Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey meiden!

Nou gisteren weer de terugplaatsing gehad, spannend spannend. Het embryo was met 8 cellen ingevroren en gelukkig goed ontdooid. Een dag later (gisteren dus) was het al tussen fase morula en compactie in. Dat klinkt dus allemaal hoopvol! Nu weer twee weken duimen en hopen 🤞 

Weten jullie trouwens of het kwaad kan om over te stappen van Progynova naar merkloze Estradiol? Ik kreeg dit keer bij de apotheek wat anders mee dan de vorige keer, beetje raar wel. De werkzame stof is hetzelfde en dezelfde dosering, dus dan zal het wel goed gaan toch?

@Djenna en @Hopefulness het is natuurlijk helemaal begrijpelijk dat je soms even afstand neemt! Zoiets heftigs moet een plekje krijgen en ieder doet dat op haar eigen manier. We zijn er voor jullie als dat nodig is, maar voel je vooral niet verplicht of wat dan ook 😘

@Djenna aan de ene kant balen dat je nu zo lang moet wachten. Aan de andere kant is even rust soms juist ook wel fijn.. Is dat een keuze van jullie behandelcentrum om geen terugplaatsingen te doen in december? Enig idee waarom dat zo is? Als ik het goed heb, heeft Hopefulness straks wel haar terugplaatsing begin december, toch?

@Hopefulness wat balen dat je zo'n last hebt van de endometriose.. Ik duim mee dat de ellende weer snel voorbij is en dat jullie laatste eskimootje van deze ronde gewoon lekker blijft plakken!

@Johanna82 ik kan me inbeelden dat je terughoudend bent met plaatsen over je zwangerschap. Wat ontzettend balen dat het je niet lekker af gaat dit keer! Kijk je er zo lang naar uit en dan voel je je nu zo k...... 😞 Helpt de accupunctuur je? Ik overweeg dat ook te gaan doen, maar vind het dan lastig om via internet een fijne behandelaar te vinden. Fijn om te horen dat de NIPT wel goed was en alles goed lijkt te gaan met je beebje!

@Loes1986 welkom bij de club, helaas 😉 bij mij ook niet zo veel bijzonderheden, bij mijn vriend wel wat minder dan gemiddeld maar ook niet bar slecht.. Maar toch wilde de natuurlijke weg niet lukken. Zelf vond ik de stimulatie fase echt voorbij vliegen. Ik keek er vooraf wel tegenop, maar het viel me alles mee. De punctie vond ik wel best heftig, maar na een paar dagen had ik ook geen klachten meer en dan ben je dat toch snel weer vergeten. Alles voor het goede doel! Hopelijk gaat het jou ook meevallen en mag je snel starten 🤞

Liefs!

Geplaatst

@Roza91 

Ik kreeg ook van mijn apotheek de ene keer progynova en de andere keer estradiol. Mijn apotheker en het zh zeggen beiden dat het hetzelfde is.

Ik heb daar vertrouwen in.

Dit keer ga ik het zonder meds doen... ik ben heeeel benieuwd.

Geplaatst

@Hopefulness bedankt voor je reply. Sinds gisteren aan de 'gewone' estradiol en merk geen verschil in hoe ik me voel of iets dergelijks. Ik ga er dus inderdaad maar vanuit dat het gewoon goed is 🙂 

Is je menstruatie inmiddels doorgebroken? Hopelijk ben je snel aan de beurt! Heb je normaal gesproken een regelmatige cyclus? Ik ga weer voor je duimen 🤞

Hier alles rustig. De eerste wacht week is vrij snel voorbij gegaan, maar dat is meestal haha. We hebben besloten te wachten met testen tot de officiële testdatum, 14 dagen na de tp. Dinsdag 8 december it is! Dus nog even geduld op zien te brengen.. Ik voel me goed over het algemeen. Wel weer zware borsten en af en toe een beetje misselijk van de medicatie, maar ik slaap ook weer heerlijk haha 😄 

Liefs Roza

Geplaatst

Hallo dames! 

Ik krijg ineens geen meldingen meer! Dus ik ben even afwezig geweest. Nu 16 weken zwanger, op 12 december doen we een digitale gender reveal. Ik hoop dat jullie ook snel goed nieuws hebben! 

@Roza91fijn dat de tp goed is verlopen! Ik duim met je mee! 8 december... Nog 6 dagen. Ik hoop dat je Sinterklaas etc viert, dan gaat de tijd lekker snel 🙏🤞🤞

@Hopefulnessoeh het blijft spannend weer! Je hebt er zelf geen goed gevoel bij deze keer? Ik duim gewoon door tot ik het van je hoor! Wanneer kun je testen of verwacht je je menstruatie? 

Lieverds, ik denk aan jullie allemaal! Heel veel sterkte, stay strong! ❤️

Geplaatst

Hoi meiden/dames 😊

Ik lees allemaal onbekende termen hier. Ik ben inmiddels twee dagen bezig met de injecties. Decapeptyl en gonal-f 150 eenheden. De gonal-f zelf spuiten is geen probleem. Maar de decapeptyl lukt niet 🙈. De prik doet zeer en de vloeistof brand. Dus die laat ik doen door mijn man. Wordt alleen maandag een probleem dan op mijn werk 😬
Ik heb gelukkig (nog) geen bijwerkingen ervaren. Voel me prima. Hopelijk blijft dit zo. 

Bijzonder te lezen dat we allemaal in een andere fase van het traject zitten. Ik wens iedereen veel succes 😘

Geplaatst

@Loes1986 ah begonnen! Ja, die decap is een rotspuit! Als er afkortingen oid zijn die je niet kent, vraag het gerust hoor! Een tp = een terugplaatsing, een verse tp heb je alleen direct na het spuitfestijn/je IVF traject met alle medicatie, daarna zijn het cryo's of eskimootjes (ingevroren en weer ontdooide bevruchte embryo's ;))

Hopelijk heb jij straks ook meerdere bevruchte embryo's, een deel vriezen ze in en 1 plaatsen ze direct na je traject terug, als jouw lijf daar klaar voor is. 

Het spuiten is een kwestie van niet te lang twijfelen en gewoon doen. Maar ik snap je hoor, ik heb er nog steeds moeite mee om mezelf te prikken. Ik heb weleens 10 min met die spuit in m'n hand gezeten en dan toch iemand anders maar gevraagd het te doen. Is er een collega op je werk die weet van je spuiten die het voor je zou willen doen? Schaam je niet om hulp te vragen hoor! 

@Roza91 zo benieuwd hoe het nu met je is!! Nog maar 2 nachtjes slapen. Ik duim ontzettend voor je!! 🤞🤞🤞

Is er verder nog nieuws? 😘

• Thanks 1
Geplaatst

@Roza91 

Graag gedaan😊

5 dec is het doorgebroken. Ik heb geen idee hoe mijn cyclus is. Voor 2016 was het 28 dagen en echt regelmatig. Na de operatie van de endo nonstop aan de pil geweest. Nu had ik een cyclus van 36 dgn maar dat is niet gek na een miskraam. Over 6 dgn starten met de ovutesten.

Zolang je je goed voelt is dat alleen maar positief! En meid nog 2 dgn! De 8ste kom ik terug om te lezen dat je zwanger bent!🤰🤞🍀

Geplaatst

@Johanna82 

Ohhh wat leuk een genderreveal! Dat word een feestje! Wat zegt je gevoel?

Uhmm ik was wat in mineur en ik heb dit traject meerdere malen het gevoel gehad dat uit dit traject geen kindje geboren word... En ik geloof heel erg sterk in mijn onderbuik gevoel... maar des al niet te min ben ik zoals mijn alias is erg hoopvol! 5 dec is deze dame gaan menstrueren en op dag 8 start ik met de ovu test. En dan gaan we gewoon met een nieuwe dosis hoop en liefde duimen draaien dat deze eskimo wel 9 mnd wilt blijven plakken en een gezond kindje mag worden🤞🤞🤞

Tot snel weer lady's

Geplaatst

Hi meiden,

Hier ben ik weer, na een verhuizing( verplicht door de gemeente i.v.m. vergunningen die herzien zijn, ons bedrijf mocht gelukkig wel op het erf blijven zitten) en mk hebben we afgelopen maandag onze trouwe vriend in moeten laten slapen. Soms denk ik wel eens kunnen ze nu nog meer van ons afpakken? 

@Roza91 wat spannend voor jullie, mijn duimen draaien hoor🤞

@Hopefulness jullie zijn dus weer begonnen? Ook weer fijn. Wij beginnen pas weer in januari. Dit komt omdat ik een maand na de mk even rust moest nemen en de functieafdeling dicht is de maand december.

@Johanna82 Wat leuk...hebben jullie zelf een idee? Ik ben heel benieuwd.😀

@Loes1986 inderdaad gewoon vragen hoor😃ik vind de injecties allemaal vervelend maar als iemand anders ze zet heb ik er geen problemen mee. Ik heb eens zo erg lang gewacht dat ik dacht als ik het nu niet doe de vloeistof veel te lang buiten de koelkast ligt😁 toen ik eindelijk prikte stopte ik halve wegen omdat het zo een pijn deed. Volgende dag me hele buik blauw en beurs🙈 ik doe het ieder geval nooit meer zelf.

Geplaatst

@Djenna 

Jeetje wat heftig zeg! Wat een onrust en gemis van veel dat vertrouwd is😢 Kop op vrouw, je trekt het allemaal wel! 1 voor 1 en alles op zn tijd.

Ja ik ben begonnen. Gisteren gebeld en ze vertelde wel dat VPG gesloten is op 25dec. Dus ik hoop dat ik uiterlijk de 19e ovuleer, anders word het voor ons ook januari.

Geplaatst

@Hopefulness 

Dat is ook zo...we komen er wel... we gaan gewoon door.💪

Super fijn dat jullie weer zijn begonnen, de feestdagen zijn zo fijn maar niet als het dit verstoort. Succes er mee en we lezen met je mee hoor🤞

Geplaatst

Ik kom terug op wat ik zei...

Vandaag gebeld met VPG en de terugplaatsing in een natuurlijke cyclus is 6 dagen na de positieve ovulatietest. Dus alle dagen mag ik ovuleren BEHALVE de 19e. En nu is dat juist de dag dat ik zou moeten ovuleren als ik nog steeds van een 28daagse cyclus uit ga.

Ik hoop zo dat ik ervoor ovuleer....

Geplaatst

Goede middag dames..

Ik zou graag gezellig mee willen kletsen..

Wij zijn bezig voor ons tweede wondertje,en doen icsi in mijn eigen cyclus, vorige maand eerste poging gehad helaas was de punctie niet goed verlopen..

En nu bezif met de 2de poging en vandaag gehoord dat we donderdagmorgen voor de punctie mogen...

Geplaatst

@Roza91 JA!!! Wat fijn zeg! Gefeliciteerd!! Oh wat ben ik blij voor je!! 🥳🥳🥳 Woehoe! feestje!!

@Hopefulness mss toch iets met medicatie doen dan als dat kan? Bijv op de 18e alleen pregnyl zetten om zeker te weten dat je ovulatie dan is? Als je eiblaasjes groot genoeg is, hebben ze dat bij mij ook weleens gedaan. Ik duim dat het deze maand goed komt. En dat gevoel herken ik ook. Ik had een slecht gevoel bij de cryo's uit ons eerste traject en dat bleek ook niets te worden. Ik hoop dat je alsnog blij verrast wordt! 

@Djenna pittige weken zo en het is ok om van slag te zijn. Het komt echt goed lieverd, mss alleen anders dan je had verwacht. ❤️

Zaterdag weten we wat het geslacht is van dit kindje, met rookwolken en alles erop en eraan, haha. En een videocall met familie, want tja, corona. Ik laat het weten. Ik denk weer een jongen. Mijn man weer een meisje. Hij had gelijk vorige keer 😉 onze dochter zegt dat ze een broertje krijgt. We gaan het zien. Het maakt me oprecht geen reet uit, haha, ik ben allang blij dat dit kindje leeft. 

Geplaatst

Heeeey ladies!

Het is een beetje stil geweest aan mijn kant, sorry! In de eerste wachtweek had ik er best wel veel hoop en vertrouwen in, maar dat was de laatste dagen echt veel minder geworden. Ik had wat bruine afscheiding dus ik was er al een beetje vanuit gegaan dat het weer niet gelukt was. Ik had er dus flink de balen in, vandaar even radiostilte.. Voor de vorm bleef ik de medicatie maar gebruiken en deden we gistermorgen toch ook maar een test. Ik heb de hele dag zitten janken haha 😅 wát onverwachts, wát zijn we blij maar ook wát een onzekerheid weer zeg, pff. Nu ineens begrijp ik die 'verlengde wachtweken', want de test was dan wel positief, maar ik voel me zo mogelijk nog onzekerder dan vóór de test! In ieder geval super bedankt voor de felicitaties lieverds 😘

@Johanna82 heel veel plezier alvast met de gender reveal 😄 Ondanks dat het op afstand moet, weet ik zeker dat het een leuk feestje wordt! 

@Hopefulness wat is het toch een frustrerend iets hè.. Je wil graag positief zijn maar je onderbuikgevoel kan soms ook heel overtuigend zijn! Goed van je dat je de moed erin weet te houden! Ik duim met je mee dat je níet op de 19e ovuleert. Zou het erg zijn als het daarna is? Of moet het echt daarvoor zijn en anders pas weer volgende ronde?

@Djenna jemig jij krijgt wel echt alle pech in één keer.. Wat balen meid. Het gemis van een trouwe vriend is zeker in zo'n periode extra k*t gewoon. Heb je wel een fijne nieuwe woonruimte kunnen vinden? Ik denk dat je 2020 maar snel moet afsluiten, zodat je met positieve zin naar het nieuwe jaar kunt gaan. Ook voor jou blijf ik duimen dat het goed komt!

@Loes1986 je mag altijd alles vragen hier, geen enkel probleem 😉 heel veel succes ook met jouw traject!

@Missblueeye heel veel sterkte met de punctie morgen! Hopelijk gaat het deze keer goed!

Liefs, een nog steeds half huilende, Roza

• Thanks 1
Geplaatst

@Roza91

Gefeliciteerd, lekker van genieten en idd effe laten bezinken ook met al die hormonen die door je lijf sxhieten... hqha

@Johanna82

veel plezier op je tender reveal. Word vast hartstikke leuk en idd wat het ook word als het maar gezond is..

@Hopefulness

Ga voor je duimen dat je idd niet die ene dag ovuleert,  zou wel heel zuur zijn als het net die ene dag zou zijn. Moet je dan weer een hele maand wachten...

En dat het op me profiel te kijken en volgens mij zat ik tijdens ons eerste traject in 2017 ook bij jullie meiden in zo'n forumgroepje kan dat @Johanna82 & @Hopefulness

Geplaatst

@Roza91 

Hahaha wat een rollercoaster hè! Ja ik ga de volgende verlengde wachtweken ook niet meer zo zeker in... gezien het bij ons met 6 weken toch mis ging. Dus nu snap ik precies wat je bedoeld. Maar probeer toch te genieten en heeel veel te huilen, dat is gewoon alle spanning die eruit moet.

Nee als het na de 19e is is het ook prima want dan is de poli weer gewoon open. Alleen de 25ste zijn ze dicht en 1 januari. Dus als op die dag de tp MOET zijn gaat dat niet gebeuren en moet ik weer 1 cyclus wachten. Zaterdag ga ik starten metde ovu testen, we wachten het af...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden