Ga naar inhoud

Uitgerekend Februari 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik heb vandaag de assistente gebeld van onze verloskunde praktijk. Ze was erg aardig! Ik vroeg eerst naar onze vk die ons de echo beloofd had, maar die is er maandag pas weer. Heb haar toen uitgelegd waar het om gaat. Ze had er alle begrip voor en heeft voor ons een nieuwe afspraak gemaakt met onze vk op 16 aug. Ze zei dan kun je alles met haar bespreken, ik was zo blij kon wel huilen hhihihi.....ik voelde me ook trots, goedzo Roossie dat je gebeld hebt zei ik tegen mezelf. Toen was ik weer relaxter :-)

Werken op kantoor viel vandaag niet mee, moest me vanmiddag echt met moeite wakker houden pfffffff.......maar ik ben weer door de dag gekomen. Morgen komt er een klant op bezoek, dus van een middagslaapje zal er niet veel komen helaas. Vanavond maar op tijd naar bed.

• Reacties 1,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

You go Roos :-)

Ik ben vandaag gebeld door het ziekenhuis ivm het bloedverlies van vorige week. Ze wilden uiteraard weten hoe het gin en verder doorgeven dat er uit de kweekjes niets is gekomen. Had ik ook niet verwacht. Ze snapte erg goed dat ik het eng vond en als het weer gebeurd mag ik direc bellen. Gelukkig tot nu toe niet. Vanavond ook het hartje weer gehoord. Doen het maar heel kort, maa zou er echt uren naar kunnen luisteren denk ik.

Oh en de jurkjes die ik via marktplaats had gekocht zijn super, helemaal blij mee. Kom maar op met die buik!

Dion morgen echo toch? Ben je erg zenuwachtig? Kan me voortellen dat na de ervaring van Jeanine het toch even extra spannend is. In ieder geval alvast veel sterkte met de zenuwen en vooral plezier me de echo hoop ik!

Geplaatst

@Henne, fijn dat je niet meer bloed en dat ze niets geks gevonden hebben. Geeft ook een goed gevoel dat je direct mag bellen als er iets aan de hand is. En wat heerlijk dat de positiekleding naar je zin is.

@Dion, veel plezier met de echo morgen!

Geplaatst

Inflame, knuffel! Fijn dat het zo mopgelijk was. Morgen idd echo, en ik vind het eng. Ik heb de doppler binnen maar diurf het niet te gebruiken, bang dat ik niets vind. Als morgen de echo goed is dan wilde ik hem uit proberen. Als ik geen hartslag vind weet ik dat het onkunde van mij is.

Geplaatst

Hoi Dames,

Ik zit nu op 12 weken :)

Combitest was dik in orde.

Nu kan ik volop van gaan genieten.

Heel veel sterkte voor Inflame! Ik denk aan je.

Liefs Marloes

Geplaatst

Hoi dames ben net terug en scan even de berichten.

Infame wat ontzettend verschrikkelijk nieuws. Ik ben er echt stuk van. Meis toch, woorden heb ik niet. Weet hoe het voelt maar niet van twee prachtkindjes. Hoop en duim voor jullie dat jullie het samen een plekje kunnen geven. Sterkte.

Henne. Als het goed is gaat het intussen beter met je, dat is fijn!!

Vliegen ging bij mij ook goed en we gaan over vier weken weer. Ben alleen niet door scan gegaan.

Voor de rest Vd dames, denk ook aan jullie x

Geplaatst

Ymkeh welkom terug. Nu wachten op de uitslag, spannend hoor. Hoe voel je je verder?

Marloes over de twaalf weken, heerlijk gevoel hè? Oké, ik ben nog steeds aan het zeuren en bang zijn, maar tóch maakt het uit.

Merk sinds gisteren toch ook wel dat ik wat meer energie krijg. Vandaag voor het eerst sinds tijden weer eens naar de markt geweest. Lekker groente en fruit gehaald en vette vis ;-) Ontdekte met de wekelijkse bloedcheck voor de prednisolon dat m'n heb gestaag naar beneden gaat, dus ook even op ijzer gaan letten.

Dion ik denk aan je!

Geplaatst

Vul je het verder zelf aan Marloes? Heeft iemand nog wat van Pucca gehoord? Hoop toch wel dat alles goed is.

[TABLE=class: cms_table_Grid, width: 700]

[TR]

[TD]voorstellen

[/TD]

[TD]uitgerekend

[/TD]

[TD]eerstvolgende echo

[/TD]

[TD]eerstvolgende afspraak

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Ymkeh (), 1e kindje,[/TD]

[TD]23 januari[/TD]

[TD]6 augustus, new york, test[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Daniella (35), 1e kindje, 4 icsi en nu spontaan zwanger!

[/TD]

[TD]2 februari[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Roossie (41), 2e kindje na een cryo tp van een icsi poging!!

[/TD]

[TD]5 februari[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Henne (37), 1e kindje na 7 icsi's (11e tp)[/TD]

[TD]6 februari[/TD]

[TD]24 augustus (16w)[/TD]

[TD]24 augustus gyn, 30 augustus vk[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Suzanne (34), 1e kindje na 4e icsi

[/TD]

[TD]9 februari[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]22 augustus vk

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Pucca (36), 1e en 2e kindje na 1e ivf

[/TD]

[TD]13 februari[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Loesje (29), 1e kindje, na 1x ivf en van 3e iui

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Miems

[/TD]

[TD]18 februari

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Dion (39), 2e/3e kindje

[/TD]

[TD]19 februari[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]14 augustus gynaecoloog[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst

Nog niks van Dion he.... Begin m een beetje te knijpen zeg, pfff. Schrik zit er goed in na het slechte nieuws van Inflame. Dion lieverd, hoop dat je gewoon druk bent...

Geplaatst

Ja ik zit ook te kijken of er nieuws is van Dion, ik hoop dat ze ook druk in de weer is met andere dingen, of misschien wel aan de Jip en Janneke champagne zit.

Geplaatst

Hoi meiden,

heb nog niet bijgelezen, maar hier ff vlug..., man waakt als een waakhond over me.

Vanmorgen echo gehad, gelijk met de combitest. Hier kregen we de schrik van ons leven...,omdat er 1 kindje overleden is met 11.4 weken.

Misschien een aanleg fout, maar meest waarschijnlijk is de bloeding de boosdoender.

Ik voel me machteloos en voel dat ik dit niet aankan...., maar aan moet kunnen. Ik wil onder een steen en geen pijn meer voelen, maar het moet.

ik voel een angst zo groot..., voor het ander kindje, niet te geloven. Ik moet positief zijn...., maar zo moeilijk!!

De combitest van ons vechtertje was goed 1 op de 1333, geloof ik. Maar kan nu niets anders doen dan bidden en wachten, hoe het zal gaan.

meiden ik weet dat een aantal hiervan kan schrikken, dat is niet mijn bedoeling!!

liefs Dion

Geplaatst

Oh Dion! Jemig meis wat een schrik! Ik duim heel hard voor je kindje dat hij/zij bij je blijft. Gelukkig was de combitest goed, maar pffffffff.......lief dat je man je zo bewaakt.

Sterkte om dit te verwerken!

Liefs Roossie

Geplaatst

Oh mijn hemel Dion...ik weet gewoon niet wat te zeggen....dit hadden we toch geen van allen verwacht, wat vreselijk voor jullie. En dan nu de angst om je vechtertje, terwijl je het verlies van je andere kindje moet verwerken... Dit is onmenselijk oneerlijk, ik krijg het er echt letterlijk koud van.... Heel erg veel sterkte en kracht samen xx

Geplaatst

Lieve Dion. Goed dat jemannetje zo over je waakt. Maar wat een verschrikkelijk nieuws. Wat zijn jullie geschrokken en wat ontzettend verdrietig!! Ik hoop zo voor jullie dat jullie vechtertje rustig blijft zitten. Rustig aan en ik stuur je veel

Kracht toe. Xx

Geplaatst

Dion meid weet even niet zo goed wat ik moet zeggen, ik hoop dat de kleine een sterke vechter is en

lekker bij mama blijft zitten.. veel sterkte meid.. en rustig aan..

Geplaatst (aangepast)

[TABLE=class: cms_table_cms_table_Grid, width: 700]

[TR]

[TD]
voorstellen

[/TD]

[TD]
uitgerekend

[/TD]

[TD]
eerstvolgende echo

[/TD]

[TD]
eerstvolgende afspraak

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]
Ymkeh (), 1e kindje,
[/TD]

[TD]
23 januari
[/TD]

[TD]
6 augustus, new york, test
[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]
Daniella (
35), 1e kindje, 4 icsi en nu spontaan zwanger!

[/TD]

[TD]
2 februari
[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]
Roossie (41), 2e kindje na een cryo tp van een icsi poging!!

[/TD]

[TD]
5 februari
[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]
Henne (37), 1e kindje na 7 icsi's (11e tp)
[/TD]

[TD]
6 februari
[/TD]

[TD]
24 augustus (16w)
[/TD]

[TD]
24 augustus gyn, 30 augustus vk
[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]
Suzanne (34), 1e kindje na 4e icsi

[/TD]

[TD]
9 februari
[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]
22 augustus vk

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]
Pucca (36), 1e en 2e kindje na 1e ivf

[/TD]

[TD]
13 februari
[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]
Loesje (29), 1e kindje, na 1x ivf en van 3e iui

[/TD]

[TD]
20 Februari
[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]
21 Augustus VK
[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]
Miems

[/TD]

[TD]
18 februari

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]
Dion (39), 2e/3e kindje

[/TD]

[TD]
19 februari
[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]
14 augustus gynaecoloog
[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

aangepast door Loesje21
Foutje
Geplaatst

Hoi Henne,

Ja ik ga er niet steeds zorgen om maken. dat heeft ook invloed op baby geloof ik. Ik wil gewoon positief blijven en volop ervan kunnen genieten want tijd gaat heel snel om dan is baby er al. Dus ik wil ook van zwangerschap kunnen genieten

Ik snap jou en andere dames wel dat jullie wel zorgen maken want jullie hebben al hoop mee gemaakt. Dus heel begrijpelijk.

Toch kun jij misschien proberen beetje ervan te gaan genieten. Dat is goed voor jezelf en je kleine baby.

Veel liefs

Marloes

Geplaatst

Meiden bedankt voor jullie lieve reacties! Dat doet je ns goed. De eerste schrik is weer een beetje bekomen. En houd me voor dat we gelukkig nog een kindje over hebben, ook al wilden we de andere beslist niet kwijt! Gisteren en vandaag voor het eerst de doppler gebruikt, en gelukkig een ferm hartslagje van ons bikkeltje. Weet dat er een risico is dat we helemaal in de stress raken als we het niet kunnen vinden, maar man zegt ook dat als het fout zit we daar toch niets aan kunnen veranderen. En nu helpt het wel om weer een teken van leven te horen.

Marloes je hebt helemaal gelijk hoor, maar doordat de meeste al heel wat meegemaakt hebben is het logisch dat je soms bang bent. Helaas is dat heel moeilijk uit te zetten. Zelf ben ik eigenlijk een heel nuchter type, maar dat is nu ver te zoeken. Maar we proberen het wel, en gaan vechten voor dit kindje. Het heeft ook recht om vertrouwen te krijgen van ons.

Geplaatst

Dion, Gelukkig zijn jullie beetje bijgekomen na moeilijk nieuws.

Ja gelukkig is er nog 1. Ook al was de ander ook net zoveel gewenst. Het is nooit makkelijk nee.

Ik heb echt bewondering voor jullie allemaal. Jullie hebben echt veel meegemaakt. Zoveel pogingen en paar miskramen enzo.

Dat heb ik dus nog niet gehad. Dus ik heb misschien makkelijk praten.

Wat men ook altijd zeggen, blijven positief denken is beter voor jezelf en baby. Door steeds proberen positief te denken dan krijg je ook wat minder stress in je lijf.

Liefs Marloes

Geplaatst

Henne. New york is goed gegaan! En we weten wat het is! We willen het geheim houden en een aantal mensen weten dat ik hier op het forum zit. Als je het wil weten of iemand anders dan stuur even pb laat ik het je direct weten. Aantal vrienden om ons heen weten het niet eens dat ik zwanger ben. Eerst nog twee weken wachten op uitslag. Dan kan ik het hopelijk een x blij vertellen :).

We hadden de schrik van ons leven gister been van mijn hondjes die ik net uit Spanje heb was een paar dagen weggelopen bij mijn ouders die dag en nacht met de hele familie hebben gezocht. Maar hij is weer terug gelukkig maar :)

Geplaatst

Oh Ymkeh ik ben wel benieuwd hoor!

Hier net terug uit het ziekenhuis, had weer bloedverlies :-( kon met de doppler gelukkig wel gelijk hartje vinden maar toch gebeld en mocht langskomen. Alles ziet er opnieuw goed uit, maar jeetje was dit slecht voor m'n bloeddruk. Was wel een elke leuke en lieve gynaecologe, heeft me echt op aantal punten wel gerustgesteld. Dat dingen die ik voel normaal zijn. Bijvoorbeeld da zeurgevoel n m'n rug, dat komt doordat m'n darmen in de knel zitten. Ik ben erg smal gebouwd en mijn baarmoeder is al flank aan het groeien, dus dat geef druk. Verder is doppler prima als ik mezelf ermee gerust kan stellen, maa bij bloed of kramp moet ik áltijd bellen. Niet denken dat ik zeur of overdrijf, gewoon doen. Op dit moment druppelt het nog bruin. Hoop zelf toch dat het nu echt hierbij blijft want rustig genieten is er zo niet echt bij en daar baal ik behoorlijk van inmiddels.

Dion, ik hoop dat jullie een beetje geslapen hebben. Vind net zo vreselijk voor jullie. Wanneer heb je nu weer een echo? En is het bloedverlies nu wel gestopt?

Geplaatst

Yemkeh wat spannend! Nog 2 weekjes wachten dus. Henne wat rot dat je weer bloedverlies hebt gehad. Gelukkig kon je gauw terecht. Fijn hoor dat je een leuke gynaecoloog trof, daar zit ook wel eens verschil in. Wat mijn bloedverlies betreft dat is ongeveer een inlegkruisje per dag als ik het "veel" vindt en een streep als ik een goede dag heb. Ha ha sorry voor de omschrijving. Overigens nu wel steeds vaker af en toe niet een paar uur lang.

Geplaatst

Dinsdag hebben we weer een echo bij de gynaecoloog. Heb vanacht wel een paar uur wakker gelegen maar ik besef dat ik geen invloed heb op wat er gebeurd is en wat nog kan komen. Dus probeer positief verder te gaan. Elke dag een keer luisteren met de doppler moet me door deze periode heen helpen. Bedankt nog voor de tip! Wilde er eerst niet aan, maar heb er nu veel steun aan.

Geplaatst

@Yemkeh wat spannend! Nog even wachten en je hebt de uitslag! Wat leuk dat jullie al weten wat het is, is het wat je zelf gedacht had? Nog iets leuks gedaan in NY?

@Henne, hé wat balen zeg die bloedingen, ben je na lange tijd eindelijk zwanger heb je nog geen rust. Gelukkig trof je een sympathieke gyn die je alles rustig heeft uitgelegd. Hopelijk stopt de bloeding snel. Er gebeurd ook veel in je lichaam je organen worden weggeduwd door je baarmoeder. Heb soms ook een ongi gevoel, maar dan verdwijnt het weer, of een krampje. Fijn dat je veel aan de doppler hebt.

@Dion, wat fijn dat jullie wat bijgekomen zijn, focus nu op jullie kleine kanjer die zijn best doet voor jullie. Wel naar die bloedingen, maar je weet waar het van komt.

Sterkte meiden!

Liefs Roossie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden