Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dees; hoe bevalt de nieuwe kinderwagen? Wij hebben volgende week gesprek met de verpleegkundige, gaat met name om je geboorteplan door te nemen. Vond het wel lastig om zoiets op te stellen, want heb echt geen idee hoe dat bevallen zal verlopen en wat ik wel en niet fijn vind. Hebben jullie al een geboorteplan of iets dergelijks gemaakt?

Sandra; ik heb niet eens een strijkijzer, dus strijken doe ik niet, haha. Wassen en vouwen vind ik het minst vervelende huishoudelijke klusje. Gelukkige hebben we een poets die wekelijks komt, ben ik zo blij mee!

Armanda; jammer dat de jas niet geschikt is. Hoop dat je m snel kwijt bent! Fijn dat alles met de baby en jou verder goed is.

Hope; ik heb echt met je te doen, wat een vervelende zwangerschap maak je door! Hopelijk heb je dit weekend lekker kunnen genieten van het mooie weer! En heel fijn dat je kindje door familie opgevangen gaat worden, scheelt een berg geld!

kelebek; vervelend dat je nog wat ziek bent, beterschap iig! Wij hebben ook een mutsy, geen idee welk type verder. We hebben m tweedehands gekocht en ziet er nog super mooi uit, ben er echt heel blij mee!

Elke; de wibra had ik idd nooit geraden dat je daar zou slagen, haha. Maar wel heel fijn dat je uiteindelijk een geschikte jas hebt gevonden! Woensdag 3d echo, leuk!

Hier gaat het zijn gangetje vul de dagen op met wat lezen, wordfeud en rommelen in huis. Moe ben ik nog steeds en ik slaap slecht, dus dat draagt niet echt bij aan het fitter voelen. Wordt toch wel een aantal keer wakker omdat ik naar de wc moet. De ene keer slaap ik dan weer snel ik en de andere keer lig ik 2 uur wakker. Ik droom ook echt ontzettend veel de laatste week. Als ik drie keer een paar uur slaap droom ik ook drie keer iets anders, ontzettend vermoeiend, haha. En het zijn ook hele rare dromen, die echt helemaal nergens over gaan.

Verder wachtende op de gordijnen zodat de babykamer verder afgemaakt kan worden met verschillende accesoires. Ook dacht ik hét geboortekaartje te hebben gevonden kwam ik dit weekend een ander kaartje tegen wat ik helemaal geweldig vind. Vandaag kwam het proefkaartje binnen en nu ben ik verkocht. Wellicht maar snel bestellen voordat ik me weer bedenk. Soms is zwanger zijn echt heel vermoeiend, haha.

• Reacties 3,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hee meiden!

Ik ben weer terug van vakantie. Was heerlijk en was heel graag langer gebleven :-)

Elke: wat goed dat je een jas hebt gevonden! Ik ga vrijdag met een vriendin de stad in, hoop dat ik ook wat kan vinden.

Poezebeest: ben benieuwd naar je kaartje! Leuk hoor, dat jullie wat uitgekozen hebben. Hoop dat je vanacht lekkerder slaapt!

Kelebek: beterschap!

andere meiden: heb wel jullie verhalen bijgelezen, maar ben het alweer kwijt: hoog tijd om te gaan slapen!

Groetjes!

IVFSH

Geplaatst

hey meiden,

Hier gaat het zijn gangetje babykamer is bijna klaar :)

pff nu nog een kinderwagen uitzoeken en ik heb echt geen idee, gelukkig hebben we de geboortekaartjes al gevonden.

Tjee een winterjas....ik trek er wel 1 aan van manlief lol past mijn buik wel in, vind het eigenlijk zonde om een nieuwe jas te kopen voor die paar maanden.

Het word weer lekker warm van de week....leuk dikke voetjes krijgen.

Geplaatst

HOPE, hoe is het nu met jou meid? Ik hoop dat je je een ietsiepietsie beter voelt.

YOLANDE, en hoe is het met jou? Voel jij je ook al wat beter nu je het rustiger aan doet?

ELKE, fijn dat je toch nog geslaagd bent voor een mooie jas voor weinig geld. Trouwens voel je niet schuldig hoor dat je een makkelijke zwangerschap hebt. Ikzelf heb ook niet het idee dat ik een hele moeilijke zwangerschap heb; ik kan nog alles doen en ok soms heb ik wat kwaaltjes, maar niet heel ernstig ofzo. Ik zou zeggen, geniet er lekker van.

IVFSH, welkom terug. Je hebt wel het mooie weer naar ons toegestuurd zo te zien. Lekker hoor.

DIAAN, fijn dat de babykamer af is. Succes met het uitzoeken van de kinderwagen.

POEZEBEEST, vervelend dat je je nog zo moe voelt. Hoe is het met de suiker en de bloeddruk? Hier kan ik alles heel goed onder controle houden met het dieet. Dagcurves zien er prima uit en ik mag zelfs wat meer eten, dus dat is mooi meegenomen.

KELEBEK, en weer opgeknapt? Het heerst weer enorm de verkoudheid merkte ik. Mijn kinderen en gastkinderen zijn allemaal verkouden en ook ik moet af en toe even hoesten.

ARMANDA, fijn dat de urine-uitslagen goed waren.

JESSE, veel plezier vandaag met je eerste zwangerschapscursus.

Hier gaat alles zijn gangetje. Heb gisteren de diabetesverpleegkundige gesproken en die was uitermate tevreden met mijn suikercurves. Ik zat zelfs aan de lage kant, want nuchter moet hij tussen de 4 en 6 zitten en overdag tussen de 4 en 7, dus ik heb me weer helemaal druk gemaakt om niets (nou ja, omdat die andere verpleegkundige zei dat het altijd tussen de 4 en 6 moest zitten en ik daar heel soms boven kom.) Het is zelfs zo dat ik iets meer mag gaan eten, dus dat is wel fijn. Ook met het gewicht blijft het goed gaan. Ben nu zo'n 2 kilo lichter als voor de zwangerschap en val soms nog wat af, dus dat gaat helemaal goed.

Verder is de babykamer eindelijk af. Ik was namelijk de bovenkant van het hemeltje kwijt, maar die is na lang zoeken eindelijk weer boven water gekomen. En nu is het weer genieten geblazen. Ik zal kijken of ik van de week wat foto's kan plaatsen.

Ik ga van de week ook beginnen met de eerste babywasjes. Heb wel het hydrofiel gewassen en dat moet nu nog 1 keer en dan kan het gestreken de kast in. Ook de kinderwagen is weer helemaal gewassen en die kan ik straks weer mooi opmaken en dan al die mooie, kleine kleertjes wassen. Ik heb er echt zin in.

Ukje is nog elke dag druk aan het bewegen. Wat kan ik genieten van mijn buik die af en toe helemaal heen en weer gaat als madam of meneer mij weer heel hard aan het schoppen is. Heerlijk heerlijk heerlijk. Nog een paar daagjes en dan ben ik alweer 30 weken. Wat vliegt de tijd toch voorbij.

Meiden ik ga weer even verder met ramen lappen en het huis poetsen. Fijne dag allemaal.

Geplaatst

Ivfsh; welkom terug! Heb je een fijne vakantie gehad?

Diaan; voor de kinderwagen eerst je budget bepalen en dan gaan proefrijden bij een winkel waar ze alle modellen hebben. Bij de baby-dump zijn er volgens mij een aantal in de aanbieding nu!

Kyra; fijn dat je suiker onder controle is! Ik bleek na de GTT toch geen suiker te hebben. De waardes waren wel wat aan de hoge kant, maar het is dus nog geen suiker. Ik blijf wel op mijn eten te letten, beter voorkomen dan genezen denk ik dan. Wat betreft mijn bloeddruk, dat weet ik niet zo goed, voel me sinds gisteren niet zo lekker, ging naar yoga en kwam daar helemaal kapot van terug, alsof ik keihard had gesport. De baby voel ik wel nog goed bewegen, dus daar heb ik nog geen zorgen over, maar maak me wel een beetje zorgen over mezelf. Heb dus vanmiddag een afspraak bij de doktersassistente om mijn bloeddruk op te meten. Ik vond het een beetje overdreven om meteen het z'huis te bellen want misschien is er wel niets aan de hand. Als het vanmiddag alsnog te hoog is kan ik nog altijd contact met ze opnemen. Ik hoop dat het gewoon goed is want ik ga vanavond met vrienden uit eten in de Restaurantweek en daar verheug ik me best wel op.

Geplaatst

POEZEBEEST, wat goed dat je toch geen suiker hebt. Ik heb ook officieel geen suiker, maar ik zou het kunnen krijgen, vandaar het dieet en de controles bij de diabetesverpleegkundige en internist, eigenlijk een beetje hetzelfde als jij dus. Hopelijk is je bloeddruk goed en kun je lekker genieten van de Restaurantweek.

Geplaatst

Helaas toch geen restaurantweek voor ons, net pas terug uit z'huis. Bij de ha was onderdruk rond de 90 dus z'huis gebeld en moest toch even langskomen. Ctg, bloed en urine onderzoek en half uur aan bloeddrukapparaat. Onderdruk bleef rond de 90, maar rest allemaal goed. Als ik niet word gebeld is urine ook schoon. Medicatie blijft hetzelfde en ik moet het rustig aan blijven doen. Voor nu ben ik weer gerust gesteld, maandag terug voor standaardcontrole.

Geplaatst

Poezebeest: wat vervelend allemaal. Ben je nog gebeld of niet?

Ik ben alweer een 2 uur wakker. Kan echt niet slapen vannacht.

Ik ben naar de cursus geweest. We zitten met een kleine groepje. Ik denk wel dat het een nuttige cursus zal zijn.

Er komt in 10 weken veel aan bod. Voel ik me tenminste een beetje beter voorbereid straks op de bevalling.

Ik heb steeds veel last van mijn rechterbil. Ik dacht dat dit kwam doordat ik een paar jaar geleden hernia heb gehad, maar op de cursus dacht de mevrouw dat het toch meer met mijn bekken te maken had.

Verder gisternacht weer vreselijke krampen gehad in mijn linker been. OOOOh, dat deed pijn. Ik schreeuwde het echt uit van de pijn.

Ik voelde ook mijn buik erg hard worden en mijn buik was ook wat pijnlijk. Ik denk doordat ik dan alles in mijn lijf aanspan of zo.

Toch de volgende week bij de vk eens vragen of hier niet meer aan te doen is dan alleen magnesium slikken. Maar de magnesium helpt wel want zonder dan zou ik iedere nacht die krampen hebben. Nou, ik ga toch maar proberen om weer te gaan slapen.

Geplaatst

Jessie; heb je nog kunnen slapen? Wat vervelend die kramp en het kan ook zo'n pijn doen, auw. Hier komt ook af en toe kramp opzetten, maar tot nu toe kon ik voorkomen dat het doorzette, gelukkig.

Ben niet meer gebeld gisteravond dus ga er vanuit dat er geen eiwitten in mijn urine zaten.

Geplaatst

ja ik heb nog wel iets geslapen maar erg licht.

Vandaag lekker een vrije dag dus kan het lekker rustig aan doen.

Ik ga nu naar boven om wat was op te ruimen die mijn moeder gewassen heeft voor de kleine zoals rompertjes, hydrofiele luiers enz.

Hihi, de eerste keer dat ik babyspullen in de kast ga leggen. Maar ik moet nog wel heel wat kleertjes kopen voor de kleine.

Ik heb echt nog maar heel erg weinig. En de kleding die ik al heb moet ik verstoppen want als iemand in de kamer komt en in de kast kijkt wil ik niet dat ze zien dat we een meisje krijgen.

Vanavond lekker met een vriendin ergens wat eten en daarna de kermis even op. Nou ja even, het is een grote kermis dus ik zie wel hoever ik kom.

Geplaatst

Ik lig heerlijk op een stretcher in de tuin een boek te lezen, nu is zo'n moment dat ik het niet erg vind om het rustig aan te moeten doen ;-)

Jessie; ik heb alle kleertjes in de kast/commode liggen en dat is voor iedereen verboden terrein, rest vd kamer is vrij neutraal dus niemand die te weten komt dat het een jongetje is. Ik heb ook niet zo heel veel kleren, maar wel genoeg voor de eerste dagen. Ik vind het lastig om veel kleren te kopen, geen idee hoe groot de baby is en hoe snel hij uit een maat groeit. Nieuwe dingen zijn zo bijgehaald/besteld als het te weinig zou zijn. Geniet van je vrije dag en vergeet niet om nog even naar buiten te gaan, het is er heerlijk!

Geplaatst

oooh meiden, ik ben jaloers op het lekkere weer dat jullie hebben! Hier is het echt druilerig en frisjes... Volgens mij vangen we hier in ierland echt alle regen op, zodat 'ie niet meer naar NL kan, haha.

PoezebeestL: heerlijk rustig dagje! Goed dat je het rustig aan doet, hoop dat je urine schoon blijft. Merk je zelf veel van je hoge bloeddruk?

Jessie: gezellige dag voor de boeg!

Kyra: ben benieuwd naar de foto's van je kamertje!

Diaan: plaats jj ook een foto?

Kelebek weer opgeknapt?

Ik ben lekker aan de slag n de babykamer. Ik hebe en hele oude commode (heeft mijn overgrootvader destijds voor de geboorte van mijn vader gemaakt). Mijn vader heeft er laats een hele nieuwe bovenkant opgemaakt en ook zo'n opzetstuk zodat je het kindje recht voor je kunt leggen (ipv overdwars op de commode). Super mooi geworden, ook natuurlijk vanwege sentimentele waarde. Vandaag alles geschuurd en ben bijna klaar met in de grondverf zetten. Zo leuk! Het bedje staat ook. Ben ook aan het naaien geslagen zowaar, wil proberen zelf alle lakentjes en gordijnen enzo te maken. Heb nu toch alle tijd en het lijkt me leuk om het helemaal naar onze zin te maken.

Geniet van de zon allemaal!

IVFSH

Geplaatst

Poezebeest. Mijn stiefkinderen zijn erg nieuwschierig en kijken toch stiekem in de kast als ze hier zijn.

En er liggen veel blauwe rompertjes in. Veel mensen denken dat het een jongetje wordt. vind ik wel erg leuk, dan is de verassing ook groter voor hen.

ivfsh: wat leuk dat je met het kamertje bezig bent. Leuk hoor zo'n oude commode. Dat is toch van sentimentele waarde.

Wij hebben de box hier waar de stiefkinderen nog in gelegen hebben. De box heeft bijna een wereldreis gemaakt en er hebben vele kinderen in gelegen en nu staat die weer terug voor onze kleine. Is voor mijn man ook erg bijzonder. En dat geld straks ook voor de glijbanen. De meiden hebben een kleine en een grotere glijbaan gehad en die is doorgegaan naar vrienden en familie en straks komen die weer onze kant op.

Geplaatst

Poezebeest

Wat fijn dat je urine verder goed is! Is zeker wel een opluchting.

Jessie

Wat naar joh, die krampen en je bil!

Ik heb in bed altijd last van onwillige benen, echt irri. En snachts word ik wakker van harde buiken. Maar altijd maar even. Ik heb nu wel weer een paar goede nachten gehad. Wat een wereld van verschil dan de volgende dag. Ik hoop dat jij ook weer lekker slaapt joh!

Kelebek

Jij hebt cursus gehad! Leuk dat t een klein groepje is.

Mijn zwangerFit begint 11 okt tot 6 dec. Ook zin in.

Ivfsh

Welcome back! Balen vh weer in Ierland. Gelukkig was t op vakantie beter!

Poezebeest

Jij ook verslaafd aan de wordfeud? Me too :-)

Hope

Hoe is t met je? Denk aan je!

Elke

Hoe was je echo! Vast heel leuk!

Ik heb ook effe in de zon gezeten op t terras bij Rhijnauwen, met een pannekoek. Men, daar lopen altijd veel zwangere vrouwen zeg! En ik hoor er nu lekker ook tussen! Kan t soms nog steeds niet geloven...

Geplaatst

Wat fijn om te te lezen dat iedereen lekker druk is met de babykamers en kleding en creatief zijn enz enz!

Yolande hoe gaat het nu met jou?

Kelebek al opgeknapt?

Ivfsh, ik stuur de zonnestralen naar jou toe! En wat bijzonder zeg zo'n commode, wauw!!

Jessie, ik heb ook niet zoveel kleding, gewoon voor de eerste dagen, daarna kopen we gewoon bij. Veel plezier vanaaf!

Kyra en Poezebeest, wat goed dat suikerwaardes in orde zijn!

Armanda, lieverd hoe gaat het met jou? Jammer van die winterjas! Hopelijk heb je hem weer snel verkocht.

Elke vandaag de pretecho he? Leuk!!!!! Heb je hem al gehad? Of ga je vanaaf? In ieder geval heeeeeel veel plezier! En een dikke knuffel terug meis!

Sandra en Diaan, lees dat het lekker gaat met jullie?

Wij zijn net terug van vk. Afgelopen zondag waren we ook in het zh. Ik had al anderhalve dag mijn kindje niet meer gevoeld. Gelukkig was alles goed. Hij was gedraaid naar de kant waar de meeste placenta zit, vandaar dat ik hem niet voelde. Net weer een echo gehad van het vruchtwater. Ik zit nog steeds op het randje van polyhydramnion.. Maar het vruchtwater is gelukkig niet toegenomen. Het lijkt stabiel te zijn. Maarja..... het neemt ook niet af.....snik...De vk zei dat ik een buik heb van iemand die nu moet bevallen. En het is nog steeds non stop 24/7 een harde buik. De vk denkt niet dat mijn buik nog verder zal groeien. De baby wel natuurlijk, die moet nog zo'n 8-10 cm. Maar de baby zal vermoedelijk de ruimte van het vruchtwater innemen. Hmmm, we zullen zien. Verder alles goed met de kleine, ligt netjes naar beneden maar nog niet ingedaald. Volgende week weer terug.

Nou lieve meiden, genieten jullie ook zo van het weertje? Heeeeeerlijk! Morgen lekker in de tuin niets doen, vrijdag is mijn man vrij. ''s Morgens even bed verschonen, en we doen alvast de matrasbeschermer op het bed, omdat mijn buik zo strak staat kunnen de vliezen evt nu al breken. Ook doen we de klossen al onder het bed. In de middag Gaan we effe naar de stad, ik wil nog rompertjes hebben, en we gaan lekker lunchen. Zaterdag gaan we naar een strandje hier in de buurt, lekker chill. Zondag als ik me okay voel naar beverwijk in de ochtend, daar kopen we altijd scheermesjes, toiletartikelen e.d En dan is de week al weer voorbij en ben ik 32 weken! Jippie!!

Fijne avond allemaal!

PS IK HAAT SPINNEN, BRRRRRR! Het zijn monsters en volgens mij hebben ze het op mij gemunt, hahahaha!

Geplaatst

Elke. Hoe was je pretecho?

Hope30: Hoe is het nu met je? jij kan dus gewoon elk moment gaan bevallen om het zo maar te zeggen. nou ik hoop dat je je dan ook een stuk beter gaat voelen. eigenlijk hoor je te genieten van je zwangerschap maar bij sommige lukt dan door alle kwalen gewoon niet! Ik zelf kreeg vanmiddag te horen dat ik best alle blaadjes wel even uit de tuin kon gaan halen, best maar ik ga echt niet alle bladeren uit de tuin halen, om vervolgens buikpijn op de bank te belanden en de volgende dag de tuin weer vol ligt, aangezien er nog genoeg bladeren uit de boom vallen.. pff.. kan me op dit moment even niet schelen.

ben vanmiddag langs de HA geweest, aangezien de maagzuur niet meer met rennies weg te krijgen is.. hij heeft gelijk even een echo gemaakt, even kijken naar de lever en darmen omdat ik wat last heb van de bovenbuik. alles was goed.. kindje ook nog gezien. Ik heb alleen niks voor de maagzuur gekregen.. erg jammer, moet het met melk doen en zorgen dat mijn darmen niet vol blijven zitten.. dus tja. rennies blijven dan.

morgen jarig en er komt helemaal niemand, mijn man is aan het werk de hele dag, en de rest komt zondag.. dus alleen slingers en geen taart.. dan het maar gezellig maken met Julian. :)

nou ik ga nog even tv kijken en dan op bed!

liefss

Geplaatst

Heej meiden,

Even een ego berichtje:

De 3D pretecho was echt bagger!! Harrie lag helemaal ingenesteld tegen mijn baarmoeder en we zagen dus bijna niets van hem. Het duurt normaal gesproken een half uur, een half uur genieten. Nu heeft ze na 15 min. gezegd: kom over 2 weken maar terug, dan proberen we het nog een keer! Ik ben natuurlijk blij dat we kosteloos terug mogen komen, maar ik had me er zo erg op verheugd!!

We hebben toch zeker 1 mooie foto...

[ATTACH=CONFIG]2366[/ATTACH]

Liefs Elke

Geplaatst

Is er misschien iemand wakker? Pffff..............Mijn man is gisteren om half tien al gaan slapen na flink beroerd te zijn geworden van het eten. Ik voelde me ook niet lekker. Gisteren aten we makkelijk. Mijn man een lekkerbekje en ik slibtong met zelf gefrituurde patat en een bak sla. Kwartier na het eten werd hij niet lekker, flink diarree. Hij ligt lekker te slapen, Ik ben om half elf naar bed gegaan en tot nu toe maar een half uurtje geslapen.....In het begin voelde ik me niet lekker en had emesafene en paracetamol ingenomen. Maar kon nog steeds niet slapen....

Dees, als eerste: VAN HARTE GEFELICITEEEEEEEEEEEEERD!! Je hebt iig prachtig weer vandaag! Have fun met jouw zoontje, en lekker taart eten. En dan zondag lekker vieren. Word ook een prachtige zonnige dag!!

Wat voor een vage opmerking was dat over de tuin opruimen? Nou ja zeg! Nee hoor, je moet doen waar jij je goed bij voelt! Goed om te lezen dat er niets aan de hand is in je buik, en dat je kindje gezond is. Ik heb ook onwijze last van maagzuur, en niets hielp mij. En melk? Wat voor een advies is dat? Als dat al help, is het maar even. Weet je wat je kan vragen? Ik gebruik dit nu al 7 weken, en ik heb werkelijk geen last meer!! Omeprazol 20 mg! Het gaat wel op huisartsenrecept. Maar serieus, na 1 week voel jij je een ander mens. Fantastiesch spul en mag prima in de zwangerschap.

Elke, ooooow wat jammer zeg. Alhoewel, deze foto is wel prachtig hoor!! Wauw! Je ziet het gezichtje heel mooi! Wel fijn dat je over 2 weken terug mag komen. Hopelijk ligt je kindje dan wat anders. Anders effe duwen op je buik, springen enz?

Okay, tis 02:26 uur, en er is echt niets op tv.....IK WIL OOK KUNNEN SLAPEN!!! Zucht........

Geplaatst

En Hope: heb je nog kunnen slapen?

Dees: gefeliciteerd met je verjaardag meid.

Elke: wat wel leuk is is dat je nog een keer terug mag komen en nog eens van je kleintje kunt gaan genieten.

Ik ben nu veel te vroeg wakker. Zit me in mijn hoofd weer druk te maken. Nu over de financieen. We willen nog zoveel. Kleertjes, inderdaad niet teveel, stickers voor op de muur van het kamertje en voor op het raam als die geboren is, geboortekaartjes.

En de stiefkinderen groeien ook veel te hard dus hebben ook hard nieuwe kleding nodig en een paar laarsjes want die ik nu heb moet ik echt door flink te trekken aan doen en dat wordt toch wel lastiger.

En dan heb ikzelf ook nog wat nodig omdat ik behoorlijk hard groei. Iedereen moet daar steeds commentaar op geven. Mijn vriendin zei gisteren, jeetje jij groeit nu ook echt overal. Alsof ik dat wil horen. Op de kermis vanavond was het erg gezellig. We hebben heerlijk gegeten en lekker bij kunnen kletsen.

Ik hoop dat ik zo dadelijk nog even kan slapen want straks heb ik vergadering op het werk en dat is al zo slaapverwekkend en we gaan vanavond naar Miss Saigon. Dus dat wordt ook een latertje.

Geplaatst

DEES, hieperdiepiep HOERA!!! Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Ondanks dat er niemand komt hoop ik dat je een leuke dag hebt. Ik kreeg zelf van de VK de tip om Maalox vloeibaar te halen tegen maagzuur. Smaakt vies maar helpt wel. Misschien ook iets voor jou. En wat een rare opmerking over de tuin zeg. Je bent wel zwanger hoor, dus als het niet gaat dan gaat het niet.

HOPE, jakkie weer een slechte nacht voor je. Hopelijk heb je alsnog wat kunnen slapen.

JESSIE, balen dat jij ook al zo slecht slaapt. Veel plezier vanavond.

ELKE, oh wat jammer dat ukje niet mee wilde werken. Je verheugd je er idd op en dan verstopt hij zich. Gelukkig mag je terugkomen en dan ga je vast wel genieten.

POEZEBEEST, fijn dat je urine in ieder geval schoon is. Ga je vandaag weer lekker genieten in de tuin? Het belooft weer een hele mooie dag te worden.

ARMANDA, leuk hè dat je nu ook bij de groep zwangeren mag horen. Ondanks dat dit mijn derde kindje is kan ik het ook soms nog niet geloven hoor dat er over een tijdje weer zo'n lief kleintje in de wieg ligt.

Nou de nesteldrang heeft hier toegeslagen hahaha. Ben aan de voorkant van het huis begonnen en de voortuin is weer winterklaar (denk nog 1 keer bladeren weghalen als de bomen echt helemaal leeg zijn), de ramen zijn buiten gelapt en ik ben nu in de gang bezig. Daarna de woonkamer en de achtertuin. Dan volgende week de keuken en keukenkastjes eens uitsoppen. De week daarna is boven waarschijnlijk aan de beurt. Heerlijk dat alles weer schoon begint te worden (niet dat het vies was, maar dat alles weer op zijn plaats staat en uitgezocht is.)

Nog 6 weekjes werken en dan ga ik lekker met verlof. 1 gastkindje heb ik over 5 weken al voor het laatst, dus het begint nu echt op te schieten. Morgen mee met schoolzwemmen (mijn zoontje gaat voor het eerst dit jaar, dus ik wilde graag de eerste keer mee. Je gaat dan zelf met 2 kleuters het water in, leukleukleuk) en dan alles klaar maken voor zijn en mijn verjaardag, die we zaterdag vieren.

Ik ga even de ramen in de gang lappen en dan is het weer tijd voor een kopje thee met wat erbij. Tot later.

Geplaatst

Ivfsh; volgens mij merk ik niet echt iets van die hoge bloeddruk. Het wordt ook wel een sluipmoordenaar genoemd omdat je er geen klachten van hoeft te hebben tot het te laat is. Ik ben iig blij dat ik goed in de gaten word gehouden, vind het maar niks allemaal. Wat gaaf dat de commode een familiestuk is, dat maakt het wel echt bijzonder!

Jessie; aan stiefkinderen had ik helemaal niet gedacht, haha. Dan is het idd lastig om ze uit de kasten te houden. Veel plezier bij Miss Saigon vanavond!

Hope; jij gaat echt hard nu, al bijna 32 weken! Ik hoop dat je kleintje nog een paar weekjes blijft zitten, maar snap ook dat je al voorbereidingen treft voor als het zou gaan beginnen. Ik vind dat je nog lekker druk bent, ondanks de klachten, knap hoor!

Dees; hieperdepiep hoera, proficiat met je verjaardag! Je hebt in ieder geval al heel mooi weer gekregen :-) Veel plezier vandaag met julian en het weekend met het vieren! Wat vervelend dat je van de ha niets anders hebt gekregen tegen maagzuur. Ik heb er gelukkig geen last van dus heb geen tips meer. Succes er mee iig.

Elke; wat jammer dat de 3d echo bagger was, jullie hebben gewoon een klein eigenwijs mannetje! Wel fijn dat je over 2 weken terug mag komen. Hoop dat hij er dan beter voor gaat liggen. Ik zie aan de plaats waar je de echo hebt laten maken dat we bij elkaar in de buurt moeten wonen, wellicht plaatsgenoten zijn, of je hebt een eindje gereisd, kan natuurlijk ook ;-)

Kyra; bezige bij, haha. Niet te hard poetsen, want dan moet je het over een aantal weken weer doen omdat alles weer vies is ;-) En fijn aftellen naar je verlof, lekker vooruitzicht!

Ik ben vanmiddag op mijn werk geweest, was wel even leuk om iedereen weer te zien. Ook wel raar, want nu is echt uitgesproken dat ik niet meer aan het werk kom. Best confronterend, maar het geeft ook rust. Gister heb ik heerlijk op een strectcher gelegen, helaas vond mijn rug dat niet zo leuk dus die ging protesteren en toen ik van de stretcher af wilde was ik even vergeten dat mijn buikspieren niet meer hun werk doen. Ik hoefde nog net geen takelwagen te bellen, haha. Hoe lekker ik dit weer normaal ook vind, nu vind ik er echt helemaal niks aan. Het is veel te warm en ik heb geen leuke kleren meer, alle truitjes zijn te kort, dus ik was heel blij toen ik weer thuis was en mijn slobberbroek en hemdje weer aan kon. Als troost heb ik zojuist lekker Ben & Jerry's gegeten, ben er heerlijk van afgekoeld :-)

Geplaatst

Dees, hiep hiep hoera!!!!! Van harte!!Hier alles redelijk goed, bloeddruk blijft nu op 135/75 dus ze zijn voor nu tevreden maar ik moet wel veel rust houden.Ik ga nu even slapen, want ga straks naar voorstelling van Hans Teeuwen met mijn mannetje en een ander stel! Wel zin in, heb de hele dag netjes rustig gedaan.Ik reageer morgen of zaterdag even op jullie verhalen maar heb wel alles gelezen hoor. Liefs

Geplaatst

dees van harte gefeliciteerd met je verjaardag

lekker slagroomtaart gaan eten

goed tegen de maagzuur = melkproduct hihi

ik heb vorig jaar toen de rennies niet meer hielpen antanal drankje gehad dit was erg vies maar werkte goed

is gewoon bij de apotheek te koop

ook kan je gaviscon gebruiken mag ook in de zwangerschap

er word tegenwoordig toch niks vergoed dus kan je zo bij de apotheek halen

ook de omeprazol word niet meer vergoed door het ziekenfonds

hier nu erg verkouden neus verstopt en dan loopt het er weer uit

keelpijn veel hoesten

kriebel en klodders

erg vervelend maar gaat ook wel weer over

nu aan de dropjes keelpastilles en regelmatig slokje koud water help redelijk

s'nachts een ramp zit alles dicht en erg benauwd

maar vertik het om mijn bed uit te gaan

moet nog 4 weken werken en heb dan verlog ben al aan het aftellen

halve dagen werken gaat nog prima maar heb nog weinig zin

straks ff naar de praxis gordijnen bestellen voor de baby kamer en daarna lekker niks doen

pootjes omhoog en man laten lopen hahaha

groetjes aan iedereen

Geplaatst

Hee meiden,

Even snel berichtje, mijn schoonouders zijn op bezoek, dus aan mij de schone taak ze te entertainen :-). Weinig tijd voor het forum dus...

Dees: gefeliciteerd!!! Hoop dat je een gezellige dag hebt gehad met je zoon.

Ik zie dat een aantal meiden slecht slapen... Balen is dat... Ik heb nu weer een paar hele goede nachten gehad, helemaal happy mee. Hoop dat voor jullie de komende nachten ook weer beter zijn!

Jessie: volgens mij schreef jij oer muurstickers, toch? Ik ben ook druk op zoek geweest, maar vond het latsig precies te vinden wat we leuk vinden en wat bij de rest past en soms vind ik ze veeeeel te duur. Heb een leuke site gevonden waar uitgelegd wordt hoe je ze zelf kunt maken met stof. Ik vind het echt super leuk! Heb het uitgeprobeerd en het werkt als een tierelier. Ik wil leuke, bijOndere stoffen gebruiken voor lakentjes enzo en nu kan ik die ook in de muurstickers terug laten komen. Wij willen iets met dieren doen. Het is de volgende site waar het uitgelegd staat: http://sewingforscarlett.blogspot.com/2010/02/tutorial-fabric-wall-decal.html

Fijne dag allemaal!! Als mijn schoonouders weer weg zijn (maandagavond) ga ik weer uitgebreider reageren!

Geplaatst
Elke; wat jammer dat de 3d echo bagger was, jullie hebben gewoon een klein eigenwijs mannetje! Wel fijn dat je over 2 weken terug mag komen. Hoop dat hij er dan beter voor gaat liggen. Ik zie aan de plaats waar je de echo hebt laten maken dat we bij elkaar in de buurt moeten wonen, wellicht plaatsgenoten zijn, of je hebt een eindje gereisd, kan natuurlijk ook ;-)

Nee, ik heb geen eind hoeven rijden. Binnen 10 min ben ik vanuit thuis daar. Ik woon in Boxtel. Ken je dan vast wel :-D

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden