Ga naar inhoud

Mamalou's 2e IVF avontuur

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Zo, is dat.

Prik zit er in, prikken zit er op.

Morgen een dagje niks en woensdag een mooie oogst aan follikels. Meer kun je niet doen, meis... Goed gedaan!

• Reacties 259
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Mamalou, heel veel succes woensdag. Hopelijk een goed resultaat!!!!

Ik moet nog even op mijn ongesteldheid wachten, voordat ik kan gaan beginnen met de medicatie.

Groetjes,

Gorgi

Geplaatst

HI Saskia, het spuiten zit er alweer op! Nog 1 dagje en ze kunnen de eitjes alweer ophalen! Heb je pijn?

Ik duim voor je morgen!

Geplaatst

hi mamalou,

heel veel succes morgen! gelukkig mag je vroeg - kun je de rest van de dag een beetje bijkomen. en dan misschien zaterdag of maandag de tp? dat hoor je later natuurlijk pas. spannende week! kom er maar lekker bij op ons wachtbankje! 8 is een hele mooie score! daar zitten toppers bij.

hou je taai,

x leonore

Geplaatst

Hoi Saskia,

Dat gaat goed zo !! Ik hoop dat het morgen allemaal soepel verloopt en dat je later in de week je kan voorbereiden op je TP !!

Rustig aan en hou de moed erin !

Groetjes, Sjanny

Geplaatst

hey meiden,

bedankt voor alle lieve steun. en niet alleen nu :)

ik heb geen pijn, wel heeeeel zere borsten en mijn buik is heel bol. verder geen pijn. Met vlagen ben ik bloednerveus voor morgen, maar soms is dat weer weg, en dan denk ik ;hoe dan ook gaat mijn vriend morgen met een kistje naar het VU' dus het is even pijn lijden.

Daarna ga ik me weer voorbereiden op de volgende spannende momenten; bevruchting, deling, hoeveel embryo's terugplaatsen, de terugplaatsing, en daarna....

nouja, ik heb het gelukkig heel druk dus de tijd vliegt!

tot morgen!

liefs mamalou

Geplaatst

hey mamalou, heel veel succes gewenst voor morgen!

we duimen voor een goed resultaat!

laat je morgen maar lekker verwennen door je mannetje!

Geplaatst

hoi meiden,

nou, vanmorgen punctie gehad van 8 follikels. Er zijn 7 eitjes gevonden. Vandaag met ICSI worden ze bevrucht. Zaad was goed. dus we kunnen vol vertrouwen op naar de volgende stap!

ga nu even lekker op de bank hangen :)

x saskia

Geplaatst

Goed nieuws, 7 eitjes!!

Viel het mee, de punctie?

Nu maar hopen en duimen dat het allemaal mooie embryootjes worden!!!

Rust lekker uit!!

Geplaatst

hi Sas, hartstikke goed. gefeliciteerd. nu lekker uitrusten. goed resultaat hoor! daar zitten toppers tussen. tot snel op het wachtbankje, nu nog maar een paar daagjes voordat jij er ook zit...

x leonore

Geplaatst

Mooi zo, Saskia! Wat een verschil met vorige keer ook, hé (gelukkig)?!

Zaterdag evt. tp??? Wanneer hoor je meer?

Kom maar snel richting wachtbank!

Hoop dat het een beetje goed met je gaat en dat je lekker verwend wordt!

Geplaatst

:angel8:

Hi saskia, wat een goed nieuws, 7 mooie eitjes! Hoe gaat het met icsi bellen ze je dan ook morgen hoeveel er zijn bevrucht of ?

Rust jij nu maar heerlijk uit en dan horen we snel meer. Binnenkort lekker zwanger op jullie grote dag!

Geplaatst

he lieve meiden,

ik heb nog best pijn, dat had ik niet verwacht. heb mezelf ook geen tijd gegund om te slapen, maar dat gaat wel snel gebeuren!

ik heb vrijdag een belafspraak en dan hoor ik hoeveel eitjes er bevrucht en gedeeld zijn. ik had ook wel verwacht dat ik morgen al wat info had, maarja. geduld ;)

zaterdag hopelijk de terugplaatsing. ben heel benieuwd hoe dat gaat. Wij willen nog steeds graag 2 als dat mogelijk is, maar laat ik niet op de zaken vooruit lopen!

mijnbaby hoe gaat het nu met jou? hoe was je tweede FM?

Sofie, al wat meer vertrouwen nu? ik heb wel vertrouwen dat het goed komt hoor!

Leonore, ik las vandaag dat 3 van de 3 eitjes zijn bevrucht! dat is echt mooi! Ik kom snel bij jullie zitten,

Vanessa, jouw geduld wordt ook lekker op de proef gesteld!

nou meiden, tot snel!

liefs sas

Geplaatst

Wauw Saskia!

Dat is nog eens goed nieuws!! Wij gaan duimen voor je voor een paar mooie emmy's.

Doe rustig aan en laat je lekker verwennen door je hubbie..

Hoop je snel te zien op het bankie!!

Geplaatst

Hi meisje, hoe voel je je vandaag? Ik heb een beetje meer vertrouwen ja, denk dat ik vrij rustig ben. Ben volgens mijn man wel heel erg lastig en ook best emotioneel maar het gaat.

Af en toe wrijf ik over mijn buik en dan denk ik, zouden ze er nog wel zijn... maar ja daar heb ik nog veel geduld voor nodig

Geplaatst

hey sofie,

lijkt me ook heel erg spannend hoor! en je kunt er nu niets meer aan doen, behalve die irritante bolletjes innemen, echt vreselijk vind ik ze, hoop dat het went!

ik heb nog steeds behoorlijke pijn in mijn buik. ben ook nog niet naar de wc geweest voor een grote boodschap en plassen doet ook best zeer nog.

verder vond ik de punctie ook best gruwelijk, maarja, als het een mooie uitslag krijgt vergeet je de pijn zo! alleen als er geen mooie uitslag is, hoopt het alleen maar op vrees ik...

mijn zus was mee en we hebben na de punctie heel intiem gepraat. was heel bijzonder. Mijn man (ik noem hem maar alvast zo, want het voelt ook zo) moest gelijk door naar het VU waar ze op hem wachtten, nouja, liever gezegd op de eitjes en het zaad.

nou, hou je een plekkie vrij op het bankje naast je? kunnen we lekker keutelen :)

x mamalou

Geplaatst

Hey spannend he meid, vandaag weten we hoeveel mooie emmies je hebt. Ik duim alvast voor je... het zou zo mooie zijn he heerlijk zwanger trouwen met de man van je leven! Het is wel zo dat je door die fertiliteitsproblemen met sommige mensen veel intiemer gaat praten, van een aantal weet je dat het niet aan hen is besteed maar er zijn er van wie je onverwachts heel veel steun krijgt en dat heeft me wel verrast. Er zijn ook mooie dingen aan ons wachten. Ik denk dat je als koppel ook net iets meer hindernissen moet nemen en moet leren dat je verdriet anders verwerkt. het verruimt je blik

succes meisje straks en er is zeker een plaatsje vrij hoor, we hebben een stevige en extra lange wachtbank!

Geplaatst

hoi meiden,

Ik hoorde om 10 uur dat we een terugplaatsing hebben. maar in plaats van erg opgelucht maak ik me druk over hoeveel embryo's er zijn gemaakt! Ik heb het VU nog een keer gebeld en ze zeggen het pas bij de terugplaatsing!

ik moet maar proberen vertrouwen te hebben dat daar een reden voor is, want het komt nu over op onnodig in spanning laten....

anne, weet jij wel hoeveel emmies?

x saskia

Geplaatst

hey sas ik denk dat je wat overstuur bent er staat tp 28/3 ;-) maar ik neem aan dat het dus morgen is. Ja meid dat is wel kl*te he. Ons hebben ze bij telefoontje gezegd hoeveel bevrucht maar hoeveel er overblijven om terug te plaatsen / in te vriezen zeiden ze idd bij tp zelf.

pff wat een miserie, nu stel je je nog meer vragen! Hoe blijft een mens zich altijd opladen om te hopen ?!

Dikke knuffel en morgen brand ik alvast veel kaarsen

Geplaatst

Hopelijk hoor je morgen goed nieuws wat betreft de terugplaatsing. Ik las dat je er twee wilde. Ik zal duime dat dat ook gaat gebeuren en wie weet nog wat cryo's???

Ik ben nu begonnen met het puffen: 14 dagen lang. Niet echt iets ergs deze 14 dagen, maar we fijn dat ik kan beginnen.

Succes morgen.

Groetjes,

Gorgi

Geplaatst
hoi meiden,

Ik hoorde om 10 uur dat we een terugplaatsing hebben. maar in plaats van erg opgelucht maak ik me druk over hoeveel embryo's er zijn gemaakt! Ik heb het VU nog een keer gebeld en ze zeggen het pas bij de terugplaatsing!

ik moet maar proberen vertrouwen te hebben dat daar een reden voor is, want het komt nu over op onnodig in spanning laten....

anne, weet jij wel hoeveel emmies?

x saskia

Probeer het liever om te draaien, meis... Je hebt maar 1 embryo nodig voor tp en zwangerschap en die ene embryo is er, anders bevestigen ze je tp niet... Alles daarboven is een kadootje.

Ik heb wel eens begrepen dat het ziekenhuisbeleid van elk ziekenhuis weer anders is. De één vertelt al wel wat over de telefoon, de ander niet.

Ook blijven ze de deling tot aan het moment van tp volgen (hadden ze bij ons ook gedaan) en beslissen ze soms dus ook pas écht op het laatste moment hoeveel er geschikt zijn voor tp en hoeveel ze willen terugplaatsen. Bij onze eerste IVF hebben ze dit verhaal ook letterlijk aan ons uitgelegd.

Ben benieuwd of er 1 of 2 teruggeplaatst gaan worden: succes, al stelt tp an sich weinig voor...

Geplaatst

hoi meiden,

nou, ik ben weer wat bedaard, was helemaal hyper vanmorgen! heb lekker de hele dag op de bank gehangen en buikpijn zakt langzaam weg. drink gewoon veel meer dan eerst...

@gorgi: pufse!

@ moon: je hebt helemaal gelijk! ik had mezelf nog zo voorgenomen om blij te zijn met wat ik krijg. het komt denk ik omdat de punctie me best tegenviel en ik dit niet nog een keer wil meemaken... we zien morgen wel!

@ sofie, morgen zit ik naast jullie op het bankie! hoe voel je je nu?

x sas

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden