Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2011

Aanbevolen Berichten

• Reacties 3,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Fren, ik bij de Action....heet O'leily of zoiets...weinig geld! Maar ze zeggen wel dat mochten je vliezen breken, dan houdt zo'n ding het niet. Maar de ergste klappen worden wel opgevangen volgens mij :)

Geplaatst

hallo dames, lekker druk gehad en niet echt tijd voor de laptop..

hier gaat het goed,eigenlijk gewoon alsof het niet anders is geweest. soms huilt hij wel veel en wil hij alleen maar bij ons liggen. gelukkig bij ons, en niet dat hij alleen stil wordt bij mama. gelukkig.

hij slaapt graag in de kinderwagen, en we hebben al regelmatig met hem gewandeld en Julian wil de kinderwagen steeds duwen. Echt julian is net een waakhond hoor, want zodra Milan huilt rent hij er heen, aait hij hem op zijn hoofd, speentje er weer in.

het grappige is, hij praat ook tegen hem, en soms versta ik niet eens wat ie zegt maar dan zie ik gewoon een kopie van mij, hij ziet dus echt wel wat ik allemaal doe. en Julian gaat nu zogenaamd huilen als ik niet opschiet met het pap. (julian krijgt sochtends brinta)haha.

Milan is gewoon al weer 4 weken, hij slaapt tot 6 uur half 7 en daarna weer tot 9 uur half 10. heerlijk..!

nog even een foto van onze trots

[ATTACH=CONFIG]3394[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3395[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3396[/ATTACH]

Geplaatst

Wat een super foto's! En wat is Julian toch een trotse grote broer! Ik herken de dingen van Tess. Als Bram begint te huilen, dan rent ze er ook meteen naar toe en zegt ze: "aahhh, Bram beetje huilen"

En dan die laatste foto. Heerlijk hoe Milan daar op zijn zij met zijn handje onder zijn hoofd ligt te slapen!

Geplaatst

elke ik weet precies wat je bedoeld met druk hebben haha

hier ook zo amy eist nu ook haar aandacht op deed ze eerst niet

fren ik had ook de moltons/martasbeschermers van de action maar weet niet of deze het vruchtwater houd want mijn vliezen zijn in het ziekenhuis gebroken

had de molton er vanaf week 37 op gedaan en de laatste week nog een extra celstofmatje onder de hoeslaken

als je hem er bovenop doet is het erg zweterig en hij verschuift dan steeds

dees mooie foto's hoor en mooie box, ik heb dezelfde hihi

poezebeest helpt de nexium voldoende? hopelijk gaat het snel beter met je kleintje

ivfsh gaat alles een beetje thuis?

lynn en amy zijn weer zo goed als beter nog wel een nies en hoest hier en daar

heb het nu weer druk met mijn mams die in het ziekenhuis ligt

is donderdag plotseling opgenomen met hevige pijn in maag en borst streek en hoge koorst

arts dacht aan het hart maar bleek na 5 hartfilmpjes goed te zijn

wat het wel precies is is nog een raadsel wel een longontsteking erbij

hopelijk knapt ze snel op want mijn mamsie is mijn alles

Geplaatst

Hee meiden!

We zijn zeker gezegend met onze wondertjes!! Ongelooflijk is het dat ee dit mee mogen maken. Ik vind ons meisje ook zo bijzonder! Zal morgen ook nog eens een fotootje plaatsen.

Dees: wat een lieve jongens heb je: leuke stoere ventjes! Leuk altijd om foto's te zien.

Sandra: jeetje, beterschap voor je moeder! Je moet er inderdaad niet aan denken dat er iets ergs is beterschap voor haar!

Hoe is het met de kindjes met voedingsproblemen? Hoop dat het snel beter zal gaan.

Hier alles goed. Mijn ouders zijn er en het is zo leuk om ze met de kleine te zien! Verder worden wij hier heerlijk verzorgd: lekker eten, was en strijk, ontbijtje op bed :-)

Ons meisje doet het ook goed, vandaag veel geslapen en precies mooi wakker toen we met de ouders van ar gingen skypen en met zijn oma. Z'n oma is al 93! Ze vond het heel leuk om haar achterkleinkind ''live' te kunnen zien.

Vanavond wel weer fiks huiluurtje, ohoh wat kan ik er nog slecht tegen haar overstuur te zien... Ben een zwaar watje :-). Nu ligt ze weer heerlijk te slapen, hopelijk gunt ze ons een goede nacht!

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]3400[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3401[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3402[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3399[/ATTACH]

en hier dan wat fotootjes van onze kleine meid: dik ingepakt om buiten te gaan wandelen, net thuis gekomen en slapen in de hoera houding :-)

Geplaatst

Sandra wat naar joh, dat je moeder ziek is. Hoop dat het niet te ernstig is.

Ivfsh, och och, sooooo cute jouw kleine Catootje!

En die Hoera houding, haha! Sera ligt ook altijd zo. Echt, wat je ook doet, je krijgt ze niet onder het dekentje. Ik ben nu aan het voeden en dan warm ik altijd haar IJSkoude handjes even op.

Geplaatst

Ja, die handjes kunnen koud zijn hè... Ik vind die houding ook zo schattig! We hebben haar nu snachts in de puckababy bakerzak, houdt haar rustiger. Maar ze ligt dan niet in schattige hoera houding :-)

Geplaatst

Moooooi hoor! Voor die wieg gaan wij ook. :-)

En wat ligt jullie meissie er heerlijk bij op de andere foto's. Geniet!

oh ja, en ons kamertje![ATTACH=CONFIG]3403[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3404[/ATTACH]
Geplaatst

Dees, wat cute met broertje. Wat een schatjes zo bij elkaar en wat is Julian lief voor Milan.

ivfsh, wat een dotje en wat een heerlijke bos haar. Mijn man keek ook toevallig mee toen ik jou foto's aan het bekijken was en vond haar echt een schatje. En dat kamertje is echt geweldig. Ben ik wel een beetje jaloers op. Die boom is zo mooi gemaakt.

Ja vreselijk he als je meisje zo overstuur is. Nanne is afgelopen dagen weer erg overstuur geweest. Vooral in de avond. Echt weer dat krijssen. Vooral bij het aanzetten om te gaan poepen. En haar navel is nog dekker geworden. Er ligt echt een hele bult op haar buik. Maar als ze zeggen dat we hier verder niks mee moeten doen moeten dat maar geloven.

Vannacht hebben we haar voor het eerst in haar eigen bedje laten slapen. Daarvoor sliep ze in de wieg.

Dit ging erg goed en ze heeft weer eens heerlijk doorgeslapen sinds dagen. Werd pas om 4.30 u wakker en sliep daarna weer tot 8.30 u. Nu ligt ze ook heerlijk te slapen.

Geplaatst

Ivfsh jouw boom is ook echt super mooi!!!

En dat bedje... Die wou ik eigenlijk ook wel :-)

Jessie tjonge, al in haar eigen bedje geslapen? Zo he, stoer! Dus nu voor t eerst ook niet meer op jullie kamer?

Sera slaapt nog bij ons op de kamer. Maar vooral omdat ze nog niet in het ledikant kan (zo groot!) en als we het kribje op haar kamer zouden zetten, weet ik niet waar we het moeten laten ;-)

Gelukkig slaapt zij ook van 23u tot 4.00 en dan tot 8.00u.

Geplaatst

Ach de nanne, helemaal overstuur, het poppetje... Wel goed van haar inderdaad dat ze al op haar eigen kamer slaapt. En ook goed van jullie trouwens :-)

Het is trouwens duidelijk dat jullie kindjes al wat ouder zijn: die slapen langer dan onze meid. Maar ze heeft het vannacht ook weer goed gedaan.

Dat bedje: tja... Met de ogen dicht gepind :-). Ik vond dat bedje al jaren zo leuk. Dus toen het eindelijk zo ver was, hebben we het maar gekocht. Hopelijk wordt het een familiestuk :-)

Geplaatst

Jessie, bij wie heb je de navel laten controleren? Heb je al laten uitsluiten dat het niet als een fistel naar binnengroeit?

Vervelend dat ze zo overstuur was, misschien een theelepel zonnebloemolie door de flesvoeding doen als ze last heeft met poepen, dat helpt hier super.

Thijs gaat al met al wat beter qua reflux maar na sommige flesvoedingen nog steeds zielig aan het terugslikken. Ik begreep dat er ook een medicijn is dat niet het maagzuur minder maakt maar er voor zorgt dat de voeding sneller verwerkt wordt richting maag. Bem benieuwd of iemand hier meer over kan vertellen?

Geplaatst

Yolande, wat fijn te lezen dat de olie bij Thijs geholpen heeft. En dat middeltje, weet niet of je Zantac bedoelt. Dat krijgt L-otte, dat zorgt ervoor dat het maagzuur niet meer zo zuur is. Het komt nog wel omhoog, maar het brandt dan niet zo in het slokdarmpje.

M, wat een prachtig kamertje en die foto van jullie meisje, wat een dotje

Geplaatst

ivfsh mooie foto's van je meisje, hebben jullie daar ook hema? of was dat geen hema pakje

de boom op de muur en het ledikantje vind ik ook ontzettend mooi laat de kamer groter lijken of niet

en het geeft een rustgevend gevoel

lynn heeft gisteren avond om 23 uur de laatste fles gehad en ik schrok om 8 uur wakker vanmorgen lag madam nog heerlijk te slapen

normaal komt ze 1 keer s'nachts voor de voeding of rond een uur of 7 s'ochtens

Geplaatst

Armanda: Nanne ziet er ook zo klein uit in dat grote bed. Echt een minimensje in een groot bed.

Ik heb een vraagje. JIj geeft toch ook borstvoeding? Het cb zei dat we wel terug mochten naar 5 voedingen, maar dat haalt ze nooit. Dat doe ik ook niet. Maar ik heb geprobeerd om het om de 4 uur te doen en in de nacht zelf te laten komen. Maar ik merkte dat ze de ene keer de 4 uur goed haalt en de andere keer 2 uur. Ik denk dat ik nu terug ga naar om de 3 uur. Hoevaak voed jij, en op welke tijden?

Yolande, dank je voor de tip maar ik geeft borstvoeding. AF en toe krijgt ze een flesje als er bezoek komt of als we weggaan. Dan zou ik het eens kunne proberen. Komt ze dan niet aan diaree?

Ik zal ook eens proberen een paar foto's te plaatsen. Die zijn een paar weken geleden door een fotograaf bij ons thuis gemaakt. [ATTACH=CONFIG]3408[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3409[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3410[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3411[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3412[/ATTACH]

Geplaatst

Hi jessie

Oooooh ben echt weg van je schatje! Super leuk die letters!

Over de bv. Ik heb het dins ook aan het CB gevraagd. Zij gaf aan dat iik gewoon door kan gaan met voeden op verzoek. Soms is dat na 2,5 uur en soms na 4 uur. Ik kom vaak nog op 7 of 8 voedingen per dag uit. Maar Sera is ook eigenlijk pas 3,5 weken. Omdat we de uitgerekende datum aan moeten houden. Dus een nachtvoeding zou mogen vervallen (als ze zich niet meldt) maar overdag altijd wekken als de bv al 4 uur geleden is.

Teruggaan in de voedingen is dus niet ter sprake. Ze meldt zich gewoon altijd om de ong drie uur. Ze is ook nog net geen 3600 gr.

De tijden verschillen dus ook per dag maar wel ongeveer gelijk.

Geplaatst

Sandra: wat heerlijk dat lynn je door heeft laten slapen!! Lijkt me heel gek om zo wakker te worden. Dus ze gunt jullie lekker uitslapen in het weekend :-)

We hebben hier geen Hema helaas... Laatste keer dag ik in Nl was heb ik dat pakje gekocht. Mijn man moet soms ook wel voor werk in Nl zijn en gaat dan ook wel eens op Schiphol bij de Hema naar binnen. Vind het allemaal zo'n leuk spul!

Jessie: wat een prachtig meisje en mooie foto's!!! Echt heel leuk! En die naam op de muur: super!

Hier vandaag even op stap geweest naar een kasteeltje op tien minuutjes rijden. Lekker om eruit te zijn, maar ik kan echt nog niet veel. Paar honderd meter lopen en gezellig even bakkie gaan doen en toen was het echt klaar voor me. Mijn ouders zijn wat verder gaan lopen en hebben Ons meisje lekker meegenomen. Die heeft heerlijk geslapen in de wagen.

Geplaatst

Ik vroeg het inderdaad ook aan jou omdat ook Nanne te vroeg geboren is. Ze zou pas 5 weken zijn.

Maar ik blijf nu voorlopig inderdaad om de 3 uur voeden en voor de nacht en de eerste voeding in de ochtend kolf ik even omdat ze langer doorslaapt en anders mijn borsten vollopen. Dan zit er ongeveer per borst 9 uur tussen de voedingen en dat is te lang. Ik geef namelijk 1 borst per keer en geen 2.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden