Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
15 minuten geleden, zei Hopefulness:

@Eggerthon hoe is het met jou? Wanneer is je echo? Of heb je die al gehad? Ik ben zo benieuwd hoe het met je is

@Hopefulness heel veel succes met de prikken. Ben hard voor je aan het duimen🤞hoop zo voor jullie dat deze ronde goed gaat verlopen❤️

Met mij gaat het goed. Heel erg moe en duizelig, sinds vandaag voor het eerst echt misselijk. Maar vind het allemaal alleen maar goed😅 Geeft een beetje het gevoel dat het misschien deze keer wel goed loopt🤞 Nog geen echo. Schijnbaar doet ons ziekenhuis dat meestal bij 7 weken pas en dan niet op vrijdag en maandag en rest zat vol. Dus moet wachten tot 17 november. (Volgens mijn berekening zou dan 8 +1 zijn) Ben zo hard aan het aftellen en wensen, hopen, bidden dat de echo een kloppend hartje laat zien 🙏

Geplaatst
Op 5-11-2021 om 17:10, zei Eggerthon:

@Hopefulness heel veel succes met de prikken. Ben hard voor je aan het duimen🤞hoop zo voor jullie dat deze ronde goed gaat verlopen❤️

Met mij gaat het goed. Heel erg moe en duizelig, sinds vandaag voor het eerst echt misselijk. Maar vind het allemaal alleen maar goed😅 Geeft een beetje het gevoel dat het misschien deze keer wel goed loopt🤞 Nog geen echo. Schijnbaar doet ons ziekenhuis dat meestal bij 7 weken pas en dan niet op vrijdag en maandag en rest zat vol. Dus moet wachten tot 17 november. (Volgens mijn berekening zou dan 8 +1 zijn) Ben zo hard aan het aftellen en wensen, hopen, bidden dat de echo een kloppend hartje laat zien 🙏

Klopt, hier is het ook zo dat je de echo pas met 7 + krijgt. Eerder zie je geen hartje kloppen dus maken ze pas vanaf 7 weken de echo.

Ja dat gevoel herken ik enorm. Ik ben daar ook zoooo mee bezig. Kan het gewoon niet, niet doen. 

Dank je wel. Vanavond de 3e erin. Woensdag de fyremadel erbij en dan vrijdag de echo....  

Ik hoop het zoooo enorm!

Geplaatst
Op 2-11-2021 om 16:20, zei Loes1986:

Gisteren bij de gyn geweest. We gaan nu menopur 225 EH proberen met cetrotide. Laatste ronde mogen we kiezen voor het terugplaatsen van 2 embryo’s. We gaan er weer voor volgende week. 

Hey Loes, 

Ben je deze week gestart met spuiten? En wat ben je gaan spuiten?

Ik mag morgen voor de echo, ik ben zo benieuwd naar hoeveel er zitten en of ze groot genoeg zijn... op zondag de punctie vind ik wel prima.

Geplaatst
1 uur geleden, zei Hopefulness:

Hey Loes, 

Ben je deze week gestart met spuiten? En wat ben je gaan spuiten?

Ik mag morgen voor de echo, ik ben zo benieuwd naar hoeveel er zitten en of ze groot genoeg zijn... op zondag de punctie vind ik wel prima.

Hoi,

Ik zit nog steeds te wachten op mijn menstruatie…

Ik ga 225IE menopur spuiten. 
Ik duim voor een goeie oogst voor jou 😘

Geplaatst
Op 11-11-2021 om 13:09, zei Loes1986:

Hoi,

Ik heb met 225 EH Gonal 4 follikels die meedoen voor de punctie as zondag. Ik hoop dat de ovitrelle zorgt dat er nog 1 of 2 follikels mee gaan doen. 🤞🤞🤞

Voor mijn doen is dit erg weinig, maar laten dit dat 4 toppers zijn PLEASE🤞🤞🤞

Geplaatst
4 uur geleden, zei Hopefulness:

Nou daar zit ik dan. Klaar voir de punctie... ohhh dames help me duimen en hopen!

Over 3 uur laat ik jullie weten wat mijn oogst is.

Spannend! Ben voor je aan het duimen!🤞🤞

Geplaatst
19 uur geleden, zei Eggerthon:

Spannend! Ben voor je aan het duimen!🤞🤞

Nou hèhè, ik kwam gisteren maar niet in het forum🤔.

Ik ze vonden 6 follikels de moeite waard om aan te prikken. En ja hoor 6!!! eicellen!

Ik was zoooo verbaast en blij! Nu maar hopen dat er bevruchting is🤞🤞🤞 dinsdag aan het eind van de middag weet ik of er bevruchting is en hoelaat woensdag de tp.

Gelukkig zit ik met 1 ziek kind thuis(waterpokken) dus die houd me wel bezig waardoor ik minder stil sta bij de spanning...

Dinsdag horen jullie weer van me!

• Like 1
Geplaatst
22 minuten geleden, zei Hopefulness:

Nou hèhè, ik kwam gisteren maar niet in het forum🤔.

Ik ze vonden 6 follikels de moeite waard om aan te prikken. En ja hoor 6!!! eicellen!

Ik was zoooo verbaast en blij! Nu maar hopen dat er bevruchting is🤞🤞🤞 dinsdag aan het eind van de middag weet ik of er bevruchting is en hoelaat woensdag de tp.

Gelukkig zit ik met 1 ziek kind thuis(waterpokken) dus die houd me wel bezig waardoor ik minder stil sta bij de spanning...

Dinsdag horen jullie weer van me!

Ow wat fijn om te horen! Dacht als hoor niets misschien slecht niets maar tegendeel is waar! Wat een fijne verrassing dan dat het er 6 zijn zeg 🤩 Zware en lange dagen tot die uitslag of je een terugplaatsing hebt. Fijn dat je wat afleiding hebt hopelijk heeft je zoontje niet te veel last van de waterpokken. 

Heel veel sterkte en duim hard mee🤞🤞

Geplaatst
Op 15-11-2021 om 09:46, zei Eggerthon:

Ow wat fijn om te horen! Dacht als hoor niets misschien slecht niets maar tegendeel is waar! Wat een fijne verrassing dan dat het er 6 zijn zeg 🤩 Zware en lange dagen tot die uitslag of je een terugplaatsing hebt. Fijn dat je wat afleiding hebt hopelijk heeft je zoontje niet te veel last van de waterpokken. 

Heel veel sterkte en duim hard mee🤞🤞

Er is bevruchting! Morgen 14.30 is de tp.

Nou Wim had behoorlijk last van de waterpokken. Morgen gaat hij weer voor het eerst naar school.

Ik ben benieuwd hoe de kwaliteit is en hoeveel er nog in de race zijn... 

Wederom horen jullie morgen van me!

En dan de lange ruk tot 2 dec afwachten... dan mag ik testen...

Geplaatst
Op 11-11-2021 om 13:09, zei Loes1986:

Hoi,

Al iets roods gesignaleerd?

Geplaatst
40 minuten geleden, zei Hopefulness:

Nou Wim had behoorlijk last van de waterpokken. Morgen gaat hij weer voor het eerst naar school.

Ow wat fijn om te horen zeg! Dit gaat de ronde worden ❤️🤞 mogen jullie er weer 2 terugplaatsen?

Geplaatst

@Hopefulness wat fijn zeg! Maar wat is dan het verschil met dag 3 of 5 terugplaatsen? Bij mij doen ze steeds op dag 5. 
Ik ben zondag eindelijk ongesteld geworden en gisteren begonnen met prikken met de menopur. Ben benieuwd wat dit gaat doen. 

Geplaatst

Hai dames, wij hebben net de eerste echo gehad. Het is er 1tje met een kloppend hartje! We zijn erg blij❤️ mogen nu contact zoeken met verloskundige en daar verder gaan met de echo's enz. 

Geplaatst
Op 16-11-2021 om 14:49, zei Eggerthon:

Ow wat fijn om te horen zeg! Dit gaat de ronde worden ❤️🤞 mogen jullie er weer 2 terugplaatsen?

Ik hoop zo dat je gelijk hebt! Ik kan niet vaak genoeg duimen, hopen en nog meer duimen🤞🤞🤞

Dat mag wel maar mijn arts raad het mij dringend af. Dus zit er nu zit er een emmy in mijn buik, die was van A kwaliteit. Er zijn er nog 2 in de race om de vriezer in te gaan. Dat hoor ik vrijdag.

Nu is het wachten tot 2 dec, dan mag ik testen. Het nadeel van al zoveel trajecten verder is dat je al zoveel kennis hebt opgedaan... Zo ben ik vrijdag, de nacht van vrijdag op zaterdag en zaterdag erg alert op de innesteling. Bij wim en joep heb ik ze gevoeld en bij mijn miskramen ook...  Als ik die kennis niet had dan leef je die dagen gewoon... nu hoop je iets te voelen...

Maar goed... nog 15 wd...

Geplaatst
Op 16-11-2021 om 15:08, zei Loes1986:

@Hopefulness wat fijn zeg! Maar wat is dan het verschil met dag 3 of 5 terugplaatsen? Bij mij doen ze steeds op dag 5. 
Ik ben zondag eindelijk ongesteld geworden en gisteren begonnen met prikken met de menopur. Ben benieuwd wat dit gaat doen. 

Dan is het embryo 2 dagen ouder en groter. Het terug plaatsen is hetzelfde alleen kun je de innesteling die dag/nacht verwachten of de dag erna.

Dat is wat mij is verteld.

Ik ga voor je duimen!

Geplaatst
4 uur geleden, zei Eggerthon:

Hai dames, wij hebben net de eerste echo gehad. Het is er 1tje met een kloppend hartje! We zijn erg blij❤️ mogen nu contact zoeken met verloskundige en daar verder gaan met de echo's enz. 

Wauw van harte gefeliciteerd!

En nu volop gaan genieten! Het is jullie zoo gegunt! Hou je ons wel een beetje op dr hoogte? Vind het altijd zo fijn om de verhalen te horen!

Hoe is het nu met je? Ziek, niet ziek, gekke eetgewoontes?

Geplaatst

@Hopefulness waarom raad de arts dringend af om er twee terug te plaatsen? Ik zit er ook aan te denken twee te laten terugplaatsen aangezien dit ons laatste traject is. 

@Eggerthon wat een opluchting zeg! Een kloppend hartje. Hopelijk kan het genieten gaan beginnen voor je 😘

Geplaatst
Op 16-11-2021 om 15:08, zei Loes1986:

Bij ons in het ziekenhuis zijn ze bezig met studies i.v.m. 3 of 5 dagen terug plaatsen om te zien wat de beste resultaten geeft. Zoals ik heb begrepen zijn de 5 dagen Emmy's sterker waardoor ze ook beter uit de vriezer komen. En vallen de mindere vaak tussen dag 3 en dag 4 af waardoor je nu degene met meer overlevingskans overhoud. 

Geplaatst
3 uur geleden, zei Hopefulness:

Ik hoop zo dat je gelijk hebt! Ik kan niet vaak genoeg duimen, hopen en nog meer duimen🤞🤞🤞

Dat mag wel maar mijn arts raad het mij dringend af. Dus zit er nu zit er een emmy in mijn buik, die was van A kwaliteit. Er zijn er nog 2 in de race om de vriezer in te gaan. Dat hoor ik vrijdag.

Nu is het wachten tot 2 dec, dan mag ik testen. Het nadeel van al zoveel trajecten verder is dat je al zoveel kennis hebt opgedaan... Zo ben ik vrijdag, de nacht van vrijdag op zaterdag en zaterdag erg alert op de innesteling. Bij wim en joep heb ik ze gevoeld en bij mijn miskramen ook...  Als ik die kennis niet had dan leef je die dagen gewoon... nu hoop je iets te voelen...

Maar goed... nog 15 wd...

Dat is goed nieuws zeg. Hoop voor je dat er 2 de vriezer in mogen altijd fijn om daar wat in te hebben. Nu de lange wachtdagen. Lekker afleiding zoeken waar je kan 😉 Bij de eerste zwangerschap had ik gekke klachten op moment van innesteling. Nu deze ronde niet echt gemerkt eigenlijk, hoop voor je dat je wat voelt en met snel weet 🙂

Geplaatst
Op 16-11-2021 om 14:08, zei Hopefulness:

Jaaaah wat goed....spannend. Nu wachten wachten wachten en dat duurt voor je gevoel zo lang..... hier draaien de duimen hoor💪

Geplaatst
17 uur geleden, zei Eggerthon:

Gefeliciteerd wat een prachtig nieuws.🙏 fijn dat je nu 'gewoon' bij de verloskundige mag lopen.

Geplaatst
20 uur geleden, zei Loes1986:

@Hopefulness waarom raad de arts dringend af om er twee terug te plaatsen? Ik zit er ook aan te denken twee te laten terugplaatsen aangezien dit ons laatste traject is. 

@Eggerthon wat een opluchting zeg! Een kloppend hartje. Hopelijk kan het genieten gaan beginnen voor je 😘

Omdat ik fysiek niet top fit ben. Van mijn eerste bevalling ben ik compleet uitgescheurt (totaalruptuur op zn ergst). Van de herstel operatie heb ik complicaties overgehouden waarmee ik moet leven. 

Als ik jou was en ik was topfit had ik ook voor 2 gekozen.

Geplaatst
20 uur geleden, zei Eggerthon:

Bij ons in het ziekenhuis zijn ze bezig met studies i.v.m. 3 of 5 dagen terug plaatsen om te zien wat de beste resultaten geeft. Zoals ik heb begrepen zijn de 5 dagen Emmy's sterker waardoor ze ook beter uit de vriezer komen. En vallen de mindere vaak tussen dag 3 en dag 4 af waardoor je nu degene met meer overlevingskans overhoud. 

Dit klopt wat je zegt. Dit onderzoek is ook in ons ZH. Wij hebben gekozen niet deel te nemen en hebben de verse tp met een 3dgn oud embryo en alles wat met 5dgn nog groeit en leeft gaat de vriezer in.

Geplaatst
20 uur geleden, zei Eggerthon:

Dat is goed nieuws zeg. Hoop voor je dat er 2 de vriezer in mogen altijd fijn om daar wat in te hebben. Nu de lange wachtdagen. Lekker afleiding zoeken waar je kan 😉 Bij de eerste zwangerschap had ik gekke klachten op moment van innesteling. Nu deze ronde niet echt gemerkt eigenlijk, hoop voor je dat je wat voelt en met snel weet 🙂

Ik houd je op de hoogte😊

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden