Ga naar inhoud

Uitgerekend december 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Poezebeest, ik zit dus nu in dezelfde fase, mag niet meer werken tot aan verlof en ben ook langzaam de knop aan het omzetten.Heb ook na 1 activiteit dat ik alweer moe ben.... Laten we maar goed naar ons lichaam luisteren!!Ivsh: wat heerlijk klinkt het aan het Spaanse zwembad!! Echt zalig hoor! Blijf er maar heerlijk genieten!!babykamerfoto volgt over een week, dan is het wat meer gedecoreerd, nu nog een beetje klinisch met alleen de meubelen.Sandra, hoop wel dat je niet teveel werkt als je bloeddruk wat hoger is. Ik heb achteraf spijt dat ik niet iets eerder gas terug genomen heb.....Nu zal ik even vertellen hoe de controle was. Urine was primà, pfff opluchting.Bloeddruk is nog 138/75, voor nu is de gyn tevreden maar ze bleef waarschuwen dat het nog te hoog is en dat het zomaar weer omhoog kan gaan met alle gevolgen vandien dus dat ik echt rustig aan moet doen. Beebje groeit precies goed voelde ze, wel harde buik dus ze kon de ligging niet goed voelen. Ik moet over een week weer terugkomen en blijf onder scherpe controle staan.Heb mijn werk net gebeld dat ik helemaal niet meer mag werken, ze reageerden heel lief en bezorgd gelukkig.Heb helaas ook keelpijn en misselijkheid dus beetje grieperig, ga wee ff slapen nu.Kelebek, ben jij weer wat beter?

• Reacties 3,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Even een kort berichtje van mij, morgen reageer ik uitgebreider.

Yolande wat fijn dat de controles nu goed waren. Met wel een hele duidelijke waarschuwing, lekker in de chill stand nu hoor! En erg fijn dat je zo goed onder controle bent. Die harde buik komt waarschijnlijk een beetje door de stress? Heb je ook last van veel harde buiken? En ook een beetje grieperig, bah! Beterschap meid!

Ook ik ben op controle geweest bij onze eigen vk, en ze was bezorgd om me. Ze nam mijn klachten zoals die enorme pijnlijke gespannen buik, benauwdheid, enz erg serieus. Ze zei: alles is goed met jullie kindje, alleen jij hebt nog net niet polyhydramnion. Je zit op de bovengrens. Ik zei dat ik nu moeilijker kan eten omdat het vruchtwater mijn maag weg duwt en ook mijn darmen. En mijn banden doen erg veel pijn tot helemaal bovenin mijn buik. Ze vroeg of ik nog goed kon slapen, ik zei van niet. En het gevoel heb dat ik amper energie meer heb. Ik vertelde haar dat ik nu vreselijk tegen de bevalling opzie. Omdat ik geen vertrouwen meer in mijn lichaam heb. De afgelopen 31 weken heeft mijn lichaam me behoorlijk in de steek gelaten... En ik zei ook dat als ik nu al op mijn reserves zit, ik niet weet hoe ik de bevalling doorkom. De vk gaf me 2 Temazepam capsules om te kunnen slapen. Ik zei dat ik ze alleen in uiterste nood zal innemen. De vk zei ook dat ik een zeer moeilijke zwangerschap heb, en dat de laatste weken waarschijnlijk moeilijk zullen verlopen. Ze zei als dat zo is, ik moet gaan bevallen met een ruggeprik. Gewoon direct een ruggeprik bij de eerste zeer pijnlijke weeen. Ze zei ook dat ze me uberhaubt niet tot de 40ste week laat doorlopen, maar maximaal tot 38 weken. Raar idee, dat is nog maar 7,5 week!!! Daarna moest ik op de tafel liggen. Ik zei dat ik het gevoel heb dat ik non stop een harde buik heb. Een harde buik die niet meer wegtrekt. De vk zei dat dit klopt. Mijn buik is net een ballon die helemaal vol is en daardoor op spanning staat. Ze kan het kindje ook niet echt voelen liggen. Ze maakte een echo en alles was weer goed met ons kindje, hij lag lekker te bewegen en te drinken. Ze had het vruchtwater weer opgemeten en kwam op 25 cm uit. Maandag was dit nog 23 cm. Maar ze zei: de baby beweegt natuurlijk dus het water verschuift. Ook zei ze dat het vruchtwater lijkt te stabiliseren. Als ik polyhydramnion zou hebben, dus over die grens zou gaan, mijn buik zeker dikker had moeten zijn, en dat is het gelukkig nu niet. Verder moet ik elke woensdag terug naar haar. Volgende week weer een uitgebreide echo, en consult en CTG. Strenge controle. WOrst case scenario is dat het water toeneemt, en dat ze moeten aftappen. Maar dit gebeurd na de 32 weken. Als ze aftappen kan dit weeen opwekken en dus de bevalling. En zeker omdat mijn buik non stop een harde buik is. Zo, jullie zijn weer bijgepraat hahaha!

Vandaag de allerlaatste dingen gekocht, en de enveloppen vd geboortekaartjes opgehaald. Ben kapot nu. Morgen komt mijn mamsje de badkamer soppen en de ramen lappen en de keuken schoonmaken. Van het weekend doet mijn man de rest, dweilen, wc beneden schilderen, kinderkamer afnemen, box in elkaar zetten. Ik ga alle babywas doen en strijken en mijn vluchttas klaar zetten.

Nou, ik ga nu even ontspannen, au au die buik, morgen reageer ik effe op iedereen.

Fijne avond allemaal en dat iedereen vannacht eens lekker kan slapen!!!

Geplaatst

Even kort:

Hope, heftig maar voor nu stabiel! Doe ook eens een dag even niks... Lekker een serie kijken of slapen is ook goed voor je! Ik heb ook net het eerste babywasje in de machine zitten. Vanmiddag 3 uur geslapen, voelt erg prettig.

Maar denk goed om je lichaam dat je wel voldoende rust pakt... Xxx

Geplaatst

yey wat is er weer veel geschreven zeg, zag leuke berichten en wat minder leuke. Ik kan niet meer reageren op iedereen sorry beetje vergeetachtig de laatste tijd

Hier nog steeds ziek, en het lijkt steeds erger te worden ofzo. heb vandaag erg last van mijn keel en ben aan het hoesten en dit is niet echt prettig, want dan heb ik buikpijn :( weet iemand of je een hoestdrank mag gebruiken? heb gisteren ook een neusspray gehaald, nu kan ik tenminste door mijn neus weer adem halen, en heb niet zo een droge mond 's nachts.

blijf ook deze week thuis, mijn lichaam is ook erg moe en als ik ff wat doe krijg ik ook harde buiken helemaal niet leuk. wil ook niet te veel medicijnen nemen, maar hooguit 3 paracetamols per dag als ik het niet meer kan en dat voor de hoofdpijn.

we hebben planning gemaakt volgend weekend gaan we ff de schuur e.d. opruimen grofvuil wegdoen en de week daarna komen mijn zusjes gaan we de babykamer inrichting joepieeeeeeeee in de tussentijd ga ik de kleertjes wassen en kijken wat ik nodig en wat ik nog kan gebruiken van mijn dochter. Na deze week heb ik nog 9 weken te gaan voor mijn verlof, het duurt nu wel erg lang vind ik.

voor de rest moet ik nog kaartjes gaan regelen, nog zoveel te doen alles heeft een plek in mijn hoofd, en nu nog uitvoeren als alles klaar is kan ik pas gaan rusten denk ik want dit schiet helemaal niet op :):):)

Nou dames, slaap lekker zo, morgen alweer 26 weken, nog 14 te gaan :):):)

Geplaatst

AUW! Non stop een grote harde buik tot aan mijn ribben en borstbeen doet zooooooo'n pijn!! Ik word er gek van! Het enige wat ik nog kan is op het puntje van de bank of stoel rechtop zitten en proberen niet te gaan hyperventileren en ik heb geen idee hoe ik dit nog 7 weken ga volhouden, snik...

Geplaatst

Oh Hope, wat klote...ik hoop dat je mamsje er al is om je lekker te vertroetelen...! Heb je toevallig een bad in huis dat vind ik altijd fijn als ik een harde buik heb.

Zeur maar lekker hier als je t ff kwijt wilt!!

Mijn mams komt zometeen ook hier helpen babykamer in te richten, leuk.

Kelebek, voel je je nog steeds zo ziek?!

Hoop dat je je snel beter voelt.

Bij mij zet t niet door, voel me weer bijna de oude.

Geplaatst

Ach HOPE meis, wat heb ik met je te doen. Ben je eindelijk na al die tijd zwanger en dan heb je (sorry voor het woord hoor) zo'n kl*te zwangerschap. Wat Yolande ook zegt; Probeer eens in bad te ontspannen of anders op een stoel onder de douche. Misschien wordt het dan wat minder. En anders gewoon de VK bellen hoor. Daar zijn ze voor en misschien heeft zij nog tips. In ieder geval een hele dikke digiknuffel voor je. Heb zoooo met je te doen.

Geplaatst

Oh Hope toch, wat klote zeg voor je! Hoop dat het snel gaat zakken voor je...

Iig een dikke vette knuffel voor je! (((Knuf))).

Liefs Elke

Geplaatst

Hope, jeetje zeg, het zit je ook niet mee. Gelukkig is alles goed met de kleine en sta je onder strenge controle.

Kelebek, ik vind het ook lang duren ja. Van de ene kant zou ik willen dat het wat sneller ging, maar van de andere kant probeer ik te genieten van het zwanger zijn, maar het is al een wonder dat ik dit mee mag maken en ik zal het hierna ook niet meer mee gaan maken.

En de weg ernaartoe is nog veel langer geweest.

Hier gaat alles prima. Ik voel de kleine meid niet zo heel erg, maar wel zachtjes en soms een flinke schop. Zal het wel minder voelen doordat de placenta voor ligt. Dinsdag ga ik beginnen met een cursus zwanger fit en goed voorbereid.

Vind ik wel spannend, maar wel leuk allemaal zwangere vrouwen bij elkaar. Ik heb afgelopen week het kraampakket ontvangen. Jeetje zeg wat zitten er een hoop maandverbanden in. Alsof ik dood ga bloeden. Maar ja, ik heb ook wel wat extra nodig omdat ik een vleesboom heb en de kans op extra bloeden aanwezig is. 19. okt. nog eens naar de gyneacoloog om de vleesboom te bekijken.

Vandaag hebben we personeelsfeest. Eerst kliederen met verf en daarna ergens wat eten. Heb er op dit moment nog niet zoveel zin in, maar dat zal wel goedkomen. Ik ben niet zo'n creatief mens.

Geplaatst

Hope; wat rot dat je zo veel last hebt! Wat de rest ook zegt, als het niet gaat gewoon de vk bellen, wellicht kan zij iets voor je betekenen. Sterkte iig!

Yolande; wat fijn daar de controles goed waren! Mijn bloeddruk is op dit moment net zo hoog als die van jou. Ben heel benieuwd wat voor consequenties dit gaat hebben vóór de rest vd zwangerschap, bevalling en de baby, ook omdat ik nu medicatie krijg. Over 1,5 week weer op controle inclusief hele lijst met vragen. Hoe is het kamertje geworden? Hier niets met mijn moeder ingericht aangezien het geheim is wat we krijgen.

Kelebek; die jij ook een beetje rustig aan en zorg je goed voor jezelf?

Ik heb de 2e babywas in de machine zitten, zo schattig al die kleine kleertjes op de waslijn. Ik kan niet wachten tot onze mini ze aan kan! Gisteravond eerste avond vd borstvoedingscursus gehad, erg interessant! Ik wist veel al, maar ook nog veel niet. Ben heel benieuwd hoe de borstvoeding gaat verlopen, lijkt me wel heel bijzonder zo met je kindje.

Geplaatst

Hope, lieve meis: ik leef met je mee...

Sinds vndg heb ik ook de hele dag harde buiken dus snap t een btje, maar jij hebt t tig x erger!

Ik heb toch even de bk gebeld. Zolang t geen pijn doet en geen ritme krijgt is t ok. Moet wel morgen urine inleveren voor de zekerheid voor blaasontsteking. Ook al voel ik niks, kan toch.

Kelebek, ook jij nog alles doen? Fijn dat jullie nu een planning hebben!

Ik moet ook nog alles doen. Alles kopen en bestellen op meubeltjes na. Kaartjes en alle spullen etc. Ik heb er ook echt geen verstand van. En maak er steeds geen tijd voor. Vooral door alles rondom mn pa.

Maar ik wil snel wat doen, stel dat ze te vroeg geboren wordt of dat ik straks geen tijd meer heb omdat mijn paps begrafenis te veel energie en tijd neemt. ..

Dit weekend iig even matrasjes bestellen enzo!

Geplaatst

Zwemmen is de oplossing! ;-)

Harde buiken zijn weg.

En heeeerlijk geslapen.

Hope, heb je de nacht overleefd?

Fijn dat je moeder steeds komt en je zo veel helpt in huis enzo. Dan kan je tenminste echt rustig aan doen.

Ik ga werken, is lekkere afleiding.

Fijne dag allen!

Geplaatst

hope, het zit je niet mee he.. pff lijkt me erg al die harde buiken. had het vanochtend ook, voelt niet fijn.. kan me voorstellen dat jij er helemaal gek van wordt!

Ik begin de zwaarte in mijn buik nu echt te voelen, vooral als ik met Julian buiten aan het lopen ben, en hij dus niet in de wandelwagen zit.. ai dan ben ik toch snel buiten adem hoor. Mijn broeken zitten gewoon niet lekker en ga dus maar voor de legging, moet nog wel wat shirtjes met lange mouwen hebben want het is behoorlijk koud met een tshirt.. mijn blazers pas ik gewoon niet meer. gelukkig ben ik de 29ste jarig en krijg ik leuke kleding van me man. (weet anders toch niet wat ik moet vragen en heb alles al:))

Vanmiddag onze nieuwe wagen halen!! joepieeeee... een bugaboo donkey.. onze stokke is verkocht. kunnen we morgen lekker uitproberen.

Heeft iemand ook een gesprek gehad met een verpleegkundige? Ik heb dat 28 sept en weet niet wat ik me daarbij moet voorstellen eigenlijk.

nou ik ga weer verder, kijken of de wasmachine klaar is, kan het lekker buiten hangen met dit heerlijke zonnetje!

liefss

Geplaatst

dees hoe bedoel je gesprek met een verpleegkundige

bedoel je om in het ziekenhuis te bevallen of zo

wij hebben vorig jaar een bijeenkomst gehad

daar was een gynaecoloog, verloskundige en verpleegkundige bij aanwezig die van alles uit hebben gelegd

ook kregen wij toen een rondleiding door de verloskamers en kraamafdeling

heb alles gezien van veter voor het inleiden tot craschkar voor de baby

was erg interressant en we kregen leuke kadootjes mee

weet niet of ik dit jaar weer ga want weet alles eigenlijk nog wel

hier is het niet mogelijk om individueel een afspraak te krijgen tenzij er iets ernstigs aan de hand is

t-shirtjes met lange mou heb ik van de h&m mamma (wel in duitsland gehaald)

in emmen hebben ze geen positiemode bij de h&m

deze zijn lekker lang genoeg en niet te wijd of te lang

ook krimpen ze niet zoals die van de hema

armanda wij moeten ook nog op zoek voor geboorte kaartjes

hope hopelijk zakken je vervelende harde buiken een beetje af hier wel met rust

poezebeest nu is het wassen en strijken nog leuk dat veranderd van zelf hihi

jessie die grote matrassen zijn de eerste dagen handig en echt nodig (de 1e dag 3 stuks in een keer in de broek)

daarna gebruikte ik tena of maandverband

Geplaatst

Dees, of bedoelde je de kraamzorg? Die bellen ons nog voor een afspraak.

Ik heb wel fijne shirts gekocht via de Wehkamp. Daar kun je ook de shirts bestellen van de C&A. Die zitten heel erg lekker en zijn heel erg betaalbaar.

Sandra: pffff, 3 stuks in een keer? Gigantisch.

Yeah, ik ben zo blij. We hebben kaartjes gereserveerd voor de musical Miss Saigon. We gaan volgende week donderdag.

15 jaar geleden heb ik in een hele zware tijd gezeten en toen heeft die musical me er echt doorheen geholpen. Ik ben er toen met een hele speciale vriendin een stuk of 6 keer geweest. Die vriendin heeft toen de hoofdrolspeler een beetje verteld dat het niet goed met me ging waarna ik een persoonlijke kaart van hem kreeg waarop met heel bemoedigende woorden en als laatste dat hij de voorstelling van die avond in gedachten voor mij speelde. Hoe bijzonder.

Ik vind het zo mooi dat net nu ik alles op de rails heb die musical weer terug komt. Zal wel komen doordat ik zwanger ben maar ik wordt er erg sentimenteel van en denk niet dat ik het dan ook droog ga houden.

Geplaatst

ja.. ik bedoel verpleegkundige in het ziekenhuis, weet eigenlijik niet eens waarvoor dat is.

daarom nou dan zie ik het wel woensdag.

Onze bugaboo donkey is binnen! whoehoe.. we zijn er zo blij mee! hij loopt heerlijk.

zelfs mijn moeder vond het mooi. niet verwacht.hahaha

nou ik ga weer even verder, was namelijk net thuis.

liefss

Geplaatst

Dees, lekker joh, heb je die ook weer in huis. Fijn dat het zo goed bevalt!

Jessie, dat is inderdaad echt bijzonder. Tof dat je er weer heen gaat en dat het nu zo goed met je gaat!

Ik heb mijn positiejas ontvangen via de post (MP). Ben er niet zo blij mee want hij is echt veel te groot.

Iemand toevallig opzoek naar een leuke zwarte half lange jas in maat 42? haha, je weet maar nooit, misschien maak ik er iemand blij mee? Stuur maar een PB'tje dan.

Hij is echt wel mooi hoor, ik baal dat ik hem niet goed pas. Dat is het risico via MP he! Hij is trouwens van H&M.

[ATTACH=CONFIG]2340[/ATTACH]

Anyway, ik heb de uitslag van mijn urine: helemaal schoon! Alles gaat gelukkig steeds heel goed met de baby.

Met mij gelukkig ook best wel. Heb het wel zwaar, maar ja, hoort er bij toch.

- Aan 't eind van de dag zere onderrug (zit nu ook niet lekker op de bank)

- Slaap weinig / slecht

- Regelmatig harde buiken

- Regelmatig benauwd

Maar daar hoor ik iedereen over. Klinkt normaal dus.

Nou de reclame is voorbij, effe weer verder film kijken ;-)

Geplaatst

Dees, wij hebben ook gesprekken met een verpleegkundige. Bij ons gaat het over de praktische dingen. Zoals: heb al je alles al geregeld voor wanneer de kleine er is, kdv, kraamzorg, verloskundige zorg na de bevalling enz. Ook gaat het over cursussen die wil volgen of volgt, en ook voor de borstvoeding. Bij ons wordt het bevallingsplan doorgenomen en in de computer en dossier gezet. Cool een bugaboo donkey! Vind ze ook heeeeel mooi! Wij hebben de cameleon.

Armanda, pff jij hebt het dubbelzwaar.....fijn dat zwemmen zo goed helpt! Ik wil ook, maar er is hier absoluut geen fijn zwembad in de buurt. Dan moet ik naar Centerparcs in Zeewolde. Oja, je hebt nog even de tijd om de spulletjes aan te schaffen qua je zwangerschap, misschien gewoon shoppen op Internet? Heb ik ook gedaan bij Babydump en Babypark. Ga je dit weekend nog naar je ouders?

Jessie, was zoooo'n toeval. Ik had net je berichtje gelezen gisteren, en ik was er zo van onder de indruk dat Miss Saigon je er door heen heeft gesleept, en precies op dat moment zag ik voor de 1e keer de reclame voor kaartjes, haha! Wat fijn dat het nu goed gaat!!

Kelebek, meis ben je al wat opgeknapt? Ik herken wat je zegt, je wilt nog zooooooveeeeeeeel doen, maar waar begin je?

Yolande, hoe gaat het nu met jou? Al wat beter? Wij hebben idd een bad, en ik weet dat het je baarmoeder kan ontspannen. Alleen dat zit er voor mij niet in.. Mijn buik zit zooooo vreselijk vol met vruchtwater dat het een enorme druk geeft op mijn baarmoeder, dus, die kan niet meer ontspannen. dus 24/7 een continu harde buik...

Poezebeest, ik ben ook bezig met de babywas, teminste, ik mag het alleen wassen, mijn schoonmoeder strijkt alles. Hoe gaat het verder met je?

Ivfsh, oooooow dat klinkt zooooooo lekker, SPanje, zwembad, lekker genieten joh!!!! Hoe lang zijn jullie daar nog? Have fun!

Kyra en Elke, bedankt voor jullie lieve berichtjes, iedereen trouwens hoor!! Dikke knuffel voor jullie allemaal!

Hier nog steeds hetzelfde. Zoals ik hier boven schreef, non stop een harde buik en ontspannen zit er niet in omdat mijn buik te vol is..... Je zou mijn huid eens moeten zien, binnen 3 weken letterlijk uit mijn vel gescheurd vanwege de enorme groei van het vruchtwater en baarmoeder....Allemaal striemen, voel me nu zooooo lelijk, zou dat ooit weggaan? Verder door die harde buik erg benauwd, kan me heel moeilijk bewegen, veel pijn in mijn maag en darmen omdat het water erop drukt, kan ook moeilijk eten. Steeds kleine beetjes en dat 8x per dag. Als de baby dan ook nog trapt, dan wordt mijn buik zo hard als steen...Er zijn ook dagen dat ik heb absoluut niet voel en dat maakt me erg onzeker. Ik heb een doppler thuis, maar ik kan het hartje erg moeilijk vinden, omdat het vruchtwater en de placenta de geluidsgolven tegenhoud...

Mijn moeder heeft de afgelopen 2 dagen alle Luxaflex schoongemaakt, ramen gezeemd, badkamer gesopt, en de trap gesopt, meegeholpen met weekend boodschappen. Mijn man gaat vandaag ook nog het e.e.a doen. Ik alleen de was en dan ben ik weer uitgeput. s Nachts slapen is een hel. Standaard om 1 en 4 uur wakker. Maak nachten van 4 uur als ik geluk heb. Draaien doet echt heel zeer. De 40 weken ga ik zeker niet halen. Ik ga zeker met een ruggprik bevallen omdat ik geen reserves meer heb om normaal te bevallen ( snik snik ). En ik hoop dat de baby eerder komt....Oja, heb ook nog positief babynieuws. Mijn moeder wilt elke vrijdag op ons kindje oppassen, en mijn schoonouders elke maandag en woensdag. Dat zijn precies de dagen dat ik wil werken, Ma-Di-Woensdag werken, en dinsdag en donderdag ben ik zelfs thuis. Dus ons kindje gaat niet naar het kinderdagverblijf, en wij besparen daarmee 250 euro!! Lekker he?!

Het wordt praaachhhtig weer dit weekend, dus ik hoop dat iedereen goed is opgeknapt, en ik wens ook iedereen heel veel plezier het weekend, en lekker van het zonnetje genieten! Oja, ik ben zooooo blij met dit forum, jullie slepen me er toch altijd weer doorheen met lieve woorden en berichtjes! En super bedankt! Jullie zijn ook echt de enige die weten wat ik wij/ik doormaak, en andersom natuurlijk ook! Dikke kus voor jullie allemaal!

Geplaatst

Lieve hope ik lees altijd je berichtjes en steeds denk ik weer, ik heb nog nooit gehoord van iemand die zwanger is en echt alle kwalen heeft die je kunt verzinnen!Arme meid wat vreselijk voor je. Weet hoe het voelt zo' n harde buik alleen ik had het pas 2 dagen voor de bevalling. Herken t precies hoe je het beschrijft en het is ontzettend rot!!.Lieve schat als jouw kindje er is ga ik het ook vieren hoor. Wat krijg jij het voor je kiezen lieverd.Hou vol meis.Liefsnoor

Geplaatst

Lieve lieve Noor, ik moet gewoon huilen om je berichtje, dank je wel, jij bent zo'n lief mens volgens mij! Moet wel! Ik heb zoooooo sterk het gevoel dat de baby er voor 35 weken is. Ik hou het niet vol, mijn buik is top zwaar. Maar wat als hij meer dan 5 wkn te vroeg komt? Een couveuse kindje, elke dat de zorgen, elke dag een aantal keer naar het ziekenhuis, en niets kunnen doen....

Maarja, hoe gaat het met jou? Ik hoop en wens zooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo dat jij heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel snel zwanger raakt lieverd!!!!!!!!!!

Geplaatst

Hier nog steeds beetje ziekjes, gaat wel beter maar nog steeds verstopte neus, waardoor ik moeilijk kan adem halen. En sinds weekend rugpijn, ben vandaag toch nog maar thuis gebleven, lig nu lekker op de bank met een warme kruik

Hope ik kan je alleen maar heel veel sterkte wensen meid. Snap dat je het helemaal gehad hebt, maar goed. Nog een paar weken. Jij bent de eerste van ons die gaat bevallen, wat spannend zeg.

Armanda jij ook heel veel sterkte en geduld met je vader meid. Een zwangerschap is al zwaar en dan nog geestelijk ook nog vermoeid raken, lijkt mij helemaal niet leuk.

Jammer van je jas meid, hij ziet er leuk uit. Ik ga proberen om mijn winterjas gewoon aan te houden, krijg hem nu alleen van boven nog dicht, als het echt te koud word, neem ik nog een sjaal erover ofzo, vind het zonde om voor paar maanden een nieuwe jas te kopen. Hopen dat het gaat lukken ":):)

Dees van harte met je kinderwagen, ik vond de Mutsy slider of wheler een van de twee weet het niet meer, vond ik leuk. We moeten nog ff naar babydump om het uit te proberen of het handig is met in en uitklappen en ruimte voor in de achterbak vd auto. Want onze achterbak is niet zo groot en dan kan je niets meer kwijt alleen een kinderwagen :):)

En alle andere dames, iedereen is druk bezig las ik, genieten van het weer, druk bezig met de kamer en baby kleertjes heerlijk. Dit weekend wil ik dingen kopen die ik nog niet in huius heb of een wat nieuwere.

Geplaatst

kelebek beterschap

ik heb de mutsy 4 rider combikinderwagen

vind hem op zich heel handig duwt en draait licht en makkelijk

het zitje kan naar je toe en van je af en in verschillende standen

er kan een grote boodschappenmand onder

wel ben je een redelijk grote kofferbak nodig

wij hebben een twingo waar hij alleen in de kant in past

en een space star wij hij in het geheel normaal in past

onze buren hebben een alto waar hij alleen in past als je hem helemaal uit elkaar haalt

ik heb totaal geen spijt van mijn aankoop

vind het trouwens ook heel handig dat de stuurstang zeg maar met 1 hand verzet kan worden

mijn moeder is invalide en kan de kinderwagen zo ook heel makkelijk duwen

(zij doet alles met 1 hand)

Geplaatst

Oghh ok sandra, dank voor je info. Op de site van mutsy laten ze zien hoe het ingeklapt wordt, zag er wel handig uit. Maar je wilt het toch ff in het echt zien hahaha

Geplaatst

@Hope: Hoe gaat het nu met je?

Ik heb je reactie naar Noor gelezen. En wat als ie 5 weken te vroeg komt en in een couveuse moet willen? Als ie maar gezond is! en als dat ook het beste is voor jou, dat is het maar zo, toch? Mijn broer en zijn vrouw heben een kindje met 31 weken zwangerschap gekregen en hij heeft tot 39 weken in een couveuse gelegen en toen mocht hij mee naar huis. Het is nu z'n vrolijk menneke!! Hoop dat dit je een beetje moed geeft :-D Nog ff een dikke vetten digi knuffel! (((((knuff)))))

@Armanda: En hoe ist met jou en je vader?

@Kelebek, hoop dat je snel helemaal opgeknapt bent! lekker met die kruik op de bank blijven zitten :-D En je lekker laten verwennen!

Echt leuk om te lezen dat jullie allemaal zo met de babyspullen/assesoires (ofzoiets!) bezig zijn. Ben blij dat wij deze allemaal niet meer voeven aan te schaffen!

Ik had een nieuwe jas betsteld bij Bon-Prix, maar dat was echt niets!! Ging bij mijn borsten net dicht en mijn bui had ik een meter over! Dat ga ik echt niet meer opvullen. Ik dacht dat ik hem kon verstellen.... Ja, dat kon, onder mijn borsten. daar had ik dus helemaal niets aan.

Ben afgelopen zaterdag heel de stad af gegaan voor een leuke, niet dure jas... Zucht/grom/grijns!! Echt niet grappig. Of veel te duur of zag er niet uit!!

Jullie raden nooit waar ik uiteindelijk een fatsoenlijke, niet dure jas heb kunnen vinden.... De Wibra!

Het is een nette zwarte jas met 3 (of 4) knopen voor € 30,00 :-D Ben heel trots op mezelf, hahaha

Ik heb ook z'n zin in as woensdag! Dan hebben we de 3D pretecho! Kunnen we eindelijk weer eens naar ons menneke kijken. Dat is dan namelijk alweer bijan 8 weken geleden!

zo, ik ben uitgeraast :D

Liefs Elke

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden