Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik word morgen 34. Ze denken dus dat ik mogelijk vervroegd de overgang in zou kunnen gaan. Het typische is dat ik totaal geen klachten heb die daar bij passen. Heb ook gewoon een normale cyclus. Sinds ik met acupunctuur en zo ben begonnen is mijn cyclus nog wel iets regelmatiger geworden. Bij de laatste controle van mijn FSH was mijn waarde 11. Dat is dus erg dichtbij normaal, maar het schijnt dat het ook per cyclus kan wisselen. Hoor ook altijd hier dat er bij mensen AMH bepaald is, dat iets zegt over je eicelvoorraad. Dat doen ze alleen in Amersfoort niet (heb er trouwens ook niet naar gevraagd). Hebben ze bij jou geen bloedonderzoek gedaan in het traject? Dacht dat ze standaard je FSH, schildklier etc. controleren.

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Esther dat is niet veel maar als de kwaliteit maar goed is. Wat ik heb is ook niet ideaal. De follikel gaat wel doorgroeien hoor, kan er verder weinig aan veranderen.

Wel fijn te lezen dat de punctie meeviel een horde alweer genomen. Zorg goed voor jezelf.

Geplaatst

Heb in oktober nog bloedonderzoek gehad maar ik heb wel eens het gevoel dat ze al snel bepaalde dingen accepteren. de eerste drie behandelingen zaten ze ook bovenop mijn schildklierwaarden. Deze waren in oktober niet helemaal goed maar daar deden ze toen vrij laconiek over, geeft me weinig vertrouwen zeg maar.

Geplaatst

Arts vertelde me ook vandaag idd dat bij het aanprikken van een follikel er ook een klein litteken ontstaat, net wat jij zegt sylvie. In die zin is veel follikels ook echt niet ideaal met alle sores van evt. overstimulatie. Het is ook wel goed maar ik word gewoon onzeker van mijn lijf momenteel.

Ik ben heel lief voor mezelf...gerard is werken vanavond, ik zit lekker op de bank met de laptop...vanavond bridget jones diary kijken (voor de zoveelste keer) in mijn uppie...heb een lekkere stoommaaltijd (pasta met cherrytomaatjes, kip en mozzerella) en eenlekker wijntje erbij.

Morgen lekker niks en zondag misschien even naar mijn zusje.

Net een heerlijk potje zitten janken aan de telefoon met mijn zusje...ze had me de hele week al gebeld en ik had het wel gezien maar als ik depri ben kruip ik lekker in mijn eigen holletje...

Kreeg even een flinke uitbrander van haar...moest niet in mijn uppie gaan zitten sippen. Waar heb je anders zussen voor?

Geplaatst

Hoi Esther... ik snap je teleurstelling maar ik denk dat je je als 30-jarige jonge blom echt nog geen zorgen hoeft te maken.

Zei de 40-jarige met 1 follikel na 450 eenheden menopur :-)) tuurlijk schiet dat door je hoofd als je altijd zo goed hebt gereageerd en nu even niet, maar tegen mij zeggen ze ook dat je de ene cyclus nou eenmaal meer geluk hebt dan de andere. Je bent toch ook ziek geweest tijdens het stimuleren? Ik heb nu griep en de verpleegkundige zei dat dat met elkaar te maken kon hebben. volgens de gyneacologe was dat onzin, maar ik weet wel wie ik liever geloof, haha. Probeer het rustig aan te doen, oke? Wanneer mag je bellen of je een terugplaatsing hebt?

Geplaatst

Esther fijn dat de punctie goed ging! Die opbrengst...tja... Bij ons was het de eerste paar keren ook weinig voor mijn gevoel. Uit 10 folikels kwamen dan twee rijpe eicellen. Erge teleurtselling elke keer, twijfelen aan je lijf etc. In Voorburg is toen FSH en AMH nagekeken en die waren beiden prima. Daarom overgestapt op Menopur en sindsdien telkens een mooi aantal rijpe eicellen. Je zou (als het nog nodig is!) eens kunnen vragen of ze Menopur zouden overwegen, niet elk ziekenhuis werkt ermee. En het is natuurlijk ook niet voor iedereen dé oplossing. Natuurlijk hebben jullie er 'maar twee nodig', maar dat moeten dan wel gewoon twee mooie rijpe zijn.

Wat ik eigenlijk (in zn algemeen) wil zeggen: twijfel eerder aan het ziekenhuis dan aan jezelf. Dat klinkt niet aardig, maar er wordt je vrij snel een soort schuldgevoel aangepraat is mijn ervaring, terwijl ze eigenlijk gewoon te laks, lui, gemakzuchtig of wat dan ook zijn om wat dieper te graven of van een protocol af te wijken!

Geplaatst

Maar Klaartje ik heb niet het gevoel dat ze mij een schuldgevoel aanpraten maar ik heb het gevoel alsof er ergens wel een oorzaak moet zijn waarom ik niet zwanger word. Ik merk dat dit steeds meer in mijn hoofd gaat zoemen en dat ik op zoek na naar wat er dan (uitgezonderd de zaadkwaliteit) aan de hand kan zijn. Want waarom worden wij dan niet zwanger terwijl mijn zussen zo zwanger zijn? en tuurlijk weet ik wel dat de kans kleiner is op deze manier, maar als we nu vier keer goede embryo's hebben gehad dan moet er toch een reden zijn waarom het dan niet lukt?

Mijn zussen moeten gewoon hun best doen om niet zwanger te worden, waarom lukt het bij ons dan niet op deze manier? De evt. blokkades die er zouden kunnen zijn (slecht zaad etc) zijn toch weggenomen maar wat kan er dan nog zijn? Snap je wat ik bedoel?

Maar ik wil daar ook niet in gaan verzinken, het leven is niet maakbaar, ondanks dat we zoveel weten tegenwoordig en zoveel kunnen.

Geplaatst

Esther waarom ga je toch niet eens kijken in DD en Imsi. Misschien is dat toch iets voor jullie. Ook al willen jullie geen cryo's kan ik me niet voorstellen dat jullie hierom geweigerd zouden worden. Er kunnen meerdere redenen zijn waarom het niet lukt. Waarom wordt ik 2x zw met iui en niet met goede en zelfs top embryo's met IVF. Ik weet het ook niet. Waar ik wel in geloof is dat er toch een verschil is van maand. Je hebt goede en slechte maanden qua zaad en ei kwaliteit. Kijk naar Klaartje en Sandra tegen hun verwachtingen in, als ik het zo mag zeggen zijn ze zw of zw geweest. Blijf het heftig vinden dat jij zo snel IVF achter elkaar doet. Ik zou dat echt niet kunnen.

Ik hoop dat het jullie deze keer gegund is Esther.

Geplaatst

Snap wel wat je beoelt Esther, je wilt gewoon weten waarom het niet lukt terwijl het in theorie toch zou moeten kunnen. Je gaat zelf op zoek naar mogelijke oorzaken (en oplossingen). Zo ben ik uiteindelijk op menopur uitgekomen en dus in Voorburg (EMC wilde dat niet).

Geplaatst

Punt is dat ze in het ziekenhuis zoiets hebben van: er is toch geen probleem? elke behandeling gaat t.n.t. voorspoedig...alleen jullie worden niet zwanger...tja dat is een fase in het proces wat nog een groot mysterie is...

En dan ben je uitgepraat eigenlijk.

Misschien is dit toch iets wat we in de eerstvolgende evaluatie goed moeten gaan bespreken, waarom niet een behandeling eens andere medicijnen proberen? In utrecht gebruiken ze ook menopur, dat weet ik wel.

Tja en wat betreft die behandelingen zo snel achter elkaar...wat is wat dat betreft waar jij zoveel moeite mee zou hebben sylvie? Ik geef toe, het is op dit moment m.n. emotioneel zwaar. SInds oktober is het er elke dag weer, het is zo'n groot onderdeel van mijn (ons) leven. Maar lichamelijk heb ik niet het gevoel dat ik het niet te doen vind...maar dat is misschien ook waar je je grenzen legt...ik voel me niet topfit, ben moe en voel me opgeblazen en een beetje labiel...eigenlijk is dat al wel zat misschien als ik het zo opnoem. Ik heb nog weleens de neiging om dingen te bagetaliseren, misschien dit ook wel.

Maar...ik wil eerst deze behandeling een eerlijke kans geven...per slot van rekening is er eigenlijk niks ergs aan de hand en loopt alles prima. Een ander zou zeggen...waar maakt die zich in vredesnaam toch druk om!

Geplaatst

hallo meiden

Testr, ik weet niet of je dit nog leest maar wil je nog een fijne vakantie wensen!!!

Sylvie, jeetje wat groeit er wer veel bij je zeg, zelf met deze hoeveelheid......ik hoop dat het allemaal rusti blijft en dat je dinsdag de iui-datum krijgt!

Esther, wat fijn te lezen dat de punctie je zo meegevallen is!!!! we gaan voor deze poging, ik hoop echt dat er een mooie + te lezen is over een week of 2....maar ik heb eerder gedacht... zou je misschen eens overstappen naar een ander ziekenhuis? wellicht reageer je beter op een ander hormoon? je weet het niet natuurlijk maar soms dan kan er ineens veel veranderen.

Wat DD betreft: waarom zou het niets voor jullie zijn omdat jullie niet voor cryo´s gaan? Ik kan me niet voorstellen dat ze daar een punt van maken hoor! hebben deze poging in DD gedaan en ik ben erg tevreden, en niet alleen omdat het "gelukt" is want dat was het in Brussel ook. Mijn persoonlijke mening is dat de arts nogal eens chaotisch kan zijn maar verder wel voor je open staat, denkt met je mee. En juist omdat wij de nodige ervaring met behandelingen hadden vond ik het ook niet lastig. Mensen die twijfelen raad ik atijd aan om een intakegesprek aan te gaan. Dan krijg je het het gevoel en ervaar je hoe je het eventuele reizen vind.

Maar goed, voor jullie is een ander zkh. (nog) niet aan de orde.....ik duim voor je lieverd!!!

Nico, onze vliegende duizendpoot, wat heb je alles weer ontzettend mooi verwoord!

vandaag de hele dag gewerkt en als afsluiting een gesprek met de psychologe...maar het ging weer goed, we hebben afgesproken dat dit de laatste keer was tenzij ik merk er behoefte aan te hebben, dan kan ik bellen. Het was een fijn gesprek, ze was ook oprecht blij voor ons.

Gelukkig is het bruinverlies helemaal gestopt, voelt toch beter!!!

Sandra, is de bank al lekker ingelegen hihi? ziet er wel zeer uitnodigend uit.

dames, fijn weekend!

liefs

Babeth

Geplaatst

Esther ik zou dat lichamelijk niet aankunnen maar dat komt misschien ook door het aantal follikels en het heftig reageren op de hormonen. Dan nog het emotionele gedeelte. Het heeft een te grote impact dat ik echt tijd nodig heb om weer een beetje mezelf te worden en mij niet uit het oog te verliezen.

Nu met iui ga ik denk ik wel achter elkaar door omdat het toch minder hormonen zijn en ik me tot op heden goed voel op wat buikpijn na.

Zoals je zegt tot op heden loopt alles voorspoedig hou dat positieve gevoel vast. Lekker op de bank met Bridget en een wijntje.

Geplaatst

Esther ik heb precies hetzelfde als jij af en toe: alles loopt voorspoedig, 4 x goeie embryo's gehad maar WAAROM BLIJVEN ZE DAN NIET PLAKKEN? Inderdaad, een groot mysterie, dat is het ook. En ik ben ook nog eens zwanger geweest dus snap ik helemaal niet waarom het niet meer wil lukken, zucht... Ik blijf erbij: een grote dosis geluk is wat we nodig hebben. En waarom we dat nog niet hebben gehad? Geen idee. Wisten we sommige dingen maar. Je moet blijven vertrouwen dat het allemaal goed komt denk ik.

Veel sterkte!!

Geplaatst

Sja, waarom blijven ze toch niet plakken he? Dat vraag ik me ook steeds af. Ik heb inmiddels vijf tp's gehad (1 verse, 4 cryo's) en het waren allemaal top-embryo's, ook mijn bms was elke keer goed. En toch nog geen doorgaande zwangerschap....

Esther, fijn dat de punctie goed is gegaan. Mijn arts zegt over mij dat ik biologisch gezien wat jonger lijk dan mijn werkelijke leeftijd (ik word volgende maand 35), gezien mijn bloedwaarden en het aantal follikels, dus blijkbaar kun je dat dan wel een beetje inschatten of zo, Niet dat het mij windeieren heeft gelegd tot nu toe (zo, foute woordspeling!), maar goed. Ik blijf erbij dat er maar eentje tussen hoeft te zitten die blijft plakken en inderdaad, we hebben allemaal ook een dosis geluk nodig! Ga weer voor je duimen....

Sylvie, dank je wel voor je uitleg. Ik ben erg bang voor de punctie dus ik hoop maar dat ik niet teveel littekentjes heb op die eierstokken van me, dat lijkt me nog pijnlijker. Ik heb dan wel in het ziekenuis gelegen met OHSS (incl nare punctie door mijn buikwand om een paarl liter vocht af te tappen, bleh) maar ik was vrij snel weer boven jan. Jij hebt er wel heel lang last van gehad zeg, bah.

Sandra, dank voor je bezorgdheid! Ik heb vandaag eigenlijk wel een prima dag gehad. Gisteren was ik erg moe maar vandaag voelde ik me alweer een stuk beter. Na het schilderen van de badkamer heb ik lekker een wandeling gemaakt en na het eten ben ik lekker gaan bankhangen (doe ik nu nog steeds). Mijn vriend was erg in zijn nopjes met de mooie balken in de badkamer (onze badkamer is zeg maar op zolder van ons honderd jaar oude huis, we hebben een hypermoderne badkamer met mooie oude details, zoals de balken).

Vandaag alweer de tweede 'spuitdag', wat zijn die decapeptyl spuitjes toch gemeen!

Fijn weekend allemaal!

Liefs, Laika

Geplaatst

Esther, begrijpelijk dat je drie eicellen een magere opbrengst vind van 7 follikels. Ik ga voor je hopen dat jullie gewenste kindje bij deze drie zit!

Geplaatst

hehe, daar ben ik ook weer even! Er is weer veel geschreven zeg en veel gebeurd deze week!

Allereerst Kaartje, van harte gefeliciteerd! Een fijne verjaardag vandaag en broed maar goed, fijn dat je een succesvolle terugplaatsing hebt gehad! Wanneer mag je testen? En krijg je een bloedtest, of moet je zelf testen?

Esther, een succesvolle punctie, ik snap dat de iopbrengst je wat tegenvalt, maar wie weet worden deze 3 eicellen wel 3 super emmies en komt het allemaal goed!! Gewoon hoop houden! Wanneer hoor je of er een terugplaatsing is?

Babeth, ik las dat je een goede echo hebt gehad en dat het bruinverlies (bijna) weg is. Kan me voorstellen dat dat een hele geruststelling is!! Voel je je verder goed?

Sylvie, ik lees door je berichtjes heen dat het echt heel heftig is op de zaak. Je schreef van de week dat er 24 belangrijke uren aan gingen breken, ik hoop dat het dubbeltje voor jullie de goede kant op is gevallen! Had jij nu ook een fm gehad? En wanneer heb je dan de iui? Ik weet van dat traject eigenlijk niks af omdat we dat volledig overgeslagen hebben. Moet je dan ook deca spuiten? Dacht dat je dan juist niet meerdere eicellen wilde hebben.

Laika, ook al weer aan het spuiten. Las dat je de deca gemene spuitjes vindt. Ik heb gemerkt dat het helpt als je net een cm verder van je navel prikt, is een stuk minder pijnlijk. En in een vetrolletje prikken helpt ook (bij mij nooit zo'n pobleem om die te vinden, haha!)

Mik, lekker op vakantie. Geniet meid, je hebt het verdiend!! Hoop dat er lekker veel sneeuw ligt met een zonnetje erbij. Drink een warme choco met slagroom voor mij!!

Nico, maandag al weer eerste FM, spannend!!

Henne, weer een beetje opgeknapt, of heeft de griep in alle hevigheid toegeslagen?

Hier gaat het steeds beter met Vin, alles slinkt weer terug naar zn normale proporties en het bloeden is ook gestopt. Er zit alleen een zwarte (geen blauwe, maar een zwarte) plek op een van zn ballen ter grote van een 2 euro munt. Sandra, had Paul dat ook? Merk dat Vin ook weer wat mobieler wordt, gisteren toch nog een paar nieuwe onderbroeken voor 'mm gekocht, erg sexy ballenknijpers, maar hij zegt dat dit juist erg goed helpt. Ben heel benieuwd wat ik dinsdag te horen krijg, mijn missie is om onder de gezamelijike afspraak in nijmegen uit te komen. Dat is nomaal gesproken verplicht voor alle stellen die een ivf of icsi poging gaan doen; je krijgt met een paar andere stellen alle info en prikinstructie. Hoeft voor mij niet zo nodig, heb immers al een keer het hele traject doorlopen en vind het zonde om speciaal daarvoor naar nijmegen te rijden. Maar goed, als het moet, dan moet het!

We weten overigens nog steeds niet wanneer we gaan starten, ik zit van 19 tm 29 maart in New York en zit er eigenlijk niet op te wachten om met injectiespuiten te proberen Amerika in te komen...

Nou meiden, heel fijn weekend! Ik lees mee, maar ben erg druk momenteel, dus reageren lukt niet altijd. Ik denk wel aan jullie allemaal!

Dikke kus Fran

Geplaatst

Kaartje van harte! Hoop dat je een fijne dag hebt, beetje afleiding zo in het begin van de wachtweken.

Esther hoe is het met jou zo na de punctie? Nog steeds weinig last? Maandag hoor je of er een tp is toch? Het blijft altijd spannend die dagen.

Nico en Sylvie ook alweer volop bezig, Laika aan het spuiten. Ik spoot deca in mijn been, had er verder geen last van. Cetrotide vond ik gemeen, daar kreeg ik altijd een grote rode, jeukende plek van. Ik spoot trouwens ook niet meer zelf, mischien scheelt dat ook, net een andere hoek ofzo... Sen hoe is het inmiddels met jou bms en follikels? En Caroline waar sta jij nou? Toch ook alweer bijna een tp?

Sandra lekker op de bank? En Babeth ook uitgeteld? Ik zei vanochtend nog tegen Jay dat ik toch wel erg moe geweest ben die zwangere weken. Merk nu pas hoe weinig ik toen kon en deed. Maar wil dat graag snel terug hoor, mij hoor je niet (meer) klagen ;-)) Sandra komende week een echo toch? Hoop dat die weer wat geruststelling brengt. Ursela wanneer heb jij nou de eerste echo?

Dilemma Fran, wel of niet gaan spuiten als je naar NY gaat. Misschien idd maar niet doen. Even in alle rust genieten van je trip. Je moet ook nog eens gaan rekenen met tijdsverschil enzo, lijk mij persoonlijk erg stressen. Maar snap ook dat je juist wilt starten. Hoop voor je dat die infobijeenkomst niet hoeft, maar vrees met je mee dat je er niet onderuit komt. Protocol he... ;)

Miki, lekker op vakantie, hoop dat je geniet!

Hier lijkt de buikgroep gelukkig minder. Gisterochtend nog flink misselijk en rommelende buik maar smiddags ging het opeens beter. Ben wel erg moe. Hoewel ik officieel in november ben gestart, werk ik hier eigenlijk pas twee weken en ik draai wel volop mee. Vermoeiend. Twijfel ook een beetje of ik die 24 uur aankan, maar het is nog te vroeg om dat te zeggen. Zeker met miskraam, curettages, antibiotica, verkoudheid en buikgriep op een rijtje vanaf november!

Gister trouwens een écht positieve ovulatietest, had nog twee digitale liggen en kreeg een mooie smiley. Wel fijn om te weten waar ik aan toe ben. Gister nog geprobeerd er spontaan gebruik van te maken maar dat was niet erg succesvol zo beide met een griepje haha. Nou ja, de kans is toch heel klein dus ook maar beter zo dan dat ik mezelf weer gek zit te maken. Zat al wel gelijk te tellen wanneer ik dan een tp kon hebben. Kwam een week voor de 23e uit...grrr...... Denk dat ik gewoon de stoute schoenen aantrek en vraag of ik me aan mag melden onder voorbehoud. Stel dát de uitslagen er iets eerder zijn. Ze zeiden 6 tot 8 weken, dus het zou twee weken eerder al kunnen.

...werd even onderbroken door de telefoon. Was redactrice van programma dat de KRO ons erg leuk en herkenbaar vond (bloos bloos) en dat het dus doorgaat. Komend jaar worden we gevolgd, krijgen zelf ook een cameraatje etc. Heb ik gelijk een vraag.... als we in april onze meeting hebben, zouden jullie het dan erg vinden als we iets filmen? Hetzij echt met een camerateam, hetzij wij gewoon met ons eigen cameraatje. Ik kan me voorstellen dat niet iedereen in beeld wil, als je familie enzo van niks weet (dat kan dan natuurlijk altijd afgestemd worden) Aan de andere kant zou het voor het programma ook mooi zijn om te laten zien hoeveel steun we aan elkaar hebben, hoeveel lol we hebben ondanks ons verdriet, hoevéél doodnormale stellen hiermee te maken hebben.... Esther heb jij Christien nog gesproken? Zou super zijn als jij nu zwanger raakt en ze dát kunnen gaan volgen!

Zo, hehe, ben er helemaal uit... hoop dat ik niemand vergeten ben (vast wel, we zijn met zo veel hier!). Dikke knuffel!

Klaar

Geplaatst

hi Klaar, nu zo als eerste reactie maakt het mij niet uit, vind het prima om gefilmd te worden, maar denk idd dat er wel een paar meiden zijn die dat liever niet willen. Bij ons weet toch vrijwel iedereen waar we mee bezig zijn en ik ben er juist voor dat er veel meer duidelijkheid en insite information bekend wordt. Ik merk, zelfs in mn directe omgeving (schoonzus) dat mensen door dat ze niet echt weten wat we doormaken, soms rare conclusies trekken en het te simpel zien. Vind het dus super dat jullie meedoen!

Geplaatst

Volgens mij is het altijd af te spreken wie er wel en niet in beeld willen. In het ziekenhuis werd het ook gevraagd aan de verpleegkundige die toevallig aan de balie zat toen wij daar een afspraak moesten maken. En het lijkt mij eigenlijk best gaaf als er dan een aantal meiden óók kort hun verhaal doet. Al is het alleen maar om te laten zien op hoeveel verschillende manieren je 'ivf' kunt doen en om hoeveel verschillende redenen. Ik word van de week nog gebeld om een soort plan van aanpak te maken voor de komende maanden: wat willen we gaan filmen e.d. Zal dan ook eens vragen hoe zij daarover denken.

Geplaatst

Als jullie in april elkaar spreken, heeft misschien iemand een laptop met skype en een cameratje? Kan ik even gedag zeggen, zou ik grappig vinden. En als het niet te confronterend is merel showen maar dat kan ik ook heel makkelijk achterwege laten hoor!!!

Klaartje, ondanks de opeenstapeling van ellende vanaf november moet ik zeggen dat ik steeds meer de 'oude' klaartje terug lees in je berichten. Ondanks dat je lichaam niet meewerkt kom je mij als opgeladen over. (en vol ongeduld die helemaal terecht is).

Ik heb dinsdag de echo, om 1400. Ik ben erg zenuwachtig aan het worden. Ik had heel veel geduld de afgelopen weken maar dat is nu plots verdwenen en voel me onrustig. De dagen die nu komen voelen erg lang. Ik weet niet of ik die dag meteen iets van me kan laten horen, want we zijn waarschijnlijk pas om 1700 thuis (afstand) en ik moet om 1900 werken en tussendoor nog eten en merel verzorgen en naar bed brengen. Hoogstwaarschijnlijk zit alles goed maar ik vind het vaak te mooi om waar te zijn.

Kaartje, gefeliciteerd!:occasion13:

Fijn dat het zo goed gaat met vin. Wat een spanning moet er van jullie afgevallen zijn, voel je niet alsof alles lichter is deze week?

Spaatje, hoe gaat het met jouw knopen?

Geplaatst

Hoi meiden, even een korte reactie van mij.

Ik ben gisteravond gevallen met een bedrijfsuitje en precies op mijn geblesseerde knie. Daar ben ik al 4x aan geopereerd en hij was mega dik. Ik was in Eindhoven en ik kon dus geen ijs leggen op mijn knie omdat we nog naar huis moesten rijden. Vanmorgen mijn vriendinnetje gebeld die orthopedisch chirug is en ze zei dat ik er maar even naar moest laten kijken. Nog niets te zien op de foto's maar ik moet een week rust houden en pootje hoog. Enorm balen natuurlijk want sporten mag ik deze week ook niet...

Ik barst van de pijn, echt niet leuk meer.

Ik lees wel mee uiteraard, maar heb niet de fut om te reageren.

Liefs Sab xx

Geplaatst

He Sab wat klote zeg dat je ook juist op die knie gevallen bent.

Misschien een goed moment om even op te laden voor een aankomende poging.

Beterschap Sab, moeilijk om soms stil te zitten.

Kaartje gefeliciteerd en een fijne dag!

Klaartje tv maakt dikker toch, slik, motivatie om even echt wat aan de lijn te doen.

Ik heb er geen problemen mee hoor. Urslea doet ook mee met Skype, zie het al helemaal voor me een gedekte tafel met een laptop en een bordje ervoor......

Fran in 24 uur tijd waren er meer zakelijke complicaties bijgekomen helaas komen we geen steek verder omdat we geboycot worden door de gemeente, ze gaan geen gesprek met ons aan omdat het bij de advocaten ligt maar ons hele bedrijf nu een zinkende schip lijkt worden als er niet snel iets wordt gedaan, lang leve de overheid.

Dinsdag hebben we fm 2 denk dus donderdag/vrijdag de tp.

Fijn te horen dat Vin zijn eigen formaat weer terug krijgt, hihi

Ursela voordat ik het vergeet alvast veel succes dinsdag, kan me voorstellen dat je wat zenuwachtiger wordt.

Hopelijk krijgen jullie goed nieuws.

Geplaatst

hoi dames

Fren, wat fijn te horen dat het met Vin beter gaat, de plek klinkt heftig, krijgt als het goed is straks ook nog alle kleuren van de regenboog.....

ik snap dat je geen zin hebt om NY te zitten met die spioten enzo, en wat als je dan net een fm hebt? jeetje....ben je zo ver lijkt me moeilijk om te besluiten wat te doen...is er een kans dat je als je vertrekt de tp hebt gehad? of ben ik nu iets te positief?

Sab, wat ellendig dat je je knie weer bezeerd hebt, even goed in de gaten houden dus, beterschap!!

Klaartje, wat leuk dat ze doorgaan met jullie, en wat een goed idee van dat filmen, ik zal er over nadenken en wil het ook wel met mijn man bespreken, maar mij eerste reactie is super!Ursela wat top van die skype!!!!

Wat betrft de ovulatie test, kan me voorstellen dat je er bliuj mee bent, kun je echt in de gaten houden of je lichaam weer in het normale ritme komt, wie weet is de uitslag wel eerder binnen? Bij ons destijdes duurde het chromosomenonderzoek van mijn man 5 weken terwijl we moesten rekenen op 6 a 8.....

Ursela meid, wat is jullie geduld op de proef gesteld zeg, de echo is vast en zeker goed, veel succes en plezier, jeetje, jij ziet straks al een compleet minimensje

Kaartje, hoe gaat het bij jou?

Esther, is je buik nu ook rustig? op naar een mooie tp hoor!

Sylvie, kun je een beetje ontspannen en genieten van je vrije weekend?

Ik houd mijn gemak, vandaag weer wat bruinverlies maar nu maak ik me niet meer druk, de arts zei dat het wel 2 weken kon aanhouden. Verder voel ik me nog steeds zwanger en we weten nu natuurlijk ook dat het los staat van onze ukkepuk.

De vermoeidheid is enorm, vandaag 1.5 uur weggeweest voor boodschappen, naar de markt en supermarkt, na thuiskomst echt weer afgebrand en op de bank.Mijn schoonouders zijn nog geweest en ze komen dinsdag weer, gaat mijn schoonvader een lange wandeling maken met de hond en komt mijn schoonmoeder de ramen wassen. Vind het moeilijk om dat soort dingen door ene ander te laten doen maar mij lukt het nu echt niet, en wel echt nodig haha.

Sandra, hoe gaat het met jou? nog eventjes geduld meid!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Oh Babeth dat geeft mij weer hoop, 5 weken ipv 6 tot 8! Ik zou heel graag deze cyclus al een tp willen. O.a. omdat mijn ouders van 14 t/m 28 feb. op vakantie zijn. Ik spreek mijn moeder normaalgesproken heel vaak en ze heeft het zo door als er wat speelt. Vind ik ook niet erg, maar het zou zo fijn zijn de eerste tp even voor onszelf te kunnen houden. Iedereen hoopt zó dat het meteen weer raak is maar dat is natuurlijk helemaal niet vanzelfsprekend. De kans is groter dat het niet lukt. Ik doe het dan liever even zonder 'publiek'. Onze eigen spanning is al genoeg zonder die van anderen erbij. Maar goed, het komt zoals het komt.

Sab wat ontzettend rot van je knie. Kan me voorstellen dat je flink zit te balen. Zul je ook altijd zien, dat je precies op die ene knie valt. Beterschap, hoop dat het allemaal meevalt (achteraf).

Ursela lijkt me erg grappig als jij via Skype ook aanwezig kunt zijn. Gaan we zeker regelen!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden