Ga naar inhoud

Uitgerekend in oktober & november 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi meiden weer even geleden.

hebben jullie dat ook met de ipad dat als je wilt typen het toetsenbord inklapt en steeds weg schiet als je wilt typen? Dat is dus de reden waarom ik zo weinig schrijf!

Yolanda,wat leuk om weer van je te horen, en een jongen!! Super gefeliciteerd. Balen van dat zwangerschaps masker hopelijk verdwijnd die na de zwangerschap.

Tweety,wat een leuke foto op fb met je schoonzusje. Jullie buiken verschillen echt niet heel veel. Je kan wel zien dat je iedere keer lekker in het zonnetje ligt hihi. Ik ben reuze benieuwd wat jullie gaan krijgen.

ik ben juist wel blij met het weer wat het vandaag was. Prima te doen nu haha.

krijg jij nog een extra echo?? Geen idee namelijk of je na je 20 weken echo nog een keerr een echo krijgt.

Ik heb pas afgelopen maandag contact opgenomen met de vk. Dit omdat ik het niet meer gevoeld had tot aan zondag. E zaten op een verjaardag en ze was helemaal onderin zo hard aan het schoppen dat ik weer die soort electro shocks van onder voelde mn buik ging alseen malle tekeer haha.

maar volgens de vk is het te vergelijk met indalings pijn.de 1voelt dit de andere mes steken. Hopelijk draait ze snel want ze ligt dus de hele tijd op die spier te trappen.

zijn jullie kindjes ook zo eigenwijs? Ik voel haar de hele dag door o bed als ze bijv heel druk is wilt R ook voelen en dan stopt ze. Haalt hij zn hand weg begint ze weer haha.Ralf baalt er soms van die heeft haar nog maar 3x kunnen voelen ik vind het best grappig.

dus toen ze me zo naar aan het schoppen was zei ik ook leg je hand maar op mn buik dan stopt ze en verdomd hij legt zn hand erop en ze stopt haha wat een verademing!

benieuwd hoe het met de andere dames gaat!

Liefs Bianca

• Reacties 802
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Yolande; Leuk om weer wat van je te horen, en 2jongens straks, stoer hoor :) Wat grappig dat dit je voor gevoel al was dat je dat ging krijgen.

Ai, een zwangerschapsmasker is niet leuk! Hier kun je ook niets meer aan doen toch?

Namen zijn we idd. al over uit.... uhm...Thijs....en Ruben, Lucas/Luuk, Jesse, Rick, Bram, Joas.... geen idee waar je precies van houd hoor, verzin zomaar wat ;)

Ik moet liggen i.v.m te veel harde buiken, (60per dag gemiddeld, daarbij had ik ze om de 3-5 min.) dit is de kortste samenvatting.

Bianca; ja, klopt, bij onze iPad klapt het toetsenbord meestal ook 3/4 x weg voor ik door kan typen. Geen idee hoe dat komt.

Leuk he?! samen met m'n schoonzus, we vinden het ook zo leuk om samen dit te mogen beleven, hadden we ooit verwacht eigenlijk. we schelen maar 2 weken, we hebben zaterdag gemeten, hadden we allebei 28 cm. buikomvang :) even dik dus, bij haar lijkt het nog iets meer, doordat ze kleiner is.

ik heb nog geen foto van jouw voorbij zien komen, dussssss......... :) :)

Geplaatst

Breek even in: Yolande, had je nog een berichtje gestuurd, maar waarschijnlijk niet gezien!! Wat leuk een zoon! Hier ook een 2e mannetje! Thijs en Bas, klinkt goed :-)! Geniet van de laatste weken! Lfs

Breek weer uit!

Geplaatst

Hallo meiden!! Eindelijk neem ik weer even de tijd om een berichtje te tikken op het forum en dan zit ik met dit scherm voor me en word ik afgeleid door de tv.... Film met Channing Tatum... Caramba wat is die gast lekker!!!

Ik typ zometeen een heel verhaal... hahaha

Geplaatst

Daar ben ik weer! Ik heb een tijdje geleden al eens een berichtje geschreven en lees zo nu en dan mee met dit topic... een aantal van jullie kent mij wel. Voelt nog steeds een beetje illegaal om hier te schrijven aangezien ik in december ben uitgerekend, dat en mijn moeheid van de afgelopen tijd heeft er voor gezorgd dat ik niet geschreven heb hier.

Ik merk wel dat ik er behoefte aan heb om te kletsen over zwangerschap enzo zonder me bezwaard te voelen.

Yolande vergis ik me nu of schreef jij ook in november 2011?? Ik weet het niet meer zo goed...2 knullen strakkies!! Superleuk! Zou bij ons ook nog steeds kunnen. Nog een weekje en dan weten we het hopelijk!

Ik heb van een vriendin een cremmetje gekregen van biodermal, tegen pigmentvlekken. Ik heb bij Linck ook een zwangerschapsmasker gehad en ben dit nu vrij vroeg gaan smeren. Veel in de zon gezeten op vakantie en ik moet zeggen dat het een heel verschil is, bijna niet noemenswaardige kleuring in mijn gezicht! Ik heb sowieso zomersproeten, maar de vlekken die ik toen had zitten er nu zeker niet.

Tweety: Ik zag ook jouw mooie foto voorbijkomen op fb... ik vind het echt zo gaaf voor jullie dat jullie de zwangerschap "live"met elkaar kunnen delen!! echt heel bijzonder...

En heb je nu minder harde buiken? 60 is echt bizar!!

Wij zijn denk ik ook wel uit de namen... jongen en meisje want we weten het nog niet.

Bianca: Fijn dat er zo veel geschopt wordt... meestal dan tenminste he! geeft bevestiging van leven daarbinnen... ben ik een enorme onzekere muts in nl.

Volgens mij krijgt iedereen rond de 30-32 weken nog een groeiecho in ieder geval (als ik het me goed herinner)

Hier vandaag een beetje een onzekere dag gehad... ik voel dan ineens naar mijn idee heel weinig beweging. word ik enorm onzeker van! Met de doppler ook moeilijk te vinden, het lijkt wel of de beeb meestal heel erg onderin ligt. Was bij de laatste controle bij de vk ook, ze moest erg zoeken en vond het onderin. Mijn bm is wel al behoorlijk groot zei ze. Ik leef echt naar die 20 weken echo toe volgende week, dan heb ik tenminste wat meer bevestiging over de gezondheid. Killing dit! De laatste info over de groei is van de combitest en dat is natuurlijk al weer een eeuw geleden...

Truste voor zometeen ladies!

Geplaatst

Hellow

@tweety, wauw das wel heel erg toevallig dan. Zag idd ook totaal geen verschil jij loopt wel twee weken voor op haar toch?

Ik heb je een buik foto via fb gestuurd. Hoor van iedereen om me heen dat t een grote buik is. Ook de vk zei dat. Op de foto valt t volgens mij wel mee.

@zzjoedieZz, illegale! Dwaas tuurlijk niet jij hoort hier ook hoor aanzien je ook in November gaat bevallen ;-) balen dat je de uk zo weing voelde hopelijk haalt hij of zij vandaag de schade in.

Hier weer een gare dag. Voel me al voor de derde rij op dag flink broerd. Veel last van krampen en zelfs urine verlies pff. Na de hele nacht net geslapen te hebben de vk even gebeld en moestn urine weg brengen en ja hoor bingo voor de vierde keer blaasontsteking. Dat verklaard dus de krampen dat ik me lamlendig voel en mn urine verlies. Nu eem kuur en hopelijk slaat die snel aan. Sorry voor mn geklaag ;-)

Ga nu gg stofzuigen en weer ff op mn bedje liggen.

Ik heb gisteren een pretecho gepland voor 14aug. Eigenlijk wilde k t niet doen omdat de twintig weken echo niet zon succes was met op mn rug liggen. Maar de echo is erg goedkoop en duurt een kwartier dus dat is nog het proberen waard!

Geplaatst

Juutje; Natuurlijk Klets je hier gewoon lekker mee, zonder je bezwaard te voelen hoor, ben je mal. We zijn weer net zo samen zwanger als de vorige keer :)

En zoals Bianca al schreef, je gaat gewoon in november bevallen, en dus hoor je hier helemaal thuis :D

Ja het is echt heel bijzonder om samen met m'n schoonzusje zwanger te mogen zijn, we hadden het nooit gedacht. en al helemaal niet dat ik dan eerder zwanger zou raken, zo bijzonder. Want ik wist wel dat hun het graag wilden, ze liet me hierin ook veel weten, we deelden veel samen hierover, en prompt bleek ik zwanger te zijn :)

Geplaatst

hm... stomme iPad, ik kon niet meer verder typen.... hij deed niks meer.

Ja bizar he?!60 harde buiken per dag, inmiddels ben ik er al aan gewend geloof ik, al merk ik dat ze, naar mate ik dus verder zwanger raak wel steeds sterker worden, volgende week woensdag heb ik weer controle, dus ik hoop echt zo dat de boel van binnen nog dicht zit.

Bah, vervelend als je de beeb ff wat minder voel zeg, ik moet ook zeggen dat dit kindje rustiger is dan Aron was hoor, die was onwijs druk, deze is vaker aan t slapen denk ik :)

Ligt je placenta aan de voorzijde? kan ook schelen in wat je voelt he?!

Bijna je echo weer, dat geeft je dan net weer dat stukje bevestiging wat je nodig hebt.

Vind jij het nu ook sneller gaan dan de vorige keer?

Bianca: hele mooie buik hoor, hij is idd. groot, maar jij ben dan ook klein, scheelt dat niet? die verhoudingen zijn dan toch gelijk anders, als wanneer je lang bent (zoals ik)

o get, weer blaas ontsteking, vreselijk, heb ik bij Aron ook 3 x achter elkaar gehad. Testen ze wel gelijk op streptokok B? hebben ze bij mij toen wel gedaan, die kan nl. blaas ontsteking veroorzaken. Anders moet je t vragen, is erg belangrijk om te weten of je dat hebt, i.v.m. je bevalling en je kindje straks (streptokok B is gevaarlijk voor de baby).

Hoe lang is de kuur die je krijgt?

En standaard extra vit.C en granberrie tabletten slikken hoor! Zo.... de zuster is aan t woord, dat hoor je wel zeker ?! :)

Fijne avond allemaal.

Geplaatst

Haai tweet

Dus de band met je schoon zus is ook onwijsgoed dan is t dubbel zo mooi. Waardeloos dat je nog steeds zo veel harde buiken hebt ondanks het vele rusten. Hopelijk zit t bij de controle Nog dicht.

Geen idee zal het is aan de vk vragen. En ga die cranberry tabletten idd halen dit is ook niks. Heb jij er nu geen last van?

Geen idee of dan de verhouding met de buik anders is heb me er nooit in verdiept. Jou buik is ook heel de dag strak en gespannen zeker?

Trouwens met hoeveel weken gaan ze de baby beademen als t te vroeg geboren word 24 of 26 weken?

Geplaatst

Meiden, ik voel me ontzettend verdrietig om het bericht van Bianca.

Voor diegenen die het nog niet weten, ze ligt sinds zaterdag in het ziekenhuis.

Ze is er heen gegaan i.v.m. vocht en bloed verlies, en toen bleek ze al 2cm. omtsluiting te hebben, weeën en

uitpuilende vliezen.p, die op breken staan. Gisteren is ze doorgekomen, maar nu heeft ze toch vocht verlies,

waardoor ze vermoeden dat de vliezen al gescheurd zijn, en nog steeds weeën. Straks komt de arts en maken ze een plan.

Het staat er niet goed voor, hun kleine meisje is al zo perfect, maar toch nog te klein.

Iedereen die dit hoort en leest: Hoop, duim en bid voor een wonder en om kracht voor hun, om dit te kunnen dragen,

want dit is onmenselijk zwaar!!!

Geplaatst

Pfff Bianca... Ik hoop op wonderen...

Dit is zoooo vreselijk verdrietig en oneerlijk.

Ik hoop dat jij niet hoeft mee te maken wat wij hebben meegemaakt. Is ondraaglijk...:-(

Zet hm op en ik duim voor jullie.

Knuffels!!

Geplaatst

Lieve lieve Bianca en R,

Ook ik denk de hele dag aan jullie.

Ik blijf met jullie mee hopen op een wonder.

Hele dikke knuffel en heel veel sterkte!

Geplaatst

Jeetje, wat een bericht! Ik hoop met heel mijn hart dat de kleine meid voorlopig nog even veilig in mama's buik wil blijven zitten. Bianca, heel veel sterkte!

Is er inmiddels al meer nieuws?

Geplaatst

Dank jullie wel.

Het is loodzwaar. De kans dat ze de 24 weken gaat halen is heel klein maar we houden zeker hoop.

Zondag had ik om de 2 min weeën en. Zaten er artsen en verpleegkundigen aan mn bed om de bevalling te gaan leiden want ze dachten dat die zou komen. Ondertussen kregen wij te horen wat ons te wachten stond. Hoe ze dr uit zou zien hoelang ze zou leven de nazorg etc. We waren doodsbang.

Wonder boven wonder stopten de weeën s avonds!

Dag erna om t uur een wee en vanaf masndag avond wee vrij! Dit zegt natuurlijk niks want de kans dat ze ieder moment geboren kan worden is onwijs groot.

Daarbij komt dat mn vliezen gebroken zijn ze wellicht ben vrucht water meer heeft ik had zaterdag 2cm ontsluiting dat zal nu veel meer zijn. Ze ligt al volledig ingedaald en ik ben een infectie en blaasontsteking. Gelukkig gaan die waardes naar beneden. Hopelijk blijft ze nog 7.5 dag zitten. Dan zouden we a.s maandag een uitgebreide meting krijgen en ze nemen contact op met t erasmus mc als het goed is krijgen we dan met 23.5 & 23.6 longrijping en dan word ik ook daarheen over geplaatst. We hebben nog een lange weg te gaan. Maar we gaan er voor een leven van dagdeel naar dag deel. R huehier 24 uur per dag die wijkt niet van mn zijde. Als ze geboren word wilt hij er gelijk bij zijn aangezien ze maar een half uurtje Maximaal zou leven.

We proberen de hoop niet te verliezen maar in ons hoofd zijn weer de begravennis wel al aan t regelen.

Lieve meiden genieten jullie extra van jullie zwangerschap het is zo bijzonder. Zwanger worden is niet van zelf sprekend maar zwanger blijven ook niet.

Hoe dan ook heb ik genoten van iedere seconde van mn zwangerschap en meisje en nog steeds doen we dat vollop!

Geplaatst

Pffff, meisje wat maken jullie toch een zware tijd mee, tranen staan in m'n ogen.

Heel veel kracht en liefde gewenst, ik bid dat jullie meisje nog minstens 8 dagen mag blijven zitten!

Geplaatst

Hoi Bianca, wat een zenuwslopende tijd moet dit voor jullie zijn. Hoop doet letterlijk leven in dit geval, maar het lijkt alsof de kansen en héél klein beetje zijn verbeterd nu de ontstekingswaarden zijn gedaald en je in aanmerking komt voor weeënremmers en hopelijk over een paar dagen voor longrijpers. Hier op het forum bidt volgens mij werkelijk iedereen voor jullie meisje! Wel moeder, (nog) geen moeder, wel zwanger, niet zwanger! Volgens mij branden overal kaarsjes en als het aan ons bidden zou liggen dan zou ze blijven zitten tot 41 weken! Persoonlijk wens ik jullie heel veel moed en kracht om deze dagen door te komen en hopelijk straks de strijd aan te mogen gaan om jullie meisje bij jullie te kunnen houden! Je klinkt heel erg sterk, ik hoop dat jullie meisje net zo sterk is als jullie en als jullie liefde voor elkaar en voor haar, dan komt het allemaal goed! Nogmaals veel sterkte gewenst! Floor

Geplaatst

Bianca, heel veel sterkte gewenst in deze loodzware tijd! Alles is al gezegd.., ik wil je alleen laten weten dat ik aan jullie denk en voor jullie bid!

Groetjes Nathalie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden