Ga naar inhoud

Wie start er in maart 2010?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Maris, zodadelijk de echo! Succes meid, ben benieuwd. Heb je vrij kunnen regelen vandaag? Ik ga er tenminste vanuit dat het koopzondag is bij jullie? Zal lekker druk worden...

Wish, zo irritant die kriebelhoest! Bij mij is het altijd het begin van een verkoudheid. Ik hoop dat het jou bespaard blijft. Lekker 2 dagen vrij na vandaag! Geniet ervan, hoe voel je je verder?

Lala, fijn dat je baas gaat helpen met solliciteren. Hoop dat je snel weer wat leuks vind. Verder druk aan het freumelen? (of is dat een twents woord). En hoe poolen die nieuwe poolballen?

Babeth, wat fijn de 24 weken grens! En proficiat met je neefje!

Pippe meis, hoe is het met jullie?

Oh, ik ben vast iemand vergeten. Sorry, sorry sorry. Helaas nog steeds druk hier. Ik hoop toch dat aankomende week de laatste is! Gister lekker met z'n drietjes genoten. Duuk heeft het softijs ontdekt haha. Zo af en toe een lekker hapje smikkelen hoort erbij. Vanmiddag gaan we lekker met vrienden aan de bbq.

Meiden, fijne dag allemaal en tot snel!

• Reacties 9,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• mari-83

2458

• Wish

1953

• Mrs. De Vries

1200

• lala

1000

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dank je wel Zoe ik hoef nooit op zondagen en feestdagen te werken omdat ik via uitzendbureau werk. Maar je hoort mij niet klagen hoor haha.

Jeetje nog zo druk ik hoop dat het snel iets rustiger word bij jullie.

Wij gaan zo op naar het ziekenhuis ben benieuwd haha

Geplaatst

Nou de eerste meting zit er weer op.

Was nog niks aan de hand er zaten allemaal kleine en er nog geen follikel wat al aan het groeien was.

Had ik ook wel verwacht omdat ik altijd een vrij regelmatige cyclus heb en dus niet eerder als zondag de eisprong kan hebben.

Maar goed woensdag weer terug en dan krijg ik ook de ovulatietesten mee en dan hoor ik het wel verder.

Fijne dag allemaal met dit mooie weer wij krijgen zo visite en daarna nog even naar mijn ouders.

Geplaatst

Maris,

Fijn dat er een aantal follikels te zien zijn.

Nu afwachten tot dat er een dominante follikel zichtbaar wordt en dat je een eisprong krijgt.

Woensdag weer een kijkje nemen hoe het ervoor staat.

Jij had toch nooit positieve ovu testen of wel?

De eerste stap van het traject is weer werkelijkheid, hoe voelt dit voor jullie?

Zoë,

Softijs zal Duuk vast en zeker lekker vinden! Wie niet? Haha!

Smakelijk eten voor straks.

Zei vanmorgen tegen mijn vriend dat ik goed had geslapen. (eerste nacht van de afgelopen 4 nachten)

Hij moest lachen en zei dat ik hem wakker had gehouden.

Ik vroeg hoe dan?

Nou, ik had blijkbaar wel liggen hoesten (zelf niks van gemerkt) en hij zei dat ie wel ruitenwissers nodig had omdat ik recht in zijn gezicht een hoestaanval kreeg.

Oeps, daar heb ik echt niks van gemerkt.

Babeth,

Hoe is het geweest?

Geplaatst

hoi hoi allemaal

hier een gelukkige Babeth, ow wat zijn we blij dat we deze termijn gehaald hebben zeg, jeetje! het blijft nog wel spannend maar dit hebben we tenminste gehad! Ik heb net meteen ook het wiegje besteld.....

Maris woensdag dus weer voor een echo. ben benieuwd, ik werd er altijd wel vrolijk van als er weer iets van groei te zien was, dan kwam de tp ook weer dichterbij....succes meid!

Wish wat lastig van die oest, ik begon gisteren ineens, ik denk van de troep die er buiten rond dwarrelt, als onze hond op het gras of stoep gelegen heeft is heel zijn vacht bedekt met een geel/groene waas.

Dat de vk toen langskwam is standaard, men moet na de bevaling controleren of je baarmoeder goed slinkt en of alles "wel goed gaat" maar toch, ze waren erg attent ook daarna, was erg prettig.

Lala was manlief blij met zijn kado´s? vast wel he! hoe voel je je verder?

Zoë, Duuk aan he softijs, zal een lekkere smulpartij voor hem zijn, hoe gaat het met de helm icm. het warmere weer?

Pippe en Lena, voor jullie waren het natuurlijk helemaal geen vrolijke paasdagen, een beetje deze zonnige dagen doorgekomen?

liefs

Babeth

Geplaatst

Babeth,

Wat een prachtige foto van je ticker!

Jaaaaa!!!!! De 24 weken zijn een feit!

Geloof goed dat jullie dit een hele opluchting vinden. (denk dat dit nog zacht is uitgedrukt)

Heb een paar jaar geleden 3 jaar achter elkaar last gehad van hooikoorts. Moest toen tabletten en puffers gebruiken.

Gelukkig ben ik daar nu vanaf, maar denk inderdaad dat ik nu hinder ondervind van dat gele/groene spul wat overal rond waait en overal op zit.

Dit komt rechtstreeks in onze longen terecht, bah! (als je erover nadenkt kan dat niet gezond zijn)

Geplaatst

Yes Babeth kan me indenken dat jullie hier heel erg blij mee zijn maar jullie meid gaat vast nog een week of 13 blijven zitten daar duim ik heel erg hard voor.

Wish ik heb ook zo erge last van de hooikoorts dat vieze groene spul kan ook nooit gezond zijn maar ja.

Bij mij worden de ovulatie testen niet zoals ze horen te worden maar daarom krijg ik er ook echo´s bij. We zien het wel gelukkig weet ik wel ongeveer wanneer het zover moet zijn dus dat scheelt weer.

Zoe ja ik kan voor de echo´s in Enschede terecht en als de ovulatietest positief is moet ik met DD bellen en dan hoor ik meer over wanneer de tp zal zijn als het goed ontdooit.

Ik had vanmorgen niet echt een vrolijke arts normaal is hij wel vriendelijk maar vanmorgen was hij volgens ons chagerijnig of zo.

Ik ga zo maar eens slapen heb hoofdpijn en ben doodop.

Welterusten allemaal

Geplaatst

Hallooooo!!!!

Hier alles goed hoor! Manlief was zeer blij met de ballen en zn geweertje. De ballen worden inderdaad netjes gepoetst en terug in de doos gedaan en worden alleen voor 'speciale gelegenheden' gebruikt. Voor het oefenen hebben we die andere nog ;-)

Met moeders gaat alles goed, ze baalt dat ze niet veel sneller herstelt, maar daar moet ze maar aan wennen! Ze gaat al zo snel! Hahahaha

We (= vriendin, mams en ikke) zijn gisteren naar een botanische tuin geweest om te fotograferen. Mam wilde mee, en omdat we toch foto's aan t schieten waren, kon ze ons goed bijbenen. Lekker nog een koffie gedaan daar en een wafeltje bij mam.

Ben inderdaad ook nog veel aan freubelen (hier met een B ipv M). Gisteren nog placemats gemaakt en van de week er nog onderzetters bij maken. Zal het laten zien als t af is.

Ben ook bezig met een boxkleed. Daar moet ik nog 1 applicatie voor borduren en dan kan ik hem in elkaar zetten en afwerken.

Mijn herstel gaat ook snel, had eigenlijk geen tot heel weinig nabloedingen, en de week erop begon mijn ongesteldheid. Die overigens wel heftig was, maar ook 1 dag korter dan normaal. Dus je hoort me niet heel erg hard klagen ;-)

Ik denk dat ik vandaag de acupuncturiste weer ga mailen voor wat afspraken, zodat ik komende maand goed aan de terugplaatsing kan beginnen.

Tikaani, onze engelse staff, heeft als puppie een operatie gehad. Helaas heeft dat ervoor gezorgd dat binnenin alles is gaan verkleven, en er nu (haaftiging is opgetreden. Diego is een half jaartje ouder geworden dan Tikaani.

Nu zijn er nog 4 hondjes over van dit nest.... Ik heb een hele goede band met de fokker van Tikaani en zij is ook goed geschrokken en baalt als een stekker. Maar hier had zij niks aan kunnen doen.

Wij hebben nog 3 honden, maar voor iedereen, niet alleen voor ons, was Tikaani een speciaal hondje. Hij heeft is zijn korte leven vele harten gestolen, en wordt door velen gemist. En als je dan hoort dat zn broer er ook niet meer is, dan doet dat wel even zeer....

Babeth: goed hey! De 24 weken erop zitten! Geweldig! Zoals Maris al zei: nog een weekje of 13 erbij!

Maris: fijn dat je zoveel echo's krijgt en pas op t laatst DD hoeft te bellen. Scheelt een hoop! Je zit bijna op dag 14 niet?

Wish: kan goed zijn dat die kriebelhoest van de hooikoorts is hoor! Heb daar zelf ook wel eens last van, hoewel de hooikoorts zich bij mij meestal uit in niezen en een hele gevoelige huid. Dus bij het minste of geringste heb ik uitslag en jeuk...

Zoë: Duuk aan de softijs! Wat leuk! En vooral ook lekker voor hem! hahaha Hoe gaat t met de helm?

Pippe: hoe is t nu met jullie?

Dikke knuffel voor iedereen en geniet nog even van t mooie weer!

Geplaatst

Lala,

Daar heb ik nog nooit van gehoord, dat je hond een vergiftiging kan krijgen als gevolg van verklevingen.

Wat ontzettend naar!

Als je hond overleden is als gevolg van ouderdom is het al erg om hem/haar te moeten missen, maar door dit lijkt me helemaal heftig.

De fokker kan hier inderdaad helemaal niks aan doen.

Nogmaals sterkte!

Ben benieuwd naar je nieuwe creaties!

Hoe voelt het voor je (als ik vragen mag) om bezig te zijn met een boxkleed?

Ik ben al vanaf eind februari aan het niezen.

En jeuk, pfff heb dus wel een zwangerschapskwaal.

Heb op mijn benen (zowel bovenbenen als onderbenenen) jeuk, ook op mijn buik en rug.

Vooral als ik in bed lig word ik er gek van.

Nu ben ik sinds vorige week mentholpoeder aan het smeren voordat ik naar bed ga en dit geeft wel verlichting.

Maris,

Vervelend dat de gyn zo chagie was.

Ook al is het tweede paasdag en moet je werken, kun je nog vriendelijk blijven.

Ik heb leuke werkdagen gehad, de zorgvragers goed verwent met lekkers. (worstenbroodjes, leuke paashaas-broodjes, saucijzenbroodjes, soezen)

We hebben ook 1 middag heerlijk buiten gezeten en liedjes gezongen. Was erg gezellig!

Verder zijn we voornamelijk binnen gebleven, het was bij ons op het balkon (zit op de tweede verdieping) te warm om te zitten als er geen wind staat.

Geplaatst

Ha Wish!

Ik dacht al, huh? Broertje van Tikaani heeft de vergiftiging opgelopen, maar ik zie dat er een deel uit mn bericht verdwenen is. Nieuwe laptop van t werk, daar zit t touchpad anders....

Tikaani had verklevingen en uiteindelijk een darmperforatie tgv die verklevingen.

Diego is naar zee geweest en heeft zeer waarschijnlijk teveel zoutwater gedronken/binnen gekregen, waardoor hij een vergiftiging opgelopen heeft.

Tuurlijk mag je dat vragen! Ik heb het boxkleed maken of überhaupt kinderdingetjes maken eigenlijk altijd uitgesteld, omdat het toch een behoorlijke lading gaf.

Maar mijn gedachten nu zijn: het is goed. Of er wel of geen kinderen komen: het is goed.

Dus......eigenlijk maak ik die boxkleden met heel veel plezier. Een klein beetje inderdaad in mn achterhoofd: zou leuk voor die van ons zijn....maar zeker ook wel: dat gaat iemand anders heel leuk vinden.

Ben nu erg druk bezig met het maken van "jasjes" voor waxinelichthouders of kleine potjes. Die zijn heel leuk om te doen ook, en ook snel klaar.

Moet morgen mijn 2de naaimachine ophalen, die heeft een revisiebeurt gehad, dus ik kan vandaag niet veel verder met de onderzetters en placemats, dus ben ik vandaag aan het freubelen geslagen met de borduurmachine voor die theelichthouders.

Fijn dat het werken met Pasen niet zo heel vervelend was!

Hier hebben we zondag een BBQ gehad met familie en vrienden voor Peter's verjaardag en ook nog een beetje de mijne ;-)

Was druk, maar gezellig wel.

Die jeuk herken ik wel hoor! Ik krab mezelf helemaal open als ik al een muggebult heb! Heb een hele gevoelige huid voor zaken als gebeten worden en eczeem en allergieën.....heel vervelend! Gelukkig helpt de mentholpoeder bij jou!

Ik zal binnenkort wat nieuwe foto's maken en weer op t net zetten. Zal mn vriendin vragen of ze ook van haar spulletjes foto's maakt.

Zo, ben vanaf vanochtend bezig geweest met écht werk en heb t eigenlijk wel gehad. Ik ga morgen lekker verder, en nu lekker in de zon zitten

Tot!

Knuffel

Geplaatst

Hoi meiden, ik reageer later Iers uitgebreider,

Wish, heb je dit al besproken met de vk? Jeuk kan ook duiden op zwangerschapscholestase en mag niet onderschat worden ...., weelicht is het dat niet maar moet wel echt uitgesloten worden

Geplaatst

Meiske,

Heb opgezocht wat het is, maar dit heb ik niet hoor.

Wel lief van je dat je dit aan geeft, dank je wel!

Lala,

Nu begrijp ik je bericht inderdaad beter.

Het blijft ontzettend heftig!!

Geplaatst

Wat stom van me, zie nu dat ik in het vorige bericht Meiske heb geschreven ipv Babeth. Hahaha!

Waar zat ik met mijn gedachten......?

Hey Maris,

Hoe is het vandaag gegaan?

Geplaatst

Het was allemaal nog rustig dus vrijdag weer komen was ook wle te verwachten omdat ik niet eerder als zondag of maandag de eisprong verwacht.

Wish vervelend die jeuk ik weet als geen ander hoe erg dat kan zijn. Ik heb een zeer gevoelige huid en ben allergisch voor water (vocht) waardoor ik meestal wel jeuk heb. Gelukkig heb ik nu medicijnen voor het douchen en zweten enz maar toen ik die nog niet had werd ik gek van de jeuk.

Zo te horen heb je het wel leuk gehad tijdens de pasen werken.

Lala wat naar van die hondjes vreselijk ik moet er niet aan denken om mijn beste maatjes te moeten missen

Zoe hoe is het met jullie al iets rustiger?

Kimmie hoe is het met Levi?

Pleun hoe is het met Stan?

Geplaatst

Hoi meiden,

Lala jeetje wat ontzettend erg zeg om zo vroeg de honden af te moeten geven!!! Jij. Hebt je 2de machine weer in huis?? Ik hoop dat je snel van je " freubelwerk" je kostwinning kan gaan maken, zou geweldig zijn!!

Maris vrijdag weervde echo dus naar verwachting ergens rond volgende week woensdag de tp? Heerlijk meid, lastge weken maar met een mooie kans!,

Wish ik luister ook naar Meiske hoor ;-))

Fijn dat het iig geen zwangerschapscholestase is, bij mij jeukt alleen soms mijn buik wat maar zeker niet om gek van te worden..

Hier gaat alles goed, veel rust houden en op naar de 26 weken...

Geplaatst

Maris,

Je kan maar beter te vaak een echo hebben dan dat je te laat bent, toch.

Op naar volgende week, hoop dat jullie dan een tp krijgen!!!

Jeuk, pffff!

Wat hebben er toch veel mensen een gevoelige huid.

Ik gebruik ook altijd hetzelfde wasmiddel anders heb ik meteen uitslag op de binnenkant van mijn armen.

Babeth,

Je buik zal jeuken omdat die aan het groeien is, of niet?

De huid wordt opgerekt en dit zal neem ik aan de jeuk veroorzaken.

Vanmiddag weer een prachtig hartje mogen horen. Wat een magisch geluid!

Had mijn schoonmoeder meegevraagd, wat was ze hier blij mee. Ze vond het heel leuk dat ik haar had meegevraagd.

Geplaatst

Maris, nog eventjes geduld meis, maar het komt nu snel dichterbij! Heb je nog gevlöggeld afgelopen weekend? ;-)

Wish, ik was bijna weer de jeuk vergeten! Oh wat vervelend zeg. Maar idd wel een duidelijke zwangerschapskwaal. Ik kon wel uren onder de douche staan, dat werkte altijd erg verlichtend mja om nu 24/7 onder de douche te gaan staan...

Lala, misschien heb ik erover heen gelezen hoor maar ben je al bij huis of moet je nog tot 1 mei? Ik hoop ook voor je dat je geweldige freumels zo aanslaan dat je van je hobby je beroep kunt maken! En fijn om te lezen dat je zo goed hersteld bent van je poliepen.

Hier is de rust enigszins wedergekeert maar merk wel dat ik vermoeid ben. Kan slecht dingen onthouden en ben snel afgeleid. Lichtelijk frustrerend soms haha aangezien mensen mij kennen als scherp en alert. Maar goed, zal vanzelf wel weer goedkomen. Met Duuk z'n helm gaat het super. Hij is er al helemaal aan gewent en draagt hem nu 20 uur per dag. Ik zal snel een fotootje plaatsen maar heb de foto's nog op de camera staan.

Babeth, zo pak je er elke keer weer een weekje erbij en groeit jullie meisje maar door en door!

Pippe, even een dikke knuf.

Fijne avond allemaal!

Geplaatst

Zoë,

Gelukkig dat jullie de rust beetje bij beetje terug krijgen. Doet een mens toch wel goed he om wat structuur in zijn/haar leven te hebben.

Wat goed van jullie knappe ventje om de helm al 20 uur per dag op te houden en er geen hinder van te ondervinden.

Dikke pluim voor Duuk!!!!

Tja, de jeuk is gelukkig wat minder aan het worden. Bij mij wordt de jeuk alleen maar erger als ik onder de douche sta of mezelf afgedroogd heb.

Juist dan is mijn huid zo droog en dit jeukt dan nog meer.

Insmeren met bodylotion en voor het slapen gaan talkpoeder op m'n benen strooien helpt het beste.

Heb van een forumgenootje nog een tip gekregen wat ik zeker uit ga proberen. (een soort douchegel wat verlichtend werkt)

Pippe,

Ook van mij een hele dikke knuffel!

Mag ik vragen hoe het nu met jullie gaat? (deze vraag vind ik altijd zo direct, maar ik weet niet hoe ik het anders moet vragen)

Geplaatst

Zoë: ik ben eigenlijk al vanaf 1 november thuis. In januari heb ik me ziekgemeld, en daarvoor hadden ze gewoonweg geen opdracht voor mij. Nu, in overleg, doe ik weer wat werk van huis uit, maar ik heb me nog niet beter gemeld. Inmiddels al een paar gesprekken gehad met de baas, en hij wilt me wel helpen met solliciteren.

Nou hebben we dat hier thuis besproken en vinden het eigenlijk wel nobel, maar ook slecht van de baas. Op zich moet hij voor opdrachten zorgen, en die komen er gewoonweg niet, of zijn te ver van huis af. Meer dan een uur heenreis trek ik eigenlijk niet. Met mn whiplash voelt dat als 3 uur werken, en dan moet ik dus nog een hele dag werken en weer terug. Oftewel: ook dát trek ik eigenlijk maar 3-4 dagen per week. Ik snap dat t moeilijk is voor de baas, maar voor mij ook. Zo vergaat mijn zin in werken nogal snel. Hoe dan ook: ik wil eigenlijk van de detachering af, en hier in de buurt werken. Dat zou wel moeten gaan lukken hoor, maar ik zou ook graag inderdaad van mn hobby mijn werk maken. De freubel dingetjes dus. Ik ga écht binnenkort maar beginnen met een soortement web-winkeltje, anders wordt t helemaal niks ;-)

Geweldig zeg dat Duuk zn helm zo lang kan en wilt dragen!! Super hoor!

Babeth: ja, heb mn 2de machine weer thuis, maar helaas: is kapot, en kan niet meer gemaakt worden. Het kreng is ook al meer dan 35 jaar oud, maar nog heel erg stevig en degelijk. Dus ik baal eigenlijk wel dat ie t niet meer doet. We gaan kijken of kennissen hier nog wat voor kunnen betekenen. Ik hoop t van harte eigenlijk. Maar goed, bij vrienden in de garage staat nóg een naaimachine. Die wil ik dan ook weer even laten nakijken, misschien dat die het wel ook nog doet. Is wel fijner hoor, 2 machines. Vaak stikt de een wat beter dan de ander.....gek genoeg. hahhahahah

Hé dame, je gaat goed he? Weer een weekje erbij! Ik ben blij voor jullie dat tot nu toe alles redelijk goed blijft gaan, en hoop dat je lekker je zwangerschap kan uitdragen.

Wish: wat vaakt ook helpt bij het douchen: niet te warm. Oftewel: lauw-warm douchen, en niet afdrogen, maar afdeppen. Daarnaast heb ik van kneip de huidolie. Geweldig spul! Gewoon opsmeren op de natte huid, en dan laten intrekken. Niet meer afdrogen dus. Lekker een badjas aantrekken op je (relatief) natte huid en daarmee even rondlopen. Doet t super voor het vochtpeil op te schroeven na t douchen. (Je merkt t al: heb er ook last van)

Maris: Go girl! Nog even en je hebt een terugplaatsing! Ik hoop zo voor je dat de eskimootjes goed ontdooien, en dat je binnenkort je eisprong hebt, zodat je dan snel naar DD kunt gaan om je ijsjes op te halen en te gaan uitbroeden!

Pippe, Lena: ik denk aan jullie! Gewoon een dikke knuffel!

Pleun? Hoe is t?

Nog iemand vergeten?

Tot zover weer!

Geplaatst

ik heb eigenlijk weinig nieuws

met stan gaat t super

ik ben erg druk met dingen regelen voor zijn doop op 8 mei

en maandag is mijn verlof al weer gedaan ,ik moet dan bellen met het uwv om me in de ziektewet terug te laten plaatsen omdat het nog niet echt goed gaat met mijn bekkeninstabiliteit

maandag is stan al weer 12 weken pfff tijd vliegt

wish succes met de jeuk, stan had ook even last van een heeeeeel droog huidje en daar heb ik een zalf voor gekregen ,zalf omdat dat op olie basis is en alles wat creme heet is op waterbasis en droogt nog meer uit en leverd dus nog meer jeuk op .mss kun je iets met deze tip

pippe lena ook ik denk aan jullie

maris je eskimotjes gaan het vast super doen

lala bijna operatietijd hou je het nog vol ?

zoe fijn dat duuk geen last heeft van zn helmpje ,en gelukkig is het een tijdelij iets

babeth het komt nu echt goed met jullie kleintje ze blijft gewoon zitten tot het einde en komt dan blakend van gezondheid tevoorschijn

als ik nog iemand vergeten ben sorry maar dikke knuf

Geplaatst

Lala en Pleun,

Bedankt voor de tips!!!

Lala,

Ben de datum kwijt uit mijn geheugen. Wanneer is dit ook alweer. (sorry)

Geloof goed dat het niet te doen is voor je om zo'n lange autoritten te maken.

Hoop dat de web-winkel goed zal gaan lopen!!

Pleun,

Die kleine Stan alweer 12 weken jong.

Wel vervelend voor je zeg dat je nog last hebt van de bekkeninstabiliteit!

Sterkte en beterschap!

Geplaatst

Even snel, Levi is vandaag opgenomen. Het zat er aan te komen maar nu is het dan helaas waar. Het bleef tobben en nu hebben ze hem dan toch opgenomen om te kijken wat er aan de hand is. We zijn net thuis, slapen hier om te proberen wat slaap te pakken maar wat voel ik me klote nu zeg! Huilend ging ik hem brengen en kwam bijna hysterisch thuis. Dit voelt zo zwaar Kl*TE...

Geplaatst

och kimmie wat naar dat je je kleintje naar het ziekehuis hebt moeten brengen

hopelijk knapt hij daar snel op en mag hij weer mee naar huis

dikke knuffel voor jou en je mannen

sterkte er mee

Geplaatst

He bah Kimmie wat zielig voor dat kleine mannetje.

Ik hoop dat hij snel opknapt en weer mee naar huis mag.

Heel erg veel sterkte en een dikke knuffel ik denk aan jullie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden