Ga naar inhoud

uitgerekend juni 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dag Esk,

veel sterkte vandaag! en dat het maar een mooi resultaat mag zijn!

Tessa

voor alle anderen, nog even geduld...pfff is wel moeilijk dat wachten...

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey Esk

Spannend he ik lag trillend op die stoel met de eerste echo.

Ik hoop dat je straks een mooi vruchtje ziet met een mooi kloppend hartje!

Geniet ervan meid!

Liefs

Geplaatst

Hi meiden,

Allereerst heel veel sterkte Es en ik hoop echt voor je dat er toch een kleine wordt gevonden. Ik duim voor je.

Voor de rest van de meiden, hoe houden jullie het vol? Ik ben inmiddels gebombadeerd tot Mamazilla (mom out of hel). Ik weet niet hoe jullie het doen maar het is zo raar, Ik heb geen zwangerschapskwaaltjes maar ik schijn wel onuitstaanbaar te zijn. Ik moet ook zeggen dat ik steeds slechter mijn vriend om me heen kan hebben. Het maakt niet uit wat hij doet alles is gewoon teveel en wil ik gewoon dat hij weg gaat. Stom he?

En zeer zeker niet bevorderlijk voor je relatie.

Maar genoeg gezeurd.

Worden jullie al gek van al het wachten? Ik wel.

liefs,

Elly

Geplaatst

Lieve meiden!

Ik ga jullie helaas verlaten, het is niet anders, had het graag anders gezien. Jullie zijn vreemden voor me, maar ook zo bekend, bij een doorgaande zwangerschap weet ik zeker dat ik me hier thuis had gevoeld ! Allemaal heel veel succes met jullie zwangerschap....

Esk? Ik hoop morgenochtend goed nieuws van je te lezen.

Geplaatst

ach lieve Pieneke, ik had het je zo gegund. Misschien een schrale troost maar je hebt nog 6 cryo's en en een complete poging, het moet toch een keer lukken!

Sterkte en succes.

Dikke kus

Geplaatst

Goedemorgen allemaal,

Pieneke, je verwoord het helemaal goed, jullie zijn allemaal vreemden, maar tegelijkertijd deel je samen iets en is iedereen een "bekende". Ik vind het ontzettend rot dat het voor jou op dit moment nog niet zo mocht zijn. Ik hoop van harte dat je je toch snel bij de zwangeren mag gaan rekenen en dat een van je cryootjes zich helemaal bij je thuis gaat voelen.

Ik ben gisteren voor de echo geweest en alles is goed! Het is precies zo groot als het aantal weken en het hartje klopt. Er viel gisteravond (we waren echt pas om 20.00u aan de beurt) een last van ons af. Het is zo bijzonder. We zijn gister meteen doorgereden naar mijn schoonouders en mijn schoonmoeder was zo blij voor ons, dat was hartverwarmend. Deze week zullen we de rest van alle mensen die het moeten weten gaan inlichten en over twee weekjes krijg ik de laatste echo in het Geertgen. Daarna mag ik naar de verloskundige.

Geplaatst

Hoi,

Pieneke, ik weet zeker dat het voor je weggelegd is een toekomst als moeder. Ik ga zeker hard voor je duimen (ook al ben je een compleet onbekende :-).

Esk, gefeliciteerd. Nu is het echt zeker hè!

Ik heb vrijdag a.s. een afspraak thuis met iemand van moeders voor moeders. Gaat iemand van jullie dat ook doen?

Verders geen rare kwaaltjes. Kan niet echt lekker op mijn buik slapen en word af en toe 's nachts wakker. Het enige was mij best wel bezig houdt is het wel of geen combinatietest doen. Eerst was het NEE, en na het lezen van enige reacties hier op het forum en na het verhaal van Lisette (april 2010) denk ik nu van JA. 'k Weet het gewoon niet.

Liefs

Natas

Geplaatst

Natasja, wij hebben het er gisteren ook over gehad en ik heb ook je topic gevolgd hierover. Ik ben ook van mening veranderd (wilde het eerst ook niet), maar we gaan het toch doen. Het is in eerste instantie niet schadelijk en we vinden het toch belangrijk om zoiets ingrijpends te weten. We zijn ons bewust van de consequenties en hebben afgesproken gaandeweg pas "besluiten" te nemen als dat nodig mocht zijn (maar we gaan uit van het positieve).

Ik heb altijd gedacht dat ik het niet wilde weten, maar nu ik er zelf voorsta, vind ik dat ik toch wel mag weten waar ik aan toe ben, al is het maar om me goed te kunnen voorbereiden indien het zo is.

Geplaatst

@Pieneke, heel veel sterkte met het verwerken hiervan en ik hoop voor je dat je je snel weer onder de zwangeren mag begeven.

@Esk, wat een goed nieuws. Ben zo blij voor je. Wat zal dat zenuwslopend zijn geweest als het meer dan een uur uitloopt.

Maar goed, het resultaat is goed en daar doen we het voor.

@Natasja, kan me voorstellen dat je door alle verhalen aan het twijfelen bent voor de combinatietest. Wij hebben die keuze gelukkig gemaakt voordat ik zwanger was maar zodra het dan zover is, is het ook wel weer heel spannend.

Zo, nu ben ik hopelijk de volgende die goed nieuws kan komen vertellen. Nu word ik toch best wel zenuwachtig hoor. Nog maar 2 daagjes.....

Geplaatst

Gefeliciteerd Esk! wat een goed nieuws!

Pieneke, wat jammer dat het niet is gelukt. Maar het gaat vast en zeker lukken!

Moet zeggen dat ik behoorlijk zenuwachtig ben voor a.s. dinsdag. Maar goed. we houden vol. Gisteren een flinke aanvaring met mijn baas gehad en dat soort zaken kan ik toch echt slecht handelen op dit moment... Voor de rest nog weinig kwalen.

wat betreft die test, wanneer vindt dat dan plaats? is dat niet pas veel verder in de zwangerschap?

Tessa

Geplaatst

Hoi Natasja,

Ik heb morgenavond een afspraak met iemand van MvM. Ze mag haar hele zegje al doen maar ik ga die bussen vrijdag pas ophalen als ik een goeie echo heb gehad. Ik heb niet zo'n zin om die dingen in huis te hebben als het toch niet goed blijkt te zijn.

Ach ja, stukje zelfbescherming zullen we maar zeggen ;-)

Geplaatst

Helemaal gelijk hoor Dorine, ik moet zelfs nog bellen :yeswink-1:. Dat ga ik zo 's eventjes doen. Ik had ook niet zo'n trek om alles op te starten terwijl het misschien niet goed zou zitten...

Geplaatst

Echo 1

Elly (Wolkje) 02-11

Joyce(x) 5-11

Kiet 5-11

Marion 6-11

Ivfsh 7-11

Echo 2

Dorine (Simonja) 30-10

Esk 10-11

Natasja (Otjes) 13-11

VK

Marchan 3-11

Natasja 6-11

Dorine 9-11

Geplaatst

oooo, ik zit nog op mn werk, en ik sta op instorten zo moe ben ik. pppffffff Hebben jullie dat ook zo erg? Rond 14.00 uur begint het toe te slaan en rond 16.00 uur ben ik de instorting nabij. IK WIL NAAR HUIS!!!! mmmmm nog 3 kwartier

Geplaatst

Ja, dat heb ik ook (gehad). Nu gaat het eigenlijk wel weer. Vandaag uitgezonderd, maar ik lag gister gewoon veel te laat op bed.

Dit zat bij mij vooral in week 4 tot en met 6... vorige week werd het minder en deze week gaat het weer beter, hoewel het er soms met vlagen nog wel is.

Geplaatst

moe zijn herken ik ook. het wisselt wel van de ene op de andere dag. Wel vandaag behoorlijk last van buikpijn en dat maakt me wel een beetje ongerust. hebben anderen dit misschien ook wel zodat ik me niet meteen zorgen hoef te maken?

tessa

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik ben ook moe. Vooral deze week lijkt het wel. Zit er aan het einde van de dag helemaal doorheen. Vandaag ook nog verschrikkelijk hoofdpijn. Net of ze een band om je hoofd spannen en als de paracetamol uitgewerkt is deze weer even aandraaien.

Van buikpijn heb ik geen last. Het kunnen je darmen zijn.

Vwb MvM, heb me ook pas aangemeld na de echo om dezelfde redenen die jullie aandragen.

Dorine, het wordt spannend vrijdag de echo. Hoe laat mag je heen?

Liefs

Geplaatst

Lieve meisjes,

ESK van harte meid, wat zul jij een gelukzalig gevoel hebben. Voor mij is het een rare, dubbele dag, ik ben vandaag 38 geworden, maar het negatieve nieuws van maandag overstemt dat natuurlijk behoorlijk. Ik hoop dat het vruchtje snel spontaan afstoot, liefst voor zaterdag want dan vier ik mijn verjaardag. Heb van mijn mannetje 38 prachtige rozen en oorbellen gehad waar ik wel heel blij mee was. Heb ook nog kaartjes van Jochem Myjer gehad...

Gelukkig hebben we de eerste week van de kerstvakantie al een wintersport geboekt, dat is wel een fijn vooruitzicht.

Liefs Pieneke

Geplaatst

@Natasja, ja, het begint nu wel heel spannend te worden. Sinds ik vandaag uit m'n bed ben gestapt denk ik maar steeds, oh jee, is het morgen wel goed?????

Eigenlijk heb ik niet echt een reden om aan te nemen dat het niet goed is maar ik vind het zo verschrikkelijk spannend.... Het echobeeld van vorig jaar, toen het hartje niet meer klopte, staat zo op m'n netvlies gedrukt en dat maakt me ook zo bang. Dat wil ik nooit in m'n leven meer meemaken dus ik denk dat ik morgen heel erg zenuwachtig zal zijn... Pfff...

Ik heb morgen om 12.15 uur de echo dus gelukkig niet te laat.

Geplaatst

Hoi Meiden,

pff ik voel me de hele week al zoooo moe en misselijk lig elke dag al om 9 uur op bed haha lekker gezellig! zit nu op mijn werk en kan me niet concentreren heb de hele tijd het gevoel dat ik in slaap val haha

hoe is het met jullie?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden