Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Coole fotos! Super! Wat zijn ze alweer groot he, en wat een ontwikkelingen allemaal .

Ook hier wekelijks wel wat nieuws, het is zooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo geweldig, ik ben nog steeds helemaal in de wolken met mijn wolkjes.

In t ziekenhuis was alles goed, geen beenlengteverschil meer van Lieke. Ze stonden nog onder behandeling/ toezicht van de kinderarts maar zijn bij deze officieel ontslagen.

Verder geen nieuws. Ik wacht op de lente!

liefs van mij,

lentezon

• Reacties 669
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi gelukkige lotgenoten,

Ik kom me nu ook melden, want ondertussen alweer bijna 8 weken verder met onze boys en langzaamaan komt er een schema (lees handigheid) in de dag en nacht.

Ga proberen tussen de 'gestolen' uurtjes deze topic uit te lezen, want jullie zijn ondertussen doorgewinterde tweelingmoeders waar ik nog veel van kan leren.

Na een zwangerschap van 33 weken en 5 dagen zijn onze wondertjes geboren en hebben zij nog 2 weken in het ziekenhuis gelegen. Ze waren toen in staat om elke 3 uur een flesje leeg te drinken en zichzelf warm te houden. Nou.... en dan begint het feest!!

Geen idee of jullie lijstjes hebben bijgehouden v.w.b. de voedingen, ik heb dat wel gedaan omdat ik een mega chaoot ben en naast flesvoeding ook nog borstvoeding geef. Ik weet anders niet wie nu de fles heeft gehad en hoeveel... vandaar. Onze boys zijn ondertussen 8 weken oud en zijn de 50 cm gepasseerd en 3,5 kilo schoon aan de haak. Volgens de flesvoeding zouden ze nu op 5 voedingen van 120 ml moeten zitten, maar dat redden ze niet. We geven ze nu 5x 90 en daarnaast borstvoeding (zo'n 3 a 4 keer) en met deze voeding komen ze ongeveer tussen de 200 en 300 gram per week aan. Is dit vergelijkbaar hoe het met jullie twins is vergaan? Ben bang dat ik ze te veel geef.......

V.w.b. het schema, Sietse houdt zich nog steeds aan het ziekenhuisschema van om de 3 uur, maakt niet uit hoeveel je er in giet hij blijft om de 3 uur komen. Sjouke daarentegen zit nu netjes tussen de 4 en 5 uur. Door deze verschillen ben ik dus erg druk met voeden en da's lastig. Enig idee hoe ik Sietse van zijn 3 uur schema af kan krijgen?!? Laten huilen?!? (niet mijn optie overigens) of een hogere dosering voeding (ben dan wel bang dat hij gaat spugen of het gewoon laat staan)?

Ik wil wel wat minder voedingen draaien, als dat mogelijk is.

Verneem héél erg graag jullie bevindingen!

Greetzzzzz,

Elena

Geplaatst

@Elena,

gezellig dat je d'r bij komt. Fijn dat het goed met de boys gaat. Leuke namen trouwens.

Die voeding, tja. De eerste 2 weken bij thuiskomst hebben wij ook een lijstje bijgehouden. Wel handig met een geheugen als een zeef. De voedingen van Saar en Mees gingen gelijk op, ook wel een beetje gepland. Omdat je anders de hele dag niet anders doet dan voeden.

Die 5 x 120 cc is totaal 625 cc, als richtlijn. Het maakt volgens mij niet uit in hoeveel deeltjes zij dit krijgen. enne ik heb wel eens gehoord dat kinderen nooit teveel drinken, zeker niet van borstvoeding.

Heel veel geluk met de 2.

@ Lentezon,

super dat ze ontslagen zijn!

@Sim,

ik had een heel verhaal geschreven, maar dat is helaas verloren gegaan. het lijkt me een heel pittige tijd zo. Hoe vind je het dat ze naar het kdv gaan, kan je jezelf een beetje vermaken?

liefs, Stéphanie

Geplaatst

Stéphanie, wat een leuke foto's!! Heel stoer die zonnebrilletjes. En wat worden ze al groot.

Ben benieuwd naar je ervaring met de kledingadviseur. Ik herken dat helemaal, ik heb het afgelopen jaar bijna niks voor mezelf gekocht, alleen maar kleding voor Yinthe ;-)

liefs,

Mariek

Geplaatst

Hi Sim,

Heb je al eens overwogen om met J naar een Osteopaat te gaan? Zoals je het beschrijft lijkt haar toch iets dwars te zitten en ik heb al zoveel succesverhalen gehoord en meegemaakt van babies die daar zo van opknapten. Wellicht de moeite van het proberen waard, de zorgeverzekering vergoed het zelfs in de meeste gevallen en je hebt geen doorverwijzing nodig.

Wie weet?

Liefs Pien

Geplaatst

Sim, Eva huilde ook erg veel, bijna 24 uur per dag, en ik ben met haar naar een osteopaat gegaan. En na 2 behandelingen had ik een heel blij meisje. Eva had een beknelling in haar nekwerveltje en moest daarom zo huilen. Echt, baat het niet, dan schaadt het niet.

Elena, blij te lezen dat het zo goed gaat met jou mannetjes. Het is idd even worstelen met de voeding. Ik maakte de ander altijd wakker als de ene kwam. Zo had ik ze gelijk in een schema en dat ging altijd heel goed. Als je dit niet doet dan ben je de hele dag aan het voeden. Je moet er even je weg in zien te vinden.

Hier gaat het heel goed met Eva en Finn. Ze zijn nu bijna 5 maanden en genieten al enkele weken van heerlijke fruithapjes. Ik maak ze zelf met behulp van de blender en het is echt een hit. Volgende week weer naar het CB met de kleintjes voor de prikjes.

Liefs, Jane

Geplaatst

Hoi meiden,

Hierbij dan de kennismaking van mijn kanjers!

Foto-6BISELMZ.jpg

trotse zus met Sietse

Foto-76EKXFCQ.jpg

Met z'n tweetjes, alweer 8 weekjes oud (links Sietse en rechts Sjouke)

Foto-MBQ6Y8MA.jpg

Sietse is de denker van de twee....

Foto-JVD4J3UO.jpg

Sjouke is meer het zonnetje in huis...... ons lachebekje!

Foto-6ZKBW4OQ.jpg

Hier dus nog eventjes gedemonstreerd.... 1e lachje van Sjouke vastgelegd!!

Ben erg benieuwd naar jullie 'nieuwe' foto's!!

Greetzzzz,

Elena

Geplaatst

Aaahhh...wat zien je mannetjes er heerlijk tevreden uit! Prachtig om te zien!!

Onze meiden zijn vandaag precies een half jaar oud! Tjonge, jonge...wat gaat dat snel!

Ze doen het allebei super!! Ze genieten van de groentehapjes die ze iedere dag krijgen en vanaf donderdag komt daar ook een fruithapje bij. Dat zal zeker smullen worden!!

@Elena, wij hebben eigenlijk ook vanaf het begin de meiden hetzelfde schema aangeboden. De één dronk dan wel eens wat meer dan de ander, maar goed... Ik vond dat zelf heel prettig...hoefde ik verder niets bij te houden (natuurlijk bekeek ik wel wie voor de borst aan de beurt was...) en was ik niet 'de hele dag' met de voedingen bezig!

Ik doe dat nu eigenlijk nog steeds. En de meiden vinden dat prima!

Zal binnenkort eens fotootjes maken en plaatsen!

Groetjes Bregje

Geplaatst

Elena, wat een geweldige foto's! En volgens mij is grote zus erg trots op haar broertjes. Echt heel leuk om te zien!

Geplaatst

Hallo Dames,

Ik lees al een tijdje met jullie mee om handige tips op te doen,wij verwachten namelijk ook een tweeling,2 eiig,ben vandaag 10w en 6d,en we zijn helemaal in de wolken!!!!!!

Nou vroeg ik me af hoe jullie de voedingen hebben gedaan en hebben jullie borstvoeding gegeven,hoor verschillende verhalen en vooral dat ik er niet aan moet beginnen,maar wil het zelf wel graag en nou had ik ook al gelezen van het combineren,lijkt me ook wel wat!!

Graag hoor ik jullie ervaringen,en nog veel meer handige tips jullie zijn toch de ervaringsdeskundige!!!!!

Groetjes en vast bedankt!!

Geplaatst

*men*,

gefeliciteerd met je zwangerschap!

je moet gewoon lekker doen waar jij je straks het beste bij voelt. Na zoveel medische (kunstmatige) handelingen is het fijn om iets natuurlijks mee te geven aan je kinderen. Of het lukt en/of het een succes zal worden zal later blijken. Persoonlijk had ik er na 7 wkn borstvoeding wel weer genoeg van.

Als je gaat kolven is zo'n dubbel kolfapparaat (aan beiden borsten tegelijk) wel ideaal.

Hoe voel je je verder?

liefs, Stéphanie

Geplaatst

Nou meiden,

gisteren dan mijn dagje kledingadvies gehad. Ze was er om 9.30uur en samen mijn verwachtingen doorgenomen. Sterke en minder sterke kanten van mijn lichaam doorgenomen (tja, noem maar eens wat positiefs). Style-kaarten doorgenomen; welke style staat je aan. Heb je een specifieke style? Ik niet dus; romantisch, sportief vrouwelijk en stoer kwamen naar voren. Heel wisselend dus.

Toen kwamen de kleurensjaaltjes. Misschien ken je ze wel van tv. Welke kleur rood, groen, blauw etc laat je stralen. Lastig hoor.

Er kwam naar voren dat ik een zomertype ben. Dat betekent dat ik toch voor zachtere kleuren moet gaan kijken dan dat ik deed.

In centrum Apeldoorn een broodje gegeten en toen zijn we gaan shoppen. Zij pakte diverse kledingstukken waar ik al langsheen was gelopen. Ook bij twijfel heb ik de kleding gepast en er kwamen toch wel leuke dingen naar voren. Uiteindelijk ging ik met tassen kleding naar huis die thuis hoorden in de 3 eerder genoemde style-kaarten.

Ik was kapot toen ik thuis kwam, tegen het grieperige aan. Eten ging er vandaag niet goed in en alles deed me zeer. Vroeg naar bed gegaan en vanmorgen voelde ik me om 7uur zo goed als uitgeslapen.

Komend weekend een feestje dus dan kan ik heerlijk kiezen uit mijn nieuwe kleding.

Afgelopen dinsdag weer naar het CB geweest. Ik had verwacht dat ze meer gegroeid waren, maar ze zitten nog onder de centrale dikke lijn. De verpleegkundige vond dat ze nog wel iets meer mochten eten en als ontbijt al een boterham ipv fles, aangezien onze kleintjes geen pap lusten. Dat wordt even omschakelen. Moet zeggen dat ik het nog wel makkelijk vind, die fles op de ochtend. Hoe doen jullie dat?

Saar: 72,3 cm en 7956 gr

Mees:75,8 cm en 9324 gr

De prikjes waren pijnlijk, maar ook snel vergeten. Toch zijn ze er wel wat gammel van geweest. En Mees moest gister op hun extra kdv-dag eerder opgehaald worden. Hij was gammel en had 38,5. Bij 39 moeten ze echt naar huis. Mijn man heeft hem opgehaald, dus mijn dagje hoefde niet afgebroken te worden.

Stéphanie

Geplaatst

He stephanie,

Bedankt voor de reactie!

Ik voel me heel goed de laatste paar dagen,wel veel misselijk geweest en veel last van mn rug maar dat gaat steeds beter als ik maar niet zo druk doe!!!!

Ik denk ook wel dat ik het ga proberen om borstvoeding te geven maar dat kolven vind ik echt iets verschrikkelijks,weet niet hoe dat komt,maar dat wil ik eigelijk niet!We zien wel hoe het gaat lopen ,maar ben toch wel heel nieuwsgierig na verhalen van tweeling mama`s!

Lijkt me trouwens leuk zo`n dagje verplicht shoppen!!!

Hebben jullie trouwens twee commodes?vraag me af of dat nodig is!!!

Verder handige tips meer dan welkom!!!!!!!!

Liefsss

Geplaatst

Wij hebben maar 1 commode. Je kan toch maar 1 kind tegelijk doen. En wanneer we allebei een kind tegelijk verzorgen leggen we er 1 op ons eigen bed of beneden op de bank. Moet zeggen dat wij toch niet iedere keer naar boven lopen wanneer er een luier verschoont moet worden. Dat doen we gewoon op de (leren) bank. Je kan er zelf bij zitten en dat is ook wel makkelijk.

We hebben 1 kledingkast, maar er zijn momenten dat dat toch wel krap wordt, aangezien ik alle shirtjes, vestjes e.d. op een hangertje heb.

gr, Stéphanie

Geplaatst

Hoi meiden,

Bedankt voor de leuke reacties!! Ondanks de vermoeidheid die zo nu en dan aardig toeslaat, blijf ik met een glimlach naar de boys kijken. Het is af en toe gewoon nog onwerkelijk dat ze er daadwerkelijk zijn.... nou ja, jullie kennen het gevoel wel. Je bent gewoon in een constante staat van verliefheid!

@ men, ik geef borstvoeding in combinatie met flesvoeding (NAN 1 / hypoallergeen van Nestlé). Het is voor mij niet mogelijk om ze beide groot te brengen met alleen borstvoeding. Bij elke voeding krijgt er eentje de fles en de ander de borst en dat gaat prima. Nu heb ik wel het geluk dat ze beiden zowel goed aan de fles als aan de borst drinken, dus is deze combi uitstekend te doen. Tot nu toe géén last van darmkrampjes of verstoppingen...... en ze groeien als kool! Succes met de zwangerschap!

Greetzzzz,

Elena

Geplaatst

@men.. ik heb wel 2 commodes aangeschaft, het geeft extra bergruimte en het leek me voor opa en oma met oppassen ook wel handig. Bovendien hebben we een grote kamer, dus we hoeven niet te passen en te meten om een tweede te plaatsen.

Liefs Pien

Geplaatst

@men; gefeliciteerd! Wat een wonder, hè!

Ook ik heb borst- en flesvoeding gecombineerd. Ik vond dat goed te doen. Wel heb ik ook gekolfd. Na 3 maanden zijn mijn meisjes overgegaan op fles.

Verder hebben wij wel een dubbele commode gemaakt (2 ladeblokken van Ikea met daarop één blad) en ik moet zeggen dat ik er superblij mee ben! Meestal doen we samen de meiden in bad en kunnen we dus tegelijk aan de slag. En wat Pien ook zegt...je hebt meteen veel bergruimte!

Fijne zwangerschap (voor jullie allebei :))!

Geplaatst

hallo tweelingmamma's ( en in -spe),

Wat een mooie foto's allemaal! Wat een wondertje inderdaad he en dan maal 2!

Saar en Mees zijn alweer voor t eerst op wintersport geweest, en Elena: wat straalt zuslief op die foto, echt apetrots!

Hier gaat het allemaal snel: proberen op te trekken en eten hun warme hap s'avonds tegelijk met ons. wat worden ze ( snel ) groot, zeker als je dan foto's ziet van kindjes van bv een paar maanden denk je waar blijft de tijd?

Leuk dat het een geslaagde dag was Stephanie met de kledingadviseuze. Ik ken het probleem nl, koop alleen nog voor de meiden zowat.

Zelf zie ik door de bomen ( lees kledingstukken) in de winkel het bos niet meer. Ben het ff kwijt. ben zelf al niet zo een combinatie wonder dus...... heb ik een rok heb ik er niets bij bv , moet ik daar weer voor op pad.....

Al ben ik nu wel slanker toch is die buik niet zo strak meer hoor, en over mijn borsten maar niet te hebben....... Ik had op t laatst wel cup F in de zwnagerschap maar nu dus weer D maar waar is het volume gebleven?

Maar ach ik ga volgende week eens shoppen al bv met broeken omdat ik nog aan te afvallen ben wacht ik liever nog met jeans bv ( nog steeds 5 kg moet eraf).

heb voor de meiden al wel schoentjes, en jasjes en zelfs badpakjes gekocht laat de zomer maar komen!

Nou ik ga eens door, we gaan zo naar mijn zus even buurten. 25 juni is ze dus uitgerekend, gaat ineens hard.

liefs van mij en allemaal een heel fijne zondag!

Lentezon

Geplaatst

Hoi meiden,

@ Lentezon, je doet je naam wel eer aan...... he-le-maal klaar voor de zomer!! Wie weet gaat het eindelijk komen, de temperaturen zijn in iedergeval al een stuk aangenamer!

Nu even een vraag van mij voor jullie! Kunnen jullie je nog herinneren wanneer jullie kleintjes de nacht doorsliepen, m.a.w. op welke leeftijd werd deze grote mijlpaal bereikt?

Mijn lief is van de statistiekjes en heeft zitten uitrekenen dat half april bij ons dit heugelijke feit zou moeten gaan gebeuren. We zullen zien, ik ploeter nog rustig door de komende weken........

Greetzzzz,

Elena

Geplaatst

Hey dames,

Ik heb besloten dat ik gewoon voor de borstvoeding ga en dan zien we wel weer verder lukt het niet dan kan ik altijd nog...........in paniek raken, hahahah!!

En wat betreft het kamertje,ben zaterdag ff wezen rondneuzen heb nog niet precies gezien wat ik wil maar heb wel gezien dat je ook 2-deurs xl kasten heb en extra grote commodes,en dat wil ik wel graag we hebben toch een hele grote kamer!Nou nog een mooi kamertje vinden wat is dat moeilijk zeg!!!!

En gelijk even gekeken voor een wagen,maar dat vind ik ook erg moeilijk,mag ik vragen welke jullie hebben en hoe de ervaringen ermee zijn????

Heb gedroomd dt ze werden geboren,zo leuk!!!

Laat het goede weer inderdaad maar komen iedereen is er aan toe!!!!

Groetjes

Geplaatst

@ Elena, Eva en Finn sliepen al vrij vlot door. Met doorslapen bedoel ik dan van 00.00 tot 06.00 uur. Dat was met 10 of 11 weken. Nu zijn Eva en Finn echte slapers. Ze slapen nu al het klokje rond, van 08.00 tot 20.00 uur. Dit doen ze nu zo'n 3 weken. Echt heerlijk, ook fijn voor papa en mama. Toen ze op 5 voedingen zaten kregen ze de laatste fles om 23.00 uur. Ik moest ze dan echt wakkermaken. Ze zitten nu zo'n 3 weken op 4 flessen.

@ **Men**, wij hebben gekozen voor de Urban Jungle duo. Ik vindt het echt een fijne wagen. Hij rijdt heel licht. Ik vindt het wel een grote wagen als hij is ingeklapt. We hebben dan ook een ander auto aangeschaft, een Opel Zafira. Ik heb afgelopen weekend de wagen omgebouwd tot wandelwagen. Ik had ook 2 reiswiegjes maar daar zijn Eva en Finn alweer uitgegroeid. Het gaat zo snel.

Voor wat betreft de kamer hebben wij gekozen voor 1 commode. Het komt nl zelden voor dat we de kleintjes tegelijk verschonen. Wel heb ik beneden ook een aankleedkussen ed. liggen. Deze leg ik dan op tafel of op de bank, ik hoef dan niet steeds de trap op.

Succes met je keuze's.

Liefs, Jane

Geplaatst

Jane volgens mij heb je echt mazzel met die twee kleintjes,hele nacht doorslapen........

Ik hoorde van die meneer van de winkel dat je op een tweeling wagen niet 2 maxi cosi`s kan plaatsen,of je moet de een hoger als de ander,maar dat kan dus wel,of hebben jullie dat ook?...........lijkt me juist erg handig!Heb trouwens de easywalker in het zilver gezien,helemaal geweldig!

Ga volgende keer maar eens na babypark kesteren,laat ik me daar goed informeren!!!

Leuk die snelle reactie`s,bedankt!!

Liefsss

Geplaatst

Op de easywalker(-duo) kan je wel 2 maxicosies plaatsen, mits je er adapters bij koopt. En ik beloof je, dat geeft heeeeeel veeeeeel leuke reacties. Sta je nog meer te glunderen achter die wagen.

Hij rijdt echt super vinden wij. Voor de winter de voetenzakken gekocht, heerlijk warm. Als het nou echt mooi weer blijft kunnen ze er binnenkort misschien weer af.

We hebben nog 2 legergroene reiswiegjes te koop. En 2 maxicosies. Liefhebbers?

Saar en Mees sliepen rond 4 maanden al door van 8 tot 7, uitzonderingen daargelaten natuurlijk. De eerste 12 dgn in het ziekenhuis hebben ze al een ritme gekregen van 12 tot 5 en dit is steeds meer uitgebouwd. Met 3-4 maanden geen fles meer om 23 uur als ik het mij goed herinner.

Stéphanie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden