Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ruby succes met het onderzoek naar het rode lampje. Weer is echt bizar donker, bah.

Sen vanuit hier veel groeivibes naar je follikels en je

Zet hem jongens en groeien maar.

Sandra fijn dat ze aardig waren en dat je snel de uitslag weer. Is toch vandaag nog? Allemaal spanning wat ed uit komt bij je huilbui, vond het al zo dapper van je.

Babeth ben benieuwd hoe het gaat met je?

Sen wet van Murphy sucks!

Zal eens licht in de donkerheid brengen en steek hier alvast de kaarsjes aan voor ons allemaal.

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

He Ruby dat is ook lekker dan. Begrijpen ze dan niet dat het voor jullie heel belangrijk is allemaal?????

Ik hoop dat alle bloeduitslagen verder goed zijn, fijn dat je doorkan met je icsi traject........

Dikke Digi Knuf

Geplaatst

We kunnen idd wel wat licht in deze donkere dagen gebruiken allemaal geloof ik. Zal er ook een paar aansteken....

Geplaatst

Hier ook even een verslagje...

Dr. Schatz ziet het volgende:

- deze laatste poging lijken onze kansen niet minder te worden

- de score is zelfs veel beter en geeft ook hoop

- zeker de ene cryo op dag 4, een compactie, mogen we een A-tje noemen > onze 1e ooit

- voor deze poging vermoede hij een eicelfactor maar dat lijkt niet meer aan de orde (bij icsi vergroten ze de eicel en toen zagen alle 6 er goed uit)

- je zou dan toch aan een zaadfactor kunnen denken, ondanks grote hoeveelheid en bewegelijkheid

- in ieder geval is er sprake nu van betere embryo's en dus lijkt dit eindelijk eens ons juiste recept!

Zijn advies op mijn vragen over timing:

- hij vindt me niet jong, maar ook nog niet oud. Daardoor is een rustig / fit moment en geen stress belangrijker dan haast maken

(Ik zei dat ik erg verkouden was de laatste keer, hij vond dat niet optimaal, dus wellicht dat het nog beter kan)

- hij bood verder aan dat we zeker nog wel poging 5 en 6 'mogen' doen in het VU (iets wat vorige evaluatie niet aan de orde leek)

- ook bevestigde hij dat hij bij veel vrouwen, in de 1e cyclus na een verse poging, ziet dat er geen eisprong is (dat stelde me erg gerust)

Verder viel me weer op hoe gedreven de man is. Hij wil iedereen gewoon zwanger krijgen en baalt echt als dat niet lukt. Ook als de score minder is dan bij een ander ziekenhuis, wat bij ons de 1e keer in het VU was (ondanks landelijk gemiddeld hoger in het VU). Toch een beetje een strijd, en daar hou ik ook best van. ;-)

Oh Sandra, meis... laat maar even gaan die tranen hoor! Spannend zo snel al uitslag.

Goed dat ze zo doortastend meedenken zijn Rubster, maar wel een best heftig gesprek dus?

Fren, alweer gauw overleg over next steps. Spannend meis!

Esther, hup die pregnyl erin en die 2 sloompies gaan dan zeker een spurt maken. Let maar op!

Hoe was jullie echo Babeth?

Hier vandaag moe van alle drukte, maar ondanks de regen een zonnige dag. Zo weer yoga, zin in.

Geplaatst

Miki, klinkt als een goed gesprek. Die dr S, daar verschillen de meningen nogal over ;-0 qua aanpak, maar ik heb hem ook een week lang twee keer per dag aan mijn bedje gehad en hij is inderdaad enorm gedreven. Ik denk dat hij ook erg realistisch is, hij zou je kansen nooit hoger inschatten dan ze daadwerkelijk zijn om jou alleen te plezieren of zo. Kan me voorstellen dat je tevreden bent met de uitkomst van dit gesprek. Misschien heb je het al gezegd maar hoe oud ben je (ik vraag me af wat dr S dan niet te oud en niet jong vindt...)?

Ruby, wat een baaldag weer voor jou, maar het is wel fijn dat je te horen hebt gekregen dat je wel door mag met ICSI, toch? Of vertrouw je het niet helemaal?

Esther, fijn dat je toch nog even gelachen hebt vandaag. En ach, alles is relatief, mijn verhaal klinkt wel heftig maar ja, ik heb dan wel weer heel veel follikels en veel cryo's en zo, dus elk voordeel heb z'n nadeel, zeggen we dan maar....

Sylvie, voor jou even een knuffel, ik vind het echt rot voor je dat alles zo moeizaam gaat op dit moment. Ik duim dat er snel betere tijden aankomen voor je!

Sen, komt ie: Follikels en baarmoederslijmvlies van Sen: NIET ZEUREN, GEWOON GROEIEN, EN SNEL EEN BEETJE!

Geplaatst

Miki, zag in je profiel dat je 35 jaar bent, dat is dus volgens dr S niet oud en niet jong, goed om te weten ;-).

Geplaatst

Sandra lees net in augustus dat je nog niets weet maar ik moet meteen denken bij de eerste bloeduitslag dat je lang moest wachten en uiteindelijk kreeg je ontzettend goed nieuws met een hele mooie hcg waarde.

En nu dus ook weer. Ze houden het nog even spannend voor je.

Geplaatst

dokter heeft gebeld. Eigenlijk kan hij met 1 waarde niet helemaal duidelijk zijn. Maar omdat het HCG 85.403 was zei hij dat hij wel durfde te zeggen dat het goed zat, met slag om de arm natuurlijk. De afspraak bij de gyn zo laten staan en als er in deze week iets is direct weer de huisarts bellen.

Toch wel beetje gerustgesteld, zo zeker als ik was zo onzeker ben ik nu aan het worden.

Geplaatst

Er branden hier negen kaarsen...omdat ik weer eens doorgelagen ben en voor jullie;-)

Groeikaars, rustkaars, pijnbestrijdingskaars, lekker weer kaars antiemutskaars, voordelievedamevandebloedprikkaars, juistebeslissingneemkaarsen. en een paar omdat het zo gezellig is..maak ervan wat je nodig hebt....hier vooral behoefte aan de besliskaars weet niet wat ik wil en wat er kan...vervolgens gebeurd er dus niets, ik moet via de HA een verwijzing voor een second opinion zodat ik die vergoed krijg en dan gelijk "binnen" ben bij een ander ziekenhuis..maar welk, en wil ik nogmaals icsi of toch nog die 3keer IUI..of toch icsi en dan met Assited hatching...dat weet ik dus pas na die SO...dus eerst naar de HA...hoezo rondjes lopen om mezelf...grrrr. Maar zo lang ik niks onderneem geen gedoe..ook wel lekker maar ik kom ook niet verder zo..zou willen dat ik niet zo besluitloos was.

Geplaatst

Spaatje dan brand ik speciaal voor jou de kaars voor de voor jullie verstandigste beslissingen!!!!!!!!!

Liefs

Geplaatst

dankjewel Sandra...ben de negenmaandenkaars nog vergeten..die willen we natuurlijk allemaal. Je bent wel wat gerustgesteld begrijp ik? Jammer geen echo..nog 7 dagen...duurt lang hé zo'n week.

Geplaatst

Sandra niet onzeker worden, je was zo positief hou dat vast. Al die kaarsen van Spaatje moeten ook helpen.

Hier branden ook alle kaarsen met een achterliggende gedachte.

Geplaatst

yhoi meiden, hoop gebeurd hier, ik kan niet overal op reageren denk ik want ik heb met de franse slag gelezen, ik geef t toe...

Miki, volgens mij is dit best een goed gesprek geweest en geeft dit onwijs goede hoop voor de cryo! Ik had je al verteld over de timing, alles moet goed voelen en dat zou je onthouden en beloven zei je ;-) Komt goed, ik voel t!

Sylvie, ontzettend balen zeg dat je je zo voelt, ik hoop erg dat t goed gaat komen hoor!

Sandra, dit is toch goed nieuws en ben je er niet gerust op gewoon de telefoon pakken!

Babeth, hoe was jullie echo???

Fren, beetje bijgekomen van het feesten gister ;-)

Esther, goed dat je aan jezelf denkt, jij bent t belangrijkste nu en niet e.o.a. vergadering hoor.

Caroline, hoe voel je je, hoe gaat t met je?

Klaartje, moe maar voldaan? Ik hoop t maar, maar morgen vrij toch? lekker bijkomen en voor jezelf zorgen.

Nico, genoten van je vrije dag?

Laika, was jij van de kaarsjes? Hier staat ook alles aan haha, moet toch wat doen niet?

Hopelijk vergeet ik niemand, sorry alvast.

Ik heb niet veel te melden, veel gewerkt en druk gehad, gesport dus weinig relax tijd gehad. die nemen we vanavond!

Tot morgen meisjes, ik zal nog wel even spieken maar reageren niet ;-)

Liefs Sab

Geplaatst

Al die kaarsen moeten iedereen gewoon helpen.

Nog een weekje en dan echo, kijk er naar uit en tegenop tegelijk. Ik ben die inwendige pretstaven helemaal beu. Was eigenlijk ook best blij dat ik niet voor een echo gestuurd ben als ik eerlijk ben. Dat weekje gaat gewoon snel. We gaan zo naar de verjaardag van schoonmoeder, morgen komt de bank en vrijdag misschien bezoek. Het weekend werken dus het vliegt voorbij.......

Geplaatst

Hi Sab,

Nee ik ben niet van de kaarsjes (dat is Spaatje) maar ik ben wel van het duimen en van het follikels en baarmoederslijmvliesjes streng toespreken ;-).

Laten we maar denken dat alle beetjes helpen!

Sandra...inwendige pretstaven, haha, jak! Wat blijft dit toch spannend voor je. Gelukkig was je hcg heel goed, hopelijk kun je je daar aan vasthouden.

Meiden, fijne avond!

Liefs, Laika

Geplaatst

Babeth, geen idee hoe ik erbij kom dat je een echo had vandaag, misschien ergens gelezen, of te ver terug, maar ik zag dat je m de 10de al had, sorry beetje blond ;-)

Gelukkig dat alles goed was!

Geplaatst

goeienavond dames,

ben net wakker van een middagje dutten...zit hier met een verslapen gezicht achter de laptop...dus sorry alvast als ik niet iedereen aanspreek/toespreek/aanmoedig/etc. heb mijn best gedaan om alles te lezen, maar het wil niet altijd even goed blijven zitten in mijn hoofd...

Miki....al met al een goed gesprek dus!!! das mooi!!!

san...gelukkig dat je meer gerustgesteld bent...hou dat gevoel vast!!! en zoals je al zegt...een weekje vliegt zo voorbij!!!

Ruby...fijn dat jullie verder mogen met icsi!!!

Voor de follikels en bms van sen: kom op zeg....jullie kunnen het!!! nog effe doorgroeien zodat Sen ook verder kan!!! Niet treuzelen!!!

Sen...hoop dat dit een beetje helpt!!!

Esther...zie je wel dat alles toch goed komt!!! hou het maar op de pregnyl, maar volgens mij zou je dat al doen....lekker...morgen dan een dagje niet spuiten...weet je al hoe laat je vrijdag moet??? oja...tegen 11 uur toch??? Succes

ik ga weer op de bank liggen...verder naar Jekyll kijken (serie op syFy)...tenminste...hoop dat ik mijn ogen open kan houden...

liefs,

Nico

Geplaatst

hoi meiden

Sandra, ook hier even nog een reactie, volgens een lab-lijst is dit een mooie waarde hoor, iets boven het gemiddelde bij 8 weken, fijn dat je h.a. je zo opvangt!!!! op naar de 19de.

Sylvie, er is bij jullie nog vanalles bij gekomen maar wie weet.....is dit jullie aankomende geluk na alle ellende en worden jullie blij verrast, go girl!!!

Esther, ik snap de verwarring, maar inderdaad, oiv. pregnyl rijpen ze mooi extra uit, bij mij werd de punctie overgens ook ingepland met 16mm, wij waren ook compleet verrast maar wist me over te geven aan de arts haha (valt soms niet mee!) heel erg veel suces alvast vrijdag!!!

Vin, wat leuk dat je een berichtje hebt geplaatst, mijn man houdt zich altijd wat afzijdig maar vroeg me gisteren wel hoe het ging met die man die een tese had gehad.....

Nico, jeetje een kg. spiermassa erbij, er zullen vele sporters jaloers op je zijn niet? meid, geloof me een zwangerschap hang en staat niet met wat overgewicht hoor, het gaat helemaal goed komen!!!

Testr, ik vind je verhaal (of dat van de arts) positief klinken! nu lekker op vakantie en straks vol goede moed, de berichten zijn mooi, geniet van je vakantie!!!

Rubster, jjij bent ook weer wat wijzer geworden, zoals ik het begrijp mogen jullie wel verder, erg fijn, wachten is ellendig maar nu weet je dat het niet al te lang meer gaat duren.

dames ik heb morgen de echo in DD, mogelijk was ik wazig in mijn "paniek" berichtje? gelukkig is het allemaal veel minder geworden, nog steeds alleen bruin en alleen bij het afvegen.

mijn eigen theorie is dat het lijkt dat er een soort ballonnetje ergens zat waar wat oud bloed uit sijpelde, dat gisteren open gegaan is (eenmalig meer verlies) en nu alleen een restantje ....ben benieuwd wat de arts zegt morgen. Ik dacht zel aan een aangeprikte follikel waar wat bloed in is gelopen van de punctie?? pffff je denkt de gekste dingen maar kunnen alleen afwachten. Toch ben ik wel weer gerust, voel me net zo als anders en ook weer even flink misselijk geweest.....

De afspraak is pas laat in de middag en voordat we dan weer thuis zijn, met de spits via Krefeld......zal een altertje worden maar ik laat het weten hoor!!!

lieve meiden, slaap lekker alvast!!!

Kaartje, jij krjgt morgen toch bericht over de bevruchtingen en de tp he? heel veel succes!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Oh wat heb ik lekker geslapen zeg. Jammer dat ik er vandaag verplicht op tijd uit moet. Lag wel lekker. Tussen nu en 12 uur wordt onze bank geleverd!!!!!!!!!!!

Babeth veel plezier vanmiddag!!!!!!!!!!!

Geplaatst

jippie Sandra...nog even en jullie hebben weer een bank!!!! whoehoe!!! ga je meteen gebruik ervan maken??? alle hoeken en kussens proberen??? de katten zullen het ook wel leuk vinden....geniet ervan!!!

ik heb gisteren echt veel geslapen...heb de serie Jekyll niet eens meer gered...ben weer op de bank gaan liggen en werd om half 12 wakker toen mijn vriend al thuis was...had blijkbaar niet zachtzinnig gedaan, maar daar heb ik niets van meegekregen...hahahaha....toen werd ik dus naar bed gestuurd en heb daar maar verder gepit...ben nog steeds moe...stomme deca ook...

hopelijk kan ik maandag of woensdag beginnen met de puregon, dan zal het weer wat beter gaan...vandaag ook voor de eerste keer last van stemmingswisselingen...of eigenlijk...heb gewoon reuze slechte zin...

maar verder gaat alles prima...hahahahaha

Babeth...veel succes vandaag met de echo!!!

liefs,

Nico

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden