Ga naar inhoud

Dagboek van Sofie

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Je maakt het wel heeeel spannend Sofie! voor ons, maar zeker voor jezelf.

Ik kan me wel voorstellen dat je een negatief bericht het liefste thuis hoort, maar toch. Zoals je schreef hoe je vriend reageerde krijg ik het idee dat het wel goed zit maar wil je geen valse hoop geven natuurlijk.

liefs, Stéphanie

• Reacties 317
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

wat een thriller...

hij kwam net online en zei dat ze nog niet hebben gebeld

ik geloofde hem niet maar allé

nu ging mijn gsm en is het het ziekenhuis, dat haat ik dus hé, heb hen gezegd dat ze hadden beloofd mijn man te bellen en dat ik het nu niet wilde horen

die mevrouw zei heel vreindelijk dat ze mijn man ging bellen

maar ja nu weet ik dat hij het tussen dit en 5 minuten weet

damn heel mijn zen toestand om zeep (en die van jullie ook :) )

ik ga door en zie jullie straks x

Geplaatst

Oh Sophie, wat maak je het spannend! Heel veel succes straks, ik hoop dat jouw mannetje al een vreugdedans aan het doen is!

Geplaatst

hey meisjes...

ik vrees dat vandaag voor ons allen een slecht nieuws dag was, ook ik heb negatief getest. Er zijn waarden terug gevonden maar veel te weinig om van een zwangerschap te spreken. Volgende maandag wordt ik terug onderzocht om te zien of alles is genormaliseerd.

ik weet niet hoe ik me voel, vrij sterk nog maar ik ben zo ongelooflijk kwaad en teleurgesteld. waarom wij niet en zoveel krapuul wel? sorry dat ik het zo hard zeg maar sommige mensen worden zwanger van naar elkaar te kijken en sommige mensen verdienen geen kinderen en hebben er toch een groep rondlopen.

Liefst wil ik gewoon het nieuws klasseren en doorgaan maar zo werkt het niet ... het verdriet moet eruit. Mijn man klonk kil aan de telefoon, niet naar mij maar in t algemeen, ik denk dat hij beetje is dichtgeklapt...

nu moeten we beslissen wat we doen, een langere pauze, starten met adoptie zodat procedure al wordt gestart of meteen gaan voor IVF 3...

stof tot nadenken...

bedankt voor de steun

Geplaatst

Oh nee Sofie, jij ook negatief...

Pff en dan heb je de hele dag hier in spanning op zitten wachten..

Vind het echt heel erg voor je meid..

Wat een grote teleurstelling weer, laat al het verdriet en alle woede er maar uit komen, vaak lucht dat ook wel op.

En je hoeft nu nog niets te beslissen, neem echt de tijd hiervoor, soms lucht een pauze echt wel op en dan heb je ook echt even tijd om alles weer op een rijtje te krijgen en vaak weet je dan wel wat het juiste pad verder wordt.

Veel sterkte en liefs,

Kim

Geplaatst

heey sofie,

wat een domper... ik had eigenlijk stiekum wel gehoopt en verwacht op een positieve test...

ik zou het ook even niet weten hoor de tranen zullen vanzelf rijkelijk gaan vloeien vrees ik, maarja het zijn pleisters voor de ziel dus huil maar lekker uit en laat je goed verwennen.

liefs mamalou

Geplaatst

ach lieve sofie,

nou dat had ik echt niet verwacht. ach lieverd toch! tsja wat kan ik nog zeggen dat jou kan helpen? heel veel sterkte meid en ook voor je man. huil maar even lekker uit met z'n tweetjes als hij straks thuis komt. wat een domper. ik laat je morgen mijn uitslag weten, maar ik reken ook op een domper.

er is nu even geen troost voor je, behalve dat jullie er dit weekend over gehad hebben, en dat jullie samen het allerbelangrijkste zijn.

hou je taai

x leonore

Geplaatst

dank je meisjes...

we, mijn man en ik hebben besloten om ons vanavond te verwennen en heerlijk uit eten te gaan. we genieten daar allebei veel van en ik vind het heerlijk om dan een beetje te babbelen...

verder zien we wel

door het feit dat er (voor het eerst) iets gemeten is in mijn bloed kan het natuurlijk zijn dat ik zwanger was en miskraam heb gekregen. allé miskraam je begrijpt wat ik bedoel.

misschien is die dan weer gerelateerd aan de ongelooflijke pijn woe/do

wie zal het zeggen...

nu even triest zijn en troost zoeken en heel binnenkort er weer tegenaan

Geplaatst

Nee nee nee!!! Damn... wat een k*tdag vandaag!

Laat de waterlanders maar even lekker gaan en geniet van jullie etentje.

Sterkte meis!

Geplaatst

Oh nee, Sofie! Wat vreselijk voor jullie! Ik had t zo gehoopt voor jullie!

Huil maar lekker uit meis en probeer deze domper een plekje te geven!

Liefs, Jane

Geplaatst

He gatverdamme Sofie, dit is wel het laatste wat ik je toe zou willen wensen. Spijtig en slordig dat het ziekenhuis zo heeft gehandeld.

Ik wens jullie heeeel veel sterkte toe.

liefs, Stéphanie

Geplaatst

Sofie wat een `piep` nieuws. Ik had echt geadcht dat jij wel positeif zou testen omdat het al 17 dagen (als ik met niet vergis) na je TP zat. Het blijft iedere keer weer een zware mokerslag. De keuze is erg moeilijk, denk er rsutig samen over na. Nu eerst ff relaxen en alles op een rijtje zetten. Eet smakelijk.

Liefs Linda

Geplaatst

Jee net als iedereen had ook ik een andere uitkomst verwacht, wat een rotnieuws weer, heel veel sterkte.

Geplaatst

Hi Sofie,

wat jammer dat het niet gelukt is. Neem de tijd om het te verwerken, het is moeilijk, ik weet het. Wens je heel sterkte.

Liefs Luna

Gast Butterfly
Geplaatst

Pfffff, ik word helemaal triest van zoveel slecht nieuws op 1 dag.

Ik hoop dat je samen met je mannetje de tijd neemt om dit te verwerken. Veel praten lucht op en weer samen de neuzen dezelfde kant uit krijgen voor een volgende richting te kiezen.

Wat het ook wordt; samen sta je tenslotte sterk !!

Huil maar goed uit, samen met alle boosheid erbij .... dit is toch ook weer in en in triest!

Geplaatst

Ach Sofie... kreeg écht kippevel en koude rillingen; jij ook weer negatief.

Wat ís dat toch met ons, hé?! De meesten hier op dit forum hebben toch wel meerdere teleurstellingen te incasseren... 't Komt zo hard aan, hé?

Inderdaad is er stof tot nadenken; voor jullie en voor ons hier (mijn man en ik) net zo. Mijn man is zó teleurgesteld, ik vind dat nog verdrietiger om aan te zien en nog zwaarder te dragen dan mijn eigen verdriet.

Nou ja, 't is een kl#te testdag vandaag... Spreek je snel weer.

Hou je haaks!

Geplaatst

Hey Moon,

Ik begrijp je. Soms vraag ik me af hoeveel een mens kan dragen en hoe vaak je je kunt opladen voor nieuwe hoop. Mijn man geeft toe dat zijn vertrouwen van "het komt wel goed" barsten begint te krijgen. Hij krijgt het moeilijker... Ik vind dat ook moeilijk om te zien.

We zijn gisteren heerlijk gaan uit eten in ons lievelingsrestaurant en hebben er heerlijk van genoten, gepraat, gelachen en ook wel eens stilgestaan bij ons verdriet. Ik ben ontzettend trots op hoe we deze IVF samen zijn doorgekomen, vorige keer waren we uit elkaar gegroeid, verwerkten we het ver van elkaar maar nu staan we dichter bij elkaar dan ooit en dat is wel fijn :)

Ik moet dus maandag ek op controle en dan zien we verder. Waarschijnlijk maken we afsprraak met gyn en doen we nog 1 poging voor de zomer. In april is Thibaut jarig en in mei doet hij zijn eerste communie, ik wil niet in mmm zitten dan dus ik hoop dat we in juni poging 3 kunnen doen. We zien wel... aangezien ik een unexplained ben hoop ik nog altijd op een natuurlijke zwangerschap, wie weet :)

Vraagje, gaan jullie aan de pil na een mislukte poging, bij ons "moet" dat om je lichaam terug te laten bekomen maar ik heb er geen zin in, ik wil elke kans grijpen...

Geplaatst

hoi sofie,

ik was gisteren helemaal een beetje van slag van alle uitslagen. vooral bij die van jou. Je doet er ook zoveel voor, en dan weer zo'n klap. gelukkig wordt jullie relatie er wel sterker door, en vinden jullie elkaar juist.

x mamalou

Geplaatst

hey meisje, das lief... ik begrijp het wel. Er zijn mensen die hier ook al met mij zitten van in het begin en natuurlijk vind je aansluiting met de nieuwe meisjes maar die meisjes die hier zitten en met wie we al zoveel lief en leed hebben gedeeld hebben wel een speciaal plaatsje in ons hart.

Ik voel me vrij goed, maar zal mijn klappen wel krijgen bij de meest domme zaken.

We zien wel wat de komende week brengt.

Ik duim voor jou meid, ik hoop dat jij een prachtige, stralende zwangere bruid bent !

Geplaatst

Hi Sofie,

Jeetje meid, elke keer weer die harde klap.

Gelukkig kunnen jullie het verdriet samen verwerken.

De MMM voor het zwanger worden vraagt ook heel veel van een relatie, mijn man en ik hebben het afgelopen jaar ook geregeld mot gehad, soms over de stomste dingen.

Ik ben blij voor jullie dat jullie het gisteravond samen verwerkt hebben met een heerlijk diner. Tuurlijk zal de verdriet er niet minder van worden, maar het samen verwerken is toch wel erg belangrijk....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden