Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Kaartje goed nieuws zeg, jullie gaan voor de tweeling.

Oneerlijk hè Sen, een gevoel van onmacht en wat moeilijk om er mee om te gaan vooral als je ze vaak ziet.

Miki veel succes met het alfabet afwerken, Ursela wat een scherpe opmerkingen met je plaatsnamen. Vindt best dat ze je meer dan 16 euro kunnen betalen!

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

thx, jullie begrijpen me tenminste en weten dat het niet zomaar jaloezie is ofzo. Heb al maandenlang dagelijks tegen een dikke buik aan moeten kijken, echo-, kinderkamer- en babyverhalen van een andere collega aan moeten horen. Nu weer 2 zwangeren en die gaan het er samen ongetwijfeld ook veel over hebben. Straks alleen nog maar babypraat op de afdeling. En mn werk is nou juist mn afleiding, maar niet meer op deze manier. En ik kan er niet omheen natuurlijk.

Geplaatst

Sen, kun je niet aangeven aan je collega's dat je er moeite mee hebt als het alleen maar over baby's gaat over de werkvloer? Misschien kunnen ze hun babypraat bewaren voor momenten waar jij niet bij bent?

Geplaatst

kaartje...dat is geweldig!!! nu goed blijven vasthouden aan jullie 2 emmies!!

Sen...het is ook oneerlijk...en ik begrijp je heel goed...ik ben in al die jaren ook al twintig keer ingehaald...nu is het welletjes echter en zijn wij aan de beurt...dus als iemand niet via de mmm zwanger wordt, jammer dan...stop maar terug...en wacht maar totdat wij een beeb hebben, dan pas ben jij (die ander dus, niet wij) aan de beurt!! knuffel voor jou meis!!!

Sylvie...je klinkt inderdaad ook wat strijdlustiger! goed hoor!! al gaat het dan misschien op en af. klinkt lekker wat je aan het maken bent!!! veel eetplezier...en morgen de eerste fm!!! super!!! veel succes meid!!

heb echt slechte zin hier...klaagde net een collegaatje tegen mij dat de boekingssite van ATP (reisburo) het weer niet doet...wat kan ik daar dan aan doen? Omdat ik toevallig de contactpersoon ben, moet ik dat dan allemaal weten??? wat boeit mij dat...dan boek je toch de reis via een andere site...heb ik ook gezegd dat ik daar niets aan kan doen en dat het me niet veel boeit...zit ze me aan te kijken zo van...wat zeg jij nu weer???...stiekem lol dus...maar niet heus...

Af en toe is het wel leuk om vanalles uit te zoeken voor je collega's, maar niet vandaag...laat me gewoon met rust en laat me gewoon lekker mijn ding doen, zonder me de kont uit te hangen...

En dan moet me nog iets van het hart, ben nu toch bezig...

Mijn beste vriendin ligt nu in scheiding en is verliefd op een ander (heeft hier pas aan toegegeven, nadat ze echt definitief de beslissing had genomen om te scheiden). Hij is ook gescheiden of in scheiding. Nu vertelde ze me dat ze onveilige sex hadden gehad en ze vroeg aan mij of het mogelijk kon zijn dat ze zwanger kon worden...was vlak na de menstruatie...ja dus...toen ze me dat vroeg had ze er eigenlijk ook meteen weer spijt van dat ze het me gevraagd had, want ze zag dat ik het daar moeilijk mee had...want een paar jaar geleden had haar man (bijna exman dus) zich laten helpen, maar niet laten controleren of het goed was en ze was hierdoor dus zwanger geworden...eigenlijk helemaal niet gepland, maar uiteindelijk wel welkom...heb het hier toen ook moeilijk mee gehad, want eigenlijk was het toen mijn tijd om zwanger te worden, niet haar tijd...ook omdat ze geen 2e wilden...die zwangerschap heeft ook bijna onze vriendschap gekost...blijkbaar doet het me toch meer dan ik dacht...ze weet dat ze stom is geweest (en hij ook) en nu hoopt ze vurig dat ze niet zwanger is...heb haar gezegd dat ik haar iets aandoe als ze zwanger blijkt te zijn...zegt ze (voor de grap) dat ze mij dan het kind geeft...uhm...wat moet ik dan opeens met 3 kids (of 2?)...ze had er ook meteen spijt van dat ze het me gevraagd had, want ze zag dat ik het er moeilijk mee had, maar het was eruit voordat ze het door had...

heb haar nog wat informatie gegeven over de kans op wel/niet zwanger...en tenzij hij superzaad heeft, lijkt het ons toch stug dat ze zwanger is...is regelmatig qua cyclus, voelt de eisprong altijd en die moet volgende week ergens komen...dus waarschijnlijk overleeft het zaad het niet eens...maar boing...wat werd ik even teruggegooid in de tijd, die avond toen ze me liet weten dat ze zwanger was van haar tweede...

sorry...moest het effe kwijt...

liefs,

Nico

Geplaatst

ow kaartje sorry ik vergeet jou helemaal te feliciteren met de terugplaatsing! 2 emmies, helemaal super, nu vasthouden he.

mijn collega's weten allemaal van mijn situatie maar op de één of andere manier "vergeten" ze het toch geregeld (of houden er dus gewoon geen rekening mee) want dan hoor je opmerkingen als "ow wat een vruchtbaar jaar hier voor iedereen" enz. enz. dat steekt echt verschrikkelijk.

Geplaatst

Ken het Sen, op mijn vorige werk waren op een geven moment zeven (!) collega's zwanger. Als er dan weer eentje wat aarzelend aan mijn bureau stond, wist ik gelijk hoe laat het was. Het ging ook vaak over kinderen enzo. Op zich vond ik het niet zo erg, ik lul wel mee, maar het confronteerd je wel elke dag met jouw onvervulde wens. En dat maakt dat je werk ook minder een afleiding is.

Geplaatst

Nico wat een verhaal zeg. Beetje deja vu gevoel krijg je hierbij. Ondoordacht dit zeggen is niet zo handig.

Voor jou een paar dagen later de eerste fm, spannend.

Geplaatst

he Sylvie, ja een beetje wel, maar we vertellen elkaar dan ook echt alles...we zijn niet alleen beste vriendinnen, maar ook collega's van elkaar...in alle jaren dat we elkaar kennen (bijna 12 jaar nu) hebben we al heel veel meegemaakt...we waren met zijn 4-tjes...een collegaatje is helaas bijna 7 jaar geleden overleden nu...we waren de golden girls...waren echt altijd met zijn 4-tjes samen, deden ook heel veel samen, knutselden zelfs in de pauze op het werk...breien, naaien, borduren, noem maar op...hihi...en een ander collegaatje is een paar jaar later van werk geswitched...we hebben wel nog contact met elkaar...maar inderdaad niet zo handig van haar...we hebben echt lief en leed gedeeld met elkaar...

Ik denk dat mijn eerste fm pas de 24e of de 26e januari zal zijn...ligt eraan wanneer ik met de puregon kan beginnen...startecho is de 17e...nu aanstaande maandag...vriend heeft al geregeld dat hij vrij heeft, dus dat is al een zorg minder...hihihi...op zijn werk doen ze daar gelukkig niet moeilijk over...bij zijn vorige werkgever wel..maar zijn toenmalige baas kon mij ook niet uitstaan, was alles wat je maar verwensen kunt...dus als we dan voor onderzoek naar Maastricht moesten, ging hij moeilijk doen en kreeg mijn vriend eigenlijk geen vrij...hij ging uiteindelijk toch, maar kreeg wel vanalles eerst (bijna letterlijk soms) naar zijn kop geslingerd, wat ik, dat k*twijf wel niet dacht en dat ik dat maar op een ander tijdstip moest doen en bladibladibla...merk dat ik nu weer heel opgefokt raak hierdoor...dus ik stop erover...zit teveel emotie nog bij...en dat kan ik nu niet gebruiken...straks maar even de cd van Zita West luisteren...wat ik trouwens al iedere avond aan het doen ben...ik ben me toch een partij relaxed meiden...echt waar...

maandagavond ook weer een reikibehandeling...kijk er naar uit!

liefs,

Nico

Geplaatst

Nico wat een verhaal! Snap dat je dat ff kwijt moet. Sen, wordt weer ff bikkelen. Ik (en wij) bikkel(len) met je mee....

Geplaatst

Het lijkt op de een of andere manier alweer lang geleden, de laatste poging, terwijl het nog niet eens een maand is. Ik moet wel zeggen dat ik er klaar voor ben omdat het een cryo poging is zonder hormonen en omdat ik in maart alweer 42 word... Als ik weer zou moeten spuiten zou ik zeker nog een maand wachten...

Ken het gevoel van eigenlijk aan de beurt zijn, maar ik heb dat met name bij een tweede kind zwangerschap. Als het de eerste is, kan ik makkelijker blij zijn voor iemand. Maar als je nog geen moeder bent lijkt het me nog veel erger, sterkte daarmee meiden!

Geplaatst

Weer veel emoties vandaag. Sterkte allemaal hiermee.

Zit nu met laptopje op schoot op mijn nieuwe bankje te genieten.

Geplaatst

Hoi meiden

even snel een berichtje van mij want ik ben gesloopt, gewerkt tot 14,30 mijn man haalde me op, direct door naar DD, de echo, naar huis met file en om 18,30 thuis.pffffffffffffff maarrr alles is goed!

Het bruinverlies is voor 99% weg, de arts heeft alles goed nagekeken en was erg tevreden, ukkepuk is nu 2,5cm, was al druk aan het bewegen en alles volgens schema. Hij dacht te zien dat er onderin de baarmoeder nog wat bloed zat maar kon het niet voor de volle 100% zeggen, het was niet veel en omdat het met weinig begon, dinsdagavond eenmalig meer was en daarna afgenomen is vermoedt hij dat ik er niet veel last meer van zal hebben. Hij zei wel dat het kon dat het nog een week of 2 door zou kunnen blijven "druppelen". De eierstokken zagen er ook weer normaal uit (met 6 weken was er eentje nog erg vergroot). Hij was erg tevreden, met name omdat het kleintje ook wat voor lag, erg beweeglijk was een een mooie, regelmatige hartslag had. Haha, we waren even helemaal trots!

Kaartje, wat heerlijk dat je een tp hebt gehad van 2 mooie emmies, heeeeeeeeeeeeel veel succes!!

Nico, ik kan me voorstellen dat je even je verhaal kwijt moest, jeetje wat een lompe confrontatie, ik denk dan ech bij mezelf,als je al 1x ongepland zwanger bent geweest en je weet dat je niets gebruikt......waar zijn je hersens dan, en als op dat moment de lust overheerst, dan kun je toch overal info verzamelen?? maar dat doe je toch niet bij diegen waarvan je weet dat haar wens vurig en nog onvervuld is???? pfffffffffff lieverd, ik hoop nog meer voor jou en het eventuele kindje dat er niets aan de hand is...

Sen, sjonge, bij jou nu weer een "mooi" bericht op het werk? wat ontzettend lastig voor je. Ik hoop dat je deze zwangerschap ook kan "handelen" en dat jij snel volgt! sterkte.

Sylvie, heel veel succes morgen met de fm, super dat je strijdkracht terug is!!!!

Esther, heel veel succes met de punctie morgen!!!

Sandra, wat een mooi bankstel!!! ik lig met de zwangerschap zoveel op de bank dat mijn man al gezegd heeft dat we in augustus waarschijnlijk aan een nieuwe toe zijn.....

KLaartje, beterschap!!!!!

nou dames, ik ga echt even plat

liefs

Babeth

Geplaatst

babeth, gelukkig was alles gewoon goed en kan je weer opgelucht ademhalen. Wat een rit he naar DD, wij deden er nog langer over. Zo'n 3 uur enkele reis. Nu naar Geertgen 2 uur dus dat scheelt weer wat.

Nico, bizar verhaal van je vriendin. Vind het ook niet echt tactisch van haar om dat allemaal zo tegen jou te zeggen. Beetje bord voor dr hoofd?

Es, heeeeel veel succes morgen met de punctie!

Sandra, eindelijk issie er je nieuwe bank, geniet er maar van hoor... lekker bankhangen

Klaartje, 7 zwangeren?! OMG! ik heb er ook een radar voor gekregen hoor... dan zeggen ze opeens "ehm, kan ik even met je praten ik moet je iets vertellen" jaaa hoor, denk ik dan, het is weer zover. Vind het ook moeilijk om te reageren, hoe doen jullie dat? kan niet enthousiast zijn. Ik zeg wel gefeliciteerd en ik meen dat ook wel maar volgens mij kijk ik dan als een boer met kiespijn want dan denk ik "&$@($ IK was aan de beurt!"

Sylvie, jij ook veel succes met de fm

Geplaatst

Esther morgen echo zou het bijna vergeten!!!!! Heel veel succes ik ga een kaarsje voor je branden dat het helemaal goed gekomen is met de groei en het aantal......

De bank zit heerlijk.....

Geplaatst

Super Babeth!

Sen, Klaartje... ik weet ook niet hoe te reageren op zwanger boodschappen, op alles wat met zwanger te maken heeft eigenlijk!

Sylvie, suc6 met meting en drukte!

Esther, jij morgen de punctie? Ik denk aan je!

Wij de auto in vroeg, dus ik ben tijdje van de radar (ook al hebben we wifi in chalet en de ipad gaat mee ;-)).

xxx

Geplaatst

Ik voelde me zelfs warm en opgelaten als er iets over zwanger op tv was en ik alleen was met mijn man, laat staan met iemand anders naast me. Gelukkig is dat wat minder nu... Meer schijt eraan ofzo...

Geplaatst

ja dat van tv dat hebben wij ook, je word heel selectief in je waarnemingen want het lijkt wel of het alleen maar over zwanger en baby's gaat. Reclame voor luiers, zwangerschapstesten, babyvoeding, zwangeren in tv-series enz. enz. oja en die reclame van Always, for a happy period.. happy period my ass!!!

Geplaatst

Hey meiden...

Heftige berichten hier!

Nico...bizar verhaal zeg...daar zou ik toch echt niks mee kunnen hoor! Als je het over antennes hebt...die heeft zij overduidelijk NIET wat dit betreft! Kun je ook zeggen tegen haar wat het met je doet als zij dit op deze manier verteld?

Sen...meis ik snap zo hoe je je voelt! Bij mij op het werk ook zeven zwangeren! Ik had het er vanavond nog met een vriendin over. Ik zet mijn pokerface op, block alle emoties en ben de confrontatie voor door ze zelf al te feliciteren (vaak weet ik het al wel, het roddelcircuit werkt prima bij ons). Ik heb over het algemeen zo geen zin in al die emoties die zulke berichten met zich mee brengen! Word er zo moe van! Sterkte meid!

Babeth...fijn hoor dit positieve bericht van jullie! Geniet ervan!

Sandra...mooi bankstel hoor! Wat kun je van zulke dingen genieten hé! Heerlijk!

Sylvie...succes morgen! Hoe is het nu met je? Is je dipbui een beetje verdwenen?

Miki...geniet van je (welverdiende) vakantie! Heerlijk...ik denk dat wij allemaal een ietsiepietsie jaloers zijn! Het is jullie gegund hoor!

Kaatje...you go girl...2 emmy's bij je! We hadden een deal geloof ik toch? Allebei positieve testen straks hé!

Klaartje...bah, ziek thuis in bed! Pas je een beetje op jezelf?

Ik ben het ZAT! Ben alles zat momenteel! Alles kan me gestolen worden en ben op Jan en alleman boos vandaag! Drie keer op het werk lopen janken. Ze hoeven maar boe tegen me te zeggen en ik begin te gieteren...zooooo irritant! Nog 1 dagje en dan de punctie, dan twee dagen wachten en dan evt. tp, dan twee weken en dan....jak waarom doen we dit toch? Dat is wat ik me momenteel afvraag. Het is zo niet leuk momenteel!

Wat klagen kan ik hé! Ik drink zo lekker een wijntje en duik mijn bed in...

Geplaatst

Klaartje, 7 zwangeren?! OMG! ik heb er ook een radar voor gekregen hoor... dan zeggen ze opeens "ehm, kan ik even met je praten ik moet je iets vertellen" jaaa hoor, denk ik dan, het is weer zover. Vind het ook moeilijk om te reageren, hoe doen jullie dat? kan niet enthousiast zijn. Ik zeg wel gefeliciteerd en ik meen dat ook wel maar volgens mij kijk ik dan als een boer met kiespijn want dan denk ik "&$@($ IK was aan de beurt!"

Ik kan er tegenwoordig wel goed mee omgaan, behalve als het iemand is waarvan ik het écht niet verwacht had en verrast word. Maar van de meeste collega's, vriendinnen e.d. voel je het wel aan komen. Net als in de buurt. Wordt er een dakkapel geplaatst, dan kun je er de donder op zeggen dat er een kind op komst is :-) Ik kan ook wel echt blij zijn voor anderen hoor, hoewel het er altijd wel weer even inhakt. Meestal komt er thuis wel een jankbui. In het begin kon ik dat ook niet uitstellen, als dan een collega had verteld dat ze zwanger was, zat ik prompt te janken. Maar dat vond ik eigenlijk ook niet eerlijk, om haar blijdschap en goede nieuws dan te verpesten met mijn verdriet. Dat recht heb ik ook niet vind ik, een ander kan er niks aan doen dat het bij ons niet lukt. En zeker omdat ze het altijd wel apart aan me kwamen vertellen en weten dat het me pijn doet is het voor mij inslikken dus tot ik alleen of thuis ben. Trouwens, meestal kwam er dan wel snel een andere collega mij even troosten, denk dat ze dat afspraken haha.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden