Ga naar inhoud

De pauze meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dat is nog eens lekker Henne, 2 second opinions!! Zo heb je niks zo heb je het 2x.

Het is weer echt herfst aan het worden, de blaadjes vallen van de bomen, zo kinderlijk leuk om door heen te lopen. Ik leen tegenwoordig regelmatig het hondje van vrienden dus vind het nu heerlijk dat het herfst is. Minder dat we ook weer minder daglicht hebben. Kaarsjes 's avond aan is ook heel gezellig. Samen op de bank kruipen. Hmm zo slecht hebben we het nou.

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ja ben er ook wel blij mee! Hoewel ik nog steeds merk dat het gesprek van vorige week me dwars zit, ik ben heel jankerig en snel van slag. Kan ook komen doordat ik ongesteld en verkouden ben, we op het werk een deadline hebben en mijn schoonouders hier logeren. Die komen uit Korea, dus het is best een behoorlijk cultuurverschil. Soms leuk, soms lastig.

Ja, internationale familie heb ik he? ;-) Korea, Griekenland... In Athene kan het in oktober nog heel lekker weer zijn dus we duimen gewoon voor zon. Daglicht is inderdaad wel heel belangrijk. Heb zelf een daglichtlamp die ik elke ochtend tien minuten gebruik (nu dus). Ideaal, doe ik al jaren. En zo veel mogelijk buiten zijn, dus die wandelingetjes met de hond zijn dubbelgoed Sandra!

Geplaatst

Dag dames,

Kom me ook maar hier melden. Vandaag gesprek gehad voor ICSI 2 maar helaas mag ik niet starten van de ivf-afdeling. Ze vinden het teveel risico en ik moet eerst naar een medisch pycholoog en die moet gaan beoordelen of het verantwoord is dat ik start. Voelt nogal klote dat iemand over mijn lot moet gaan beslissen. Als ik al mag starten is dat sowieso waarschijnlijk niet meer dit jaar. Baal er echt flink van.

De reden is dat ik een aantal weken geleden uitvalsverschijnselen heb gehad en omdat er op de scan niks te zien is denken ze dat het stress gerelateerd is. En als je dan al een stempel hebt (heb vroeger anorexia gehad en daarna een depressie) dan wordt daar helaas alleen nog naar gekeken. Er is nog niemand die aan mij gevraagd heeft hoe het met me gaat of hoe ik zelf aankijk tegen een volgende behandeling. Erg jammer! Desalniettemin ben ik wel blij dat ik ondersteuning krijg alleen jammer dat daarvan afhangt of ik wel of niet mag starten.

Misschien een beetje een andere reden als waarom jullie hier in het pauzetopic zitten maar goed zal snel genoeg lezen waar iedereen staat op dit moment.

Liefs,

Hanneke

Geplaatst

he lieve Hanneke,

Lees echt met jullie mee!! we gaan er samen voor!

Wanneer heb jij eigenlijk het gesprek?

laat je het me even weten en ik ook als oma in de rode ferrari is langsgescheest.

en dan snel maar weer theeleuten dan hebben we afleiding.

liefs Hellen

Geplaatst

Hanneke wat een domper zeg.... heel erg vervelend als andere over je beslissen, ken dat. Het is ook zo dubbel, want een pauze kan stress natuurlijk verminderen, maar ook vergroten!

Dat van dat stempel ken ik wel. Ben sinds mijn 15e chronisch vermoeid en óf bij elk kwaaltje wordt het afgedaan als onzin óf het wordt gewoon genegeerd omdat het niet 'echt' is. Maar helemaal blanco wordt er nooit meer naar je gekeken of geluisterd en dat is heel erg vervelend, frustrerend en oneerlijk.

Ik hoop dat het gesprek met de psycholoog goed uitpakt. En hier kun je sowieso alles kwijt. Het fijne van dit topic is dat je toch ergens thuishoort ook al ben je niet bezig en niet zwanger. Iedereen heeft een eigen reden / oorzaak om hier te zitten, soms wel en soms niet vrijwillig, maar dat maakt niks uit om elkaar te steunen.

Hou je taai!

Henne

Geplaatst

Hallo allemaal,

Net bij het topic Fit de poging in! al verslag gedaan, waarom ik voorlopig helaas een pauze meisje blijf... Vanmorgen bij de chirurg geweest en op zijn vroegst begin december moet mijn galblaas eruit. Dat betekent dus waarschijnlijk niet meer starten met poging 2 dit jaar en daar baal ik van!

Maar niemand zit voor de lol in dit topic dus allemaal succes en we moeten elkaar maar een beetje op de hoogte houden.

Caroline

Geplaatst

caroline wat ontzettned balen voor je!!!maar wat je zegt meid we steunen elkaar in dit topic ook in de tijd dat we niks mogen of kunnen doen.

ik kom wat minder hier de laatste tijd maar dat komt omdat ik gewoon echt even pauze aan t houden ben.ben op het moment niet zo veel bezig met de kinderwens en dat bevalt me wel voor even.

19 okt heb ik weer een afspraak bij de gyn en als ik dan mag starten zal ik weer wat vaker hier komen.

succes met alles meiden

liefs

Geplaatst

Oh gets Caroline dat is echt balen, het is natuurlijk 'al' over twee maanden, maar je hoopte toch op eerder. Ik ga snel even lezen wat je in het andere topic hebt verteld.

Geplaatst

Hoi Henne,

Ik lees net dat je voor second opinion naar AMC gaat. Is echt een fijn ziekenhuis!

En.. moet zeggen dat je al snel terecht kan. Voor je het weet is het november. Wachtlijsten voor ICSI en TESE zijn giga, maar gaat weer kleiner worden. Ze krijgen een grotere locatie.

Heel veel succes allemaal!

knuffel

Geplaatst

Ha Gerreber, dank voor de positieve info, altijd fijn om te horen. Las op de site dat icsi op kan lopen tot 6 maanden. Dat is wel even slikken, maar als het dan resultaat heeft.... En misschien valt het mee. We hoefden tot nu toe geen zoekicsi ofzo en we hoeven neem ik aan ook niet meer naar een infomiddag. We zullen het wel zien. Geduld is nu even echt voor het goede doel. Hoop zelf op februari.

Geplaatst

Hallo Caroline

wat balen zeg dat je nu moet wachten op de operatie!!! is het misschien nog een mogelijkheid dat je bv. eerder opgeroepen kan worden omdat er wellicht mensen uit kunnen vallen (omdat zij bv. toch eerder geholpen moeten worden?)

Destijds stond ik ook op de wachtlijst maar de huisarts heeft toen met het zkh. contact opgenomen dat het echt eerder moest: ik kreeg zoveel aanvallen en reageerde praktisch niet meer op de pijnstiling (incl de injecties bij de h.a.)

Ik hoop dat het toch nog wat sneller zal verlopen...dat wachten moeten wij allemaal al genoeg nietwaar!

Hele veel sterkte!

groetjes

Meiske74

Geplaatst

Hanneke..meid ik schrik hier wel van. Het is sowieso niet niks wat je allemaal voor de kiezen hebt gehad dit jaar. Ik had het je zo gegund als je dit jaar nog een poging had kunnen doen. Wat een domper zeg. En je frustratie kan ik me voorstellen dat alles i.p. buiten je om gaat alhoewel ik natuurlijk niet weet hoe het voelt. Sterkte hoor!

Caroline...balen zeg! Ook al niet wat je graag gewild had.

Meiden ik wens jullie sterkte hier in jullie (ongewilde) pauze.

liefs esther

Geplaatst

hoi dames

ik las nog even wat berichten terug en zag het eea. vermeld staan over assisted hatching. Voordat wij met onze 2de poging begonnen waren had ik het in Brussel nog voorgelegd (net als terugplaatsing mbv. een camera) en zij lieten mij weten beide "technieken" zeer geruime tijd toegepast te hebben maar dat aangetoond was dat het geen "beter"resultaat bracht. dus passen zij het ook niet toe. Wat een tegenstijdige berichten dan toch? ik als leek wordt daar dan wat rusteloos door...

Wat baal ik soms dat ik inkoopster ben van beroep..in een volgend leven kies ik vast een andere richting :icon_study:

Geplaatst

Hoi Meiske,

Henne zei ook al dat ik af en toe moet bellen om te vragen of het niet sneller kan. Ik had vanmorgen ook bedacht dat ik denk ik de gynaecoloog ga bellen om te vragen of hij tegen de chirurg wil zeggen dat het sneller moet ivm mijn leeftijd: iedere maand is er 1 en het wordt steeds moeilijker. Geen idee of het lukt maar ik kan het altijd proberen.

Trouwens: wat koop jij in? Ik heb een hele tijd gewerkt als boekeninkoper, hartstikke leuk! Heb nu een tekstbureau maar ik vond het kijken naar de nieuwe boeken, acties eromheen bedenken en onderhandelen over de aantallen etc. erg leuk!

Caroline

Geplaatst

@Henne: bedankt voor je lieve reactie. Klopt inderdaad helemaal wat je zegt. Er wordt gewoon niet verder gekeken als een dossier. Terwijl wij ook maar gewoon mensen zijn. Daar heb ik zelf ook het meeste moeite mee. Dat straks zo'n psycholoog voor mij moet gaan beslissen of ik het nog wel aankan. In het gesprek zeiden ze ook elke keer we vinden dat je te weinig belastbaar bent en dat je niet genoeg met tegenslagen om kan gaan. Maar voor ieder mens is het op een gegeven moment een keer teveel. Ze kijken niet naar wat je allemaal hebt meegemaakt, misschien kan ik er door al die tegenslagen juist wel heel goed mee omgaan maar is het gewoon teveel geweest. Ze zien wel dat ik problemen heb gehad maar er staat niet in dat dossier waarom ik depressief ben geweest en waarom ik anorexia heb gehad. Dat mijn jeugd nou niet echt denderend was staat er dan weer niet in. Anyway redelijk frustrerend. Maar ga me er dus niet onder laten krijgen. Ga juist nu niet sippen want dan krijgen ze alleen maar gelijk.

Las dat jullie voor een 2nd opinion gaan. En dus voor een 4e poging? Wat spannend joh! Hopelijk dit keer wel met goed resultaat!

@Hellen: bedankt meis erg lief van je! Vond het heel fijn dat jullie gister ook in het ziekenhuis waren. Lekker dat gejank op die volle gang haha maar ja boeit me ook niet hoor. Sterkte nog en we spreken elkaar snel weer!

Rest van de pauzemeisjes ook veel sterkte en hopelijk kunnen we na al die pauzes gewoon weer lekker verder!

Geplaatst

Hallo Meiden,

Mag ik met jullie mee komen schrijven?

Wij hebben onlangs ons jongetje verloren. Hij werd geboren na een zwangerschap van 26 weken. 6 weken heeft hij geleefd en zijn vooruitzichten waren harstikke goed. Helaas zijn er complicaties opgetreden waardoor hij het niet gehaald heeft.

Ondanks het grote verdriet hebben wij toch een enorme drive om door te gaan. Wij hebben inmiddels een afspraak gehad bij onze gyn en met hem afgesproken dat wij hem gaan bellen als we er weer aan toe zijn, hij gaat dan alles voor ons regelen met Zwolle.

Het ene moment wil je vandaag nog wel er naartoe rijden en het andere moment wil je het graag nog even voor je uitschuiven, erg dubbel allemaal.

Snoeske

Geplaatst

Hai Snoeske,

Allereerst gecondoleerd met het verlies van Rutger. Ik had het al gelezen maar wist niet zo goed hoe te reageren op dit vreselijke nieuws. Nu wil ik wel zeggen dat ik het ongelofelijk dapper van jullie vind om weer door te gaan! ik wens jullie alle goeds van de wereld toe en hopelijk kunnen jullie weer snel verder als jullie er aan toe zijn.

Caroline

Geplaatst

Hoi Snoeske,

Het is echt vreselijk wat jullie overkomen is. En wat goed dat jullie toch weer verder willen! Heb je al enig idee wanneer je weer zou willen beginnen? Of twijfel je daar nog teveel over? Heel veel sterkte voor de komende tijd in elk geval!

Geplaatst

Hallo,

Bedankt voor jullie meeleven. Het is voor ons zelf soms ook echt niet te bevatten.

Wij hebben zelf het idee dat we in januari weer contact op willen nemen met de gyn. met het verzoek onze papieren weer op te sturen naar Zwolle. Nou weet ik dat de wachtlijst voor ICSI daar op dit moment ook wel een half jaar is. Dan kom je uit in juli/augustus volgend jaar denk ik.

Maar het kan natuurlijk ook sneller gaan. Wij hoeven natuurlijk deze keer geen onderzoeken te doorlopen omdat de oorzaak bekend is.

Eigenlijk wil je meteen wel door, maar dat is ook niet goed, niet voor je lijf en ook niet voor je hoofd. Je moet alles natuurlijk wel een beetje bij kunnen benen, zeg maar.

Snoeske

Geplaatst

Hallo Snoeske

jeetje , ik ben erg geschrokken van het enorm trieste bericht van jullie kanjer Rutger,

Ik wil jullie heel veel sterkte en kracht toewensen om alles een plaatsje te kunnen geven. Ik heb enorme bewondering voor de kracht die je hebt!!!

Hanneke, ik geloof goed dat het erg frustrerend is voor jullie, het lot ligt nu in extra handen zeg maar, heel veel sterkte, ik hoop dat ze snel ook echt naar jou zullen luisteren!!!!

Elinorac, hopelijk helpt een belletje, dat zou super zijn! je weet immers ook niet hoeveel tijd je mnodig hebt om van die operatie goed te herstellen!

heel veel succes, ik koop overigens geen boeken in maar onderdelen (en aanverwante artikelen) voor de productie van machines voor de tabaksindustrie , ik rook zelf niet hoor..

groetjes

Meiske74

Geplaatst

Hallo,

Ik heb vanmiddag met het ziekenhuis gebeld omdat ik geen foto's had gezien van de galstenen en de chirurg ze ook niet had, maar ze verzekerde me aan de telefoon dat hij ze wel had gezien, anders zou hij geen operatie doen. Ik vroeg nogmaals naar de wachtlijst en ze zei dat deze chirurg helemaal niet zo'n lange wachtlijst heeft! Op de website van het ziekenhuis staat ook voor een galblaasoperatie een wachttijd van 3 weken! Is wel van 1 september, maar toch, dit alles geeft me hoop dat het misschien toch eerder kan... Ik zou zo blij zijn als ik in december toch mijn tweede poging kan doen!!

Caroline

Geplaatst

Snoeske, wat vreselijk voor jullie. Ik lees niet zoveel mee over zwanger en bevallen dus had dit nog niet gelezen. Gecondoleerd en heel erg veel sterkte met het verwerken van dit verschikkelijke verlies. Echt afschuwelijk.

Gun jezelf, je lijf, de tijd. Maar doe vooral wat goed voelt voor jullie beiden.

Liefs,

Henne

Geplaatst

Snoeske wat een vreselijke ervaring. Gecondoleerd en heel veel sterkte. Wat knap dat jullie zo snel weer doorwillen. Succes....

Caroline ik hoop dat je lekker snel terecht kan en snel opknapt, kun je weer door met volgende poging.

Ik zit nu te wachten op mijn menstruatie, dan moet ik met de pil gaan beginnen. Dit omdat mijn baarmoederonderzoek waarschijnlijk net in de 2e helft van mijn cyclus zit. Zo tegenstrijdig om die rotpil te moeten slikken, druist tegen alles in wat je graag zou willen, zwanger worden!!!!!!! Ook al is de kans nihil tot niks toch blijf je hopen op een spontane zwangerschap. Hoop doet leven!!!!

Groeten Sandra

Geplaatst

jeetje snoeske wat een bericht!!

ook ik heb dit gemist maar wil je alsnog heel veel sterkte wensen in deze zware tijd

liefs sasje

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden