Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Caroline, wat is dat kl.... zeg!!!!

Wel lief van je vriend dat hij zo reageerd. Probeer te genieten van het weekend.

Wij gaan vannacht richting london. Hopen dat de menstruatie pas daarna komt. Zal straks toch even bellen.

Sterkte voor iedereen.

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Caroline, wat vreselijk! Weer zo een grote teleurstelling...sterkte meid... Er valt niet veel meer te zeggen maar ik vind je partner wel erg lief! Hij heeft begrip en steunt je en dat is erg veel waard. Geniet van jullie weekend met zen 3tjes!

Sylvie, vind het zo knap hoe jullie het doen! Petje af... en inderdaad zo als met alles stap voor stap... ook jullie, geniet van jullie weekend sampjes- hopelijk een heerlijke quality time! Wat ga je voor lekkers koken? :)

Babeth, lijkt mij zo bijzonder om je babytje te voelen! fantastisch... Kunnen jullie (sandra & jij) nu al wel van jullie zwangerschap genieten? Is er nu een moment gekomen dat je het wat kan loslaten? Willen jullie het weten wat het wordt?

Sandra, je zal ook binnenkort je kindje voor het eerst voelen - toch? En jullie, willen jullie weten wat het wordt?

IVFSH, denk aan je! Ik hoop dat je straks goed nieuws voor ons hebt! fingers crossed...

Geplaatst

Hee roestvlek!

Dank Je, wel spannend hoor, ben wel zenuwachtig.

Hoe voel jij je? Hou je het nog uit? Was ik benieuwd naar: vanwaar je nickname: roestvlek? Intrigerend :-)

Geplaatst

Caroline wat lief van je vriend dat hij toch nog door wil gaan en fijn als jullie lekker naar de Ardennen kunnen.

Even genieten als gezin maar toch met een donker wolkje.

Rostvlek wij gaan eten, spaghetti carbonara. Stoofvlees met aardappelgratin en spruiten en gefrituurde kip met sla en stokbrood en dan wel verdeeld over 3 dagen hoor....

Goede vraag Ivfsh waar komt jou nickname vandaag Roestvlek.

Zit je al in de trein Ivfsh?

Geplaatst

Ik zit inderdaad in de trein. M'n lief is al de hele tijd aan het slapen, gezellig, haha. Ff spullen wegzetten bij mijn ouders en dan doorrijden naar het Azm.

Klinkt lekker dat eten!

Geplaatst

hoi meiden,

pfff ik zit, net ff huis gestofzuigd en gedweild ugh wat een k*twerk ik haat schoonmaken...

Carolien, lieve schat wat een vreselijke teleurstelling! potverdorie waarom zit het nou niet eens mee. Heel veel sterkte en ik hoop dat je toch nog een beetje kunt genieten van je weekend en jezelf weer een beetje kunt opladen. Een heeeele dikke megatroostknuffel voor jou

Sylvie, je klinkt gelukkig alweer een stuk positiever/kalmer dan vandeweek. De druk is effe een beetje van de ketel gelukkig. Je gaat weer lekkere dingen koken zie ik. Ik ben alweer een week op rantsoen, nu nog strenger dus nu moet er echt wat af zijn als ik zondag op de weegschaal ga staan hoor anders flikker ik dat ding dwars door het raam naar buiten (nee hoor). Oja, kheb mn bmi uitgerekend en die is 26 dus iets te veel. Dan zou je zeggen ohhh een paar kilo, maar die paar kilo gaan er gewoon niet af! idioot gewoon

Sab, wow wat een supernieuws voor jullie meid! wij hebben onze eerste poging ook in Voorburg gedaan maar dr. Janssen heb ik nog nooit gezien. Wel dr. van Os, die blonde en dr. Vink, dat indische typje die je ook in het filmpje ziet als Henne de echo krijgt.

Henne, jij ook weer in de race. Ik ga keihard voor je duimen natuurlijk. Snap best wat je bedoelt met 2 weken niets.. idd een soort van gat waar je in valt. Niet dat het leuk is al dat geprik en fm die je bij een normale poging doet, maar je bent dan toch meer ermee bezig enzo.

Ivfsh, vandaag de tp. Mn duimen draaien voor jou ook mee hoor. Dat ze maar lekker mogen blijven plakken de komende 9 maanden!

Laika, ik zal het ook nog maar een keertje zeggen: je bent geen muts! hallo, logisch met zo'n start dat je hem knijpt. Zou raar zijn als dat niet zo was toch? maar je hebt een hartje gehoord en alles komt goed!

Miki, wat goed om te horen dat je het zo naar je zin hebt in je nieuwe baan en dat je jezelf weer een beetje hebt teruggevonden. Heerlijk toch. Wat een late eisprong trouwens. Heb ik ook een paar keer gehad. Deze keer verwachtte ik hem ook laat en ben dus vorige week op dag 17 begonnen met ovu testen maar ik denk dat ik hem net heb gemist want ik zag 2 streepjes, de ene lichter dan de ander maar vervolgens werd de tweede streep met de dag lichter... dus waarschijnlijk heb ik mn ei dus al voor cd17 gehad. Kan het soms niet meer volgen hoor...

Nico, fijn om te lezen dat je weer een beetje bent opgekrabbeld meid. Ben ook jaloers op die energie van jou. Zoveel als jij sport in een week, dat doe ik nog niet in een half jaar hahaha. Maar hoe je het vertelt, zo aanstekelijk. Als je in de buurt zou wonen zou ik zo les bij je nemen serieus! Je had het over dr. Cuypers, ik ken haar (wij lopen ook bij Geertgen). Ik vind haar echt een schat, heel erg meelevend enzo. Dus wat dat betreft tref je het goed.

Esther, lieverd wat gaat het me aan mn hart als ik je berichten lees over hoe je je voelt. Ik gun het jullie ook zo vreselijk. Aan de manier waarop je schrijft en nu ik je ook gezien heb in het filmpje kan ik zien dat je zo'n grote lieverd bent met een goed hart. En laat ze maar lullen in dat ziekenhuis, jullie maken zelf wel uit hoe je het doet en hoelang je doorgaat.

Babeth, lekker hoor met je iphone nog in bed. Ik heb ook lekker tot half 10 geslapen. Heerlijk, had ik echt nodig. Wat fijn dat je de kleine al voelt. Dat lijkt me zoiets wonderbaarlijks, ik hoop dat ik het ooit mag meemaken.

nou meiden dat was weer een heel verhaal ik ben er natuurlijk een paar vergeten maar natuurlijk voor iedereen een goed weekend

Geplaatst

ivfsh....succes dadelijk...nog effe in de trein, even langs je ouders en dan door naar het zh....hoop dat je er 2 teruggeplaatst krijg, tenminste...neem aan dat je er 2 wilt als deze ontdooit zijn?

Sen...stofzuigen doen we beide om de beurt...dweilen laat ik aan mijn vriend over, hij vindt het ook nog eens leuk...hihihi...heb hem laatst zo'n macigmop gekocht...hij heeft geloof ik de woonkamer 2-3 keer gedaan...hahahaha...enne.. bmi 26 is netjes...die laatste kilootjes gaan ook bij jou er wel af...succes!

Caro....echt een lieverd, je vriend, dat hij open staat, mochten jullie ervoor gaan, voor een volgende behandeling. neem lekker de tijd voor elkaar dit komende weekend, geniet samen met jullie dochtertje en laat dit onverwachte nieuws bezinken...sterkte en een knuffel!!! ik hoop dat je toch ook een beetje van je verjaardag kunt genieten zondag...denk dat je lieve kleine meid wel een heel lief leuk kadootje of tekening voor je heeft!!! en dan heb je weer een glimlach op je gezicht!!! ben ik van overtuigd!!!

dames...heb niet echt veel zin om te werken...'t is ook redelijk rustig gelukkig...nog een half uurtje en dan ga ik ervandoor..alaaf...

vanavond nog 3 uur sporten en dan ben ik er helemaal klaar voor...

kom zeker nog wel eens checken, maar niet meer zo veel als vandaag..hahahaha...wil natuurlijk wel weten hoe het met ivfsh is gegaan...

liefs

Nico

Geplaatst

Ik zal even het grote geheim achter mijn nickname vertellen :)... Het is een van de koosnamen van mij aan mijn vriend (wanneer ik hem eventjes wil pesten :-) 3 keer mag je raden, welke kleur haarpracht hij heeft :-).. vond het wel erg passend in deze helaas minder leuke situatie in die we allemaal zitten...

IVFSH, weet je al? Sterkte met het afwachten nog!

Geplaatst

Hee meiden,

Wij hebben twee cryo's teruggeplaatst gekregen. Ze hebben er drie moeten ontdooien: 1 heeft het niet overleefd, 1 heeft nog maar 1 cel over (waren er acht) en 1 heeft nog 6 cellen (waren er 7). Dus twee teruggeplaatst, maar goed, er zal er maar 1 meedoen. We zijn er blij mee! Nu even genieten van de zon op terras met een warm kopje thee :-)

Geplaatst

he ivfsh...dat is heel mooi nieuws...hopelijk blijft die ene goed zitten de komende 9 maanden!!!

succes en sterkte!!!

liefs,

nico

Geplaatst

Gelukkig bij jou wel goed gegaan IVFSH! Ben blij voor je hoor! Had graag samen op het wachtbankje gezeten, maar ja, je doet er helemaal niks aan...

Zat net nog aan jou te denken Nico: als je aan de hormonen hebt gezeten dan is het eigenlijk nog erger... 1 lichtpuntje in mijn situatie, ik heb in ieder geval niet 2 weken gespoten, dan was de frustratie nog groter geweest!

Geplaatst

grrrr...net een heel verhaal getypt en dan komt Jimmy op de laptop liggen...en nu ben ik het merendeel ook nog kwijt wat ik had geschreven.....

he Caroline...het lijkt inderdaad wel veel op mijn situatie, maar het blijft net zo erg...ook met cryo's. Met hormonen worden de emoties inderdaad wel heel erg versterkt...het blijft gewoon erg...ze gieren dan gewoon door je lichaam en versterken al je gevoelens...zo heb ik er toch wel 3-4 weken last van gehad, of last....ik heb ze door mijnlichaam voelen gieren...met name op mijn werk had ik last van de evilhormonen (geïrriteerd zijn als al een medewerker langs liep), thuis had ik last van zombiehormonen (voor je uit zitten staren en niets met gevoel doen) en dan heb je nog de weenhormonen, de vreethormonen en weet ik wat voor hormonen nog meer....het blijft gewoon K*T....punt....je kunt er niet meer en niet minder van maken...

en dat vind ik juist het fijne aan jullie allemaal...ik zat vanochtend zo alles bij te lezen en ik kreeg gewoon een brok in mijn keel...vind het gewoon leuk, mooi, lief, aardig, fantastisch gewoon hoe we elkaar steunen, oppeppen, elkaar troosten, elkaar door moeilijke tijden heen helpen, elkaar aan het lachen maken, met elkaar meehuilen, met elkaar mee boos zijn, janken, schreeuwen...alles eigenlijk...en dat terwijl we elkaar persoonlijk en in levende lijve niet kennen en gezien hebben...we kunnen het echt over vanalles en nog wat hebben hier...geweldig mooi gewoon...ben super blij dat ik dit met jullie mag en kan delen. want ik denk niet dat ik het zover gebracht zou hebben als ik hier niet mijn hart, maar ook mijn frustraties, onzekerheden en ook mijn vertrouwen met jullie kon delen en het over dit hele traject kon hebben...hier haal ik ook heel veel kracht uit...en dit helpt me ook met het verwerken van mijn verdriet en blijdschap...

dus meiden: dank jullie wel hiervoor!!!!

jullie (wij allemaal eigenlijk) zijn toppertjes....

en nu hoop ik niet dat ik iemand aan het huilen heb gemaakt...sorry hiervoor...van tijd tot tijd ben ik gewoon heel emotioneel en dat moet ik dan ook meteen delen met die persoon of personen....

nu ga ik me klaarmaken om te sporten....Sen...ik sport maar twee keer in de week, maar ben wel vaker bezig met voorbereidingen, dus misschien dat het daarom zoveel lijkt...

fijne avond allemaal!!!

oja...voor het lijstje: shoarma met rijst...en gisteren was het gemarineerde kipfilet met frietjes en sperziebonen...en daarvoor was het geloof ik speklappen met krieltjes en erwten en wortelen...

liefs,

Nico

Geplaatst

Wat een lieve en aardige woorden Nico!

Ivfsh gelukkig meid een tp van 2 cryo's nu broeden.

Roestvlek vind het leuke betekenis, daar had ik nog niet aan gedacht.

Hier is mijn spagehetti carbonara niet zo lekker, de kaas vond ik persoonlijk nogal overheersend, ben toch al niet zo'n kaasliefhebber dus denk dat ik maar een frietje ga halen, zucht.

Ben trouwens nog onverwacht naar mijn neefje wezen kijken, leuk mannetje, wil hem nog niet vasthouden, komt wel.

Geplaatst

Tjeetje Caro.... :-( wat een domper. Je weet altijd dat dit kan met cryo's, maar toch ga je er stiekem wel een beetje vanuit dat tenminste eentje het wel zal redden. Bah bah bah. Het zit jullie wel vreselijk tegen hoor. Veel sterkte en ik hoop dat het weekendje toch erg leuk en ontspannend wordt. Knuffel!!!!!

IVFSH gelukkig wel een tp. Poeh, begin 'm dan toch ook te knijpen voor onze cryo's. Las van de week ook in de krant dat de kans op een miskraam na een cryotp groter is dan na een verse. Gelijk in de stress omdat ik van een verse tp al een miskraam heb gehad. Stom stom stom om dat zo op te vatten, maar ja...

Ik hou het hier even bij. Suffe dag op m'n werk en helemaal klaar ermee voor vandaag. Wil alleen nog maar lekker douchen, in m'n pyjama op de bank en een beetje domme tv kijken.

Fijne avond!

P.S. Dim sum

Geplaatst

Lieve nico, wat heb je toch een erg mooi bericht geplaatst, bij min kwamen de tranen maar dat geeft niet!!! Je hebt het zo mooi verwoord en sluit me volledig bij je lieve woorden aan!!!

Caroline hebben jullie al besloten waar jullie naar toe gaan? Wens je toch een fijn weekend al zal het wel wrang zijn, logisch!

Ivfsh, gelukkig zeker een goede cryo, wat een opluchting, veel succes!!!

Henne, probeer je op de positieve verhalen te focussen hoor!

Roestvlek , het bruinverlies is minder, eindelijk maar daar maak ik me al niet meer druk om, ik denk dat ik meer durf te gaan genieten als ik de 32 weken voorbij ben en uiteindelijk echt als de kleine in goede gezondheid in onze armen ligt....

Sen, jij klinkt ondanks de fijne huishoudelijke werkzaamheden weer wat rustiger , hebben jullie al een idee van hoe of waar verder?

Nico een fijne carnaval meid, en wat het sporten bereft? 2 dagen per week??? Ik denk dat je in de war bent met de lengte van het weekend?? Voor mijn gevoel ben je zo'n 4 à 5 dagen in de weer!

Geplaatst

Henne nou niet gaan stressen, de ene cryo is de andere niet, sommigen worden er gewoon zwanger van!

Heel lief Nico, ben het met je eens. Altijd als ik denk: blijf maar even weg van het forum, merk ik dat ik het toch wel nodig heb. Jullie zijn de enigen die echt begrijpen hoe teleurgesteld en gefrustreed ik ben...

Babeth we gaan naar de Ardennen, mijn ouders hebben daar vorig jaar een huisje gekocht. Heb net allemaal lekkere dingen gekocht om mee te nemen, besloten om maar niet teveel op de lijn te letten deze week. En dat terwijl de weegschaal vanmorgen zo'n goed bericht gaf: ik weeg nu 15 kilo minder dan toen ik op mijn zwaarst was! (Dacht dus vanmorgen: dit wordt een goeie dag vandaag... helaas).

(Mac gehaald! Foei!)

Geplaatst

Neeeee, Caro en Babeth ik ga niet stressen. Alleen sta je toch weer even met beide benen op de grond. Over het algemeen gaan wij er gewoon even lekker optimistisch en niet realistisch vanuit dat ik over een maandje zwanger ben.

En Nico ik ben het ook met je eens..... ik zit inmiddels in m'n pyjama, maar moest op weg naar de bank toch echt nog even checken hoe het hier was.

Geplaatst

Caroline....wat een domper. Je gaat er toch vanuit dat er van 2 cryo's in ieder geval wel eentje overleeft....Wat ik me afvraag, was je er niet een beetje verbolgen over dat je pas bij navraag te horen kreeg dat ze hun strengere protocollen hebben laten varen waardoor het dus heel logisch is dat er minder cryo's de ontdooiing overleven? Ik had het wel netjes gevonden als ze je dat van tevoren hadden verteld. Dan kon je daar misschien toch ook een beetje rekening mee houden....

Ivfsh, fijn een tp! En nu broeden.....

Nico, je bent vandaag in een 'mooie berichtjes schrijven bui' , ik ben het ook zo met je eens! Het is echt heerlijk dat we hier alles met elkaar kunnen delen.

Ik heb verder geen nieuws, ik voel me weer wat rustiger gelukkig.

Er wordt hier weer heerlijk vrijdagavondeten gegeten, zo te lezen!

Vanavond eten we tomatensoep met broodjes gestoomde makreel, vers van de visboer. Helaas zojuist ook een halve buis pringles naar binnen gewerkt....Maar goed als gezond toetje hebben we nog een verse mango liggen dus dat compenseert weer een beetje (tuurlijk Laika, lul het maar recht ;-0).

Fijne avond meiden,

Liefs, Laika

Geplaatst

Henne, ik kan ook alleen maar aansluiten bij de rest, de kans op een miskraam bij een cryo is nog steeds veel kleiner dan de kans dat het goed gaat als je eenmaal zwanger bent van een cryo. Maar ja, ga je mij geloven, stresskip nr 1, haha?

Ik ben in ieder geval heel blij dat je 6 (!) cryo's hebt, wat een kansen! Ik hoop dat je daarin wel een beetje rust kunt vinden.

Geplaatst

Henne, even snel want we gaan zo eten.

Wij hadden 5 cryo's en nu een beauty van een dochter :-)))) Krijg nog de kriebels als ik het zo typ. Gaat helemaal goed komen wijffie!!

xx Liefs Sab

Geplaatst

Nico, fijn berichtje van je... ik ben het helemaal eens met je!

Henne, je hebt 6x mooi cryotjes die op jullie wachten... methode visualisatie en dan gaat het je lukken! :-)

Sylvie, lekker al die gerechten...krijg er ook zin om iets lekkers voor het weekend gezellig uitgebreid te koken... zal zo wel de kookboeken uit de kast halen. Vandaag simpel gerecht gemaakt, gebakken aardappelen, doperwten & een spiegeleitje, wat een combinatie zal je zeggen maar daar had ik zin in...:)

IVFSH, top dat je een tp hebt gehad! Nu lekker broeden... hoeveel legkippen hebben we nu al in de race..? :-)

Geplaatst

Hier even een totaal ander berichtje voor Syl-vie

Syl-vie had jij het er laatst niet over dat Law & Order niet meer kwam? vanavond op net5.....of ben ik helemeaal in de war met iets anders???

groetjes

Babeth

Geplaatst

Babeth dat zou best kunnen omdat er weer nieuwe afleveringen van Bones zijn. Maar ik vond de LA versie wel leuk. Je hebt zoveel varianten en ik wilde het eens vanaf het begin zien.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden