Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
4 uur geleden, zei Hopefulness:

Ja het is gevlogen! Maar dat kan ook niet anders met al 2 jongens. De een in de peuterpubertijd en de ander in de kleuterpubertijd😣 ik vind mijn nieuwe baan als politie agente ook echt niet leuk😂

Maar goed met daarbij mijn behoorlijk aanwezige misselijkheid🤢, kouwelijk zijn 😵en moe zijn. Vliegen de weken! 

Vandaag ben ik alweer 7 wkn en 1 dag zwanger...

Zooo ontzettend spannend vind ik het as donderdag...

Zoooo herkenbaar🤣....hier een meisje van 3,5 jaar. Niet doen, blijf af, stop nou.... 🤣🤣

Het gaat niet normaal snel, ik zit alweer in week 24.... lijkt veel sneller te gaan dan de eerste zwangerschap.

Ik snap het zo erg, het is mega spannend die eerste echo... heb je hem vroeg? Of moet je nog de hele dag wachten?

Gaat het verder goed met iedereen??

Geplaatst

Pfff hier een pittig weekend achter de rug. Buikgriep gehad met de meiden. Gelukkig vandaag weer aan de betere hand. Verder al ruim een week beetje zeurend gevoel in mijn onderbuik. En al regelmatig misselijk en moe. Vind het nog lang wachten tot 10 januari. Moet nog erg aan het idee wennen dat ik zwanger ben. Voelt nog onrealistisch…

Fijn dat het met jullie allemaal goed gaat! Leuk dat we nu allemaal zwanger zijn. 
@Hopefulnessspannend de 23ste! 

Geplaatst
18 uur geleden, zei Djenna:

Zoooo herkenbaar🤣....hier een meisje van 3,5 jaar. Niet doen, blijf af, stop nou.... 🤣🤣

Het gaat niet normaal snel, ik zit alweer in week 24.... lijkt veel sneller te gaan dan de eerste zwangerschap.

Ik snap het zo erg, het is mega spannend die eerste echo... heb je hem vroeg? Of moet je nog de hele dag wachten?

Gaat het verder goed met iedereen??

Ja precies. Politieagente zijn pfff...

Ja dat had ik ook met de zwangerschap van de 2e. Omdat je met de eerste veel bezig bent. Ik vraag me af of het met deze 3e zwangerschap NOG sneller zal gaan. 24 weken... al over de helft, nu zal het lichaam wel gaat protesteren of valt dat nog mee?

De echo is om 11.10. Maar dat is prima, moet de jongens ruim voor die tijd naar mijn moeder brengen. Als het eerder was zou het stressen worden en daar heb ik zo'n hekel aan.

Geplaatst
18 uur geleden, zei Loes1986:

Pfff hier een pittig weekend achter de rug. Buikgriep gehad met de meiden. Gelukkig vandaag weer aan de betere hand. Verder al ruim een week beetje zeurend gevoel in mijn onderbuik. En al regelmatig misselijk en moe. Vind het nog lang wachten tot 10 januari. Moet nog erg aan het idee wennen dat ik zwanger ben. Voelt nog onrealistisch…

Fijn dat het met jullie allemaal goed gaat! Leuk dat we nu allemaal zwanger zijn. 
@Hopefulnessspannend de 23ste! 

Och wat vervelend! Het heerst zo enorm op het moment. Ja 10 januari is ook enorm ver weg nog. Wil je niet bij een particulier proberen eerder? Ik loop samen op met een aangetrouwd nichtje en zij heeft 27 dec de echo. Ze kon niet wachten en heeft de 19e (met 6 weken) de echo gehad en ook een kloppend hartje gezien. En nu mag ze de 27ste gewoon nog een keer in ZH.

Ja heerlijk die kwaaltjes! Het laat mij echt berusten dat ik echt zwanger ben en dat het groeit want dat zeurende en de steken in de buik zijn er weer, wat mij zo vertrouwd is met mijn zwangerschappen. 

Geplaatst

Er is een kloppend hartje gezien🥰
Het opmeten viel niet mee, want ze zag alleen de rugzijde. Nu mag ik donderdag(met 8+4) weer in de hoop dat de kleine beter ligt en ze de zijkant kan meten. 

Geplaatst
18 uur geleden, zei Eggerthon:

@Hopefulness 

Wat fijn om te horen! En volgende week weer een echo❤️ hoop dat je iets rust heb gekregen met het zien van het kloppende hartje 🥰

Ja ik ben gerust. Volgende week weer een echo en dat vind ik ook wel fijn! En daarna ga ik naar verloskunde.

Geplaatst
Op 14-12-2021 om 12:01, zei Hopefulness:

Heeey!

Wat fijn iets van je te horen! Ja ik had lage rugpijn. De innesteling ws.

Hoeveelste wd zit je?

Ik ga verder met duimen voor je!

1 uur geleden, zei Hopefulness:

@Loes1986

Hoe is het met je?

Kom je de dagen tot de echo een beetje door?

Hoi! Jawel hoor. Vandaag aangemeld voor moeders voor moeders. Ik voel me verder goed, alleen moe. Ik kijk heel erg uit naar 10 januari, een kloppend hartje hopelijk. 
Hoe gaat het met jou? Morgen weer een echo toch?

Geplaatst
22 uur geleden, zei Loes1986:

Hoi! Jawel hoor. Vandaag aangemeld voor moeders voor moeders. Ik voel me verder goed, alleen moe. Ik kijk heel erg uit naar 10 januari, een kloppend hartje hopelijk. 
Hoe gaat het met jou? Morgen weer een echo toch?

Ja vandaag de echo gehad en helaas geen kloppend hartje meer en het was ook niks meer gegroeid.... nu weer wachten totdat het afkomt en ergens in maart de laatste eskimo terugplaatsen. Nog 1x alles geven...

Ik blijf voor je duimen meis! 

Geplaatst
39 minuten geleden, zei Hopefulness:

Ja vandaag de echo gehad en helaas geen kloppend hartje meer en het was ook niks meer gegroeid.... nu weer wachten totdat het afkomt en ergens in maart de laatste eskimo terugplaatsen. Nog 1x alles geven...

O nee echt?! Wat een rotnieuws zeg! Ik vind het zo erg voor jullie.  Ik blijf maar een zeurend gevoel in mijn onderbuik hebben en ben ook nog niet gerust op een goeie afloop… Ben ook niet meer misselijk zoals 2 weken geleden. 
Maar meid wat baal ik voor je zeg! Sterkte de komende tijd 😘

Geplaatst
13 uur geleden, zei Hopefulness:

Jeejtje @Hopefulness wat ontzettend k*t! Sterkte voor jullie gewenst voor deze komende tijd.❤️

Geplaatst
14 uur geleden, zei Loes1986:

O nee echt?! Wat een rotnieuws zeg! Ik vind het zo erg voor jullie.  Ik blijf maar een zeurend gevoel in mijn onderbuik hebben en ben ook nog niet gerust op een goeie afloop… Ben ook niet meer misselijk zoals 2 weken geleden. 
Maar meid wat baal ik voor je zeg! Sterkte de komende tijd 😘

Dank je!

Ik blijf voor je duimen hoor! Jij gaat gewoon zwanger 2022 in!

Geplaatst
15 uur geleden, zei Hopefulness:

Ben er stil van..💜.. Wat ongelofelijk kut voor jullie..... Ik wens je voor het nieuwe jaar al het goeds en nog meer dan dat. Dat die laatste eskimo maar een mooi kindje mag gaan worden. Denk aan je.

Geplaatst
Op 31-12-2021 om 11:37, zei Djenna:

Ben er stil van..💜.. Wat ongelofelijk kut voor jullie..... Ik wens je voor het nieuwe jaar al het goeds en nog meer dan dat. Dat die laatste eskimo maar een mooi kindje mag gaan worden. Denk aan je.

Dank je.

Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik het idee heb dat het bij deze 2 gezonde knapen blijft. Iets waar ik zooo ontzettend dankbaar voor ben.

Mijn hoofd is al aan het afsluiten en MP advetenties aan het maken. Maar we hebben nog 1 kans... 

Eerst maar weer in gesprek met ons hoofdbehandelaar....

Geplaatst

Gisteren bij de gynaecoloog geweest. Een mooi kloppend hartje gezien. Nu verder bij de verloskundige en dan voor de bevalling weer terug naar de gynaecoloog. 
Ik zit helaas nog steeds niet lekker in mijn vel ondanks dit goede nieuws. Ik blijf mij depri voelen en kan mij nergens toe zetten. Hopelijk komt hier snel verandering in. 
Maar @Hopefulness hoe zit dat dan nu met het vruchtje/embryo? Heb je daar iets voor moeten innemen om het eruit te laten komen? 
Ik weet dat het ook goed af kan lopen bij mij maar door zulke verhalen wordt ik mij ook ervan bewust dat het niet vanzelfsprekend is dat het nu allemaal maar goed zal gaan. Ik kan dan ook nog niet heel blij zijn. En nu onze wens na 3 jaar proberen is uitgekomen voel ik nu ook af en toe paniek en onzekerheid. Er gaat zoveel veranderen in ons vertrouwde fijne leven met onze twee grote meiden. Ik vind het ook wel heel spannend… Als deze poging niet was gelukt hadden we gestopt en ons hierbij neergelegd. Ik was hier onbewust ook al mee bezig. Dus het is nu wel een omschakeling. We wachten af wat er verder gaat gebeuren. Ik hoop dat de misselijkheid en vermoeidheid na de eerste 3 maanden wel minder wordt zodat ik het hopelijk leuk ga vinden om zwanger te zijn. 
Nou lang verhaal meiden, maar lucht wel even op. 
Jullie nog nieuws? 

Geplaatst
3 uur geleden, zei Loes1986:

Gisteren bij de gynaecoloog geweest. Een mooi kloppend hartje gezien. Nu verder bij de verloskundige en dan voor de bevalling weer terug naar de gynaecoloog. 
Ik zit helaas nog steeds niet lekker in mijn vel ondanks dit goede nieuws. Ik blijf mij depri voelen en kan mij nergens toe zetten. Hopelijk komt hier snel verandering in. 
Maar @Hopefulness hoe zit dat dan nu met het vruchtje/embryo? Heb je daar iets voor moeten innemen om het eruit te laten komen? 
Ik weet dat het ook goed af kan lopen bij mij maar door zulke verhalen wordt ik mij ook ervan bewust dat het niet vanzelfsprekend is dat het nu allemaal maar goed zal gaan. Ik kan dan ook nog niet heel blij zijn. En nu onze wens na 3 jaar proberen is uitgekomen voel ik nu ook af en toe paniek en onzekerheid. Er gaat zoveel veranderen in ons vertrouwde fijne leven met onze twee grote meiden. Ik vind het ook wel heel spannend… Als deze poging niet was gelukt hadden we gestopt en ons hierbij neergelegd. Ik was hier onbewust ook al mee bezig. Dus het is nu wel een omschakeling. We wachten af wat er verder gaat gebeuren. Ik hoop dat de misselijkheid en vermoeidheid na de eerste 3 maanden wel minder wordt zodat ik het hopelijk leuk ga vinden om zwanger te zijn. 
Jullie nog nieuws? 

@Loes1986 fijn om te horen dat er een kloppend hartje is! Herken je gevoel heel erg. Merk dat ik angstig blijf dat er toch weer iets mis gaat. Wij zijn z'n 4 jaar bezig geweest voor ons eerste kindje en nu pas met de 3de ronde eindelijk zwanger.(2de ronde miskraam in week 5) Niets in de vriezer dus wij zaten al te kijken naar een evt 4de ronde in Gent.  Wij hebben nu z'n doppler gekocht zodat we thuis ook af en toe naar het hartje kunnen luisteren dat is wel echt heel fijn! Net voor de jaarwisseling ben ik van de trap gevallen waardoor ik erg zenuw werd en hebben we een extra echo gehad. Waarbij ze ons het geslacht konden vertellen. Merk dat dat het nu steeds echter maakt. We krijgen een jongentje❤️

• 2 weken later...
Geplaatst

Hoi meiden,

Hoe is het met iedereen?

Ik voel me mentaal gelukkig weer wat beter. Helaas weer besmet met Corona. Ik lees dat het geen invloed heeft op de zwangerschap dus dat hoop ik dan maar. Misselijkheid is aan het afnemen. Is wel fijn maar maakt me ook onzeker. Ik kijk heel erg uit naar 2 feb naar de verloskundige voor de intake en een echo. Zit nu op de 9wk+4d. De kinderen weten het ook en zijn heel blij. De oudste kan niet wachten om het tegen haar vriendinnen te mogen vertellen. 
@Eggerthon wat leuk dat jullie een zoontje krijgen! Ik zou het stiekem ook wel leuk vinden als we een zoon zouden krijgen. We hebben nu alleen meiden (8) in de familie. 
Weet je al wat jullie gaan doen @Hopefulness  met de laatste poging? 

Geplaatst

Hi meiden,

Ik ben even wat stiller geweest de afgelopen weken. Ik hoop dat alles goed gaat met iedereen.

Ik ben zelf van de trap gevallen en gelukkig op me rug beland. Ben er erg door geschrokken en met wat spierpijn en verrekkingen is het goed afgelopen. Later in de week werd ik erg benauwd en is er een hartfilmpje gemaakt waar op te zien was dat mijn hart steeds oversloeg waardoor ik benauwd werd. Dit alles is nu redelijk onder controle.

Denk je alles gehad te hebben en een leuke 3D echo in gepland te hebben laat ons meisje zich helemaal niet goed zien. Ze lag met haar kont omhoog en dus geen 3D echo🙈 wel hebben ze bij de echo gezien dat het buikje veel te groot is P99. Ik maak me daar nu erg veel zorgen om. Ik krijg nu een suikertest om te kijken of het daar aan ligt..... iemand van jullie hier ervaring mee?

• 1 maand later...
Geplaatst

Jeejtje zie dat ik wat berichten gemist heb. @Djenna beetje late reactie excuses. Hoe is het gegaan met de suikertest?

@Loes1986 Hier gaat alles goed. Ondertussen 26 weken in verwachting. Zijn bijna klaar met de babykamer en ben sinds deze week volledig ziekgemeld. Helaas toch te zwaar voor men rug (ivm hernia's) en best last van zwangerbrein. Werk veel met nieuwe wetten en regels dus leek me erg verstandig dat ik dat niet meer ging oppakken als het allemaal niet meer binnenkomt. Hoe gaat het met jou?

• 2 weken later...
Geplaatst
Op 11-1-2022 om 16:35, zei Loes1986:

Jullie nog nieuws? 

Ik ben heeeel lang weggeweest meiden, maar ik trok het ff niet meer. 

Maar nu is alles weer goed en heb ik me zojuist aangemeld voor de terugplaatsing voor ons allerlaatste eskimootje.

Ik snap heel goed dat je je zo voelt (hopelijk nog op een flink roze of blauwe wolk). Voor mij is het precies het zelfde. De jongste word mei 3 jaar en dan zijn wij ook 2 jr bezig voor de derde. Ook ik heb al foto's gemaakt voor de verkoop... maar ergens hoop ik dat ze nog nietnodig zijn. Maar mijn leventje is nu ook op orde, met de jongens en mijn werk...

Ik ga snel verder lezen naar de gemiste berichten.

Xxx 

Geplaatst
Op 11-1-2022 om 20:27, zei Eggerthon:

@Loes1986 fijn om te horen dat er een kloppend hartje is! Herken je gevoel heel erg. Merk dat ik angstig blijf dat er toch weer iets mis gaat. Wij zijn z'n 4 jaar bezig geweest voor ons eerste kindje en nu pas met de 3de ronde eindelijk zwanger.(2de ronde miskraam in week 5) Niets in de vriezer dus wij zaten al te kijken naar een evt 4de ronde in Gent.  Wij hebben nu z'n doppler gekocht zodat we thuis ook af en toe naar het hartje kunnen luisteren dat is wel echt heel fijn! Net voor de jaarwisseling ben ik van de trap gevallen waardoor ik erg zenuw werd en hebben we een extra echo gehad. Waarbij ze ons het geslacht konden vertellen. Merk dat dat het nu steeds echter maakt. We krijgen een jongentje❤️

Ohhh een Jongetje!

Wat leuk!

Hoe is het nu?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden