Ga naar inhoud

Uitgerekend in oktober & november 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Grrrr er ging iets verkeerd.

24 juni 20 weken echo

25 juni afspr vk

En het geslacht is een meisje.

Ik kan het namelijk via mn mobiel niet invullen.

Hier gaat t opzich goed.

Vorige week onwijze buikpijn die echt heftig was kon niet lopen of zitten vd pijn zelf auto rijden kon niet.woensdag naar de vk gegaan en die dacht dat t mn banden waren maar wilde me wel naar de gyn sturen daar een uitgebreide echo gehad en alles was goed. Ook die vermoed mn banden. De ene vrouw heeft er meer last van als de andere wat een drama was dat zeg! Gelukkig is t nu een stuk minder. Zowel in als uitwendig gekeken en beiden zag hij dat het echt een meisje was. Best fijn nog ff die extra bevestiging nu we al aardig wat geshopt hebben.zowel de vk als de gyn vonden mn buik wel erg ruim voor dit termijn met wat metingen liep ze een weekje voor alleen doordat ze nu t gewicht niet vast kunnen stellen durfden ze daar voor de rest niks concreets over te zeggen dus ik ben benieuwd. R heeft weer een baan en die is sinds vandaag weer gaan werken. We hebben drie maanden samen thuis gezeten hij zat ook inde ziektewet maar ik verveel me nu al te pletter haha drama en vooral omdat hij mijn auto meeneemt dus ben ineens niet meer mobiel.

we hebben behang gekocht van lief en over twee a drie weken gaan we eindelijk de kamer behangen weer een stapje verder!

• Reacties 802
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jeeh, tweety. Ik hoop dat het een beetje met je gaat. Hoe voel je je nu? En lukt het een beetje om je rust te pakken. Goed voor jezelf en die mini zorgen, he!

Wish, Bianca en Eef, spannend hoor de 20weken echo! Voor jou komt het echt dichtbij he, wish.

Bianca, dat van die bandenpijn ken ik maar al te goed. Ik heb dat al vanaf week 10 ofzo, schijnt bij tweelingen vaak vroeg voor te komen omdat je baarmoeder sneller en groter groeit. Gelukkig werkt het bij mij zo dat ik dan in één keer kort hevige steken krijgen (net iets boven m'n liezen) en dan ebt het langzaam weg. Het schijnt geen kwaad te kunnen. Het is alleen heel vervelend. Hopelijk gaat het nu wel een beetje?

Wat super trouwens dat R weer een baan heeft. Alleen wel jammer dat jij nu iets minder mobiel bent, gelukkig wordt het mooi weer. Kan je lekker wandelen en in de zon relaxen. Alhoewel ik me kan voorstellen dat je na een tijdje het ook wel weer beu bent.

Hier gaat alles goed. Ben druk bezig met van alles; werk, vakantie plannen (nog 3 weekjes 😎), babyregelzaken en mijn nieuwe opleiding. Dus dat geeft ook wel afleiding en tegelijkertijd merk ik dat ik af en toe even rustig aan moet doen.. Verder gaan we morgen bij een ander kdv kijken, dus ik ben benieuwd.

Geplaatst

Oktober en November 2013 mama's

03 oktober: Yolande2009

04 oktober: Tweety83 Verrassing

07 oktober: Dromenvaneenwonder Zoon

26 oktober: Doortje

31 oktober: Marianne69

14 november: Bianca1 Dochter

14 november: Wish blijft voor ons een verrassing

16 november: Eef78 Verrassing

30 november: Lisa1805

Afspraken:

10-6: Doortje 20 weken echo

12-6: Lisa1805 16 weken controle + echo

14-6: Eef78 controle vk

24-6: Bianca1 20 weken echo

25-6: Bianca1 afspraak vk

25-6: Wish 20 weken echo

04-7: Eef78 20 weken echo

16-7: Wish controle vk

Geplaatst

Bianca,

Wat super dat R werk heeft.

Wel jammer dat jij nu minder 'mobiel' bent nu R de auto mee moet nemen. Kun je met de fiets ook naar het centrum, of is dit te ver?

Of krijg je met fietsen last van je zij/ribben?

Bijna de 20 weken echo, spannend hè.

Tweety,

Lieve meid, ik wil je een hele dikke knuffel geven. Het zal echt niet meevallen om alles te moeten regelen zodat het huishouden blijft draaien.

Ik voel de kleine uk regelmatig een trapje/duwtje geven.

Wel voel ik duidelijk als ik op mijn rug lig waar hij/zij ligt. Als ik dan mijn hand op mijn buik leg komt hij/zij wel eens tegen mijn hand aan liggen of gaat ie een koprol maken ofzo. hihi

M heeft vorige week het hartje geluisterd. We lagen met z'n drietjes op Vaderdag in de ochtend even samen in bed en M vroeg 'baby kijken mama'?

Ze trok m'n shirt omhoog. hihi

We hebben de Angelsound gepakt en samen naar het hartje geluisterd. Ze vond het wel leuk. Maar ik weet niet wat ze hiervan begrijpt.

Als ik haar vraag De baby moet nog goed..... dan zegt M 'groeien'. Zo schattig!

Heb afgelopen week niet veel hoeven werken, voel mijn rug dan ook minder vaak.

Zal dus nog meer op mijn lichaam moeten letten als ik aan het werk ben. (en dit doe ik al zo goed)

Geplaatst

Poeh hé, ik zelf kom al niet vaak om de hoek kijken. Maar nu zie ik dat er helemaal niemand meer is geweest na mijn laatste berichtje.

Wat jammer!

Gisteren de 20 weken echo gehad. Ons kleintje doet het prima en alles zag er perfect uit.

Hij/zij ligt wel voor in groei. Ik was gisteren 19.5 en de metingen gaven aan 20.4.

Natuurlijk ben ik ontzettend blij dat de baby zoals ze konden zien gezond is. Maar hoop wel dat hij/zij zal besluiten om niet in dit tempo door te blijven groeien.

Anders hoop ik dat ik rond de 38 weken zal gaan bevallen.

Ik vond 3950gr genoeg om eruit te krijgen zonder dat ik persweeën had.....

Maar goed, daar hebben we niks over te zeggen.

Een fijne dag allemaal!

Geplaatst

Afspraken:

04-7: Eef78 20 weken echo

Geplaatst

Hey wish, hij/zij ligt in ieder geval goed op groei. Ik kan me voorstellen dat je niet zit te wachten op een heel groot kindje!

Ik ben vooral bezig geweest met een hoop regelwerk en heb daardoor nauwelijks tijd gehad voor andere dingen. Hier gaat alles goed. Ik voel sinds vandaag de kindjes echt goed. Vorige week dacht ik het al te voelen, maar na vandaag weet ik het eigenlijk wel zeker. Het is een heel licht kriebelend gevoel op verschillende plekken in mijn buik. Ik vind dit zo bijzonder om te voelen. Loop al de hele dag helemaal te stralen. Zelfs een cliënte op mijn werk zei: jij ziet er echt gelukkig uit. Dat is altijd een mooi compliment om te krijgen.

Ik ga maandag met mijn schoonmoeder weer op controle. Mijn man zit namelijk in het buitenland voor z'n werk en de week daarna hebben we de 20weken echo. Dus hebben we afgesproken om dan ook het geslacht of geslachten te willen horen. Dat is toch leuker om met z'n tweetjes te horen dan met je schoonmoeder. Hoe lief ik haar ook vind hoor. Na de dinsdag na de 20weken echo gaan we lekker op vakantie! Oh, ik heb er zo'n zin in. Inmiddels is ook alles geboekt. De laatste vier dagen geen we heerlijk luxe in een mooi hotel met uitzicht op zee. Gewoon omdat dit voorlopig de laatste vakantie met z'n tweetjes wordt. Alhoewel in principe zijn ze er natuurlijk al bij ;-). Dus wilde we ons zelf nog één keer goed verwennen.

Geplaatst

Wish, wat heerlijk dat bij de 20-wekenecho alles in orde was! Kan me goed voorstellen dat je niet zit te wachten op een erg groot kindje, maar misschien besluit hij/zij straks even rustig aan te doen of zich gewoon een weekje eerder aan te dienen. Wij mogen donderdag voor de 20 wekenecho. Best wel spannend, hopelijk is alles gewoon goed. Het geslacht laten we een verrassing dus daarvoor nu geen spanning.

Lisa, lekker zeg bijna op vakantie! Geniet er maar even extra van, want met een tweeling zullen jullie het straks vast superdruk gaan krijgen!

Bianca, jij hebt inmiddels ook de 20-wekenecho gehad toch? Hoe was het? Alles goed?

Geplaatst

Lisa,

Wat heerlijk dat je de twee kleintjes voelt bewegen en trappelen.

Kan me voorstellen dat je liever samen met je man naar de 20 weken echo gaat en beide geslachten te horen krijgt. Hopelijk werken ze mee en laten ze tussen de benen kijken. ;-)

Geniet van jullie vakantie, groot gelijk dat je jezelf gaat verwennen in een luxe hotel!

Eef,

Wisten jullie bij jullie dochter wel tijdens de zwangerschap wat het geslacht was?

Meiden, ik ga voor jullie duimen dat de 20-weken echo's goed zullen zijn!

Wij gaan binnenkort ook op vakantie, dus ik zal hier minder komen spieken en meeschrijven.

Geplaatst

Zo, hier ben ik ook weer eens. Zit nu met de laptop aan, en dan kan ik weer eens typen, vind het op de iPad niet zo lekker om een heel verhaal te tikken.

Fijn Wish, dat de echo goed was, altijd weer een bijzonder mooi moment, zeker als alles goed is, dan voel je je eigen zo gelukkig!! Het waren ook mooie beelden trouwens van jullie kindje. Ben heel benieuwd hoor, ik gok op een jongen bij jullie :)

Krijg je nog een keer een groei echo? Of vonden ze het zelf helemaal prima dat het voorliep op groei? Volgens mij zegt dat nu nog niet zo heel veel toch?!

Alvast een fijne vakantie hoor, voor als je niet meer mee leest.

Lisa; Wat fijn en bijzonder dat je de kleintjes voelt bewegen!! Zeker met 2 moet dat wel heel bijzonder zijn dat je het op verschillende plekken voelt.

Kan me voorstellen dat je de echo gewoon lekker samen met manlief wilt hebben.

Wat een heerlijk vooruitzicht, jullie vakantie. Lekker hoor, om nog even luxe te doen. Het wordt volgend jaar echt wel anders :) (maar ook heel erg leuk hoor).

Eef;Dat gaat al opschieten, donderdag de echo. Spannend hoor. De vorige keer wist je het geslacht ook niet toch? Of je het nu wel of niet weet, het mooiste is toch wel dat je met mooie echo foto's naar huis gaat :) Succes alvast.

Hier gaat alles z'n gangetje, we liggen nog steeds op bed in de kamer. Het gaat best aardig, zolang ik me dus rustig houd, als ik op bed lig/zit gaat het goed,

heb ik nog wel met regelmaat een harde buik, maar niet meer zo exctreem als 2 weken geleden. Zodra ik op kom, of in beweging kom krijg ik direct harde buiken, heel bizar. Alles wordt hier in huis geregeld, er komen veel mensen helpen, en we hebben hulp in de huishouding. Gelukkig, want dat geeft me een stuk rust. Eten koken wil ik wel zelf (vind het snel vies van een ander...erg he?!) 's middags maak ik vast alles klaar, en dan kan ik het rond half 6 opzetten. Zodra ik sta wordt m'n buik echt een keiharde bal, ik kan dan ook haast niet meer recht op staan, zo trekt dat aan m'n buikspieren. Die bal wordt pas weer normaal als ik ga liggen. Ik kan dus erg weinig. Hooguit Aron verschonen op bed, en aankleden, en zelfs dat kost me moeite. Soms voel ik me er wel verdrietig van, ik voel me dan zo nutteloos. Dan ruikt het hier naar sop omdat er iemand aan het schoonmaken is, en dan zou ik zo graag mee willen doen :(

Tot nu toe vermaak ik me gelukkig wel goed. Ik krijg iedere dag wel aanloop, van fam. en vriendinnen, en ik ben druk aan het haken, heb al een deken/omslag doek gehaakt voor in de wieg en ben nu weer leuke dingen voor A. z'n nieuwe kamer aan het maken, die gaat straks, (van de winter een keer) op zolder slapen.

Een fijne dag allemaal :)

Geplaatst

Haai Meiden,

Ook ik ben er weer eens. Ik heb dus het zelfde probleem het typen op de Ipad is een drama.

En heel vaak wil ik reageren en dan kan ik niet typen op het forum omdat mijn toetsenbord dan op de 1 of andere manier weg gedrukt word! Erg vreemd!

Maar goed waar zal ik eens gaan beginnen ;-)

Wij hebben met 18w 2 d weken een extra echo gehad bij de gyn.Dit ivm aanhoudende buikpijn. Vk dacht aan banden pijn maar voor mn gerustheid wilde ze me toch doorsturen dus diezelfde dag een echo bij de gyn en alles was goed. ook hij vermoede banden pijn.

Afgelopen maandag hebben wij ook de 20 weken echo gehad wat een drama zeg!!!

Ze was 20 minuten bezig en ik voelde me helemaal weg trekken. Had ook net gegeten dus wist niet waar het van kwam wilde me niet laten kennen. ze had al een paar keer gevr of het wel ging en deed alsof het goed ging maar het zweet brak me letterlijk uit zag alles draaien werd kotsmisselijk en toen wist ze zeker dat het niet goed ging dus moest op mn zij gaan liggen. Als ik het eerder had aangegeven was ik er zo vanaf geweest nu dus niet. Na wat natte doekjes water en een snoepje ging het redelijk.Ze ging verder maar 2 min later voelde ik het weer. Waarop zij besloot de echo te stoppen. Gelukkig mocht ik s middags weer terug. Toen ging het iets beter toen ze klaar was begon ik me weer beroerd te voelen. dus ze was net op tijd klaar. Wat een vreemde ervaring was dat zeg.

Maar volgens haar komt het vaker voor omdat je gewicht ineens allemaal op je rug ligt en daar een bepaalde spier of zenuwloopt die dan aangeeft dat het niet zo prettig is. Hmmm en ben pas 63 kilo haha.

Heb er wel een paar dagen flink last van gehad. Maar het belangrijkste was de echo was helemaal goed!!

Mn hb was net op het randje en bloeddruk was iets aan de lage kant. Dus even in de gaten houden voel me ook vaak erg slap en ben heel moe en futloos.

Afgelopen donderdag met mn schoonmoeder de kinderwagen besteld. Die krijgen we van mn schoonouders. gelijk even wezen lunchen erg gezellig.

Wij hebben inmiddels alles zo onderhand binnen voor de Baby. Waarschijnlijk word volgende week de baby kamer behangen en dan kan alles zn definitieve plekje krijgen. Merk wel dat ik al bizar veel kleertjes heb het 1 en ander gekocht maar ook super veel gekregen!

Hebben jullie trouwens al nagedacht over hoe jullie willen gaan bevallen?? Wij hebben besloten dat indien mogelijk we in het Kraambad in het Ikazia ziekenhuis gaan bevallen.

Het lijkt me zon bijzondere ervaring dit samen met je partner te ervaren!

Benieuwd hoe jullie het zien!!

Ga nu even een stukje wandelen. Fijne avond iedereen!!

Geplaatst

@Lisa,Wat vervelend dat dan precies op het moment van de controle je vriend in het buitenland zit. Hij is er toch wel met de 20 weken echo?? Zit hij vaak in het buitenland?

Hoe voel jij je?En hoe is het met de banden pijn??Voel jij de kleintjes al vaak schopjes geven?? Ons meisje is super aktief! Hoe is het met dat ding in je buik trouwens?? Althans er was sprake van een operatie toch??Weet niet meer zo goed wat en te lui om terug te zoeken ;-) Waar gaan jullie naar toe op vakantie?

@Tweety,Wat fijn dat je zoveel hulp en aanloopt heb van de mensen om je heen. Snapt Aron het een beetje? Verveel jeje nog niet? Is jou buik ook altijd hard?? Mijn buik is de hele dag zo hard en gespannen. Het doet geen zeer gelukkig. Kan me wel voorstellen dat je het liefste alles zelf had gedaan in huis maar helaas. Gelukkig is er de mogelijkheid om hulp te krijgen dat is erg fijn. Heb je wel al alles voor de baby in huis? Of is het nu vooral Online Shoppen?

@Wish, Jou echo was ook super he!! Jij had gewoon 3d beelden helaas wij niet. Benieuwd wat het geslacht is hoor. Geniet jij lekker van je vakantie!!!

@Eef,bij jou inmiddels ook de buik volop aan het groeien?? Al druk aan het aftellen voor a.s donderdag altijd weer spannend he zon APK van je ukkie!

Hoe gaat het verder en hoe voel jij je?

Ik ben trouwens ook erg benieuwd hoe het met de andere meiden is. Voornamelijk de meiden die in oktober uitgerekend zijn mis ik hier!

Geplaatst

Bianca; Sjonge dat klinkt als niet lekker, zoals je je gevoeld hebt bij de echo. Er zijn idd. meer vrouwen die niet op e rug kunnen liggen, het gewicht van de baby duwt de aorta een beetje dicht, daardoor kun je als jet ware zuurstof tekort krijgen.

Maar gelukkig was e echo verder goed. Slim dat ze meteen nog even je buik onderzocht hebben. Bandenpijn heb ik helaas ook veel last van, komt ook door dat ik veel harde buiken heb. Banden en harde buiken hebben met elkaar te maken zeg maar.

Heb je ijzer gekregen voor je HB? Anders moet je zelf even Floradix in huis halen (rode verpakking) een ijzer rijk drankje of pillen, dit is op natuur basis en werkt erg goed, zit hele veel in, wij raden onze cliënten dit altijd aan in e kraamtijd, vooral omdat je van Ferro tabletten vaak Moeilijk kan poepen.

Bloeddruk kun je helaas niets aan doen, en je kan je er behoorlijk moe en futloos door voelen.

Zoethout thee schijnt wel te werken, kun je nog proberen, ik had dit ook in huis gehaald, alleen bijna nooit gedronken :)

ik lust niet graag thee, alleen als ik ziek of misselijk ben, dus vergat ik het te drinken.

M'n bloeddruk is nu iedere keer rond de 100/60 niet oog, maar voor mij gewoon goed.

bevallen?Ik wil gewoon het liefst thuis, in m'n eigen bed bevallen, na 9 jaar thuis geassisteerd te hebben bij thuis bevallingen lijkt me dat gewoon het meest praktische, maar ach, ik zie het wel hoor, bij Aron moest ik van de verloskundige met 38,4 weken even op controle bij de gyn. (veel hoofdpijn) en vervolgens kon ik meteen blijven, werd ik ingeleid en een paar uur later bevallen, op dat moment vond ik alles prima, als ik maar mocht gaan bevallen (had al 3 weken voorweeen). Dus, het liefst thuis, maar bij complicaties natuurlijk ziekenhuis.

Het is een hele bijzondere ervaring om samen te beleven! Ik moet er altijd een beetje om lachen hoe mannen acuut veranderen als ze hun vrouw hebben zien bevallen en daarna een lief klein kindje hebben, zelfs de stoerste mannen worden gedweeë puppies!!! :) Ik vond dit in gezinnen al zo mooi om te zien, en zeker als je eigen man dan ook zo is ;)

Geplaatst

Hoi meiden,

Kom toch even spieken weer :P

Hier een oktober mama. Alles rustig hier. Morgen echo en afspraak vk.

2 weken terug intake en echo in zh gehad ivm preavia totalis. Gelukkig tot nu toe geen bloeding gehad.

Geplaatst

Nanny, gelukkig dat je tot nu toe nog geen bloedingen hebt, lijkt me best angstig als je dat krijgt!!

Ik heb gisteren controle in het ziekenhuis gehad. M'n baarmoeder zat nog mooi dicht en was nog lang genoeg, maar ik moet wel onder controle bij hun blijven, ze vinden dat ik nog te veel harde buiken heb in combi. met bedrust. ze willen nu dus iedere 2 weken m'n baarmoedermond op gaan meten, en zodra daar verandering in komt kunnen ze meteen ingrijpen.

Krijg met 30 weken nog een extra echo, dus dat is wel weer een plus punt.

Vond het wel balen dat ik nu niet meer onder controle van de verloskundige sta, dat is ten slotte een stuk leuker dan zo'n ziekenhuis waar de wachttijden vreselijk zijn. Gisteren gewoon een uur zitten wachten voor ik aan de beurt was.

Geplaatst

N@nny, gelukkig alles nog rustig! Geen bloedingen ofzo...

Tweety, wel fijn dat ze je goed in de gaten houden. Helaas moet dat dan in het ziekenhuis en dat is inderdaad wel onpersoonlijker.

Hier vandaag de 20-wekenecho gehad. Kindje is helemaal goed gekeurd! Dus dat is erg fijn om te horen. We hebben gelukkig niet opeens het geslacht gezien, want dat wilden we graag een verrassing laten.

Nu denk ik natuurlijk gelijk dat het een meisje is, omdat ik geen piemeltje door het beeld heb zien gaan haha. Maar dat is natuurlijk onzin...

Geplaatst

Eef: Super joh, dat de echo goed was, altijd weer een mooi moment. Haha, Aron was toch echt een jongen hoor, en bij hem zagen we ook niets, geen piemeltje, helemaal niets, toen wilden we het ook niet weten en toch zaten we er stiekem wel naar te loeren :)

Dussss.... het kan nog alle kanten op bij jouw :)

Ik mag trouwens ook gewoon bij de verloskundige blijven komen, dus dat is wel fijn, gelijk wat extra controle en voor mij wel leuk dat het niet in ene keer zo'n medisch verhaal wordt.

Geplaatst

Afspraken:

19-7: Eef78 controle vk

Geplaatst

Hier vandaag de 20-wekenecho gehad. Kindje is helemaal goed gekeurd! Dus dat is erg fijn om te horen. We hebben gelukkig niet opeens het geslacht gezien, want dat wilden we graag een verrassing laten.

Nu denk ik natuurlijk gelijk dat het een meisje is, omdat ik geen piemeltje door het beeld heb zien gaan haha. Maar dat is natuurlijk onzin...

Fijn dat alles helemaal goed was!! Altijd weer een hele opluchting! En het kan inderdaad nog alle kanten op hoor qua geslacht. Dat piemeltje kunnen ze goed verbergen ;)

Geplaatst

Ha meiden, hoe is het met iedereen? Hebben jullie last van de warmte? Ik gelukkig niet, sterker nog, ik kom altijd tot leven als de zon schijnt.

Gelukkig ben ik, nu ik aan bed gebonden ben, in de zomer zwanger, zodat ik ook lekker de tuin in kan..... je zal 3 maanden op bed liggen in de winter zeg :p

Geniet van het mooie weer.

Geplaatst

Hoi tweety

Wat fijn dat je zo lekker kumt genieten van dit mooie weer.

Jij kan er dus heel goed tegen?

Ik ben zwaar jaloers. Ik kan er echt niet tegen pfff. Sta echt op flauw vallen als ik nu teveel gedaan heb met dit weer of als ik te lang in de zon zit. Dus zit alleen maar binnen of in de schaduw. Ben nog nooit zo wit geweest haha normaal zou ik nu liggen bakken in de tuin.

Red je t allemaal nog een beetje?

Eef, wat fijn dat de echo goed was nu weer lekker genieten.

Lisa Hoe is het met jou twee ukkies wanneer heb jij de v twintig weken echo?

Willen jullie weten wat t word?

Ga weer ff op de bank liggen met een stukje gefietst naar mn schoonmoeder maar heb een conditie van een slak haha

Geplaatst

Bianca; Ja gelukkig kan ik er goed tegen, ik merk geen verschil met 'normaal' zeg maar.

Vanmiddag heerlijk op m'n ligbedje bij m'n schoonouders gelegen, die wonen aan het water, dus gelijk een mooi uitzicht en genieten van de zon, en lekker om er even uit te zijn.

O get, als je beroerd word moet je idd. niet in de zon komen hoor, gewoon lekker van de zon genieten vanachter het glas, of onder een parasolletje :)

Hoe ist nu met je buik? had je de verloskundige nog gebeld?

Geplaatst

Hoi allemaal,

Ik ben echt te lang niet op het forum geweest!! Ook tussendoor twee weken naar zuid frankrijk geweest en verder gewoon lekker druk met kind werken en leuke dingen.

Ik heb niet heel veel terug gelezen maar volgens mij gaat het goed met iedereen?

Tweety, waarom moet jij veel liggen?

Ik heb ook geen last van de zon, vind het juist zalig eindelijk zon.

Helaas heb ik een beetje een licht zwangerschapsmasker doordat ik denk ik teveel in de zon gelegen ( met factor 30 en soms 50 op)heb in Frankrijk dus ik blijf wat meer in de schaduw.

Ik wil trouwens best bekendmaken wat het geslacht is van ons tweede kindje::baoy-comment-graphi

Haha een tweede zoon! ALtijd al gedacht dat we twee jongens zouden krijgen, grappig hoe goed een voorgevoel soms klopt.

WE vinden het wel veel moeilijker een jongensnaam te bedenken dan een meisjesnaam dus mochten jullie nog leuke suggesties hebben van een naam die leuk bij Thijs past???!! Het hoeft niet perse een korte naam te zijn, we vinden meerdere soorten namen leuk.

Haha ben benieuwd wat jullie voor tips hebben.

Hebben jullie de namen al zeker?

WE beginnen nu ook met het kamertje voor Thijs klaar te maken zodat de babykamer vrij komt en nog iets verandert kan worden in nieuwe kleuren en accesoires.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden