Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 3,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Noor, wat fijn te lezen dat het goed is geweest en een zeer mooi aantal eicellen zeg, wordt nu spannend aankomende maandag maar so far so good!! veel succes!

Celene jij ook!

liefs

Babeth

Geplaatst

Hi noor!

Ik was je al even aan het volgen: mooi hoor! 13 eicellen! Ben erg benieuwd naar je uitslag maandag!

Groetjes,

Ivfsh

Geplaatst

he noor..

super zeg!!!! hopelijk krijg je maandag mooi nieuws!!!!!

Gabrie...ach...ik sport al jaren...hihihi...het zit er bij mij gewoon in...en de laatste 5 jaar zoiets ben ik aan het lesgeven begonnen....op dit moment 2 uurtjes in de week, maar dat was vroeger (2 jaar geleden zoiets) 5-6 uur per week...maar dat werd me op een gegeven moment teveel...vóór het fitness/groepslessen heb ik eerst iets van 22-24 jaar aan wedstrijdzwemmen gedaan...niet op nationaal nivo, maar wel op provinciaal nivo......

wat de alcohol betreft...zodra ik idd aan de behandeling begin, dan is de alcohol een big No-no...nu drink ik zowieso al niet zo vaak/veel, heb toevallig nu al een paar weken achter elkaar een feestje in het weekend, of een uitje met het werk...wel zo fijn om even lekker te kunnen genieten, zonder dat ik aan een behandeling hoef te denken...

Wannebemom...ach nee....niet ontdooid...balen zeg....in augustus zie ik ht intake gesprek...hoop dat ze je hier verder kunnen helpen...ik hoor in ieder geval goeie verhalen en dat is ook een van onze redenen geweest om in DD verder te gaan... succes meid en sterkte met deze toch wel vervelende klap...

fijne avond verder!!!

liefs,

nico

Geplaatst

Noor, Wow wat een mooi resultaat! Hopen op een paar goede bevruchtingen!

Voor de andere meiden, ik moet nog even de afgelopen dagen bijlezen. Kom later weer even terug. Kom nl nu net thuis uit mijn late dienst waarbij ik dus ook nog eens moest overwerken.......ga dus zo lekker mijn mandje in.

Geplaatst

Noor wat een topscore. Na hoeveel dagen krijg je de tp 3 of 5.

Wannabemom wat erg. Heb je al een afspraak in dd gemaakt?

Wij gaan zo naar een keltischmidzomerfestival vorig jaar ook geweest. Ben benieuwd of het net zo Gezellie is. Moeten alleen 2 uur rijden wat een end maar goed.

Geplaatst

@Noor: Wat een mooie oogst meid! Ik ben trots op je! Op naar maandag, ik blijf voor je duimen!

Ik heb vanacht pregnyl gezet. Morgen ben ik aan de beurt. Super spannend!!! Ik heb er zon zin.

Ik hou t kort want ben over de grens :P

Liefs

Geplaatst

Hoi Celene

Ik weet niet of je dit dan nog leest, maar ik wil je heeel veel succes wensen en een mooie oogst.

Je hoeft je geen zorgen te maken, je zult je geen minuut oncomfortabel voelen daar. Het gaat allemaal gesmeerd.

Laat je het weten zodra je je weer goed geneog voelt?

Toi toi toi

Noor

Geplaatst

Raba als ik een tp heb, dan is het op dag 5. Donderdag as.

Heel veel plezier op het festival!!

Groetjes

noor

Geplaatst

Celene ik wil je alvast heel veel succes wensen en inderdaad, het gaat er lekker relaxed aan toe in DD.

Noor, je hebt een tp hoor donderdag.....

Geplaatst

Hoi meiden,

Dank jullie wel voor de steun. Wij waren lekker een weekendje in Dland bij vrienden. Flink geshopt en heerlijk like old times over de kermis geslenterd. Nu weer lekker thuis, dat is dan toch ook wel lekker.

Morgen punctie, ik laat het gewoon over me heen komen. We moeten er mogen om 10.30 zijn en om 11.00 is de punctie.

Noor: Hoe voelde je je toen je uit de narcose kwam? Had je nog veel last van je buik? Ik moet namelijk altijd nog 2 dagen bij komen na een punctie hier in Nl. Ik hoop dat ik dinsdag gewoon weer kan werken. Jij hebt donderdag zeker een tp, dat voel ik gewoon. En ze moeten ook 9 maanden blijven plakken!

twinklestar: Mag jij niet morgen al testen? Superspannend ik duim voor een posi test!

Babeth: Bijna zover voor jou he meisje? Dan kun je je kleine hummel lekker in je armen nemen! Hopelijk mogen wij dat ook allemaal meemaken.

Liefs C

Geplaatst

Hoi celene,

Ik voelde me na de punctie nog wat slaperig, in de auto naar huis had ik niet zoveel praatjes haha, ik heb echt nagenoeg geen last gehad, erg fijn! Ook wel lekker dat jij dinsdag pa hoeft te gaan werken!

Voor ons nog een paar weekjes ja, af en toe wat onwerkelijk en spannend! Meid ik hoop ook dat jullie allen gaan volgen!!

Twinklestar mag jij morgen testen? Heeeeeel veel succes!

Geplaatst

Ik lees af en toe nog een beetje mee (want ook een succesnummer van dd!) en wilde toch even reageren nu:

@wannabemom: Ik snap wel dat je niet meer teleurgesteld wil worden, na al die pogingen. en het adoptietraject biedt wat dat betreft iets meer zekerheid op het krijgen van een kleintje. toch wil ik je dit meegeven: een eigen kindje is toch heel anders dan een adoptiekindje, adoptie kan weer heel ander verdriet en teleurstelling met zich meebrengen...(mijn vriend is geadopteerd dus ik krijg nu wel e.e.a. mee van wat het met zich mee kán brengen, m.n. wat betreft binding) .

Na 2 mislukte icsipogingen voor een brusje zijn wij naar dd gegaan, gewoon om eens te kijken wat Scholtes ons meer of anders kon bieden. Die eerste afspraak was sowieso heel interessant om eens te horen wat hij over het hele verhaal te zeggen had. Dat eerste gesprek is niet heel duur, levert veel informatie op en op het hele adoptietraject maakt die ene maand ook niet veel uit. Nadat je alle info van scholtes hebt wat betreft vooruitzichten, behandeltraject, kosten etc, dan kun je pas een goede afweging maken denk ik.

Maar goed, ik kan natuurlijk niet in jouw hart kijken ;-). en de beslissing zullen jullie helemaal zelf moeten nemen. Heel veel succes daarmee!

Heel veel succes

Geplaatst

Hoi Celene ikvoelde me goed hoor na de tp, heb altijd weinig last van narcoses.

Deze punctie geeft mij iets meer na"gevoel" dan vorige puncties.(pijn kan ik het niet echt noemen, maar langer dan een kwartier lopen gaat moeizaam.

De reden kan zijn dat ik het normaal zonder verdoving doe en dat ze dan iets voorzichtiger te werk gaan, of het ligt aan het feit dat mijn li eierstok weer verstopt heeft gezeten, dan moeten ze soms behoorlijk porren metdie stok. Of omdat het er meer waren dan normaal. Anyhow ben wel blij dat ik vandaag geen grote sprongen hoef te maken maar heb wel gewoon met mijn hummel gewandeld en boodschappen gedaan hoor. Niet de moeite waard om een paracetamol te nemen ofzo.

Ps leuk toch ouderwetse kermis!

Babeth, je moet natuurlijk niets maar ik wil wel je kleintje zien hoor!!! Gaat je man toevallig een fotootje op de site zetten of vind je dat te prive. Snap ik hoor. Alleen ik denk dat het hele forum zo met je meeleeft dat iedereen het bewijs wil zien!! Het gaat hard ineens qua tijd he?!

Groetjes

noor

Geplaatst

.

Noor wat goed 13 eicellen!!! gaan je eicellen na de pkd en bevruchting in de broedstoof?

Weet jij ook zo wat PKD kost??? ik heb het wel geweten maar kan het nu nergens meer vinden.

weet wel dat als het in Bonn kan je een vast bedrag hebt, geloof ik, maar als Bonn dicht is dan moet het ergens anders waar het per eicel is.... dan kan het aardig oplopen.

Ik ben met het kosten plaatje bezig...., want we hebben van de verzekering gehoord dat we maar 900 euro vergoed krijgen :mad:. Nu nog uitzoeken of het haalbaar is voor ons.

we krijgen maar 80 % van het nederlands tarief. ik moet nog uitzoeken of die 900 euro dan wel klopt.

als ik alles bijmekaar optel kom ik wel op 5000 euro..., is wel erg veel. Nu hebben wij ook veel extra dingen bij de icsi zoals ismi, sprem fitt test, PKD, dus tel maar uit. Manlief heeft veel DNA fragmentatie, dus kan ook niet bezuinigen op de ismi.

ik wordt er een beetje verdrietig van.

liefs joske

Geplaatst

Hoi dames,

Noor, ik zal tzt wel en fotootje plaatsen hoor, er staan ook foto's van de babykamer in het augustus topic.

Joske wat een bedragen hè...jeetje... Voor de imsi kom je op maximaal €900 uit, en als er minder eicellen zijn dan minder... Maar ja, de rest natuurlijk...Miss jen is de imsi niet nodig als de sperm fittest goed is?

Geplaatst

Ja het ging idd per eicel omdat ik een punctie in het weekend had moesten ze naar polaris ipv bonn. Ben benieuwd hoe veel er uiteindelijk opgestuurd zijn van de 13. Niet alles wordt normaal bevrucht, bij ons vallen er altijd wel een aantal af. Bij 10 stuks is het 764 euro en bij 11 staat op aanvraag. Het starttarief is 434 bij 1 embryo en dat loopt dus met 40 euro ofzo op naar 764 euro bij 10.

Maar 900 euro vergoed? dat kan toch bijna niet? Maar nu je het zegt kostte het in rotterdam volgens mij 1250 euro (via zwijndrecht) maar zeker weten doe ik het niet hoor.

Pfoe 5000 euro, das veel zeg. Ik heb het nog niet uit durven rekenen... Het was net een auto, alle opties die er zijn hadden we nodig PKD, embryoscoop,cryopreservatie imsi pffff

Nu maar hopen dat succesvol gaat zijn.

Sterkte met rekenen en de beslissing.

groetjes

noor

Geplaatst

@yola; bedankt voor het reageren. Adoptie is inderdaad niet zomaar iets. Ik denk ook dat je het geadopteerd en afgestaan zijn je hele leven met je mee draagt.

Omdat ik zelf gewoon 2 ouders heb is het denk ik bijna onmogelijk om precies te weten wat het inhoudt. Maar we proberen wel zoveel mogelijk te lezen en informatie te

krijgen over adoptie. We hebben ook al de verplichte adoptie-cursus gehad. Dus we zijn al ruim 1,5 jaar bezig met de procedure en met wennen aan het idee dat we gaan adopteren.

Maar adopteren is inderdaad niet een beslissing die je zomaar even neemt. We hebben er al heel veel met zijn 2tjes over gepraat. En ook met geadopteerden en adoptie-ouders. En het zijn niet altijd rooskleurige verhalen. Maar aan de andere kant is dat met biologische kinderen ook heel vaak niet.

In ieder geval gaan we wel nog zeker naar dusseldorf. Al is het alleen maar om te weten of er bij ons iets afwijkends gevonden wordt. En of dan nog een poging gaan

doen zien we dan wel weer.

Geplaatst

Het is niet eerlijk wij allemaal willen zo graag kinderen. En we moeten er zoveel voor doen en als het dan niet lukt moeten we er veel geld tegengooien. En andere die het niet willen en verdienen krijgen ze zo. Wij hebben ons ook voor adoptie ingeschreven. Maar komen er achter dat zowel ik als mijn man te zwaar zijn en dan mag je niet adopteren. Zo oneerlijk allemaal. Sorry moest het even kwijt

Geplaatst

Celene, succes met de punctie!!

Raba, lees net je berichtje over adopteren en te zwaar zijn.......dat meen je niet.....wat een onzin. Alsof dit iets zegt over de liefde die je aan kindje kan geven. Helemaal terecht dat je dit oneerlijk vind......pff. Ik heb zelf helemaal geen ervaring of kennis mbt het adoptieproces, maar het klinkt ook behoorlijk zwaar en emotioneel.

Ik was trouwens ook benieuwd wat de kosten voor de embryoscoop zijn. (kan ik die ook bij het totaalplaatje van imsi, icsi, ah gaan zetten)

Geplaatst

Goeiemorgen dames,

Celene...heel veel succes vandaag met de punctie!!! op naar een mooie oogst!!!

Noor...je hebt donderdag gewoon de tp :happy:....geen twijfel!!

Raba...ik lees het niet goed!?! te zwaar voor adoptie??? sorry...maar dit vind ik te ver gaan...alsof alleen lichte mensen dan recht op adoptie hebben...bah bah...het is al zo zwaar met het hele mmm-gebeuren en dan krijg je ook nog eens dit erboven op....sterkte meid...en een dikke knuffel!!

Twinklestar...kun jij deze week niet idd testen???? spannend...hoe voel je je???

Joske...ai...dat zijn wel hoge kosten....mss kun je proberen om de meds bij elkaar te sprokkelen hier??? scheelt weer een stuk in de kosten...ben er zelf ook nog mee bezig, maar nog niet zo'n succes...hihi....maar heb nog een kleine 3 maanden te gaan...

hier een lekker relaxed weekend gehad...zaterdagavond feestje van mijn neef en zijn vrouw...25 jaar getrouwd...was errug gezellig en met de roseetjes is het gelukkig ook meegevallen...hihihi...flink gedanst en veel gelachen...

zondagochtend club-yogalesje gegeven en 's middags op bezoek bij een vriendin die vandaag met haar zoontje en nog twee vrienden op vakantie gaat...onverwacht nog samen uiteten gegaan...heerlijke, maar oh zo foute, hawaiischnitzels met roomsaus gegeten en frietjes met mayo en een salade erbij gegeten en daarna nog een overheerlijke aardbeien-ijsbeker....mmmm...mijn buikje stond behoorlijk gespannen toen we thuis kwamen...hahahah...maar het was wel gezellig...:-)...vandaag weer een strenge dag...of streng...een compenseerdagje...

fijne dag allemaal!!!

liefs,

nico

Geplaatst

Joske, ik ga er wel vanuit dat als de verzekering de ivf behandeling vergoedt, al is dat maar 900 euro, dat dat exclusief de medicijnen is. Die vergoeden ze apart. Toch??

Twinkel heb je al opnieuw getest! Ik blijf voor je duimen meis

Celene nogmaals veel succes!!

Raba, ik kan niet geloven wat ik hoer lees. Maar je zou het anders niet opschrijven. Ik snap hier helemaal niets van! Wat een onrecht. Alsof dat jullie liefde in de weg staat. Heeft nog nooit iemand dat aangevochten? Dat is toch discriminatie? Ik zou er wel een rechtzaak over durven aanspannen. Kan me niet voorstellen dat een rechter dit niet van tafel veegt...

Nico, als het bij mij lukt dan heb ik nog een grote berg menopur in de kast. Ik hoop toch zo dat ik het weg mag geven!

Het klinkt gezellig je weekend. En ach je sport die hawaischnitzel er wel weer af.

Vandaag gaat miep bellen, ik hoop met goed nieuws. Spannend.

Groetjes en een fijne dag

noor

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden