Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

ivfsh: heerlijk dat je weer thuis bent. Volg inderdaad je eigen gevoel. Wat fijn dat je man je zo goed meehelpt. Dat heb je nu ook echt nodig. En die kraamtranen, laat ze lekker lopen, had ik ook de dag dat ik thuiskwam. Er komt dan ineens zoveel op je af. Geniet van het samen zijn.

Armanda: oh heerlijk de hamam. Geniet ervan meid. Je hebt het zo verdient.

Yolande: Fijn dat je nu tenminste zeker weet dat jullie mannetje reflux heeft. Nu je die zekerheid hebt kun je erg tenminste ook echt wat aan doen. Wel zielig voor jullie mannetje dat hij het heeft.

Vandaag heeft Nanne haar eerste vaccinatie gehad. Ze heeft het goed doorstaan moet ik zeggen, en ze ligt nu te slapen. Ze mag nu alleen alleen 24 uur niet ingebakerd worden dus ze zal wel onrustig slapen vandaag.

Wel heeft ze een heel afgeplat hoofde door haar voorkeurshouding van haar hoofdje naar rechts.

Het is erger geworden. Dus dan met de fysio goed oppakken want als het te erg moet zou ze een helmpje op moeten en dat zou ik heel erg vinden.

Ze groeit goed, is 55 cm dat is op de benedenlijn maar wel goed, ze komt erg goed bij, heel veel zelfs. Ze is nu 5 kg. Het dubbele van haar geboortegewicht. Het is nu een heerlijk bol meisje.

Zo dadelijk naar de verjaardag van de tweeling van mijn zusje. Die zijn vandaag alweer 1 jaar geworden.

Ongelooflijk. Ook zij dachten nooit kinderen te kunnen krijgen en hebben jaren in de medische molen gezeten en nu is hun tweeling alweer 1 jaar. Pffff, als ik eraan denk wordt ik er helemaal emotioneel van dat het zowel hun als ons toch gelukt is.

• Reacties 3,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oh Jessie,

Wat heerlijk inderdaad dat jij met nanne naar de erjaardag van de tweeling van je zus gaat!

Zo was ik laatst zo emotioneel: m'n broer en vriendin hebben ook jaren in de mm gezeten en zijn afgelopen jaar in feb trotse ouders geworden. M'n schoonzusje is nu spontaan zwanger! Ze vertelde het via Skype met kerst, zo'n mooi nieuws! Vandaag hebben ze eerste goede echo gehad.

Hier vandaag heerlijk rustig aan, gister was duidelijk al te intensief. Dus ik zit heerlijk achter het raam in het winterzonnetje met evie. Lekker vitamientjes opdoen!

Geplaatst

Yolande; mijn kleine man heeft ook reflux en krijgt ook nexium en johannesbroodpitmeel. Wij hebben nu een heel ander kind hierdoor, heel tevreden en geen last meer van zijn reflux. Hoop dat het voor jullie kindje ook zo goed werkt!

Geplaatst

Vervelend die reflux... Echt naar als kindjes zich niet lekker voelen. Je wil toch dat ze zich helemaal goed voelen.

Hier net een bezoek gehad vd public Health nurse, soort van wijkverpleegkundige ofzo. Zij dragen oa zorg voor eerste huisbezoek als je net thuis bent van ziekenhuis. Kindje wordt oa gewogen en ons meisje is als een tierelier aangekomen! 3600 bij geboorte, 3650 na drie dagen en nu (6 dagen) 3850! Ik schrok ervan, verpleegster gaf aan dat het geen probleem was en dat je een bordtvoedingsbaby niet kunt overvoeden.

Verder alles goed met ons moppie, paar checks gehad was allemaal goed, toch altijd fijn.

Geplaatst

Ivfsh, heerlijk dat de checks goed waren en die kraamtranen had ik ook. Ik heb een hele dag veel gehuild en wist niet wat me overkwam...

Armanda, veel plezier bij de hammam! Ik ben gisteren begonnen met lijnen dus ik herken je gevoel!

poezebeest, fijn te weten dat het bij jouw mannetje goed helpt. Hier na 24 uur medicatie ook al een ander kind dat vandaag meerdere keren rustig in zijn wiegje sliep. Ongelooflijk wat een verschil voor hem zelf maar ook voor mij qua tijd en handen vrij hebben.... heerlijk. Maar ik durf pas echt blij te zijn als dit aanhoudt!

Poezebeest, hoeveel johannes broodpitmeel doe jij per hoeveel cc voeding? Heeft jouw mannetje ook wat meer moeite met de ontlasting (harder moeten persen) hierdoor? Ik ben net afgebouwd met de borstvoeding en geef nu nutrilo hypoallergeen 150 cc met 5 schepjes poeder en 0,75 schepje meel.

Ik ben benieuwd welke verhouding jij hem geeft?

Geplaatst

Wat heerlijk dat jullie nu thuis zijn Ivfsh! Lijkt me alleen wel een beetje lastig, de eerste dagen zonder kraamzorg en ook nog een wond van je ks. Heeft je man nog lekker vakantie? Of heeft ie bij jullie wel verlof? En die kraamtranen heb ik ook gehad. Niet heel de dag, maar toch! Was blij dat ik ze kwijt was :D

Weet ff niet meer bij wie het was, maar niet fijn dat je kleintje reflux heeft. Ik hoop dat je snel een oplossing vind!

Wij hebben het geluk dat Bram bijna niet spuugt of ergens last van heeft, zelfs niet van darmkrampen :)

Ons gezinnetje is zo perfect met een dochter en een zoon. Wij willen geen 3de kindje. Ik moet jullie ook bekennen dat ik de hele mmm niet weer in zou willen, ondanks dat het bij ons redelijk snel is gegaan. Ik weet ook niet zo goed wat we moeten doen met onze 3 cryo's...

Ik ben nog wel achter iets grappigs gekomen: Bram heeft een hekel aan het hebben van een vieze poepluier. Heel begrijpelijk! Maar het grappige dan is, dat wanneer ik of Jeroen zijn luier aan het verschonen is en zij beentjes naar achteren hou (ongeveer in zijn nek, haha, zo lekker soepel) dan gaat hij nog ff een min of 5 aan het poepen en veel! De kleur gaat dan van donker groen naar licht geel! Zo apart...

Bram is verder een heerlijk menneke. Hij slaapt 's-nachts eigenlijk erg goed. Zeker als ik sommige van jullie "hoor". Hij komt max 1 keer per nacht en soms helemaal niet, dan pas rond half 7. Dus ik mag echt niet klagen. We bieden hem een fles aan van 150 CC en 5 scheppen, maar hier laat hij vaak 30 a 40 CC van staan.

2 kinderen is me toch wel ff wennen hoor. Tess vraagt op haar manier erg veel aandacht. Als ze haar zin niet krijgt dan gaat ze tegenwoordig meteen huilen. Ze is ook erg druk wanneer er visite is. Het is natuurlijk helemaal te begrijpen!! Maar wordt er soms helemaal gek van. Ik probeer er maar vanuit te gaan dat het maar een fase is of de peuterpubertijd?

Verder is ze echt super trots op haar broertje. Ze wil hem de hele tijd kusjes geven en op school (lees kdv) daar blijft ze maar over hem praten. Toen ik dat hoorde, was ik zo trots als een pauw! Ik had altijd verwacht dat je heel erg jaloers zou zijn.

Nou dit was het weer voor ff :D

Liefs Elke

Geplaatst

Elke; fijn dat het zo goed gaat met Bram! Wel pittig met Tess, waarschijnlijk moet ze gewoon even wennen en haar plekje weer vinden. Dat weet je vast wel allemaal wel, maar dat maakt het er niet makkelijker af en toe op. Sterkte daarmee ;-)

Yolande; wij geven 120cc + 4 friso standaard en dan nog 2 niet afgestreken volle 'lepels' nutriton. Best veel, maar met minder gaat hij zeker spugen en heeft hij in 10 min zijn fles leeg, met als gevolg buikpijn en nog zuigbehoefte. We gebruiken het nu een week of 7/8 en in het begin wel wat last van krampjes, maar nu gaat het goed. Qua ontlasting heeft hij soms echt ontzettende klei-achtige poep. Moet hier ook echt moeite voor doen. Geen idee of dit door de nutriton komt of de nexium. Maar voornamelijk heeft hij mosterdpoepbroeken.

Onze kleine man heeft een voorkeurshouding, ondanks al onze voorzorgsmaatregelen en hij is hier ook erg hardnekkig in. Morgen toch wegen op het cb en dan maar eens aangeven want hij wil echt niet de andere kant op kijken, wat we ook doen, sugt.

Geplaatst

Poezebeest, hier dezelfde poep inderdaad maar ik durf niet zo goed veel meer meel er doorheen te doen omdat het persen nu al met een kanlrood hoofd gaat... Maar meer is denk ik wel nodig.

Hebben jullie ook nexxium in zakjes? We verdelen een zakje in tweeën en geven dan 's ochtends en 's avonds met een lepeltje, in totaal dus 10 mg. Niemand wist me de goede dosering te vertellen voor een baby dus doe het nu maar zo.....

Elke, klinkt super met Bram, Thijs slaapt ook al vaak tot 6.30 uur door, heerlijk.

Geplaatst

Yolande; wij hebben 5 mg p/dag. Hoeveel weegt jouw kleintje inmiddels? Maken steeds 1 zakje klaar en dan met een spuit 7,5 ml in een fles doen en de rest weggooien. Zonde maar ja, niks aan te doen, ons werd afgeraden het zakje te verdelen aangezien je niet precies weet hoeveel het is en het bij zo'n kleintje toch wel nauw komt. Ik denk dat het verdelen wel meevalt maar goed, we doen het gewoon zo.

Geplaatst

Hey dames! Hammam was heerlijk! Lekker multiculti e heerlijk harde scrub. Het duurde alleen wel even voor de Marokkaanse vrouw begreep dat ze voorzichtig moest zijn met mn borsten. Zijn giga gevoelig door bv. Pas toen ik baby zei, begreep ze het en deed ze zachtjes. Mijn ks zat netjes onder mn bikinibroekje! Daar ga ik nooit last van hebben. En heerlijk bijgekletst!

Helaas heeft Sera bijna de hele avond gehuild! Wakker van 1630 tot 2230! Terwijl zij zelden huilt.

Arme kind mistte mij echt denk ik!

Het is nu wel vaker zo dat mijn man haar savonds niet rustig krijgt en als ze bij mij komt... Gelijk goed! Dat vind ik niet handig en zal ze toch moeten leren. Mijn man is zooo goed met haar! Hij geeft t nooit op hoor, zo lief!

Kelebek

Zat aan jou te denken. Hoe is het met jou en je kleintje?

Ivfsh waar minimaal zeg, de verzorging in het zhs! Vooral na een ks! Ik mocht echt niets doen! Werd met bed en al naar couveuse gereden, heb haar na een een dag of 4 pas zelf verschoond. Ik kwam soms niet vd zusters af juist, haha!

Maar ook geen kraamzorg... Das niet makkelijk! Fijn dat je familie komt!

Nou de nachtvoeding zit er op. Zzzzzz

Geplaatst

Armanda; wat heerlijk die hamam! En best fijn hè, iets voor jezelf doen. Wel vervelend dat Sera bijna de hele avond heeft gehuild. Lijkt me ook frustrerend voor je man. Wel herkenbaar, de eerste avond dat ik weg ging was het hier ook feest, alleen maar huilen, huilen, huilen. Nu gaat het gelukkig goed.

Hier gisteravond voor het eerst met manlief gaan uit eten. Opa & oma bleven bij de kleine man. Ik vond het echt heerlijk! En eergisteren heeft een vriendin opgepast en ging ook goed. Ben dan echt helemaal trost dat hij het zo goed doet :-)

Geplaatst

Klinkt zalig Armanda!!

Poezebeest, gooien jullie de nexium door de melk heen? Dat verdelen doe ik wel nauwkeurig maar wellicht heeft hij aan een half zakje al genoeg als ik jouw verhaal lees...

Het is even zoeken naar de juiste hoeveelheid nexium en jbpm voor m'n kleine man.

Wij geven h et nu los. Thijs weegt nu 4950 gram.

Geplaatst

Yolande; wij hebben een apart flesje waar we 30 cc melk met de nexium in doen. Hij krijgt deze dan als eerste en daarna de gewone fles. Doen we zo omdat hij niet altijd zijn fles leeg drinkt en zo laat hij alles z'n mond uitlopen. Ik vind het wel een gedoe, maar goed, als het werkt vind ik het best.

Geplaatst

Ivfsh, wat fijn dat je schoonzus dan toch spontaan zwanger is geraakt. Zo zie je maar, de wonderen zijn de wereld nog niet uit. En je hoeft niet te schrikken dat jullie meisje te veel aankomt, Nanne komt ook ong. 300 gram per week aan. Dit is erg veel, maar dat komt door de borstvoeding. Na 3 maanden stabiliseert zich dit weer volgens het cb. Heerlijk toch dat ze het zo goed doet.

Geplaatst
Yolande; wij hebben een apart flesje waar we 30 cc melk met de nexium in doen. Hij krijgt deze dan als eerste en daarna de gewone fles. Doen we zo omdat hij niet altijd zijn fles leeg drinkt en zo laat hij alles z'n mond uitlopen. Ik vind het wel een gedoe, maar goed, als het werkt vind ik het best.

Nog een vraagje ( sorry hoor!) maar geef jij die melkflessen met 2 scheppen meel dan met speen 2 van avent? Speen 1 werkt nog net bij een schepje maar met twee scheppen hebbje zeker een grotere speendoorgang nodig? Thx alvast

Geplaatst

Lastig hoor, die hoeveelheden en spenen.

Hoop dat het goed gaat werken Yolande!

Sera is nog altijd een zoet schatje, haha. Maar elke avond blijft ze nog steeds onrustig. Niet slapen, niet spelen, niet op mn borst liggen, niet op dr zij, etc. Steeds mopperen en soms zelfs echt keihard huilen! Rondlopen en wiegen werkt nog t beste en uiteindelijk is ze uitgeput. Tussen 20 en 23 uur is t voor ons dus niet handig om bezoek te hebben of weg te gaan... Hoop dat dit snel overgaat! Ik wil binnenkort een avond laten oppassen namelijk.

Geplaatst

Meiden: een vraagje, ik heb wel eens gelezen over waterdichte moltons ipv een krakende matrasbeschermer. Hadden jullie die? En waar heb je m dan gekocht? Of had je een andere oplossing tegen brekende vliezen snachts?

Geplaatst

Thanks poezebeest, heb het net met de 2 gedaan en ging goed. Een vriendin van mij heeft ook een dochter met reflux en die moet de gehele dosis nexium in een keer per dag geven, dat werkt effectiever dan 2keer een halve dosis volgens die kinderarts.... Tja, nou binnenkort hoor ik het wel als ik zelf een afspraak heb.

Armanda, vervelend dat Sera 's avonds onrustig is, Thijs is 's avonds ook iets onrustig, huilt niet erg maar jammert dan en overdag helemaal niet.

Leggen jullie je kleintje ook al onder zon leuke boog op een speelkleed, gisteren voor t eerst gedaan en mijn man en ik hebben een half uur naar de vrolijke Thijs gekeken, hij vond het te gek, al die speeltjes die boven hem hingen en lag te trappelen en lachen van vreugde. Zo schattig.

Ik ben trouwens supergoede aan het lijnen, ben nu sinds vorige week weer 2,5 kg kwijt dus ben trots op mezelf.

Fren, ik had een geplande ks ( die uiteindelijk een ongeplande werd) dus ik kan je niet helpen.... Je bent ook al bijna uitgerekend, succes en geniet nog van de rust haha!!

Geplaatst

Heej Fren,

Ik heb geen waterdichte molton gehad, maar wel gelezen dat deze de plens vruchtwater die je kan verliezen de molton niet kan opvangen.

Ik adviseer je om toch z'n matje in je bed neer te leggen. Ti's niet echt fijn en warm, maar ja :)

Liefs Elke

Geplaatst

Heej dames,

Ik heb net ff een stuk terug zitten lezen op het forum. Het is en super leuk om te veranderingen te lezen van dat we zwanger waren naar alle felicitaties. En nu alle vragen en adviezen over onze kleintjes.

Dames wat zijn wij toch gezegend met onze lieve kinders :D:D

Ik moest het even kwijt!

Liefs Elke

Geplaatst

U R so right Elke!! :-D

Yolande wat goed!! Ik zou ook moeten lijnen en sporten... Komt er nog niet echt van :-/

Fren ik kan je niet helpen. Ik wou nooit thuis bevallen.

Succes hoor, nog even he!

Geplaatst

Fren je kon ze destijds kopen bij de HEMA dus dat zal nog steeds wel zo zijn. En anders bij een thuiszorgwinkel. Ik heb die van 8 jaar geleden nog en ga 'm binnenkort weer onder mijn hoeslaken leggen. Hij is even groot als je hele matras, ideaal dus en heeft bij mij echt wel geholpen want mijn vliezen braken 's nachts...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden