Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

De iPhone heb ik nu 2 jaar maar het internet gebruik ik pas sinds kort intensief . Ik heb nu wel naar de iPad gekeken ..lijkt me zo handig! We hebben ook nog de laptop maar vind ik dan net weer te groot en de internetverbinding is ellendig op de een of Andere manier .

Haha syl, dat klinkt lekker decadent : lunchen in London, in ieder geval geen parkeerproblemen.....Geniet Jij maar even lekker van het niets hoeven.

Fren, goed idee om de iPad in USA aan te schaffen, zal wel schelen met de lage dollarkoers

Henne balen van die hoofdpijn vanwege de ongi?

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ahhhh roestvlek!! Verdomme zeg wat een ellende, jeetje wat is het toch? En ligt het nu aan de embryootjes of wat? Ontzettend moeilijk zeg... Ik hoop dat ze jullie in het ziekenhuis aanvullende onderzoeken kunnen aanbieden....heel veel sterkte saampjes!!

Liefs Babeth

Geplaatst

Morgen meiden!

Ik kom iedereen even een fijne zondag wensen, ik ben druk met de voorbereidingen voor de wintersport en kan helaas niet luieren dit weekend ;-)

Hopelijk morgen wat meer tijd.

Geniet van het zonnetje allemaal en tot laterrrrrrrrrrrrrrr

liefs Sab

Geplaatst

Hee roestvlek,

Wat vervelend!! Had zo voor je gehoopt! Zeker een goede evaluatie hebben straks in het ziekenhuis. Het is inderdaad gek dat het zo loopt... Had je eerder al positief getest of merkte je aan je lijf dat je zwanger was?

Doe rustig aan vandaag: ik had het zo graag anders gezien voor je!

Geplaatst

Oh roestvlek wat erg. Sterkte samen met je man. Je zegt niet zwanger meer, had je dan al wel een posi test gehad de afgelopen dagen?? Niet dat je er wat mee opschiet maar dan kun je in het zh zeggen dat je wel zwanger was... verdomme zeg wordt gewoon even plaatsvervangend boos.

Syl heb je voorbeeld gevolgt, hier ook eindelijk weer eens een knuffelmoment. Heel eng maar o zo heerlijk hihi. Oh Jeroen lekker lunchen in Londen, grappig om dat te lezen. Wij gaan wel een lunchen hier ergens in de buurt. Geniet lekker van het niksdoen. Heb wel eens gelezen dat je vervelen heel gezond is op zijn tijd.

Caroline ik hoop dat jullie ondanks de enorme domper toch wat quality time hebben met zijn drietjes.......

16 april komt steeds dichterbij!!! Heb er zin in, maar gek genoeg ook heel klein beetje bang dat ik met mijn dikke buik jullie heel verdrietig kan maken.... Ik hoop dat er nog een paar bijkomen anders zijn we met de zwangeren in de minderheid hoor!!!!!

Geplaatst

Roestvlek, wat enorm kl*te zeg! Iedere keer even hoop, en dan toch weer niet. Jeetje, zo oneerlijk.

Ik hoop dat het zkh een onderzoek kan doen waarom het iedere keer mis gaat.

Sterkte meisje. Ook voor je man uiteraard.

Geplaatst

Caroline, ik hoop dat je een beetje kan genieten dit weekend.

En volgens mij ben je ook jarig vandaag toch?

Zo ja, gefeliciteerd. Hoop voor je dat het ondanks alles toch nog een leuke dag is vandaag.

Liefs Guusje

Geplaatst

Even een snelle reactie op twee Rotberichtjes:

Caroline, wat een enorme tegenvaller. Zwak uitgedrukt. Hoop dat jullie troost kunnen vinden bij elkaar dit weekend. Wat fijn dat je partner met je meedenkt en voelt.

Roestvlek, tja..hier zijn geen woorden voor. Weer gehoopt en weer verloren, waarom nu toch? Misschien kan je een gesprek met een arts hierover aangaan? Kijken of je volgende x ondersteunende medicijnen kan gebruiken die de kans op een miskraam kunnen helpen verkleinen?

Hier druk, te veel gedaan, pijn in bekken maar die gaat vast weg als ik even wat minder doe. Er is zomaar 40 cm sneeuw gevallen, haha, ik had de lente al in mijn kop met die hoge temperaturen van vorige week. Heb mijn zaadjescatalogus binnen. Bedenk dat zaadjescatalogus misschien bij jullie een heel andere associatie opleverd..ik bedoel groenten en bloemenzaadjes. Ondanks dat ik denk dat ik niet veel in de tuin kan doen ga ik me toch lekker verwennen en weer allerlei rare dingen voor in mijn kasje en tuintje bestellen. Vorig jaar had ik sjokoladepaprika's. Als het zo'n naam heeft moest ik het gewoon kopen natuurlijk...maar het werden ietwat zoetige paprika's die helemala bruin waren en dus niet lekker eruitzagen. Voor de rest ga ik voor de makkelijk, dus courgette, komkommer, heel veel boontjes, andijvie en boerenkool( want dat hebben ze hier niet) en allerlei soorten sla. Maar volgens mij verveel ik jullie met deze opsomming, of zitten er nog meer aardewroeters in dit topic?

Meiden, ik denk aan jullie.

Geplaatst

Ursela,

Ik moest inderdaad eerst even ergens anders aan denken, je zaadjescatalogus. hahaha. Maar kon me er niet zo veel bij voorstellen, maar nu wel :-) Heerlijk he? Wroeten in de tuin. Ik doe het ook graag, maar geen groente. Plantjes en bloementjes ..... Ik heb er al weer zin in, het weer is hier nu mooi, maar lijkt me nog even niet verstandig ivm mijn herstel. Maar kan niet wachten om weer te rotzooien in de tuin. En als het even kan, lekker zitten in de tuin, in het zonnetje.

Dus bij jullie is veel sneeuw gevallen, nog even wachten op de lente dus!

Geplaatst

Vind die zaadjescatalogus wel leuk.....

Zelf niet echt groene vingers en vreselijk veel last van hooikoorts. Begint nu al bij mij.

Sandra jij hebt die dikke buik zo verdient. Ik kan er alleen maar vrolijk van worden.

Geplaatst

hmmmmm dames, ik kreeg bij het woord zaadcatalogus even een heel ander beeld..... haha

Caroline, inderdaad je bent vandaag jarig, van harte gefeliciteerd al voelt het voor jou wellicht helemaal niet feestelijk. Ik hoop dat je lekker verwend bent door je meisje en je vriend!

Sandra, ik snap je gevoel wel wat de 16de betreft, het is erg dubbel natuurlijk....toch denk ik dat juist wij hier het elkaar extra gunnen, begrijp me niet verkeerd, iedereen wordt het gegund maar ik vind dat stellen die er zoveel moeite voor doen enigszins "voorrang" horen te krijgen....

Hoop ook uit de grond van mijn hart dat de topic snel positief gaat wijzigen!

wat het diner betreft; Japanse broccoli schotel met kipfilet, broccoli, taugé en ipv. noodles zilvervlies wokrijst-.

Geplaatst

Oh Roetsvlek neee..... Weet je zeker dat je zwanger was (test)? Anders is het voor het ziekenhuis vaak geen reden om verder te kijken helaas. Dat is ook de reden dat ik áltijd vroegtest. Oh bah bah bah.

Ursela leuk hoor al die tuin plannen. Wij hadden vroeger ook van alles en verder haalden we het rechtstreeks bij een kweker. Vandaar denk ik ook mijn aversie tegen voorgeschilde piepers haha, ik ben gewoon verwend. In scandinavie is het ook veel gewoner nog denk ik om een eigen moestuin te hebben? We hebben in Denemarken ooit een huis gehuurd voor vakantie, daar zat een tuin bij.... ongelooflijk. En we mochten alles gebruiken. Dan ging je sochtends even aardbeien plukken voor op brood en savonds bessen voor toe. Helaas heb ik zelf een klein tuintje en domweg te weinig energie. Direct achter ons huis liggen volkstuintjes, in het begin dacht ik er wel over om er daar eentje van te huren. Liefst natuurlijk die direct aan onze tuin (zit alleen een brede sloot tussen). Maar dat is echt enorm veel werk dus dat bewaren we maar voor als we met pensioen zijn ofzo.

Babeth en Sandra ik snap jullie dubbele gevoel maar persoonlijk ben ik gewoon heel blij voor jullie en kijk ik er naar uit om jullie de 16e te zien!

Avondeten: aardappels, courgette, aubergine, ui, tomaat, knoflook en kip allemaal in een ovenschal, olijfolie, citroen, zout en oregano erover en dan lekker wachten tot het gaar is. Ondertussen boerenkool koken voor van de week en gehaktballen braden voor in de diepvries.

Geplaatst

Nou, Roestvlek, wat shit weer......je ben dus wel heel eventjes zwanger geweest? Oh, dit is echt weer balen, heel veel sterkte!

Ivfsh, jouw weekend klinkt gezellig! Fijn dat je zo kunt genieten van je nichtjes en neefjes!

Hier alles oke, ben sinds gisteren toch wel duidelijk misselijk en heb gisterenavond zelfs een beetje overgegeven...Het lijkt er bij mij op dat ik er vooral 's middags en 's avonds last van heb. Ik heb nog niet kunnen ontdekken wat er bij mij tegen helpt. Eten lijkt soms juist de misselijkheid aan te wakkeren. Maar goed, ik klaag niet, integendeel! Geef mij maar symptomen hoor!

Straks de verjaardag van het neefje van mijn vriend, hij wordt twee. Daarvoor even naar de Sunday Market hier in de buurt, is erg leuk.

Fijne zondag allemaal,

Liefs, Laika

Geplaatst

Ursela, ik heb helemaal gen groene vingers, het principe van een soort volkstuin / eigen moestuin ken ik wel maar ik kan me er in Noorwegen niets bij voorstellen, de grond is toch gelijk bevroren....ow wat erg, nu ik het bericht tik denk ik is natuurlijk voor de zomer......hier is het in de volkstuintjes ook rustig.... (ow hormonen)

Mijn man probeert steeds vanalles aan te dragen om op zoek te gaan naar een huis achteraf met een flinke tuin ; fijd voor de hond en kunen we eigen groenten verbouwen.....jaja, onze tuin is nu ook ruim maar hij werkt er nooit in, als de hond 3 rondjes heeft gerend gelooft hij het ook wel en groenten eet mijn man liever niet....Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik het ook nu niet gecombineerd zou krijgen met een ft baan, maar goed, straks 24 uur, scheelt weer.

Henne, ik zie het al voor me, jij al polsstokspringend naar je volkstuintje.....

Laika, ik had het ook pas wat later op de dag en ´s avonds, ik nam als ik er erg last van had een hapje vanillevla en verder had ik altijd een crackertje of een pakje droge toastjes in de buurt. Soms kon ik uitgebreid koken maar ook kon ik over mijn nek gaan als ik maar ergens aan dacht. Snijden in "verse" kipfilet was een ellende, het ging goed als deze nog niet helemaal ontdooit was...rare dingen maar echt, straks kun je er om lachen!!!

Geplaatst

he meiden, hier ben ik ook weer.

Caroline, van harte gefeliciteerd met je verjaardag en ik hoop dat je ondanks alles toch nog een leuke verjaardag hebt.

Roestvlek, he bah wat een teleurstelling weer. Sterkte ermee.

ik heb sinds een week of 2 weer behoorlijk last van weekendhoofdpijn. Waarschijnlijk is de botox aan het uitwerken? maar goed, eerst had ik dagelijks hoofdpijn dus het scheelt nog steeds en anders binnenkort weer opnieuw laten doen. Verder hebben wij vrijdag een evaluatiegesprek. Wordt weer een hele rit dus dan zijn we weer een dag zoet. Verder is mn humeur heel wisselend. Valt me op dat het zo om kan slaan. Balen is dat.. zit je net wat lekkerder in je vel, kijk je op hyves en opeens onverwacht een grote echofoto in iemand zn www en hup heel mn humeur weer ver%$#@ irritant is dat.

Mn vriend is nu onze fietsen aan het nalopen (heel de winter niet gebruikt) en we gaan zo naar Kijkduin ofzo fietsen. Ik heb alleen 0,0 conditie dus ben benieuwd. Ik zal Kijkduin alvast bellen en vragen of ze daar de zuurstoftanks alvast klaarzetten :/

Geplaatst

Ja knap hoor Syl, lekker en vooral lang bezig!!!!!!!

Enneh Sen, Hyves dichtgooien (klik hier)! Scheelt echt zoveel confrontatie! Hyves is inmiddels ook echt het domein van moeders en kids geworden...

Kun je op Facebook "lekker" met een schone lei beginnen, streng deurbeleid toepassen en/of berichten van sommigen simpelweg blokken. Jij bepaalt wat je ziet en door wie je je humeur laat beinvloeden!

Geplaatst

Nou op facebook loop ik ook al tegen heel wat zwangere buiken aan hoor! En ik voel me daar zelf ook minder thuis. 't Is net of iedereen op facebook net een tikkie interessanter moet doen dan op Hyves. Ik bedoel van die berichtjes als: met mijn zwangere vrouw (heb je d'r alweer eentje) door Parijs gelopen. Grafiti maakt het stadsbeeld interessant. Uuurrghhhh, teeiiiltje!!! Zeg dan gewoon: Met vrouw in Parijs: mooi! oid. Maar goed, dat ben ik: doe maar gewoon. Vind het trouwens ook irritant dat ik allemaal profielen voor m'n neus krijg van vrienden van vrienden als ze op iets hebben gereageerd. Vraag me af of al hun vrienden dan ook mijn dingen kunnen zien en lezen als erop gereageerd wordt. Is dat nog te begrijpen? hihi....

Ons neefje heeft de teakwondo wegstrijd gewonnen dus we gaan nu een medaille bewonderen. Er staat op 1e prijs....'maar de rest van de letters zijn een beetje moeilijk'....wat een scheet he.

Geplaatst

hallo dames

even online op de pc en dan kan ik ook weer de handtekeningen lezen...

Roestvlek, ik zag dat jullie ook aangewezen zijn op icsi, zou het steeds vroeg misgaan ook niet samen kunnen hangen met het zaad? dat het embryo er op het eerste gezicht wel goed uit ziet maar dat er toch genetisch iets niet in orde is en het je baarmoeder daarom afstoot? wellicht iets om aan te kaarten en vragen of er nog een ander manier is om een nog betere zaadselectie te doen?

toevallig heb ik via internet iemand leren kennen die geen problemen heeft met zwanger worden maar wel met zwanger blijven, ze heeft al heel erg veel miskramen (varierend van 5 tot 8 weken) achter de rug en de artsen zowel hier als in Belgie staan voor een raadsel. Ze krijgt al utrogestan om vanaf de eisprong te gebruiken. Op het laatse embryootje was karyotypering toegepast maar daar kwam uit dat het genetisch helemaal in orde was, voor de zekerheid aan de bloedverdunners voor een betere doorbloeding, ook geen effect. Nu kan het zijn dat ze een te actief imuunsysteem heeft maar daar zijn geen aanwijzingen voor, afgezien van de zeer vele miskramen. Nu krijgt ze als laatste optie prednison, toediening vanaf de eisprong. Hopen dat dat effect heeft.

Maar wat Henne zegt, ze doen niet snel verder onderzoek.....

Roestvlek ik hoop van harte dat jullie een goed gesprek zullen hebben in het ziekenhuis!

Geplaatst

Caroline gefeliciteerd gelukkig schijnt het zonnetje en hebben jullie een leuke dag.

Wij hadden zeker wat in te halen, ik vergelijk ons normaal altijd met Peggy en Al Bundy, in 3 minuten gepiept,

Sen jou humeur is zo verandelijk als het weer, heel erg om niets kun je ontploffen. Kun je opnieuw botox spuiten of mag dat niet?

Ben weer aan het kokkerel maar met een slechte planning eerst schoonbroer al weggestuurd voor boodschappen onder het mom dan eet je toch lekker mee (schaam) daarna nog zelf weg moeten om vervolgens 2 x schoonmamma weg te sturen omdat ik toch nog spullen nodig heb. Die heb ik trouwens omgekocht met zelf gebakken cake, staat nu in de oven.

Geplaatst

Jeetje, wat heftig voor die persoon die je via internet kent. Wel makkelijk zwanger worden, maar dan ..... Ik heb ook een collega die heel makkelijk zwanger raakt, maar ook vele miskramen heeft gehad. Ook zelf een veel te vroeg geboren kindje (22 weken) die het helaas niet heeft gehaald. Zo verdrietig allemaal. Bij haar laatste zwangerschap heeft ze volledige bedrust moeten houden vanaf de positieve test, en iedere week naar het zkh voor een hormoonspuit en controle. Wat dat was weet ik niet meer precies. Gelukkig is ze inmiddels bevallen van een prachtig kindje. De kleine is wel te vroeg geboren, maar het gaat allemaal erg goed.

Ik zou het ook zeker aankaarten in het zkh Roestvlek. Nogmaals veel sterkte

Geplaatst

Guusje, wat fijn dat het bij je collega nog gelukt is zeg!!! heftig.

Sylvie, lekker aan het kokkerellen.......als je ngo maar energie voor vanavond hebt ;-))

dat van die cake, brengt me op een idee, ik heb alleen maar vloeibare boter en olijfolie in huis,.....dat werkt niet echt.

Sen wat rot dat je humeur zo kan omslaan en dat dan nog zonder het spuiten van de hormonen..... inderdaad, nog een botoxshotje zou dat uitkomst brengen? de berichtgevingen op hyves hebben helaas geen helende uitwerking, logisch!!!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden