Ga naar inhoud

De pauze meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

heee Caroline,

ik lees net dat je deze woensdag geopereerd wordt, super!!!!

ik wens je een goede operatie toe en en voorspoedig herstel, mijn tip: doe de eerste 2 weken echt rustig aan, ookal denk je dat je weer een heel eind op weg bent....!!!

succes

groetjes

Meiske74

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Esther

jeetje, ik weet net goed wat te zeggen, lijkt me zo enorm verschrikkelijk om dit te moeten besluiten.

Wat goed van jullie dat jullie nu alles even los willen laten, je nieuwe baan helpt daar vast aan mee.

Ik geef je groot gelijk een werkster te nemen, wij hebben er geen maar mijn schoonmoeder doet sinds een maand of 2 het strijkwerk.. ik heb er echt een bleodhekel aan en dan loopt mijn man voor zijn werk ook nog eens altijd in een pak ...

Mijn schoonmoeder vind het leuk om te doen dus ik ben we erg blij mee!!!

Succes in je nieuwe baan en alvast sterkte gewenst met jullie gesprek de 28ste!

liefs

Mieske74

Geplaatst

Hoi Esther,

Je bent hier van harte welkom hoor! Ik kan me helemaal voorstellen wat je bedoelt met ontheemd, al hebben wij nog 2 pogingen te gaan. Na de mislukking heb ik even nauwelijks meer gekeken hier, maar kan het ook niet goed loslaten. Gek, maar het wordt echt deel van je en dan vooral de meiden die je een beetje gevolgd hebt. Ik lees momenteel maar enkele topics, waaronder deze natuurlijk... Blijf lekker meeschrijven, je weet niet hoe jullie er over een half jaar tegenaan kijken!

Meiske dank je wel! Ik schrok eerst even, zo snel maar nu ben ik wel blij, hoewel ik er wel tegenop zie natuurlijk. Ik ben vooral heel benieuwd hoe ik me erna voel inderdaad... Ik hoop heel erg dat ik eind november weer kan starten met spuiten, volgens de chirurg is dat geen probleem, weet niet wat de fertiliteitsarts ervan vindt? Tegenwoordig schijnt de narcose minder lang in je lijf te zitten hebben ze me verteld.

Ik zal uiteraard hier melden hoe het gegaan is...

Caroline

Geplaatst

Hai lieve Esther,

Zat me al een paar dagen af te vragen hoe het met je zou zijn. Ik vind het zo knap dat jullie toch alweer vooruit kunnen kijken. En natuurlijk mag je je hier melden. Zie dat je nog wel vaak reageert in het wachtbankje. Kan me voorstellen dat dat toch wel erg confronterend is voor je. En wat goed dat je een werkster hebt genomen. Gewoon lekker doen wat goed voelt voor je. Je hebt een heel zwaar jaar achter de rug nu mag je best wel eens even lief voor jezelf zijn. Take care meid! Hoop dat je nog een tijdje mee blijft schrijven hier.

Geplaatst

Esther helemaal gelijk wat die werkster betreft. Je moet ook anderen aan het werk houden he, zeker in de ze crisus tijd haha.

Wat balen allemaal zeg, dat het niet gelukt is en dat jullie waarschijnlijk stoppen met de mmm. Lijkt me een hele moeilijke beslissing. Succes en sterkte in het evaluatiegesprek!!

Geplaatst

Bedankt meiden.

Caroline sterkte overmorgen. Spannend hoor. Zie je er tegenop?

Ik heb vandaag mijn tweede dag in het ziekenhuis erop zitten. Heerlijk weer hoor! Ik krijg weer eens energie van mijn werk. ZOlang niet gehad. Het afgelopen jaar heb ik vreselijk veel thuisgezeten vanwege de behandelingen, een longontsteking en een gekneusde voet. En nu gaan we er weer tegenaan. Aankomend weekend voor het eerst in vijf jaar weer eens twee nachtdiensten. Ben benieuwd.

'knap dat we weer vooruitkijken'...och ik weet het niet. Wat moet je anders? Je moet uiteindelijk door. Maar ik vind het wel moeilijk. Afgelopen weekend nog eens goed met mijn schoonouders gepraat en dan moet ik echt wel huilen hoor. Het doet dan zo enorm veel pijn. En ik vind de reacties van mensen om me heen ook moeilijk. Men weet gewoon niet wat ze moeten zeggen tegen ons momenteel en ik voel me een beetje in de kou staan omdat er dus ook bar weinig gezegd word tegen ons. Ik snap wel dat het moeilijk is maar hallo.....hier zijn wij hoor. We zijn niet in een keer andere mensen ofzo. Zeg dat dan tegen ons dat je het moeilijk vind. Maar goed...

Wat ik me afvroeg...de kwaliteit van het zaad van mijn man wisselde nogal het afgelopen jaar. Zou het een gek zijn als we zouden vragen bij de evaluatie of iui nog een optie is? Schoot vanavond door mijn hoofd heen. Wie niet waagt wie niet wint toch? En die zes keer zouden dan nog vergoed worden. Eerlijk zeggen hoor als ik me gekke dingen in m'n hoofd haal...

En die werkster...tja, ik ben zoiets helemaal niet gewend van huis uit. Al mijn zussen hebben grote gezinnen en die doen het allemaal zelf. Ik voel me dan wel een beetje schuldig. Aan de andere kant...waarom niet? Betalen kunnen we het wel en als ik lekker veel werk dan heb ik er gewoon geen zin in. Afgelopen zaterdag is ze kennis komen maken...en echt ouderwetse poetsvrouw van 59 jaar. Zo lachen. Ik ben benieuwd.

Fijn meiden dat ik hier nog ff mag komen posten als ik zin heb.

Ik wens jullie allemaal heel veel sterkte in deze, voor sommigen ongewilde, pauze. Ik blijf jullie volgen.

En wat betreft het posten bij het wachtbankje. Het is een beetje zelfkwelling hoor om dat te doen maar ik gun het aan de andere kant die meiden ook zo!

Geplaatst

Hoi Esther,

Ja, ik zie er tegenop maar aan de andere kant: hoe eerder hoe beter! Het moet toch gebeuren dus ik laat het maar over me heen komen.

Wat betreft je vraag over IUI: weet je dat ik diezelfde vraag, toen mijn poging net mislukt was, ook hier had willen stellen?? Maar ik dacht: dat is vast raar, inderdaad. Bovendien wel pessimistisch want ik heb nog 2 ICSI pogingen te gaan. Dus heb ik die vraag niet neergelegd hier of bij de evaluatie. Ik dacht ook aan de verzekering uiteraard. Maar toen ik erover nadacht, was ik bang dat het niet kan omdat ze van de verzekering dan kunnen zeggen: waarom zijn jullie daar dan niet mee begonnen? Is natuurlijk veel goedkoper. Wij hebben toen bleek dat mijn vriend slecht zaad had, 1 proefopwerking gehad, met een echo en een pregnylspuit, voor het geval er geinsemineerd kon worden. Helaas was de zaadkwaliteit te slecht dus ging het niet door en werden we vanwege mijn leeftijd doorgestuurd voor ICSI. De gyn. zei: je kan het nog een paar keer proberen, maar omdat ik (toen bijna) 40 was raadde hij het niet aan.

Dus: het speelt mij ook nog wel eens door mijn hoofd, je moet het zeker vragen!! Nee heb je...

Succes en ik ben benieuwd!

Caroline

Geplaatst

jeetje esther weet niet zo goed wat ik moet zeggen maar wel dat ik het heel erg voor je vind!!

ik ben natuurlijk nog niet beland waar jij nu bent maar ook ik had in mn pauze (inmiddels ongewild)nog graag wat iui pogingen gedaan want bij ons was het niet onmogelijk dat het zou lukken en ik dacht misschien is de kans na de bbz wel groter!!maar helaas mn gyn zei dat dit geen nut meer zou hebben en dat we echt moesten wachten totdat we mochten starten met ivf.

geniet van je werkster en ik hoop echt van harte dat je heel gelukkig wordt en blijft!!(sorry weet niet zo goed hoe ik me uit moet drukken omdat ik waarsch heel bang ben dat ik ooit op hetzelfde punt beland als jouw!!)

ik denk iig aan je en vind het heel fijn als je ons op de hoogte houdt.

liefs sasje

Geplaatst

ja dat hoop ik ook!! lang genoeg gewacht.

het gaat best goed met me heb erg leuk werk en de pauze heeft me goed gedaan maar toch ben ik af en toe nog heel verdrietig vooral als je denkt dat ik nu op de helft van een zwangerschap zou zijn :cry2:

volgende week maandag heb ik de afspraak dus ben benieuwd

caroline sterkte morgen

Geplaatst

Ester,

Wat jij zegt over hoe de omgeving reageert op een onvervulde kinderwens vind ik heel herkenbaar. Ik zeg weleens dat juist dat onbegrip van velen het verdriet nog groter maakt. Het gevoel dat je op een eilandje zit zeg maar. En tuurlijk is het voor een ander ook niet altijd makkelijk om de juiste woorden te vinden maar toch....

Kan me voorstellen dat het toch ook wel "goed" voelt om je leven weer op te pakken.

Wanneer je in de medische molen zit staat je leven, tenminste dat in mijn beleving, een beetje stil. Alles draait erom lijkt het wel.

Ik zou zeker in het ziekenhuis vragen of IUI nog een optie is, je weet het nooit!

Snoeske

Geplaatst

Dank je wel, lief dat je er aan denkt! Ik ben de hele dag al zo onrustig, er komt weinig uit mijn handen... Moest eigenlijk (thuis) werken maar ben maar wasjes aan het draaien en internetten enzo. Ga in november met een vriendin naar Thermae 2000 en heb nu heel erg zin om het Thermae hotel erbij te boeken, om mezelf te verwennen! (We zijn al 2 x eerder geweest maar dan namen we een goedkoper hotel).

Laat het maar over me heenkomen allemaal en hoop dat het meevalt!

Je hoort het wel!

Caroline

Geplaatst

Wat fijn toch dat jullie meeleven... Ik zit nu de hele tijd te gapen en ga zo mijn bedje in, maar helaas zegt dat gapen niks en kan ik toch nog lang wakker liggen. Ik ben altijd een denker/piekeraar 's avonds in bed en nu is er van alles om over na te denken natuurlijk!

Welterusten!

Caroline

Geplaatst

Spannende dag voor Caroline!!!!!!!!!! Ben vroeg wakker op mijn vrije dag dus zal de hele dag aan je denken, dat alles maar perfect mag verlopen en vooral het herstel super snel. Zal er een kaarsje voor branden.

Geplaatst

Geeft niks beetje zenuwachtig is niet verkeerd. Vraag je gewoon een rustgevend tabletje haha. Nee grapje.

Hou je goed!!!!!

Geplaatst

Hallo Caroline,

Lees dat je vandaag voor je operatie moest, hoop dat het goed gegaan is en dat je herstel spoedig zal verlopen.

Hoe gaat het met de andere pauzemeisjes?

Voor ons begint het nu toch op te schieten. Moest vandaag voor een chlamydiatest naar het AMC. Toen ik op de afdeling liep, wist is zeker dat ik er weer klaar voor was!

25 november gaat de eerste spuit er alweer in. Nu maar hopen dat het geen rode kerst, maar een knallend nieuw jaar wordt!

heel veel sterkte allemaal.

liefs, Gerda

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden