Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey Saba,

Ja dat is inderdaad fijn een gezicht erbij. Maar natuurlijk is dat voor iedereen de vrije keuze hoor.

Ik baal ook ontzettend dat we 12 weken moeten wachten. Dan ben ik 30 weken, mijn zusje is met 30 weken bevallen en dat spookt toch door mijn / onze hoofden.

Vandaag komt de vrouw van een gastouderbureau. Omdat mijn man ploegendiensten werkt en ik zelfstandige ben, is het heel moeilijk (maar ook extra duur) om via een kinderopvang te doen.

Ook vind ik een gastouder best prettig omdat er nooit heel veel kinderen zijn.

Wel ook weer een beetje vreemd dat je al dingen aan het regelen bent voor als je weer terug gaat werken.

Ben nog niet eens gestopt hihihi.

Ons hondje (shar-pei genaamd Mei Lin') heeft haar nieuwe plekje gekregen. We wilde niet dat ze als de box er kwam te staan, dat ze dan ineens "weg" moest.

Ze heeft een mooi plekje dichtbij onze banken zodat ze nog steeds lekker bij ons kan zijn maar wel haar eigen plekje heeft.

Het bevalt haar prima.

tot snel

Wanda

• Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Haai dames,

Ik heb weer een controle gehad en alles is goed met de babies! De baarmoeder is nu 28 weken groot (eenlingduur dan he) dus dat was ff schrikken! Hoe rond ga ik worden!?

Morgen piemels tellen ( zoals we de geslachtsbepaling noemen als niemand ons hoort ;-)

Geniet van deze zwoele zomeravond!

Geplaatst

Dat is een mooooie benaming. ( Als niemand je hoort).

Hihihi, ja rond worden. Zelf begint de buik (of zoals mijn man zegt mijn cola buik) aardig te groeien. Maar ja....

Dat zal bij iedereen anders zijn. Mijn schoonzusje loopt 2,5 maand voor op mij van haar tweede. En zij is minder rond dat ik.

Mijn man zegt dat ik echt megarond ga worden. Ik geniet er maar van.

Met 2 zal je altijd ronder zijn als met 1 toch.

Ooit heb ik ergens gelezen dat als je heel trots bent of heeeeeel graag een kindje wilt dat je dan meer toont dan als je eigelijk liever niet zwanger zou zijn.

Dus dan hebben we vast heeeeel wat ronde vaatjes hier lopen. hihihi.

Groetjes

Wanda

Geplaatst

Wanda, 30 weken is inderdaad wel heel erg snel!! Dan ben je nog niet eens met verlof. Ja het kan inderdaad voorkomen!! Mijn nichtje was ook met 32 weken geboren,dan zijn ze echt heel klein!!

En hoe was de eerste indruk van de gastouder???

Fijn dat je hondje het daar ook naar zijn zin heeft ;)

En inderdaad dan zijn het hier allemaal dikke buiken. De mijne groeit ook goed!!! Nog minder dan een week,dan zal ik weer een foto maken,met 20 weken :)

Sorpresa, whahaha zag t op fb, 28 weken. Je krijgt/ hebt al een hele mooie buik hoor ;) lekker showen dusss!!!

heeeeel veel plezier morgen!!!

Vanmiddag bij de vk geweest! Alles was perfect alhoewel kleintje zich verstopte om zich te laten horen hihi, steeds hoorde je een beweging dat wel,dus ging hij weer de andere kant op, gister tijdens het luisteren van het hartje schopte hij ertegen aan hihi.

Bloedruk was goed, heb verteld van de blaasontsteking en de zakjes voor de ontlasting, wat ik dus gewoon lekker mag gebruiken mocht het weer verstopt raken, ik moet zeggen dat ze helpen,heb namelijk al 2 dat het super dun is hihi van het ene uiterste naar het andere maar ik denk beter zo..... En gebruik de zakjes dus nu al 3 dgn niet. Mocht het weer gebeuren dan neem ik ze gewoon,werkt toch binnen 1/2 dgn.

Baarmoeder groeit goed,al tot mijn navel. En gemeten met een cm en precies goed voor 19 wkn.

Wel de blaasontsteking in de gaten houden. Vond het namelijk raar en de vk ook dat ik de uitslag de volgende dag al binnen kreeg terwijl me urine op kweek moest, en dat duurt min 3/5 dgn had ik gehoord,kon zelf pas op zijn vroegst 4 dgn later bellen..... Hmmm vreemd iemand ervaring mee????

En super zin in morgen, joehoeeee ukkie bekijken:)))

Truste liefs saba

Geplaatst

Sorpresa gefeliciteerd met je mooie duo! Lees hier nooit mee maar zag een regel staan over meisje en jongen, leuk hoor! Buik gaat heel groot worden kan ik je vertellen... sterkte :-)

Geplaatst

Even voorstellen :

saba26 - 27 jaar - 1ste kindje - 2e ICSI - 4e tp

Sorpresa - 27 jaar- 1ste & 2e kindje - 1e ICSI (na IUI's en 1 IVF) - 1e tp

Belladonna - 37 jaar - 1ste kindje - 3e IVF/8e Cryo

claudia75 - 36 jaar - 2de kindje - 2e ICSI

terrybrouwer - 33 jaar - 1 ste kindje - ecd poging 5

Zipa - 38 jaar- 2e kindje - 1ste IVF- 1ste cryo

EDR - 31 jaar - 1e kindje - 6 icsi behandelingen gehad, nooit zwanger, nu spontaan zwanger

Lieff - 33 jaar - 1e kindje - 1e ivf - 1e terugplaatsing

Wanda - 32 jaar - 1e kindje - 1e ivf - 1e terugplaatsing

Pippe (Lena) - 27 jaar - 1e kindje - 2e icsi - 4e terugplaatsing (cryo)

Controle / afspraken :

terrybrouwer - +/- 23-7 (20 weken echo)

claudia75 - 1 aug (20 weken echo)

Sorpresa -

saba26 - 27 Juli ( 20 weken echo ) - 23 Augustus vk - 7 September ( 3/4d echo dr papa )

Belladonna - 20 aug (3d echo dr. papa)

Zipa - 16 aug gyn

EDR - +/- 30 juli (20 weken echo)

Wanda - 1 augustus (geslachtsbepaling / 20 weken echo)

Pippe - 8 Aug (20 weken echo)

Uitgerekend op :

Belladonna - 01-12-2012
(
ve
rr
as
si
ng
)

Zipa - 02-12-2012
(Meisje)

Lieff - 10-12-2012

terrybrouwer - 13-12-2012

claudia75 - 16-12-2012

saba26 - 20-12-2012
(jongetje)

EDR - 21-12-2012

Pippe - 23-12-2012
(jongetje)

Sorpresa - 24-12-2012
(meisje en
een jongen)

Wanda - 24-12-2012

Ik zou het lijstje toch nog even naar voren toveren, heb het gelijk ingevuld sorpresa :) hopelijk vind je het zo leuk,anders verander je het maar gewoon hoor! Vind het super leuk voor je(had je zelf eigenlijk al een vermoeden,of gedroomd??

Mischien moeten er nog nieuwe data's bij??

En pippe, geloof dat jij ook een zoontje kreeg he ;) ook maar even ingevuld, weet niet of ik iemand ben vergeten...?

Geplaatst

We hadden geen voorkeur maar het is natuurlijk wel fantastisch zo van allebei een! Voor de kids is het misschien wel leuker om allebei hetzelfde geslacht te hebben? Ach geslacht zegt ook zo weinig eigenlijk he! Ook geen voorgevoel eigenlijk. Dacht wel dat er minimaal 1 jongen bij zou zitten en dat klopt ;-) Maar we zijn heel happy en we heben weer een uur naar onze kindjes mogen kijken! Als ik thuis ben zet ik een filmpje op youtube!

Even voorstellen :

saba26 - 27 jaar - 1ste kindje - 2e ICSI - 4e tp

Sorpresa - 27 jaar- 1ste & 2e kindje - 1e ICSI (na IUI's en 1 IVF) - 1e tp

Belladonna - 37 jaar - 1ste kindje - 3e IVF/8e Cryo

claudia75 - 36 jaar - 2de kindje - 2e ICSI

terrybrouwer - 33 jaar - 1 ste kindje - ecd poging 5

Zipa - 38 jaar- 2e kindje - 1ste IVF- 1ste cryo

EDR - 31 jaar - 1e kindje - 6 icsi behandelingen gehad, nooit zwanger, nu spontaan zwanger

Lieff - 33 jaar - 1e kindje - 1e ivf - 1e terugplaatsing

Wanda - 32 jaar - 1e kindje - 1e ivf - 1e terugplaatsing

Pippe (Lena) - 27 jaar - 1e kindje - 2e icsi - 4e terugplaatsing (cryo)

Controle / afspraken :

terrybrouwer - +/- 23-7 (20 weken echo)

claudia75 - 1 aug (20 weken echo)

Sorpresa - 3 aug (20 weken echo) 24 aug (controle gyn)

saba26 - 27 Juli ( 20 weken echo ) - 23 Augustus vk - 7 September ( 3/4d echo dr papa )

Belladonna - 20 aug (3d echo dr. papa)

Zipa - 16 aug gyn

EDR - +/- 30 juli (20 weken echo)

Wanda - 1 augustus (geslachtsbepaling / 20 weken echo)

Pippe - 8 Aug (20 weken echo)

Uitgerekend op :

Belladonna - 01-12-2012
(
ve
rr
as
si
ng
)

Zipa - 02-12-2012
(Meisje)

Lieff - 10-12-2012

terrybrouwer - 13-12-2012

claudia75 - 16-12-2012

saba26 - 20-12-2012
(jongetje)

EDR - 21-12-2012

Pippe - 23-12-2012
(jongetje)

Sorpresa - 24-12-2012
(meisje e
n jongen)

Wanda - 24-12-2012

Geplaatst

Sopressa, wat leuk! Gefeliciteerd met het koningskoppel! :hello2:

Hier begint het buikje wat boller te worden, maar nog niet echt een zwangere buik. Voor mij wel, maar voor anderen zou het ook een 'te-veel-gegeten' buik kunnen zijn. :laugh:

Bedankt Saba voor het updaten van het lijstje. We krijgen idd een jongetje.

Hebben jullie al veel geshopt? Nu we weten wat het wordt zijn we een beetje los geslagen. haha Enne, op naar mooie ronde buiken en goede 20 weken echo's!

Geplaatst

Vergeten Caroline te bedanken, thnx voor je berichtje en de heads-up haja

Pippe wij hebben nog bijna niks geshopt maar dat halen we zo in hoor :-)

Geplaatst

Hey meiden!

Wauw Sorpresa, een meid en een jongen! Geweldig! Idd van beide wat, lijkt me helemaal super! En gezonde beebjes, dat is natuurlijk nog belangrijker! Een buik zo groot als 28 weken poeh, jeetje. Blij dat we niet hoogzwanger zijn in de zomer, als je er dan twee hebt.... En wie is de drukte maker? (je schreef dat vooral de linker laat weten dat hij of zij er is)

In de zon zitten vind ik momenteel niet fijn, dus heerlijk buiten in de schaduw.

Tuurlijk zou je en volledig willen werken en volledig genieten, maar ja wat niet gaat gaat niet. Dus mooi dat je naar de 50% gaat. Je mag ook eerder met verlof toch?

Wanda, zou het door de warmte komen, sneller moe? Echt die energie van me is ver te zoeken pppfff.

Fijn dat je ook minder gaat werken, je werkte toch best veel uren?

Kan me voorstellen dat het niet zo fijn voelt dat je met de 30 weken je spulletjes pas krijgt, maar de kans dat jij ook met 30 weken bevalt is natuurlijk erg klein. Dus hopen dat jullie beebje gewoon lekker tot minimaal week 37 blijft zitten. Wel apart he, die spullen kopen. Had zoiets van dat wij nu in een babyzaak al die babyspullen kopen, dat hadden we een half jaar geleden niet durven hopen en dromen. Heb je een voorgevoel wat het wordt?

En hoe was het gastouder bureau?

Wij laten onze honden ook al wat meer wennen, hebben voor buiten een hondenhok gekocht. Als de baby er dadelijk is en we kunnen niet goed op de honden samen met de baby letten, dan moeten ze naar buiten en daar staat nu een mooi eigen huisje. Laten we ze nu al aan wennen. Onze honden zijn echt super lief, maar wel een van 60 en een van 45 kilo. Leuke naam mei-lin!

Saba, fijn dat alles goed was bij de vk. Wat betreft uitslag blaasontsteking, dit hoor ik altijd met een paar minuten. Als het op kweek moet, dan pas na een week. Dus idd vreemd. En hoe was de 20 weken echo?

Pippe, oh maar die buik gaat echt wel komen. Dat had ik ook een paar weken geleden en nu opeens vragen alle buren ben je zwanger? Echto peens heb ik een zwanger buik! Mijn baarmoeder zit ook al 1 a 2 vingers boven mijn navel, dat scheelt erg in hoe je buik oogt, dikke buik van het eten als de buik nog laag zit en zwanger buik naarmate de baarmoeder hoger zit hihi. Al helemaal gewend aan het feit dat jullie een jongetje krijgen? Wij hebben nog niet veel geshopt, maar dat gaat zeker nog komen :-)

Hoe is het met de overige meiden? Terug van vakantie?

Hier woensdag naar de vk geweest. Alles goed. Gelukkig bloeddruk ietsje hoger (van 90/50 naar 108/64) dus dat is mooi. Baarmoeder groeit goed, beebje een perfecte hartslag. Adres voor fysio gekregen voor de bekken, dus volgende week maar eens een afspraak maken. Volgende keer vk is weer over 4 weken en dan krijg ik een formulier mee voor bloedprikken (mede kijken naar rhesus, ik heb negatief bloed) en maken we de afspraak voor de 30 weken echo! Morgen ben ik 22 weken, nog 4 weken en de magische 26 weken grens is bereikt. Toch weer erg belangrijk. Vinden jullie het snel gaan of juist lang duren de zwangerschap tot nu toe?

Geplaatst

Ja ik vind het ook wel heel bijzonder dat er twee geslachten in mij groeien. We houden wel een slagje om de arm hoor, wie weet wat er uiteindelijk uit komt rollen, maar ja het wordt nu wel 'echter'. We hebben ook 3D plaatjes van onze kleintjes gekregen, hoewel we voor een 2D echo gingen. Ik zal ze even uploaden. De druktemaker is het meisje, zij ligt iets 'oppervlakkiger' dan haar broer, linksonder en broer ligt rechtsboven en iets achter zusje. Vandaar dat ik ons meisje veel vaker en beter voel. Ga straks de echo DVD even knippen voor youtube dan zie je dat ze allebei wel heel druk zijn. We hebben een DVD laten maken voor mijn oma, die van grote afstand alles nauwgezet volgt :-)

Ik vind het zelf ook fijn hoor dat ik minder uren mag werken. Ik voel me wel soort van schuldig naar mn collega's en werkgever maar ja ik voel me liever schuldig naar hen dan naar mijn kleintjes! Verlof is gewoon net als bij een eenling maar doorgaans zit je met een tweeling tussen 26 en 30 weken in de ziektewet.

Ik vind de zwangerschap nu sneller gaan dan de eerste weken, die krópen echt voorbij! Maar het gaat ook weer langzaam tegelijk, beetje moeilijk uit te leggen. Denk dat dat vooral komt doordat ik me niet goed voel, zal hopelijk veranderen als ik een tijdje halve dagen werk!

Ik ga even knippen en plakken en dan upload ik hier wat als jullie t leuk vinden :-)

Geplaatst

Pippe, wij hebben heel veel blauw geshopt al ;)

Sorpresa, leuk leuk, vond de foto's op fb ook echt super mooi!!!

heb je filmpje nog niet zien staan op youtube.

Nou de 20 weken echo : ben nog nooit zo teleurgesteld/boos weggegaan.

als eerste is ons kindje wel goedgekeurd,en daar gaat het om natuurlijk!!!

Kleintje heeft wel een wat groot hoofdje maar de rest is ook wat groter dus dan maakt het niet uit!!!

Maar het eerste wat de gyn zei is nou jullie zijn wel wat vroeg voor de 20 wkn echo, toen zei ik ja had het met de vk al besproken en die zei als er iets niet goed gemeten kan worden dan moeten jullie terug komen, toen zei de gyn ja beetje zonde van ons tijd he, we hebben het hier al druk WAT grrrrrr dacht ik, kleintje loopt toch voor dus toch alles rond de 20 weken!!! ( alles heeft ze ook goed kunnen meten,maar goed zo begon het al) En trouwens deze afspraak is in het VU gepland, zei hadden een week bepaald wanneer het zou moeten duss.....

Toen zei ze ook nog heeft 1 van jullie een groot hoofd ofzo, ze heeft het hoofdje 2 keer moeten meten, en die loopt dus iets voor, maar in vergelijking met de rest,beentjes armpjes is het dus niet erg want alles is wat groter. Dacht vraag je toch niet.

Tot slot van rekening heeft ze niet 1 foto gemaakt, en zei ze toen we weggingen ow hebben jullie geen foto's gehad? Uhhhhh nee, nou sorry helemaal vergeten, zei ze heb je van je pretecho geen foto's, ja boeie die heb ik toch zelf betaald!!!

Moet met 34/36 weken wel een extra echo ivm laagliggende placenta, maar had zoveel zin in vandaag ben erg teleurgesteld en boos, en in de war want heb helemaal geen uitslagen meegekregen en weinig informatie met hoeveel ons uk nou eigenlijk weegt en hoe groot hij nou eigenlijk is. Alleen dat hij voor loopt.

Ga de vk bellen om te vragen of ik mischien nog een keer de 20 weken echo kan krijgen, en hoe we behandeld zijn.

Ben natuurlijk wel erg blij dat de kleine zo goed groeit en is goedgekeurd voor zover we weten!!!!

Geplaatst

Sja mijn reactie heb je he, echt schandalig!

Mn moeder belde dus ben weer anderhalf uur verder... ga nu kijken of ik wat op youtube krijg hoor :-)

Geplaatst

Filmpje staat online. Het rippen ging voor geen meter dus had geen zin meer om te knippen. Het is dus heel lang, sorry!

Hier nog een fotootje van Truusje

[ATTACH=CONFIG]4400[/ATTACH]

Geplaatst

%$$^*_&%!#$%^%** Saba, wat een schande. Het is g***omme toch niet normaal.

Wat een pffff persoon.

Ik zou het wel even goed terug koppelen met je vk. Die hebben vaak ook nog onderling contact / overleg met gyn.

Dit vind ik echt niet normaal hoor.

Sorpresa, geweldig van allebei 1. Hoe mooi

Geweldig om ze zo bezig te zien. Die van ons was met 16 weken ook zo druk.

Ben heel benieuwd naar woensdag, kijken of gyn (net als vk) vind dat hij/ zij van die lange benen heeft.

Belladonna, het gesprek met gastouderbureau is heel goed gegaan. We hebben ook al toestemming om met 1 bepaalde gastouder contact op te nemen,

dan kunnen we eens gaan kijken, praten.

Wat uren betreft is het lastig. Man in ploegendienst (onregelmatig, maar wel jaarrooster) en dan ik als zelfstandig.

We komen net boven de minimaal aantal uren uit. Dat komt stiekem heel goed uit, mijn schoonmoeder begon ineens te zagen over een dag oppassen in de week.

Ik zeg al 10 jaar dat dat bij ons niet gaat gebeuren. Ik wil het bij haar niet maar ook niet bij mijn ouders.

Dus nu kan het ook niet want dan hebben we te weinig uren. YES

Ik heb heel blij dat ik straks kan minderen. Vandaag laatste overleg met medewerkster gehad. Dus nu snel tekenen.

Ja hondjes..... die moeten we toch ook goed voorbereiden.

Mei Lin' is een sharpei. En een schat van een hond, maar ja je weet nooit te veel verandering kan toch een totaal andere hond geven.

Slim buiten hok.

Hier gaat het lichtje uit.

Slaaplekker

Wanda

Geplaatst

Jeeee een goede echo! Maar Jeetje Saba! Het is allemaal al spannend genoeg en daarbij wil je natuurlijk ook kunnen genieten!

Ik wilde de echo ook in t vu, maar dat mocht niet omdat we geen complicaties ed hebben. Dus hebben we de echo bij het vk bureau gehad. Super aardig, alles uitleggen, rustig etc. Zoals het hoort. Juist de uitleg is zo fijn, dus ik zou het zeker aankaarten bij je vk en vragen om een nieuwe. Wat betreft grootte, bij ons zeiden ze dat als alles binnen de gemiddelde lijnen ligt het prima is. Wanneer het buiten deze range ligt, nog geen nood aan de man, maar wel extra aandacht. Dus volgens mij kan t hoofdje geen kwaad hoor.

Sorpresa, wat lief!! Jammer dat je je niet zo lekker voelt. Ga je komende week al minderen? Hier nog altijd moe, moe, moe....

Wanda, fijn dat het gastouderbureau goed voelt!

Geplaatst

Zo...ik ben back in town! Hoe is het met iedereen hier? Ik heb nog niet alles terug kunnen lezen maar las iets over een koningskoppeltje...fantastisch! Saba een tegenvallende 20 weken echo? Balen hoor!

De rest ga ik straks even bijlezen! Fijn dat het verder met iedereen wel goed gaat hier! Wat gaat het hard opeens hé?

Wij zijn net terug van vakantie, 2,5 week zuid frankrijk, prachtig weer gehad. Het was een enorme doe maar niks vakantie. We waren allebei moe en toe aan uitrusten. Ik kon trouwens minder goed tegen de zon deze vakantie en heb slecht geslapen op die rot matjes...maar dat mocht de pret niet drukken hoor! We hebben het fijn gehad maar oost west, thuis best...

Gisteren hartje weer gehoord bij de vk. Alles was in orde. Maandag de 20 weken echo...ik zie er tegenop hoor! Vind het erg spannend!

Geplaatst

Esther, welcome back! En meteen de 20 weken echo, uiteraard vind je het spannend, heel herkenbaar. Maar ook super leuk om je beebje weer te zien. Laat je even weten hoe het was? Succes en veel plezier!

Geplaatst

@ Belladonna: ja ik ben al aan het afbouwen, zit nu op 67% en volgende week op 50%. Vandaag nog wel harde buiken maar hopelijk nemen die ook af dan..

@ Esther welkom terug! Spannend de 20 weken echo, ik duim!

Geplaatst

Ben weer terug hoor. Echo was prachtig!!! Placenta ligt voor dus kan heel goed dat ik het nog niet voel.

over twee weken terug omdat ruggetje niet goed te zien was en hoofdomtrek was( binnen de marche ) aan de ruime kant is. kan duiden op open ruggetje.

en we krijgen een meisje!!!

Geplaatst

Sopresa, doe maar rustig aan hoor.

Harde buiken lijken me ook geen pretje... Hoe voelt dat eigenlijk????

Kan me er niet echt niets bij voorstellen... denk ik.

Esther, welkom terug. Lekker uitgerust. Veel plezier bij je 20 weken echo. Ik heb hem woensdag... kan niet wachten.

Groetjes

Wanda

Geplaatst

@ Esther, wat fijn dat het mooi was! En nog een keertje terug vind je vast niet erg! Nog een keer naar je kleintje kijken en waarschijnlijk een kerngezonde dame zien :-)

@ Wanda, ik kan het niet goed uitleggen eigenlijk. Er trekt een soort kramp van onderaf over de buik en dan voelt mn buik heel hard. Doet geen pijn maar fijn is anders.

Heb sinds gisteren ook geel vocht uit mn tepels. Gaat lekker hierzo, ben net een fabriekje haha

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden