Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi hoi,

bericht gehad van het EMC dat er dinsdag terug geplaatst gaat worden. Dus dat betekend dat er meer dan 2 bevrucht zijn 🥳. Dinsdag hoor ik hoeveel. 

Geplaatst

Nou het was niet zo’n leuke terugplaatsing. We gingen uit van meer dan 2 bevruchtingen aangezien er vandaag teruggeplaatst werd op dag 5 ipv op dag 3. Maar de laborante van zondag heeft een fout gemaakt. Zondag waren er 2 bevruchtingen dus had ze ons die dag moeten laten komen voor het terugplaatsen van die 2. Maar ze ging uit van 1 per keer terugplaatsen. Dus tegen ons gezegd om op dag 5 te komen. Dus we kwamen vandaag heel blij aan en verwachten goed nieuws… maar helaas er was maar 1 eicel over. De baas van het lab kwam nog langs en snapte ook niet waarom het mis is gegaan. Op het formulier stond toch echt 2 terugplaatsen. Allemaal excuses maar daar hebben we niks meer aan. Dus nu maar 1 terug geplaatst en niks in de vriezer. Terwijl er zondag nog 2 eicellen waren die konden worden teruggeplaatst. Ik kon echt wel janken! Heb ik ook gedaan toen ik daar naar buiten stapte. Dus het is nu alles of niks… 

Was echt even een klap in ons gezicht. Maar wel een goede kwaliteit eicel terug geplaatst nu. Hopelijk blijft die plakken en groeien. 

Geplaatst
1 uur geleden, zei Loes1986:

Nou het was niet zo’n leuke terugplaatsing. We gingen uit van meer dan 2 bevruchtingen aangezien er vandaag teruggeplaatst werd op dag 5 ipv op dag 3. Maar de laborante van zondag heeft een fout gemaakt. Zondag waren er 2 bevruchtingen dus had ze ons die dag moeten laten komen voor het terugplaatsen van die 2. Maar ze ging uit van 1 per keer terugplaatsen. Dus tegen ons gezegd om op dag 5 te komen. Dus we kwamen vandaag heel blij aan en verwachten goed nieuws… maar helaas er was maar 1 eicel over. De baas van het lab kwam nog langs en snapte ook niet waarom het mis is gegaan. Op het formulier stond toch echt 2 terugplaatsen. Allemaal excuses maar daar hebben we niks meer aan. Dus nu maar 1 terug geplaatst en niks in de vriezer. Terwijl er zondag nog 2 eicellen waren die konden worden teruggeplaatst. Ik kon echt wel janken! Heb ik ook gedaan toen ik daar naar buiten stapte. Dus het is nu alles of niks… 

Was echt even een klap in ons gezicht. Maar wel een goede kwaliteit eicel terug geplaatst nu. Hopelijk blijft die plakken en groeien. 

Jeejtje @Loes1986 wat ontzettend k*t voor jullie zeg. Wat moet dat schrikken zijn geweest. Helemaal begrijpelijk dat jullie hier erg verdrietig om zijn. Nu extra duimen voor deze mooie embryo 🤞 Dit gaat hem gewoon worden deze ronde! 

Geplaatst
13 uur geleden, zei Loes1986:

Potver! Wat een grote fout van hen! Probeer de teleurstelling een plekje te geven en ga deze wachtdagen positief in. Positiviteit is zo'n goed medicijn voor je emmy! Het voelt zich zo welkom en bij spanning en woede niet.  

Nu 13 dgn wachten? Ik ga knijterhard voor je duimen! Ook wij zullen ons lang gehoopte zwangerschap kunnen ervaren🤞

Wat een rollercoaster....

Geplaatst

Hoi dames,

Ik merk dat ik echt wel een beetje van slag ben geweest na dinsdag. Voel me gelukkig iets beter. Ik heb alleen wel last van de tabletjes die ik slik, duphaston. Pijnlijke borsten en enorm chagrijnig. Ik hoop dat dat nog een beetje gaat afnemen komende dagen. Heel de week ook al zeurende buikpijn maar is gelukkig sinds gisteren beter. Er is op dag 5 teruggeplaatst en ik lees op internet dat je dan na 10 dagen al kan testen. Dat zou dan vrijdag zijn. 
Ik ben een beetje op internet aan het neuzen welke zorgverzekeraar een 4e traject zou vergoeden. Is wel prijzig. Maar waarschijnlijk goedkoper dan traject zelf betalen. Alleen dan denk ik waar is het genoeg? En waarom zou een 4e traject wel slagen? Ik heb steeds met een heel traject maar 1 goeie embryo. Dus de kans op helemaal niks is er ook… 

Maar goed we hopen dat deze gewoon blijft zitten 🥰

Geplaatst
1 uur geleden, zei Loes1986:

Hoi dames,

Ik merk dat ik echt wel een beetje van slag ben geweest na dinsdag. Voel me gelukkig iets beter. Ik heb alleen wel last van de tabletjes die ik slik, duphaston. Pijnlijke borsten en enorm chagrijnig. Ik hoop dat dat nog een beetje gaat afnemen komende dagen. Heel de week ook al zeurende buikpijn maar is gelukkig sinds gisteren beter. Er is op dag 5 teruggeplaatst en ik lees op internet dat je dan na 10 dagen al kan testen. Dat zou dan vrijdag zijn. 
Ik ben een beetje op internet aan het neuzen welke zorgverzekeraar een 4e traject zou vergoeden. Is wel prijzig. Maar waarschijnlijk goedkoper dan traject zelf betalen. Alleen dan denk ik waar is het genoeg? En waarom zou een 4e traject wel slagen? Ik heb steeds met een heel traject maar 1 goeie embryo. Dus de kans op helemaal niks is er ook… 

Maar goed we hopen dat deze gewoon blijft zitten 🥰

Hai @loes1986 helemaal begrijpelijk dat je even wat tijd nodig hebt om dit te verwerken❤️

Hebben ze in het ziekenhuis geen testdatum meegegeven? Geloof dat bij onze 5 dagen terugplaatsing ook iets van 10 wachtdagen was.

Wij hebben na onze 2de ronde en miskraam ook zitten kijken naar alvast de 4de ronde en verzekeringen. Misschien heb je hier wat aan: https://www.freya.nl/kinderwens/praktische-zaken/vergoeding-van-vruchtbaarheidsbehandelingen/overstappen-van-verzekeraar/

Geplaatst

Goed en minder nieuws lees ik weer hier! Wat leuk, een meisje! Gefeliciteerd! En @Hopefulnesswat ben ik blij voor je!! 23 dec is mijn mans verjaardag, dus zeker weten dat dit een mooie plakker blijft 🙂 en Loes, ik duim voor je mee. Met 2 embryo's en eentje die na dag 3 niet meer verder groeide, is de kans groot dat nummer 2 ook was afgedreven. Dus ergens kan dit alles ook mazzel zijn juist en een topland bieden voor jullie Emmy. Al snap ik zo goed dat je boos en verdrietig bent, pfff, het is elke keer weer slikken! 

lieverds, ik lees geregeld even mee, ik stuur je allemaal superveel positieve energie en heel veel goed nieuws komende tijd! ❤️❤️❤️

Geplaatst
12 minuten geleden, zei Loes1986:

@Hopefulnesshad jij nou wel of geen lage rugpijn in de wachtweken? Ik namelijk wel nu, dus ben heel bang voor een aankomende menstruatie. Vrijdag ga ik voorzichtig testen… 

Heeey!

Wat fijn iets van je te horen! Ja ik had lage rugpijn. De innesteling ws.

Hoeveelste wd zit je?

Ik ga verder met duimen voor je!

Geplaatst
Op 13-12-2021 om 04:13, zei Johanna82:

Goed en minder nieuws lees ik weer hier! Wat leuk, een meisje! Gefeliciteerd! En @Hopefulnesswat ben ik blij voor je!! 23 dec is mijn mans verjaardag, dus zeker weten dat dit een mooie plakker blijft 🙂 en Loes, ik duim voor je mee. Met 2 embryo's en eentje die na dag 3 niet meer verder groeide, is de kans groot dat nummer 2 ook was afgedreven. Dus ergens kan dit alles ook mazzel zijn juist en een topland bieden voor jullie Emmy. Al snap ik zo goed dat je boos en verdrietig bent, pfff, het is elke keer weer slikken! 

lieverds, ik lees geregeld even mee, ik stuur je allemaal superveel positieve energie en heel veel goed nieuws komende tijd! ❤️❤️❤️

Geplaatst
1 minuut geleden, zei Hopefulness:

Heeey!

Wat fijn iets van je te horen! Ja ik had lage rugpijn. De innesteling ws.

Hoeveelste wd zit je?

Ik ga verder met duimen voor je!

Het is nu een week na de terugplaatsing. Ik herken de rugpijn van mijn menstruaties maar ik hoop nu dat het van de innesteling is… 

Geplaatst
Op 13-12-2021 om 04:13, zei Johanna82:

Heeey Johanna!

Hoe is het? Met jou en je prachtige gezinnetje?

Ik voel me ook echt zwanger. Al voelde ik me dat bij de laatste miskraam ook.

Maar ik ben hoopvol en positief. Over 9 dagen weten we het🤞

Geplaatst
2 minuten geleden, zei Loes1986:

Het is nu een week na de terugplaatsing. Ik herken de rugpijn van mijn menstruaties maar ik hoop nu dat het van de innesteling is… 

Ja ik had het met wd 5a6 en dat heeft dacht ik wel 4 of 5 dgn geduurt..  

Ik ga een kaarsje voor je branden. Ik hoop enorm voor je dat je positief test vrijdag.

Geplaatst
Op 21-11-2021 om 08:32, zei Hopefulness:

Hoi Dames,

Ik weet niet wat het is maar ik kan soms echt niet het forum op 🤔

Zaterdag bericht gehad dat er 1 emmy de vriezer is ingegaan.

Zit nu op wd 4 en heb zeurende lage rug pijn en ben soms zoo ligt in mijn hoofd dat ik moet gaan zitten. Ik hoop zo met alles wat ik in me heb dat ik zwanger ben🤞🤞🤞

Nog 11 dgn...

@Loes1986 hoe gaat het spuiten? Heb je last van het spuiten?

Kijk @Loes1986, ik had het met wd 4.

Geplaatst

image.thumb.jpg.fd93a5717349e5cc2e415fee8e4da682.jpg

OMG!!!!! 🥳🥳🥳🥳🥳

Zo blij!!!! Nog heel onwerkelijk en toeleven naar 10 januari afspraak bij de verloskundige. Ik hoop zo een kloppend hartje te zien over 3,5 week!! 

Geplaatst
5 minuten geleden, zei Loes1986:

OMG!!!!! 🥳🥳🥳🥳🥳

Zo blij!!!! Nog heel onwerkelijk en toeleven naar 10 januari afspraak bij de verloskundige. Ik hoop zo een kloppend hartje te zien over 3,5 week!! 

Wauw....dat is even een duidelijke streep.... gefeliciteerd, en nu op naar een kloppend hartje. 🙏

Geplaatst
7 minuten geleden, zei Loes1986:

OMG!!!!! 🥳🥳🥳🥳🥳

Gefeliciteerd!! Wat een mooie streep zeg ❤️ Op naar een kloppend hartje 🥰

Geplaatst
Op 2-12-2021 om 11:40, zei Hopefulness:

Jaaaaa ook hier 2 streepjes😍

Wat zijn we blij, maar toch ook voorzichtig blij. We moeten de 7 weken echo afwachten en dan gaan alle remmen los😉😆

@Loes1986 hoe is het gegaan?

@Eggerthon en hoe is het bij jou verlopen?

Nohhhh ik heb hier helemaal overheen gelezen.... wat te gek....gefeliciteerd....wauw... 🙏

Geplaatst
18 uur geleden, zei Loes1986:

OMG!!!!! 🥳🥳🥳🥳🥳

Jaaaaa Loes! Wat een top nieuws! Van harte gefeliciteerd! Ohhh allemaal zwanger (of bevallen)het jaar uit 😍 wat een feest! Geniet ervan Loes!

Geplaatst
18 uur geleden, zei Hopefulness:

Dank je wel! De 23ste de 7 wkn echo.

Nohhhh dat is donderdag al. Wat te gek.... 

Iederen inderdaad zwanger of bevallen....Wat bijzonder meiden❤

Geplaatst
Op 18-12-2021 om 10:35, zei Djenna:

Nohhhh dat is donderdag al. Wat te gek.... 

Iederen inderdaad zwanger of bevallen....Wat bijzonder meiden❤

Ja het is gevlogen! Maar dat kan ook niet anders met al 2 jongens. De een in de peuterpubertijd en de ander in de kleuterpubertijd😣 ik vind mijn nieuwe baan als politie agente ook echt niet leuk😂

Maar goed met daarbij mijn behoorlijk aanwezige misselijkheid🤢, kouwelijk zijn 😵en moe zijn. Vliegen de weken! 

Vandaag ben ik alweer 7 wkn en 1 dag zwanger...

Zooo ontzettend spannend vind ik het as donderdag...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden