Ga naar inhoud

Uitgerekend in November 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey meiden,

Ik heb eigenlijk een vraag... Hoe moet dat nu met kraamzorg regelen enzo? Dat gaat toch wel samen met de verloskundigepraktijk? Maar nu ik nog bij de gyn loop wordt het wel tijd dat ik zelf wat gaan regelen toch? Ik heb toch het idee dat je wat begeleiding mist zo, of vergis ik mij?

Ik ben een beetje onzeker ineens! Zal wel komen doordat morgen het 2e trimester ingaat...

Iemannd enig idee?? Th x alvast...

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

LIsa, morgen inderdaad weer een echo....

Judith, die kraamzorg, ik dacht dat je dat bij je ziekenfonds moest melden ... dan regelen zij de rest. Ik blijf nl. de hele zwangerschap in het ziekenhuis onder controle, maar wil toch heel graag gebruik maken van kraamzorg. Weet niet waar je verzekerd bent, maar ik weet dat Menzis het na aanmelding voor je regelt.

Tenzij je het heft in eigen handen wilt hebben ;)

Geplaatst

hoi judith ik heb zelf na de kraamzorg gebeld en die heeft mij papieren opgestuurd die ik moest invullen en weer terug sturen

en heb ook me verzekering gebeld en gezegd dat ik die kraamzorg wil en ook van hun heb ik papieren gekregen en terug gestuurd.

en nu heb ik paar weken terug de bevesteging gehad van allebij dat het vast staat.

liefs

Geplaatst
Hmmmmm, mag ik het ook wel eens gaan regelen dan.....

Ik ook!!! Dat bedoelde ik, wanneer moet je wat regelen? Dat wordt je in het zh niet verteld... Morgen maar even bellen. Ben verzekerd bij OZF achmea

Jose, succes morgen bij je echo! (maar dat zit vast wel goed!!)

Geplaatst

Hi Judith ik heb idd het ziekenhuis toch even gebeld.

Ik moet het Maandag bij de verloskundige vertellen en deze verwijst mij dan door voor de 20 weken echo als het goed is,dit kan in het ziekenhuis zijn maar soms doen ze het ook zelf als ze de benodigde apparatuuur in huis hebben dus ben benieuwd .....

Wat betreft kraamzorg,ik heb dat zelf geregeld door te kijken welk bureau was aangesloten bij mijn zorgverzekering en daar heb ik een keus uitgemaakt en me bij aangemeld.

Heb van hun een formulier gekregen en ingevuld en opgestuurd en daarna kreeg ik een zorgovereenkomst dus nu is het geregeld,van mijn zorgverzekering moest ik me voor de 16 weken zwangerschap hebben aangemeld anders konden ze niet garanderen dat ik kraamzorg kreeg.

Geplaatst

UITGEREKEND:

1 november -pippe (lena) * sterrenkindje

2 november - Angel

3 november - Sas27

3 november - Tonka

4 november - Nathalie

7 november - Danaa (tweeling!)

7 november - Debbie 79

7 november - Poohbeer (Tweeling!)

11 november - Zjoediezzz

11 november- Ang3l

11 november- Tweety83

19 november - Nella

20 november - Jose

21 november - Ilon@

24 november - lisa

27 november - mutske

25 november - Sammy

29 november - Mees

ECHO:

02 mei - Ilona 11 weken - combinatietest (2e)

03 mei - Zjoediezzz 12 wkn, 4 dgn (nekplooi meting en bloeduitslagen)(3e)

06 mei - Jose, 11w en 5d, combinatietest

09 mei - Mutske 11 wkn 2 dgn (2e)

10 mei - Dana 15w 1d (5e)

12 mei- lisa 12w (4e)

20 Mei - Angel geslachtsbepaling 16w 2d (6e)

24 Mei - Debbie 16 wkn, 1 dgn (4e)

16 juni - Angel 20 weken echo 20w 1d (7e)

21 juni - Zjoediezzz, uitgebreide 20 weken echo (4e)

8 augustus -Angel pretecho 27w 5d (8e)

zo ff het lijstje na voor gehaald.

jose succes met je echo vandaag

ga vandaag ook me zwanger doos ophalen heb gister een mailtje gehad dat hij klaar stond.

liefs

Geplaatst

Hey meiden, rustig hier ;)

Ook al heb ik vandaag een echo, we hebben vanmorgen toch nog even naar het hartje geluisterd :)

Ideaal zo'n ding hihi....zolang ik het beebje niet kan voelen, stelt het ons toch wel gerust hoor.

De kaartjes komen nu ook binnen en vanmorgen nog 2 leuke cadeautjes gehad: een zilveren eetlepel en een zilveren muziekdoosje die je in de wieg kunt hangen.

Echt heel lief :)

Geplaatst

jose succes vandaag en je bent zo goed al 12 wkn, wow!

Ik moet nog wek aan pippe en lena denken, hoe zou het met ze zijn...

Geplaatst

Zo ben net weer terug en ons kleine spruitje doet het hartstikke goed. Loopt nu zelfs 3 dagen voor!!!

We hebben gezien: oogkassen, ruggewervel, maagje, blaasje, echt heel leuk.

Alleen bewoog het niet, dus denk dat hij/zij slaapt, maar toch....zit het me niet helemaal lekker.

Muts ben ik ook hè?

Die kleine is in 8 dagen tijd gewoon bijna 2 weken gegroeid, dat is toch wel wat????

De gyn. heeft nog wel even naar de nek gekeken, wilden we graag, maar zag er goed uit. Weet de afmeting niet... maar ben daardoor wel gerust gesteld.

Volgende week vrijdag intake bij de vk op de afdeling. Komt me helemaal niet uit die dag, moet even zien hoe ik het ga regelen. Maar mijn gezondheid gaat boven alles!

Volgens mij is iedereen aan het genieten van het mooie weer :)

Geplaatst

hee jose!

Mooi meid! Heel fijn dat alles goed is. Enneuh: vind je het gek dat die kleine lag te slapen: die heeft in 8 dagen moeten groeien voor 14 dagen!! Zou ik ook moe van worden :-)

Wat zei de gyn over het feit dat hij/zij lekker lag te slapen?

Geniet er lekker van meid!

Geplaatst

Ja danaa en zara, geweldig je ukkie zo te zien bewegen!!

Maakt alles goed!

Ben niet veel op forum door nog steeds misselijkheid. Vannacht moest k om 1 uur bed snel rennen naar de wcpot.

Maar komt goed hoor.

En wat n mooie uitslagen allemaal; Judith, Sylvia. Top hoor!!

En josé een super groeiertje!!

Judith, hoop dat jullie hond weer helemaal opknapt. Zo zielig!

Liefs , mees

Geplaatst

he jose toch fijn he dat je zelf ff lekker na het hartje kan luisteren

en mooi dat de echo weer goed was

morgen ben je 12 weekjes. leuk die cadeautjes toch

ik ga lekker van het weertje genieten vandaag.

liefs

Geplaatst

Jose, wat fijn die bevestiging die je nu weer hebt gekregen!! Niet vergeten een beetje te gaan genieten nu he? Hoort er ook bij!

Fijne dag allemaal! Wij gaan een bureau verhuizen naar opa & oma om ruimte te maken, kledingkamer omzetten en dan komt er ruimte voor de babykamer! Een hoop geschuif met die warmte: de complete kledingkast gaat naar de andere kamer... WOW!!

Geplaatst

Jose; niet ongerust zijn hoor, anders hadden hun heus wel gezegd dat het niet goed was!!

Bij mijn echo bewoog het eerst ook helemaal niet, t is dat ze wel bijna 10 min. met dat ding op m'n buik zat, dat het aan het eind bewoog, anders

had ik dat ook helemaal niet gezien hoor!!

Fijn dat alles goed was!!

Mooi he? écht een compleet mini mensje!!

Fijne dag allemaal.

Hier braderie.... klem voor de deur, dus de voordeur ken ik niet eens gebruiken..... wel errug gezellig!!

Geplaatst

Hey Jose fijn dat alles goed was met de Echo :)

Ik heb er gisteren weer een echte rot dag gehad. Al met veeeeeel spugen op gestaan de hele dag over maag pijn gehad, misselijk en erg moe zo dat ik bijnaar alleen maar kon liggen. Vanmorgen dan ook weer zo veel gespugt. Maar hoop wel dat vandaag beetje leuker word.

UITGEREKEND:

1 november -pippe (lena) * sterrenkindje

2 november - Angel

3 november - Sas27

3 november - Tonka

4 november - Nathalie

7 november - Danaa (tweeling!)

7 november - Debbie 79

7 november - Poohbeer (Tweeling!)

11 november - Zjoediezzz

11 november- Ang3l

11 november- Tweety83

19 november - Nella

20 november - Jose

21 november - Ilon@

24 november - lisa

27 november - mutske

25 november - Sammy

29 november - Mees

ECHO:

09 mei - Mutske 11 wkn 2 dgn (2e)

10 mei - Dana 15w 1d (5e)

12 mei- lisa 12w (4e)

20 Mei - Angel geslachtsbepaling 16w 2d (6e)

24 Mei - Debbie 16 wkn, 1 dgn (4e)

16 juni - Angel 20 weken echo 20w 1d (7e)

21 juni - Zjoediezzz, uitgebreide 20 weken echo (4e)

27 Juni - Ang3l SEO Echo 20 + 3

8 augustus -Angel pretecho 27w 5d (8e)

ff de lijst mee aangepasst

Fijne dag allemaal

Liefs

Sylvia

Geplaatst

he sylvia bah wat heftig joh, mijn misselijkheid lijkt over te gaan ik hoop dat het voor de andere dames ook snel weg is, brrr.

Jose fijn dat de echo goed was, leuk hoor!!

We zijn gisteren even naar zo'n grote babywinkel geweest, vond er niet heel veel aan, beetje een ongezellige bende en qua kinderwagen ben ik er nog lang niet uit, maar dat daar ga ik me wel in verdiepen na 12 wkn, blijf toch voorzichtig. Tweety veel plezier met de braderie en de andere dames ook een zonnige dag!

Geplaatst

Ja, het weer belooft veel goeds komende dagen :) Vanavond lekker barbecuen... ideaal weer!

Net de boodschappen in huis gehaald, lekker, lekker!

Wat fijn Lisa dat je misselijkheid over lijkt te gaan, wat een verademing zal het zijn als je daadwerkelijk straks echt niet meer misselijk bent. Volgens mij kun je dan pas echt gaan genieten.

Ang3l voor jou het tegenovergestelde, balen dat je je nog steeds zo lamlendig voelt door die misselijkheid. Hoop voor jou dat het snel over gaat en niet dat je een uitzondering bent en er de hele zwangerschap last van blijft houden.

Oh ja, nog even vraagje... ik mag toch gewoon Paturain eten als het van gepasteuriseerde melk is gemaakt? Dan kan het toch helemaal geen kwaad?

En Griekse yoghurt mag ik toch ook gewoon eten?

't Is wel wat dat je nu soms in de winkel staat van: dat mag ik wel en dat mag ik niet :s

Fijne dag ladies!

Geplaatst

ik ben ook een beetje pietluttig met eten nu ;) maar als er gepasteuriseerde melk op staat eet ik het, heb op internet op veel plekken gezien dat dat gewoon kan. veel plezier met de bbq!

Geplaatst

Jose wat super dat de echo goed was!

Arme Mees en Sylvia, nog steeds zo misselijk... Ik hoop echt voor jullie dat t snel overgaat.

Hier alles goed, mn buikje begin (eindelijk!) een beetje te groeien. En we zijn aan het verbouwen geslagen!

Er komt een vaste trap naar de zolder zodat we een extra kamer erbij krijgen. Anders hebben we echt plaats tekort

met een tweeling erbij !

Morgen mn aller eerste moederdag !! xxx

Geplaatst

Dankjewel danaa! Hoop het ook!

En dus al aan het verbouwen. Ja, handig zo'n extra kamer. Echt gaaf hoor, n tweeling!! Veel plezier met Moederdag!

Xxx

Geplaatst

Bedankt meiden. Ja dat zou balen zijn als ik er echt de hele zwangerschap last van heb zeg. Pffffff....We zien het wel.

Gisteren avond heel vroeg naar bed gegaan omdat ik me weer zo rot voelde. Hoofdpijn heel erg, en weer misselijk en overgeven met maagpijn...

Maar toch, ik geniet het zwanger te zijn omdat ik weet dat wij in een half jaar voor al de mooite een klein Baby in onse armen houden mogen.

Ik wens jullie allemaal een heel fijne zondag

Liefs

Sylvia

Geplaatst

goeie morgen meiden.

heb me eerste moederdag cadeau gehad van me ventje.

voor de eerste voetafdrukjes in 3d zo blij mee.

fijne dag allemaal

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden