Ga naar inhoud

Uitgerekend in November 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hee Sylvia

Bah wat vervelend voor je... volgens mn gyn. worden vanaf 14 weken de kwaaltjes echt wel minder

en bij mij is dat gelukkig ook zo het geval! Ik hoop echt voor je dat t bij jou snel ook minder wordt!

Vandaag is Daan één jaar !! Oh wat is het afgelopen jaar omgevlogen.. mn kleine ventje is geen baby meer..

vanmiddag een verjaardagspicknick (mits t droog blijft) we gaan er leuk feestje van maken!

fijne dag meiden xx Dana

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dankjewel Danaa!!! :-)

En gefeliciteerd met Daan!! 1 jaar, wauw!!!

En sylvia, ook al misselijk. Hoop dat t snel over is.

Geplaatst

tweety ja vind het ook leuk om ideeen op te doen, maar we hebben verf hoor een lichte bruin tint hoe het heet weet ik niet meer haha.

judith dat moet je zeker zelf weten bij ons op het werk moet ik eigenlijk 3 hele dagen werken. en toen zei ik ook ja dagggg ik heb er al zo lang op moeten wachten dat ik de opvoeding zelf wil doen.

1 dag na een opvang vind ik al veel maar ik ga het zo doen ga 2 dagen tot 3 werken en 1 dag tot 5 dan hoef de kleine maar tot 3 na het dag verblijf

en als ze het niet mee eens zijn op het werk ja dan zal ik ander werk moeten zoeken.. maar zo ver is het nog niet zo wil ik het en niet anders

wil zelf me kind zien opgroeien.. dus judith je moet zelf doen waar jij je goed bij voelt..

dana gefeliciteerd met daan. maak er een leuke dag van

mutske gelukkig dat het met je kleintje alles goed is maar wat balen dat je je zo beroerd voelt. hoop dat je snel wat meer kan gaan genieten zonder dat je je zo moet voelen..

weet niet of ik nog iemand vergeten ben..

liefs

Geplaatst

gefeliciteerd Danaa! De eerste verjaardag is zooo speciaal, dat vergeet je nooit meer; geniet geniet geniet!!!!!!

Vandaag nog even rustig aan gedaan, hoofd wil nog niet meewerken, maar ik blijf proberen zo goed mogelijk te eten en vooral te drinken, maar ik vind zo weinig drinken nog lekker. Dus ff doorzetten maar. Was ik vergeten te vertellen bij mijn lekkere lijstje, ik ben helemaal gek op zure zult. Dat eten ze in brabant vooral. Mijn oma maakte het vroeger zelf, en bij de betere slager kun je lekkere verse krijgen. Dus mijn moedertje moet steeds een voorraadje meebrengen of in huis hebben als we elkaar bezoeken. Heb net mijn laatste stukje weer op..... helaas.... hahahaha

Ik ben ook heel hard aan het nadenken over mijn werk. Ik werk nu zowiezo te onregelmatig en moet te vaak invallen voor een ander (zoals zij nu voor mij moeten) dus ik zal misschien van functie moeten veranderen. En ik wil dan max 2,5 dag werken, dus daar gaan we maar over praten binnenkort. En ik roep heel stoer 2,5 dag, maar ik ken mezelf......zucht... Toen ik mijn oudste kreeg had ik 2 oma's in de buurt wonen die kwamen oppassen als ik werkte, en dat was nog maar 12u per week. Nu heb ik een schoonmoeder die al 4 kleinkinderen heeft en nog fulltime werkt, en mijn moeder woont 2 uur treinen van ons af. helaas dus, dat wordt kinderdagverblijf. Al zie ik daar ook best de voordelen van. Heb net informatie aangevraagd.

kraamzorg ook geregeld en ben door jullie berichtjes ook alle babydozen gaan bestellen hahaha, ff internet afgestruind en huppakee. Alleen zag ik bij Kruidvat dat ze er volgens mij mee gestopt zijn, alle links zijn weg en op de site zelf kun je in de toekomst weer waardecoupons verwachten staat er.

Was eigenlijk helemaal vergeten dat je als je zwanger bent zoveel moet regelen en beslissen, stom he, ik wil alleen maar op die roze wolk drijven, hebben jullie dat ook?

Geplaatst

Danaa; gefeliciteerd met je zoon!! Gaaf he?zo'n eerste verjaardag, alles van de bevalling/kraamtijd komt weer even boven he?!!

Geniet er van meid!!

Syvia; vervelend meid, dat je nog steeds iedere keer zo beroerd ben. Logisch dat het moeilijk is om er dan van te genieten!! Rustig aan doen, en afleiding zoeken!!

Sterkte in ieder geval!!

Mutske; goed drinken ja, is heel bellangrijk, maar ooooo wat moeilijk als je zwanger bent, want ik moet al zo veel/vaak plassen!!

Er moet idd. een hoop geregeld worden, en ook al veel dingen die vroeg geregeld moeten worden!!

Mijn trek; mmmmm in ieder geval GEEN zure dingen.....bleeeh!! ik heb niet écht iets wat ik nu extra lekker vind ofzo. zoete of hartige trek wisselen mekaar af, maar dat had ik altijd al!!

Wel heb ik, als ik honger/lekkere trek heb, dat ik me eigen minder kan beheersen, k had bijv. vorige week ineens zooooo'n zin in aardbeien met slagroom, dan ga ik ze ook kopen zeg maar, terwijil ik normaal niet naar de winkel ga voor zulke dingen!!

Vanmidd. een ff snel tussendoor afspraak bij de Verlosk. ff hartje luisteren..... super!!! ons locomotiefje reist nog voort zeg maar!!

en heb ff gevraagd of ze m"n bloeddruk wilde meten, want ik voelde me de laatste week n beetje 'raar'in m'n hoofd, vooral bij té snel opstaan enzo.

t was (zoals ik al dacht) te laag!! 120/50 dus logisch dat ik daar last van heb. T ken geen kwaad, t is alleen irritant!!want k ben snel duizelig, maar ook erg moe!!

Geplaatst

Hey meiden, idd een hoop dingen om aan te denken en te regelen... ik moet nog gaan kiezen waar ik kraamzorg van zou willen, ik kan kiezen tussen: Take good care, RST zorgverleners (reformatorisch), House of care en de eilanden... Iemand ergens ervaring mee? Ik heb echt geen idee!

Vandaag een supercoole kinderstoel gekocht: de Bloom Fresco... echt helemaal te gek! Wij hebben een woonkeuken beneden en de huiskamer boven, dus voor beneden is ie echt superhandig, je kunt hem al gebruiken vanaf de geboorte.

ik zal ff een linkje zoeken. (ben er zo blij mee!)

http://www.baby-dump.nl/index.php?page=product&id=4100&groep_id=174&merk=1226

Hier ook nog geen specifieke trek in zuur, wel ook wisselend zoet en zout... ik snoep best veel voor mijn doen, maar ik ben sinds de laatste pregnylspuit nog niet echt aangekomen!

Geplaatst

Judith; Gaaf, die kinderstoel!!écht een stoer ding!!

Ik ben zelf 8 jaar Kraamverzorgster geweest bij RST zorgverleners..... (tot vorig jaar dan, na die miskraam ben ik gestopt-werk nu in de thuiszorg bij RST)..... Hele goeie stichting, heb er zelf ook weer voor gekozen. Erg streng voor z'n medewerkers (op een goede manier) maar daardoor wel kwaliteit naar de Cliénten toe, de HKZ certificaten worden dan ook iedere keer weer gehaald, omdat het aan alle eisen voldoet!! Goede Borstvoedingsbegeleiding, we werden 1x per jaar helemaal weer opnieuw bijgeschoold op het gebied van BV.

Wat wel zo is; het is Reformatorisch!!Wat betekend dat de medewerkers in n rok lopen, en een christelijke achtergrond hebben..... Als je daar moeite mee hebt kan je daar dus beter niet voor kiezen.

De kraameilanden is ook een goede stichting (wij vielen wel eens voor hun in, als hun het druk hadden).

die andere 2 stichtingen ken ik niet!! Let op of ze HKZ gekwalificeerd zijn, dat is bellangrijk kenmerk voor goede kraamzorg.........

maar wat wel zo is, dat iedere kraamcentrum ook minder goede medewerkers kent....of medewerkers waar het absoluut niet mee klikt zeg maar!!!

Vaak word er dan heel negatief over een stichting gedaan, terwijl het soms alleen maar aan 1 medewerker ligt, die gewoon slecht d'r best heeft gedaan!!

Wij kiezen voor 24uurs zorg van de RST, want de overige uren komt m'n beste vriendin (privé=zelf betalen) kramen.... we hebben samen de kraamopleiding gedaan!!

Geplaatst

Thnx tweety voor je mening over kraamzorginstellingen... Ik zal er morgen nog eens goed naar kijken. Ik mag van mijn verzekering alleen bij een door hun gecontracteerde zorginstelling. Je weet t toch nooit helemaal, het moet met de verzorgster zelf natuurlijk klikken...

Coole stoel he? Vind m echt zo leuk...

Getver morgen extra werken door een zieke collega... Nog spoeddienst ook!

Fijne avond allemaal... Xx

Geplaatst

:36_1_13:

Hey meiden,

Voor t eerst sinds lang weer op de pc ipv mobiel. Meestal niet zo fit en dan is de mobiel makkelijker. Maar de pc is leuker met alle emo's enzo.

Vandaag de nekplooimeting gehad en de uitslag was super goed:confettistars:!! Een ieniemienie kans op trisomie 21, 18 en 13:happydance:. Zo blij!!!! :woohoo:

En ukkie loopt ook nog eens 3 dagen voor. Knap hoor, want ik ben nog steeds aan de overgeef. Wordt steeds slanker. Een wonder dat zo'n ukkie toch goed groeit!

Gisteren was ik wat minder misselijk, dus ik dacht: Het tij keert. Maar vandaag voor ik thuis was in de drive1.gifauto overgegeven. Snel een plastic zak omgekeerd en :throw_up:. Nou ja, niet in de pot, maar in de tas overgegeven. Maar daar was geen emo van;-) Wat n gedoe. Maar ook wel fijn, want het geeft je het gevoel dat het goed zit.

Dus; erg dankbaar voor zo'n mooie uitslag. O ja, ook nog 3 mooie foto's mee gekregen. Wat een model is het al ;-) !!

Wauw, wat een gave kinderstoel!! Wel prijzig zeg! Maar mooi design!!

Mutske, heb ik precies zo. Het drinken is helemaal een crime. Drink veel te weinig maar krijg er gewoon niet meer in. Nou, komt wel weer.

Ja, ook allemaal bedankt voor alle info, vooral wb kraamzorg. Dat RST lijkt me wel wat. Ik heb ook nog niets geregeld of gebeld. Ga ik pas doen na de 12 weken. Volgende week. Yes! Dus dan bellen naar de zorgverzekering dat ik zwanger ben en dan vragen hoe en wat? Haha, die kraamdozen lijken me ook wel wat. Kan dat bij verschillende firma's?

:aaaflowersmiley:

xxx, mees

Geplaatst

Meid, wat superfijn dat de uitslagen zo goed zijn!! Gefeliciteerd... Vergeet nou niet om een beetje te gaan genieten he? Over het algemeen zal jij eerder iets tekort komen dan je kindje, die pakt wel wat hij nodig heeft. (misschien een kleine geruststelling?)

Ik weet dat die stoel duur is, maar met de huiskamer boven en de keuken beneden is ie wel superhandig... anders zou ik twee boxen moeten hebben ofzoiets!

Oh jeetje, ik zie net dat het vrijdag de 13e is en ik heb vandaag spoeddienst..... ooowwwww.... hoop maar dat het een rustige avond wordt!

Zijn er vandaag eigenlijk nog echodames?

Fijne dag allemaal!

Geplaatst

Goede morgen meiden,

hey mees fijn dat je uitslag er zo goed was. Is ook weer opluchting. Ja en met de misselijkheid, vertell me wat *haha*. Ben nu vandaag 14 weken en nog steeds overgeven ....

Ik heb mijn volgende echo pas in 6 weken dat duurt nog zoooooooo lang zeg....Wil het liefst iedere dag kijken hahahaha...Of misschien als ik in 2 weken naar de Verloskundige ga, misschien doet ze ook nog een echo, maar denk dat ze alleen het hart ff luistert.

Juut voor jou succes vanavond met je werk.

Fijne dag allemaal

Liefs

Sylvia

Geplaatst

Dankjewel Judith en Sylvia!!!

Ja, doe ik. Ik geniet hoor:-)! En de misselijkheid geeft me ook wel n gerust gevoel. Dat is weer het voordeel. Jij al 14 weken Sylvia. Ik hoop dat het met 12/13 weken stopt:-)!

En ja Judith, is idd fijn dat ukkie niets tekort komt.

En die stoel; is het ook echt waard. Zo mooi. En idd handig met hk boven en kk beneden. Wauw!

En succes op werk. Ik hoop op weinig spoed voor je.

Ja Sylvia, 6 weken duurt lang!!! Gewoon nog naar vk tussendoor gaan.

Ik heb de 20e n afspraak bij de gyn dus hoop ukkie dan weer te zien.

Fijne dag allemaal!!

Xxx, mees

Geplaatst

mees wat fijn dat de echo goed was. maar wel balen dat je nog steeds misslijk bent.

judith vond ze ook wel wat hebben die kinderstoel alleen me vriend vond ze niet zo hihi. maar we hadden er ook al 1 dus daar houden we het maar bij hihi

sylvia dat duurt zeker lang ik had met 11w en 5 d me laatse echo. dus daarom had ik nog een echo aan gevraagd voor 13 weken moest ik wel zelf betalen maar anders vond ik het ook zo lang duren.

nu zat er 3 weken tussen vind ik ook nog lang hoor maar mag volgende week weer ben zo benieuwd hoop dat ze kunnen zien of het een meisje of jongen is.

dan kunnen we echt gaan shoppen heb nu nog me eigen goed in kunnen houden hahah.

nou me mannetje heeft gister alvast 1 muur geverfd is toch gelijk al een ander zicht zeg dan alleen wit.

nu nog 1 grote muur en de rest laten we wit

liefs

Geplaatst

de melk fabriek is hier in werking hahhahahah

er komt sinds vandaag wat vocht uit me tepels hihihi denk wat is dat nu weer hahha

ga zo lekker eten bij vrienden.

fijne avond allemaal

liefs

Geplaatst

Mees; wat gezellig met al de Smileys....haha....

Fijn dat de uitslagen goed waren!!

Wat balen dat jij en Sylvia nog zo misselijk zijn zeg!!Lijkt me veel moeilijker om er dan van te kunnen genieten.....

Nou, rustig aan doen. Nee, je kindje groeid wel gewoon, ondanks dat je zelf weinig binnen krijgt.

ooow leuk angel, je kamertje...

Suc6 met je melkfabriek ;-)

Geplaatst

Zo daar ben ik weer van weggeweest, man wat hebben jullie de afgelopen dagen lekker gekletst zeg!

Pfffff, heb een avondtaak om alles bij te gaan lezen ;)

Maar het gaat goed met alle ukkies, das het belangrijkste :)

Met onze uk gaat het ook prima, hadden vandaag intake bij de vk. Ook nog echo gehad en alles prima!!! Lag heerlijk te stuiterballen.

Inmiddels ook bollenvrij, heerlijk!

Nu de zooi eerst maar eens opruimen, maar ik moest even spieken ....

Tot snel.

Geplaatst

Oh ja ik moet de kraamzorg gaan regelen. Iemand een tip voor een organisatie?

Ik stuit op Kraamvogel, iemand hier ervaringen over gehoord? Of Omring?

Tweety, jij kunt me vast heel goed helpen ;)

En zijn jullie ook van plan om een pufcursus te doen? Zo'n zwangerschapscursus/yoga... bedoel ik eigenlijk!

Ben er nl. helemaal niet het type voor, maar ben we benieuwd.

Geplaatst

Fijn Jose dat alles weer goed was. Lekker van genieten!!

Kraamvogel heb ik wel positieve berichten over gelezen ja.... ff op internet kijken, zie je snel genoeg de voor/en nadelen!!

Ik ga niet op zwangerschaps gym.... mij te zweverig....hihi.... k ben al bij zoveel bevallingen geweest, en tuurlijk is dat niet hetzelfde, maar ik weet wel wat ik daarbij kan verwachten (en dat is écht puffen.....hihi)

mijn ervaring bij een hoop vrouwen was, dat als ze eenmaal gingen bevallen, ze alles vergeten waren wat ze geleerd hadden bij de gym.... dat kwam na de bevalling pas weer terug!!

Geplaatst

Daarom...het is niets voor mij ;)

Bij welke organisatie hebben jullie allemaal de kraamzorg aangevraagd?

Geplaatst

da's inderdaad een goeie Jose, daar ben ik ook nog helemaal niet uit. Heb 15 jaar geleden in eerste instantie de standaard pufcursus gedaan, maar daar halverwege mee gestopt vanwege het hoge "ik vind er geen zak aan"- gehalte. Zat ik daar op zijn hondjes mijn benen op te tillen en zo.... lekker nuttig....NOT

Omdat ik ook heel ziek was toen ben ik later overgstaptop een priveklasje bij de vrouw van mijn toenmalige huisarts, zij gaf zwangerschapsjoga bij haar aan huis. Maximaal 4 stellen geloof ik mochten meedoen. Dat was vooral op ontspanning gericht en was samen met je partner en die leerde massage technieken voor tijdens de weeën. Oh ja en je leerde zo ademen dat je de weeën op zou kunnen vangen. Heel leuk allemaal, maar toen puntje bij paaltje kwam bij de bevalling in het zkh lag mijn ex op een extra bed naast mijn kraambed te slapen en de nachtzuster mijn weeënstorm weg te duwen. Ik kon met geen mogelijkheid iets weggepuft krijgen, heb mijn ex ook nooit vergeven dat hij me zat uit te lachen op t laatst toen ik van ellende niet meer wist hoe te puffen, toen ging hij me voor tuinsproeier uitmaken. Jullie begrijpen dat onze relatie nooit meer goed is gekomen, heb het nog 5 jaar volgehouden tot mijn verbazing hahahaha. En toen werd het uiteindelijk een keizersnee.... dus die hele pufklas, ach ik weet t niet. Ik zou hooguit iets zoeken voor een stukje ontspanning en voor de aanstaande papa wat handreikingen over wat een bevalling met zich meebrengt. (en deze keer heb ik gelukkig een hele lieve man die me ongeloofelijk gaat steunen, dat heeft ie tijdens de hele IVF al bewezen!!!)

Geplaatst

Goeie morgen

Nu al weer wakker pfff

Me buik doet ook weer pijn

Mutske nou dat is ook niet netjes van hem zeg

Is nog zacht uitgedrukt

Ik wil ook wel een cursus gaan doen

Moet ff kijken wat precies

Liefs

Geplaatst

Dankjewel angel en tweety!! Ja, leuk hè, die emo's. Deed ik normaal altijd.

Ja, dat missy is beetje balen maar geniet wel hoor.

Angel, al melk! Jij bent vlot;-)

Sterkte met je buik!

Mutske, wat stom zeg. Ik had um gekilled na afloop.

José, geweldig je mooie echo!

Fijne dag! Zon, kom terug!

Xxx, mees

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden