Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Jeetje Syl, dat lijkt me inderdaad ook wel raar maar aan de andere kant heel mooi. Dan wordt het wel echt ook zijn afscheid. Sterkte voor jullie!

Fren, dank voor de inside information. Ik vermoedde al wel zoiets.

Es sterkte!!! En nu ECHT rustig aan doen he. Oh enne...nee J 'mag' niet zo tegen me aankruipen als hij ziek is. Maar aangezien hin niet wakker te krijgen is en als een log blok niet van zn plaats te krijgen....tja... ;-) Maar hij is wel lief hoor hihi.

Meiden ik werk thuis vandaag hoor, dus het valt wel mee. En maar drie uurtjes op woensdag. En morgen vrij. Ben nu zo tactisch bezig dat ik vandaag vier uur wil doen, zodat ik vrijdag dan een wat kortere dag heb. Die darmen blijven toch wel rommelen, die allergie komt en gaat en ik ben niet meer echt misselijk en moe dus tja... Wel Pf gemaild of het verstandig is de tp uit te stellen. Wet niet eens wat ik hoop dat zijn antwoord is.

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

wat een nacht, ben heel actief in mijn droom geweest, soms op het nachtmerrie-achtige af, en nu dus gebroken. pffff. vriend had hetzelfde.

Man man man, wat een dilemma met AH of embryoscope.

Ben zo bang dat het maar bij 3 blijft en als er dan toch besloten wordt om verder te laten delen naar dag 5 dat ze niet doordelen en dan????? geen tp en dus echt einde oefening??? dat is net zo iets als geen bevruchting hebben, net zo erg. en dat wil ik niet nog een keer meemaken. Nu denk ik, waarom heb ik nog maar een eierstok en geen twee??? Dan had ik waarschijnlijk wel meer kans op meer follikels en/of eicellen gehad en had ik dit dilemma waarschijnlijk niet. bah.

Zijn nog niet begonnen en nu al de angst dat het niet goed gaat, zucht.

Geplaatst

Tool, wat een achtbaan weer. :(

Wij dachten, als de emmies het niet tot dag 5 redden... dan weten we ook waarom het niet lukt. Dan zou dat een stukje berusting geven. Wellicht ook iets om in overweging mee te nemen? Dan inderdaad geen hoop, maar wellicht ook geen valse?

wat een nacht, ben heel actief in mijn droom geweest, soms op het nachtmerrie-achtige af, en nu dus gebroken. pffff. vriend had hetzelfde.

Man man man, wat een dilemma met AH of embryoscope.

Ben zo bang dat het maar bij 3 blijft en als er dan toch besloten wordt om verder te laten delen naar dag 5 dat ze niet doordelen en dan????? geen tp en dus echt einde oefening??? dat is net zo iets als geen bevruchting hebben, net zo erg. en dat wil ik niet nog een keer meemaken. Nu denk ik, waarom heb ik nog maar een eierstok en geen twee??? Dan had ik waarschijnlijk wel meer kans op meer follikels en/of eicellen gehad en had ik dit dilemma waarschijnlijk niet. bah.

Zijn nog niet begonnen en nu al de angst dat het niet goed gaat, zucht.

Geplaatst

Meiden, ff te moe en emo hier voor verdere reacties. Gister een drukke dag, en dan de dag erna altijd een vaatdoekie. Man jarig, allebei vrij en dus ben ik de gangmaker (ook al zit dat er qua energie totaaaaal niet in... maar ja, vandaag draait het niet om mij!)...

Geplaatst

caro, een hele mijlpaal, je dochter alleen naar school met een vriendin. gaat snel opeens.

henne, 3 uurtjes valt mee, en gelukkig thuis, dus je hoeft nergens heen, das wel weer fijn.

Eef, presentaties en praatjes houden is altijd lastig. Heb er gelukkig niet meer zoveel last van, tenminste, dat ik het eng vind. Komt denk ik omdat ik voor een groep sta les te geven, wordt het mss toch iets makkelijker door. Al ken je de mensen voor wie je staat om de presentatie te geven dan natuurlijk weer niet. De groepslessen zijn dan wel weer met bekende mensen en gezichten.

Ai, Es, meid, toch maar rustig aan doen vandaag. Lijkt vaak dat het toch wel gaat, maar meestal is het dus net niet dat het gaat. sterkte!!

Syl, wat een rare gewaarwording moet dat zijn. Heel veel sterkte!!!

Ruby, wat leuk dat je bij de wp-wedstrijd was. jammer idd dat ze verloren hebben.

Vanmiddag vrij genomen. we moeten nog naar de verjaardag van mijn schoonzus (waar we ook mee-eten) en vanavond krijg ik mijn nichtje op bezoek die ook met HL begint. En ik wil toch wel dat de woning een beetje presentabel is, hahahaha.

Gisteren op de terugweg trouwens vanalles nog eens doorgenomen wat we dit jaar willen doen (met het vakantiegeld en het geld van de belasting): pinkpop, vakantie in september, trouwerij, ivf/icsi. Toch een hele riedel, maar we gaan nu al voor PP geld wegleggen en we hebben bedacht dat we de ivf/icsi met het vakantiegeld gaan betalen en van het belastinggeld dan onze vakantie en een deel van de trouwerij. dus allemaal leuke dingen die we nog gaan doen. oja, en mss in april of mei ook nog een weekendje naar mijn broer in Engeland. We gaan het proberen allemaal.

Geplaatst

@Es, heel veel beterschap met herstellen. Zorg dat je idd je rust pakt, want zwakke plekken blijven het als je te snel te veel gaat doen. Je hebt die enkels de rest van je leven nog nodig, zeker met een staand beroep.

@Fren en Caro, voor jullie wordt het steeds spannender. Bijna jullie kleintje(s) aan de buitenkant van de "dikke" buiken, want bij jullie hebben jullie ze al die tijd al. Voor jou Fren een unieke ervaring als eerste, voor jou Caro al eerder ervaren maar gelijk 2 is toch ook een super uitdaging. Ben benieuwd naar jullie gekozen namen.

@Syl, voor jou gewoon een dikke knuffel.

@Henne, balen dat de allergieën telkens opvlammen. Hoop dat je vandaag je uurtjes hebt kunnen werken.

@Tool, goed te lezen dat het gesprek in DD positief was.

@Sen, geniet van de zwangerschap!

@Meiske74, hoop dat Imke weer beter is. Jij vroeg een paar pagina's terug hoe het met mij/ons gaat.

Ik merk dat al de ziekenhuisbezoeken er behoorlijk inhakken. Zorgeloze kraamweken hebben we hier niet gehad. Maandag zowel voor mij (nacontrole bevalling bij de gyn) als voor de kleine meid (afspraak kinderarts uitslagen onderzoeken) weer naar het ziekenhuis. Merk dat het vertrouwen in mijn lichaam nog niet terug is. Teveel terugvallen na de bevalling gehad (borstontsteking, diarree, allergische reactie antibiotica, laag hb maar niet tegen de staaltabletten kunnen), plus een verleden in de mmm waarin telkens wel weer een obstakel opgeworpen werd. Dus had mij eigenlijk schrap gezet voor deze afspraak, vloei namelijk nog steeds wat en heb natuurlijk mijn cyste nog van de endo op mijn eierstok. Die spanning was niet nodig, cyste is niet gegroeid en baarmoeder zag er schoon uit. Over 3 maanden een controleafspraak voor de endo.

Daarnaast natuurlijk de uitslagen van alle onderzoeken van vorige week van de kleine meid. Hier ook alles goed. Ontlasting is wel behoorlijk verminderd nu we overgestapt zijn op de Neocate (koemelkallergie), dus geen bloed meer kunnen constateren. Is uberhaupt nog niet zeker of ze een koemelkallergie heeft, wordt over 4 maanden getest met een provocatietest (2 maal dagopname dubbelblind testen voeding met koemelk en zonder koemelk). Wel blij dat ze van de antibiotica is, want nog 2 maanden antibiotica voor zo'n "kleintje" is toch pittig. Kortom we hopen nu eindelijk in rustiger vaarwater te komen.

Nu nog zorgen dat al die spanning van de afgelopen weken nog uit mijn lijf gaat, want ik sta toch redelijk op scherp. Weer vertrouwen krijgen in zowel mijn lichaam als op de ontwikkeling van onze meid.

Wat ontwikkeling van de kleine meid gaat dat zeer voorspoedig, vorige week 5,5 kilo en 59 cm. Kortom 5,5 week oud en 1,1 kilo aangekomen en 6 cm gegroeid. We hebben hier echt de "baby"fase overgeslagen. De rugklachten waarschuwen ons regelmatig om op de juiste houding te letten en juist te tillen.

Zo weer een heel verhaal getypt...

Geplaatst

Dublin, hopelijk nu wat meer rust langzaam aan, het houd allemaal niet over, het klinkt als een zware kraamtijd! sterkte en hoop dat je een beetje je rust kan pakken!

Syl, sterkte met alles, fijn dat je wat van je laat horen, wat een moeilijke situatie moet het zijn...

Es,Tool, het praatje was voor onze artsen en assistenten, het ging over richtlijnen rond terminale zorg en de toepassingsmogelijkheden voor onze patiëntencategorie. Het was wel een uitdaging hoor ; -) Er loopt een verbeterproject bij ons, en er zijn aardig wat haken en ogen en soms terechte meningsverschillen. Het was goed om gedaan te hebben, maar ik ben helaas (soms te) kritisch naar mezelf (en ook naar anderen) en niet snel tevreden. Maar de uitkomst daar ben ik wel tevreden over. Het is ook wat Henne schrijft, ze zitten er allemaal voor een goede zaak en niet om elkaar of mij af te kraken, en dat doe ik zelf ook niet als ik voor een ander kom. Maar ja, doe het niet regelmatig, dus te weinig ervaring (volgende keer harder praten bv en iets minder dia's ; -)

Henne, hopelijk voel je snel wat fitter...

Hier mijn vrije dag, beetje strijken en vanmiddag weer naar vrijwilligerswerk. Ben gebeld door pleegzorg, we gaan waarschijnlijk in Maart topcursus doen, en rond half februari intake gesprek. Zo kunnen we ons een beter beeld gaan vormen en kennismaken met jeugdzorg. Wel weer een stap...

lieverds fijne dag, xxx

Ruby ik krijg de kriebels als ik over jullie badkamerperikelen lees, ik zou zeggen....@#$ wij zijn helaas nog niet begonnen, maar als ik het zo lees moet ik daar niet teveel spijt van hebben..wat een klus zeg.

Geplaatst

Testr, gefeliciteerd met je man!!! Fijne verjaardag en tja, je kunt niet altijd de gangmaker zijn, hihihi. Maar dat zal wel loslopen. Af en toe gewoon wat rustmomenten nemen! (ff iets langer op de wc zitten bijv. hihihi)

Geplaatst

Tool, ik ga me er gewoon even mee bemoeien... ;-) AH heb ik persoonlijk nog maar weinig succesverhalen van gehoord. Het is nooit écht goed bewezen en je gaat iets aanpassen in een proces waarvan je eigenlijk niet eens wéét dat het fout gaat. Bovendien: je bént zwanger geweest, je hebt een innesteling gehad. Dus in die zin zou AH in mijn ogen niet relevant zijn en geen echte meewaarde bieden. AH is denk ik pas relevant als je met altijd prachtige emmies geen innesteling hebt en er geen immuun aanwijzingen zijn.

Maar die embryoscope aan de andere kant.... Heb nog nooit zoveel goede dingen over iets 'nieuws' gelezen zonder dat er nog veel onderzoek naar is gedaan. Is dit niet hetzelfde als waar het EMC een prijs voor heeft gekregen? In Engeland kiezen ze er steeds vaker voor om op dag 5 terug te plaatsen, omdat de embryo's dan beter beoordeeld kunnen worden. En ik sluit me wat dat betreft echt bij de logica van Miki aan: liever een kansrijke tp op dag 5 dan een niet kansrijke op dag 3. Natuurlijk wil je een terugplaatsing, geen tp is haast nog erger dan niet zwanger want je krijgt niet eens een kans. Maar.....is het een eerlijke kans, of ben je jezelf dan eigenlijk een beetje aan het vernaggelen? Als je snapt wat ik bedoel?

Ik zeg het nu misschien wat bot of kort door de bocht, maar ik denk dat jij dat wel kunt hebben ;-) Je hebt nu zoveel opties en eigenlijk wordt er van je verwacht dat je zélf een keuze maakt, maar wij zijn geen artsen. En kiezen op gevoel of ervaringen is niet altijd het beste voor jullie. Ik zou sowieso aan dr S nog eens vragen wat precies zijn redenen zijn om de scope te verkiezen boven AH. Is het voortschrijdend inzicht (want DD was toch juist vrij fanatiek met AH?), is het omdat zij dan lekker de scope verder uit kunnen proberen (leuk, maar wat zijn tot nu toe de resultaten en moet jij er dan wel of niet extra voor betalen) of is het omdat hij het op basis van zijn ervaringen met beiden voor júllie het beste vindt? Ik hou toch ook altijd in mijn achterhoofd dat Dld en Belgie iets commercieler handelen in de zorg, wat voor en nadelen kan hebben. Hier krijg je niks als je er zelf om vraagt, voor mijn gevoel krijg je daar alles als je er zelf voor betaalt ;-) De waarheid zal in het midden liggen, maar het maakt de keuzes niet makkelijker.

Anyway....weet niet of ik je nu geholpen heb haha .... ik ga maar lunchen

Geplaatst

Eef, bij ons gaat de badkamer moeizaam omdat er zoveel schijven tussen zitten. Woon in een appartementencomplex en zit een Vve in die het technische verhaal bij een bedrijf heeft neergelegd. Die moet dus zijn werk ook goed doen, maar het bestuur van de Vve mag ook meer moeite doen. Wat betreft de aannemer. Die is weer via de Vve ingehuurd. Ik sta eigenlijk overal buiten. Ben het eindje van de lijn zeg maar. Maar wel degene die er het meest last van heeft.

Verder gaat het goed hoor.

Dublin, hoop echt dat het beter gaat met jullie en dat jullie een beetje kunnen gaan genieten.

Ursula, nog beterschap voor merel.

Meiden jullie krijgen van mij allemaal een dikke knuffel...

Geplaatst

Dank dank, met zo veel beterschapswensen moet merel wel snel beter worden. Voorlopig nog twee kinderziektes tegelijk, krentenbaard en hand-mond en voetenziekte. Ze is erg hangerig en wil het liefst niets anders dan op mijn schoot zitten. Maja, storm moet ook eten en verzorging en aandacht en dan is het krijsen. Ik heb al twee keer haar in de ochtend een uurtje haar smokk (speen) in laten houden, tegen mijn principes maar eerst een kopje koffie voordat ik opvoedkundig bezig kan zijn. Heb gisteren al het speelgoed gewassen en dat ga ik vandaag en morgen weer doen. DIE VIRUS DIE. ++++

Fren en caro, ik vind het erg spannend worden. Hoe vind je dochter het caro?

Tool, bij de privekliniek waar ik ben geweest voeren ze juist het beleid om zo snel mogelijk een tp te doen. Toen ik hier naar vroeg kreeg ik als antwoord dat ze de baarmoeder de beste omgeving vonden. Tja, maar of ze betere resultaten hadden daarmee weet ik niet? Er werken erg ervaren ivfisci artsen/gyneacologen. Maar onze eigen deskundige henne heeft ook goede argumentatie.

Dublin, wat fijn dat je meisje goed groeit. Hopelijk kan je binnenkort op je wolk gaan plaatsnemen!

IVFSH, hoe is het op jouw wolk?

Ik had het geluk dat storm gisteren last had van zijn maagje, daardoor ging ik veel later slapen dan ik van plan was en kon ik vanuit mijn bedje door het slaapkamerraam noorderlicht zien. Erg mooi. Was het ook in nld te zien?

Geplaatst

hoi hoi

Dublin fijn te lezen dat de rust bij jullie aan het terugkeren is, jullie eerste kraamtijd was alles behalve lekker relaxed maar gelukkig gaat het inmiddels beter en ook met je eigen herstel, fijn! wat gaat de groei hard he? Imke groeide in de eerste periode 1cm per week en kwam 250gr aan, kon me niet voorstellen dat dat normaal was haha.

Syl wat een dubbel gevoel moet dat zijn, het afscheid aan het voorbereiden terwijl je schoonvader nog bij je is, maar ook erg bijzonder en ergens lijkt het me ook "fijn" om nog dingen met elkaar te bespreken, of ze nu leuk of minder leuk zijn maar ook om alles naar zijn wens te kunnen regelen. Persoonlijk heb ik het er altijd erg moelijk mee gehad dat mijn vader ineens overleden was, heb me lang afgevraagd of zijn uitvaart wel was zoals hij ooit voor ogen zou hebben gehad.

Maar hoe dan ook zwaar, voor jullie allemaal uiteraard, dat is het sowieso al laat staan met die zakelijke toestanden, sterkte meid!!!!

Henne fijn dat je toch weer wat aan het opknappen bent, zijn jullie er al uit mbt de cryo tp of je deze wel of niet laat doorgaan?

Rubster dus jij was in Eindhoven, gisteravond hoorde ik van de partij in EHV dacht nog daar zal ze toch niet aan het kijken zijn? toch wel ;-)

dames moest wel lachen om jullie "relconversaties" gisteren en over hoe zielig de mannen zijn als ze ziek zijn....

Ursela, hoe gaat het bij jullie? is Merel weer wat aan het opknappen? Beterschap met haar! Imke snottert nog steeds, heb het idee dat juist als het zo goed als over is ze weer aangestoken wordt door dagje kdv, hoeft helemaal niet maar lijkt nu zo. Gelukkig blijft ze wel haar eet en drinklust houden en ook ´s nachts geen probleem.

ik sluit me trouwens aan bij de gedachte er weer heel wat zwangeren bij moeten komen, ik hoop het zo!!

Wen, welkom hier!!

Tool wat betreft DD, ik denk dat ik ook voor de embryoscope zou gaan, toen wij in DD liepen was die er nog niet. Destijds bracht ik zelf ah ter sprake, de arts vond het niet nodig omdat ik 2x eerder zwanger was geworden. Bij mij leefde toen heel erg het gevoel dat ik weer ouder was geworden terwijl dat natuurlijk onzin was, oke wel ouder maar wat is nu 8 maanden?? Hij gaf aan dat er geen risico´s aan verbonden waren en ik had echt zoeits van baadt het niet dan schaadt het niet. Ik had overigens de tp op dag 2; woe punctie en vrij. tp.

In Brussel streven ze ook voor een tp van 5 daagse, juist om zo mooi mogelijk ontwikkelde emmies terug te kunnen plaatsen.En daar werden ze ook bij die termijn nog omgedoopt tot cryos. In DD doen ze dat niet, daar mogen ze bij wet niet embryos van 2 dagen oud of ouder invriezen. Dat was destijds ook ons grote dillemma mbt hoeveelheid bij de tp.

Daarom besloten wij er destijds toch voor om er maximaal 2 door te laten ontwikkelen in de hoop dat er tenminste een zou overleven. Andere optie was alles verder door laten ontwikkelen en een tp van een en de rest vernietigen, nou dat konden we echt niet!

Misschien is het volgende een idee; als een emmie in Duitsland een cryo wordt dan is dat de dag na de bevruchting, misschien als er bijvoorbeeld 6 bevruchtingen zijn dat je er 3 laat bevorderen tot cryo, die je in de toekomst dan nog met ah zou kunnen laten terugplaatsen en dat de andere 3 de embryoscoop in gaan?

Persoonlijk klinkt de embryoscoop mij erg goed in de oren maar omdat je zo twijfelt, en dat kan ik me ook erg goed voorstellen, je wilt alles eruit halen wat er in zit.

Hoop niet dat ik het nu lastiger heb gemaakt ....

Caro wat bijzonder dat ze al alleen met een dinnetje naar school liep maar kan me voorstellen dat het ook wel erg fijn voor je is al jullie hummeltjes geboren zijn.

Eef weer wat ontwikkelingen zo te lezen op het gebied van pleegzorg, fijn zeg!! ben erg benieuwd hoe jullie erin staan na deze gesprekken.

Kaartje nog veilig op de latten?

Esther fijn dat je schoonmoeder en je moeder je kunnen komen helpen, nu niet meer stoer, dat is voor andere momenten!! sterkte!

Fren leuk die inside info mbt M.C. !!!

Hier verder alles rustig, maar merk dat ik weer erg tegen februari opzie, pfff hoofdpijn, chaggie, emo, data willen ontwijken, dan denk ik wat stom , gewoon dagen als alle andere maar nee zo werkt het brein echt niet.Ik weet dat als de de week van 25-2 tot 4-3 voorbij zijn het weer wat lichter in mijn hoofd wordt en het weer beter zal gaan maar ja.

Ik hoop ook echt dat er niemand (ook niet in onze prive-omgeving) op de 26ste gaat bevallen, ik weet niet wat dat is.

Moet dan ook meteen aan Miepie denken, die 26-2 beviel van haar drieling, waarmee het gelukkig goed gaat!!!

Over meerlingen gesproken, ik zag net een stukje dat er zaterdag op rtl4 in het familieportret een reportage komt over een 5 ling die zo´n 20 jaar geleden in NL is geboren.

San gaat alles in jullie nieuwe huis voorspoedig?

ga nu gauw even verder....liefs Babeth

Geplaatst

Reactie van Pf:

this clinical symptoms might be due to a allergic reaction against early trees which might flourish. It is not neccessary to postpone, but it would be helpful to take a closer look at the immun system to see, what is the impact of this reaction on the immun system, in order to take additional therapeutic arrangements. It is possible to take blood in NL

Bleeeegghhh, het is natuurlijk een heel verstandig advies, maar het is zo'n gedoe om hier bloed te laten prikken en dat op te laten sturen. En.....het kost ook weer zo ***@(#@) veel geld wat ik de vorige keer niet vergoed heb gekregen. Gatver de gatver... ik weet het ff niet meer. Zal iig even terugmailen om te vragen welke waardes hij getest zou willen hebben. NOT AMUSED!

Geplaatst

He fren, misschien kan je bij onze Vve komen rellen. Want wij zijn het zat hoor.

Babeth, ik heb dat met de data 15-11 en dan negen weken later dat is dus rond deze tijd dat we de curretage hadden. Dan Rond 15-08 dan zou ons kindje geboren zijn (3 jaar). Valentijnsdag is de verjaardag van mijn moeder. vanaf 24-3 t/m 01-04 overlijden van haar.

Dus komt ook wel weer een rottijd aan.

Maar we proberen er om te gaan.

Kort berichtje ben even in contact gegaan met de rechtsbijstands verzekering. Moet alles op papier zetten en alle correspondentie erbij doen.

Dus eind van de week erg druk...

Ursula, noorderlicht was hier niet te zien. Toen ik het hoorde dacht ik meteen aan jou.

Geplaatst

Henne, overleg ajb even met huisarts. Er is nu echt sprake van allergie. Als hij een verwijzing schrijft kan je dit met de factuur meesturen en krijg je het waarschijnlijk vergoed. Bij mij wel namelijk. Wellicht kan het bog met terugwerkende kracht zelfs.

Reactie van Pf:

this clinical symptoms might be due to a allergic reaction against early trees which might flourish. It is not neccessary to postpone, but it would be helpful to take a closer look at the immun system to see, what is the impact of this reaction on the immun system, in order to take additional therapeutic arrangements. It is possible to take blood in NL

Bleeeegghhh, het is natuurlijk een heel verstandig advies, maar het is zo'n gedoe om hier bloed te laten prikken en dat op te laten sturen. En.....het kost ook weer zo ***@(#@) veel geld wat ik de vorige keer niet vergoed heb gekregen. Gatver de gatver... ik weet het ff niet meer. Zal iig even terugmailen om te vragen welke waardes hij getest zou willen hebben. NOT AMUSED!

Geplaatst

Ohhh Henne! Inderdaad verstandig maar de rest.....kun je het niet via ha regelen dat het onder een andere noemer wordt geplaatst en je het wel vergoed krijgt? Wat klote!

Geplaatst

I know....jullie hebben gelijk, maar ik heb gewoon heel dwars geen zin. Moet ik weer naar de huisarts, afspraak maken, energie en tijd in stoppen, hem weer overtuigen, ik word er gewoon zo moe van. En ik had *@#^&@# NOOIT allergie, behalve de laatste maanden. Zou ik het dinsdag anders aan de dermatoloog kunnen vragen? Daar zit ik dan toch... Ooooh, bah bah bah...

Geplaatst

Dermatoloog kan het ook meegevenz probeer het daar en anders telefonisch aan assitente huisarts vragen. Vast geen afspraak nodig, kan op afstand. Snap hoe je je voelt. Laat die emotie maar even. Kracht op te fiksen en door te gaan komt wel weer. Knuffel lieverd, hou hoop hoor. Welicht was dit wel langer aan de orde (wat ik al vermoedde toen ik je hiervoor tipte) en is het nu meer zichtbaar en daarmeee een concreet probleem dat gefikst kan worden. Hang in there lieverd!

Geplaatst

Sluit me zo aan bij miki Henne! Niet dat ik al vermoedens had hoor :) maar wb betreft het laten gaan van die emoties. Maar ik kan me je gevoel van frustratie voorstellen! Houdt het dan ook nooit op of niet? Je blijft hier zoveel energie insteken en voor je gevoel krijg je er zo weinig voor terug.

Let it go, knal het eruit, doe rustig een potje brullen, wordt boos, knikker iets kapot, rijd even de polder in (of hebben jullie die niet?) en schreeuw even flink van je af...

Geplaatst

Hihi, knikker iets kapot... moet dan altijd denken aan onze vroegere buurvrouw die lege conservenblikken bewaarde voor als de kinderen even af moesten reageren. Dan kregen ze een hamer en een blik, werden buiten op het teras gezet en konden zich afreageren. Zal ik dat gewoon eens doen met een blik gepelde tomaten? Voor op straat?

Jullie hebben gelijk, maar het valt me gewoon zo tegen allemaal. En uiteindelijk moet ik het doen, want J kan dit ook niet voor me oplossen. Ik denk dat ik morgen even bel of ik een afspraak met de assistente kan krijgen, die was voor de prednisolon ook zo nuchter en praktisch. Als zij dan met mij kijkt hoe we het regelen kunnen. Moet toch ook nog het wekelijkse bloedprikken met haar afstemmen.

In ieder geval Pf even mailen waar ik op zou moeten prikken. En of dit perse naar zijn lab moet.

Geplaatst

"Zal ik dat gewoon eens doen met een blik gepelde tomaten? Voor op straat? "

Haha Henne ik zie het voor me, ik heb in ieder geval weer even gelachen, ben altijd zo blij dat jij je humor er in houdt. Ik was net knap chagrijnig: glazen pot appelmoes op de grond, vanuit de voorraadkast, alles onder. En waarschijnlijk daar neergezet door mijn moeder want het was biologische en ik heb bovendien bijna nooit appelmoes... Grrr... Dus bedankt voor je mooie beeld van gepelde tomaten...

Geplaatst

Henne, wat een gedoe allemaal weer zeg. Kan me voorstellen dat je flink baalt. Hopelijk wil de huisarts/assistente meewerken. Zal vast wel toch?! En ik zou echt proberen dit vergoed te krijgen onder de noemer allergie. Je moet zelf al genoeg betalen voor de rest. Allemaal door dat achterlijke zorgverzekeringstelsel die we hier hebben. En dan vergoeden ze wel een behandeling die homoseksualiteit zou 'genezen'. Moeten alle homo's zich nu trouwens massaal ziekmelding?! Als het als een ziekte wordt gezien.... Maar goed ik hoop dat het lukt allemaal en dat je er ook snel achter bent waar die allergie vandaan komt.

Mik, gefeliciteerd met je man. Hopelijk een leuke dag

Tool, ben het helemaal met mik en Henne eens. Maar blijft moeilijk

Ok ben de draad alweer kwijt....

Okay Syl! Goed om van je te 'horen'. Helaas wel klotenieuws. Een dikke megaknuffel voor jou

Nu snel eten en naar Italiaanse les

Tot later misschien

Geplaatst

Ik ben half-Italiaans en hier geboren en dus nooit scholing in het Italiaans gehad. Ben ik vorig jaar mee begonnen. Mocht instromen in het derde jaar. Zit nu dus in vierde jaar

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden