Ga naar inhoud

Zijn er nog 40+ meisjes hier? :)


Kitje

Aanbevolen Berichten

hoi allemaal,

Als eerste heel erg gefeliciteerd Aslyn met de positieve test!!!!, heel spannend nu allemaal, ik hoop dat je de tijd een beetje goed doorkomt tot 11 mei

bedankt voor je reactie Kitje en Paulma, mijn afspraak van 9 April is verzet naar 28 april maar heb mijn AMH al wel va de assistente weten te ontfutselen 😉 en die is 1,5 wat volgens mij heel oke is gezien mijn leeftijd van 41 jaar, dus dat geeft wel hoop al moet ik wel zeggen dat mijn man een volgende ronde ICSI steeds minder zit zitten 😞 wat het voor nu wel een beetje dubbel maakt allemaal, dus heb alle hoop voor nu op een goed en matig cryo gevestigd. heel fijn jullie ervaringen te lezen over een natuurlijke of kunstmatige cyclus en hoop inderdaad ook vaker gehoord dat het niets uitmaakt, maar vraag me wel af of dat ook voor de 40 meisjes geldt eerlijk gezegd, zal het de 28ste nogmaals met mijn arts bespreken. Is bij jou weten een verse terugplaatsing  dan een terugplaatsing in natuurlijke of kunstmatige cyclus??

Hoop dat er nog veel eitjes bij je gaan groeien Linda! en logisch dat je nu voor een kunstmatige cyclus gaat....

en heel mooi Kitje dat je je zoontje wil laten beschrijven,heel begrijpelijk ook, hij heeft toch bestaan en zal ook nooit meer uit je hart verdwijnen.... hoop voor je dat het allemaal gaat lukken als de corona ellende allemaal een beetje gaat liggen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allemaal,

Ik kan het me voorstellen @Aslyn dat je nu eerst de echo wil afwachten en als die goed is kun je niet wachten tot de 12 weken voorbij is haha en zo gaan we verder. En ook fijn dat het iets beter gaat met je relatie. Alle relaties hebben wel eens een dipje en die hormonen helpen daar ook zeker niet bij toch

Gefeliciteerd met je huwelijk @Paula en hopen dat je eitjes goed gaan groeien. Nog een paar daagjes en dan weet je meer.

Wat mooi wat je hebt gedaan @Kitje erkenning voor je zoontje. Fijn dat dat nu kan!

Ik ben vanmorgen zo stom geweest om een test te doen. Is nu precies een week geleden dus ik dacht dat moet kunnen. Zo stom natuurlijk. Hij was zo negatief als maar kan. Ik kon ook niet langer wachten om te testen, is nu de derde keer dat ik in de wachtweken zit maar het wordt er echt niet makkelijker op. Ook zo stom om al een test in huis te halen. Maar goed ga woensdag nog een keer proberen maar de hoop is er al wel een beetje uit. Blijf nog wel netjes aan de sap en de rest 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Achh geweldig Paulma, je bent dus getrouwd. Gefeliciteerd! Is een dag om nooit te vergeten.   Hopelijk wordt het dit jaar / begin volgend jaar  jullie huwelijk nog bekroond met een baby.  Zal helemaal mooi zijn. Heb je een bruidsjurk gedragen? 
 

Toen ik met mijn ivf traject begon, kreeg ik ook in eerste instantie een dosis van 150 Gonal en werd het verhoogd naar 225.  Helaas net voor de punctie moest ik stoppen vanwege Corona.. zat ik daar met heel veel eitjes..  daarna mocht ik weer beginnen en wel weer met een dosis van 150 en had ik  6 embryo’s. Ik vond het vreemd dat ze niet gelijk met een dosis van 225 waren begonnen, maar uiteindelijk was het wel voldoende. 
spannende dagen voor jou dus meid. Heel veel succes. 

 

@ruby2021 dank je wel. Ook voor jou zijn het spannende dagen.. heel veel succes. Ik ga zo nog eens lezen wat AMH ook alweer was, Kitje had het nog verteld, maar ben het vergeten..  ik kan me zo goed voorstellen dat de partners op een gegeven moment minder zin hebben om weer aan een nieuwe traject ronde te beginnen. Wij vrouwen vinden het erg lastig, maar we hebben het er wel voor over, maar voor een man is het ook belastend. Een vrouw in huis met heel veel “hormonen -mood” , zij moeten ook  iedere keer mee voor de afspraken, als het niet lukt heb je die teleurstelling, moeten ze ook nog de vrouw troosten en vervolgens begint het opnieuw.. dus ja, ik kan het me wel voorstellen. Maar jij wilt ook moeder worden en nu het nog kan, wil je het proberen , dus jou snap ik ook..  maar ik weet 1 ding bijna zeker, als het kleintje er is, vergeet je al die ellende die je hebt meegemaakt. Ik zou je aanraden om goede gesprekken met je man te voeren en geef aan hoe belangrijk dit voor je is. Heel veel succes en laten we hopen dat het zo dadelijk gewoon goed gaat. 
 

@Linda003 ik wil je geen hoop geven maar op dag 7 was het ook bij mij spierwit, ( ik testte al vanaf dag 6 ) en op dag 8 zag ik een heeeeel dun streepje, zie foto die ik eerder heb geplaatst en zie hieronder ( links dag 8, rechts dag 9)  dus als ik jou was zou ik as woensdag of nog beter donderdag nog eens testen. Was het een blasco trouwens? Hopelijk horen we deze week ook goed nieuws van je . 
 

Behalve dat ik me erg moe voel en emotioneel ben,  heb ik helemaaal geen symptomen. ik weet dat dat niks zegt, maar toch.. ik zou zo graag willen dat ik alle symptomen krijgen, misselijk, pijnlijke borsten.. 

vandaag voel ik me down, ik ben zo bang dat ik geen leuke dingen ga horen op 11 mei. Ik probeer afleiding te zoeken, maar ik ben er continu mee bezig. 
ik heb ook dagelijks nachtmerries en die gaan altijd over het slechtste scenario.. mediteren lukt ook niet want binnen no time zit ik met m’n gedachten weer ergens anders. 
wat is dit moeilijk zeg.. ik weet niet hoe ik het moet volhouden tot 1mei.. 

Heel veel succes allen..

1B675BDD-8C07-4364-A2D5-C005009506C8.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen!

Dank voor de felicitaties! Zeker met bruidsjurk 🙂 ook al was het heel klein door corona (max 30 gasten inclusief wijzelf) wilde ik toch helemaal in vol ornaat. Volgend jaar willen we nog een groot feest geven, als er geen maatregelen meer zijn, dus ik heb nu al zin de jurk weer te dragen. Of... vooral hopen dat ik de jurk niet pas!!! Dat het allerliefste

Wij wonen nu 3 jaar in ons huis en hebben leuk (oppervlakkig) contact met de buren. Zegt de buurvrouw na ons huwelijk "ohhhh wat leuk dan kunnen er nu kleintjes komen", ik moest er heel erg om lachen. Ik zei ook gewoon tegen de buurvrouw "mmmmm ik was geen maagd hoor, ik ben 39 en we proberen al jaren kleintjes te krijgen maar dat lukt helaas tot nu toe nog niet. We waren niet aan het wachten tot we getrouwd zijn". Het was een heerlijk naïeve opmerking zoals ze het zei, daardoor was het ook niet zwaar en emotioneel. Mijn zusje zei ook al dat ze bang is dat haar jongste een keer spontaan zal vragen "komen er nu babys?". Ik merk dat ik die vragen vanuit spontane naïviteit helemaal niet erg vind, juist omdat ze vaak vrij luchtig gesteld worden. Ik heb dat liever dan iemand die het overduidelijk ontwijkt ofzo. Hoe ervaren jullie dat? 

@ruby2021 mijn verse terugplaatsing ging in een kunstmatige cyclus, en als ik het goed heb onthouden doen ze die verse bij mijn ziekenhuis altijd in een kunstmatige cyclus. Omdat ik eerst aan de pil ben en er van alles al kunstmatig gebeurd zijn de hormonen in de verschillende fases al te veel verstoord. Maar ik weet niet of dat overal zo gaat. Ik heb dus mijn verse tp vorig jaar september in een hormoon ondersteunde cyclus gehad en de 3 cryo's allemaal in een natuurlijke cyclus. Ik vond op zich die natuurlijke cyclus best prettig. Omdat ik daardoor ongeveer een half jaar bijna geen hormonen heb gebruikt (op 1 keer per tp één spuit Ovitrelle na om de ovulatie op te roepen). Ik voelde mij daardoor een tijdje echt meer mezelf, wat wel lekker was. En ook voor de man was dat fijn 😉 . En Ruby ik heb idd tot nu toe altijd gehoord dat de kansen gelijk zijn bij hormoon ondersteunde cyclus of natuurlijke cyclus maar heb nooit verder op leeftijd ingezoomd, dus zeker vragen!!

Ohhh @Linda003 ik snap je helemaal. Per poging vond ik het wachten ook moeilijker worden.. En ik heb dus ook bijna altijd te vroeg getest en baalde dan inderdaad ook dat ik het had gedaan bij een witte uitslag. Dan voelde het toch alsof ik mijzelf de teleurstelling twee keer aan deed... Want doordat het zo vroeg was hield ik natuurlijk ook hoop, wat jij nu ook nog steeds hebt waarschijnlijk. En zoals Aslyn schrijft ook echt nog een optie is... Mega spannend deze periode!! Heb je het vanmorgen weer gedaan? Of wacht je nu een paar dagen? 

 

@Aslyn wat erg dat je vorig jaar door corona geen punctie kreeg. Bij ons in het ziekenhuis hebben ze iedereen die al zo ver was, toch "verlost" met de punctie. Gelukkig dat je daarna alsnog 6 embryos had. Zat deze topper daar tussen? Pff ja ik kan mij alleen wel indenken dat het wachten na de positieve test op de eerste echo mega pittig is! En al helemaal als je geen symptomen voelt. Je zegt zelf ook al, dat zegt niets... En het is nog best vroeg, dus die symptomen kunnen ook gewoon iets later komen. Maar logisch dat je "bevestiging" wil voelen!! Het is vandaag in elk geval prachtig weer, dus lekker rustig met de honden van het weer genieten is misschien een optie?

Ik verdrink mij vaak in werk (achter een computer dus niet lichamelijk zwaar) als ik probeer de wacht tijd sneller te laten verlopen...

Ik kan wel zeggen dat je geen negatieve gedachten moet hebben, maar zo makkelijk gaat dat natuurlijk niet. Jij kan alleen goed voor jezelf blijven zorgen, en verder heb je geen invloed op de uitslag van 11 mei. Misschien een lekkere massage regelen? iets lekkers (gezonds maken)? knutselen als je creatief bent? Iets liefs naar je man sturen om de hormonen te compenseren 😉, een mooi boek lezen (ik heb vorige week de Wilde Stilte van Raynor Winn gelezen, prachtig)?  

Wie kan, geniet een beetje van het mooie weer! 

Liefs

 

  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Owww Paulma, je gaat dus je bruidsjurk twee keer dragen, ben helemaal jaloers 🙂 Hopelijk past die dus volgend jaar niet vanwege zwangerschap OF zwangerschapskilos 🙂 maar wel een leuke gedachte. Ik pas hm allang niet meer , terwijl het maar 6 jaar geleden is.. Ik heb weleens aan gedacht om m’n bruidsjurk te laten inlijsten, dat vond ik zo mooi. 
 

vanochtend heb ik weer getest, knaltest dus, maar ook dat zegt niks.. ik moet gewoon geduldig zijn en gewoon afwachten.. blijft moeilijk. 

dank je wel voor je boekentip, ik lees ook graag, maar merk dat ik de laatste tijd mij niet kan concentreren en lees 1 pagina meerdere keren.. ik was begonnen met Da Vinci code, maar ik laat het maar nu even links liggen. Nu lees ik veel tijdschriften en merk dat dat beter gaat, omdat het telkens korte teksten/ artikelen zijn. 
 

ik zit nu lekker in de tuin in de zon, maar wat mis ik een sigaret zeg.. met cappuccino...helaas...  dan maar een glas granaatappelsap 🙂 

linda ik hoop echt dat je morgen een streepje zal zien.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allemaal, Bedankt voor jullie medeleven 🤗 Heb vanmorgen weer getest en hij was weer spier wit. Dus heb er nu ook geen hoop meer op. Het was een 5 daagse cryo B kwaliteit. Dan zou je nu al wel wat moeten zien. Het zaad kwam van mijn vriend via pesa. Die rietjes zijn nu op dus dit zal eerst moeten. Hier zit helaas een wachttijd op. Je moet geluk hebben als het lukt maar ik was dit keer ook echt heel onrustig in de wacht week. hartkloppingen trillende handjes en 24/7 zat mij gedachten in of het zou lukken. Heb van sommige van jullie ook wel gelezen over acupunctuur. misschien dat dat nog een optie is voor mij de volgende keer.  Wanneer begin je daar mee? als je begint met spuiten voor de eicellen of voor de terugplaatsing? Dit om iets relaxter te zijn. Het zou nu wel een heel tijdje duren voor ik weer kan beginnen en PROBEER het voor nu even los te laten. Wens jullie heel veel succes de komende tijd!! en blijf natuurlijk meelezen 🤗

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oww Linda, wat jammer. Het is iedere keer weer een grote teleurstelling als het niet lukt, wij weten onderhand hoe dat voelt, helaas. Ik had het je zo gegund, gun het iedereen die een kinderwens heeft.. 

hartkloppingen herken ik ook tijdens wachtweken en daarom test ik ook altijd te vroeg ( vanaf dag 6 na tp) niet dat het helpt, maar toch.. acupunctuur heb ik ook een paar keer gedaan en dan wel voor de behandeling. Ze waren een poosje dicht dus kon ook niet gaan, maar ik heb er altijd baat bij gehad. Ik voelde me daarna beter. Wat ook erg bij mij helpt is, wet cupping. 

ik wens je heel veel succes meid, hopelijk dat je heel snel het goed nieuws met ons gaat delen. 



 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat super balen Linda!! Wat is pesa? Is de wachtlijst nog langer door corona of altijd iets dat lang duurt?

Ik heb alleen ervaring met accupunctuur bij IUI, ik heb dat toen een maand of 4 gedaan en in die periode 2 IUI pogingen gehad. Ze zeiden daar dat je eigenlijk het beste al 2 maanden of zo voor je start met een traject kan komen. Uiteindelijk is er geen succes uit een van die IUI pogingen gekomen maar ik werd wel relax van de accupunctuur. Dus het is misschien voor de hartkloppingen enz. wel prettig, en wie weet dat het toch ook nog een ander effect heeft. Maar ik weet het dus niet voor IVF/ICSI en ben ook wel benieuwd, dezelfde vraag als Linda. Wanneer start je? 

En @Aslyn wat gebeurt er precies bij cupping? werkt het vooral ontspannend?

Ik heb net mijn tweede echo gehad en merk dat ik een beetje teleurgesteld ben. Sorry als ik iemand beledig, want er zijn 6 potentiele follikels te zien die momenteel mee doen om eventueel te kunnen oogsten volgende week. Dat is natuurlijk niet niks dus ergens mag ik niet klagen. Maar de vorige poging waren het in deze fase 12.... (uiteindelijk 10 geoogst, 6 bevrucht, 4 goed genoeg om vers of als cryo te gebruiken, nul succes) En tja, dat maakt 6 nu toch een beetje teleurstellend... Ik weet, de kwaliteit is belangrijker, en als een van deze een topper is die wel pakt maakt het niets uit hoeveel er nu zichtbaar zijn! Dus ik ga er zeker voor!!!! Het is gewoon heel even dat gevoel, maar ik weet dat er ook mensen zijn die met dit aantal een gat in de lucht springen. Dus ik ga gewoon weer positief kijken naar wat er uit komt. moest het gevoel alleen even kwijt 

Tot snel meiden!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet waarom mijn onderstaande bericht niet geplaatst is een paar dagen geleden maar bij deze nog maar een poging 🙂

Lieve @Aslynvan harte gefeliciteerd! Ik ben niet meer actief hier maar krijg nog wel meldingen binnen die ik nu pas lees 🤭 Heb het druk met de kleine, nu alweer bijna 10 weken!

Wens jou een hele goede zwangerschap toe en probeer niet teveel te stressen hoe moeilijk dat ook is. Zoek afleiding. Gelukkig gaan de terrasjes en winkels binnenkort open! 🙂

Balen dat je relatie niet lekker gaat, klote hormonen ook.

Moet eerlijk bekennen dat ik nu door het weinig  slapen en alle gierende hormonen ook zeker geen model-echtgenote ben helaas. Ben soms zo geïrriteerd naar hem toe en kan soms zomaar in huilen uitbarsten vanwege het slaapgebrek. Soms denk ik zelfs dat ik beter af ben zonder partner maar krijg daar ook weer spijt van dat ik dat denk. Had dit ook niet van mezelf verwacht dat ik me zo zou voelen. Gelukkig is het niet elke dag, alleen bij slechte nachten. Nu weet ik ook waarom ik gestopt ben met die diensten, werd daar altijd strontchagrijnig van 😂

 

@Linda003 wat ontzettend balen voor je... Hoop dat je gauw weer verder mag en dat een succes wordt.

De andere meiden hier wens ik ook een geslaagde terugplaatsing toe.

@Paulma nog van harte gefeliciteerd met je huwelijk 🧖‍♀️ Geniet van elkaar (zolang dat mogelijk is onder invloed van alle hormonen haha)

@Kitje Wat supergaaf dat je dat kan doen! Op 1 of andere manier zorgt dat er denk ik voor dat het beter een plekje krijgt. 

♡♡

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Nina79 dank je wel meid. Ik ben er ook heel blij mee 🙂 

 Jeetje 10 weken al... gaat snel hè? Lijkt me zo bijzonder om moeder te worden. Hopelijk dat ik het ook mag meemaken.. en iedereen die het wenst..  
ik hoor vaak dat er irritaties ontstaan tussen de partners tijdens de eerste maanden als de  baby er is. Nou ik heb door de hormonen nu al veel irritaties , dat wordt nog wat als de baby er is 🙂  
Een vriendin die 4 maanden geleden is bevallen zei laatst “ het voelde alsof ik door een duivel was bezeten 🙂 , ik kon m’n man wel wurgen.. gelukkig gaat het nu heel goed tussen die twee. 
heel veel sterkte in ieder geval de komende weken. 

 

@Paulma ik snap je teleurstelling, maar je zegt het zelf al, er hoeft maar 1 goede tussen te zitten.. of nog beter 2. 
het is een beetje geluk hebben, je kan heel veel eitjes hebben, maar als het niet blijft plakken, heb je er ook niks aan. Dus nu maar hopen dat er een goede tussenzit die wel blijft plakken en blijft groeien. 
In Turkije kwamen ze in 2003 per toeval achter dat een kinderaspirine de eicellen bevordert, vervolgens heeft een privékliniek de vrouwen die voor de tweede ronde IVF traject zaten een maand lang 1 kinderaspirine per dag gegeven, de vrouwen hadden 1.2 keer meer eitjes dan daarvoor. 
De meeste privéklinieken gebruiken sindsdien ook deze “methode”. 
Hier in Nederland geven ze aan dat er nooit een onderzoek naar gedaan is en wordt het niet aangeraden , ook niet afgeraden voor zover ik het weet. Ik dacht dit moet ik wel met je delen. Laten we maar hopen dat je volgende week een aantal cryo’s hebt..  

Wat wet cupping betreft, ik kwam de volgende tegen op internet:

voordelen wet cupping: 

  • Bewegingsvrijheid stimuleren.
  • Verklevingen elimineren.
  • Knopen losmaken.
  • Bloedcirculatie verbeteren.
  • Voedingsstoffen opnemen.
  • Ontstekingen verminderen.
  • Vermoeidheid tegengaan.
  • Boost aan je lichaam voor algehele ontspanning en herstel.

Ik was best sceptisch toen ik het voor het eerst liet doen en ik had een drukke dag achter de rug en ging met knallende hoofdpijn daar heen. Na de behandeling was de pijn over en die mevrouw zei “ ik zie ergens een ontsteking, houd je gezondheid in de gaten” en na een paar dagen had ik longontsteking, echt bizar. Sindsdien laat ik het 1 a 2 keer in het jaar doen,  maar je mag het niet doen tijdens een IVF traject, wel vlak daarvoor. met wet cupping doen ze hele kleine sneetjes in je rug en zuigen ze met een cupping “oud bloed” uit je lichaam. Klinkt eng en ik was bang dat m’n rug vol littekens zou zitten, maar na 10 dagen was er al niks meer te zien. Ik voelde me echt heel goed daarna. Het gaat er om dat je je goed bij voelt. 

Ik heb vandaag weer 10 zwangerschapstesten gehaald bij de action, eerst afspraak gemaakt uiteraard 🙂 er zijn momenten dat ik heel erg ongeduldig word en heb de neiging om een verloskundige te bellen en een afspraak te maken voor eind april, maar dan roep ik mezelf tot halt. Gewoon afwachten denk ik dan. Nog steeds geen lichamelijke symptomen.
Door stress grijp ik steeds meer naar eten en ik zag mezelf vandaag in de spiegel , Damn! Ik schrok echt van mezelf. Ik ben echt dik geworden. Ik eet wel gevarieerd en gezond (af en toe wel cheaten),  maar ik eet voor 4 man. Na 11 mei maar eens m’n porties verminderen. Maar voor nu, ik geniet van het eten.. 
 


 



 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh, hahaha, let je ff niet op is er intussen een half boek gepend hier 😅
Dat snap ik wel @Aslyn dat je liefst zo snel mogelijk een echo wil.
Maar het hartje gaat pas rond de 6 weken kloppen, dus eerder heeft niet zoveel zin, dan zie je alleen een vruchtzakje en geen hartje.
Dan ga jij je daar een hele week heel erg druk om maken of het allemaal wel goed zit.
Wachten tot 11 mei lijkt forever, het is niet voor niks de verlengde wacht weken natuurlijk.
Na een positieve test is het echt niet over met wachten en de zenuwen, die blijven en zijn mogelijk nog erger.
Afleiding is de beste remedie hiervoor, maar ja, dat weet iedereen hier in dit traject.
Keep the faith!

Dankjewel lieve @Jennie80 voor je woordjes richting mij.
Het is precies dat waarom ik hem wilde laten registreren, zo erken ik zijn bestaan, hij is er geweest en dat is dan ook gewoon officieel zo.
Helaas ben ik tegen een bureaucratische muur opgelopen hiermee en heb ik het weer even laten liggen.
Ik moest bij de gemeente waar hij geboren is een akte van overlijden opvragen om deze te verstrekken aan mijn eigen gemeente.

Dus ik daarheen gebeld, ik ben 4x doorverbonden en kon telkens opnieuw het (nog steeds pijnlijke) verhaal uitleggen aan iemand die het niet snapte.
De een na laatste die ik aan de telefoon kreeg moest notabene al mijn antwoorden herhalen naar een ander.
Hoe ver was je in de zwangerschap? 14 weken...
En dan tegen een ander... 14 weken.
Om vervolgens weer een vraag te stellen.
Ik irriteerde me hier aan en vroeg haar of ze me kon doorverbinden met iemand die WEL wist wat te doen want ik was er klaar mee zo.
Zegt ze, ja degene die daarover gaat is druk.
Ok, prima, dan laat je ff terugbellen als diegene niet meer druk is ofzo, het heeft geen haast maar wil het wel een keer geregeld hebben.
Moment, plop weer in de wacht.

Toen kreeg ik de vierde aan de lijn die WEER vroeg waar ik voor belde.
Toen ze me vroeg of het kindje uberhaupt geleefd is ben ik boos geworden.
Nee, ik heb 14 weken lang met een klomp cellen in mijn buik rondgelopen, nou goed?
Ja natuurlijk leefde die, ik heb hem zien kopjeduikelen en zijn hartje gehoord en ineens was hij dood.
Maar kennelijk heeft niemand van jullie in de gaten hoe moeilijk dit gesprek voor mij is.
Het antwoord was, hiervoor moet u een afspraak maken en langskomen.
Het stoom kwam uit de oren werkelijk waar, als ze voor me had gestaan had ze het niet overleefd.
Ik heb er nog uit kunnen brengen, ik zie wel wat ik doe en heb de telefoon erop geklatst.
Daarna heb ik woedend schriftelijk een klacht in gediend over deze gang van zaken.
Ik bel godverdomme niet om een verlopen rijbewijs!
Het was zo'n enorm verschil met de ontzettend empathische mevrouw die mij vanuit mijn eigen gemeente had gebeld de dag ervoor.
En zij wist OOK niet hoe het voelt want ze had zoiets nog nooit meegemaakt zei ze.
Ik heb haar een mailtje gestuurd dat ze in de andere gemeente vinden dat ik een afspraak moet maken en dat ik dat momenteel nog eventjes niet kan.
Dat is geen probleem, neem je tijd, ik verneem het wel van je als je er klaar voor bent.
Onbegrijpelijk dat je in deze tijd voor zoiets moet langs gaan naar het gemeentehuis, maar wat me het meest verdrietig heeft gemaakt is de muur van onwetendheid en onbegrip wat ik kreeg.

Enkele dagen later kreeg ik een mailtje van iemand die mijn klacht op zich had genomen.
Ze vroeg me of ik haar kon bellen, want ik had geen nummer achtergelaten.
Expres niet, want ik had even geen behoefte meer eraan.
Ik heb haar beantwoord en mijn verhaal verteld.
Ze schreef in haar mail dat ze alleen nog afgelopen vrijdag aanwezig was en dan weer pas begin mei ivm vakantie.
Ik heb haar vrijdag geantwoord (had het een paar dagen laten liggen) dus ik verwacht pas een antwoord ergens begin mei.
Hopelijk heeft deze mevrouw iets meer empathisch vermogen dan haar collega's.
De eerstvolgende die het verlies van mijn zoontje ook maar enigszins durft te bagatelliseren duw ik een foto van hem onder de neus.
Misschien dat ze dan eens snappen dat we het hier over een MENSJE hebben, een MENSJE wat leefde, wat een kloppend hartje had, een klein jongetje, mijn jongetje, mijn zoontje, mijn kereltje wat niet mocht blijven.

Wat rot dat je even een rotperiode gehad hebt Jennie, ik snap zo goed hoe het voelt.
Wij allemaal hier snappen die gevoelens, als het anders gelopen was dan....
Het doet pijn en dan moet je ook gewoon even lekker de tijd nemen voor jezelf.
Je bent geen verantwoording schuldig hoor waarom je op de only read modus bent overgeschakeld.
Het is toch een proces met ups en downs die we door al die hormonen ook nog eens veel minder goed kunnen handelen dan normaal.
En jij hebt het destijds ook behoorlijk voor de kiezen gehad met alles toen.

Ben je momenteel nog ergens mee bezig Jennie? Met een nieuw traject?
Hopelijk voel je je inmiddels ook beter.

Fijn te lezen dat het intussen wat beter gaat tussen jou en je man @Aslyn
Hormonen doen echt gekke dingen met een mens hoor, 
Misschien is de afstand die er nu is tussen jullie juist wel ff goed, kunnen jullie beiden even tot rust komen.
Hoef jij je niet meer te irriteren aan zijn gebrek aan empathisch inlevingsvermogen en hij hoeft niet op eieren te lopen omdat een vrouw vol hormonen veranderd in een onherkenbaar schepsel dat alle redelijkheid verloren lijkt te hebben.

Ook jij hebt ff een boel te verstouwen nu, je uitgerekende datum, het feit dat je nu een kindje had kunnen hebben, de nieuwe zwangerschap, de blijdschap daaromheen en de angst het (weer) te verliezen, het verdriet om het kindje dat niet mocht blijven.
Een nieuwe zwangerschap haalt dit verdriet niet weg, maar brengt wel nieuw vreugde en iets om naar uit te kijken.
Het is geen vervanging voor, maar een aanvulling.
Het kindje wat niet mocht blijven zal je nooit vergeten en zal altijd in je herinnering blijven.
Ook jij bedankt voor je lieve woordjes aan mij Aslyn ☺️

Dan ff over het schoonmaken, ik zou gewoon iedere dag een klusje doen Aslyn want een vies huis is ook niet wenselijk.
Je kunt toch moeilijk nog 7 maanden compleet niks doen?
Het klopt dat ze in het buitenland andere dingen zeggen dan in NL.
Zo zeggen ze hier, je mag gewoon alles doen, geen probleem.
En in buitenland zeggen ze juist dat je veel rust moet nemen, niet mag sporten en geen ramen mag lappen, maar ze zeggen OOK niet, doe compleet niks en lig op de bank in een vies huis, 😂

Wat ik destijds in Riga aan regels kreeg was het volgende.
Ik mocht niet meer sporten, maar wel zwemmen en wandelen, fietsen liever niet.
Wandelen vonden ze zelfs heel erg goed, iedere dag half uurtje of een uurtje wandelen is top zeiden ze daar.
Ik mocht niet zwaar sjouwen en geen zwaar werk doen.
De ramen mocht ik niet lappen.
Huishoudelijk werk mocht ik wel gewoon doen maar dan rustig aan en geen 'grote schoonmaak' gaan houden.
Maar de was, stofzuigen, een lapje over je huisraad heen halen dat was geen probleem zo lang je maar niet dat een hele dag doet en tussendoor rust neemt.
In de tuin werken met handschoenen aan.

Proficiat @Paulma met je huwelijk!
Wat een leuk nieuwtje en helemaal in deze rare tijd.
Fijn om te horen dat je een fijne dag hebt gehad en nog heel veel fijne dagen en jaren met je kersverse echtgenoot gewenst!

Dat heb ik ook gehoord ja dat het voor de slagingskans geen verschil maakt of je een tp hebt in natuurlijke of kunstmatige cyclus.
Ik snap ook heel goed dat je nu wat anders wil proberen omdat de vorige keren niet gelukt zijn.
Je wil toch het gevoel hebben dat je alles eruit gehaald hebt wat er in zit he?
Fijn dat je arts er verder open voor stond om wat anders te proberen, ipv weer hetzelfde.

Wat handig dat je een paar goede hulplijnen hebt.
De meesten van ons zijn toch afhankelijk van de eigen arts en dr. Google....
Een second opinion is nooit verkeerd en wat die arts zegt kan ik me ook heel erg in vinden, over het behandelplan en kwestie geluk.
Denk dat het grootste deel van geluk afhankelijk is eerlijk gezegd.
En van dat een embryo er aan de buitenkant prachtig uit ziet niks wil zeggen, daarvan heb ik ooit eens een filmpje gezien van een fertiliteitsarts die dat vrij simpel uitlegde en dat de kwaliteit alleen bepaald wordt optisch aan de buitenkant en wel wat wil zeggen, maar niet alles.
Je kunt namelijk niet IN een embryo kijken.
Daarbij zijn er legio voorbeelden van perfect ogende embryo's die niet blijven zitten en matige embryo's die uitgroeien tot een prachtig kindje.

Denk dat het verlies van een kindje altijd wel blijft hangen Paulma, daarom heb ik die info over het registreren ook gedeeld, zodat degenen die het niet wisten er wel wat mee kunnen doen als ze dat willen.
In zo'n situatie is dat heel persoonlijk of je er wat mee wil doen, maar bij de meeste mensen is het niet bekend dat je er ook wat mee kunt doen als je dat graag wil.

Nou, jouw afspraak is dan ook weer bijna intussen @ruby2021 hopelijk wordt het niet weer verzet.
AMH van 1,5 is volgens mij helemaal niet verkeerd, ik had maar 0,4 jij zit toch een stukje hoger.
Dan heb je nog wat meer eitjes, dat zou fijn zijn zeg.

Wat raar eigenlijk @Aslyn dat je dan weer opnieuw met 150 moest beginnen ipv 225.
Je zou toch denken dat ze daar dan meteen mee beginnen?
Ik had zelfs 300 destijds (dat is het maximum wat ze in NL voorschrijven).
Maar goed, 6 embryo's is lekker om te hebben, een mooi aantal.

Dat je geen symptomen hebt wil precies niks zeggen hoor, niet te druk om maken.
Sommigen hebben alle symptomen die er maar zijn en anderen hebben niks en hobbelen zo door de zwangerschap heen.
Al is het voor jou wellicht wel prettiger iets van symptomen te hebben, al is het maar een vleugje misselijkheid zo iedere dag een keer, dat geeft je het gevoel van oh ja, ik ben zwanger.
Afwachten mop, dat is in dit traject, we wachten en wachten van de ene mijlpaal tot de andere en in de tussentijd proberen we niet gillend gek te worden ervan.

Overigens, een knaltest wil niet perse iets zeggen, maar het zegt wel dat er HEEL veel HCG in je urine zit.
Als ik kijk naar de fototjes die je gestuurd hebt, dat is bepaald geen knaltest.
Het loopt dus op en dat is een goed teken.

Wat goed dat je kiest voor granaatappelsap ipv het sigaretje.
Hopelijk blijf je het zo goed volhouden, echt top hoor!
Knap, want stoppen met roken is moeilijk, zelfs bij een hele grote kinderwens.
Dat krijg jij er dan ook nog extra bij, naast alle stress die je al hebt ook nog het sigaretje moeten missen, denk dat het dat voor jou dan nog wat moeilijker maakt, maar wees trots op jezelf dat je het zo goed doet!

Ja, haha, dat doen mensen @Paulma als mensen gaan trouwen dan kunnen er kindjes komen.
Alsof dat de enige reden zou zijn om te trouwen, of dat je ongetrouwd geen kindjes kunt krijgen.
Naieve opmerkingen idd, maar toch voor sommige mensen wellicht pijnlijk.
Mensen weten niet beter.
Ik ben nooit getrouwd dus ik heb die vraag nooit gehad.
Wel deze en die vond ik altijd heel vervelend.
Heb jij MAAR 1 kind?
Hoezo MAAR? 
Weet jij wel hoeveel mensen een moord zouden doen voor 1 kind?
En weet jij wel hoe graag ik er 2 of 3 had gehad?
En hoeveel verdriet ik erover heb gehad dat mijn kind alleen bleef?
En voor 2020 wees ik mensen enkel erop dat het hebben van 1 kind een groot geluk is en niet 'maar"

De laatste keer dat iemand mij vroeg of ik MAAR 1 kind heb was echter in oktober 2020.
Deze meneer vraagt dit nooit meer aan iemand.
Ik heb hem namelijjk gezegd ik heb 1 levende zoon inderdaad.
Hij trok zijn conclusie uit mijn antwoord en zei, oh, sorry, dat wist ik niet.
Nee, dat had de goede man ook niet kunnen weten, maar vraag dat niet zo!
Laat het 'maar' weg zeg.
Een kind mogen krijgen is een groot goed.

Wat balen zeg @Linda003 dat je negatief getest hebt.
Het blijft toch altijd een verdrietig momentje, zeker als je weet dat je niet zomaar ff verder kunt.

Ik dacht dat je met acpunctuur minimaal 3 maanden vantevoren moet beginnen, dit om de baarmoeder in de juiste balans te krijgen.
Ik hoor ook goede verhalen over baarmoeder massage, dat is dacht ik wel 1x, net voor een tp, of mss ook een keer net voor een punctie, maar dat weet ik niet precies.
Het kan je helpen al is het alleen maar om relaxter te zijn.
Baadt het niet dan schaadt het ook niet.
Sterkte meis, hopelijk krijgen jullie snel een nieuwe kans!

Ik dacht dat Pesa een ingreep is waarbij ze de zaadjes rechtstreeks uit de ballen van de man halen @Paulma dit doen ze als de kwaliteit minder goed is volgens mij, dus dan hoeft de man geen kwakje in te leveren zoals bij 'gezond' zaad.
De kwaliteit zou dan beter zijn als ze het rechtstreeks eruit halen.
Het schijnt voor de man geen fijne ingreep te zijn iig en met de Covid situatie nu zullen ze zulk soort operaties wel uitstellen, er is (voor hun) immers geen noodzaak, dat voor ons iedere maand telt doet kennelijk niet te zake.

Ik snap heel goed dat je teleurgesteld bent Paulma met de helft van de vorige keer.
Het is ook een groot verschil.
Als anderen zich daardoor voor het hoofd gestoten voelen dan is dat iets van hun en niet van jou.
Jij had op meer gerekend, dus jij bent teleurgesteld nu, heel logisch.
Idd kun je het dan beredeneren door te zeggen dat je er maar eentje nodig hebt.
Maar een paar extra kansjes in de vriezer geeft een heel prettig idee.

Jeetje @Nina79 je kleine meid alweer 10 weken oud, wat gaat dat snel zeg!
Kan me heel goed voorstellen dat je nu tijd te kort komt en dat dan een forum als dit erbij in schiet.
Zo'n kleine dame slokt een boel van je tijd op, logisch ook wel.
Zo te lezen gaat het goed met jullie, daar ben ik blij om.

En je weet wat ze zeggen he, 9 maanden ontzwangeren, je zit nog vol hormonen en dan worden veel vrouwen redelijk ontoerekningsvatbaar en labiel, schijnt erbij te horen, vreemde gewaarwording als je normaliter zo niet bent.
Ik heb me destijds ook verbaasd hoe ik kon veranderen van een nuchter mens in een labiel persoon.
Het gaat over Nina, duurt ff, maar er komt een dag dat je je weer gewoon NIna voelt.
Sneu voor je man dat je even geen model echtgenote bent, maar hij zal er wel mee leren leven.
Daarbij is deze toestand niet voor altijd, maar tijdelijk.
Dat zal hij zichzelf ook wel beseffen denk ik.
En die nachtvoeding en gebroken nachten, het is allemaal tijdelijk.
Daarom mogen wij vrouwen ook zo lang met verlof, dat hebben we keihard nodig.
Moet je je voorstellen dat je de afgelopen weken ook nog had moeten werken zeg, dan hadden ze je echt bij elkaar kunnen vegen.
Geniet maar lekker van je kleine meid!




 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Kitje wat heb ik je teksten toch gemist 🙂 heerlijk om ze te lezen. Ik had het eerder al gezegd, maar je zou echt een columnist kunnen worden 🙂 zelfs Monique van André Hazes is columnist  🙂  dus waarom jij niet ?

bedankt voor je lieve woorden, ik waarder het heel erg. 

Wat een nare ervaring bij het gemeentehuis, terwijl je eerst door die ene mevrouw heel goed werd geholpen. Ik kan me heel goed voorstellen dat je echt pissig werd , en terecht! 
 

ik vind het ook raar dat mensen zeggen “heb je maar 1 kind?”  Ik zou een gat in de lucht springen als ik 1 kind zou hebben. Sommige mensen kunnen echt niet nadenken en hebben ook geen empathisch vermogen, niks van aantrekken. 
 

Hoe oud is je zoon Kitje? Had je al een keer geschreven volgens mij, maar heb het niet onthouden. 

Een vriendin, woonachtig in USA,  zei dat ze 10 jaar geleden GEEN granaatappel mocht eten en geen granaatappelsap drinken van de arts omdat het een miskraam zou opwekken 😳 ik schrok natuurlijk heel erg, want ik drink tussen 0,5- 1 liter per dag granaatappelsap. Tot nu toe heb ik geen negatieve berichten gelezen over granaatappelsap, maar ik ga het wel verminderen. 


Hoe is het me de andere meiden? Gaat het allemaal nog ? Vanaf morgen kunnen we weer een terrasje pakken, ik was helemaal niet bang voor Corona, maar nu ik zwanger ben, merk ik dat ik wat terughoudend ben.. ik heb het wel gemist hoor. 


  @Kitje de foto’s van de testen die ik eerder plaatste is van wachtdag 8 en van wachtdag 10. Vanaf 14 dagen werd het een knaltest (zie foto) . Ook dat zegt niks , ik weet het, maar bij m’n vorige zwangerschap werd het streepje iets minder en ik dacht dat het normaal was en dat je lichaam op den duur minder HCG maakte.  Een week later hoorde ik dus dat het was gestopt met groeien. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank @Aslyn voor je compliment, fijn te horen dat mijn epistels toch graag gelezen worden, ik kladder er soms zo'n hoop neer....
Dat heb ik wel vaker gehoord dat mensen vinden dat ik er meer mee moet doen, boeken schrijven heb ik ook al gehoord, maar dat zie ik mezelf toch niet snel doen, columns schrijven echter lijkt me wel leuk.
Ik heb me op schrift altijd beter kunnen uitdrukken dan met woorden, ik schrijf ook veel van me af, dat is mijn manier van de zaken verwerken.

Volgens mij is Monique toch niet meer van Andre Hazes? Die waren toch weer uit elkaar?
Maar goed, zij is bekend, mensen willen graag berichten lezen van bekende mensen denk ik.

Het was een hele nare ervaring idd, de mevrouw van mijn eigen gemeente was zo lief en zo empathisch dat dit echt een koude douche werd.
Ik heb het daarom maar ook weer even gelaten, het heeft ook geen haast verder, daarbij wil ik momenteel liever niet naar gemeentehuis gaan ook, dus het zij zo.
Ik wacht nog even de reactie ook op mijn klacht af.

Nou, precies dat dus, het hebben van 1 kind is zo kostbaar en voor sommige mensen de grootste wens, dat is niet 'maar' dat is fantastisch.
Het is vaak de domheid van mensen om zich zo uit te drukken, mensen beseffen ook vaak niet wat voor verdriet er schuil kan gaan achter het wel of niet hebben van kinderen.

Van dat granaatappelsap gaan verschillende geruchten de ronde, ik heb ook eens ergens gelezen dat het niet goed zou kunnen zijn, maar ik lees ook heel veel (veel meer) berichten dat het juist wel heel goed is en dat het goed is voor het opbouwen van het bms.
Nina (van het forum hier) heeft het ook gedronken destijds.
Ik heb het ooit eens geprobeerd, maar vond het niet te nassen, dus ik zelf zou het niet snel drinken.
Je moet gewoon doen waar je je goed bij voelt Aslyn.
Er gaan veel fabeltjes rond of dingen die niet compleet waar zijn.

Zo is bijvoorbeeld bekend dat ananas de bevalling zou kunnen opwekken, dus eten mensen tijdens de zwangerschap tot de 37 weken vaak geen ananas, maar om dat op te wekken moet je minimaal 8 ananassen per dag eten, dat doet niemand, dus kun je rustig een plakje ananas eten, maar als je je daar niet goed bij voelt, dan doe je dat niet, simple as that.

Ik ga geen terrasje pakken van 12-18, dat schiet niet op, ik wacht wel tot het weer op een 'normale' tijd kan.
Ging altijd met een vriendin hapje eten en terrasje erna, maar ik denk dat dat nog wel een hele poos duurt.
Erg jammer want ik mis het enorm.
Het leven is zo saai zo he?

Ik snap heel goed dat je voorzichtiger bent nu, je voelt je zo kwetsbaar ook en wil geen enkel risico lopen, zeker na onze ervaring en traject.
Mijn zoon is al 18 intussen trouwens, een volwassene volgens de wet en volgens hemzelf, ik denk daar nog net ff wat anders over, maar goed.

Nee, dat is niet normaal hoor dat het streepje lichter wordt de eerste weken, ik dacht dat het tot week 15/16 zoiets alleen maar oploopt en daarna zou het dan weer afnemen geloof ik.
Vandaar ook dat je moeders voor moeders ook alleen maar kunt doen tot die tijd want daarna is het HCG niet genoeg meer blijkbaar.
En dat degenen die ziek worden meestal na 3/4 maanden minder ziek zijn, ziek word je van het HCG namelijk, sommige mensen kunnen daar niet goed tegen en anderen kunnen er beter tegen en worden niet of nauwelijks ziek.

Die knaltest ziet er zeer veelbelovend uit, geen twijfel mogelijk ook.
Ik had toen in juli ook precies zo'n test.
De eerste keer dat ik testte was die al heel duidelijk, maar toen was het teststreepje nog ietsje lichter dan het controle streepje, maar een week later had ik ook 2 van die dikke strepen die even donker waren.

Ik zal lekker voor je blijven duimen hoor dat je een goede echo hebt binnenkort! 🤞

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allemaal,

Wat geweldig Aslyn, een echte knaltest, hoop voor je dat alles goed mag blijven gaan en ben het met je eens hoor, vind dat je zeer vermakelijk kan schrijven Kitje 😉 

Heb vandaag afspraak in het ziekenhuis gehad en meer duidelijkheid gekregen over de stand van zaken. Al mijn hormoonwaarde in het bloed waren nog heel goed en  de echo zag er ook mooi uit, gemiddeld 6 eitjes aan iedere eierstok. Dit geeft dus goede hoop voor de toekomst mocht het nog tot een volgende icsi poging komen maar zeker geen garanties. Een eventuele cryo terugplaasting zal dus ook in een natuurlijke cyclus gaan plaatsvinden. Vanwege privé omstandigheden heb mijn man en ik in samenspraak met de arts daar besproken dat we behandeling even een paar maanden in de ijskast gaan zetten en wachten tot we weer in wat rustiger vaarwater zitten.Voelt een beetje bittersweet eerlijk gezegd maar ja het is voor nu niet anders geloof ik en ben wel dankbaar dat mijn lichaam me kennelijk nog een beetje tijd geeft..... geniet van het mooie weer jullie!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankje @ruby2021 dat is lief van je ☺️
Wat rot dat je de plannen even on hold hebt moeten zetten, maar gelukkig geeft je lichaam je die tijd nog wel.
Aan beide kanten 6 eitjes is een super net aantal wat ook wel aangeeft dat je nog lang niet op het eind zit.
Dan kun je beter nu die tijd nemen en de beren verslaan die je nu prive eventjes in de weg lopen dan dat je een traject in gaat dat wellicht gedoemd is om te mislukken omdat je nog met die beren ligt te worstelen.
Dat is zonde van de pogingen ook, je kunt ze dan beter nog eventjes bewaren.
Ook de dokter kan wel heel goed inschatten hoeveel tijd je nog hebt.
Ik wens je veel succes en sterkte (als je dat nodig hebt) met dat wat je nog even moet aan gaan.

Intussen heb ik een berichtje ontvangen van de gemeente waar ik mijn klacht had ingediend over de gang van zaken toen ik de akte van overlijden wilde opvragen voor mijn zoontje.

Ze schrijft dat ze mijn openhartigheid hierover enorm heeft gewaardeerd en dat ze het enorm betreurenswaardig vind hoe alles verlopen is.
Daar biedt ze ook haar excuses voor aan.
De situatie is blijkbaar ook in het team besproken zodat dit in de toekomst niet meer gebeurt.
Niet dat ik er nog wat aan heb, maar goed, wellicht dat ze dan wat empathischer zijn met anderen.

Ze schrijft ook dat dit niet de normale gang van zaken hoort te zijn en telkens doorverbinden worden om dan het trieste verhaal telkens opnieuw te vertellen is zeker niet wenselijk.
Ze hadden een terugbelverzoekje moeten maken voor diegene die WEL weet wat te doen (zoals ik ook gemeld had) dat had ik prima gevonden, ik had er immers geen haast mee, wilde enkel eea in gang gaan zetten voor hem, dat verdiend die kleine gewoon, bestaansreicht.

Ze schrijft ook dat ik er helaas wel echt voor moet langskomen en dat ik dat kan doen als ik daar aan toe ben.
Ik hoef nu niet meer te bellen want ik heb een rechtstreeks mailadres gekregen van diegene waar het over gaat, dus ik kan diegene dan gewoon een mailtje sturen.
Wat fijn is, want dan hoef ik niet bang te zijn WEER niet gehoord te worden of door mensen te woord gestaan te worden die totaal niet weten wat te doen in een pijnlijke situatie als deze.

Ik laat het voor nu nog eventjes, maar ik ga het over een poosje wel weer oppakken allemaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal, ik ben Heleen (41 going on 42), en ik ben nieuw hier maar zit in hetzelfde schuitje als jullie en kwam hier met googelen terecht. En was enorm blij om dit topic te vinden!

De moeilijkheden als 40+ meisje om zwanger te worden (en te blijven uiteraard), waar je allemaal doorheen gaat en wat wel en vooral niet te doen.....heeeeeel herkenbaar! Als 40+-er vruchtbaarheidstrajecten ondergaan is het nog wat stressiger dan als dertiger omdat je gewoon weinig tijd meer hebt. We zijn nu 2 jaar bezig om zwanger te worden, sinds ruim een jaar in de medische molen. 

Ik zit nu op wachtdag 13 na terugplaatsing en moet even m'n zenuwen van me afschrijven........ Tot nu toe geen pijntje, krampje of bloed dus ik begon al wat hoop te krijgen want nog niet eerder zover gekomen zonder symptomen, maar ja hoor, een uur geleden ineens wat roze bij het broekloeren. Dus ik vrees het ergste. Ik heb vanmorgen het ziekenhuis aan de telefoon gehad en gezegd dat ik tot nog toe geen menstruatieklachten had, maar wel morgen ga testen ipv zondag 2 mei, want dan kan ik ook eerder stoppen met de utrobollen. Soms leveren die nog wat vertraging op in het ongesteld worden. Ik heb de boel gejinxt geloof ik. 

Ik zit goed in m'n eicelvoorraad gelukkig, maar dat levert tot nu toe helaas niets op. Huidige poging ICSI, 17 eicellen dus overstimulatie, ziek en 2 weken lang naar het ziekenhuis voor bloedprikken en echo's en dan geen cryo's overhouden. En de verse lijkt nu ook te gaan mislukken. Bah. Ook is dit het derde traject dus hierna mogen we zelf gaan betalen. 

Sorry voor dit verhaal maar moest het even kwijt. Ik hoop voor ons allemaal dat we de statistieken tarten en gewoon zwanger worden. 

 

Liefs Heleen. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wauw @Aslyn deze knal test ziet er goed uit zeg! Nog even en het is 11 mei....! Hoe staat het met eventuele zwangerschapsklachten? 

@Kitje prettig dat ze je klacht hebben opgepakt en je rechtstreeks kan schakelen als het goed voelt

@Heleen79 welkom! ik vind het al knap genoeg dat je tot nu door bent gekomen zonder te testen 😉 Maar wel balen dat je nu denk dat het toch niet goed is gegaan. die test morgen zal uitsluitsel geven lijkt me. Dit is dus je derde ICSI poging? Dus begrijp ik het goed dat er helaas geen cryos zijn, en je enige kans deze verse TP was? Was dat vorige trajecten ook zo? Heb je al bedacht of je verder gaat op eigen kosten, mits mogelijk? En blijf je dan in NL of plannen om naar het buitenland te gaan?

Ik had gister mijn punctie. En even iets positiefs om te delen.... 9 eitjes geoogst 🙂 Super meevaller, er leken bij de echo maandag max 5 te oogsten. De arts zei nog "hopelijk trekken er nog wat bij tot donderdag" en dat lijkt dus het geval. De kans dat niet alle eitjes helemaal rijp zijn is wel aanwezig. Dus nog wel spannend om zondag te horen of en hoeveel embryos er zijn. Maar voor ieder waar de aantallen tegen lijken te vallen tijdens de echo;s voor de punctie het kan dus toch positiever uitpakken dan verwacht! Als er minimaal 1 goede embryo is krijgt ik die zondag teruggeplaatst. Ik laat het jullie nog weten!

fijn weekend allemaal

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Paulma 9 eitjes is zeker een mooi resultaat! Hoe voel je je nu na de punctie? Nog een beetje beurs denk ik? En heb je algehele verdoving gehad of alleen plaatselijk? Ze geven mij steeds een roesje waardoor ik helemaal onder zeil ben, want een eendebek wil ik er al uit meppen, zo pijnlijk vind ik dat. 🙂 

Haha tja ik redeneerde 'als ik niks zie of voel ben ik in elk geval niet ongesteld' en testen kan ook confronterend zijn....dat je hoop eerder de bodem in wordt geslagen zeg maar. Als je het testen uitstelt geef je jezelf nog een kans dat het positief is, of zo. Vanmorgen dus een test gedaan: hartstikke negatief. En ben nu ook definitief ongesteld. 😞 

Ja we zijn vorig jaar maart begonnen met IUI, maar die ging niet door wegens teveel rijpe eicellen (4). Daarna kwam corona dus gebeurde er ook 2 maanden niks (wel zelf geprobeerd natuurlijk).

Toen met IVF begonnen: 1 embryo uit 12 eicellen, dus er werd ons toen ICSI geadviseerd. ICSI: 8 embryo's uit 12 eicellen, 1 cryo. Maar niks is blijven plakken. 

De 2e ICSI werd dus voor ons het 3e traject: 17 eitjes waarvan 11 bruikbaar, 7 embryo's maar geen cryo. De verse is dus mislukt.

En daar baal ik wel behoorlijk van, na net 3 weken gedoe met overstimulatie en medische controles. Al dat gedoe en dan geen enkel resultaat. 😞 We willen wel gewoon doorgaan nu, op eigen kosten, maar wel zo mogelijk in NL blijven. We wonen nl best dichtbij het ziekenhuis dus het is ook wel gewoon praktisch. In ons ziekenhuis starten ze geen nieuwe behandeling meer na je 42e, maar we hebben zitten rekenen dat we met 1 rustmaand nog precies voor m'n 42e kunnen starten met een nieuwe behandeling. En daarna naar Nij Geertgen, daar kijken ze meer naar je eicelvoorraad dan naar je leeftijd en sowieso kun je daar vlgs mij tot je 44e terecht. 

Ik heb nu nav de laatste ICSI wel zitten nadenken. Er zijn dus nu al 2 keer 6 embryo's weggegooid omdat ze het niet redden tot dag 5 of zoiets. Dat voelt toch als best wel zonde van alle moeite en van het geld. Bij de laatste terugplaatsing heb ik gevraagd wat de kwaliteit van de embryo's was. De beste was 8-cellig en die wordt dan teruggeplaatst, dan nog een stuk of 3 van 7 cellen en wat van 6 of 5 cellen. Nu weet ik dat er ook zwangerschappen ontstaan uit mindere kwaliteit embryo's, dus waarom kunnen ze die 7-cellige dan niet gewoon op dag 4 invriezen? Ik wil eigenlijk dat ze dat gaan doen bij de volgende poging en dat ook melden bij de komende evaluatie. Als ze embryo's van 7 cellen terugplaatsen, kunnen ze ze ook invriezen lijkt me. Ookal weet ik dat ze verloren kunnen gaan bij ontdooien en dat het geen garantie geeft op een zwangerschap, het geeft je toch net effe wat meer kansen en dat is na je 40e wel cruciaal. Elk nieuw traject ben je toch weer enkele maanden ouder en dus je eicellen ook. 

Voorlopig ga ik maar gewoon even verwerken dat er weer een poging is mislukt en op de bank kruipen met een warme kruik en chocolade. 😉 En dan op naar de volgende poging. 🙂 

Fijn weekend allemaal!

Liefs Heleen

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo meiden,

 

Kitje ken ik al! Maar aan de andere dames hallo,

 

Even kort voor ons, wij zijn 2 mamas, hebben nu een zoon van bijna 5 ( via donor met mijn vrouw). Zijn we al bezig vanaf dat hij mog niet geboren was met mij. 6 keer een miskraam voordat we via ivf begonnen. Daarna traject ivf, ik blijk in vervroegde overgang. En eerste ronde had ik maar 3 eitjes waarvan 2 bevrucht beide redelijk.

De eerste verse terugplaatsing was raak, maar verloor het met 6 weken. De 2de eitje helaas niet gelukt.

Daarna erg veel verdriet en financieel niet mogelijk. Maar doordat mijn vader zei ik help je met je droom. Een kans gekregen voor nog 1 keer donor te kunnen veroorloven.

Hier hoogste dosis aan medicati3 gehad en uiteindelijk maar 5 eitjes maar alle 5 eitjes raakte bevrucht...

Toe verse tp... waren we zwanger van onze wondertjes( bleek een tweeling) helaas op de 10 weken echo, waren er geen hartjes meer. Daarna erg verdrietig geworden en in een mega dip gekomen. Het bleken een meisje en jongen grace en noah, ook wij hebben ze erkend doordat kitje ons dat had verteld. We waren daar en zijn daar nog zo blij mee.

Daarna toch nog poging van terugplaatsing helaas niks.

En nu hebben we weer een tp gehad en zitten nog in de wachtweken. Alleen ben ik al aan het testen vanaf dag 5 na tp. En vanaf dag 6 een miniskuul lijntje nauwelijks zichtbaar. Wat steeds duidelijker word.

Ik ben blij maar ook zo bang, want stel het gaat weer fout. 

Vandaag constant pijn of je moet poepen, en drang hebt. Last van onderrug. Verder helemaal nergens last van.

 

Mijn officiele doorgeef datum is a.s. dinsdag maar ik mag al vanaf maandag bellen. Want je test toch eerder zeiden ze.

 

Ik vind rot dat ik zo binnen kom bij jullie, maar hoop dat ik mag blijven

De laatste was vanmorgen  vroeg!

Pfff ben zo helemaal  naar de rats 

20210501_013230.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oef @Onzefamilie, jullie hebben er ook al een hele reis op zitten! Wat een verdriet om dan je tweeling te moeten verliezen. 😞 Heb zelf in mijn familie iemand bij wie het kindje (de 3e) dood geboren werd en ik heb gezien hoe traumatisch dat is. En dat maakt dus niks uit hoe oud het kindje was. Ik snap dus heel goed dat je het niet vertrouwt, zelfs niet met een positieve test in je handen. Maar probeer vertrouwen te houden, zijn er dingen die je zelf kan doen om de omstandigheden te optimaliseren? Ik heb zelf veel gehad aan de adviezen van fitforfertility.com van Rika Luka, dat geeft je in elk geval het gevoel dat je er zelf controle over hebt. Niet dat het bij ons al tot een zwangerschap heeft geleid, maar die garantie heb je nooit natuurlijk... 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Onzefamilie3 wat zenuwslopend. Dit ziet er zeker uit als een positieve test maar helaas heb je meer dan eens de ervaring gehad dat het daarna alsnog zeer verdrietig kan verlopen. Hoe dan ook morgen bellen natuurlijk met deze uitslag en dan de rot weken wachten tot je een echo kan krijgen waarop een hartje zichtbaar moet zijn. Je kan je aansluiten bij de gespannen Aslyn, als ik het goed heb onthouden mag zij 11 mei voor een echo. En ook helaas heeft zij niet alleen maar positieve ervaringen na een positieve test (net als ik trouwens...) Maar de hoeveelheid verdriet en teleurstelling die jij voor de kiezen hebt gekregen is heftig!!! Ik vind het ontzettend knap dat je de kracht hebt gehad om door te gaan... En wens ontzettend dat die beloond zal worden met een gezonde geboorte! Je mag minimaal weer hoop hebben, hopelijk lukt het een beetje dingen stap voor stap te bekijken. Dit zijn in elk geval de eerste positieve stappen geweest en de volgende is ontzettend spannend, maar hopelijk weer positief!! 

en.... wat lief van je vader dat hij het mogelijk heeft gemaakt nogmaals te proberen een droom werkelijkheid te laten worden....

 

Wauw @Heleen79 wat een pech dat er geen cryos ontstaan! Terwijl je met de ICSI pogingen toch mooie aantallen had. Bij het AMC in Amsterdam vriezen ze altijd in op dag 4 (punctie = dag 0). Ik had juist bedacht dat ik wel eens wil dat ze het op dag 5 doen omdat ik heb gelezen dat ze in het buitenland vaker dag 5 doen en daar de cijfers positief mee zijn. Lijkt mij een heel reëel verzoek in elk geval.

Ik ben net terug uit het ziekenhuis waar de verse terugplaatsing heeft plaatsgevonden. Van de 9 eitjes was er 1 onrijp. 2 eitjes hebben het na 1 dag opgegeven en er zijn 6 embryo's uit ontstaan. Ik heb net de mooiste, een 8 cellige teruggeplaatst gekregen. En ik moet zeggen dat de foto inderdaad best mooi was vergeleken met de 4 embryo's die ik tot nu toe op het scherm bij terugplaatsingen heb gezien. Hahaha ik ben natuurlijk een leek en wil overal hoop uit putten ;-). Morgen hoor ik hoeveel van die overige 5 geschikt zijn om in te vriezen. Al met al ben ik zo ontzettend blij met het resultaat tot nu. Als je nagaat dat de arts en ik 1,5 week geleden nog hebben besproken of het wel zinvol was deze poging door te zetten gezien de weinige follikels die toen zichtbaar waren....!! Dus nu het wachtbankje op!

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom @Heleen79 wat leuk om te lezen dat je via google op dit topic beland bent.
Nooit sorry zeggen hoor voor je verhaal, jij wil niet weten wat voor boekwerk ik hier al neergekladderd heb ik de periode dat dit topic bestaat.
Dat is nu juist het fijne ervan, je kunt hier alles kwijt wat je kwijt wil en vind altijd wel een luisterend oortje van iemand die iets soortgelijks mee maakt als jij.

Als je wat minder piep bent loop je idd vaak tegen een hoop moeilijkheden aan die je wellicht niet of veel minder hebt als je jong(er) bent.
Sowieso zitten veel met hun laatste eitjes, dus dat maakt het allemaal extra spannend.
Dat jij nog lekker veel eitjes hebt is dan op zich wel een opsteker maar wat ik wel raar vind is dat je dan maar zo weinig embyro's ervan hebt?
Heeft het ziekenhuis ook aangegeven waarom er maar telkens zo weinig overblijven?
Bedoel, 17 eitjes en dan niet eens cryo's ? Dat vind ik toch wel bizar.

Balen dat de test negatief bleek, ik zelf deed ook nooit eerder testen, precies ook om die reden, dan is de hoop ook weg, of je gaat weer denken ja te vroeg getest.
Bij mij was echter wel altijd, roze afvegen is einde verhaal helaas.
De laatste poging die ik gedaan heb werd ik helemaal niet ongesteld, maar had ik ook een kei negatieve test, duurde toen best wel lang voordat ik ongesteld werd, mijn hele lichaam was van de wap door al die hormonen en bollen.
Het was wel k.. Want juist als je niet ongesteld wordt, heb je hoop, of wil je hoop hebben, want eerlijk gezegd voelde ik zelf al aan dat het mislukt was toen.

Als ik dan jouw verhaal lees dan zet ik daar toch wel vraagtekens bij eerlijk gezegd, 1 embryo uit 12 eitjes? 7 embryo's maar geen cryo's? Ik vind dat toch wel bizar weinig, wellicht is het idd een goed idee om een second opinion in een ander ziekenhuis te vragen.

Voor wat betreft je leeftijd, bij Nij Geertgen kun je zonder problemen terecht, zij behandelen vrouwen, mits voldoende eitjes, tot hun 45e verjaardag, dus tm 44 kun je daar nog terecht.
Ik ben er zelf onder behandeling geweest, dus ik spreek in deze uit eigen ervaring.

Indien je nog voor vergoeding in aanmerking zou komen dan is dit tot en met je 42e dus voor je 43e verjaardag.
In principe zou je dan ook bij elk ziekenhuis nog terecht moeten kunnen, maar wellicht hanteren ziekenhuizen ook eigen regels.
Als je niet meer in jouw ziekenhuis terecht kunt, weet dan dat er nog heel veel ziekenhuizen zijn waar je WEL terecht kunt op je 42e.

Voor wat betreft je vraag over het invriezen en de kwaliteit van de embryo's.
Van wat ik begrijp heb je telkens op dag 3 dan de tp gehad en dan is 7 of 8 cellen helemaal prima.
Ik heb zelf 6 en 7 cellige terug gehad op dag 3.
Dit vertel ik dan ook weer uit eigen ervaring, dus is niet medisch onderbouwd.

Maar wat ik begreep is dat een embryo op dag 2 gemiddeld genomen 4 cellen moet zijn en op dag 3 ongeveer 8.
Het ene embryo ontwikkeld zich wat vlugger dan een ander embryo daarbij zijn het moment opnames.
Ze kijken op een bepaald moment van de dag en dan is het zoveel cellig, maar hadden ze bijvoorbeeld een uurtje later gekeken dan was die misschien alweer gedeeld.

Ik kreeg bij Geertgen altijd te horen de kwaliteit en hoeveel cellen het is.
Zij hanteren cijfers eraan, 1 tm 4 waarvan 1 zeer goed is, 2 is ook nog goed en 3 of 4 heb je liever niet.
Een 3tje zou nog bij kunnen trekken, maar een 4 is eigenlijk gedoemd te mislukken.
Ik lees bij jou alleen hoeveel cellig, maar niks over de kwaliteit ervan.
Dus ik ga er vanuit dat ze er verder geen score aan hebben gegeven.
Er zijn ook ziekenhuizen die werken met A-B-C-D trouwens.

Dan over het invriezen.
Alleen hele goede sterke embryo's kunnen ze invriezen, dit omdat de wat mindere kwaliteit het ontdooien niet overleefd.
Dan word je in feite blij gemaakt met een dood musje.
6 Cryo's maar gaan allemaal dood bij ontdooien (ik noem maar ff een aantal) dat wil je ook niet.
Dus om teleurstellingen te voorkomen vriezen ze enkel embryo's in waarvan ze denken dat die het overleven.

Het invriezen is bij elk ziekenhuis anders, bij Geertgen vriezen ze in op dag 5, maar er zijn ook ziekenhuizen die op dag 3 of 4 invriezen.
Je zou dat kunnen navragen als je op zoek gaat naar een ander ziekenhuis bij het intake gesprek hoe hun beleid hierin is.

Zeker als je het zelf moet gaan betalen dan is het extra belangrijk dat je ergens heen gaat waar je je prettig voelt en waar je vertrouwen hebt dat zij zorgvuldig om gaan met je embryo's.
Het idee hebben dat je ze verkwist hebt lijkt me een heel akelig idee.
Allerlei potentiele kansen weg gegooid.

Ik vind het ook een beetje raar dat van die 3 7 celllige die jij de laatste keer had niet 1 enkel embryo goed genoeg was om in te vriezen.
Die van 5-6 lopen idd een beetje achter, maar die hadden ook nog wel bij kunnen trekken.

En mss stomme vraag, maar waarom heb je er niet 2 laten terugplaatsen?
Dan had je iig dubbele kans gehad.
Dat recht heb je als je 38 jaar of ouder bent, om er 2 te laten terugplaatsen.
Ze zullen dan zemelen over risico op tweeling, maar dat is een heel klein risico en JOUW beslissing om te nemen of je dat wil lopen of niet.
En niet de beslissing van de arts.
Zeker als je ook nog eens het idee hebt dat ze je embryo's onnodig weg gooien.

En over de matige(re) embryo's lees voor de grap het verhaal van Hanniebal maar eens, in ditzelfde topic heeft zij begin oktober 2020 haar verhaal geplaatst, een verhaal vol hoop van een hele dappere vrouw van begin 40 die een gezonde dochter kreeg terwijl de dokter haar maar heel weinig kans gaf, ze had een matig en een redelijk embryo, ff terugzoeken in dit topic naar begin oktober 2020 of op Hanniebal haar naam klikken en dan het bericht zoeken, echt, als je dat leest, het is zo hoopgevend!

Sterkte iig met alles en hopelijk vind je snel een beter plekje met het gewenste succes.

Ja, ik vond het fijn dat ze me zo persoonlijk bericht had @Paulma en dat ik me gehoord voel want had er zon enorm rotgevoel aan over gehouden.
Vind het ook heel prettig dat ik nu gewoon haar kan mailen als ik zo ver ben en niet weer hoef te bellen.
Wellicht ga ik er nu ook wel eerder weer mee aan de slag, want ik ken mezelf en dat bellen had ik huizenhoog tegenop gezien, bang weer zo'n stelletje onkundige medewerkers te treffen.

Wat fijn dat je alsnog 9 eitjes had en gelukkig ook een mooi aantal embryootjes en een hele mooie terug.
Jij hebt de tp met 3 dagen gehad toch? Dan is 8 cellen perfect!
Hopelijk groeit de rest lekker door en kunnen die allemaal de vriezer in, just in case, maar we gaan natuurlijk hopen en bidden dat deze mooie 8 cellige lekker doorgroeit tot een mooi gezond kindje begin 2022.

In het buitenland (maar ook op sommige plekken in NL) vriezen ze op dag 5 in omdat alleen hele sterke embryo's dag 5 bereiken.
Vaak vallen er tussen dag 3 en dag 5 ook nog een aantal af en de sterktsten blijven over, die vriezen ze dan in omdat die ook een reeele kans hebben om het ontdooien te overleven.
Sommige ziekenhuizen gaan dan in het midden zitten op dag 4.
Het is geen onrealistisch verzoek van jou als je vraagt of ze die nog even willen laten doorgroeien tot dag 5.
Meestal zijn het op dag 4 Morula's en op dag 5 Blastocysten, maar ook daar heb je weer gradaties in, namelijk een vroege blasto, een gewone maar ook blasto's die al bijna uit de schil willen komen, je zou ze kunnen vragen om ze te laten doorgroeien tot 'gewone' blastocysten, dat stadium bereiken ze meestal op dag 5, maar soms op dag 6.

Maar ik hoor ook wel goede verhalen over mensen waarvan de embryo's op dag 3 zijn ingevroren en die dat ook gewoon overleefd hebben, sterker nog, een gezond kind van hebben gekregen.

Ik zou je zorgen hierom zeker bespreken.
Voor nu zal ik duimen voor je dat ze je morgen zeggen dat ze alle 5 ingevroren kunnen worden, hopelijk heb je ze niet nodig, maar het is toch fijn te weten dat je nog wat achter de hand hebt.

Het is idd een fijn resultaat want nog niet zo heel lang geleden zag het er niet zo heel hoopvol uit voor je en kijk dan nu.
Ben zo blij voor je dat het toch goed kwam uiteindelijk.

En dan nu op het wachtbankje tot de test.
Wanneer mag je testen?

Proficiat @Onzefamilie3 en veel sterkte en succes gewenst!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi dames,

Ja, interessant om eventueel (hopelijk is het niet nodig) te bespreken om een volgende keer tot dag 5 door te laten ontwikkelen. Bij mijn eerste punctie zijn er 3 embryo's ingevroren op dag 4 en die zijn allemaal goed ontdooid. En gingen weer mooi delen na het ontdooien. Dus op zich was dat natuurlijk super.

Ik heb met mijn arts uitgebreider besproken of het zinvol zou kunnen zijn om 2 embryo's in een keer te laten terugplaatsen, onder andere omdat we het hier op het platform wel eens bespreken. Mijn arts zei dat hij niet zou aanraden om een prachtige embryo van 8 cellen te combineren met een embryo die er "minder uit ziet" (ook al kunnen ze niet in een embryo kijken dus eigenlijk weten ze het ook niet echt behalve hoe die deelt). Ik vroeg dat om te zorgen dat een  "mindere embryo" die misschien niet goed genoeg is om in te vriezen dan eventueel niet weggegooid hoeft te worden. Hij zegt dat de kans bestaat dat het fout gaan van die mindere embryo ook kan zorgen dat die goede embryo niet succesvol is, hij legde het uit alsof de een de ander mee kan trekken in het proces. Ik denk als ze allebei matig zijn dat het misschien wel een prima idee kan zijn. Maar hij was vrij duidelijk dat hij het eventueel risicovol vindt als je een prachtige embryo terugplaatsing combineert met een minder goede. Twee goede was wel een optie, maar idd krijg je dan het risico verhaal op tweelingen te horen. Daar focussen artsen behoorlijk op, precies zoals Kitje zegt!

In het AMC in Amsterdam vertellen ze niets over de kwaliteit van de embryo's. Alleen over hoe ver ze zijn wat betreft delen en misschien fase. Ik heb daar gister ook wat vragen over gesteld. Hahahaha, wederom omdat ik hier andere verhalen lees waar wel kwaliteitsindicaties worden gegeven. De gynaecoloog zei dat ze dat in het AMC niet doen omdat ze ervaring hebben dat soms matige embryo's het tot een gezond baby'tje brengen en perfect uitziende embryo's het niet doen. Dus ze kijken alleen naar celdeling. En idd zoals Kitje zegt 6 of 7 cellig kan ook prima zijn, ondanks dat 8 hun streven is op dag 3. Zo lang ze maar zien dat de ontwikkeling van de embryo's door gaat, elke dag blijft delen ongeveer zoals ze wensen. Dan maakt het exacte aantal cellen niet uit.  Op zich vind ik het prima dat ze de kwaliteit niet vertellen en alleen het stadium en of hoeveel cellen de embryo heeft. Dan kan ik ook eventueel een "Hanniballejte"  hebben zonder dat ik het weet 😉

Ook deze gynaecologe benadrukte weer dat ze alleen de buitenkant kunnen bekijken en  bepaalde criteria hebben om de embryo aan te toetsen. Maar ze kunnen de binnenkant niet beoordelen, dus ze zei nogmaals dat het geen exacte wetenschap is hoe goed een embryo is. Dus gewoon hoop houden met een embryo die wel deelt maar misschien niet helemaal voldoet aan de fase of het aantal cellen. Net als, zorg dat je hoop houdt als de aantallen niet aan de start van  het traject meteen fantastisch lijken! Ik ben wel heel erg blij dat de arts mij de maximale hormonen heeft gegeven, denk dat dit echt gezorgd heeft voor dit resultaat! 

Hahaha, @Kitje jij hebt ook meteen al in de gaten wanneer ik uitgerekend zou zijn als deze poging goed gaat. Ik doe dat dus elke poging, terwijl ik het soms niet wil doen om te proberen mijzelf in de hand te houden. Lukt dus nooit.... Het is inderdaad dag 3 en een 8 delige jongen! Ik ben benieuwd hoeveel er in te vriezen zijn, als ik het weet laat ik het hier ook weten.

Ik mag 14 mei testen. Met mijn cryo terugplaatsingen in mijn eigen cyclus lukte het mij meestal niet te wachten tot de officiële test dag. Daarnaast werd ik heel vaak al 2 dagen van te voren of zo ongesteld. Een van die pogingen was wel echt een mind fuck, want toen werd ik 3 dagen later ongesteld dan mijn normale 1ste dag. ook later dan de test dag, maar die test was wel helemaal negatief. Ik ga nu echt tot 14 mei wachten, mijn vorige verse tp met utrogestan werd ik niet ongesteld tot ik echt stopte met die bolletjes. Dus dat maakt het extra spannend. Ik heb ontzettend pijnlijke borsten en ben moe van de utrogestan, gelukkig weet ik dat dit door de bolletjes komt want anders zou je daar weer hoop uit putten. 

1 dag gehad, nog 1,5 week te gaan 😉

@Onzefamilie3 wanneer staat je echo?

 

Liefs voor jullie! 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden