Ga naar inhoud

Wachtbankje September 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey meiden,

Zo t weekendje zit er op. Gelukkig meegevallen. Gezellige tijd gehad, heerlijk de rollercoasters in en aan de wijntjes. Soms ook nog wel moeilijk met al die kindjes in zo'n pretpark en natuurlijk werd er door de familie ook wel sproken over de baby in de familie.

Wat ik zo lastig vind is dat ik soms zo boos ben. Op alles en iedereen. Herkent iemand dit?

En hoe is het bij jullie? Begrijp t erg goed als je wat afstand neemt Ymkeh... Rustig aan meis en jij ook Eer.

Suze en Mare morgen FM, weer een stapje verder. Suc6!

Oh ja, de icoontjes verdwijnen als je kopieert middels een ipad of smartphone...

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Als je met "quote" reageert dan neemt hij wel de smileys mee!

:icon_flower: Start prikken :icon_flower:

3 augustaus Esma (deca)

8 augustus Liesjuh (deca)

9 augustus Suzz (clomid)

10 augustus Otjes (deca)

12 augustus Inge35 (Gonal-f)

21 augustus Hoopvol1976 (deca)

22 augustus Liesjuh (menopur)

23 augustus Joekie (deca)

:icon_sunny: Uitgangsecho's :icon_sunny:

11 augustus Liesjuh

18 augustus otjes

18 augustus Esma

:toppie: Follikelmetingen :toppie:

13 augustus Megan (Icsi)

16 augustus Suzz

16 augustus Mare (cryo poging)

16 augustus Testr (cryo poging)

19 augustus Belladonna (cryo poging)

19 augustus Inge

22 augustus Tasch (cryo poging)

31 augustus Liesje

9 september Hoopvol1976 (2e poing ICSI)

:myfignerscrossed:Terugplaatsing:myfignerscrossed:

22/23 augustus. 2 cryos. Ymkeh

:goodluck1: Testen :goodluck1:

2 september Suzz

Ca 5/6 september ymkeh

Geplaatst

Ha belladonna,

Ja herken ik! Soms een onredelijke frustrerende oneerlijke boosheid!! En weet dan ook heus wel dat het niet helpt etc ect.. Maar ja..

Ben echt zo emotioneel als de neten, en dat met nog maar 3x spuiten! Wordt echt gek van mezelf ;-) jantje lacht en jantje huilt. Zielig verhaal; hop huilen! Puppy op tv; huilen!

Maar nu typ ik dat weer met een grijns..

Zucht .. ;-)

X

Geplaatst

@belladonna,

ik zou eigenlijk weg blijven maar had gisteren je bericht al gezien. Ook voor mij heel herkenbaar. Ik heb tot twee maanden geleden mezelf altijd wel kunnen opkrabbelen tot een van mijn beste vriendinnen kwam vertellen dat ze binnen een maand zwanger was. Ik kan haar letterlijk niet zien op dit moment, dat wil ze wel, maar kan het gewoon niet. Ben boos ophaar, ook al weet ik, dat is niet eerlijk, en daarom ben ik ook boos op de rest van de wereld. Het besef dat het iedereen zomaar lukt, althans al mijn vriendinnen, de overbuurvrouw en noem zo maar op, ik weet ook even niet hoe er mee om te gaan. Helpen kan ik je dus niet, maar je bent niet de enige. Lieve groet, tot donderdag

Geplaatst

Vanochtend tweede FM gehad. Helaas geen goed nieuws. BMS was veel te dun en er is geen dominante eicel te zien (terwijl normaal gesproken ik deze week echt een eisprong zou moeten hebben...). Arts gaf aan dat deze cyclus waarschijnlijk niet goed is om cryo in terug te plaatsen. Hij wil me vrijdag nog wel terug zien, maar we moesten er maar vanuit gaan dat de TP pas in de volgende cyclus zal plaats vinden. Een flinke domper dus! Had hier helemaal geen rekening mee gehouden, omdat mijn cyclus altijd prima is... heb dus een behoorlijke k**-humeur.... ik wil gewoon zwanger worden!

Ach, morgen kan ik het vast allemaal weer relativeren.

Dus of ik wel eens boos ben op de wereld om mij heen..... jazeker!

Dames, veel succes met het spuiten, de echo's, emotionele buien etc.! Ik laat vrijdag nog wel even weten hoe het afloopt.

Geplaatst
Arts gaf aan dat deze cyclus waarschijnlijk niet goed is om cryo in terug te plaatsen. Hij wil me vrijdag nog wel terug zien, maar we moesten er maar vanuit gaan dat de TP pas in de volgende cyclus zal plaats vinden. Een flinke domper dus!

Wat een nare boodschap!!! Sterkte en ik hoop dat jullie snel een plakbeebje hebben!!!

Geplaatst

3 augustaus Esma (deca)

9 augustus Suzz (clomid)

10 augustus Otjes (deca)

11 augustus Liesjuh

18 augustus otjes

18 augustus Esma

13 augustus Megan (Icsi)

18 augustus Suzz 2de

19 augustus Inge

31 augustus Liesje

2/3 september Suzz

Ca 5/6 september ymkeh

Testr, ik hoop dat het deze keer geen bad luck is!

Jouw naam kleurt net zo groen als elk andere vrouw hier!

Mare, wat een Kwalitatief Uiterst Teleurstellend bericht zeg!

Jeetje, ik weet gewoon niet wat ik je moet zeggen...

Belladonna, je weekeinde klinkt gezellig. Wel heel erg fijn dat de baby niet mee was.

Om zo'n nieuws kun je niet heen wat gesprekken betreft,

natuurlijk is het leuk, maar even iets anders is toch ook wel lekker.

Vandaag mijn FM gehad, 1 grote folikel van 17mm. Mooi!

Arts vroeg wat ik wilde, dus lekker laten groeien.

Donderdag een controle FM en zaterdag inseminatie met pregnyl.

Dan zal mijn folikel ongeveer 25/27mm zijn, dus ik heb goede hoop!

(mijn eitjes springen op clomid altijd pas op 27mm)

Geplaatst

Hoi Mare,

Wat verschrikkelijk vervelend zeg!!! Ik kan me goed voorstellen dat je je verschrikkelijk k** voelt. Hou vol, de aanhouder wint!

lfs Esma

Geplaatst

Ha meiden!

@mare, jee, wat is dat nu weer. Nooit van gehoord. Benieuwd naar vrijdag, misschien heeft ze het verkeerd gezien. ....nahjah, klote...sterkte joh.

@Inge, vrijdag fm? Mooi zo. Had je nu lagere,dosis? Begin je al te wennen aan de spuiten weer of nog erg dizzy? Hee is er wat met je huisdier.....??

@bellad. Mooi dat weekend meeviel. Mijn vriend zegt altijd dat dingen die je vooraf in je hoofd bedenkt erger zijn dan in het echt. Tsja of dat zo is. ....soms dan wel maar achteraf dan weer niet. Ik zag op tegen vriendin die bij mij thuis bv ging geven aan haar baby. Eerst deed ze het boven, op mijn verzoek. Toen zei andere vriendin, ach joh, geeft toch niet, toen zei de ander, ja ik gebruik ook gewoon een doek....ze deden beetje schouderophalerig. Ik sla dan dicht, kan niks zeggen. Ging ze het dus idd doen in mijn woonkamer. Dat viel op zich mee, ze was ook erg discreet met die doek hoor. Durfde alleen niet goed te kijken die kant uit,,maarja ik was in keuken bezig, lukte niet om helemaal te vermijden.

Nu paar dagen later naar gedroomd erover, ik wilde haar baby bv geven gewoon om te zien hoe dat voelde(oh my god brrrrr) en dat lukte niet, liepen mensen op de gang etc, poging verijdeld. Waahh erg he! Im a sick person. En: baby binnen handbereik, maar niet van mij.

@testr: snap je volledig. Het is eng vanwege kans op rood. Maar het beïnvloedt je kans vast niet hoor!!

@ eer en ymkeh: groot gelijk, luister naar je gevoel. Dat gaat voor alles. Later!

@all. Vandaag punctie gehad, viel goed mee. 7 eicellen, zaterdag bellen ze tussen 10 en 11 over bevruchtingen en evt cryos. Tp in de middag als t goed is, dan is mijn testdatum 3 september......ben benieuwd. Zit op mobiel, zal later lijstje bijwerken.

Lfs Megan.

Geplaatst

@megan, oh natuurlijk jij had effe je punctie! Jee meid, fijn dat t voorbij is en op naar zaterdag! Spannend! Effe je naam op t lijstje zetten, anders vergeten we je nog een keer.....

Idd vooraf heb je al heel wat doomscenario's haha. Maar ja, t blijft moeilijk dealen. Ik "moet" zeer binnenkort op kraamvisite. Heb afgesproken dat we komen als niemand anders er is zodat ik gewoon mezelf mag zijn.

@tascha, mooi die icoontjes haha

@Inge, hoe gaat het bij jou? Ook bijna de fm, spannend!

@Ymkeh, Otjes en Esma spannend morgen! Suc6 met de echo's!

@mare, bah, je laad je zo op en verwacht zoiets niet. Dat herken ik wel.... Hopelijk is t gewoon een lange cyclus, heb ik ook 1 keer van de 5 cryo pogingen gehad en anders de accuu weer opnieuw opladen voor volgende maand. Suc6 vrijdag!

@Testr, hoe was jouw echo? Enne hoe doe ik dat, reageren met quote?

@Suzz, top, ook jij veel suc6 morgen!

@all, met mij gaat t een stuk beter. Zit weer veel beter in mijn vel en "fijn". Te horen dat ik niet de enige ben die zoveel boosheid enzo heeft, dat t niet aan mij ligt zeg maar...,

Verder de papieren voor de adoptiecursus ontvangen, 14-11 de 1e dag. Best spannend.

Nu evene bij komen, vandaag mn verstandskies laten trekken, ook altijd fijn )-:

En op naar vrijdag! :-)

Xx

Geplaatst

Ha megan! Fijn dat het goed is gegaan! En 7 is een mooi aantal hoor! Nu duimen draaien voor zaterdag.. Vond dit ook zo spannend de vorige keer! Check 1 eicellen check 2 bevruchtingen check 3 .. Blijven zitten!!!! Duim mee hoor. Enneh.. Dt huisdier is niet van mij hoor, dat was ink..

@belladonna zie even niet je handtekening, maar heb je ook fm bij UMCU? Of ergens anders?

@mare bah bah! Maar vrijdag hoor je dan meer? Hoop dat het groen licht wordt en door!

Hier net de tweede spuit erbij gezet (orgalutran) en wat beroerd spul zeg! Brandt en de naald was erg stomp! Was er even van in paniek, maar manlief heeft me goed aangemoedigd! Zie er nu al tegenop om hem de komende dagen er weer in te jassen! Maar nog steeds dizzy, gaperig en moe.. Wat wel weer wegtrekt na een uur ofzo.. Maar even lekker op de racefiets zit er nu niet echt in! Heb ook al een lekkere gezwollen buik en rode konen! Lekker charmant hè zo'n gebeuren.. ;-)

@joekie jij morgen echo? Hoop dat het weg is en dan lekker starten!

Succes all!

Liefs,

Inge

Geplaatst

Hey Inge ja die orgalutran kan venijnig zijn, ik had van twee fikse blauwe plekken. Hoe lang moest je de vorige keer spuiten?

En je hebt een racefiets? Ik ook! Leuk tochten maken, maar ben wel mooi weer fietser dus laatste tijd niet gedaan. Ben je fanatiek? Zou je hem gebruiken na de tp? Ik ben bang voor hobbels, heb t wel eens gedaan hoor maar twijfel nu weer. Zondag wordt misschien mooi maar heb zaterdag tp.

Grtz!

Geplaatst

De vorige keer had ik cetrotide, maar daar werd ik erg beroerd van, maar dit spul is ook vervelend.. Moest toen vanaf dag 2 al cetro spuiten (deed mee aan de trial voor vroeger remmen) en heb dat een dag of 8 gedaan.. Dus nu vanaf dag 5 remmen is denk ik nog zo'n 3 shotjes orgalutran.

Zo lekker op de racefiets! Ga altijd richting breukelen , loosdrechtse plassen, en inderdaad alleen met mooi weer! Na de punctie wil ik zeker een week niet op welke fiets dan ook.. Was zo vreselijk pijnlijk de vorige keer, heb wel een week nodig gehad om te herstellen. Maar misschien is dat nu anders.. Na de TP wil ik het liefst twee weken in een glazen stolpje denk ik ;-) maar wrs ook niet op de racefiets.

Dus jouw punctie ging wel ok vandaag? Fijn! En dan zaterdag de TP.. Naja dan maar zondag met mooi weer op ledig erf ;-) (met ranja)

X

Geplaatst

Lijstje bijgewerkt met mezelf...wel eng, stel je voor dat ze slecht nieuws hebben zaterdag....nou ja! Living on the edge! grt Megan

3 augustaus Esma (deca)

9 augustus Suzz (clomid)

10 augustus Otjes (deca)

11 augustus Liesjuh

18 augustus otjes

18 augustus Esma

13 augustus Megan (Icsi)

18 augustus Suzz 2de

19 augustus Inge

31 augustus Liesje

20 augustus Megan (2 embryo's..hopelijk!!)

2/3 september Suzz

3 september Megan

Ca 5/6 september ymkeh

Geplaatst

Hallo allemaal,

Even voorstellen;

Mijn man is drager van het BRCA2 gen, vandaar dat wij gebruik maken van PGD door middel van ICSI. In juni is helaas onze eerste poging mislukt. Nu hebben we als alles goed gaat maandag terugplaatsing van onze enige cryo! Onze hoop is daarop gevestigd, omdat de wachtlijst erg lang is en we pas kunnen starten in december aan een nieuwe poging!

Veel succes allemaal!!

Liefs

Geplaatst

Hallo meiden,

Ten eerste allemaal heeeeeeel veel succes!!!

Liesjuh wat spannend onze kindjes allebei van dezelfde maand en nu voor een 2e.

Wij gaan volgende maand de 2e poging in voor een brusje.

Ons zoontje is na 2 x tese, 2 cryo tp's ( waarvan 1 mk van een 2ling) geboren na iui-d.

Hebben juli de eerste poging weer gehad maar die is mislukt.

Nu September weer de nieuwe poging voor een brusje.

Geplaatst

Ik heb mezelf er even bijgezet...ik begin morgen met de Deca...maar stiekem hoop ik toch dat ik misschien wel zelf zwanger ben geraakt, zo stom he...

nu naar 4 jaar, 8 x iui, + 1 afgebroken iui, 1 x ivf , 1 x cryo terugplaatsing en 1 x geannuleerde cryo terugplaatsing toch nog hopen dat het misschien wel op de natuurlijk manier is gelukt..

Maak ik me af en toe zo gek, en voel ik me daarna weer voor de gek gehouden..

Maar nu weer goede hoop en kruip ik bij jullie op het bankje. Hopelijk komt mijn ongesteldheid niet weer 1 week te laat dankzij de deca want dan krijg je toch weer wat hoop...

Ik zit er stiekem over te denken als er 2 goede embryo's uitkomen om er 2 terug te laten plaatsen...wil mijn kansen toch zo groot mogelijk maken.

@Testr : en al enig uitzicht op de cyroterugplaatsing? thumbs up!

@Inge: zo herkenbaar jantje huilt jantje lacht..bij mij is het helaas zo dat ik de tranen er niet uitkrijg, dus het is vooral van binnen, huilen en lachen...zou zo graag het er eens uit willen schreeuwen!!!

@all: ik zit zo vaak te denken, hoe lang er nog meer door te gaan, het valt me erg zwaar, maar iedere keer verleg ik mijn grenzen. Ik ben altijd bang dat als ik naar bv 3 x IVF (incl.cryo's )zou stoppen dat ik jaren later iemand tegenkom die bij de 4e of 5e ICSI/IVF zwanger is geworden...hoe staan jullie hierheen?

@Mare: jeetje wat een K* bericht...kan me voorstellen dat je je totaal gefrustreerd voelt! Iedere maand is er eentje te lang..ik zal toch nog duimen dat het morgen goed komt..misschien..hoop ik

..h

[h=2]icon1.png[/h]

3 augustaus Esma (deca)

9 augustus Suzz (clomid)

10 augustus Otjes (deca)

19 augustus Bloempje 80 (deca)

11 augustus Liesjuh

18 augustus otjes

18 augustus Esma

13 augustus Megan (Icsi)

18 augustus Suzz 2de

19 augustus Inge

31 augustus Liesje

2/3 september Suzz

Ca 5/6 september ymkeh

Geplaatst

Bloempje, Arzu, Pgd, welkom! De tp- en testdatum van Megan was van het lijstje gevallen, dus heb ik het terug aangepast en ineens Pgd er ook aan toegevoegd... Ik hoop dat het nu volledig is?

3 augustaus Esma (deca)

9 augustus Suzz (clomid)

10 augustus Otjes (deca)

19 augustus Bloempje 80 (deca)

11 augustus Liesjuh

18 augustus otjes

18 augustus Esma

13 augustus Megan (Icsi)

18 augustus Suzz 2de

19 augustus Inge

31 augustus Liesje

20 augustus Megan (2 embryo's..hopelijk!!)

22 augustus Pgd1986 (1 cryo)

2/3 september Suzz

3 september Megan

Ca 5/6 september ymkeh

Geplaatst

Meiden hier een berichtje van het Augustes bankje, ik wil jullie heel veel sterkte en succes wensen in deze moeilijke zenuwslopende mm traject!

Hopelijk is dit bankje groener dan de onze want wij hebben een moeilijke start gehad:)

Gelukkig kunnen we hier ons verhaal kwijt en dat is van onschatbare waarde.

Voor allemaal een dikke knuffel!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden