Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik geloof dat ik er eigenlijk ook last van zou moeten hebben.

Mijn bloeddruk gisteren was 115/62 maar ik had een uurtje ervoor hele zoute frietjes gegeten.

Nu moet ik zeggen dat ik sinds ik zwanger ben heeeeeel erg geniet van zoute dingen.

Zoute chips / zoute friet enzo.

Misschien dat ik er daardoor nog niet veel last van heb gehad.

Gek he???

Trouwens mijn bloeddruk zonder zoute frietjes is zo ongeveer 102/70

Groetjes

• Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oh daar zit ik nog wel een stukkie onder!

Ik probeer met zout enzo een beetje op te krikken maar is lastig.

Heb trouwens echt even genoeg van vriendlief. Of van de hormonen. Dat laatste zal het eerder zijn denk ik maar af en toe... Hij reserveert een hotel na lang aandringen van mij en vergeet zowel de gevraagde bevestiging als de betaling te doen. En we gaan er morgen heen. En dan ben ik vervelend als ik het echt stom vind dat hij die mail van hun niet gelezen heeft... Tis allemaal goed gekomen met het hotel maar de man vindt mij stom en ik hem grr.Zijn verdediging is dat hij heel veel doet. Klopt ook, hij doet alles behalve wat ik vraag... Zo dat is eruit! Ik kan de laatste weken echt heel slecht tegen stomme acties, van mezelf of van anderen. Kort lontje...

Geplaatst

Thnx ladies! Maris, nog nooit van gehoord. Hoe komen ze daar achter.

Dropjes werken inderdaad, maar ja daar mag je er niet teveel van.

wanda. Lief dat je het even wilt vragen bij je vriendin. Ik heb altijd het idee dat ik zeur als ik naar de medische wereld toestap.

Geplaatst

Oh en Sorpresa, ja dat soortmomenten zijn er he? Je hebt het al koeilijk dat je zelf niet alles,eer kan en dan doet manlief ook nog niet even datgene dat jij zou doen. Lekker hier van je afschrijven hoor! Misschien eens aangeven bij je vriend waarom het je zo kan irriteren en wat er in je omgaat? Succes en toch genieten morgen!

Geplaatst

Haha sorpresa, heeeeel herkenbaar. Ik denk de hormonen, wordt er zelf af en toe ook helemaaaal gek van. En heb gezegd tegen vriendlief dat hij me moet negeren en zeker niet meedoen met de bui,dan wordt het alleen maar erger, maar hij vind dat soms moeilijk begrijplijk!!! Ze moeten zoveeeel doen hihi, wel lief!!!! Maar af en toe moeten wij ons even afreageren, en helaas voor vriendlief is hij vaak als eerste in de buurt...... :)

Good luck tomorrow,veel plezier vooral!!!

Geplaatst

Ik ga zeker genieten morgen! Ben alweer van mijn irritatie af. Vriendlief niet geloof ik. Meestal zet hij zich er zó overheen maar hij heeft morgen een belangrijke afspraak dus de stress zal wel meespelen...

Belladonna, Van dropjes mag je niet teveel idd maar je moet echt je best doen om er teveel te eten hoor! Een paar kan geen kwaad :-)

Geplaatst

Sorpresa, succes morgen en geniet er lekker van.

Ook van manlief begrijpelijk veeel stress. En dan een zwangere vrouw en ook nog eens een echo (mijn man maakt zich daar toch iedere keer weer druk over,

je ziet de spanning van zijn schouders vallen als hij de kleine ziet hihih).

Slaap lekker en tot morgen

Wanda

Geplaatst

Dank voor jullie lieve reacties! Prachtig buikje hoor zipa! Moet zeggen dat ik jullie verhalen goed kan lezen, want ik gun het jullie allemaal zo! Mede gezien jullie historie, mèn wat hebben we toch een ellende met zijn allen meegemaakt. Maar die armen gaan gevuld worden. Eindelijk!!! :-)

Qua lage bloeddruk, lijkt me n goed plan het te melden idd en te vragen of het kwaad kan en er wat voor is... Ik las dit op het internet... Een lage bloeddruk kan geen kwaad voor jezelf en de baby, maar fijn is anders. Je kan je erg moe en duizelig voelen. Je spreekt van een (te) lage bloeddruk als je bloeddruk 90/60 of lager is. In principe kan je zelf niks tegen een lage bloeddruk doen, maar je kan er wel voor zorgen dat je er zo min mogelijk last van hebt. Sta bijvoorbeeld niet te snel op en luister naar je lichaam. Wanneer je aanvoelt dat je duizelig wordt of gaat flauwvallen, ga dan zitten met je hoofd tussen je knieën. Een zout dropje of gewoon een tussendoortje eten kan ook helpen. Verder is het belangrijk om genoeg rust te pakken. Het is helemaal niet erg om even te blijven zitten of om 's middags een dutje te doen. Maar dat zal je vast allemaal al weten. :-)

Succes morgen Sorpresa, heerlijk om je kindjes zo lang weer te zien. X

Groetjes,niki

Geplaatst

Oh Niki, wat ben je toch lief!! Had zo graag gezien dat je ons bankje niet had hoeven te verlaten. Mn duimen draaien!

ik had het idd al gelezen. Gelukkig is de duizelighed weer weggetrokken, nog wel erg moe, maar what's new. Maar als het nog een keer gebeurd zal ik meteen de vk bellen, je weet maar nooit (zoals Maris ook schrijft).

Sorpresa, hoe was t???

Geplaatst

Aangekomen in t hotel. Rug en ribben doen pijn van de lange rit (ruim 2,5u excl pauzes) maar we zijn er. Nadeel als je de enige bent met een rijbewijs he ;-)

echo was goed, dame en heer liggen goed op schema en alle metingen zaten tussen de 19.4 en 20.6 weken dus prima. Heb geen filmpje bij gebrek aan vriendlief. Wel wat fotootjes maar ze zijn vaag en kan ze niet scannen hier. Nu ff liggen voor we gaan eten.

Nu relaxweekendje :-) fijne avond allemaal!

Geplaatst

Goed nieuws sorpresa ( had op fb al gezegd ;) heerlijk een relax weekendje, wij gaan boven schilderen, heeel veel zin in NIET haha maar daarna kunnen we de babykamer doen,dus daar heb ik wel zin in,eerst even 't stomme werk!!

Geplaatst

Even voorstellen :

saba26 - 27 jaar - 1ste kindje - 2e ICSI - 4e tp

Sorpresa - 27 jaar- 1ste & 2e kindje - 1e ICSI (na IUI's en 1 IVF) - 1e tp

Belladonna - 37 jaar - 1ste kindje - 3e IVF/8e Cryo

claudia75 - 36 jaar - 2de kindje - 2e ICSI

terrybrouwer - 33 jaar - 1 ste kindje - ecd poging 5

Zipa - 38 jaar- 2e kindje - 1ste IVF- 1ste cryo

EDR - 31 jaar - 1e kindje - 6 icsi behandelingen gehad, nooit zwanger, nu spontaan zwanger

Lieff - 33 jaar - 1e kindje - 1e ivf - 1e terugplaatsing

Wanda - 32 jaar - 1e kindje - 1e ivf - 1e terugplaatsing

Pippe (Lena) - 27 jaar - 1e kindje - 2e icsi - 4e terugplaatsing (cryo)

Controle / afspraken :

terrybrouwer -

claudia75 -

Sorpresa - 24 aug (controle gyn)

saba26 - 23 Augustus vk - 7 September ( 3/4d echo dr papa )

Belladonna - 20 aug (3d echo dr. papa) - 24 aug (vk)

Zipa - 16 aug gyn

EDR -

Wanda -

Pippe - 8 Aug (20 weken echo)

Uitgerekend op :

Belladonna - 01-12-2012 (verrassing)

Zipa - 02-12-2012 (Meisje)

Lieff - 10-12-2012

terrybrouwer - 13-12-2012

claudia75 - 16-12-2012

saba26 - 20-12-2012 (jongetje)

EDR - 21-12-2012 (Meisje)

Pippe - 23-12-2012 (jongetje)

Sorpresa - 24-12-2012 (meisje en jongen)

Wanda - 24-12-2012 (verrassing)

Geplaatst

Zo, weer eens t lijstje nar voren gehaald :-)

Clau en Terry, benieuwd hoe het bij jullie is, of de 20 weken echo goed is en of jullie willen delen wat het wordt. ;-)

Wanda, Lieff schrijft met jou op een ander topic toch? Misschien vragen of ze liever van dit lijstje wil? No problem uiteraard. Doen wat goed voelt.

Sorpresa geniet van je weekend! Lekker hoor!

Pippe, de 20 weken echo! Spannend en leuk!

All, fijn weekend! Zelf zat ik er gisteren even er helemaal doorheen. Al zo lang zo moe zijn pppfff heel frustrerend en best eng, zal ik ooit weer mezelf worden. Maar voor nu is het niet anders, dus we gaan rustig verder. Vandaag week 23, mag ik zeggen dat ik aan het aftellen ben? Of klinkt dat ondankbaar? Ben niet het type die zwanger zijn geweldig vind, wel bijzonder. Maar ik wil gewoon heel graag ons kindje gezond en wel in mijn armen kunnen sluiten....

Geplaatst

Hoi lieve meiden. Lees (en leef) met jullie mee hoor, vind het leuk om jullie te volgen, maar heb niet zoveel tijd om mee te schrijven (jullie zijn een stelletje kletskousen ;)). Je mag me uit het lijstje verwijderen, wat jullie overzichtelijker vinden.

Met mij gaat het ook goed, 20 weken echo achter de rug!

Geplaatst

He Lieff! Fijn te horen dat het goed gaat. Nee joh, blijf je lekker op t lijstje staan. Als je zin en tijd hebt kom je gewoon langs! En ik vind het wel erg leuk als je laat weten als je beebje geboren is. Weet niet hoe de andere dames erover denken? Ik had meer zoiets misschien vind je het zelf niet zo prettig op het lijstje te staan.

Geniet lekker van je zwangerschap! :-)

Geplaatst

Van mij mag iedereen op 'ons' lijstje, 'actief' of niet we zijn allemaal even zwanger en allemaal door de MMM gegaan. Naast dat ik het fijn vind om hier te schrijven putte ik (toen we bezig waren) altijd kracht uit de hoeveelheid zwangeren op het forum. Laat de lijstjes dus maar lekker staan zo :-)

Wij zijn weer thuis van ons weekendje. Heerlijk ontspannen samen! Alleen nadeel dat het zo ver weg was, lig nu op bed bij te komen. Dan is het toch lastig als je ver geen rijbewijs heeft hoor. Maar goed hij is alles aan t uitpakken en het huis op orde aan het brengen dus ik klaag niet! Jullie een fijn weekend gehad allemaal?

Geplaatst

Dat is lief! Ik heb regelmatig wel zin om even ergens op te reageren, maar vind het dan ook zo stom om af en toe op te duiken en dan weer een tijd niet. Maar als jullie dat niet erg vinden ga ik dat dan toch maar doen. Ik lees sowieso mee. Liefs

Geplaatst

Belladonna, wat goed van het lijstje, af en toe is het weer handig/leuk om hem naar voren te halen.

ik vind zwanger zijn echt het mooiste wat er is, maar tegelijkertijd moet ik zeggen nu, kijk ik uit naar de dag dat ik hem kan vast houden, ik voel af en toe de schopjes, maar te weinig nog helaas, en maakt me onzeker. Hmmm zo positief als ik was zo bang lijk ik te worden, hormonen denk........ Maar de groter wordende buik, de mensen die vragen of ik zwanger ben en zien dat ik zwanger ben WAUW, geniet elke dag!!!!

Sopresa, dat is leu zo een weekendje weg he!!! Gaan wij ook doen in Sept. Wij hebben zaterdag geklust, alle gratis boxen opgehaald o.a bij babydump, prenetal, en. Me gratis agenda bij de jumbo. De etos box wordt als het goed is thuis gestuurd. Ik moest iets op de bus doen. Maar dat hebben we allemaal dan alvast. Vandaag niet echt lekker,extra geslapen toen ging het weer, daarna bijj schoonmoeder op bezoek geweest en s'avonds mijn zus op bezoek voor een uurtje samen met me nichtje. Kan niet wachten tot ik weer in m' n bedje lig pffff alweer kapot.

Lieff, wat fijn dat alles goed gaat!!! Kom af en toe gewoon even langs, geen probleem. Mischien kan je wel het geslacht invullen??? Er zijn meer meiden die af en toe komen en schrijven hoor hihi. Geen probleem!!

Nou hier een kwaaltje erbij, zag ineens op mijn pyjama een vlek bij mijn tepels en jawoor ook in mijn bh, kan dat nu al dacht ik. Lekker dan......

voor de rest aardig moe en veel slaap nodig, ach dan doen we dat toch,geen probleem met slapen haha

Lekker kort werkweekje,had de donderdag en vrijdag al vrij ivm met de feestweek en harddaverij op donderdag. Maar nu heb ik dus een crematie donderdag. Me oom is overleden, heel plotseling. Echt heen sneu. Dus word een hele andere donderdag als wat ik in de planning had helaas!!

Geplaatst

Pff wat een dag zeg! Vanochtend vanaf opstaan heel

draaierig echt tegen flauwvallen aan. Niks hielp met als resultaat dat ik voor zeven uur al vanalles had gegeten. Toch maar gaan werken en meteen ziekenhuis gebeld om 9u. Belde de gyn pas om 14u terug, drukte en mijn gyn was op vakantie... Nou ja een zwangere vrouw vijf uir laten wachten is niet handig dus ik was helemaal labiel geworden. Dat hoorde ze aan mn stem dus mocht even langskomen al dacht ze niets te gaan vinden. En inderdaad bloed , bloeddruk, hartslag allemaal geen verklaring dus wederom een kwaal

die 'erbij hoort'. Soms vind ik het echt moeilijk dat deze tijd waar ik al die jaren naar uit keek lichamelijk zo zwaar is. Ik dacht een stralende zwangere te gaan zijn maar voel me een hoopje ellende. Sorry heb ff echt zo'n dag... Hoe is t met jullie?

Geplaatst

Vervelend sorpresa!!! Rustig aandoen zou ik zeggen,maar dat deed je al toch?? Ik ben nog heel erg moe en heb heel veel slaap nodig, vind ik ook vervelend maar voor de rest gaat het prima!! Als ik inderdaad genoeg en optijd eet.

Heb extra bloed laten prikken voor bloedarmoede en ijzer,maar niks gehoord dus dan is de uitslag goed. Maandag a.s weer even laten testen op blaasontsteking.

Fijn dat het wel gelijk even gecheckt werd door de VK. Nou rustig aan vooral en rusten wanneer je het nodig heb!

Liefs saba

Geplaatst

Ik doe zeker rustig aan! Maar ben vandaag pas op de helft (officieel dan) en als ik me bedenk hoe beperkt ik nu al ben... Nou ja ik denk vast na over zittende/liggende hobbies. Wat zal ik veel mutserig handwerken op t eind haha ;-)

Geplaatst

Hé sorpresa...rotdag voor jou dus! Vervelend als je je gewoon niet fit blijft voelen. Is het mogelijk voor je om nog een tandje terug te doen? Wel fijn dat het niks naars blijkt te zijn. Ik vind het rot voor je dat je niet lekker in je vel zit deze zwangerschap. Die moeheid is wel herkenbaar hoor. Alhoewel ik gewoon vijf dagen heb gewerkt en dit ging goed. Ik merk wel dat ik moeier ben dan normaal maar dat hoort erbij neem ik aan.

Lief fijn wat van je te horen en super dat alles goed gaat.

Vandaag een vriendin geholpen die 2 dagen eerder dan mij uitgerekend is. Ze heeft al drie jongens maar moet plat omdat ze sinds 1,5 week weeën activiteit heeft. Heel ellendig en spannend allemaal.

Ik voel ons ukkie eigenlijk nog nauwelijks. Af en toe denk ik van ja dit is ze. Als ik dan hoor van mensen die net zo ver als mij zijn dat het zo gezellig druk is in hun buik dan ga ik me echt zorgen maken. Soms ben ik nog zo bang dat er wat mis is met ons meisje!

Lekkende borsten...mwah dat is dan weer iets waar ik niet jaloers op ben en waar ik totaal geen last van heb!

Geplaatst

Sorpresa, dapper dat je nog bent gaan werken. Misschien beter niet doen op dit soort momenten. Ik had het vorige week ook en heb het weggekregen door echt heel veel rust en dus ook veel slapen. Lukt je dat?

Ik herken het hoor, ben ook niet de happy zwangere die fluitend door haar zwangerschap loopt. Ook veel kwaaltjes en Saba net als jij ook zo moe. We hebben het er echt allemaal voor over, maar soms is het gewoon erg zwaar. Zeker na alles wat we al hebben meegemaakt. En Saba, ook herken ik wel die onzekere momenten. Daarom ben ik aan het aftellen, ik wil zo graag ons gezonde, mooie kindje in mijn armen. Maar als ik ons kindje dan weer voel, mijn buik zo hard zie groeien dan denk ik jeetje, wij echt wij krijgen een kindje! Niet bij al die anderen, nee wij, dan besef ik weer hoeveel geluk we hebben. Hoe moeilijk en onzeker soms de zwangerschap ook is. We krijgen een kindje!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden