Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Gefeliciteerd esther, een meisje.... leuk hoor.

Ik heb hier dat vermoeden ook maar ja woensdag zullen we het weten.

Konden ze het ruggetje niet goed zien of waren er andere factoren die mee speelde.

Dat is dan toch weer minder. Wel fijn dat je lekker hebt genoten van je echo.

Hebben/ hadden jullie een idee wat het was voordat jullie het wisten???

Ik heb namelijk al sinds het begin (zelfs voor de eerste zwangerschapstest) het idee dat het een meisje is.

Maar ja.... het is maar een gevoel. Heel gek, veel mensen in onze omgeving zeggen het. Mijn schoonvader ook, en die heeft meestal gelijk.

Grappig he.

Wanda

• Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik heb ook continu het gevoel gehad dat het een meisje zou zijn hoor!

Ze lag gewoon niet goed waardoor ze het ruggetje niet goed in beeld konden krijgen. en spinazie bifida is wel een van de punten waar ze juist op checken bij deze echo. plus de combi van een redelijk groot hoofdje wat vaak ernstig kindje met spinazie bifida heeft maakt sate ze nog een echo willen doen. de grote van de teentjes was wel goed dus ik maak me niet te druk

Geplaatst

Gefeliciteerd esther, een meisje!!! En nog een keer terug komen geen probleem! Mijn mannetje zit ook aan de buitenlijn van bijna alles en ook het hoofdje, maar het ruggetje is goed gekeurd. Zal bij jou ook het geval zijn,jammer dat ze niet wilde meewerken.

Nou hier heel veel gebeld vanmorgen met vk en het vu, maar om een lang verhaal kort te maken, de vk gaf mij gelijk alleen kon ik de 20 weken niet nog een keer krijgen ivm vergoeding, vu gaat de 20 weken echo declareren bij mijn ziekenfonds dus at kan maar 1 x. Uiteindelijk ben ik gebeld door degene die de echo gemaakt heeft afgelopen vrijdag, ze ging er rekening mee houden hoe zij iets over brengt ze had het namelijk niet zo bedoeld, en voor het hoofdje krijg ik over ong. 4 weken nog een echo. Over de foto zei ze ja het is geen pretecho en de foto is als bijzaak ( extra ) dus als dat niet gebeurd........ Ach ik mag over 4 weken nog een keer en alles is goed ze zei je moet je geen zorgen maken!!! Heb helemaal geen bijzonderheden gezien. Dus ook wel weer fijn en lief dat zij contact met mij opneemt uiteindelijk!!!!!

Geplaatst

Gunst ik had honger ofzo...met m'n spinazie en sate...!!! Berichtje via mijn telefoon gedaan dus ik geef de schuld aan woordherkenning!

En de grote van de teentjes...dat moet dus zijn hersentjes...

Sorry!!! Beetje idioot bericht!

Saba netjes hoor dat ze je terugbelde! Blijft jammer dat het zo gegaan is en dat je geen foto's hebt! Hoezo over vier weken nog een echo voor het hoofdje?

Ik heb (sorry saba!) Heel veel foto's gekregen. Ze kon zien dat ik in het ziekenhuis werkte en ik merk elke keer dat ze enorm welwillend zijn. Ik weet niet of het daaraan ligt hoor maar het valt me op! Ze liet ons meisje zelfs nog in drie d zien! Was erg leuk om te zien! Ze lag alleen met haar hoofd in de placenta dus zo heel veel kon ik er niet van maken eigenlijk.

Geplaatst

Haha Esther! Ik had al een vermoeden van een T9 probleempje haha. En ik vond t al zo gek dat ze de teentjes gingen meten hihi! Maar alles zal vast goed zijn met die wonderbaby van jullie!

@ Wanda: wij hadden al met 12 weken gehoord dat er waarschijnlijk 1 jochie bij zat dus dat kleurt je voorgevoel wel. Ik had geen sterk voorgevoel maar neigde licht naar twee jongens. Mn vader dacht twee meisjes. Vriendlief hoopte op een combi van beiden :-) Maar ja t boeide me gewoon niet. Ben blijvdat we een bepaling hebben laten doen want het wordt echter, tastbaarder voor mij. Maar de uitslag was mij om het even, ik hou sowieso van mijn kleintjes :-)

@ Saba, netjes dat ze nog even contact opnamen! Ik was er al bang voor dat je m niet nig eens kreeg maar goed je kindje is gezond en daar gaat het uiteindelijk om! Over een half jaar gaan de echofoto's ergens in een mspje en kijk je er nooit meer naar ;-)

Geplaatst

Ja duf dat bericht hé!!! Ik had hem niet teruggelezen!

Hoe ervaren jullie het dat jullie het geslacht weten? Voor mij wordt het nu ineens een stuk echter ofzo! De gedachte dat er een klein meisje in mijn buik aan het groeien is...het geheimpje van mij en mijn man. Een dochtertje voor ons tweetjes...hoe bijzonder!!!

Geplaatst

Esther, top een goede echo. En nog een echo voor t ruggetje, maar dat gaat ook goed komen. Ik moest ook wel even lachen om de teentjes hihi.

En een meisje! Van harte!

Ik vind het ook veel "echter" sinds we weten wat het is.

Saba, inderdaad netjes dat ze zelf belde. Krijg je de extra echo omdat het moet, of een beetje als "goedmakertje"? Wle leuk, bijna alweer je beebje zien :-)

Nog 3 20 weken echo's deze week, Claudia, Sorpresa en Wanda toch? Spannend en leuk!

Geplaatst

Hallo girlies, wat fijn om te lezen dat alles bij jullie zo goed gaat. Prachtige echo's, mooie kindjes, dikke buikies, super goed. Met mij gaat het ook goed. Nu zo'n drie weken terug van vakantie, die heerlijk was, in zuid-frankrijk. Daar in t zwembad waren veel zwangeren, dus af en toe moest ik wel even een paar keer snikken. Maar ja... Tijd heelt en vooral ook de lieve meisjes die we al mogen hebben. Verder mochten we deze maand weer gaan proberen dus dat is ook weer fijn en spannend. Maar als het niet meer gaat lukken dan ben ik natuurlijk al hartstikke dankbaar voor grote en kleine zus. Net voor de vacantie mijn scriptie afgerond en begin september ga ik stagelopen dus dat is leuk. Mooie video van de tweeling zeg! Ik lees niet heel frequent mee, maar vind het wel leuk om soms ff te buurten. Duimen jullie mee? Dikke kus, niki

Geplaatst

Hoi Niki, leuk even van je te horen! Ik zat me laatst nog af te vragen hoe het met de danes ging die dit topic moesten verlaten. Ik kan me voorstellen dat het confronterend is om zwangeren te zien op vakantie. Gelukkig weet je ook troost te vinden bij je hezin. En wat spannend dat jullie het weer gaan proberen!! Je houdt ons wel op de hoogte als er weer een wonder zich aandoent toch :-) Succes met de stage, je klinkt enthousiast dus dat moet goed komen! Ik duim mee :-))

Geplaatst

Hoi Niki,

Fijn dat je hebt kunnen bijtanken op vakantie. Begrijpelijk dat dit wat confronterend is.

En NATUUURLIJK gaan we voor je duimen.

Heel veel succes meid.

Wanda

Geplaatst

Esther, maakt toch helemaal niet uit,super leuk die foto's,maar ind. wat sorpresa zegt,als de uk er is kijk je de foto's ook bijna niet meer ;) en mag niet klagen,heb ook al een hele verzameling hoor hihi.

Nou de extra echo is om te kijken of het hoofdje nog steeds binnen de lijnen blijft, ik maakte me zorgen voor de bevalling, dat had ik gezegd, toen zei ze dat zei dat met de vk ging regelen dat ik over 4 weken nog een echo krijg.

Ik wist het geslacht met 14 weken al, ik vond het inderdaad echt gelijk veel echter, en een nog meer houden van gevoel kreeg ik,moeilijk uit te leggen!!

Sorpresa, inderdaad, dat benadrukte ze ook, maak je geen zorgen,alles zag er goed uit!! Die foto's was gewoon de druppel dat ik zo kwaad/teleurgesteld was achteraf! Nou over 4 weken krijg ik er nog wat bij voor me verzameling ;)

Belladonna, ja denk ook wel een beetje een goedmakertje hoor ;) achh zeg ik geen nee tegen,ik wilde een nieuwe 20 weken echo,maar krijg een extra groei echo, ook geen probleem,weet dat beebje goedgekeurd is,en daar gaat het om!!!

Niki, wat leuk om een berichtje te krijgen hier. Lekker op vakantie geweest dus!!! Ja ik vond het bericht als iemand zwanger was altijd heel moeilijk!!! En ook als ik ze zag lopen, echt heel moeilijk!!

En ga voor je duimen ;) We horen weer van je!!

Geplaatst

Ik meld me ook weer eens een keer.

Hier gaat alles goed, ik groei lekker door. Meisjelief trappelt er vrolijk op los, gaat steeds harder tekeer, af en toe is het zelfs gevoelig, dan zit ze heel hard aan 1 kant te duwen. Gister was ze behoorlijk op mijn blaas aan het stampen, ook prettig. Van de week had ze een keer goed de hik, zo grappig om te voelen

Wel hou ik al behoorlijk vocht vast, was vorige week helemaal erg met het warme weer. Nu op tijd mijn beentjes hoogleggen. Mijn bekken begint steeds meer op te spelen. Zit nu te twijfelen of ik niet toch nog een fysiotherapeut zal benaderen. Ook heb ik een nieuwe bekkenband nodig, want deze zit echt véél te strak. Volgende week maar eens wat mee doen.

Inmiddels ben ik de 22 weken ook al gepasseerd. Nog 11 weken en dan heb ik verlof!!! Haha

Komend weekend komen mijn schoonouders om te helpen met behangen en laminaat leggen (mijn schoonmoeder is een enorme poetsmiep, dus die krijgt een emmertje met een sopje in haar handen gedrukt hihi).

@ Niki, Fijn even te lezen hoe het met je gaat en wat geweldig dat jullie nog een keertje gaan proberen!! Spannend, de duimen draaien hier volop!!!

Veel plezier en succes met je stage.

@ Belladonna, al bij de fysio geweest??? Fijn dat je bloeddruk weer iets hoger is.

@ Saba, nou toch netjes dat ze even gebeld hebben. nu dus op naar de volgende echo. Mijn dochter heeft ook heel lang een wat groter hoofdje gehad tijdens de zwangerschap, uiteindelijk was het op een gegeven moment helemaal bijgetrokken en met de bevalling was alles in goede proporties en de verhoudingen klopten helemaal

@ Sorpresa, ja hier ook al lekkende melkfabrieken hihi...... ik moet dus maar even van die fantastische koffiepads aan gaan schaffen, is anders zonde van mijn zeer sexy lingerie (duh). Hoop dat de harde buiken idd af gaan nemen en zo niet, dan nog maar een extra pas op de plaats, het is een teken van je lichaam dat je ff kalm aan moet doen. Super hoor je koningskoppel!!!

@ Wanda, ja hier ook wel nieuwsgierig hoe het zal gaan met de hond, wij hebben een doldwaze boxer die kindjes heeeeel erg leuk vindt, alleen het is een lompe harry.

Ik vind zelf een gastouder ook wel prettig. Wij hebben ook wisselende dagen dus dat is met een kinderdagverblijf niet te doen. Ons beepje gaat naar dezelfde oppas als mijn dochter en als zij onverhoopt een keer niet kan, dan kan ik de buurvrouw inschakelen, die is ook gastouder. Ideaal.

Jij mag morgen weer voor de echo? Ging je het ook met ons delen of het een jongen of een meisje is?

@ Esther, leuk een meisje!!!!! Fijn dat de echo goed was. Ik zou me ook niet al te druk maken hoor als ik jou was. Ik moest wel lachen om je spinazie en saté

Nou ik gooi er nog even een buikfoto tegenaan. Is van vorige week donderdag, toen was ik 5 maanden.......

[ATTACH=CONFIG]4430[/ATTACH]

Geplaatst

Hee Zipa, lang niet gelezen! Goed te zien dat alles goed gaat (op je bekken na dan) en wat een lekker buikie alweer! Ik zal morgen ook eens een foto maken. Groeit gelukkig iets meer naar opzij dan naar voren nu, draagt op de lange termijn toch makkelijker.

Ik heb net even dit topic terug zitten lezen, onze onzekerheden die eerste weken en dan te zien waar we nu staan... zo bijzonder!

Geplaatst

Hey meiden!

Oh Nikki, wat fijn weer wat van je te horen! En wat moeilijk moet het zijn al die dikke buiken te zien en onze verhalen te lezen. Ik gun jullie zo jullie derde wondertje! Keep us posted! En dikke knuffel.

Sorpresa, al wat minder harde buiken? En bijna 50% werken, fijn. Niet leuk, maar wel verstandig en idd meer ruimte om te gaan genieten. Al zal je buik al best behoorlijk aanwezig zijn met je twee beebjes :-)

En nog 2 nachtjes slapen en dan de 20 weken echo, spannend en super leuk!

Idd hoe we anders in de zwangerschap zitten, al die fases. En zo mooi te lezen bij uitgerekend januari en februari, zo herkenbaar, moeilijk en mooi allemaal. Wij zitten nu echt in de 20 weken echo en op naar de levensvatbaarheid fase. Dat is ook wel weer een grote stap, vind je niet?

He Zipa, goed te horen dat het goed gaat. Mooie buik, hij is wel een stukkie groter dan de mijne, maar bij jou ook de tweede. Hij staat prachtig. Ik voel ons beebje ook veel, maar het doet gelukkig geen pijn. Soms wel erg aanwezig, maar dat mag best ;-)

Ben nog niet bij de fysio geweest, ga naar de chiropractor, daar kom ik al jaren en hij zegt me ook te kunnen helpen. Voelt wel zo vertrouwd. Dus even afspraakje maken.. Jij inmiddels geweest?

Esther, en al roze wezen shoppen? ;-)

Claudia en Wanda, fijne echo vandaag laten jullie weten hoe het was? En wat het wordt? ;-)

Hier gisteren een goede dag gehad flink aan de studie en wat achterstallig strijkwerk weggewerkt. Maar vandaag is helemaal niets. Was vanmorgen in bed weer vreselijk duizelig, werd er misselijk van en hoofdpijn. Dus nu heel rustig aan het opstarten. Maar de twee dropjes van net lijken effect te hebben. Oftewel toch weer een flinke daling van mn bloeddruk )-:. Ben ook vreselijk moe. Dus maar weer rustig aan doen. Maar ja, ben nu al 6,5 maanden ziek thuis, dan wil je toch echt wel weer beter zijn. Maar moet me er denk ik maar bij neerleggen dat ik op zn vroegst zal herstellen van mn burnout na de bevalling..., hoe moeilijk te accepteren ook...,

Fijne, mooie zomerse dag allemaal!

Geplaatst

Hey dames,

Hier weer volledig happy. We zijn weer helemaal goed gekeurd.

Groei ed. lag op 18 weken en 6 dagen (ben 19 weken en 2 dagen) maar dat was helemaal goed.

Ben nu 4,2 kilo aangekomen en dat was heel netjes.

Alles was aanwezig en we weten idd wat het gaat worden.

Ik wil het wel vertellen maar moet nog even met manlief om tafel.

Waarschijnlijk zal het wel hetzelfde zijn als Belladonna.

Dus vertel ik het jullie via een pb-tje.

We zijn superblij dat alles goed gaat en dat we dus weer een fase door zijn.

XXX

Wanda

Geplaatst

Wat fijn dat alles goed was! 4,2 kg is netjes idd, ik zit op het dubbele geloof ik maar ja ik ben ook dubbel zwanger (slecht excuus). Ik hoop op een pb'tje! Fijne avond :-)

Geplaatst

Zipa, wat een mooie buik al, ik ga er morgen 1 maken 20 weken alweer :) fijn om te horen dat het echt geen kwaad kan van het hoofdje!! Ze zei het ook wel hoor, alles zag er goed uit,alleen al wat groter als het termijn van wat ik zwanger ben. Ma ja dan eet hij goed i.i.g.

Sorpresa, ja heel in het begin van dit topic ging het over de testen,en nu zijn we al zover dat het over de 20 weken gaat en het geslacht, haha time flyes, omdat we allemaal gelukkig zijn denk..... Geniet van alles,van mijn buik die groter wordt,van de schopjes, het is zo bijzonder!!!

Wanda, wat goed zeg!!! Ben benieuwd,de pb had je nog niet gestuurd toch...?? 4,2 kilo is netjes, ik zit ook rond de 5 kilo. En sorpresa jij heb er 2 dus wordt dubbel zo veel ;))

Dames zal even kijken of ik de foto er morgen opzet, i.i.g zet ik hem op fb.

Liefs saba

Geplaatst

Jeee Wanda, top! Ben benieuwd! Wacht t pb'tje af ;-)

Hier steeds de hele dag duizelig. Pppfff waar komt dat toch opeens vandaan? Voel me er niet lekker door )-:

zal ik hiervoor de vk moeten bellen? Met beebje gaat het goed, dus is lekker baantjes aan het trekken in mn baarmoeder. Erg fijn :-)

Geplaatst

Mooie foto! Kan nog net helemaal op de foto! Wellicht de laatste keer, volgende keer is jullie beebje te groot :-)

Sorpresa, suc6 en veel plezier morgen!

Niemand die ook last van duizeligheid heeft en mij advies wil en kan geven? Het gaat gelukkig wel een stuk beter, maar moet echt nog heel rustig aan doen )-:. Of vinden jullie me een zeurtje? Eerlijk zeggen hoor!

Geplaatst

Belladonna, je stelt je niet aan hoor. Ik kan je helaas geen hulp geven met je duizeligheid.

Maar het lijkt me enorm vervelend.

Ik zal het mijn vriendin (vk) eens vragen.

Inderdaad het kindje kan net op het scherm / de foto. In totaal was de lengte (kopje - kontje) 13,17 cm.

Verder woog het kindje 269 gram.

Dat begint al iets te betekenen he.

Groetjes

Wanda

Geplaatst

Ik breek even in

Belladonna als je vaak duizelig bent moet je echt de vlos even bellen ik heb dit ook en dat komt bij mij door hoge en lage pieken in de bloeddruk waardoor ze mij extra in de gaten houden dit komt soms zo opzetten

Gewoon bellen zou ik zeggen daar zijn ze voor

Geplaatst

Ik heb ook last van duizeligheid maar dn door te lage bloeddruk. Een kopje boullion of een dropje willen nog wel eens helpen maar verder is er met dit weer weinig tegen te beginnen geloof ik :-S

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden