niet tegen de punctie op het zijn er maar 5, dat is zo gepiept. 

Woensdag de tp🤞🤞🤞

Ik hoop het zoooo

@Djenna hoe is het met jou?

@Loes1986 en hoe is het met jou?

Geplaatst
4 minuten geleden, Hopefulness zei:

Hoi hoi,

Echo gehad en ik mag vanaaf pregnyl zetten. 5 grotere follikels. Toch een beetje weinig, ik had op 8 gehoopt. Tijd krijg ik zo te horen maar op zondag starten ze om 10.00 dus ik hoop dat ik 22.00 mag spuiten. Ik lig er namelijk altijd betijds in😁

Anderzijds ik zie niet tegen de punctie op het zijn er maar 5, dat is zo gepiept. 

Woensdag de tp🤞🤞🤞

Ik hoop het zoooo

5 is een mooie vangst toch😀 beter 5 hele goeie dan 15 slechte... ik duim gewoon weer met je mee hoor🤞. Woensdag terugplaatsing, altijd super spannend. Een verse terugplaatsing vind ik zelf toch het prettigst. Zet hem op💪

Ik krijg straks om half 2 mijn laatste terugplaatsing van mijn eerste punctie. Hopelijk blijft deze plakken🙏🤞 ik hou jullie op de hoogte. 

Geplaatst
11 minuten geleden, Hopefulness zei:

Hoi hoi,

Woensdag de tp🤞🤞🤞

Ik hoop het zoooo

Spannend @Hopefulness! Zet hem op!

Geplaatst
3 minuten geleden, Djenna zei:

5 is een mooie vangst toch😀 beter 5 hele goeie dan 15 slechte... ik duim gewoon weer met je mee hoor🤞. Woensdag terugplaatsing, altijd super spannend. Een verse terugplaatsing vind ik zelf toch het prettigst. Zet hem op💪

Ik krijg straks om half 2 mijn laatste terugplaatsing van mijn eerste punctie. Hopelijk blijft deze plakken🙏🤞 ik hou jullie op de hoogte. 

Heel veel succes zo @Djenna!!

• Thanks 1
Geplaatst
1 uur terug, Hopefulness zei:

Hoi hoi,

Woensdag de tp🤞🤞🤞

Ik hoop het zoooo

Hallo lieve dames, excuses voor de lange stilte. Ik heb toch geprobeerd jullie verhalen hier en daar wat te volgen. 

Ik wens jullie allemaal heel veel succes toe deze rondes. 

Hopefulness, begrijp dat je graag meer wil maar inderdaad 5 goeie is een mooie kans! Goed dat je niet bang bent voor de punctie. 

Geplaatst
9 minuten geleden, Eggerthon zei:

Hallo lieve dames, excuses voor de lange stilte. Ik heb toch geprobeerd jullie verhalen hier en daar wat te volgen. 

Hopefulness, begrijp dat je graag meer wil maar inderdaad 5 goeie is een mooie kans! Goed dat je niet bang bent voor de punctie. 

Daar hoef je je niet voor te excuseren @Eggerthon 😉 We hebben allemaal periodes dat we ons gewoon liever even terugtrekken en niets delen en periodes dat het juist wel heel fijn is om erover te kunnen praten met lotgenoten. Doe vooral wat voor jou goed voelt in het moment 😘

Geplaatst
2 uur geleden, Eggerthon zei:

Hai! Ik ben ook wat minder aanwezig hier en precies wat de andere dames al zeiden: ook dat is ok. Eerst voor jezelf zorgen dan voor anderen ❤️

Geplaatst

Dankjulliewel voor de lieve reacties, we hadden idd even tijd nodig voor elkaar en het verwerken. Gelukkig nu weer wat positiever gezind. We hopen de aankomende ronde met icsi in ieder geval iets bevrucht te hebben. 

Ik had nog een vraagje waarmee jullie misschien kunnen helpen, na de punctie was ik vrij snel ongesteld geworden en ik begreep dat dit vrij normaal is. Nu weer een "normale" cyclus en mag op dag 3 van men menstruatie weer aan de pil. Alleen duurt het ineens heel lang voordat ik menstrueer. Ik heb een vrij stabiele cyclus en in de afgelopen 4 jaar maar 2 keer over tijd geweest en dat was dan 1 dag of 2 dagen. Nu zit ik al op dag 3 te laat maar gezien de resultaten van de IVF is eigenlijk al duidelijk dat wij naar verwachting vrijwel niet natuurlijk zwanger kunnen worden. Ik ga morgen evt testen maar verwacht hier niets van. Hebben jullie ook gehad dat je cyclus langer werd? Dacht misschien van de hormonen nog?

Geplaatst
21 uur geleden, Djenna zei:

Ja dat ben ik met je eens. En deze 5 worden toppers😎🤞

Oei spannend! Zitten wij dicht bij elkaar deze ronde. Gaan we weer die rot wd tegemoed. Ik ga voor jou duimen dat lest best is🤞🤞

Ik laat morgen na de punctie wel wat van me horen. Tot dan.

Geplaatst
20 uur geleden, Eggerthon zei:

Nou ja op het moment vd echo was ik teleurgesteld. Ook omdat ik meer EH ben gaan spuiten en ik behoirlijk last van de eierstokken had verwachtte ik gewoon meer. Maar ik ben heel blij met deze 5😊 

Hoe is het met jou @Eggerthon? En die stilte is helemaal niet erg. Ik ben ook 6 weken niet op het forum geweest. Je moet naar je gevoel handelen. En als dat even geen forum is, is dat prima😊

Geplaatst
17 uur geleden, Johanna82 zei:

@Djennaen @Hopefulness 

Heel veel succes, ik duim voor jullie! 5 is miss minder dan gehoopt, ik hoop dat het 5 goede zijn en dit jullie rondje mag worden. En de laatste tp van deze ronde! Spannend hoor! 2 spannende weken weer. 🤞🤞🤞

Ja dit zijn 5 toppers! Ik ben er weer helemaal klaar voor! Heb ook zo'n enorme zin om weer zwanger te zijn. Ik hooop het weer zo enorm🤞🤞🤞🤰🤰🤰

Geplaatst
13 uur geleden, Eggerthon zei:

Dankjulliewel voor de lieve reacties, we hadden idd even tijd nodig voor elkaar en het verwerken. Gelukkig nu weer wat positiever gezind. We hopen de aankomende ronde met icsi in ieder geval iets bevrucht te hebben. 

Ik had nog een vraagje waarmee jullie misschien kunnen helpen, na de punctie was ik vrij snel ongesteld geworden en ik begreep dat dit vrij normaal is. Nu weer een "normale" cyclus en mag op dag 3 van men menstruatie weer aan de pil. Alleen duurt het ineens heel lang voordat ik menstrueer. Ik heb een vrij stabiele cyclus en in de afgelopen 4 jaar maar 2 keer over tijd geweest en dat was dan 1 dag of 2 dagen. Nu zit ik al op dag 3 te laat maar gezien de resultaten van de IVF is eigenlijk al duidelijk dat wij naar verwachting vrijwel niet natuurlijk zwanger kunnen worden. Ik ga morgen evt testen maar verwacht hier niets van. Hebben jullie ook gehad dat je cyclus langer werd? Dacht misschien van de hormonen nog?

Ja dat kan cker komen door het gerommel vd hormonen. Je lichaam kan best wat van slag zijn. Mijn cyclus was ook van 28 naar 36 gegaan... maar dat was ook 1malig. 

Geplaatst
4 uur geleden, Hopefulness zei:

Ja dat kan cker komen door het gerommel vd hormonen. Je lichaam kan best wat van slag zijn. Mijn cyclus was ook van 28 naar 36 gegaan... maar dat was ook 1malig. 

Dankjewel voor je reactie, jeejtje wat was je lang over tijd zeg. Vanmorgen getest en uiteraard negatief. Hopelijk wordt ik het snel, anders gaat het niet meer lukken met de planning die ik had gekregen voor de volgende ronde 🙄 Nooit gedacht dat ik blij zou zijn om ongesteld te worden 😅

Geplaatst
17 uur geleden, Eggerthon zei:

Dankjewel voor je reactie, jeejtje wat was je lang over tijd zeg. Vanmorgen getest en uiteraard negatief. Hopelijk wordt ik het snel, anders gaat het niet meer lukken met de planning die ik had gekregen voor de volgende ronde 🙄 Nooit gedacht dat ik blij zou zijn om ongesteld te worden 😅

Hahaha ja dat zei ik toen ook!En mijn planning was ook weg...

Ik heb me toch heerlijk geslapen! 2oxazepam en straks nog 1 voor de punctie. 10.45 is het zover!

We zijn heel benieuwd!

Geplaatst

@Hopefulness ik duim dat het meevalt zometeen! Succes met de punctie🤞🤞🤞en natuurlijk ook in de weken erna! ❤️

@Eggerthondoor al die hormonen heeft je lijf soms echt even nodig om het zelf weer op orde te krijgen. Komt goed meid! Mocht je je nou toch je er niet goed bij voelt, bel morgen even met je arts, daar zijn ze voor. Sterkte meid! 

Geplaatst
6 uur geleden, Johanna82 zei:

@Hopefulness ik duim dat het meevalt zometeen! Succes met de punctie🤞🤞🤞en natuurlijk ook in de weken erna! ❤️

@Eggerthondoor al die hormonen heeft je lijf soms echt even nodig om het zelf weer op orde te krijgen. Komt goed meid! Mocht je je nou toch je er niet goed bij voelt, bel morgen even met je arts, daar zijn ze voor. Sterkte meid! 

Hoi hoi,

Nou ik heb het erop zitten😥 Ik zag er helemaal niet tegen op maar mennnn ik ging kapot! Ik weet niet wat er was maar rechts deed me het toch pijn! Rechts 3 follikels geleegd 2 grote en 1 middel . Links daarintegen totaal geen pijn! Ook 3 follikels geleegd. Ook hier 2 grote en 1 middel.

Dus 1 bonus follikel! Er zijn 5 eicellen uitgekomen💪

Nu wachten op het foontje dinsdag of er bevruchting is en hoelaat de tp woensdag is.

Geplaatst
6 uur geleden, Hopefulness zei:

Hoi hoi,

Nou ik heb het erop zitten😥 Ik zag er helemaal niet tegen op maar mennnn ik ging kapot! Ik weet niet wat er was maar rechts deed me het toch pijn! Rechts 3 follikels geleegd 2 grote en 1 middel . Links daarintegen totaal geen pijn! Ook 3 follikels geleegd. Ook hier 2 grote en 1 middel.

Dus 1 bonus follikel! Er zijn 5 eicellen uitgekomen💪

Nu wachten op het foontje dinsdag of er bevruchting is en hoelaat de tp woensdag is.

Pittig klinkt het meid! Hoe is het nu met je? En een bonus follikel... Ik hoop dat dat dan meteen jullie geluk mag symboliseren! Dinsdag bericht van het zk? Ik duim mee!! Ik gun het jullie zo! 🍀🙏🤞❤️

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden