Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

He!! Ik wou nog zeggen...

Nou meiden: nieuwe week, nieuwe rondes ;-)

Zet m op weer!

Oh ja en Elke en Dees: leuk om te zien!!!

Mn buik is net zoiets als Elke nu. Nog altijd niet super bol.

;-)

Werkse, winkelse, of wat jullie ook gaan vandaag.

En Yolande, nog gefelici! Xx

• Reacties 3,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oh ja, nog een vraagje:

Heeft iemand al het kraampakket van de verzekering ontvangen?

Wanneer ontvang je dat ongeveer? Twee maanden voor de uitgerekende datum?

Ik zou heel graag weten wat er allemaal in zit en wat je nog zelf moet kopen...

Zit er trouwens iemand net als ik bij Energiek Verzekeringen (van Salland)?

xx Armanda

Geplaatst

YOLANDE, Lang zal ze leven in de gloria!!! Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Ondanks dat je het niet viert hoop ik dat je een hele mooie dag hebt. Spannend morgen het kamertje en ik duim voor een goede uitslag voor jou woensdag.

ARMANDA, ik heb toevallig vrijdag het pakket gekregen via VGZ. Hier zit echt alles in wat je nodig hebt, dus ik heb nog nooit wat bij hoeven kopen, behalve als iets op was. Moest wel weer even lachen om die ENORME kraamverbanden. Het zijn echt lappen verband, maar wel heel makkelijk om in huis te hebben.

Van sex komt het hier ook niet echt meer. Wel andere dingen, maar net als jij schrijft heb ik soms wat last van de orgasmes.

Veel succes en sterkte vanmiddag. Moeilijk hoor dat je vader zo achteruit gaat. En je weet het hè? Gewoon hier er over schrijven als jouw dat oplucht.

HOPE, oh bah dat klinkt als een hele nare droom. Tja en dat niet kunnen slapen, nu heb ik het nog niet, maar straks waarschijnlijk wel. Het bereid je in ieder geval voor op de onderbroken nachten na de bevalling (die ik trouwens als stukken minder erg ervaarde als voor de bevalling, want dan ga je er uit om jouw kleine gupje eten te geven en als je dan zit met dat kleine warme lichaampje in je armen en alles is stil om je heen.)

Fijn dat het gisteren weer beter ging met de opmerkingen langs je heen laten glijden.

ELKE, mooi buikje.

SANDRA, veel plezier met de echo vanavond. Hopelijk zijn jullie allemaal weer opgeknapt.

DEES, ooooooh chocoladecake, het water loopt me in de mond. Helaas voor mij nu even niet, maar hopelijk straks weer wel. Enne idd sexy foto ;-D (en een mooie buik)

POEZEBEEST, hoe is het met jou? Alles nog onder controle qua suiker en bloeddruk?

Geplaatst

Oh bedankt Kyra!

Ik heb nog even gegoogled en er schijnt idd al alles in te zitten wat je medisch gezien nodig heb.

Voor wie het ook willen weten:

Omschrijving:

U heeft recht op een kraampakket, als u minimaal 28 weken zwanger bent. Het kraampakket bevat onder meer het volgende: onderleggers, kraammatrassen, een steriele navelklem, gaaskompressen, kraamverband, een flesje alcohol, verbandwatten en wondkompressen.

Aanvraag:

U moet het kraampakket aanvragen bij uw verzekering. Het kraampakket wordt u toegezonden vanaf de 34e week van de zwangerschap.

Geplaatst

Hallo Dames,

Yolande, gefeliciteerd met je verjaardag.

Ik heb een druk weekend gehad. Heb het hele weekend gewerkt en zaterdag meteen daarna naar de verjaardag van mijn schoonmoeder en gisteren waren we 2 jaar getrouwd. De kinderen van mijn man hadden daarom een ontbijt op bed voor ons gemaakt. Echt superlief.

S'avonds zijn we gaan uit eten en toen kregen we nog een zelfgemaakt boekje door hun aangeboden. Echt heel erg leuk.

En over dat seksleven, mijn man vind mij aantrekkelijker dan ooit. Hij wilt wel dat is het probleem niet. Maar ik moet me er echt toe zetten hoor. Dus bij ons is het probleem precies andersom.

Ik ben inmiddels al volgens de vk 19 kg bijkomen. Pfff, echt veel, maar mijn eigen weegschaal zegt iets minder, maar toch wel zeker 15 of 16 kg. Ik bij de spuiten van de hormoonbehandelingen was ik per behandeling ook 2 kg bijgekomen en we hebben er 4 nodig gehad dus ook daarbij 9 krg. Dan ben ik in totaal al meer dan 25 kg aangekomen sinds het begin van de behandelingen. Dat is echt niet grappig meer.

Geplaatst

yolande gefeliciteerd en een hele fijne dag!

Ik heb me sinds vandaag ingeschreven voor kraamzorg bij isis.. ik had me aangemeld voor een klein schalige maar die was prop vol! helaas. en ik wil niet bij groene kruis daar heb ik het niet zo als prettig ervaren.

Elke, nou jij hebt een mooi buikje hoor.. ik heb alleen maar sneller last van dat me buik in de weg zit.. vooral als julian de wasknijpers weer een door de kamer gooit. hahaha

sexy foto he.. hahhaha, tja toevallig voor het slapen gaan, had die knellende broek al uit gedaan. pff begint wel lekker strak te zitten allemaal.

De chocolade cake is heerlijk!! jam jam jam!!

al die dingen van kraampakket heb je niet nodig, ik koop bij de kruitvat kraamverband, en als ik in het ziekenhuis lig krijg ik van hun, dus wel makkelijk,.

wel sudocreme en bepathen in huis en alcohol en moet nog een nieuwe thermometer kopen, vind ik wel zo handig 1 voor julian en 1 voor broertje.

gister trouwens de kast inelkaar gezet, en alvast wat kleertjes erin gehangen en ingelegd.. moet nog wel gewassen allemaal maar dat doe ik later.

nou Julian en ik gaan even een broodje eten en dan middag dutje voor de kleine man.

liefsss

Geplaatst

Any body awake?

Tjonge wat een bubbelbad in mn buik.

Ons beebje is echt al de hele nacht aan t draaien en doen.

En door de wandeling gisteren heb ik zo'n 17 giga insectenbeten op mn benen, men wat een jeuk!!!

Ze hbbn dwars door mn legging heen geprikt #$*%#&@€

Zit ik hier met mn pakje yoki. De klok slaat ondertussen vier uur.

Nog iemand zo'n rotnacht?

Geplaatst

Eerlijk gezegd zit ik vooral te piekeren en te dromen over pap. Vandaag hebben we zijn contactlijst doorgenomen, wie er straks en overlijdenskaartje moet krijgen, en wie we via email/blog op de hoogte zullen stellen.

Niet echt leuk onderwerp.

En pa was echt moe daarna. En heel misselijk.

Mijn man en ik hbbn samen de naam van ons dochtertje vast verteld aan mn ouders. Ze vonden het super mooi!

Het betekent Hemels gevleugelde engel. Pa heeft iets met engelen, en ze wordt rond kerst geboren, ons kerstengeltje ;-)

Vlak daarvoor heb ik mijn paps hand op mn buik gelegd toen ze schopte. Was echt leuk! En fijn.

Nou ik heb weer lekker gespuit. Nu weer proberen te slapen. Xx

Geplaatst

Armanda, heb je nog wat kunnen slapen? Wat heerlijk dat je papa jullie kleintje heeft gevoeld, zooooo dubbel. Mijn hemel meis, wat moeten jullie allemaal verscheurd worden door vreugde en verdriet. Dikke knuffel voor jou, en, je bent idd echt heel sterk!!

Yolande, vandaag de babykamer bezorgd, have fun!!

Ik weet even niet meer wat ik nog meer wilde schrijven, heb zo'n hoofdpijn

Gisteren nacht had ik slecht geslapen, en ik werd in de loop vd nacht beroerder en beroerder. Zoooo vreselijk kortademig, en mijn buik zo gespannen en pijnlijk. Liep gewoon ter rillen van de pijn. Gisterochtend half 9 toch de vk gebeld, ik had de baby ook nog maar 2x in 28 uur gevoeld!!! 2x!!! Moest direct komen. En gelijk aan de CTG. Ze konden de hartslag niet vinden vanwege het vele vruchtwater. Maar uiteindelijk toch gelukt. Hartfilmpje vd baby was perfect. Maar de CTG registreerde ook samenkrampen van baarmoeder. Na de het hartfilmpje direct voor consult naar de gyn. Ze zei direct, jeetje je buik staat zo vreselijk gespannen. Ik zei dat het zo erg pijn deed en dat ik ongeveer snak naar adem en er letterlijk ziek van ben. Bloeddruk opgemeten was 85/135, hoog voor mijn doen. Ze voelde aan mijn buik en kon de baby niet voelen omdat alles zo strak en gespannen staat. De CTG registreerde enorm veel harde buiken, dit wordt door het vele vruchtwater veroorzaakt. Ze probeerde een echo te maken, maar dat lukte ook niet door al het water. Ik moest direct bloed prikken voor zwangerschapsvergiftiging of andere infecties. En daarna een hele uitgebreide groei echo van ons kindje gehad. Alles met de baby was goed! Qua groei: hoofdje: precies 30 weken, buikje, 30 wkn 1 dag, beentjes 29 weken. Perfect!! Gewicht was bijna 1,5 kilo, en hij lag nog steeds met zijn hoofdje omlaag!! Met zijn maag, blaas hartje en hersenen was niets aan de hand! Kerngezond!! Zoooo opgelucht! Al ga ik half dood, als mijn kindje maar gezond is!! Maar mijn vruchtwater was heel erg veel. Zo'n 23 cm diep aan water!! Je hebt zo'n curve, en ik zat precies aan de bovengrens!! Na de echo terug naar gyn. Ze zei dat alles goed is met ons kindje. En de boeduitslagen waren binnen en heb geen infecties of zwangerschapsvergiftiging. Maar ik moet nu verplicht elke 2-3 dagen terug naar het zh. Elke keer CTG en echo voor het vruchtwater. Verwachting is dat het toeneemt. En dan moet het gedraineerd worden. Maar draineren kan weeen opwekken, en aangezien ik al zoveel harde buiken heb, is de kans zeker dat de bevalling wordt opgewekt. Dus ik moet het uberhaubt tot 32 weken volhouden. Vermoedelijk haal ik ook de 40 weken niet en komt het kindje eerder. Mijn gevoel zegt dat de baby rond de 35 weken komt...Mijn man, mijn moeder en schoonmoeder hebben dit gevoel ook....En zeker mijn voorgevoel komt altijd uit. Morgenmiddag naar de stad allerlaatste dingen kopen. Zaterdag alle babywassen draaien, zondag strijken en vluchttas klaarmaken. Mijn moeder komt donderdag de badkamer soppen. Mijn man gaat het weekend de ramen zemen, vloeren dweilen en keuken schoonmaken. Ik ga de box afschrobben en gaan het volgende weekend beneden zetten. Dan ben ik 32 weken. Ik raak half in paniek dat de baby al over 5 weken kan zijn....Echt een heel raar voorgevoel...Morgen weer naar vk en onderzoeken....

Geplaatst

Hey Armanda.

Je bent echt een nachtbraker aan het worden, ik ben blij dat ik nu eindelijk weer is slaap 's nachts, maar dan ben ik overdag wel moe hahahahaha.

Hoop dat je het allemaal volhoud meid, is een zware tijd waar je doorheen gaat.

groetjes Diaan

Geplaatst

Dames, Thx voor de felicitaties!

Armanda, wat mooi dat je vader de naam zo prachtig vindt en dat hij het heeft voelen bewegen, bijzonder. Hij zal vast ooit als een engel over dit meisje waken. Dat is een mooie gedachte toch?

Ik ben niet heel gelovig maar ik geloof wel dat er meer is tussen hemel en aarde. Is jouw vader gelovig en zo ja heeft hij daar steun aan?

Hope, meid hetzelfde verhaal als ik vorige week, herkende alles behalve het vele vruchtwater. Je buik is de beste couveuse dus hopelijk blijft het echt nog wel een tijdje zitten. Fijn dat met het kindje alles zo goed is. Nu moet jij ook snel beter gaan. Hou je veel rust? Ik heb begrepen dat dat het enige is dat echt helpt tegen vroege harde buiken, bij mi is het nu minder doordat ik veel lig en rustig doe.

Zo komt inderdaad het kamertje rond 12.30 uur, spannend.

Hoor net dat mijn opa van 84 met ernstige longontsteking is opgenomen, hij was nog erg goed maar op die leeftijd kunnen dat soort dingen nog weleens fataal zijn volgens mij.

Potverdorie als ik Dees lees denk ik telkens gelijk aan chocolade muffins....

Trouwens mooie foto's hebben jullie geplaatst meiden, prachtig.

Ik ga weer even in de chillstand, xxx

Geplaatst

Thx meiden, ik heb inderdaad gewoon de hele nacht niet geslapen. Ik ben daarom niet gaan werken. Heb van 6 tot 10.30 nog geslapen gelukkig.

Mijn babygirl beweegt ook non stop! Eerst al de hele nacht door, en nu ook nog steeds! Wel gezellig hoor.

Herkennen jullie al wat een voetje is of een kontje ofzo? Ik nooit. Alleen maar dat je het voelt 'schoppen' maar wat dat nou precies, weet ik nooit.

Yolande, het kamertjeeeeehh! leuk joh!

Oh zeg, je opa opgenomen. Da's echt niet leuk nee. Sterkte joh. Hoop dat het idd niet ineens fataal is zoiets.

Hope, alwéér spannend ben jou he. Maar wat fijn dat alles goed is zeg!!! Pff je zal wel opgelucht zijn. Pijn is zeker niet fijn, maar je beebje is oke!!

Goed dat je onder controle bent en blijft joh.

Hey! Ik wil ook chocolademuffins!!

Ik ga zo boodschappen doen ;-)

Geplaatst

Jeetje Hope, neem vooral veel rust meid. Ik zie dat je de box wilt gaan schoonmaken, maar alleen als je je beter voelt hoor.

Ik ben echt zwanger. Ik doe dingen die ik nooit doe. Ik ben geen keukenprincess en bak nooit. Vandaag heb ik een appeltaart gebakken en vorige week een cake. Mijn man is er alleen maar blij mee haha. Hij moet alles opeten.

Ik merk goed wanneer ik iets teveel doe. Dan heb ik een heel gespannen buik en vandaag heb ik best veel steken helemaal onderin mijn buik vlakbij mijn schaamstreek. Dus vanavond voetjes omhoog en op de bank. Ben nu nog bezig bami te koken.

Geplaatst

zo ff online hier zal ff een update houden over de pretecho

gisteren de pretecho gehad

onze meid heeft 10 vingertjes en 10 teentjes, alles zit er op en eraan

we hebben hele mooie foto's en een dvd mee gekregen

wel wou de echoscopiste voor de zekerheid mijn vruchtwater opmeten want dit leek erg veel

ik zou dus volgens haar te veel vruchtwater hebben 21cm???

weet niet wat dit betekend, was ook zo overrompeld dat we niet verder gevraagd hebben

wel zei ze dat ik hierdoor de beeb minder zou voelen terwijl ik juist heel veel voel

volgende week moet ik weer naar de verloskundige zal dan vragen over hoe en wat

vandaag weer veel harde buiken gehad terwijl ik het heel makkelijk had op mijn werk

we hadden feest en ik zat gewoon in de zaal aan tafel

zweet brak aan alle kanten uit en kreeg bijna hyperventilatie

ben toen met een collega naar buiten gegaan om lucht te halen

ook mijn bloeddruk was voor mijn doen aan de hoge kant

135/80 terwijl dit normaal 100/55 is gemiddeld

de hele dag een rotgevoel gehouden en veel vlagen van misselijkheid en vind alle eten vies

hebben jullie ook zo'n last van obstipatie?? hier word ik ook misselijk van heb het gevoel echt vol te zitten

het kraampakket heb ik vandaag weer gekregen, ik heb de vorige keer ook nog vanalles over gehouden dus koop niks bij

ik zit bij zilveren kruis en heb een boek en een knuffel erbij gekregen en een curver? box zo'n plastiken box met deksel

alleen daarvoor is het al handig om de box wel aan te vragen

dees er zat ook een thermometer bij in vorig jaar nog niet nu wel

dees wij krijgen kraamzorg van de kraamvogel van icare, weet niet of deze ook bij jullie werken maar ons is dit prima bevallen de vorige keer

armanda toen mijn vader zo ziek was op het laatst at hij fruithapjes, hier werd hij niet zo misselijk van

misschien heeft je vader hier ook wat aan dit slikt ook makkelijk weg en slijmt niet zoals melkprodukten

hope dat is ook erg schrikken voor jullie

gelukkig was met de beeb alles goed tot nu toe

jessie je hebt vast last van nesteldrang hihi

yolande veel plezier met het kamertje je zal er nu wel flink mee bezig zijn

hier man nog ziek en flink aan de dunne, amy af en toe aan de dunne maar speelt er wel vrolijk op los

ik kan niet poepen hihi en ben misselijk maar vast niet van de griep

Geplaatst

Armanda, wat leuk dat jullie de naam hebben verteld.. ik bedoel ik zou dat ook doen als ik in jullie schoenen stond. mooie betekenis!.. Denk dat ik al weet hoe jullie kindje gaat heten:)

Hope: ben benieuwd of je gelijk krijgt wanneer de baby wordt geboren.. mijn moeder zei al het komt nu al wel dichtbij he? tja.. en maar raden naar de naam:) hahaha

Sandra, ik heb sinds deze week geen last meer van verstopping, heb roosvice pruimen laxo.. 2 eetlepels gewoon puur per dag en het gaat prima.. als je echt verstopt zit is zonnebloem, olijf olie een eetlepel. dan ben je er zo vanaf.. het is natuurlijk dus je kunt het gewoon nemen. (wel even een waarschuwing.. het is VIES)

vandaag boodschappen gehaald, en midden in de winkel echt mega veel pijn in mijn buik, en gespannen.. denk dat de baby is gedraaid, want had opeens een grote bobbel boven mijn buik en voelde of hij echt schopte in mijn kruis om het zo maar te zeggen.. erg fijn.. auwwww!

nou ik ga lekker tv kijken en vroeg op bed.. gaappp!

liefs

Geplaatst

Dames toch, wat een nachten voor jullie! En al die harde buiken, poeh eej!

Ik voel me zowat schuldig dat ik z'n makkelijke zwangerschap heb. Ik heb af en toe het gevoel alsof ik de marathon kan lopen. Tis alleen maar het gevoel, want dat kon ik voorheen ook niet, hahaha.

Sandra: wat leuk een pretecho!! Mooie plaatjes gehad? Wel vervelend dat ze je zo onzeker heeft gemaakt. Das niet netjes.

Wij hebben volgende week onze 3D pretecho! Leuk, leuk, leuk!

Liefs Elke

Geplaatst

Iemand wakker?Ik lig alweer vanaf half 4 wakker, mijn man maakte me per ongeluk wakker gemaakt, grrrrrr! Heb maar 4,5 uur geslapen en heb al totaal geen energie meer over, voor mijn gevoel leef ik op mijn reserves.... Hoe kom ik vandaag de dag weer door. Ben nu gelukkig niet zo benauwd, mijn buik is nu iets zachter. Wat n fijn gevoel is dat zeg.... Ik ga maar ff naar beneden wat eten...

Geplaatst

Dag dames,

Wat een nachtbrakers hier! Armanda, wat zwaar dat je dit allemaal tegelijk moet verwerken, zo dubbel. Erg bijzonder dat je je ouders zo betrekt en dat je vader het toch nog mee kan beleven. Hij zal later vast als een gevleugelde engel over de kleine waken.

De gebroken nachten zijn wel herkenbaar, gewoon wakker en een leuke danswedstrijd in de buik! Heb laatst zo'n voedingskussen gekocht en hier ook al een paar keer tegenaan geslapen, is wel even lekker. Lig met name op 1 zij en dan heb je het idee dat je doorligplekken krijgt! Moet zeggen dat de energie wat op raakt. Heeft iemand van jullie ook ervaring met floradix? schijnt wel wat te helpen.

Dees, ook ik heb me aangemeld bij isis! Grappig, we wonen ook vlak bij elkaar trouwens!

Hope, fijn dat je helemaal doorglicht bent en dat alles goed is. Hoop dat je je zelf ook nog wat beter gaat voelen en dat je nog een beetje kan genieten en je kan voorbereiden op de komst van de kleine.

Bijzonder dat het aftellen is begonnen he, nog 7,5 wkjes werken (als het lukt).

Succes allemaal,

Geplaatst

Pfff rot dat je wakker was Hope!! Hier ook het geviel dat ik telkens slaap tekort kom! Mijn man had vannacht last van buikklachten en ik ook ( denk ik) als het geen bandenpijn is. Echt irritant dat het nu allemaal minder prettig wordt.

En elke, geniet dat je zo'n heerlijke zwangerschap hebt!

Leuk die 3D echo's!

Babykamer is gaaf geworden!! Zo echt opeens. Moet nog wel wat meer decoraties komen maar we hebben via marktplaats hele leuke houten letters van de naam van onze zoon met blauw wit geruite stof laten bekleden ommaan de muur te hangen.

Bugaboo hebben we gisteren ook in elkaar gezet, ook leuk.

Nu nog even een goede dag hebben zodat ik allerlei kleinere spulletjes nog kan kopen.

Als iemand weet waar nu een leuke aanbieding voor pampers is let me know!

Jessie, ook al aan t bakken haha?!

Sandra, ook een hogere bloeddruk dus meer rust houden als advies gehad?

En Dees, is het lekkers al op?!

Ik moet om 12 uur in het vu zijn, hoop zo dat de 24 uurs urine goed was en dat de bloeddruk omlaag is.

Ik zal vandaag laten weten hoe het was.

Hope jij ook veel sterkte vandaag!

Geplaatst

Reageren via mijn gsm is echt drama en ik heb niet altijd zin om achter de pc te gaan zitten, dus vandaar nu een extra lange post van mij.

Hope; wat fijn dat je iig geen suiker hebt, maar wat ontzettend vervelend van het vele vruchtwater, dat je je niet lekker voelt en de onzekerheid die je voelt! Wel fijn dat ze je goed in de gaten houden. Doe het in ieder geval rustig aan zodat je kleintje nog een aantal weken in je buik kan blijven!

En die opmerkingen, ene oor in en andere oor uit. Ik heb 1x zo'n opmerking gekregen toen ik 20 weken zwanger was, hij vond mijn buik wel erg groot voor de termijn :-s Ik was er helemaal ondersteboven van omdat mijn buik helemaal niet zo heel groot was. Is ook de enige opmerking die ik heb gekregen en dat vond ik al stom. Kan me helemaal goed voorstellen dat het helemaal stom is als je een aantal opmerkingen per dag krijgt. en weet je, we hebben helemaal geen invloed op de groei van ons lichaam nu, het groeit vanzelf alle kanten op. Laat iedereen maar kletsen, jij mag vooral trots zijn op je lichaam waar toch maar een heel kostbaar bezit in groeit!

Yolande; Nog gefeliciteerd met je verjaardag! De laatste als niet-mama :-) Ik had met mijn verjaardag (januari) nooit durven gedacht dat ik de volgende gewoon mama zou zijn. Doe jij het ook maar rustig aan zodat jouw bloeddruk onder controle blijft. Het werk gaat zonder jou ook wel verder en jij en je kleintje zijn nu even het belangrijkste! En vandaag de uitslag van de 24-uurs urinecontrole, heel veel succes! Ik duim voor goed nieuws. Hoe is het met je opa?

Liek; proficiat met je zwangerschap! Wat fijn dat je al een goede echo hebt gehad. Ik duim voor je dat het goed blijft gaan.

Sandra; wat fijn dat de 3d echo zo leuk was! Wel vervelend dat je zoveel vruchtwater hebt. Ik ga er vanuit dat als het niet goed zou zijn, er contact opgenomen wordt met je vk. Van obstipatie hier totaal geen last meer, in het begin wel en toen hielp de roosvicee laxo erg goed. Doe jij het ook een beetje rustig aan?

Kelebek; ook al ziek, beterschap!

Dees; wat ontzettend lief van Julian die dan over je buik wrijft en wat heb je een mooie buik!

Kyra; hoe is het verder gegaan met de dagcurves?

Armanda; jouw weekendje weg klonk erg fijn! Nog ff genieten met z'n tweetjes :-) Hier trouwens ook nog geen kraampakket. Wat een ontzettend dubbel gevoel moet jij hebben, enerzijds groeit er een nieuw leventje in je buik en anderzijds ben je bezig met de voorbereidingen voor het afscheid van een leven. Ik kan me niet voorstellen wat je doormaakt, maar krijg steeds een brok in mijn keel als ik je berichtjes lees. Ik hoop dat je nog veel mooie momenten met je vader kunt hebben en ik hoop nog meer dat hij het gaat redden tot jullie kleine meisje geboren is! Heel veel sterkte voor jou!

Elke; het is geen hele grote buik, maar wel een hele mooie baby buik! En voel je vooral niet schuldig over je makkelijke zwangerschap, lekker van genieten!

Slapen gaat hier op en af, afgelopen weekend steeds 3-4 keer wakker per nacht om naar de wc te gaan en standaard vanaf 4 uur klaarwakker, om vervolgens om 6 uur weer in slaap te vallen. Mijn humeur werd er niet echt beter op. Afgelopen maandag naar yoga geweest en die nacht super goed geslapen, werd om 7 uur pas voor het eerst wakker. Afgelopen nacht ook goed geslapen, maar wel weer een keer eruit voor de wc.

Vorige week de gtt gehad en gister gehoord dat de waardes allemaal nog binnen de marge liggen, dat betekent dat ik dus geen suiker heb, zo fijn! Mijn bloeddruk was de vorige controle 140/80, niet heel laag, maar voor mij acceptabel. Heb nu 1 tablet per dag en doe het heel rustig aan, hoop daarmee de bloeddruk onder controle te houden. Ik ben op dit moment ook volledig ziekgemeld en de verwachting is niet dat ik nog aan het werk kom. Aan de ene kant heel fijn want ik merk dat mijn lichaam baat heeft bij de rust die het nu krijgt, van de andere kant baal ik ontzettend omdat ik niet echt op een roze wolk zit. Ik begin me inmiddels wel te vervelen thuis en ik moet echt nog heel lang! Ook omdat ik niet veel kan doen omdat ik snel moe ben en harde buiken krijg, 1 activiteit per dag is al genoeg, bv boodschappen doen of koffie drinken bij vriendin. Stiekem hoop ik dan ook dat ik de 40 weken niet ga halen, 37/38 vind ik ook goed. Ik ben in ieder geval al aan het aftellen.

Vanavond ga ik met mijn man naar een borstvoedingscursus, ben heel benieuwd! En morgen is er de voorlichtingsavond van bevallen in het ziekenhuis. Kan ik daarna mijn bevalplan gaan maken want dit wordt de volgende keer met de verpleegkundige besproken. Het komt nu wel heel dichtbij allemaal. Super spannend vind ik het!

Geplaatst

Hi meiden,

Even een berichtje vanaf het Spaanse zwembad :-). We liggen hier echt heerlijk! Eerst paar dagen Sevilla, nu aan de kust lekker eerst relaxen en dan rond een uur of vijf (na de siësta :-)) erop uit. Zalig!

Armanda: goed dat je rustig aan doet na die gebroken nachten. Bijzonder dat je paps je kleine heeft gevoeld en heel mooi dat jullie de naam al hebben verteld. Anderen schreven het ook al, maar je komt zeker sterk over. Het moet allemaal zwaar zijn voor je, maar je maakt een sterke indruk. Je ouders zullen veel aan je hebben! Inde tussentijd ook goed op jezelf letten!

Jessie: flink aan het bakken, haha. Lucky man heb je :-). Ik ben ook veel meer van de huiselijke dingen nu. Heb zelfs van ouders en schoonouders een naaimachine voor mijn verjaardag gevraagd :-)

Sandra: leuk je pretecho! Volgende ker maar eens rustig navragen bij de vk hoe het zit met je vruchtwater.... Die harde buiken en hoge bloeddruk zijn wel gek. Als je dat vaker hebt zou ik zeker even met de vk bellen. Vreemd als je zulke pieken hebt.

Dees: lekker geslapen :-). Gaaaaap, haha, zo voel ik me soms ook :-) ben benieuwd of je been is gedraaid. Ik heb geen idee hoe farootje nu ligt, ik ga ervan uit dat het nog steeds stuit is, omdat ik nog op dezelfde plekken schoppen voel. Over drie weken heb ik weer echo, ben eens benieuwd.

Elke: fijn dat het zo goed gaat! Hier ook! Niet dat ik het gevoel heb een Marathon te kunne lopen, maar ik heb echt geen noemenswaardige klachten. Ik geniet volop.

Hope: nog geslapen?

Karin: nope, geen ervaring met floridax. Ik ga wel ook snl zo'n kussen kopen, heerlijk lijkt me dat.

Yolande: plaats je een fort tje van je babykamer? Ben erg benieuwd! Leuk dat het af is! Veel plezier met je echo vandaag!

Fijne dag allemaal!

Ivfsh

Geplaatst

Hi poezebeest,

Ik zie dat we tegelijkertijd hebben zitten typen. Dank je: het is echt heerlijk hier!

lijkt erop dat jij inderdaad 'de knop om moet gaan zetten '. Als het nu niet lekker gaat in je zwangerschap is de kans niet zo groot dat je nog kunt gaan werken. Ik zit al sinds begin zwagerschap thuis zonder baan en heb er ook enorm aan moeten wennen (en nog steeds soms). Je bent zo eraan gewend te werken, daar haal je ook een heel deel van je uitdaging uit, dus het is gek als dat wegvalt. Maar, ik moet zeggen dat ik me er hele aal bij neer heb gelegd en dat het dan ook best goed bevalt. Ik kom nu toe aan dinge waar ik eerder nooit Genieg tijd voor had/voor nam. Nu even de baby eerst, daarna weer hard aan het werk :-)

Geplaatst

karin ik vind persoonlijk floradix ontzettend vies (goor) maar moet heel goed zijn tegen bloedarmoede omdat er zoveel ijzer in zit

yolande ik heb zelf de bloeddruk opgenomen werk in de zorg dus kan een hele boel zelf doen

poezebeest ik zal straks eens roosvicee laxo halen moet toch nog ff naar de winkel

zo man is vandaag weer aan het werk gegaan, amy heeft nog geen diarree meer gehad en ik ben tot nu toe nog niet misselijk geweest vandaag

wel moe en duizelig maar dat heb ik heel vaak en snel door mijn lage hb

deze word volgende week dan ook weer geprikt

over het vruchtwater maak ik me opzich geen zorgen want als het niet goed was geweest had ze dat toch direkt gezegd

vraag wel even voor de zekerheid na volgende week

ben vandaag en morgen lekker vrij moet vrijdag zaterdag en zondag weer werken

doe niet veel beetje tv kijken internetten en de verplichte dingetjes zoals boodschappen eten koken en voor amy zorgen

vanavond komt mijn oom behangen in de babykamer

het zal niet in een keer af zijn maar het begin zit er dus aan te komen

heb alles al klaar staan behalve de lijm dan

ivfsh nog veel plezier in spanje ben zo jaloers op je hihi

ben 5 jaar naar spanje geweest en dit jaar voor het eerst niet omdat we amy hier nog te klein voor vinden

over een paar jaartjes gaan we zeker weer

Geplaatst

Ivfsh; die knop omzetten is het lastigste, hoewel het wel steeds beter gaat. Voelde me in eerste instantie heel erg schuldig dat werken gewoon niet meer ging, kom op, ik ben zwanger, niet ziek. Ging dus regelmatig mijn eigen grenzen over en werd dan door mijn lichaam keihard terug gefloten. Ik heb in ieder geval geleerd om goed voor mezelf en de baby te zorgen en me erbij neer te leggen dat werken niet gaat. Kom nu ook aan dingen waar

ik anders de tijd niet voor neem. Toch fijn dat de administratie van de afgelopen jaren weer is bijgewerkt ;-)

Yolande; hoe was het in het z'huis?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden