Ga naar inhoud

De pauze meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

He Meiden,

Caroline: wat een gedoe allemaal! Kan me voorstellen hoe frustrerend dat is: voor jou telt elke maand en zij hebben het maar over een wachtlijst. Wij hebben zoiets ook meegemaakt met een operatie bij mijn man. Hij moest toen geopereerd worden ivm onze kinderwens, en de wachtlijst wat toen ook enorm. Ik heb gewoon elke week gebeld. Misschien wel wat drammerig maar ik wou wel dat ze ons "probleem" serieus namen. Uiteindelijk heeft het wel geholpen.

Sandra, kan me voorstellen dat het heel tegenstrijdig voelt om de pil te slikken, juist omdat het een zwangerschap tegenhoud. En de hoop dat het spontaan lukt heeft iedereen van ons wel denk ik. En dat is ook goed. Veel sterkte trouwens met het baarmoederonderzoek. Lijkt me geen pretje.

Sasje, in jouw handtekening lees ik net dat jullie ook al heel wat hebben meegemaakt. 19 oktober zal voor jullie ook weer heel spannend zijn. Ik hoop dat jullie goede berichten krijgen.

Hier is verder alles rustig. Ik ben nog niet weer ongesteld geweest na de geboorte van Rutger op 14 augustus. En zelfs nu heb ik toch ergens een beetje hoop dat het weer raak is terwijl dat eigenlijk helemaal niet kan en niet goed zou zijn voor mijn lijf. Kun je nagaan hoe diepgeworteld een kinderwens kan zijn!

Snoeske

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

pff soms zit ik er zo doorheen. Mijn vriendin, zwanger van een tweeling na 3 ivf pogingen, heeft de babykamer af. Zo confronterend. Ik leen hun hond wel eens voor een wandeling en breng hem dan weer terug als ze aan het werk zijn. Gisteren heb ik eventjes alleen daar op het kamertje gestaan. Zo moeilijk en ook zo mooi tegelijk.

Waarom is het toch zo zwaar allemaal?? Verdienen we niet allemaal zoveel geluk??

Ach zo lekker sporten om het verdriet te verwerken en weer met goede moed verder te gaan.

Geplaatst

Sandra, onze tijd komt nog wel, daat ben ik vast van overtuigd! Je ziet het nu aan Natasja, het kan echt hoor! Goed dat je gaat sporten trouwens, ik ben gisteravond ook weer gaan zwemmen, had geen zin maar toch doorgezet.

Kop op! We steunen elkaar!

Caroline

Geplaatst

Hoi meiden !

Snoeske, ik wil jullie even ongelooflijk veel sterkte wensen, werkelijk onvoorstelbaar wat jullie hebben meegemaakt en ook onvoorstelbaar knap en moedig dat je verder wilt.

Caroline, blijf bellen !!! Laat ze maar gek van je worden, maar zo denken ze tenminste aan je, en als er dan iemand uitvalt in zo'n wachtlijst, zit jouw naam in hun hoofd ! Ik hoop voor je dat het allemaal mee zal vallen .......

En Henne en Caroline, bedankt voor jullie lieve woorden allemaal. Het is ook niet alleen het leeftijdsverschil tussen mijn bijna 4-jarig kleuter en de (hopelijk) baby, maar het is een optelsom van feiten natuurlijk. Vriend die er nu (nog) niet helemaal achter staat, risico's (ik wordt aanstaande vrijdag 40 !), bij mijn zoontje ging het allemaal maar nét goed, alle emoties en de "zwaarte" van het IVF-traject. Het is heel wat allemaal en dat bij elkaar opgeteld met al 2,5 jaar teleurstellingen maakt inderdaad dat je wel eens geneigd bent je wens voorbij te lopen ........ Maar die wens is zo overdonderend aanwezig, daar kan ik niet aan voorbij gaan !

Ik hoop dat we eind van deze week (op mijn verjaardag ??) de knoop in positieve richting doorhakken, ik hou jullie op de hoogte !

Evie

Geplaatst

He Evie,

Goed dat je je weer even meldt! Ja, die wens is heel diep geworteld he, zelfs als je al een kind hebt... Ik heb ook echt altijd het gevoel dat we nog niet compleet zijn. Gisteren moesten we even op een 8 maanden oud meisje van vrienden passen en ik zag man, kind en baby met zijn drietjes op de bank zitten... aaah zo hoort het!

Maar als ik het zo lees, is je man al een beetje meer naar de positieve kant aan het gaan?? Zou fantastisch zijn! Hou ons op de hoogte en gezellig als je je af en toe meldt hier. (En alvast gefeliciteerd met je 40ste verjaardag... join the club!)

Caroline

Geplaatst

Hoi hoi,

ik heb geen idee of hij al naar de positieve kant neigt eigenlijk - ik kan me alleen wel heel goed voorstellen dat het voor hem zwaar k.... is deze beslissing. Hij weet natuurlijk dondersgoed dat als hij er helemaal mee wil stoppen, hij mij ongelooflijk veel verdriet gaat doen. En hij wil dat tweede kindje ook wel, maar hij is dat hele medische circus zo beu. Voor zijn gevoel staat onze relatie al 2,5 jaar "stil" en draait het alleen om wanneer moet ik weer voor een echo en wanneer weten we of we zwanger zijn of niet en dan weer een paar dagen flink chagrijnig en opnieuw beginnen met het cirkeltje. En dat is ie flink zat. Aan de andere kant, zonder medisch circus gaat het helemaal niet lukken dus tja ....... waar sta je dan nog he.

Deze week wil ik het gewoon weten, beetje zo'n grens he, als ik dan op m'n veertigste tenminste maar weet of we nog een poging gaan doen of niet. En zo blijf je je grenzen verleggen .......

Evie

Geplaatst

Inderdaad want ik ben 40 en gaf mezelf tot mijn 41ste maar dat word ik alweer in maart en aangezien onze tweede poging ook weer vertraagd is...

Ik dacht dat hij misschien positiever was om dat je het over de knoop in positieve richting had. Het is ook moeilijk, zoals ik al zei werkt die van mij mee maar daar is ook alles mee gezegd... Als ik hem met die baby van vrienden zie past het toch wel weer goed bij hem. Nu is er een vriendinnetje hier aan het spelen en hij zit de hele tijd te zuchten en te kreunen omdat ze zo'n troep maken maar er ging er net 1 huilen omdat ze gevallen was en dan is hij de eerste die gaat troosten... Dus ja, ze vinden het leuk maar alles eromheen is zo klote.

Wederom succes en ik hoop zo dat het positief voor je uitpakt!!

Caroline

Geplaatst

hallo Evie

jeetje wat een lastige situatie, ik hoop dat jullie er samen goed uitkomen, jouw verhaal is ook weer een punt waar velen denk ik niet bij stil staan.

heel veel stekte gewenst en alvast een fijne verjaardag!!!!

liefs

Meiske74

Geplaatst

Nou ja zeg! Ik werd net gebeld en volgende week woensdag word ik geopereerd! Er is een plaatsje vrij gekomen... misschien hebben ze toch rekening gehouden met het feit dat ik bezig ben met ICSI... Nu ben ik wel heel zenuwachtig, vanmiddag meteen naar de anesthesist. Pfoeh, moet het even verwerken maar qua behandeling natuurlijk goed nieuws! (Ga dit stukje even kopieren naar topic 'Fit de poging in!')

Caroline

Geplaatst

Net is het andere topic gereageerd :-) Maar zo te zien wordt jouw pauze dus minder lang dan je had gevreesd. Fijn meid! En natuurlijk veel sterkte en succes de komende week.

Geplaatst

Caroline wat fijn dat je zo snel terecht kan, heb je het maar gehad ook. En kan je na je herstel weer verder met de 2e poging.

Succes!!!!!!

Geplaatst

Wat fijn voor je !!!! Ik duim voor je dat het allemaal voorspoedig zal verlopen en dat je snel goed hersteld bent om de volgende poging in te gaan !! Wilde net hier vragen in welk ziekenhuis je onder behandeling bent, ik werk ook in het ziekenhuis en had anders hier wel willen vragen wat de wachttijd zou zijn, maar dat hoeft dan niet meer !! Heel veel succes en probeer je niet te druk te maken !!! (k)

Evie

Geplaatst

Joepie, ik magook weer gaan beginnen met de Pil. (Nou Nou Joepie hoor). Voor het baarmoederonderzoek. Over 2 weken om deze tijd is het al achter de rug. Wat kan een mens zich toch druk maken over een onderzoek van max. 30 seconden. Helaas heb ik een hele nare ervaring met een tp met een veel te volle blaas. Ik had blaaskrampen en omdat de blaas zo vol zat kregen ze de katheter er niet in. Toen gingen ze met een rietje een doorgang maken. En dat deed heel zeer. Vandaar dat ik niet sta te juigen voor het onderzoek.

En het feit dat ik zo heftig op de Pil reageer is ook geen prettig vooruitzicht. Gelukkig maar voor 1 strip, dat is ons al lang genoeg.

Geplaatst

caroline wat een super goed nieuws!!!maar ok reuze spannend.hoop dat je heel snel herstelt en dat je snel mag beginnen aan de volgende ronde.heel veel sterkte de komende week.

witje voor jouw komt er dus ook een spannende tijd aan??nou hoop dat het onderzoek toch mee gaat vallen en dat ook jij snel verder kunt

Geplaatst

nou snel verdergaan doen we niet. We hebben een pauze ingelast van afgelopen juli tot eind feb. Als er niks uit de onderzoeken komt of het verholpen kan worden dan gaat mijn eerste spuit om te stimuleren er 24 februari in. Die lange pauze hebben we nodig. We waren het helemaal zat al die teleurstellingen.

Geplaatst

Witje,

Dan heb ik het een beetje verkeerd begrepen, sorry. Kan me voorstellen dat je een pauze wilt na al die teleurstellingen. Dergelijke behandelinge vreten natuurlijk energie. Van je lijf maar ook in je hoofd.

Evengoed hoop ik voor jullie dat de volgende behandeling tot een zwangerschap mag leiden.

Snoeske

Geplaatst

Zo dat is super Caroline dat je zo snel terecht kan. Denk maar zo nu maak je je maar een week zorgen, anders had je daar veel langer de tijd voor. En fijn natuurlijk als je dan weer snel verder kan.

@Witje: wat gaan ze voor onderzoeken doen bij jou? Is dat vanwege de innesteling? Vraag me gewoon af wat ze dan allemaal onderzoeken. Alvast heel veel sterkte voor dat baarmoederonderzoek. Hopelijk valt het mee!

@Snoeske: hoe gaat het nu met jullie..?? Kan me voorstellen dat de echte klap pas na een tijdje komt. Als het allemaal weer een beetje zijn gangetje gaat.

@Evie: succes met jullie beslissing. Lijkt me heel moeilijk als je er in je relatie niet altijd hetzelfde over denkt. Je moet het toch met z'n tweeen doen he.

@Sasje: waar hangt het vanaf in het gesprek of jullie wel of niet mogen starten met ivf? Is dat omdat je toch spontaan zwanger bent geraakt?

@Henne: las in een ander topic dat je je aan het oriënteren bent in andere landen waar ivf wordt gedaan. Korea is wel heel ver haha, maar als je er familie hebt wonen is dat natuurlijk alweer anders. En als je het toch zelf moet betalen ben je ook wat minder beperkt he! Zit zelf ook wel eens te denken aan België (wonen 1 min. van Belgische grens) maar vanwege de vergoedingen blijft het bij denken.

Hoop dat ik niemand vergeten ben. Kunnen we hier geen lijstjes bijhouden, wel zo overzichtelijk! Maar ja wat zet je er dan op.

Ik heb nog steeds geen brief van het ziekenhuis helaas, dus weet nog niet wanneer ik dat gesprek heb. Heb voor mezelf in elk geval maar geaccepteerd dat het niet meer dit jaar gaat worden dat we mogen starten. Geeft wel een beetje rust. Dan hoef ik ook nergens meer op te hopen. Wel gek, vorig jaar met nieuwjaar zeiden we tegen elkaar, het gaat een raar jaar worden. Misschien krijgen we dit jaar wel een kindje, of zijn we zwanger of weten we dat het niet gaat lukken. Maar straks zijn we dus een jaar verder en weten we nog niks. En dan hebben we dus ook pas 1 poging gedaan. Geduld, geduld, geduld! Belangrijkste eigenschap die je moet bezitten als je met IVF bezig bent!

Geplaatst

ja hanneke dat heb je goed opgemerkt!!!dat is een van de redenen en ook omdat de gyn twijfelt of we het traject wel aankunnen!! mijn vriend heeft onlangs 4 maanden thuis gezeten met een burn out maar ik denk dat wij zelf wel kunnen beoordelen of we het aankunnen ja of nee en trouwens weet je ooit of je dit aankunt??

sasje

Geplaatst

Dat is echt wel heel toevallig dan! Reden voor onze stop is ook dat de ivf-arts denkt dat ik in dit geval het niet aankan. Zo vervelend als ze denken voor je te kunnen beslissen. Misschien in mijn geval nog iets logischer omdat ik de behandelingen moet ondergaan, bij jullie is het helemaal vreemd dat zo'n arts twijfelt. Hoop je zelf wel door te kunnen met ivf of hoop je toch nog op een natuurlijk wonder?

Heel veel sterkte in elk geval en ik weet in dit geval hoe vervelend het is als mensen denken iets voor je te kunnen beslissen!

Geplaatst

Hoi,

mag ik hier ook meeschrijven? Ik heb ook een pauze ingelast na de 2e mislukte ivf. Ik weet ook niet wanneer ik ga beginnen voor poging 3. Over 3weken heb ik een gesprek met mijn gyn. over hoe nu verder en wanneer. Zelf zit ik aan jan/febr. te denken. Maar ik moet zeggen dat ik me nu juist zo goed en lekker voel. Even niet alleen aan en met ivf bezig zijn en denken. Ook van andere dingen genieten. Ik wacht af wat mijn gyn zegt. Ze raadde de vorige keer aan niet te lang te wachten omdat ik ook ouder word en mn eicelvooraad omlaag gaat. Ook al ben ik 'pas' 30.

Groetjes Herma

Geplaatst

Caroline; Wat fijn dat je zo ineens zo snel terecht kan! Kun je daarna weer vlot door met IVF, super!

Witje; kun je voor het onderzoek niet wat diazepam krijgen zodat je je wat meer kan ontspannen? Ik ben ook een aantal keren gecatheteriseerd o.a.tijdens puncties. En zonder medicatie deed dat aardig pijn, idd!

En weet je nu al dat 24 februari de 1e spuit gaat zetten??? Heb jij zo'n regelmatige cyclus? Ben er helemaal verbaasd over...

Groetjes, Erika

Geplaatst

Dat baarmoederonderzoek is om te kijken of er misschien poliepen in de baarmoeder zitten die een innesteling bemoeilijken, als dat het geval is worden die operatief verwijderd.

Nee ik wil geen medicatie voor dat onderzoek. De naweeën van de uitwerking van medicatie duurt langer dan het 30 sec. duurende onderzoek.

Het is niet de blaas die gecathereriseerd wordt bij een tp maar de embryo zit in een cathetertje. Dat moet door de baarmoedermond. Dat hulpstuk wat ze toen gebruikte om een doorgang in de baarmoedermond te maken, dat inbrengen deed hels veel zeer.

Ja luxe he, dat ik al weet wanneer de eerste spuit erin gaat. Ik moet eerst de pil slikken minstens 14 dagen, dan een echo om te kijken of alles rustig is van binnen en dan spuiten. Geeft me ook wel een beetje rust om te weten wanneer ik met wat begin.

Groetjes

Geplaatst

He meiden.

Ik voel me een beetje ontheemd momenteel op het forum :sad1:.

We hebben de derde icsi achter de rug en zoals we er nu in staan gaan we stoppen. 28 oktober hebben we de evaluatie. Maar ik merk dat ik jullie en dit forum nog niet los kan laten:sad:. Ik ben veelste benieuwd hoe het is met iedereen! Uiteindelijk, als ik naar mezelf kijk, deel ik vanaf maart lief en leed met jullie en het voelt zo gek om dat nu ineens los te laten! Ik kan dat niet zo goed. Dus ik voeg me toch weer even bij jullie hoor in dit topic!

Het gaat goed met ons. Bij vlagen zijn we enorm verdrietig maar over het algemeen overheerst dit niet. We hebben besloten om het komende half jaar maar weer eens te gaan genieten. Al met al is het zo'n intensieve tijd geweest met stress en spanning. Nu even niet meer al die ritjes naar utrecht, de spuiten, de stress, het rollercoastergevoel wat betreft emoties. Mijn man is in september begonnen met de MER en ik ben eergisteren begonnen met mijn nieuwe baan. Ik ga lekker veel werken de komende tijd. Weer structuur en ritme zien te krijgen.

Ennuh...ik heb een werkster genomen! Misschien vinden jullie het stom maar ik ben een pietjeprecies wat huishouden betreft maar heb er zo'n bloedhekel aan! Mijn man heeft nergens tijd voor, die werkt 36 uur en doet daarnaast dus een 3 jarige hbo opleiding. Ik ga in elk geval 32 uur werken en ik heb geen zin om daarnaast alles in mijn uppie te doen dus een werkster. Heerlijk!

Ik ga nu even bijlezen in dit topic.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden