Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Heej meiden!

Jessie, eigenlijk wordt er iets aan gedaan! Nu maar hopen dat het ook daadwerkelijk helpt. Ik hoop het echt van harte voor je!

Armanda, ik geloof meteen dat het moeilijk is om je moeder zo te moeten zien.

Ik weet nog toen onze hond van 17 jaar was ingeslapen. Mijn moeder was daar ook zo kapot van, hij was haar 4de kind. T'is natuurlijk geen vergelijking met je vader. Maar ze had daar ook z'n verdriet van. Ik vond het verschrikkelijk om aan te moeten zien. Gelukkig kreeg ze kort daarom 2 kleinkinderen.

Ik hoop dat het verder wel goed met jou en je moeder gaat. T'is niet niets namelijk wat jullie de laatste tijd hebben meegemaakt.

Ik ben vanmorgen met Bram naar het CB geweest en ben zo trots!! Hij doet het erg goed! Hij is nu 55,3 cm en weegt 4715 gram. Bij zijn geboorte was hij 51 cm en 3780 gram. Hij heeft geen afplatting en zoals het er nu naar uitziet heeft hij ook geen heupdysplasie!! Dat was echt een pak van mijn hart!!

Vanavond ga ik met mijn vader op bezoek bij mijn oma in het zkh. Het vrouwke van 91 heeft vandaag een pacemaker gehad. Alles is wel goed gegaan gelukkig!

Ik moet weer ff naar mijn eten gaan kijken. Smakelijk voor dadelijk!!

Liefs Elke

• Reacties 3,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik twijfel en weet niet zo goed wat ik zal doen. Nanne komt weer steeds eerder om te drinken. Ze kon het eerst overdag nog wel 4 uur tussenhouden, en s'nachts sliep ze 5 tot 6 uur achter elkaar, maar nu meld ze zich weer steeds vaker. Overdag echt om de 3 uur, en s'nachts slaapt ze nog maar 4 uur. Ik ben nu aan het denken of ik zal overstappen op kunstvoeding, maar weet het even niet. Op zich gaat de borstvoeding nog erg goed en ook met kolven krijg ik er wel voldoende uit. Wat zijn jullie ervaringen?

Geplaatst

Jessie sera komt ook vaak. Meestal rond de 3 a 4 uur maar nu vaak na 2,5 uur al. Ik voed haar gewoon. Ze is nog zo klein en mag alle extra hebben.

Kost alleen veel tijd en het is totaal niet te plannen. Irri.

Maar ja omdat het zo goed voor haar is, stop ik nog niet met bv. Ik snap t wel als je t zat bent. Je zit er ook zo aan vast he! Maar later kijk je terug en is t toch allemaal snel gegaan.

En je krijgt t nooit meer terug.

Toch moet jij je er wel happy bij voelen. Das super belangrijk! Ik zou er nog even over nadenken als ik jou was. Zodat je t zeker weet.

Sera weegt nu 3870 gr en is 53 cm.

Gaat de goede kant op maar ze is natuurlijk al 12 weken!

Morgen 2e x vaccinatie.

Geplaatst

Jessie: het is idd wat jou gevoel zegt. Wil je de tijd en moeite er nog in steken en voel je je er prettig bij? Dan gewoon blijven doen. Borstvoeding van je niet overvoeden.

Armanda: jeetje, dan is ze al flink gegroeid!! Wat gaat het toch hard he?!

Ik heb nog wel ff een vraagje aan jullie:

Vorige week was het bloeden bijna gestopt (na 4 weken). Het was oud bruin bloed aan het worden, maar sinds gisteren is het weer rood en meer. Ik heb zelfs een tampon in moeten doen (had geen maandverband meer), want een inlegkruisje was niet genoeg! Ik heb het idee dat ik nu alweer voor de eerste keer ongi ben geworden!! Kan dan al??

Liefs Elke

Geplaatst

Elke, daar kan ik je helaas niet mee helpen. Omdat ik borstvoeding geef blijft de menstruatie uit.

Ook weer een voordeel van borstvoeding. haha.

Jullie hebben ook gelijk, ik moet er heel goed over nadenken, en ik doe dit maar 1 keer en het is wel heel speciaal dat contact dat ik met borstvoeding met haar heb. en ik vind het het toch bijzonder dat de borstvoeding toch zo lang goed gaat, want ik mijn omgeving is het bijna niemand gelukt of deden ze het maar heel kort. Het moeilijke is dat ik vaak niet weet wanneer ze honger heeft. Dit komt doordat ze zoveel huilt. En ik weet dan niet of ze huilt omdat ze weer pijn heeft of dat ze gevoed wilt worden. Daarom doe ik gewoon om de 3 uur voeden, of ze moet echt heel diep slapen, maar dat doet ze bijna niet.

Overdag en s' avonds slaapt ze bijna niet, en vooral niet in haar bedje. Ze wilt de hele tijd bij ons zijn.

Waar slapen jullie wondertjes? Slapen ze altijd in hun bedje? Ik maak me daar een beetje zorgen over omdat ze over een paar weken naar het kdv zal moeten en bang dat ze daar ook niet wilt slapen en daar hebben ze geen tijd om haar steeds bij zich te houden.

Armanda: wat fijn dat ze zo goed groeit. Ik hoop dat de vaccinatie voor Sera net zo goed gaat als de vorige keer. Toen heeft ze geloof ik weinig last gehad toch?

Geplaatst

Elke, ook hier door de bv nog geen menstruatie. Kan je dus ook niet helpen.

Jessie, om jouw vraag ook te beantwoorden. Sera ligt overdag in de reiswieg, gewoon in de woonkamer.

En 's nachts (vanaf de laatste avondvoeding) in het wiegje boven.

Vanaf vanavond staat dat wiegje op haar eigen kamer ipv bij ons op de slaapkamer! Ben benieuwd hoe dat gaat.

Sera wil ook erg graag bij ons zijn. Ze wil altijd nog bij ons in slaap vallen, rechtop tegen ons aan, met het hoofdje op mijn hart het liefste (net zoals bij buidelen). Wel super cute ;-)

Als ik haar dan in de reiswieg wil leggen, wordt ze bijna altijd wakker en gaat ze huilen. Minder fijn.

Ook als ze iets later wakker wordt in het reiswiegje, trekt ze het slecht. Het lijkt soms net alsof ze een beetje wakker wordt, rondkijkt, en dan denkt 'maar wacht 's even, ik lag hier toch helemaal niet toen ik in slaap viel? wheeee'.

Ik vind dus dat ze errug veel wakker is! Als ik haar pak is ze gelijk stil. Tuurlijk, ze maakt per dag heust wel wat uren in haar wiegje. En 's nachts gaat sowieso goed.

Maar ik wil nu af gaan leren dat ze perse bij mij in slaap wil vallen. Ik lees en hoor steeds vaker dat je je beebje juist wakker in de wieg moet leggen. Ga ik steeds meer mee oefenen. Misschien dat ze zichzelf wel in slaap kan huilen. Dat doen veel babies en is helemaal niet erg. Oke, ga ik dus proberen. Eerst maar 's 5 minuten ofzo, 's kijken wat er gebeurt. Want vaak denk ik 'volgens mij ben jij hartstikke moe!'.

Ze is meestal heel gezellig wakker hoor, veel rondkijken, even in de box, even bij mij, maar het is wel echt een handenbindertje!

Ik ben er echt de hele dag mee bezig. Soms even snel een wasje ofzo tussendoor maar daar blijft het bij qua huishouden. Laat staan als je baby erg veel huilt, zoals bij jou. Super druk mee!

Ik neem haar wel vaak mee. Naar een vriendin, boodschappen doen, etc. Dan vertrek ik direct naar een voeding, en dan valt ze in de maxi cosi of in de wandelwagen altijd in slaap. Maar is bij aankomst bij een vriendin meestal wakker of wil weer bij mij slapen.

Super lief allemaal, maar ik ga nu wat strenger zijn.

Zo, lang antwoord he!

Ik ben ook heel erg benieuwd hoe de andere moeders dit doen. Waar slapen ze? En vallen ze makkelijk in slaap? Zijn ze veel wakker?

De meiden die hun beebje ook al op hun eigen kamer hebben:

Hebben jullie dan nog een babyfoon aanstaan en staat die dan ook in jullie eigen slaapkamer?

Geplaatst

Elke; ik werd 6 weken na de bevalling ongesteld, of ja, iets wat er op leek. Het was 2 dagen en niet zoals eerst. Vervolgens 3 weken later weer ongesteld en ik verwacht volgende week weer ongesteld te worden, dan is mijn cyclus weer op gang.

Armanda; mijn kleine man slaapt vanaf de 3e dag thuis op zijn eigen kamer. Wij hebben dedeuren open staan en horen hem altijd. Hier ook een jongetje dat graag wakker en nieuwsgierig is. Als hij moe is gaat hij gapen of mopperen. Het lijkt soms ook alsof hij niet aan zijn slaap toe wil geven. Dan gaat hij huilen in bed. Als hij mopperig huilt laat ik hem gewoon liggen en is hij na 2/3 min stil. Soms gaat hij echt over de flos en dan pak ik hem bij me om rustig te worden. Vaak valt hij dan vanzelf in slaap en dan kan ik hem terug in bed leggen.

Geplaatst

@elke, even over de menstuatie, die had ik bij julian precies na 6 wk, ik heb van de week echt 3 dagen buikpijn gehad maar komt niks, denk dat het me eisprong is..

enne, je mag geen tampon gebruiken ivm infectie! wist ik ook niet en na de miskraam ook gedaan nou daar lag k dan mooi 3 dagen van int ziekenhuis.. eens maar nooit weer. hou ook helemaal niet van maandverband hoor maar ja nu weet ik wat het kan opleveren. pff! niet fijn.. dus ook alle andere dames geen tampon gebruiken. pas als je echt je eerste menstruatie weer hebt gehad. Ik heb nu maandverband gekocht maar wist ook niet echt welke ik moest nemen hahaha ik ben echt tampons gewent. de vk vroeg trouwens wel in de kraamweek of ik ook aan de pil wilde, hmm naja mijn man heeft 0,0 levend zaad meer dus dat hoeft (gelukkig) niet.

nou ik ga op bed, mijn man is ziek dus extra druk. morgen wordt onze nieuwe ijsbaan geopend, mijn vader heeft daar heel veel uren ingestoken al vanaf maart vorig jaar, is hij er te vinden, was gewoon een open veld en nu met opsluitbanden een super mooie ijsbaan geworden. mijn vader gaat hem ook openen door het eerste rondje te schaatsen.. hij is wel trots en dat mag ook want het is echt een mooie baan geworden..(hij heeft hem vanaf begin tot eind opgebouwd.( uitgetekend en uitgemeten en aangelegd)

Met Milan gaat alles erg goed, hij groeit en groeit en groeit .. hij lacht af en toe! zooo lief! en donderdag voor het eerst cb, vorige week hebben ze zelf afgebeld aangezien het erg druk was en wij bijna als laatste aan de beurt waren dus alle liep uit.

Nou ik ga me bedje opzoeken.. die mannen van mij hebben veel aandacht van me opgeslokt.. GAAP!

liefs

Desiree

Geplaatst

Oeps, wist niet dat je bij de eerste menstruatie geen tampons mocht gebruiken, ik dacht dat het tijdens het vloeien van de bevalling niet mocht, maar daarna wel weer. Nou goed, heb er gelukkig geen infectie aan overgehouden. Vond trouwens de eerste keer tampons gebruiken echt niet fijn en dan heb ik nog wel een ks gehad.

Geplaatst

Poezebeest jij zegt dat een tampon niet fijn was, ookal heb je een ks gehad. Missch mag ik je een persoonlijke vraag stellen..?

Had je dat ook met vrijen? Ik vind dat dus ineens heel pijn doen...

Geplaatst

Armanda; de tampons vond ik alleen de eerste menstruatie vervelend, moest de mini gebruiken en nog was het naar. Was dus ook heel bang dat vrijen pijn zou doen, maar dat ging meteen goed en tampons gebruiken nu ook weer.

Geplaatst

Ik heb vanmiddag de "stoute" schoenen aangetrokken en naar het z'huis gebeld wanneer ik weer zou mogen starten met een traject voor een brusje. Ze houden een half jaar aan na een ks, wat ik al wel verwacht had. Vervolgens zei ze dat er sowieso een wachtlijst is van 4 tot 6 maanden vanaf het eerste gesprek en dat ik het beste nu al een afspraak kon maken. Vervolgens werd ik doorverbonden naar de afsprakenbalie en die zei dat we eind februari al terecht konden, ik heb de afspraak maar gemaakt. Ze zei er daarna wel bij dat de 4 tot 6 maanden wachttijd was vanwege de prikinstructie en aangezien ik die niet meer hoef omdat we net uit een traject komen, we sneller aan de beurt zouden zijn. Dat hoeft van mij niet zo zeer, eerst maar eens in gesprek met de gyn en dan zien we wel verder.

Geplaatst

Elke; ik zou me op z'n vroegst in augustus willen aanmelden, dan heb ik 9 maanden de tijd gehad om te ontzwangeren, van de zwangerschapskilo's af te komen én te bedenken of ik nog een zwangerschap aan durf/wil. Als er idd een wachtlijst is van 6 maanden kom ik uit op augustus, dus dat is mooi. Ergens vind ik het wel raar, nu al bezig te zijn met een 2e terwijl de 1e er net pas is, maar ik wil gewoon graag zsm van het hele gedoe af zijn, mmm en zwanger zijn.

Geplaatst

Armanda nog gefelicteerd met je verjaardag

Poezebeest, jij durft zeg, moet er niet aan denken voor nummer drie hehehehehe

Met mij gaat het ietsje beter dan mijn laatste berichtje hier, ben nu ook meer onder de mensen, de kleine slaapt in de nacht beter, waardoor ik ook wat meer aan mijn rust kom. Dus voel mij weer lekker in mijn vel na al die weken.

Vandaag had ik de nacontrole in het ziekenhuis, daar adviseerden ze ook dat ik 6 maanden moest wachten voor een zwangerschap, ik zei nou minimaal een jaar wil ik er niet aan denken :):):):).

Zij vertelde nog uitgebreid waarom ik zoveel bloed had verloren, de baarmoeder was meer gesneden dan normaal waardoor er adertjes e.d. waren geraakt, zij vertelde ook dat bij een volgende zwangerschap een vaginale bevalling niet zo verstandig zou zijn ivm mijn baarmoeder. Maar dat is een zorg voor later.

Ik weet niet of jullie het weten, maar ik wist het niet, vroeg hoeveel lagen het zijn voordat je bij de baby komt, het schijnt 5 lagen te zijn en er worden er 4 gehecht.

Dus heb weer wat geleerd vandaag :):):)

Voor de rest gaat het goed hierzo, alleemaal leuke foto's heerlijk al die baby's :):)

Nou ik ga er weer vandoor groetjesssssssssssss

Geplaatst

Hee meiden!

Ik heb de laatste tijd wel meegelezen, maar weinig geschreven. Hadden non stop bezoek en dat is super leuk, maar ook wel vermoeiend. Vandaag een dag met z'n drietjes: geen bezoek en ar was vrij: super!

Vond het interessant te lezen hoe het bij jullie overdag gaat. Onze kleine meid slaapt soms ook erg weinig, ik heb wel het idee dat dat deels komt door alle onrust met bezoek. Vandaag hadden we een rustig dagje en ze heeft veel meer geslapen. Wij willen er wel naartoe dat ze beter zelf in slaap valt. Ze valt namelijk vaak in slaap aan de borst en als dat niet het geval is, valt ze vaak niet goed zelf in slaap. Snachts gaat het overigens prima, het is meer overdag dat het moeilijk gaat. We gaan haar nu standaard overdag in de kinderwagen laten slapen. Behalve als er bezoek is: dan wrs beter boven in bed slapen.

Vandaag ook naar een borstvoedingssupport groep geweest. Was wel super nuttig! Beetje kletsen met andere mama's en ook een 1 op 1 gesprek met lactatiedeskundige. Ik ga vaker proberen te gaan.

Nog even wat grappigs van onze 'catootje'. Als ze boos is knijpt ze haar vuistjes in elkaar en soms grijpt ze daarbij haar eigen haar vast: is ze keihard aan haar eigen haar aan het trekken en volledig woest van de pijn, haha. Ti's dan nog een heel gedoe om dat handje voorzichtig open te maken. Moet echt proberen dat eens op foto vast te leggen :-)

Dees: fijn dat het zo goed gaat! Hoe was het op de schaatsbaan?

Poezebeest: mooi dat jullie de keuze hebben gemaakt weer te gaan starten! Spannend hoor!

Kelebek: fijn dat het wat beter gaat! Jeetje: 5 lagen, dat wist ik niet zeg... Weet wel dat ik die ks een flinke pain in the a.. Vind... Liet vandaag wat vallen en in reflex probeerde ik het te pakken. Poeh, dat deed echt enorm pijn!

Hoe is het met de andere meiden??

Geplaatst

Kelebek; fijn dat het beter gaat! Houd deze stijgende lijn vast! En 5 lagen, wow, wist ik ook niet.

Ivfsh; lekker zo alleen met z'n drietjes. Geniet maar flink van je meisje!

Vanavond bij het cb geweest, kleine man is nu 55,5 cm en 4070 gram. Prikjes zijn ook weer binnen, even heel hard huilen, maar binnen no time is het weer goed, mijn kleine held :-)

Geplaatst

Jemig meiden, erg zo lang als ik niks geschreven heb...!

Ik merk dat ik iets minder snel geneigd ben om op het forum te kijken nu ik zo geniet van de laatste weken verlof met m'n kereltje.

Het gaat super met hem, woog 2800 Gr. Bij de geboorte en nu na bijna 11 weken 5350 gram en nog maar 55 cm, haha little buddha!!

De reflux is geheel onder controle en met meel door de voeding en nexium heeft hij geen last meer. Sterker nog, ik wist niet dat baby's van 11 weken zo ontzettend veel kunnen schateren van het lachen en zoveel geluidjes maken, alsof hij echt iets wil vertellen. Vooral in z'n blootje op de kommode en in bad heeft hij de tijd van zijn leven haha...

Ik begin 27 febr weer met werken dus nog ff genieten.

Ik las hier iets over slapen. Wij leggen hem nu zoveel mogelijk een uur na de voeding na het spelen en boeren in zijn bedje met een slaapliedje via de babyfoon aan. Even moppert hij dan weleens maar meestal slaapt hij binnen 10 minuten. We merken wel dat het heel veel uitmaakt of we een ritme aanhouden, als we hem bijvoorbeeld later voeden doordat we zijn weggeweest merken we dat vaak wel een beetje aan hem.

Armanda, mbt sex.... We hebben het nog niet ervaren... De kleine ligt bij ons op de kamer en binnenkort gaathij naar zijn eigen kamer en dan zal ik je meer kunnen vertellen maar nu ik jullie ervaring lees klinkt dat minder fijn....

Ivfsh, poeh wat een drukte is het bij jullie geweest! Gezellig maar wel pittig, ik had de eerste weken vaak behoefte om alleen met het eigen gezin te zijn en niet te lang achter elkaar visite te hebben, ondanks dat dat wel gezellig was.

Elke en kyra, fijn dat alles zo super gaat zeg!!

Kelebek, goed te lezen dat de kleine beter slaapt en jij meer uitgerust bent. Dan geniet je er meer van heb ik ook gemerkt.

Poezebeest, wauw nu al door voor de volgende in augustus?!! Spannend, ik zou er zelf voorlopig geen behoefte aan hebben omdat ik eerste erg wil genieten van deze kleine maar ik kan me ook voorstellen dat het leuk is twee kindjes dicht op elkaar.

Jessie, fijn dat het nu duidelijk lijkt dat Nanne reflux heeft, ik was er al bang voor. Krijgt ze ook nexium en Johannes broodpitmeel door de voeding?

Nou ik ben vast mensen vergeten, sorry!!

Ik zal hier niet meer wekelijks schrijven maar ik laat af en toe zeker nog eens van me horen.

Geniet ervan!

Geplaatst

Armanda; hoe is het eigenlijk met jouw bloeddruk? Is die weer goed of zit je nog aan de medicatie? Ik zit nog aan de medicatie en dan is die goed, dus ben heel benieuwd of ik er ooit vanaf kom :-s

Geplaatst

Kelebek, wat fijn dat je je al wat beter voelt.

Yolande, wat goed dat de reflux nu goed onder controle is. Heerlijk dat je dan een heel ander kind hebt.

Poezebeest, wat dapper dat je de stoute schoenen aangetrokken hebt al zo snel na de bevalling. Ik kan je reden ook heel goed voorstellen dat je gewoon op een gegeven moment klaar wilt zijn met de mmm.

Hier gaat het steeds op en af. We hebben hier toch het idee dat de reflux niet het echte probleem van Nanne is.

Er komt nog geregeld voeding terug maar dat is volgens mij toch niet wat haar pijn doet. Het poepen is het probleem. Op het moment dat ze aanzet om te gaan poepen duwt ze haar voeding omhoog. Ze heeft dan geen pijn volgens mij van de voeding die omhoog komt maar van het poepen wat haar pijn doet. Dit zien we doordat als er voeding omhoog komt na het drinken ze hier niet op reageert. Hier dus geen pijn van heeft. Als ze poept en er komt dan voeding omhoog dat schreeuwt ze wel. We hebben voor maandag een belafspraak met de kinderarts om medicatie te vragen om het poepen beter te laten verlopen dit op advies van het cb die vandaag hier was. Ze zou dan lactulose moeten krijgen. De mevr. van het cb komt hier af en toe omdat ze van de gemeente extra geld krijgen om gezinnen te begeleiden die een kind hebben gekregen met nogal wat problemen om zowel kind als ouders beter te begeleiden. We hebben dan meer tijd om onze vragen te stellen.

Gisteren was het hier weer zo heftig dat ik mijn vader heb gebeld om hij even kon komen om Nanne even over te nemen. Ze huilde uren constant en ik kon er echt even niet meer tegen. Maar ik was me aan het bedenken in heb gisteren best pittige kipkerrie salade gegeten, en het kan best zo zijn dat ze hierop gereageerd heeft via de bv en ze hier niet tegen kon. Ik heb altijd al een zwakke rug gehad en een hernia gehad, maar nu op het einde van de dag kan ik bijna niet meer lopen van de pijn door steeds met haar rond te lopen en steeds in bedje, uit bedje te halen enz.

Maar hoe zwaar het allemaal ook is, ik kan toch ook nog wel heel erg genieten van haar.

Vannacht heeft ze, ik denk doordat ze zelf zo doodmoe was van gisteren, 7.5 uur geslapen. Ik ben op een gegeven moment maar gaan kijken want ik maakte me zorgen of er iets aan de hand was, maar madam lag nog lekker te slapen, na de voeding weer niet willen slapen en huilen, en wat denk je, de mevr. van het cb was hier en madam valt lekker in slaap en slaapt lekker door.

Geplaatst

poezebeest

ik heb vorig jaar naar de geboorte van amy ook al op de controleafspraak (6 weken na de geboorte) een afspraak gemaakt voor een volgende icsi

dit bleek dan niet nodig maar daarom snap ik dat jij ook nu al een afspraak gemaakt heb

wij zouden dan in juni gesprek hebben

juli klein lichaamlijk/inwendig onderzoek

en in aug start prikken en sept icsi

heb nu geen afspraak gemaakt voor een evt derde kindje want er word nu vanuit gegaan dat de volgende zwangerschap ook spontaan zal komen

hebben daarom besloten geen anticonceptie in de vorm van pil of spiraaltje gekozen maar ouderwets klungelen met condooms

armanda

heb nog geen sex weer gehad na de bevalling maar weet wel dat ik de vorige keer naar de bevalling veel meer gevoel had

geen pijn maar veel meer stimulatie zeg maar hihi

elke

ik was 5 weken na de bevalling voor het eerst weer ongesteld dit was 2 weken na het stoppen met vloeien

de menstruatie was heel anders dan normaal, heel weinig en maar een paar dagen geloof 3 daagjes een klein beetje

begon zelf te twijfelen of ik nou wel of niet een menstruatie had of restjes vloeien

ik heb ook gehoord dat je de 1e 2x geen tampons mag gebruiken omdat je baarmoedermond nog een stukje open kan staan

en dan de bacterieen daar binnen kunnen gaan of ophopen

ook mag je om die redenen de 1e 12? weken niet zwemmen of in bad

hier met de kids alles goed

lynn huilt af en toe door de krampjes

amy word weer verkouden

ben veel bij mijn moeder want die is nog geen cent waard

heel erg vermoeid en geen conditie en ook nog pijn

ze woont vlak bij (3km) dus kan ik haar in het huishouden helpen

ze vind het zowiezo wel prettig dat ik veel kom

ze is nogal geschrokken van het hele ambulance ziekenhuis gebeuren

dacht dat het zo over kon zijn

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden