Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Johanna82 een jongen, wat te gek zeg. En leuk gedaan zo.... Ja even afstand maar toch ook niet😁 ja bijzonder he dat ze dat allemaal kon zien... heeft mij echt rust gegeven. 

@Hopefulness gebruik je de testen van de action? Of heb je andere? 

@Roza91ik snap helemaal wat je voelt, eerst maar eens die echo en dan kan je dingen los laten voor je gevoel. ook al is dat dan zelfs nog moeilijk. Gelukkig geef ik de hoop nooit op, je weet het nooit in het leven.

@Loes1986 ach meid,wat enorm vervelend voor je. Wat zal dit hard aankomen. Ik heb er geen ervaring mee en kan je er dan ook niets over vertellen. Ik denk aan je hoor.

Ik zit morgen op 6 weken na mijn mk. Ik weet dat het allemaal later opgang komt na een mk maar hoop toch dat het snel komt. Dan weet ik ook ongeveer wanneer we in januari weer starten aangezien mijn cyclus altijd 28 dagen is. Maar volgens mij zou dat ook zelfs anders kunnen zijn na een mk. Nou ik wacht het gewoon allemaal maar af.

Geplaatst
17 uur geleden, Loes1986 zei:

Hoi hoi. 
Helaas vandaag slecht nieuws gehad. Er was maar 1 eitje doorgegroeid... de rest waren nog allemaal klein. Dus nu gestopt met prikken. Eind december menstruatie afwachten en dan starten met een ander schema. Dan begin ik eerst 5 dagen met alleen de Gonal-F en dan 225 EH ipv 150 EH. Vervolgens een echo en dan starten met Cetrotide. Iemand ervaring met dit schema? Of ervaring met het niet groeien van de eiblaasjes?

Ik baal echt flink, maar het is niet anders. 

Oh wat super balen Loes 😞 Had echt anders voor je gehoopt! Stom ook dat het bij de vorige echo wel goed leek te zijn en dat je ook zo'n buikpijn hebt..

Heb zelf geen ervaring met dit schema. Ik moest eerst een tijdje decapeptyl en daarna gonal-f erbij. Eerst leek er aan één kant helemaal niks te groeien. De laatste echo voor de punctie zaten daar ineens toch ook eiblaasjes die groot genoeg waren om ze aan te prikken! Het kan soms raar lopen. Zo frustrerend dat je het niet kunt beïnvloeden hè..

Kunnen ze als alternatief trouwens dan nu niet eenmalig een IUI doen? Of heeft dat geen zin met de zaadkwaliteit van je man? In dat geval hoop ik maar dat je snel ongesteld wordt (raar om iemand dat te wensen haha) en met frisse moed weer opnieuw kunt beginnen!

Geplaatst
16 uur geleden, Djenna zei:

Ik zit morgen op 6 weken na mijn mk. Ik weet dat het allemaal later opgang komt na een mk maar hoop toch dat het snel komt. Dan weet ik ook ongeveer wanneer we in januari weer starten aangezien mijn cyclus altijd 28 dagen is. Maar volgens mij zou dat ook zelfs anders kunnen zijn na een mk. Nou ik wacht het gewoon allemaal maar af.

Ik duim voor je dat het wachten snel voorbij zal zijn. Positief blijven is niet altijd makkelijk, maar we geven inderdaad niet zo maar op! Je kan dit meid 🙂

Geplaatst

Oh Loes! Wat een naar nieuws! Veel sterkte met het verwerken hiervan. Ik had zo gehoopt dat het beter zou verlopen voor je. En ieder lijf reageert anders,als jouw arts nu aangeeft dat dit de weg is, dan heb ik er vertrouwen in dat volgende ronde beter zal verlopen. Je hebt kennelijk wat meer nodig dan wat je nu kreeg.

Het wachten tot die eerste echo en bang voor een miskraam zijnzo bekend!! Wanneer is je eerste echo? Ik was ook zo bang op het toilet elke keer. Ik duim dat dit kindje gezond verder groeit en bij jullie blijft! 🤞🤞ik leef ook echt van mijlpaal tot mijlpaal. We hebben twee vroeggeboortes in onze kring meegemaakt, met 25/26 weken, dus mij hoor je echt juichen hoor bij elke mijlpaal weer. 

En verder weer spannende weken dus met een hoop wachten. Getver wat moet je toch veel wachten en geduld hebben. Ik denk aan jullie dames! Ondanks de lockdown hoop ik dat alle behandelingen door mogen gaan. En i denk aan jullie! ❤️❤️

Geplaatst
Op 14-12-2020 om 12:09, Eggerthon zei:

@Hopefulness

Ga duimen dat deze ronde gaat lukken voor je! Had je naast het bruine plekje in je navel nog andere klachten van de endometriose?Wat een ontzettend leuke benaming (eskimootje) voor een embryo uit de vriezer 😄

Fijn om te horen dat sommige van jullie al een kindje hebben gekregen vanuit het traject, geeft wat extra hoop!

Ja ontzettend veel buikpijn, geen spontane zwangerschap en extreme vermoeidheid. Op het laatst had ik 5 goede dagen per cyclus. Ik had voor de pijn 4x 1000mg pcm, ibuprofen 600 en tramadol 50mg. Ik was totaal gedrogeerd en de pijn was te houden.

Ik snap dat het je hoop geeft.

Geplaatst
Op 14-12-2020 om 22:15, Djenna zei:

@Johanna82 een jongen, wat te gek zeg. En leuk gedaan zo.... Ja even afstand maar toch ook niet😁 ja bijzonder he dat ze dat allemaal kon zien... heeft mij echt rust gegeven. 

@Hopefulness gebruik je de testen van de action? Of heb je andere? 

@Roza91ik snap helemaal wat je voelt, eerst maar eens die echo en dan kan je dingen los laten voor je gevoel. ook al is dat dan zelfs nog moeilijk. Gelukkig geef ik de hoop nooit op, je weet het nooit in het leven.

@Loes1986 ach meid,wat enorm vervelend voor je. Wat zal dit hard aankomen. Ik heb er geen ervaring mee en kan je er dan ook niets over vertellen. Ik denk aan je hoor.

Hoi hoi,

Nee van cb en kruitvat merk. Deze had ik gekregen van dinnen.

Ik heb ook een mk gehad as you know en ik had toen een cycli van 36 dgn ipv 28. Moet je niet het zh bellen als je na 5 wkn nog niet ongie bent? Ik moest op cyclusdag 40 het zh bellen.

Ik heb vanmorgen het zh gebeld ivm geen ovu. Morgen 15.15 moet ik er naar toe voor een echo. Hopelijk ovuleer ik vanaaf of morgen vroeg🤞

Geplaatst
19 uur geleden, Johanna82 zei:

Het wachten tot die eerste echo en bang voor een miskraam zijnzo bekend!! Wanneer is je eerste echo? Ik was ook zo bang op het toilet elke keer. Ik duim dat dit kindje gezond verder groeit en bij jullie blijft! 🤞🤞ik leef ook echt van mijlpaal tot mijlpaal. We hebben twee vroeggeboortes in onze kring meegemaakt, met 25/26 weken, dus mij hoor je echt juichen hoor bij elke mijlpaal weer. 

De echo is pas 30 december.. Dus nog heel kerst geduldig afwachten haha. Snap het helemaal, zulke dingen zijn ook ontzettend heftig. Ik duim en juich met je mee!

Geplaatst
2 uur geleden, Hopefulness zei:

Hoi hoi,

Ik heb ook een mk gehad as you know en ik had toen een cycli van 36 dgn ipv 28. Moet je niet het zh bellen als je na 5 wkn nog niet ongie bent? Ik moest op cyclusdag 40 het zh bellen.

Ik heb vanmorgen het zh gebeld ivm geen ovu. Morgen 15.15 moet ik er naar toe voor een echo. Hopelijk ovuleer ik vanaaf of morgen vroeg🤞

Spannend zeg, ik duim ontzettend voor je! Hopelijk een mooi groot genoeg eiblaasje te zien! 🤞

Geplaatst

@Loes1986 wat ontzettend teleurstellend zeg, ga voor je duimen dat het met het nieuwe schema beter gaag met de groei van de eitjes. Tijdens iui heb ik menopur gekregen en dat werkte goed. Helaas geen ervaring met Gonal-F.

@Hopefulness

Dat klinkt erg heftig zeg. Heb zelf een heftige menstruatie maar gelukkig blijft de pijn meestal tot een max van 10 dagen. Heb jij ook extra last door de hormonenprikken? Meer pijn/krampen/bloedverlies?

Succes en sterkte morgen in het ziekenhuis!

@Roza91

Begrijp dat je de dagen aan het aftellen bent, 30 december voelt nog ver weg, hopelijk gaan de dagen een beetje snel met de feestdagen die eraan komen.

Geplaatst
10 uur geleden, Hopefulness zei:

Hoi hoi,

Och jeetje dat scheelt best wel wat dagen idd. Maar ik heb niks gehoord dat ik het ziekenhuis moet bellen dan. Ik moet pas bellen als ik in januari voor de 2e keer na de mk ongie ben geworden. Maar gisteren avond ongie geworden. Hopelijk nu dan gewoon weer 28 dagen cyclus, ik wacht het af. Ik heb die van de action ooit gebruikt en die vond ik heel fijn, misschien een tip. Succes morgen hoop dat er wat te zien is en dat je snel ovuleert.

Geplaatst
Op 16-12-2020 om 12:11, Roza91 zei:

Spannend zeg, ik duim ontzettend voor je! Hopelijk een mooi groot genoeg eiblaasje te zien! 🤞

Er waren eiblaasjes te zien, de grootste was 13mm dus ik heb nog ff te gaan. Zondag terug voor echo mits ik een positieve ovu in de hand heb. Gelukkig ben ik de 19e voorbij. Nu mag het niet de 26e zijn want 1 januari is de poli dicht. We wachten het weer af.

Geplaatst
22 uur geleden, Eggerthon zei:

@Loes1986 wat ontzettend teleurstellend zeg, ga voor je duimen dat het met het nieuwe schema beter gaag met de groei van de eitjes. Tijdens iui heb ik menopur gekregen en dat werkte goed. Helaas geen ervaring met Gonal-F.

@Hopefulness

Dat klinkt erg heftig zeg. Heb zelf een heftige menstruatie maar gelukkig blijft de pijn meestal tot een max van 10 dagen. Heb jij ook extra last door de hormonenprikken? Meer pijn/krampen/bloedverlies?

Succes en sterkte morgen in het ziekenhuis!

@Roza91

Begrijp dat je de dagen aan het aftellen bent, 30 december voelt nog ver weg, hopelijk gaan de dagen een beetje snel met de feestdagen die eraan komen.

Nee ik heb helemaal geen last van de hormonen. Ik spuit gonal f en oeiii eerste x decapeptyl en deze ronde een andere... maar weet nirt meer welke, losse spuitjes iig. En ik heb nergens last van. Van de progynova en utro heb ik wel last van hoofdpijn en zwangerschapssymptomen maar niks vrrvelends.

Gelukkig maar... Alleen als ik ongesteld word heb ik nu flink veel pijn en bem ik weer extreem moe...

Geplaatst
20 uur geleden, Djenna zei:

Och jeetje dat scheelt best wel wat dagen idd. Maar ik heb niks gehoord dat ik het ziekenhuis moet bellen dan. Ik moet pas bellen als ik in januari voor de 2e keer na de mk ongie ben geworden. Maar gisteren avond ongie geworden. Hopelijk nu dan gewoon weer 28 dagen cyclus, ik wacht het af. Ik heb die van de action ooit gebruikt en die vond ik heel fijn, misschien een tip. Succes morgen hoop dat er wat te zien is en dat je snel ovuleert.

Oke gelukkig ongie!op naar de volgende ongie!

Geplaatst

@Hopefulnessfijn dat ze nu met je meekijken met de echo, ik duim dat het nu snel zo mag zijn! 🤞🤞 En ze zeggen dat de eiblaasjes meestal 2 mm groeien per 2 dagen, dus ik denk nog 4 dagen. Perfect voor kerst! 

@djenna01superspannend! Duim met je mee meid! Al dat wachten... pfff

Ga je je aanmelden bij moeders voor moeders? 

Geplaatst
Op 18-12-2020 om 15:34, Johanna82 zei:

@Hopefulnessfijn dat ze nu met je meekijken met de echo, ik duim dat het nu snel zo mag zijn! 🤞🤞 En ze zeggen dat de eiblaasjes meestal 2 mm groeien per 2 dagen, dus ik denk nog 4 dagen. Perfect voor kerst! 

@djenna01superspannend! Duim met je mee meid! Al dat wachten... pfff

Ja klopt... Ik ben benieuwd hoever ik morgen ben. We gaan het horen

Geplaatst

Nou wat me nu is overkomen... Mijn follikel is kleiner geworden😲🤤 Hij was 13 en nu 12,8.

Hebben jullie dit weleens gehoord of gehad? Ik moet woensdag weer terug... Zo raar... 

We zijn Wim zindelijk aan het maken vanaf vandaag dus kon er gelukkig niet te veel over nadenken, maar vind het zo raar.

Geplaatst

Hoi dames,

Het is nu een week geleden dan ik gestopt met de hormoon injecties. Ik zou rond de 31e mijn menstruatie krijgen en weer starten met prikken. Alleen ben ik ineens vandaag al ongesteld geworden. Veel te vroeg. Helaas was de fertiliteitspoli al gesloten dus ik moet morgen even bellen hoe nu verder... Lijkt me sterk dat ik na een week alweer moet gaan starten met prikken. Heel verwarrend allemaal.. 

@Hopefulnesswat raar dat je follikel kleiner is geworden! Ben benieuwd woensdag... wat een onzekerheid allemaal.  

Geplaatst

@hopefulness

Nog nooit meegemaakt dat hij kleiner is geworden. Wat zei de gyno daarover? Hebben zij dat wel eens gezien? Hopen dat het woensdag weer de goede kant op groeit!

@loes1986

Dat is inderdaad erg op tijd. Misschien je lichaam die reageert op de hormonen? 

Geplaatst
Op 21-12-2020 om 13:16, Loes1986 zei:

Hoi dames,

Het is nu een week geleden dan ik gestopt met de hormoon injecties. Ik zou rond de 31e mijn menstruatie krijgen en weer starten met prikken. Alleen ben ik ineens vandaag al ongesteld geworden. Veel te vroeg. Helaas was de fertiliteitspoli al gesloten dus ik moet morgen even bellen hoe nu verder... Lijkt me sterk dat ik na een week alweer moet gaan starten met prikken. Heel verwarrend allemaal.. 

@Hopefulnesswat raar dat je follikel kleiner is geworden! Ben benieuwd woensdag... wat een onzekerheid allemaal.  

Ja ik vind het ook raar, ik heb wel alle lichamelijke seinen van een eisprong opkomst. Ik test gewoon verder en morgen hoor ik het wel... 

Maar dat van jou is ook apart... wat kan je lichaam toch rare dingen doen.... ik ben benieuwd wat ze zeggen!

Geplaatst
21 uur geleden, Eggerthon zei:

@hopefulness

Nog nooit meegemaakt dat hij kleiner is geworden. Wat zei de gyno daarover? Hebben zij dat wel eens gezien? Hopen dat het woensdag weer de goede kant op groeit!

@loes1986

Dat is inderdaad erg op tijd. Misschien je lichaam die reageert op de hormonen? 

De arts zei er niet zoveel over. Dat het wel vaker gebeurt dat een eisprong niet plaats vind. Ik vond dat maar raar en vertelde nog dat mijn lichaam wel werkt naar een eisprong, opgezette buik, winderigheid en zo. Tja zei ze ik denk niet dat het gaat gebeuren. Ik ben benieuwd morgen...

Geplaatst
Op 20-12-2020 om 21:01, Hopefulness zei:

Nou wat me nu is overkomen... Mijn follikel is kleiner geworden😲🤤 Hij was 13 en nu 12,8.

Hebben jullie dit weleens gehoord of gehad? Ik moet woensdag weer terug... Zo raar... 

We zijn Wim zindelijk aan het maken vanaf vandaag dus kon er gelukkig niet te veel over nadenken, maar vind het zo raar.

Wat vreemd zeg, wat kan ons lichaam toch raar doen. Ik hoop zo dat je eitje nu heel erg aan het groeien is, ik ga duimen. Ik heb het zelf nog nooit mee gemaakt. Lukt het met zindelijk worden? Ga ik eerdaags ook maar mee beginnen met de kleine meid. Nou hopelijk is de echo morgen een stuk beter.

Geplaatst

Hoi dames,

En toch beginnen met de injecties? Misschien is alles ontregeld idd. Ook weer zo vreemd. Hopelijk weet je ondertussen al wat meer.

Geplaatst
18 uur geleden, Djenna zei:

Wat vreemd zeg, wat kan ons lichaam toch raar doen. Ik hoop zo dat je eitje nu heel erg aan het groeien is, ik ga duimen. Ik heb het zelf nog nooit mee gemaakt. Lukt het met zindelijk worden? Ga ik eerdaags ook maar mee beginnen met de kleine meid. Nou hopelijk is de echo morgen een stuk beter.

Lief dat je er naar vraagt! Dag 4 en al 3 dgn zonder ongrlukjes. Vandaag op de wcverkleiner en ja ook dat gaat goed. Alleen poepen is een dingetje... hoe oud je je kleine meid?

Hier een follikel van 17mm vanavond 20u een pregnylspuit zetten 30 dec om 15u de tp. Ik ben helemaal happy! Lest Best! Op weg naar het zh zat er een ooievaar op een pantaarnpaal. Hopelijk is dat weer een geweldig seintje🤞🤞🤞

Geplaatst
Op 18-12-2020 om 15:34, Johanna82 zei:

Ja dat heb ik gedaan! Meteen vanaf 6 weken begonnen 🙂 Ik vind het wel spannend want stel dat het nu toch nog mis gaat, dan moet je dat ook weer afmelden enzo, dan is dat gewoon extra vervelend. We duimen natuurlijk dat dat niet nodig is! Nog een week afwachten tot de echo. Ik voel me echt heeeuuuulll beroerd de afgelopen dagen, alleen maar spugen en helemaal geen eetlust. Hopelijk is dat een goed teken haha!

Wat apart zeg.. Raak je ook helemaal de weg van kwijt. Ben benieuwd wat het zkh heeft gezegd!

2 uur geleden, Hopefulness zei:

Hier een follikel van 17mm vanavond 20u een pregnylspuit zetten 30 dec om 15u de tp. Ik ben helemaal happy! Lest Best! Op weg naar het zh zat er een ooievaar op een pantaarnpaal. Hopelijk is dat weer een geweldig seintje🤞🤞🤞

Hoeraaaa!! Hopelijk zwanger dit stomme jaar uit 😉 Heel veel succes en ik duim met je mee! 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden