Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

thanks voor de link mik. Moest hyves al heel lang dichtgooiuen, nu eindelijk gedaan.

Zit helemaal uitgeput op de bank, maar hockey was heerlijk, toch nog wel koud ondanks het zonnetje, maar met 6-0 gewonnen. Merkte wel dat ik die 16 kilo kwijt ben, och heel wat minder gewicht om mee te slepen :-)

Babeth, volgens mij kun je met vloeibare boter ook cake bakken hoor, heb ik wel gedaan in het verleden. Ik heb me gisteren laten verleiden een boterkoek te bakken en nu zit ik ermee! Zoooo slecht natuurlijk...

Ga ff onder de douche!

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Voor het eerst sinds mijn cake bak carrière is de cake finaal mislukt. Weet ook waaraan het ligt maar daar heb ik niets aan. Het is een grote boterspons die ik net in 6 stukken uit de tulband heb moeten snijden. Denk dat schoonmamma veel cake gaat krijgen.....

Geplaatst

Hihi....Babeth zonder boter:

Chocoladetaart

3 eieren kloppen met 75 gr suiker

30 gr cacao en 125 gram zelfrijzend bakmeel zeven en er luchtig doorheen mengen

30 tot 40 minuten bakken op 160 graden in een springvorm van 20 cm.

Simpeler kan niet, zonder boter en ook niet eens veel suiker.

't Is eigenlijk alleen een bodem, dus lekkerste is om bijvoorbeeld abrikozenjam erop te smeren en er dan gesmolten chocola over te doen. Maar gewoon zo op zich is het ook helemaaaaal niet verkeerd.

Geplaatst

Roestvlek ik sluit me helemaal aan bij Babeth, het kan zijn dat het toch het zaad is en niet jouw lichaam. Bij ons was het ook zo van telkens een vage streep en dan toch ongesteld, tót het zaad een keer 'goed' was.

Babeth ik zou zeker het boek 'Is your body baby friendly' van A. Beer aan willen raden. Dat gaat helemaal over invloed van je immuunsysteem op vruchtbaarheid. Ik heb zelfs nog even op de site ook gekeken of je ook bloed op kunt laten sturen voor analyse en advies, maar mijn hemel....wat een kosten zijn daaraan verbonden. Wij gaan er nu maar even vanuit dat het bij ons 'alleen' het MTHFR gen is, afgezien van slecht zaad. Hoewel ik dus wel én chronische vermoeidheid heb én een prikkeblare darm. Wat beiden door Alan Beer ook in verband wordt gebracht met je imuunsysteem. Moet er niet aan denken om nog een miskraam te krijgen, laat staan meerdere......

Geplaatst

ach syl dan maar geen mooi uit ziende cake, als hij maar wel lekker smaakt dan. Die vier uur van jullie hebben we trouwens ook niet gehaald, bij ons was het echt kijken - klaar hihi was dan ook al weer even geleden.

Laika in heb mijn ontbijt voor het eerst in de wc zien verdwijnen met 16 weken, en nu al een week af en aan misselijk en kan minder verdragen. Kwaaltjes zeggen helemaal niet zo veel en kunnen enorm wisselen.

Vanmiddag een flinke wandeling gemaakt, viel wel tegen met de temp maar het zonnentje was lekker. Veel last van mijn bekken, gaat wel weer over. Zo lekker kopje thee met ehhh even denken wat ik er bij ga nemen, cake van de bakker, luxe koek of borrelnoten. Het is allemaal lekker.

Geplaatst

En ook nog een Grieks recept van m'n schoonzusje: cake met olijfolie ;-) Dit is een cake voor de vastenperiode, waarin ze geen boter e.d. mogen. In de strengste dagen van het vasten mag zelfs olijfolie niet (en dat voor een griek)...

Griekse vastencake

1 cup olijfolie mixen met 1 cup vloeibare honing

1/2 theelepel kaneel, wat gemalen kruidnagel of nootmuskaat en 1/2 theelepel sinaasappelrasp toevoegen

afwisselend bloem en sinaasappelsap toevoegen: in totaal 4 cups meel, 1/2 theelepel bakpoeder en 1 cup sinaasappelsap

evt. nog wat gemalen walnoten of amandelen toevoegen

1,5 uur in oven op 150 graden

Geplaatst

voor het lijstje: gekruide gebakken aardappelen, grilburger met uitjes en appelmoes uit pot. Erg simpel voor de zondag...

Geplaatst

Sandra dat is ook het probleem de smaak is goed maar de structuur is echt jakkes.

Hier gefrituurde kip gemarineerd in mosterd en paneermeel. Stokbrood met lekkers en sla

Geplaatst

ehh wij zijn net aan de borrelnoten en pinda's geslagen. waarschijnlijk blijft ons menu voor morgen staan...........

Geplaatst

Henne bedankt voor de recepten!!!! Wist helemaal niet dat het zou kunnen zonder boter !due van je taai taai heb ik ook nog... Ben er blij mee met name omdat mijn moeder Vaak last krijgt van lekkers uit de winkel. Dat boek van Alan beer heb ik ook en ik geloof zij ok maar ik zal er toch nog eens over beginnen. Wat die miskramen betreft een vriendin van mij heeft er ook heel wat gehad. Toen ze heel wat miskramen heeft gehad ging ze over op Ivf omdat ze 40 werd. Ze kreeg al iedere 2 of 3,maanden bij de Huisarts een B12 injectie. Haar Ivf arts stelde voor om voordat ze zou beginnen zeker 2 of 3 maanden iedere maand een injectie te halen. Uit de poging die volgde is een gezonde zoon geboren. Ongelofelijk wat hoe een Lichaam soms reageert en dan op zoiets natuurlijks....

Geplaatst

Ja maar voor dat natuurlijke moet er wel heel wat 'uitgeschakeld' worden. En dat gebeurt dus lang niet altijd goed. Die mutatie die Roestvlek, IVFSH en ik alledrie hebben, schijnen heel veel vrouwen te hebben. Alleen als je homocysteine waarde zonder zwangerschap normaal is, dan vinden veel artsen het niet nodig iets te doen. Maar er krijgen ook zoveel vrouwen een miskraam dat ik dan denk: stel nou dat dit wél de oorzaak is. Trouwens, Allen Beer geeft ook aan dat je homocysteine tijdens de zwangerschap dan wel omhoog kan schieten door stress en andere eetgewoontes. Precies wat mijn eigen verklaring tegenover mijn moeder was! Vind het wel en heel confronterend boek om te lezen. Helemaal omdat je er niet erg veel verder mee komt als ze het in Ndl niet zo zien.

IVFSH je vroeg van de B12, die slik ik al jaren op advies van mijn orthomoleculair arts. Zij was ook erg te spreken over de foliumzuur en B6 en vond mijn homocysteine waarde best aan de hoge kant. Het is dus maar net wie het bekijkt.....

Babeth ik heb heel veel recepten zonder lactose, boter, of suiker omdat ik zelf eea niet mag. Ik ben ook aan het experimenteren met spelt/rogge e.d. ipv tarwe. In Duitsland kun je deze soorten meel gewoon in de supermarkt kopen (en niet zo achtelijk duur als hier bij de natuurwinkel). En bijvoorbeeld ook gemalen amandelen, hazelnoten ed. Kun je hele lekkere koekjes van maken.

Geplaatst

Henne ik ben er verder helemaal niet mee bekend maar het moet wel ontzettend frustrerend zijn om te ervaren dat men hier niet veel verder kijkt, Daarom zijn zij ook naar Gent gegaan maar ik ga haar er nog op attenderen hoor!

Geplaatst

Ehh nee de pinda's en borrelnootjes vulden niet. dus net nog maar een bakje vla gegeten.

Geplaatst

aaahh...Roestvlek...wat kl*te....had je al getest dan omdat je schreef (en ook voelde/merkte) dat je zwanger was?

Caroline...gefeliciteerd met je verjaardag...hoop dat je een hele fijne dag gehad en een fijne avond!!!

Syl....4 uur...wow...hihihi....dat zal wel dat je dan heerlijk geslapen hebt!!

Miki...aan de snuif...hihihi...wel grappig...

nu ben ik m echt kwijt...heb alles meegelezen, maar onthouden is een ramp nog steeds...

gisteren nog geen carnaval gevierd...we wilden de kinderoptocht gaan kijken, maar hebben uiteindelijk thuis lekker gepoetst...

Vandaag mijn pakje helemaal optocht klaar gemaakt...ik zal morgen of dinsdag een foto plaatsen van mij in mijn pakje....mijn vriend moet helaas werken, morgen heeft ie vroege, en komt dus na...dus we kunnen daarna nog een paar uurtjes vieren en dinsdag heeft ie middagdienst...en kan ie dus helaas helemaal niet vieren...en dat is naast de optocht eigenlijk ook het leukste...het kloonetrekke...hij baalt er erorm van...

denk dat we dadelijk ook nog even intiem gaan zijn...maar of dat 4 uur zal worden, betwijfel ik ...hihihi...

boterham met omelt met stukjes kaas en ham...

morgen ben ik er dus de hele dan niet...waarschijnlijk pas weer dinsdag of woensdag

liefs,

nico

Geplaatst

Ik ben ongi aan het worden, bah. Lig te bed ben moe.

Nico ben benieuwd naar je foto, volgens mij zie je er heel leuk uit!

Geplaatst

Ahhhh syl, bah daar zat je niet echt op te wachten net sls je morgen weer gaat werken, hoop dat je niet te veel last hebt.

Nico wat jammer dat je vriend niet echt carnaval kan vieren, veel ruin is in deze tijd natuurlijk ook moeilijk, nou geniet in iede geval lekker van elkaar vanavond!!

Geplaatst

oh syl das jammer dat betekent geen vervolgsessie ;) nee balen meid...

vanmiddag naar Kijkduin gefietst, tjeeee ik heb eeeeeeecht geen conditie meer. Wat gaat dat hard achteruit!!! het is maar 6 km. en ik had er best moeite mee. We hebben effe daar op het terras gezeten en een bakkie gedronken, ff winkeltjes gekeken en toen zijn we weer terug gefietst. Op de terugweg nog even langs de C1000 gegaan, avondeten halen: gekruide kippepootjes met ovenschotel witlof ham/kaas en roerbakgroenten met peultjes. Oja en ik was vanmorgen 1 kg. lichter dan vorige week jihaaaaaaa

nu nog ff een stukkie alberto stegeman kijken en dan ga ik mn kooi in, morgen weer vroeg op. Ik ben trouwens ook snel moe, heb min. 8 uur slaap nodig, heb spastische dikke darm en heb een aantal jaren geleden een autoimuunaandoening aan mn huid gehad... hmz, zet met toch wel aan het denken?!?!

meiden welterusten allemaal en hopelijk morgen GEEN blue monday

Geplaatst

Net vrienden die spontaan langskwamen de deur uit gezet. Leuk kolonisten spel gedaan hele avond en Chinees gehaald. De verantwoorde maaltijd staat in de koelkast voor morgen. Was super gezellig, altijd leuk als mensen spontaan langs komen.

Nu slapen. Drukke week voor de boeg...

Geplaatst

He bah Syl dat je in de lappenmand ligt. Beterschap!!

Caroline hoe was je weekend?? Nog een beetje van je verjaardag kunnen genieten met zijn 3-tjes??

Fran idd altijd gezellig als mensen spontaan langskomen. Hoop dat je lekker uitgerust aan je drukke week begint nu.

Sen je moet nodig wat aan je conditie doen hihi. Heb je door de duinen gefietst of de Haagweg??? Via de duinen mag je ook moe zijn met al die "heuvels" natuurlijk!!!!!! Mooi weer kilootje lichter!!

Nico jammer dat je vriend dit jaar moet werken tijdens de carnaval. Geniet jij er in ieder geval wel van voor jullie allebei. Ben echt benieuwd naar een foto van je in pak!!

Ik ga zo weer voor een paar uurtjes naar het werk. Heb er best zin in. Misschien ga ik kijken of ik het een uurtje langer vol hou. Ligt er een beetje aan hoe druk het mentaal is. Zo fijn dat ik het zelf aan mag geven. Geeft me een hoop voldoening dat ik toch mee draai in het team, hoewel op een andere manier. Dus voor mij geen bleu monday, hopelijk blijft ie voor iedereen uit!!!

Geplaatst

Hee meiden!

Veel van jullie hebben een goed weekend achtervde rug: fijn te lezen!

Caroline: hoe voel jij je na je rotnieuws van afgelopen vrijdag?

Roestvlek: hoe voel jij je vandaag?

Babeth: bij jou ook alles nog goed?

Henne: ik was inderdaad vergeten dat jij al langer b12 kreeg. Laten wr hopen dat alle extra vitamines ons gaan helpen!

Ik heb leuk weekend gehad, gister ook nog naar de potvis geweest met een indiaantje van 9 maanden, een Superman van 2, een Chinese prinses (rara van wie ze dat pakje heeft gekregen) van 5 en een cowboy van 7. Haha. Ik zag er ook niet uit want was geschminkt door mijn nichtje van 5 :-).

Daarna nog lekker gegeten en heerlijk bijgekletst met lieve vrienden.

Fijne dag allemaal!!!

Geplaatst

Fran goed om te weten, ik hou wel van een potje Kolonisten. Pb je me het adres even? ;-p

Fijne dag allemaal. Ik ga proberen me niet op te laten jagen door een deadline eind vd week. Moeilijk....

Geplaatst

Zo dames, voor velen het weekend weer voorbij. Voor mij mijn eerste echte vakantiedag. Zo dadelijk richting L'dorp om ruim op tijd te zijn voor de controle echo, A12 wil nog wel eens vollopen. Maar heerlijk zonnetje, dus doe mij vandaag maar een sunny monday! En natuurlijk een goede uitslag!

Geplaatst

Goede morgen allemaal!

Dublin succes met je echo, de kriebels van weer in de race zijn zullen er ook weer zijn?

Caro, Jullie zijn nu toch nog lekker in de ardennen nietwaar? Geniet er nog van!!

Syl, is het gelukt om te gaan werken of heb je te veel last?

Henne een goed voornemen, laat je niet opjagen!

Hier schijnt ook de zon , wel fris. Ik heb erg vast geslapen zodadelijk op mijn gemak douchen.

Fren, klinkt erg gezellig en wT je zegt, helemaal ALS het onverwachts is.

Sen, eindelijk lath de weegschaal je toe, fijn want je hebt de moeite ervoor gedaan als je Dan geen resultaat ziet Dan zakt de moed je in de schoenen.

IVFsh wat leuk je hebt je ook in het carnavalsgedruis gestort, je hebt toch wel een foto van je geschminkte gezicht gemaakt he?

Sandra succes vandaag!

Dames werk ze!!

Geplaatst

Dublin: succes vandaag! Hopelijk krijg je heel goed nieuws!

Babeth: en of we foto's hebben :-) echt heel schattig. Superman staat zelfs huilend op de foto: iets miser stoer dus, haha

Ik moet zo even het Azm geweest, ben een beetje suf geweest.... Heb bijna alle progynova in de container gedaan voor de verhuizing.... Die komt pas over een week of Zes aan, zo dus even een nieuw recept vragen...

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden