Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Dees: we hebben wel een 20 weken echo gehad maar de kleine liet het geslacht niet zien. Die hield de beentjes stevig tegen elkaar aan gedrukt. Dus ben nu toch wel erg nieuwschierig. De kleine is nu al eigenwijs.

Maar die doet ook nooit wat ik wil. Soms voel ik het flink schoppen en als ik dan mijn hand op mijn buik leg om te voelen of kijken of ik het mijn buik kan zien bewegen stopt die met schoppen.

Ik heb me goed kunnen voorlichten over wat we moeten gaan betalen aan kinderopvang en wat ik zou gaan verdienen als ik minder zou gaan werken. Ik wil denk ik nu het voorstel neerleggen om mijn contract om te laten zetten naar 28 uur en dan nog 4 uur ouderschapsverlof aan te vragen, dus tijdelijk 24 uur werken en als we er dan financieel niet aan uit komen dat ik mijn ouderschapsverlof gewoon stopzet.

Als ik met ouderschapsverlof nu van 32 uur naar 28 uur ga en mijn contract niet laat veranderen mag ik na de ouderschapsverlof een half jaar lang geen contract veranderen dus moet ik daarna weer voor een half jaar zeker voor 32 uur aan het werk. Dat wil ik ook niet.

Pfff, je moet zoveel keuzes maken. Het zal in ieder geval een iets minder luxe leven gaan worden.

Heej Jessie,

Ik lees net dat je na jou ouderschapsverlof je contract een half jaar niet mag wijzigen? Is dat een regel van jullie werk ofzo, want volgens mij is hier wettelijk helemaal niks over af gesproken. Valt daar daar geen goede afspraak over te maken met je werkgever? Hij zal toch ook begrijpen dat je nu een keuze maakt om ook te kijken of het finaniceel gaat? Ik heb trouwens mijn Hyves de lucht uit gehaald, maar heb nog wel facebook.. dus als je dat ook hebt... zoek me vooral op!

Liefs Doortje

• Reacties 3,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

nou fijn .. heel verhaal getypt maar floep opeens alles weer weg.

nu even de korte versie.. ik heb ook heeel erg last van een hoog zittende baarmoeder en ben echt buiten adem als ik ook maar een klein stukje loop. of van de bank afkom!

morgen naar de vk, ben ook nog steeds duizelig.

hope, hoop echt voor je dat alles goed is! we duimen voor je!

yolande, bedrust, ai.. niks voor mij!

ik nu gtst kijken!!

dames, hou vol!! we doen het allemaal voor een prachtwonder!!

Geplaatst

Meiden, Dank jullie wel, ben nog erg gespannen door de schrik en ook last van m'n ademhaling. Doortje, ook bedankt hoor!

Hope, ik lees vlak na mijn post ook jouw post. Potverdorie wat een rotdag voor ons... Doe ook rustig aan en hoop voor jou ook op beter nieuws!

Geplaatst

Yolande en Hope, shit he! Dat is echt onwijs schrikken!!

Tjonge jonge. Lujkt me heel eng als t niet goed voelt of goed zit en als de vk ook zo bezorgd is. Lieve meiden ik ben t met Kelebek eens (welcome back trouwens Kelebek!), echt doen wat de vk zegt, zij hebben vaak veel ervaring en weten t beste hoe je ermee kan omgaan. Komt vast goed, maar rustig aan doen.

Zo he, wat slapen er veel meiden slecht! Ik ben na nauwelijks geslapen te hebben naar mijn ouders gegaan. Mijn pa is nu ruim 35 kg afgevallen en weegt nauwelijks zwaarder meer dan mij! Ik was wel emo. Maar toch fijne tijd gehad. Nu lig ik al op bed, terwijl ik nooit voor 23 u op bed lig eigenlijk, maar ben zooo moe! Hopen dat mn kleintje rustig blijft en ik goed kan slapen.

Hope, succes met al die prikken joh, morgen. I hope for the best! Ik vroeg me nog wel steeds af hoe t contact nu met je schoonouders verloopt, maar je hebt nu wel belangrijkere dingen aan je hoofd. Ik hoor t nog wel.

Denk aan jullie!

Xx

Geplaatst

Yolande en Hope, jeetje wat een enge verhalen. Heel veel sterkte en hou ons op de hoogte. Luister in ieder geval goed naar jullie vk.

Dees: ik weet niet of dit per CAO verschillend is. Bij ons staat dit er in ieder geval wel in. Maar nu willen ze mijn contract ook niet gaan verlagen naar 28 uur maar ze vinden dat ik dit met het verlof moet doen, maar dan moet ik daarna weer een half jaar 32 uur gaan werken en dat wil ik echt niet. Dus nog even gaan praten met de manager.

Gisteren naar de vk geweest. Alles is prima. Vandaag de pretecho gehad. Ukkie was erg rustig, lag te slapen. De metingen lopen helemaal volgens planning en wat betreft gewicht is ukkie nu bijna 1 kg.

Jullie zijn de enige wie ik het vertel maar wij krijgen een ...........MEISJE:happydance:. we krijgen een DOCHTERTJE.

Mijn vader belde al en mijn zusje en die zijn enorm aan het vissen wat het gaat worden en het is zo moeilijk om je niet te verspreken en het niet te vertellen.

Geplaatst

Heej! Mijn bericht staat er niet. Grrr..... Dan maar opnieuw + aanvulling.

Yolande en Hope wat een rotberichten voor jullie. Hier hetzelfde advies: Luister naar jullie vk en vooral naar jullie lichaam.

Armanda, dan moet schrikken zijn geweest om te horen dat hij ruim 35 kilo is afgevallen. Gelukkig heb je toch een fijne tijd gehad. Koester deze momenten.

Liefs Elke

Geplaatst

Lieve Hope en Yolande,

Wat een rotberichten hebben jullie vandaag gekregen. Ik ben het eens met het advies van Kelebek en Armanda om goed naar de VK te luisteren.

Ik brand een kaarsje voor jullie en hopelijk gaat het snel weer beter met jullie.

Liefs van Kyra

Geplaatst
Jullie zijn de enige wie ik het vertel maar wij krijgen een ...........MEISJE:happydance:. we krijgen een DOCHTERTJE.

Mijn vader belde al en mijn zusje en die zijn enorm aan het vissen wat het gaat worden en het is zo moeilijk om je niet te verspreken en het niet te vertellen.

Wat leuk!!! Gefliciteerd!!

Geplaatst

ARMANDA, ach meis ik hoop dat je vannacht eens lekker kunt slapen. Het lijkt me echt verschrikkelijk om je vader zo achteruit te zien gaan.

JESSIE, gefeliciteerd met jullie dochtertje. Het lijkt mij idd ook enorm moeilijk om voor me te houden wat het wordt als ik het zou weten.

IVFS, een beetje laat, maar alsnog welkom en leuk dat je hier mee schrijft. Wat een lekker avontuurlijk leven heb jij zeg. Het lijkt mij geweldig om een tijdje in een ander land te wonen.

Voor de SLECHTE SLAPERS, ik hoop dat jullie vannacht lekker slapen.

Verder ben ik op dit moment even een zeef. Pfff, vergeet echt regelmatig wat en dat is niks voor mij hahaha.

Het is alweer een tijdje geleden dat ik hier wat schreef, maar het leven is ook erg hectisch geweest de afgelopen weken. Na het bezoek aan de gyn eerverleden week mocht ik vorige week dinsdag naar de diëtiste. Mijn eetpatroon is doorgesproken en idd volg ik nu een koolhydraat-gespreid dieet. Dat gaat op zich wel goed, ben er alleen wel 3 kilo mee afgevallen in de afgelopen twee weken. Gelukkig kan ik het hebben. Daarna weer naar het zh voor een bezoek aan de internist. Die stuurde me door naar de diabetesverpleegkundige en ik heb een aantal dagcurves moeten prikken. Gelukkig zien die er nog goed uit, dus ik hoop dat het zo blijft. Ook hebben ze bloed geprikt voor allerlei andere dingen en moet ik over 3 weken weer naar de internist. Ik heb dus heel wat uurtjes in het zh doorgebracht.

Daarnaast zijn zoon en dochter weer naar school en de peuterspeelzaal sinds vorige week en kreeg ik mijn gastkindjes weer. Dat was weer even wennen voor iedereen. Ook is mijn man al een paar weken op en neer naar het buitenland voor zijn werk, dus sta ik er veel alleen voor doordeweeks.

Gelukkig is er ook nog goed nieuws te melden: ik mocht van de gyn in ieder geval bij de VK blijven voor de normale controle's, dus daar ben ik erg blij mee. Vanmorgen geweest en alles was prima in orde. Beebje was eigenwijs, dus het duurde even voor we het hartje hoorden. Bloeddruk goed en gewicht naar beneden.

Ook hebben we maandag de 3/4D echo gehad en genoten van ons prachtige wondertje. Hij/zij wilde eerst niet op de foto, maar draaide uiteindelijk toch om en nu hebben we weer een paar prachtige 3D opnames van ons gupje. Verder heeft ze op ons verzoek nog gekeken naar de groei en de hoeveelheid vruchtwater en dat kwam allemaal mooi overeen qua termijn, dus weer wat gerustgesteld over de mogelijke gevolgen van diabetes. Als het nu normaal doorgroeit wordt het een kindje van zo'n 3600 gram en zo'n 51 cm. Ik ben benieuwd of dat uitkomt.

Geplaatst

pfff, ik ben al een uur klaarwakker. Heb dit al een paar nachten en kan dan ook echt niet meer slapen.

door mijn hoofd gaat steeds o.a. het werk en het veranderen van mijn contract.

Waar een mens zich toch allemaal druk om kan maken he en dat terwijl ik eigenlijk niks heb om me druk om te maken als ik de verhalen van Hope en Yolande hier zo lees.

Geplaatst

Hoi jessie, gefeliciteerd met je meisje!! Leuk hoor!Ik lig ook al vanaf 3.30 uur te malen in bed en juist omdat ik de hele tijd rust moet nemen ben ik nu gespannen... Ja ik ben toch best bezorgd door gisteren en vandaag moet ik weer terug om een half uur aan het ctg apparaat te liggen in t vu. Meiden, jullie meelevende reacties waren fijn om te lezen!! Voor degene die ook veel werken, waarschuw ik nu ik dit heb even extra om goed naar het lichaam te luisteren want ik ben dus echt te lang doorgegaan terwijl ik me minder voelde.Armanda, wat heftig van je paps. Wel fijn dat je goed met hem gepraat hebt maar poeh ik vind het vreselijk voor je.Kyra, jij dus ook al heftige tijd gehad. Die ook rustig aan hè?Dees, jij dus ook al kortademig en duizelig? Hoop dat je controle goed is en je wat rust kunt nemen?! Succes alvast.Nou hoop dat ik even kan stoppen met piekeren en weer kan slapen.Welterusten!

Geplaatst

Yolande, heb je nog wat geslapen? Hoe was het aan h et ctg apparaat?

Ik heb nog heel eventjes geslapen maar werd schreeuwend van de pijn wakker. Ik had zo'n vreselijke kramp in mijn linker voet en mijn dikke teen bleef heel lang omhoog gestoken staan door de kramp, zag er eng uit.

Net even naar het dorpt geweest en wezen shoppen. Leuk meisjespakje gevonden. Oh zo leuk als je nu ook echt gericht naar meisjeskleren kunt gaan kijken. Maar ja, dat moet ik alleen of met mijn man doen aangezien ik niet wil dat iemand anders weet dat het een meisje wordt. Pff ik moet eens oppassen met alles maar te kopen. Mijn bankrekening begint tegen te sputteren. haha.

Geplaatst

zo weer bijgelezen

leuke en minder leuke berichten gezien

kan niet overal op reageren want mijn geheugen laat me flink in de steek

hope hopelijk is alles goed met het teveel aan vruchtwater

heb wel eens gehoord dat ze dit ook kunnen laten weg lopen of zo

armanda vreselijk om te horen hoe ziek je paps al is en die nachtmerries

helaas weet ik wat het is

mijn vader is in mijn armen overleden

yolande hoge bloeddruk lees ik hopelijk geen zwangerschapsvergiftiging

doe rustig aan er zit niks anders op

jessie ook een meisje van harte

diaan ik heb wel ietsje lekkage maar meer olie achtige afscheiding geen melk

ben ook nog niet bekneed hihi

elke ik heb geen winterjas aangeschaft vorig jaar ook niet en ook niet gemist

liep op het eind toch niet zoveel buiten kon het af met dikke truien en fleece vesten

ik neem 6 weken van te voren verlof op mijn verlof zal op 2 november in gaan

als je voor je verlof een gedeelte in de ziektewet gaat moet je 6 weken van te voren stoppen

jessie wat jij zegt over je contract dat geld bij ons niet

ik werk 28 uur in de week en neem straks 4 uur ouderschapsverlof op voor eerst een jaar ( heb nog extra tegoed van amy)

als ik daarna minder wil werken kan dit zo veranderd worden in het contract hier is geen termijn aan gesteld

wel anders om als ik verlof aan vraag en dit stop wil zetten kan dit niet zo maar hier is wel een wettelijke termijn voor vast gesteld

je kan dit bij psa aan vragen en ook info krijgen via uwv

iemand geloof hope ging kijken naar een grotere auto

wij hebben een paar maanden geleden al een grotere auto aangeschaft zo ineens in 1 dag

dit was een koopje zonder garantie maar mijn man is ook automonteur en apk keurmeester dus durfde wel een gokje te nemen

wij hebben vooral een grotere auto gekocht voor de kofferbak

had een twingo en nu een mitsubithi space star

is een stuk handiger voor een duowagen

ga straks ff behang scheuren in de toekomstige babykamer, hebben gisteren het nieuwe behang binnen gekregen

het word lekker druk van pip studio die met vlindertjes in zilver grijs

heb mijn man toch over kunnen halen hihi

ga vandaag een keer niet op bed kijken als ik vanacht dan beter slaap

ben s'nachts veel wakker vanmorgen ook al om half 4

dommel dan af en toe wel ff weer in maar echt slapen is er dan niet meer bij

moet ook ontzettend vaak eruit om 3 druppeltjes te plassen

nou stop er voor nu weer mee

wie ik vergeten ben sorry dit is niet bewust

dikke knuffel voor iedereen

Geplaatst

Hee meiden!

Yolande en hope: ik schrik van jullie berichtjes! Dat zijn niet de uitslagen die je wil horen... Kan me voorstellen dat het hard binnenkwam. Voor nu: stap voor stap bekijken wat het beste is voor jullie en dat opvolgen. En verder: je heel goed laten verwennen!!!! En hier natuurlijk stoom komen afblazen :-) lekker van je afschrijven!!!

Armanda: kreeg het weer koud toen ik je berichtje las... Meis, het is oneerlijk en moeilijk. Fijn dat e wel weer goed hebt kunnen praten met je vader. Vin het zo moeilijk de juiste woorden te vinden, maar wil je zeker even een virtuele knuffel sturen!!

Jessie: lekker shoppen! Heerlijk, maar het tikt inderdaad wel allemaal aan hè...

Sandra: het behang binnen: leuk! Wij willen graag van die muurstickers: wat een keus daarin zeg! Hoewel er ook waanzinnig veel direct afval: ik en kritisch geloof ik :-)

Vanochtend controle gehad, was gelukkig allemaal goed. De verhalen van Yolanda en hope zitten natuurlijk in je hoofd als je weer op controle gaat. Baarmoeder had juiste grootte, buik voelde goed, urine en oké en bloeddruk 100 over 60. Prima dus. Ook een gecheckt waar ik aan moet denken/voor moet zorgen als we zaterdag naar Spanje gaan. Zij vond het allerbelangrijkst om veeeeel te blijven drinken. Goed om die reminder even te krijgen.

Ben nu in de stad op zoek naar een winterjas... Pfff lastig hoor. Kom verder teveel leuke babyspullen en tegen :-).

Groetjes voor iedereen!

Geplaatst

en ik lees een dochtertje voor Jessie! super leuk.. jurkjes en bloemtjes en roze heerlijk!

vandaag bij de vk en alles was voor zover goed, alleen kon ze niet echt zeggen waar die kortademigheid vandaan komt. ze keek wel direct toen ik binnen kwam naar mijn buik zo van heb ik wel goed gekeken dat je 24 wk zwanger bent en niet 34 hahahaha

de kleine even weer gezien en lag met het hoofdje naar beneden, en flink bovenin te schoppen maar ja dat voel ik en zie ik wel!

bloeddruk was 70/110 gaat dus weer omhoog, mag ook wel naar al die dropjes. vandaag wel even op bed geweest toen Julian ook lag te slapen, was zooo moe!

volgende keer bloedprikken dat is een controle wat moet voor de 30ste week. ( heb niet eens begrepen waarvoor) Julian gistermiddag op de bank lekker tegen me blote buik aangelegen, me shirt mocht niet naar beneden, ik zei is de baby lief.. geeft ie er kusjes op.. en hij zegt er ook oooo bij.. haha zo lief!

nou de zon schijnt dus ik ga me zoon even verblijden met een rondje buiten lopen/rennen

liefssss

Geplaatst

Aaah dees wat lief die julian! Dat wordt me een leuke broer!

Hope, ben benieuwd hoe t ging vandaag... R u ok?

Hoop dat je niet te lang op de uitslag hoeft te wachten.

Jessieieie leuk he, een meisje! Wij ook. Gezellig joh!

Er zijn zo cute jurkjes voor. Maar ik vind stoere outfits ook leuk.

Tjonge het wordt steeds drukker hier op t forum snachts.

Ik ook weer. Pff soms een nachtje is niet zo erg maar een paar achter elkaar sucks a lot! Sterkte meiden!

Nou even eten

Geplaatst

Effe een berichtje van mij

JESSIE EEN BABYGIRL!!!!!! CONGRATS!!!!

Yolande, hoe gaat het met jou? Zag later pas dat we gelijk een berichtje plaatsten. Tjee, ook erg schrikken zeg, zo'n hoge bd? Rustig aan!! Goed rustig aan doen hoor. Hoe was de ctg gisteren?

Armanda, pfff jouw papsje meer dat 35 kilo afgevallen... Ik denk aan je, knuffel!! Hoe heb je vannacht geslapen?

Lieve meiden, thanks voor jullie lieve berichtjes!

Gisteren daggie zh gehad. Dagcurve voor suiker gehad. 3x moest ik prikken en de waardes waren: 4.5 en 7.2 en 5.8. Geen suiker!! Ben wat dat betrefd wel opgelucht. Enerzijds.....Aan de andere kant is het een feit dat ik erg veel vruchtwater heb en zit nog net niet tegen polyhrydamnion aan. Gisteren moest ik ook aan de ctg, het hartslagje van ons zoontje was perfect, bloeddruk was ook goed, en mijn urine top. Onze vk Rita Idema kwam nog even snel langs bij ons, terwil wij geen consult hadden. We hadden een heel fijn gesprek.

( Rita Idema is de enige vrouw in NL die professor is in de verloskunde!! Ze staat als hoogste in alle zh, en heeft een eeuwigheid aan ervaring! Zij zit ook in het managment in ziekenhuizen, en heel wat teams vallen onder haar. Wauw! )

Anyway, ze stelde ons erg gerust. Ze zei: 9 vd 10x is het niet te achterhalen waarom iemand binnen 1-2 weken zoveel vruchtwater heeft. Maar 1 vd 10 x is er iets mis met de baby. Ze zei:we gaan alles uitsluiten nu. Het kan namelijk zo zijn dat de baby niet goed kan slikken, daardoor vult het maagje niet goed, en plast de baby niet goed en hoopt het water zich op. Een slokdarm aandoening dus. Als dat zo is moet de baby direct na de geboorte geopereerd woorden.Zo'n aandoening zorgt natuurlijk voor een groei achterstand. Ze zei: volgende week woensdag een extra groei echo, ook wordt het vruchtwater opgemeten, en een ctg gemaakt. Volgende week woensdag dus de defenitieve uitslag. Pfff ben op vd zenuwen. Uberhaubt moet ik elke woensdag terug naar haar, elke week echo's, metingen en ctg tot aan de bevalling. Ik denk dat ik nu ook medisch moet bevallen. Veel vruchtwater kan ook betekenen dat het kindje een open ruggetje kan hebben of down, maar die kans is volgens haar zeeeeer klein. Open ruggetje sowieso niet, we hebben nu al 2 pretecho's gehad, de 20 wkn echo en nog een groei echo op 25 aug. En alles zag er goed uit. Dus tja, het enige wat overblijft is evt slokdarmaandoening en groei achterstand........Ik HAAT die onzekerheid, en ben ook eg verdrietig dat het allemaal zo shit loopt....

Als er geen afwijkingen zijn aan de baby, dan is alles goed met het kindje, en kunnen ze niet achterhalen waarom ik zoveel vruchtwater heb. Wel wordt ik in de gaten gehouden zoals ik al zei. Het kan zo zijn dat ik meer en meer vruchtwater opbouw. En dat ik daardoor al helemaal moeilijk kan ademhalen, en dat mijn buik echt op top spanning staat. Dan wordt er water afgetapt om mij te verlichten. Maar dat wordt van week tot week bekeken. Ook voel ik ons zoontje erg slecht. Als ik heb n dag niet heb gevoeld moet ik absoluut verplicht bellen en moet ik langskomen voor een CTG. Dit worden 10 zware weken nog. 's nachts slapen gaat niet zo goed meer. Vannacht elk uur wakker geweest, wel steeds weer inslapen, maar meer dan 6 uur slapen per nacht zit er niet in. Ben erg moe. I can't believe this is happening to us, why?

Morgen een info dag in het ziekenhuis over omgaan met pijn tijdens de bevalling, pijnstilling tijdens de bevalling, evt keizersnede, en een rondleiding op de verloskamers. Erg interresant en we gaan daar naar toe. Zondag is ons peetkindje jarig, daar gaan we ook naar toe. Zo meteen komt mijn mamsje. Ik ga vandaag de allerlaatste dingen kopen zoals onderbroeken ( ik draag altijd strings ), nachthemd voor naar de bevalling en iets voor tijdens de bevalling. verder nog een reiswieg lakentje, een jasje en een pakje. Ik moet vanaf 31 weken de vluchttas klaar hebben, en ik wil vanaf 32 weken niet ver meer van huis weg. Als mijn water zou breken, is het een ENORME plons!!

Hebben jullie nog weekendplannen? Yolande jij chill he meis?

Liefs!!

Geplaatst

Hee hope!

Wat een vergaal zeg... Kan me voorstellen dat je erg geschrokken bent en dat je baalt dat het allemaal zo loopt. Het geeft toch zorgen, ondanks dat het 9 van de 10 keer geen probleem is. Wat fijn dat jullie zo'n ervaren en specialistische vk hebben! Dat moet wel een hele geruststelling zijn. Meis: stap voor stap bekijken, voor nu doet kleine het heel erg goed!!! Nachtjes aftellen tot woensdag....

Ik duim voor een hele goede uitslag woensdag en dat het er dan weer een stuk beter uitziet!

Geplaatst

Zo hier ben ik dan weer....

Sorry als ik niet op iedereen individueel reageer, lukt Mw. Ff niet.

Gisteren ctg was weer goed, kortom met het kleintje gaat het prima. De grote zorg is puur om mijn gezondheid. Bloeddruk was iets gedaald naar 140/85 na een dag rust, kortom advies blijft rust houden. Bloedtest was goed, geen nier of lever probleem! Nu moet ik nog 24 uur urine sparen omdat er wel een lichte hoeveelheid eiwit in de urine zat en dat moet goed in de gaten worden gehouden.

Ik merk nu dat ik wellicht wat overwerkt was want ik heb nog steeds veel adrenaline in mijn lichaam en kan mijn werk heel moeilijk loslaten ondanks dat mijn collega's super behulpzaam en lief reageren...

Verder heb ik dagelijks 20 gemiste oproepen van bezorgde vrienden maar heb maar besloten niks op te nemen want dan ben ik meer aan t bellen dan rusten.

Gelukkig komt mijn lieverd straks terug uit buitenland en mijn ouders zijn nu aan het grasmaaien en stofzuigen...

Hope, Ondanks wat je schrijft heb ik toch een goed gevoel voor jullie dat het goedkomt!!! Fijn van die verloskundige en doe lekker rustig aan!! Het is idd wel heftig elke keer opnieuw!

Even mbt vochtophoping, ik heb t advies gekregen om of te liggen of te wandelen. Zitten verergert de vochtophoping vanwege de zwaartekracht van de buik op de bloedsomloop etc. Ik drink nu ook kamillethee, eet komkommer en bleekselderij.

Meiden nogmaals dank voor jullie medeleven, heb wel t gevoel dat rust heel veel zal oplossen dus daar geef ik me nu helemaal aan over!

Xxxx

Geplaatst

Ha meiden,

Hoe is het met jullie????

Jullie zijn al een aardig eind op weg en hoop dat het met iedereen goed is gegaan en zal blijven gaan!

Heb zo af en toe nog wel meegelezen maar niet intensief, wilde een beetje afstand houden om alles rustig een plekje te geven.

Intussen ben ik weer zwanger, ongelofelijk spannend vind ik het!! Ben gelukkig intussen iets verder dan de vorige keer en al een kloppend hartje gezien!

All the best for you!!!

Liefs, Liek

Geplaatst

hope meid, wens je heel veel sterkte en succes de laatste weken. Het is niet niets, maar zoals ik eerder zei je bent in goede handen als die controle e.d.

doet een mens goed en onzekerheid die heb je altijd. Nu veel plezieer nog weeken en gefeliciteerd met je peetkind

dat van de verloskamers heb ook een rondleidgin op 3 oktober ben ook erg benieuwd hoe het in deze ziekenhuis is geregeld :):):)

Geplaatst

Liek van harte met je zwangerschap meid xxxxxxxxxxx

Echo's, afspraken e.d:

Sandra: 19 september pretecho

Armanda: 21 september controle vk

Hope: 26 september controle vk en 3 studenten ivm hun opleiding

Dees: gesprek verpleegkundige over bevallen ziekenhuis.

Sandra: 27 september controle vk

Elke: 28 september 3D pret echo!!

Elke: 3 oktober, krijg een groei echo (6de x bij de vk)

Diaan 39: 11 oktober controle.

Kelebek: 12 oktober VK

Uitgerekend op:

Hope: 27 november, eerste kindje, en we krijgen een ZOON!!!

Yolande: 06 december, eerste kindje en we krijgen een ZOON!!!

Kyra: 09 december, 3e kindje, verrassing

Karin: 09 december, 1e kindje, verrassing

Francis: 13 december

Poezebeest: 13 december, eerste kindje en wij krijgen een ZOON

Sandra: 13 december, 2e kindje en we krijgen er nog een Meisje bij

Jessie: 16 december

Elke: 21 december, 2de kindje en we krijgen een ZOON!! :-D

Armanda: 27 december, 1e kindje en we krijgen een MEISJE

Kelebek: 29 december, 2e kindje en we krijgen een tweede Meisje

Diaan39: 30 december, 3e kindje Wij krijgen een ZOON

Dees: 31 december, 2e kindje wij krijgen een 2de ZOON!

IVFS: 7 januari, eerste kindje,verrassing

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden